Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

gratulerer Geekgirl! Dubai hørtes herlig ut,vi drar på cruise i Karibien om en mnd,da er jeg 19-20 uker håper formen er bra da og at vi får kost oss og ladet batteriene;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gratulerer Geekgirl! Dubai hørtes herlig ut,vi drar på cruise i Karibien om en mnd,da er jeg 19-20 uker håper formen er bra da og at vi får kost oss og ladet batteriene;-)

 

 

Takk! :)

 

Vi vurderte også Karibien, men flybilletter og hotell ble for dyrt så endte opp med Dubai i stedet for (billig fly og utallige luksushotell å velge mellom.) Men mat og drikke er dyrt da så vet ikke om vi egentlig sparte så mye... :P

Krysser fingrene for at formen din er mye bedre innen den tid, må være helt grusomt å være så kvalm. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke billig,men når alt er betalt trenger du ikke bruke noe særlig mer penger på selve cruiset,vi har vært der før, for 2 år siden. Og vi gjorde dette som årets julegave til hverandre istedet for masse ting vi ikke trengte,men vi trenger en ferie;-)

Jepp håper kvalmen roer seg,er litt lei å spy nå etter 14 uker. Idag er det kontroll og ny jordmor etter at hun andre har sendt fødesøknad til feil sykehus. Håper jeg får se og høre reka idag,ble veldig skuffet forrige gang da hun lette rundt med CTG apparatet og lot som hun fant fosterlyd:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra geek girl :):):):) der ble det endelig din tur :) gratulerer så mye!!

 

Jeg har fått den fryktede omganssyka :( har spydd i hele natt. Jeg synes det er helt grusomt! Graviddårlig fra før, også omgangssyke i tillegg!! :(

Har alltid pleid å ta gravidplagene med et smil, men denne gangen synes jeg det er skikkelig hardt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til både GeekGirl og Sidney. Verdens beste julegave!!!

 

Æsj... For min del blir det ny pp igjen.. Den j.... tanta kom i morges hun. Hvis man skal se positivt på det slapp jeg hvertfall å vent så lenge denne gangen. Syklus på 29 dager er jo kjempe kort til å være meg. Ser kanskje ut til at pergo virket bedre i "pause" mnd. Håper det bare ikke er for sent å begynne på pergo 6 syklusdag (man skal jo begynne 5, men gyn er ikke tilbake før) men det kan vel ikke å ha så mye å si? Eller? Noen som har erfaring?

 

Hønny: lykke til med jordmortime i dag!

81-mamma og andre som er dårlige: skjønner det er slitsomt å være så dårlig :( men jeg misunner dere allikevel ;) nå var ikke jeg dårlig sist jeg var gravid, så vet jo ikke helt hvordan det er, men ønsker meg heller kvalme og oppkast enn ny pp og operasjon (undersøkelse).. ;) Håper kvalmen deres går over snart og at dere kan nyte resten av graviditeten!

 

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (14.pp, IKM 14.jan 2013) 30 år, mamma til ei, Vestfold.

**Cayenne** (19.pp, IKM ca 10. jan) Mamma til jente-04 og gutt-06.

En til, please. (8 pp, SA i oktober, IKM 31 des).

Ønske-spire (4.pp. ikm 20.des.)

GeekGirl81 (6.pp, IKM 30.des) 31 år, prøver på nr 1, Storbritannia.

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12)

 

1.tri:

m1980 termin 29 august (?)

Rime (termin 22 august)

81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Symbio (termin 16. August) 30 år mamma til en på 2 år

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 27 juli)

Junimage (termin slutten av juni)

Asparges (termin 17 juni)

Lykketroll*morTil2? (termin 23 august)

 

2.tri:

79kvinne <3 ( termin 7 april )

Bokormamma (termin 21.mai)

Tussemor5 (termin 17 mai )

Ønsker3gull (termin 13.juni)

Viiii (termin 27.april)

Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA

Bumblebeee (termin 3.juli) mamma til jente-08 og gutt-10. Rogaland.

 

3.tri:

Tigerlise&Anton prøver igjen (termin 17.februar)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer GeekGirl! For en lykke :)

 

 

Det må ha vært vært gravidestøv over alt i den IKM-gruppen for den er jo stappfull av lykkelige gravide, he he...lover bra for min egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer GeekGirl! For en lykke :)

 

 

Det må ha vært vært gravidestøv over alt i den IKM-gruppen for den er jo stappfull av lykkelige gravide, he he...lover bra for min egen del.

 

Ja, er helt utrolig hvor mange det har klaffet for i Uke 52-gruppa - tror det er 7 stykk totalt så langt. Hadde vært så gøy om det klaffet for deg også! :) *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og ryddet opp hos jordmor,ikke super imponert om hvordan de takler at noen ønsker keisersnitt i Norge,du skjønner vel at dette ikke er en lett løsning???herregud tror de jeg er dum?,er bukoperert 2 ganger før,vet vel godt hvor vondt og sårt det er...og at jeg ikke kan løfte. Men nå er jeg henvist til rett sykehus,så måtte jeg prate med dem,sukk

 

Hørte på reka da,fin hjertelyd på 150,det var jo bra:-)

Huff dagen hjertesukk fra meg grrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis GeekGirl :) Håper selv på positiv test i nærmeste fremtid!

