Gjest yrild Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Min lille stump på snart 6 mnd har noen flekker på kroppen med tørr hud som blir røde etter bading. Det virker ikke som det plager henne og vi har 6 mnd kontroll om 11 dager så jeg har ikke tenkt til å gå til legen før det, men kanskje dere vet hva det er? Og evt vet om hvilke kremer som evt hjelper?
Silly80 Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Prøv olje i vannet. Liothyronin krem hjelper også mot det meste. Kan også være hudsopp, men da må krem fra legen til
♥ Min engel ♥ Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Jeg har merket at min lille blir ekstra rød og tørr av sebamed sin vaskesåpe. Så den har jeg rett og slett kuttet ut å bruke. Hva bruker du i vannet, kan det være reaksjon på såpen? Jeg har iallefall smurt min med a-creme på utslettet og da går det vekk igjen over natten
Gjest yrild Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Hun bader bare i vann... og blir smurt inn med olje etterpå. Så jeg tror ikke det er såpe hun reagerer på...
Silly80 Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 Kanskje det blir for mye olje? Prøv å bare ha noen dråper olje i vannet.
Gjest yrild Skrevet 3. juni 2012 #6 Skrevet 3. juni 2012 Ja mulig det er oljen, men olje i vannet er så håpløst iom at hun har masser av hår som blir fett... hun plages jo ikke av det, så vi får ta det opp på 6 mnd kontrollen om en uke.
Nille 76 Skrevet 3. juni 2012 #7 Skrevet 3. juni 2012 Ja mulig det er oljen, men olje i vannet er så håpløst iom at hun har masser av hår som blir fett... hun plages jo ikke av det, så vi får ta det opp på 6 mnd kontrollen om en uke. Hvis håret blir fett så bruker du for mye olje i vannet.
L&M Skrevet 5. juni 2012 #8 Skrevet 5. juni 2012 Kan høres ut som hun kan ha atopisk hud.. Har to barn selv med det. Viss det er det, er det viktig å smørre huden. Jeg bruker Bepanthen faktisk! Er egentlig en stellekrem til såre stumper, men funker supert på tørr og irritert hud! Eneste jeg ikke bruker den på er eksem/tørre flekker i hudfolder, da har jeg sett at den blir liggende og holde det fuktigt og det er heller ikke bra. Ellers er det Essex og Locobase og Apobase som jeg har blitt anbefalt av hudlege og barnelege å smørre de med. Alle disse fås kjøpt på apotek.
Gjest yrild Skrevet 5. juni 2012 #9 Skrevet 5. juni 2012 Ja det likner litt på atopisk eksem (min søster har det)... søren og... håper ikke at det er det, men bepanthen har jeg liggende så da prøver jeg å smøre på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå