Gå til innhold

Jobber som tannhelsesekretær i det private og tjener

Anbefalte innlegg

342300kr pr. år tror jeg det er. Altså, akkurat det samme jeg ville tjent i det offentlige. Hjelpepleiere, helsesekretærer, tannhelsesekretærer har samme lønnsrammer i det offentlige. Er interessert i å høre hva de som jobber i det private tjener, er det vanlig at de private følger offentlig/kommunal tariff? Hadde dette vært et mannfolkyrke så hadde de aldri tillatt det.

Fortsetter under...

Du har jo egentlig en fantastisk lønn med bare videregående uten lederansvar. Du er klar over at andre kvinneyrker som krever bachelorgrad tjener det samme som deg, og da har de gjerne lederansvar for personal og en avdeling med brukere?

Nå skal det sies at jeg har full ansienitet og jobbet i yrket i mange år og har det meste jeg kan få før evt. lønnsoppgjør. Dette innlegget er ikke ment som å klage så forstår ikke hvor du får det fra, men det sies og er sagt her inne mange ganger at de i det private tjener mer enn det offentlige og det stemmer da ikke for min del.

Nå skal det sies at jeg har full ansienitet og jobbet i yrket i mange år og har det meste jeg kan få før evt. lønnsoppgjør. Dette innlegget er ikke ment som å klage så forstår ikke hvor du får det fra, men det sies og er sagt her inne mange ganger at de i det private tjener mer enn det offentlige og det stemmer da ikke for min del.

Det stemmer heller ikke i barnehagesektoren, der ligger en de fleste steder på det samme eller litt under de kommunale. Det er nok typisk for kvinneyrker ja, det tror jeg handler om en tradisjonell holdning om at kvinner skal være glade for å ha en jobb og at jobben skal være glad for å ha en mann;)

Annonse

Det er stor forskjell på bedriftene. De med god økonomi betaler bedre.