Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri før hatt bivirkninger av sprøytene, eller noen av de andre hormonene for den del, men denne gangen er dosen økt.

Og jeg synes at jeg allerede etter to sprøytestikk kjenner at det jobber i eggstokkene?

Når kjente dere at hormonene jobbet?

Jeg er i fare for overstimulering, så lurer litt ekstra på hvordan dere som har blitt overstimulert kjente til dette? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941958-n%C3%A5r-merke-hormonene-som-jobber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er sikkert bare jeg som overreagerer, siden jeg ikke er vant med å kjenne noe som helst av medisinene :)

Og det er nok bare et godt tegn, for alle gangene på hormoner hvor jeg ikke har kjent noe som helst, har ført til dårlige resultater :)

Blir det veldig mye "action" i eggstokkene, så får jeg heller be om en ekstra sjekk, siden jeg ikke skal inn til UL før neste fredag, på stimuleringsdag 9 :)

jeg skjønner deg godt, jeg har vært mye mer hoven og øm denne gangen og følte "hele tida" at jeg hadde eggløsning. lest så mye om overstimulering at jeg ble jo nesten redd for det også;) viste seg på ul idag at eggene mine var vesentlig større nå enn forrige gang.

får satse på at eggene vokser seg akkurat passelig stor og fine;)

Annonse

Har sikkert lest for mye rundtom på nettet jeg også ;)

Var ikke meningen å virke hysterisk eller noe slikt, men synes det var så merkelig at jeg skulle kjenne jobbing i eggstokkene allerede, etter bare 2 doser puregon :)

Ble litt bekymret for hvordan det vil bli videre, med de resterende 8 dosene :)

Men da kan jeg slappe litt mer av, siden det er flere som har kjent på dette :)

Hva skulle man gjort uten dette forumet innimellom! :)

Takk! :D

hehe du er langt fra hysterisk! er ekkelt å gå rundt å bekymre seg bedre å spørre;) og hvis du itillegg er i fare for overstimulering er det sikkert lurt å ta ekstra hensyn. hvor mange skal du ta før ul da? jeg sitter her å føler jeg skal sprenges puh, sålenge eggene er brukendes så er d greit;)

Ja, og det blir jo til at man bekymrer seg for så mangt, for man vil jo at utfallet skal bli optimalt! :)

Og jeg fikk beskjed om dette med overstimulering pga PCOS'en, i tillegg til greie egganlegg på UL ved forsamtalen.

Men de økte dosen, siden jeg har opplevd flere ganger at eggposene ikke blir store nok før uttak.

Pluss at denne gangen skal jeg ikke til UL før stimuleringsdag 9 :-O

Så spennende med uttak snart på deg, monky! :D

Du får ut mange flotte egg skal du se, som resulterer i en liten skjønnas til neste år :D

ja det blir spennende å se! fikk tilbud om å sette inn 2 sist, men fikk som kjent bare ett egg.. så hvis det blir flere denne gangen så håper jeg tilbudet gjelder nå også;)

skulle tror de visste hva de driver med da, siden dette er 3 fersk forsøket ditt og de sier det holder med ul på dag 9?? økt dose har tydelig gjort forskjell på mine egg så håper veldig på at det gjør det samme for deg!!!

Holder du til i det offentlige? Og så fikk du tilbud om to egg? Ikke verst :D

Hadde slått til med en gang hadde det tilbudet dukket opp ja! :)

Og jeg håper at de vet hva de driver med :) For dette er mitt første forsøk i det offentlige :) Har bare vært i det private før. Så de kjenner jo ikke til meg og min respons på medisinene (utenom det jeg har fortalt dem selvsagt!).

Så dette er mer spennende enn hva jeg har godt av ;-p

offentli ja, så jeg ble helt satt ut der jeg lå med begge beina i været uten mannen tilstede da jeg fikk sprøsmålet; men jeg sa bare: øker det sjansene? ja! sa han og da sa jeg:kjør på!! var så glad da men da de ringte dagen etter og sa at av de 4 de fikk ut var 3 tomme eggeskall var jeg ikke fullt så glad lenger....

antar jeg fikk tilbudet siden vi har litt dårlige odds meg og mannen + han sa at siden jeg var så høy kunne jeg lettere tåle ett tvillingsvangerskap? ( er 1.80) ??

åja så dette er helt nytt for deg så spennende! ...som du sier litt i meste laget denne ivf spenningen! krysser virkelig fingrene for deg!!!!

Får håpe at det finnes leger som det der på Haukeland også ;)

Er nærmere 1.80 selv, så jeg får hinte litt til dem ;)

Håper at du får samme tilbudet denne gangen! Hvis ikke får du minne dem på det ;)

Jepp, veldig spennende! Selv om jeg har vært igjennom dette noen ganger nå, så merker jeg at det ble helt noe annet når vi begynte i det offentlige :)

Mye trygghet i at man har 3 forsøk også :)

Krysser fingrene for deg også! Juni er jo gull-måneden, så dette går strake veien i mål :D

Annonse

Gjest Løvemusene

Det var godt for meg å lese at du faktisk har hatt omganger uten bivirkninger også RT, jeg har tatt 8 sprøyter med gonal f nå, og kjenner stort sett ingenting, litt hovenfølelse som forvinner etter noen sekunder noen ganger.... så jeg var jo litt bekymret for at jeg ikke reagerer på hormonene :)

jeg skal absolutt minne de på det, tror jeg får en annen lege denne gangen også! ja nevn det med høyden! sykepleiere vi snakket med v konsultasjon sa at man ikke fikk sette inn 2 før v 3 forsøk så ble som sagt overrasket, men vet ikke om de gjør unntak v noe tilfeller da? de så jo det var dårlig stellt m oss;)

i juni skal det skje ;)

Jeg tror det er flere som ikke merker noe til hormonene, Løvemusen :)

Og kanskje det faktisk varierer fra forsøk til forsøk? :)

Har de sagt 2 egg, så har de sagt 2 egg, monky ;) Bør jo øke sjansene der man kan :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...