Gå til innhold

Dritt bil. EU-kontroll helvete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen skulle vært eu-godkjent nå, men ble ikke godkjent for den hadde feil og mangler. Snakka med verksted idag og de skulle ha ca14 000kr for å fikse bilen. Frister mer å kjøpe ny bil kjenner jeg

Skrevet

Få en annen mekaniker til å gi en prisvurdering :)

Ofte lønner det seg å finne ett lite verksted, for de er ofte mye billigere :)

Skrevet

Siste gang vi skulle eu-godkjenne bilen syntes vi det ble merkelig mange feil. Fikk en annen til å sjekke og ingen av feilene stemte.

Så nå bruker vi bare en bekjent som vi stoler på eller NAF

Skrevet

Har ringt flere verksteder og de skal ringe meg tilbake på mandag for å gi meg prisoverslag. Ringte litt seint på dagen, så da ville de gjerne hjem for helga. Han ene jeg fikk pris fra driver for seg selv og skulle anta at han ikke var like dyr som større verksteder, men kan jo ta feil. Vi regna med at det ville bli noen feil og mangler, men ble litt mer en forventet og veldig mye dyrere enn forventet. Gubben har nå fått oppdraget med å få hjelp av venner og bekjente til å fikse bilen selv

Skrevet

Det vi fikk høre etter vår siste eu-kontroll var at mange verksted som utfører både kontroll og reparasjonene ofte setter opp feil som ikke er der, eller ting som de ser kan ryke om en stund. Det for å tjene penger på reparasjonene som de satser på å få utføre.

Så det lureste en kan gjøre er å ta kontrollen hos NAF eller det helt klart at en ikke har tenkt til å fikse de eventuelle manglene hos de som utfører testen.

Skrevet

Jeg er redd for at de feilene vi har fått er ganske så riktige. Han som utførte kontrollen driver kun med eu-kontroll så han tjener ikke noe ekstra på å sette opp ting som egentlig ikke må fikses ennå. Dessuten valgte vi han fordi han går for å være litt snill.

Det er godt vi får igjen på skatten begge to så det dekker jo nesten hele regninga. Får bare håpe de kommer nå i juni

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...