Gå til innhold

Føde på KK i juli...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer=)

regner med det er flere av oss her som skal føde på KK (Bergen) i løpet av sommeren.

Har hørt at det er de mnd det fødes flest barn ,og i tillegg er vel en del av personell på ferie.. kjenner jeg gruer meg litt pga dette!

forrige fødsel var jeg så heldig å fikk rom på hotellet,men det er jo ikke et tilbud lenger,så ser for meg 4 mannsrom med 4 skrikende små babyer ,masse besøk og rek inn og ut av rommet hele døgnet.

er dette noe dere tenker på,eller er det bare meg som bekymrer meg unødig:)

kansje det er noen her som har født på den tiden før og vil fortelle litt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte 2. August 2010 på kk. Den dagen var det lite action. Fikk ha jordmor inne hos oss hele tiden, og ble veldig godt ivaretatt. Samboer fikk tilbringe natten med oss inne på et dobbeltrom. Ting og tempo varierer nok fra dag til dag, men tror ikke du trenger å grue deg. Bare kom med ønskene dine, så gjør de nok det de kan for å hjelpe deg.

Skrevet

Har ikke født der i juli før, men fødte der for 2 døgn siden, og fikk vite allerede da jeg kom inn at DER VAR DET MYE Å GJøRE... Jippi tenkte jeg, og var sikker pÅ 4 mannsrom og akkurat slik du ser for deg.Da jeg hadde født ble jeg litt engstelig for dette, og spurte om jeg i det minste kunne fÅ komme pÅ barsel 2 (der de friskeste ligger). Det fikk jeg lov til, og da de trillet meg opp, kom jeg inn pÅ et 2 mannsrom, hvor det var en dame fra før. Hun sto pÅ farten til Å reise hjem, og jeg fikk ligge alene til dagen etter :) Da var jeg klar for Å dra ;) Og da jegg holdt pÅ Å pakke, kom det akkurat inn et nytt par :) Tror de prøver Å ordne det litt sÅnn. Virket ihvertfall slik. Og det er det jo størst hÅp om pÅ barsel 2 da, i og med at de fleste friske ønsker Å reise raskt hjem.

Masse lykke til! Det gÅr nok bra i juli ogsÅ.

Ps: Under selve fødsel merket jeg INGENTING til at der var travelt. Hadde 2 jm inne hele tiden, pluss en sykepleierstudent. Og merket jo det heller ikke noe etterpÅ heller da, bortsett fra jeg fikk lite oppfølging i etterkant.. Men dette var fordi jeg var andregangs og fødsel gikk knirkefint. SÅ i og med at det var travelt prioriterte de andre. Og det var helt greit for meg. Hvis ikke hadde jeg fÅtt mer hjelp :)

Skrevet

He he ser en god del skriveleifer i svaret mitt... Får skylde på ammetåken :D

Skrevet

Jordmor jeg går til ba meg knipe igjen litt til, for nå var det veldig mange der oppe. Så tror ikke det bare er juli mnd.

Skrevet

Oi, er det veldig fult der akkurat nå? Og jeg som går og håper på å føde snarest...

Skrevet

Var visst en del premature og barn som måtte ligge lenge.

Skrevet

Tror nok ikke du skal gå rundt å bekymre deg for dette, er ikke bare sommermnd det er fullt :-) Jeg har også termin i juli-2 gangs, så får nok ikke fam.rom denne gangen. Er man førstegangs blir man som regel prioritert til enerom. Når jeg fødte i mars var det stappfullt, måtte tilogmed ligge på gangen etter fødsel, men fikk likevel fam.rom i 3 dager;) Men ta ikke sorgene på forskudd, kan godt være vi er heldige og det ikke er så mye pågang den dagen vi føder, slik at vi får fam.rom :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...