Symbio Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Jeg har blødd litt i kveld, og har nå mensmurringer og vondt i korsryggen. Blødningen ser ut til å ha stoppet, like fort den kom på do, men det var frisk blod som rant. kan en liten blødning være nok til å miste..? Jeg er 7+ 0 i dag. (huff, jeg har blitt slik jeg ikke ville, overnervøs....)
Prøverpåentil Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Det kommer nok helt ann på årsaken til blødningen.. De tidlige ukene så har mange har en liten blødning på den tiden de skulle hatt mensen.. Har man en lavtliggende morkake kan man også oppleve å få blødninger uten at det er noe farlig.. Men da er det som regel uten mensensmerter.. Men veldig vanskelig å svare på altså! Trenger hvertfall ikke å være noe galt, selv om man selvfølgelig blir ekstra bekymret når man har litt smerter også.. Hør med legen om det er mulig å få en henvisning til tidlig ultralyd:)
Annthe og gutta :) Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Jeg har hatt tre runder med skikkelige blødninger i dette svangerskapet, i uke 7 og 9. Første var ledsaget av sterke smerter (kom meg ikke av sofaen engang), friskt blod i mengder alle tre gangene. Nå er jeg 16 uker og det er fullt av liv i magen. årsaken til blødningen er ikke kjent. Det kommer som oktoberspire sier helt an på hvorfor man blør, men som med meg er ikke blødninger og smerter ensbetydende med at man mister
Glajenta ♥ Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Jeg har ikke peiling. Men jeg har lest mye om blødninger den siste tiden, siden jeg har hatt blødninger selv. Og etter timesvis med googling har jeg i grunn ikke blitt så mye klokere, bare mer engstelig, så skal slutte med det ;-) Men jeg har funnet ut at mange (mener jeg leste så mye som 1/4) blør gjennom svangerskapet - noen mye - noen bare litt - og får friske, fine barn. Andre blør og mister. Jeg tror det eneste som kan gi deg svar er å vente og se, be om en tidlig ultralyd eller be om å få måle hcg-nivået hos lege. Jeg har fått målt hcg, og har fått beskjed om at stigningen er fin, men klarer ikke senke skuldrene likevel... Krysser fingrene for at det går bra med deg :-)
Mavat Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 Heisann! Jeg kan dele min erfaring tidligere denne uka.. Jeg hadde menslignende smerter og vondt i korsryggen, men siden jeg aldri før hadde vært gravid trodde jeg at det skulle være slik. Jeg var 6+1uker på vei. Jeg begynte å blø minimalt.. kun på papiret tirsdag kveld. Smertene tiltok og jeg begynte å blø mer onsdag morgen. Da viste testen negativ.. og jeg hadde spontanabortert... ( Håper viiirkelig ikke det er det du har gjort, siden det er mange som blør uten at de mister.. Jeg krysser fingrene for at du er heldigere enn meg!
Symbio Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 1. juni 2012 Tusen takk for svar, dere jenter! Godt å høre at det er "normalt" å blø litt, og at det ikke trenger å bety noe/så mye. Er ikke noe å få gjort med det nå i helgen, men skal ta kontakt med legen å be om en henvisning til UL for å værre sikker. Har ikke blødd noe mer enda, men har litt mer stikkninger i magen nå og ganske vondt i korsryggen. Håper ikke jeg begynner å blø mer i allefall!
Hekleteppe Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Jeg blødde ingenting og trodda alt var bra, men fikk skikkelige smerter i magen i uke 10 og på sykehuset oppdaget de at jeg hadde mistet den ene tvillingen min i uke 8... Jeg hadde ikke blødd fordi den som lever ligger forann livmorhalsen og "sperrer" den andre inne. Poenget er at man både kan blø og ikke blø og alikevel miste eller ikke miste. Det du må gjøre er å gå til legen og be om en ultralyd dersom du er redd du har mistet. Antagelig er det som noen over her sier, at man godt kan blø litt og alikvel fortsette å være gravid:) Håperd et er tilfelle for deg:) Lykketil:)
Symbio Skrevet 2. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 2. juni 2012 Har fortsatt ikke blødd noe mer, heldigvis.. Bare masse mensmurringer. Sitter igjen med tonnevis av bekymringer å tanker om spiren lever eller ikke. Håpe på å treffe på en forståelsesfull lege på mandag, som sender meg på ul så fort som mulig, så jeg slipper å gå rundt slik som nå, så lenge..
Symbio Skrevet 2. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 2. juni 2012 Mye fra meg her nå, men jeg må bare høre.. Har ikke blødd mer, men nå kom det litt grålig utflod på papiret. Vil det si at det stopper opp? Er det et godt tegn?
Glajenta ♥ Skrevet 3. juni 2012 #10 Skrevet 3. juni 2012 Det kan sikkert være et godt tegn, men det er nok umulig for noen her å svare på. Håper som deg at du møter på en forståelsesfull lege i morgen og at du får en ultralyd som kan gi deg svar! Det er ikke noe gøy å gå slik i uvisse. Har du blødd mer nå?
Symbio Skrevet 3. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 3. juni 2012 Tusen takk for svaret ditt glajenta! Å du har nok rett i at det er innen som kan gi et godt svar på det.. Har ikke blødd mer, men det kommer enda litt på papiret .
Nemo_ Skrevet 8. juni 2012 #13 Skrevet 8. juni 2012 Mine symptomer var akkurat som dine...det var en MA hvordan går det med deg?
Silly80 Skrevet 8. juni 2012 #14 Skrevet 8. juni 2012 Blødde frisk blod men min første, brunlig blod i 2 dager med den i magen nå. Mange kan blø litt også når det lukker seg der nede. Prøv å slapp av og ta det rolig. Lykke til
selma07 og engel Skrevet 8. juni 2012 #15 Skrevet 8. juni 2012 Jeg har ikke god erfaring m å blø litt.. Har hatt to maer og har spottet litt v begge. Håper alt er bra m din lille spire!! Jeg driver m zytotek nå, og det er ikke ok:( lykke til!! Klem
Symbio Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #16 Skrevet 9. juni 2012 Jeg fikk en ul men gynekologen kunne ikke se hva som skjer. Enten mister jeg eller så er jeg bare kommet kortere på vei en jeg tror.. Ny ul på torsdag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå