martma Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Hva gjør dere når barnet har raserianfall? Ofte kan grunnen være at hun ikke får kle på seg eller skifte bleie osv. Jeg prøver så godt å overse disse anfallene, men synes det er så slitsomt særlig siden jeg er gravid og bekymrer meg litt for hvordan det blir når lillesøsteren kommer... Noen råd? Synes det er litt tidlig med "time out" og slikt nå når hun er så liten men?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Slik er guttungen her også, slår seg totalt vrang, kaster seg rundt, vrir seg og hyler.. Er nok glad lillesøster kom til FøR dette, for jeg tror ikke gravid hormonene mine hadde overlevd det. Her oppdager jeg at det hjelper å sette seg ned hos han og "trøste", enda han kanskje ikke forstår meg, så sier jeg rolig at jeg forstår han blir frustrert, men det passer ikke alltid at han skal få sin vilje, og om han kan la mor få gjøre.... så blir det mye lettere. Stryker han som regel over håret mens jeg snakker til han, om det ikke funker, så går jeg fra han og setter meg i nærheten av han, da pleier han å komme tuslene over til meg for oppmerksomhet når han innser at trassingen ikke når frem.
martma Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2012 Takk for svar! Skal prøve å sette meg litt unna og se om hun kommer bort. Hvor gamle er dine barn da? Må være tett mellom dine også da? Ja, hun blir så sint at hun nesten ikke vet hvor hun skal gjøre av seg og kan skrike slik at hun blir blå. Har fått en skikkelig hissigpropp! Så når liksom ikke inn til henne når hun er slik. Og av og til er det jo så lett å bare gi etter, men da lærer hun vel at bare hun skriker lenge nok så får hun det som hun vil. Jaja, det ordner seg vel om noen år...
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Takk for svar! Skal prøve å sette meg litt unna og se om hun kommer bort. Hvor gamle er dine barn da? Må være tett mellom dine også da? Ja, hun blir så sint at hun nesten ikke vet hvor hun skal gjøre av seg og kan skrike slik at hun blir blå. Har fått en skikkelig hissigpropp! Så når liksom ikke inn til henne når hun er slik. Og av og til er det jo så lett å bare gi etter, men da lærer hun vel at bare hun skriker lenge nok så får hun det som hun vil. Jaja, det ordner seg vel om noen år... Guttungen ble 15 mnd 17.mai, lillesøster blir 3 mnd 7.juni, så det er 12 mnd og 10 dager mellom dem Ble veldig tett. Tror nok vi bare må velge våre kamper, av og til gir jeg etter og tenker greit nok, dette er ikke Så ille, så han får bare få vilja si her, mens andre ting gir jeg meg ikke før han forstår at det ikke nytter å trasse mot meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå