Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Etter en hard fødsel i fjor hvor baby ble tatt med tang og jeg var ganske maltraktert i underlivet hadde jeg lenge problemer med å holde på urinen, jeg lakk ganske heftig. Pga omstendigheter etter fødsel ble trening av bekkenbunnen langt fra prioritert. Men tilslutt fikk jeg da en viss kontroll, selv om jeg enda ikke klarer å knipe strålen når jeg tisser og skvetter en god del når jeg nyser. Jeg er nå gravid igjen, men problemet har vært konstant både da jeg ikke var gravid og nå. Saken er at jeg lekker myyyyye under samleie når vi er kommet et stykke ut i akten. Spesielt ille er det når jeg ligger på rygg. Det er virkelig store mengder som kommer, må ha et stort badelaken under meg, og det er skikkelig vått! Vesken er blank og har ingen lukt. Det er ikke den naturlige smøringen som kommer når man er kåt (jeg har prøvd når jeg ikke har vært særlig kåt, og det er like ille da), og det er ikke urin. Det virker rett og slett som det er rent vann, på en måte, får samme følelse som når man har sex under vann - det skyller bort den naturlige smøringen. Jeg spurte jordmor, men hun trodde bare det var urin eller utflod, og det er det ikke. Er det noen som har opplevd det samme, og som ev har råd om hva jeg kan gjøre? Jeg syns det er ekkelt og pinlig og det setter en stor demper på sexlivet vårt, selv om mannen trøster og skjønner at det ikke er urin eller noe annet "ekkelt" - så jeg setter stor pris på hjelp.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 2. juni 2012 #2 Skrevet 2. juni 2012 Tror nok jeg ville tatt det opp med lege, fått henvisning til en flink gynikolog som har kjenskap til problemet med lekasje, må jo finnes en måte å stoppe det på, har ikke opplevd det selv, så kan ikke gi egene erfaringer, har ikke trengt å trene bekkenbunnen etter 2 fødsler på 1 år, så musklaturen min er nok ekstrem der hvertfall.. Men som sagt, så ville jeg nok kommet meg til legen eller rett til en gynikolog for å få hjelp, virker som en hemmelse på sexlivet :-/
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Tror nok jeg ville tatt det opp med lege, fått henvisning til en flink gynikolog som har kjenskap til problemet med lekasje, må jo finnes en måte å stoppe det på, har ikke opplevd det selv, så kan ikke gi egene erfaringer, har ikke trengt å trene bekkenbunnen etter 2 fødsler på 1 år, så musklaturen min er nok ekstrem der hvertfall.. Men som sagt, så ville jeg nok kommet meg til legen eller rett til en gynikolog for å få hjelp, virker som en hemmelse på sexlivet :-/ Jeg har tenkt å gå til legen, men tviler vel på at det er noe som kan gjøres så lenge jeg er gravid, men lurer likevel på om noen har opplevd det samme? Jeg har aldri hørt om det før jeg.... HI
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Kan ikke si jeg har hørt om det før jeg heller.. Men kan jo hende de kan finne en løsning fordi om du er gravid, eller forebygge yterlige påvirkning, så det ikke blir verre, og gjøre noe med det kort tid etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 Hehe det høres ut som squirting i mine ører. Noe jeg og gjør, trenger ikke å sprute ut som mange andre tror..det lukter heller ikke urin og er helt blankt Man trenger heller ikke å få dette sammen med en orgasme. Med meg så skjer det lettere når jeg ligger på ryggen.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #6 Skrevet 2. juni 2012 Hehe det høres ut som squirting i mine ører. Noe jeg og gjør, trenger ikke å sprute ut som mange andre tror..det lukter heller ikke urin og er helt blankt Man trenger heller ikke å få dette sammen med en orgasme. Med meg så skjer det lettere når jeg ligger på ryggen. Jeg har squirtet før i forbindelse med orgasme, men nå kommer det når jeg knapt er kåt - og det gir ingen "godfølelse" i det hele. Det blir bare mye splæsh og klasking, ikke sexy på noen måte! Kan det at jeg er slapp i bekkenmusklaturen gjøre at det skjer lettere nå enn før, tror du?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #7 Skrevet 2. juni 2012 Det høres ut som spuirting for meg også, noe jeg "slet" med i mange år. Partnere trodde jeg tisset på meg av opphisselse, og faktsisk syntes de fleste at det bare var mer opphissende fordi de tok det til seg at de måtte være fantastiske elskere som fikk meg til å miste kontrollen og tisset på meg. Jeg visste det ikke var urin, men hadde ikke hørt om dette før for et par år siden, faktisk. Jeg syntes tidvis dette var veldig pinlig, ikke minst fordi senga kunne bli VELDIG våt, og i perioder har jeg også måttet brette store badelaken 2-3 ganger og hatt under. Ta en kikk på artikkelen jeg legger link til her - synes den forklarer det ganske greit. Men det er én ting som står der som ikke stemmer, og det er at det kun er mellom 5-15 ml væske som kan komme ut. Det skal mer enn 15 ml til å gjøre halve sengen og laken og håndklær VåTT Kan hende har fødselen (tross at du i ettertid hadde såpass store underlivsproblemer) gjort at du gir litt mer f... enn tidligere, og ikke holder så mye igjen. Jeg vet i hvert fall at hvis jeg slipper meg løs og har litt gi f... holdning, eller at det rett og slett bare er at jeg er veldig tent, så kommer det mer væske. Nå kan jeg faktisk også ha veldig god sex uten at det kommer noe væske, så det er tydelig at dette også kan endre seg eller gå i perioder. Fortsett å trene bekkenbunnmuskulaturen din slik at du får enda bedre kontroll ift lekasjer i andre sammenhenger, det vil også være positivt ift et evt nytt svangerskap Og så er det jo et faktum at både kvinner og menn får mer nytelse av sex når man har gode bekkenbunnmuskuler Et tips til slutt.... jeg var så "opphengt" til slutt i at det ikke skulle bli vått, at det nesten virket som om det forsterket det hele. Når jeg greide å akseptere at dette skjer når jeg er opphisset ble det faktisk mindre mengde væske. Aner ikke hvorfor. http://www.kk.no/791...r-tabu-orgasmen
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #8 Skrevet 2. juni 2012 Det høres ut som spuirting for meg også, noe jeg "slet" med i mange år. Partnere trodde jeg tisset på meg av opphisselse, og faktsisk syntes de fleste at det bare var mer opphissende fordi de tok det til seg at de måtte være fantastiske elskere som fikk meg til å miste kontrollen og tisset på meg. Jeg visste det ikke var urin, men hadde ikke hørt om dette før for et par år siden, faktisk. Jeg syntes tidvis dette var veldig pinlig, ikke minst fordi senga kunne bli VELDIG våt, og i perioder har jeg også måttet brette store badelaken 2-3 ganger og hatt under. Ta en kikk på artikkelen jeg legger link til her - synes den forklarer det ganske greit. Men det er én ting som står der som ikke stemmer, og det er at det kun er mellom 5-15 ml væske som kan komme ut. Det skal mer enn 15 ml til å gjøre halve sengen og laken og håndklær VåTT Kan hende har fødselen (tross at du i ettertid hadde såpass store underlivsproblemer) gjort at du gir litt mer f... enn tidligere, og ikke holder så mye igjen. Jeg vet i hvert fall at hvis jeg slipper meg løs og har litt gi f... holdning, eller at det rett og slett bare er at jeg er veldig tent, så kommer det mer væske. Nå kan jeg faktisk også ha veldig god sex uten at det kommer noe væske, så det er tydelig at dette også kan endre seg eller gå i perioder. Fortsett å trene bekkenbunnmuskulaturen din slik at du får enda bedre kontroll ift lekasjer i andre sammenhenger, det vil også være positivt ift et evt nytt svangerskap Og så er det jo et faktum at både kvinner og menn får mer nytelse av sex når man har gode bekkenbunnmuskuler Et tips til slutt.... jeg var så "opphengt" til slutt i at det ikke skulle bli vått, at det nesten virket som om det forsterket det hele. Når jeg greide å akseptere at dette skjer når jeg er opphisset ble det faktisk mindre mengde væske. Aner ikke hvorfor. http://www.kk.no/791...r-tabu-orgasmen Tusen takk for et grundig svar og for linken. Det er nok dette jeg sliter med, og jeg håper det blir bedre når jeg får trent opp bekkenmuskelaturen igjen. For dette er ikke gøy Det blir til at jeg trekker meg fra sex fordi jeg orker ikke sølet i tillegg til at jeg syns det er ekkelt å ikke ha kontrollen. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå