Gå til innhold

Aarg, jeg bare takler IKKE smatting!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare den verste lyden jeg vet om. Mannen min smatter alltid når han spiser godteri, grøss!! Han vet det godt, så om jeg bare ser opp på han blir det helt muse stille fra den andre sofakanten. Vingummi og denslags som smattes rundt i munnen, jeg må virkelig gå i et annet rom.

Har et vennepar der den ene smatter mer enn den andre - de er tydeligvis ikke klare over det men tygger hjertlig i vei med åpen munn og spyttet svømmende rundt i munnen. Jeg takler det greit så lenge jeg også spiser (aner ikke hvorfor).

Smatting er bånn i bøtta. Selv smatter jeg helt sikkert også, men det plager meg ikke.

Skrevet

IKNOW! Det værste som finnnes ...

jeg fatter ikke hvorfor folk på tbanen kan tygge tyggisen sin med munnen igjen?:S

Skrevet

så enig.

mannen smatter. enda verre er når vi er på besøk fok hans søster. de har 3 barn i alder 6, 8 og 12 de smatter noe så inni granskauen. blir matt av irritasjon. sier så klart ikke noe til dem, siden vi er gjester.

men åååå...

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Samme problem her også, takler bare ikke smatting.. Verste er når samboeren står og smatter på pålegget (type spekepølser) da smattes det ekstra høyt, er sånn hakket før man løper hylende ut av rommet, det er valget mellom det eller gå bort og klappe munnen hans sammen :-p

Neida, men ille er det, og jeg pleier som regel være små sur i stemma når jeg komenterer at det faktisk er lov å spise med munnen lukket.

Verste jeg vet er å måtte sitte sammen med svigerfamilien å spise middag, der smatter hele hurven, føler meg ofte på gråten når jeg sitter der og hører/ser smattingen, mister totalt matlysten! Fatter ikke at det skal være Så vanskerlig for meg å komme over smatting, eller for dem å spise med munnen igjen :-/

Skrevet

JA! Avskylig! Får gåsehud og frysninger av det!

Venninnen til datteren min smatter noe helt forferdelig. Hun er ni år. Klarer ikke å spise sammen med henne når hun er hos oss, unnskylder meg med at jeg er opptatt elelr noe slikt. Har Såååå lyst til be henne om å prøve å la det være, men aner jo ikke hva de sier om det hjemme, og om det kanskje er et problem hun har.

Skrevet

Ja. tyggis på t-banen er grusomt! Og ikke minst: jobber i åpent landskap og får nærmest hetta om dama på nabopulten smatter på tyggisen sin. Ørepropper, sier jeg bare...

HI

Skrevet

Ærk, ja.. :S

Har ei venninne som smatter noe så grønnjÆklig, jeg fatter ikke at det går an engang. Type spiser potetgull med vidåpen munn, og riktig sluuuuurper på drops. *Grøss*

Skrevet

Hehe. Her er det mannen min som ikke klarer smatting. Jeg reagerer kun dersom folk eller barn spiser med tydelig åpen munn.

Skrevet

Hele svigerfamilien min er smattere! Alle som en. Jeg må telle til ti mange ganger ja. Jeg det til mannen min hele tiden, om han kan være så snill og ikke smatte. HVORFOR kan han ikke tygge med munnen igjen? Er det noe fysiologisk feil med han? Herregud...

Skrevet

Ja, jeg er helt enig! Har to barn som smatter som bare det, prøver å få dem fra det og ber dem om å passe på munnen demmes, men de gir seg jo aldri :S Noen som har noen bra tips til å få barn til å slutte å smatte? 5 og 7 år det er snakk om her ;)

Skrevet

X'n min smatter og slafser og lager grusomt ekle tyggelyder selv med munnen igjen han, så hjelper ikke alltid å lukke munn... Jeg blir kvalm og mister matlysta. Han tar halvparten av posjonen sin i en jafs, og så tror jeg han samler opp 1dl spytt, for den skvalpende ekle slafselyden høres fra andre kanten av rommet. Jeg har bedt han kutte ut daglig i over to år. Glad jeg er kvitt han! (selvfølgelig andre årsaker til at jeg flyttet da, men).

Skrevet

Jeg takler det heller ikke. I skrivende stund sitter mamma ved siden av meg og slurper i seg youghurt. Er på besøk hos henne, småen ligger og sover. ÆÆrsj.. Hun slurper også suppe på en sykt irriterende måte.

Jeg gjør ikke noe av når små barn smatter, så lenge de er under en viss alder. Ikke lett for de å forstå hva smatting er :P

Hadde ei venninne før som var helt syk på dette. Hun slurpa og smatta og snakka med mat i munnen. Jeg klarte ikke spise sammen med henne, det var jo kjempeekkelt!

Pappa har alltid vÆrt obs på at ungene ikke skulle smatte, men så stakk han av til Kina og begynte å smatte noe helt jÆvlig selv.. Han kjefta på oss og mamma når vi smatta. Men nå har tydeligvis begge glemt å lukke munnen :P

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet
Hehe, jeg heller takler ikke smatting! ;)
Skrevet

smatting og slurping er grusomt å høre på.

hele svigerfamilien sitter å gjør begge deler ved matbordet. blir gal,..

Skrevet

Det er noe av det verste jeg vet rundt bordet. En fis fra barna er jo ingenting i forhold :P

Har prøvd å få lillebror til å lukke munnen når han spiser og kan si det gjerne 10 ganger i løpet av middagen.

Faren min og smatter og slurper og skal plent av en eller annen grunn slurpe i seg maten mens han tygger med visåpen munn, glovarm! Og tar han en tyggis når vi er der vil jeg nesten bare synke i et svart hull....

Tom. samboeren kommenterer det om faren min :o

Skrevet

Gutten mister matrester og får ikke ned mer når noen ved bordet smatter . Jeg misliker det, men har evnen til å overse..

Skrevet

"Voks opp" sier jeg. Folk har ulike vaner. Smatting, raping, bare føtter og jeg vet ikke hva dere synes er ekkelt, er naturlige ting dere bare bør venne dere til.

Skrevet

Gutten mister matrester og får ikke ned mer når noen ved bordet smatter . Jeg misliker det, men har evnen til å overse..

Her henger jeg visst ut min bedre halvdel uten grunn, med god hjelp fra telefonen. Han mister matlysten, ikke matrester :)
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

"Voks opp" sier jeg. Folk har ulike vaner. Smatting, raping, bare føtter og jeg vet ikke hva dere synes er ekkelt, er naturlige ting dere bare bør venne dere til.

Har vokst opp med at smatting er dårlig bordskikk, så trenger ikke bli en dårlig uvane, om foreldre bare tar seg tid til å lære ungene å spise med munnen igjen. Ser det på samboeren også, smatter mindre for hvert år :)

Skrevet

Ja det er grusomt!

Moren min lager en merkelig lyd når hun tygger, den er minst like ille! Får omtrent fnatt :P

Skrevet

Så enig, jeg takler det heller ikke. Ikke når jeg spiser selv engang. For ikke å snakke om de som begynner å slurpe 10 cm unna munnen. Det er ikke nødvendig!!!!

Skrevet

Smatting er en bagatell som jeg velger i ikke bruke tid på å korrigere under et måltid. Jeg gjør hva jeg kan for å gjøre middagen til en koselig hyggestund der hvor vi sitter og prater om hvordan dagen har vært sålangt, istedet for å komme med kommentarer på smatting hele tiden. Det vil vel gå over av seg selv etterhvert det der.

Jeg får selv kommentarer fra min søster innimellom og synes ikke det er så koselig når jeg faktisk prøver mitt ytterste for å ikke smatte. Jeg er dessuten kjeveopperert og biter meg ofte i kinnene dersom jeg tvinger munnen igjen for lenge når jeg tygger.

Skrevet

Smatting er en bagatell som jeg velger i ikke bruke tid på å korrigere under et måltid. Jeg gjør hva jeg kan for å gjøre middagen til en koselig hyggestund der hvor vi sitter og prater om hvordan dagen har vært sålangt, istedet for å komme med kommentarer på smatting hele tiden. Det vil vel gå over av seg selv etterhvert det der.

Jeg får selv kommentarer fra min søster innimellom og synes ikke det er så koselig når jeg faktisk prøver mitt ytterste for å ikke smatte. Jeg er dessuten kjeveopperert og biter meg ofte i kinnene dersom jeg tvinger munnen igjen for lenge når jeg tygger.

Kjenner til det der, og ingenting irriterer meg mer enn den j.... smattelyden.

Eksen var ekstrem, han stappet inn alt munnen kunne takle, tygget med vidåpen munn, saug og matrester rant nedover munnen og videre ned på klærene, nesten som på en baby som sitter å slever helt i skoene..

Eks svigerfar, var ikke noe bedre, ikke bare smattet han på samme måte, men han smattet også når han snakket. Begynte på ett ord, mens han tenkte ut det neste han skulle si, så smattet han istedet for å tenke, ja, nå skal vi se,smatttttttttsmatttttttttsmattttttttt, jeg tror jeg skal ta denne, smatttttttttttttttt,smattttttttttttt,smattttttttt,skiven i munnen, smatttttttt,smattttttttt,smattttttt og sånn holdt han det gående.

Er så glad jeg er kvitt hele den smattttttttttttttefamilien

Skrevet

hehehe.. Jeg skrev nettopp et innlegg om skrivefeil, og det bør jeg tåle, sier alle som svarer. Stakkars dyslektikerne, liksom. Jeg har selv barn med dysleksi, men til og med de med dysleksi kan lære, og bør lære om de kun har småfeil. Mitt barn har alvorlig grad, og jeg retter da ikke på det, for jeg vet hva det er.

Men her...... OK..... smatting er liksom helt forbudt? Er det fordi dere har oppheng i lyden, eller er bare irriterte som personer hele gjengen? Hva søren er dette å kave seg opp for? At det kommer lyder når man spiser, er da helt normalt. Jeg smatter ikke, men ser ikke hva problemet til dere andre her er.

Skrevet

hehehe.. Jeg skrev nettopp et innlegg om skrivefeil, og det bør jeg tåle, sier alle som svarer. Stakkars dyslektikerne, liksom. Jeg har selv barn med dysleksi, men til og med de med dysleksi kan lære, og bør lære om de kun har småfeil. Mitt barn har alvorlig grad, og jeg retter da ikke på det, for jeg vet hva det er.

Men her...... OK..... smatting er liksom helt forbudt? Er det fordi dere har oppheng i lyden, eller er bare irriterte som personer hele gjengen? Hva søren er dette å kave seg opp for? At det kommer lyder når man spiser, er da helt normalt. Jeg smatter ikke, men ser ikke hva problemet til dere andre her er.

Jeg er en av de som har svart lenger oppe. Folk må endelig bare smatte, selv om jeg får frysninger av lyden. Er lyden som irriterer ikke nødvendigvis personen som smatter.

Jeg har fobier mot enkelte lyder, men aner ikke hvorfor jeg har fått disse fobiene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...