 

Rart at de ikke medberegner din medisinske historie i forhold til keisersnitt hønny-bunny? Vel, vel, vi krysser fingre og tær for en ordnings :)

 

Her sitter jeg, med mens smerter og kraftige smerter i korsrygg på 8 dagen.....oppblåst og hormonell. spiralen tok jeg ut 10 desember, og siden jeg har vært munchausen gravid:) To tester uten positivt resultat, siste tatt 24. Har null kontroll på syklusen min, etter 4 år uten mens.........

 

Huff, nå må tante komme på besøk, ellers får jeg jaggu meg stikke ned på butikken etter en test igjen! Puh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker et mirakel, forstår godt at du ville ha byttet!! Din situasjon er jo marerittet!!! Så sån sett skal jeg ikke klage!

 

Hønny-bunny, synd du ikke har fått oppfølging av samme folk, slik at de har hatt kunnskap om din situasjon! Håper det ordner seg med keisersnitt! Uansett kjekt du endelig fikk hørt hjertelyden nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker et mirakel, forstår godt at du ville ha byttet!! Din situasjon er jo marerittet!!! Så sån sett skal jeg ikke klage!

 

Beklager, mente absolutt ikke å få det til å høres ut som du ikke har rett til å klage! Forstår veldig at det er slitsomt å være dårlig! Og man må jo få ut frustrasjonen av og til! ;) Men syntes det er godt å høre at du allikevel vet hvor heldig du er. Det er veldig mange som tar det for gitt å få barn.. Men det er ikke så lett for alle dessverre.

Men nå skal jeg gi meg med "sutringa" mi, er nok litt prega av tantebesøket i dag...

Håper dere får en fin helg alle flotte damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskeretmirakel- veldig leit at tanta kom på besøk.. og jeg skjønner godt hvis du har en deppedag idag;)

 

Cayenne- jeg lurte veldig på denne gangen da jeg ble gravid i september om jeg hadde el rett etter mens. Det var mnd hvor jeg og mannen begynte prøvingen rett etter at tanta hadde reist sin vei igjen, og holdt på ganske tett annenhver dag sånn ca frem til et par dager etter da jeg skulle ha trodd jeg hadde el. Nå kan jo dette være riktig tenkt av meg da, siden både gynekolog og jordmor tror jeg er noen dager lenger på vei enn antatt:) Jeg tror nesten det kan være bedre å begynne med sexen rett etter at tanta har reist enn heller det å vente en ukes tid til den påståtte "el-uka".

Jeg har nå lest også da at det ikke er uvanlig at man kan ha eggløsning både siste dag før tanta virkelig har reist og dagen etter. Jeg er aldri mer "klar" for sex enn akkurat de dagene der, så kanskje jeg har hatt el da og rett og slett unnfanget ca en uke før jeg ventet el.

 

Entilplease... har du testet enda? Jeg er sååå spent på deg!!!

 

Geekgirl- GRATULERER :)

 

Jeg kan nesten ikke tro det når jeg leste den oppdaterte lista nå. Tenk, så nære jeg egentlig er målet, tenkte jeg. Det går jammen faktisk ganske fort. Selv om de siste to mnd er alltid fryktelig slitsomme husker jeg. Alt er tungt og vondt, slitsomt og tålmodigheten blir satt på prøve. Men guri, FOR en premie da!

Det blir mest sannsynlig keisersnitt på meg, og dersom jeg er bortimot en uke lenger på vei(det får vi se 17.januar på ordinær ul det da:) ), så blir babyen "hentet ut" i slutten av mai faktisk. Det er faktisk absolutt ikke lenge til det! :D

 

Nå sitter jeg her og håper så iiinderliiig at de som fortsatt prøver her inne får positive tester veldig, veldig snart. Så fantastisk herlig det hadde vært å døpe om denne tråden til " oss gravide over 30" eller noe slikt?!.. og følge hverandre i tiden som kommer som gravide alle sammen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til deg også Geekgirl! Ja, da blir terminene våre tette! Spennende å følge deg;)

 

81- mamma - god bedring! Håper spysjuka forsvinner raskt!

 

Ønsker et mirakel - kjedelig med tantebesøk, men bra den kom så tidlig da, så kan du hvertfall nyte champis på nyttårsaften uten dårlig samvittighet.

 

Hønny bunny - håper det ordner seg for deg mhp keisersnitt! Tragisk at ting skal være så vanskelig.. Kjekt med hjertelyd da!

 

En til please - håper tanta holder seg borte! Krysser fingrene og sender litt babystøv***

 

Jeg hadde IKM i går, og venta på spotting / blødning i hele går / dag, til tross for 3 positive tester, snakk om å være i fornektelse.. Begynner snart å gå opp for meg..;) Har ikke klart å stumpe røyken mens jeg har prøvd, og skuffelsen har vært så stor ved hver mens.. men i kveld skal siste røyk tas, så er det over og ut..

hjelp.. men det er jo en veldig enkelt valg, selv om det blir rart å klare seg uten etter 15 år som røyker..

hadde siste jobb dag i dag, før nyttår, så fortalte mine røykevenner at jeg skal slutte på nyttår. Flaksen med den, så slipper de å mistenke at noe er på gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer,

 

Hiver meg på her om det er lov :)

 

Merkerlig hvor fokusert man blir, tross at det for min del er 3. gang.

Og da blir man jo preikesjuk og da.....

 

Ser mange her har truffet bulls eye allerede. Satser på å komme kjapt etter. 1 pp og IKM 14. jan. De 2 forrige barna satt på første forsøk begge to, men man vet jo aldri......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God natt verdens beste! Svært fornøyd etter en dag med barnas første skitur med selskap av hele nabolaget som alle har haugevis av skjønne barn, deretter klatring, peis, kakao og Great Expectations på NRK. I morgen lørdag og storm i vente. Livet smiiiler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle støttekontakter :) Er dessverre ikke noe nytt å melde fra Gudbrandsdalen. Kvalmen er altdominerende, og jeg kaster opp flere ganger per dag. Heldigvis sitter noe brødmat, så det er vel ikke fare. Men dette er faktisk overveldende... selv om det er fjerde gang. Begynner å tro at det er jente på vei, siden det minner mye om første svangerskapet. Vi ligger unna alt sosialt, og sier at familien har "julemage". Ikke pent å lyve, men jeg orker ikke dele nyheten før jeg vet at duotesten er fin. Er ikke av dem som hadde likt å snakke om det hvis noe skulle være galt...

Mange nye her inne, som er veldig koselig! :) Håper det nye året vil gi dere det som ønskes mest...

En glad dag ønskes alle! Styggvær på vei hit også, men innekos med juletre er ikke å forakte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Lykkelig_4, skjønner at det må være forferdelig når kvalmen er så altoppslukende:( Må sikkert være vanskelig for deg når du har kanskje små barn fra før av også. Hvor gamle er barna dine forresten?

.. og når er duotesten da? Jeg har tatt min. Det gikk veldig fint heldigvis, men det tok sin tid å finne nakkefolden og nesebenet på ultralydbiten fordi fosteret lå i en stilling hvor legen ikke så det. Så vi måtte bruke endel tid og jeg måtte tisse, hoppe opp og ned osv:D Men tislutt snudde babyen seg og hun "fanget" den til et stillbilde hvor hun kunne måle.

Jeg hadde hatt så forferdelig hodepine dagen før og natten pg våknet opp ul-dagen med dundrende stort hode så jeg tok en paracet. Etter at babyen var så rolig i magen så har jeg hatt kjempedårlig samvittighet for at den ene p,,araceten var utslaget for at den var så rolig. Det har vært helt forderdelig. Men jammen en liten oppvekker. De får jo i seg ALT vi får i oss også! Jeg har nå ikke store problemer med å få i meg riktig mat altså, tar tran og hverken røyker eller drikker... men likevel.. en paracet;)

Ønsker deg masse lykke til på duotesten ivertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått svar på duo-testen også ønsker3gull? Er det en sikker test, eller viser den sannsynlighet for kromosomfeil? Jeg får jo ikke slik test, men har tatt ul som viste nesebein, og nakkefold ble målt til ca 1,5-2, den lå litt vanskelig til.

 

Har veldige stikkinger i magen for tiden. Lurer på om den lille er utstyrt med nål og ligger og plager mamma'n sin ;)

 

Regn og blåst her i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fikk svar på duotesten da vi var på ultralyd. Jeg hadde tatt blodprøven ca to uker tidligere (uke 10), så da hadde de svaret da jeg var på ul.

Kjempefine målinger hadde jeg heldigvis. Kunne ikke vært bedre sa legen. Nå husker jeg faktisk ikke blodprøveresultatene, men nakkefolden ble målt til 1,08 synes jeg å huske.

Men ja.. det er bare en sannsynlighetsberegning. Ikke som fostervannsprøven som er 100% sikker.

 

Stikkingene du kjenner Bumblebee er livmoren din som utvider seg:) så se bare positivt på det, om du klarer:D

 

Jeg har hatt stikkinger i magen de siste par døgnene. Igår kveld kjente jeg også den lille dyttet og dunket. Ikke så mye sommerfuglvinger/fiskehale lenger.. men mer ordentlig dytting. Noe moren h*ns er glad for, for da må jo det bety at h*n blir større og sterkere?!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre om spiren din Ønsker. Flotte tester og sterke muskler..litt av en drømmebaby :)

 

Og stakkars, stakkars deg Lykkelig. Det høres pyton ut å være så dårlig. Nå må det vel lette snart? Hvor mange uker er du på vei nå?

 

Lykke til med stikkende livmor, Bumblebeee. Som sagt et godt tegn!

 

Hohohoooo...i morgen IKM dag og testen ligger beredt. Ingen tegn til TR...ingen gravidetegn heller for den saks skyld. Spennendeeeee....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...