Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Her er det cravings på gang :) hjemmebakte knekkebrød med sylteagurk med iskald eplejuice til går ned på høykant!!!! Energien er lik null! Ser på berg med uinnpakkede julegaver, 25 julekort som skal skrives og sendes... vasking, julegardiner etc. I tillegg skal halvdelen opereres onsdag, og vil være ute av spill frem til jul.... Hmmm depper ikke egentlig, men føler meg litt oppgitt! Har fortalt mamma at jeg venter en til, og hun ble glad! Vet ikke alle i familien vil føle det samme... Men det er mitt liv, og jeg er lei av å gjøre som alle forventer! Vil gjøre det som betyr noe for meg, og som gjør meg lykkelig! :) Bare et knekkebrød til, så skal jeg ihvertfall rydde fem kofferter opp på loftet og finne luciakjoler til denne uken... Happy day!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykkelig 4: er det nr 4 dere skal ha og? Folk blir liksom litt rare da og synes det er for mye...blir spurt om det er et uhell etc??? merkelig hvor firkantede og statistisk korekte folk skal være 2,5 barn er max ha-ha. Også blir vi spurt om vi har råd? vi som har meget god inntekt og alt på stell. Har sluttet å bli lei meg,bare oppgitt at andre har så lite å bry nesene sine med at 4 barn er verdens undergang ha-ha;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig 4: Såå irriterende at folk ikke kan glede seg på vegne av andre!!!!! Her var det moderat motakelse av nyheten da den sprakk, selv om det "bare" er nr 3...de rundt oss vet at vi har lyst på mange barn. Modern har allerede begynt å ymte frampå at vi kanskje bør tenke oss om en ekstra gang, før vi evt setter i gang med nr4...irriterer meg litt, for jeg vet ikke om det er hennes eget beste som kommer fram eller om hun faktisk tenker på oss....Vi klarer akkurat det vi vil klare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Og som du sier, det er vårt liv IKKE deres...grmf...blir så irritert....

 

Hørtes slitsomt ut med alle disse trege magene rundt omkring. Jeg er foreløpig heldig å slipper unna...Jeg derimot, blir alltid heldig vinner av ekle hemorider etter fødslene :P men det er en liten pris å betale for ett velskapt under.

 

Her har jeg endelig fått bakt litt til jul, og tror dere ikke ungene var helt eksemplariske...de var kjempe tålmodig og gjorde en strålende jobb!!!!!!!!!!! Jeg hadde mitt svare strev med å få stekt unna. Samtidig som vi holdt på kom det lavende mengder med snø, så vi måtte ut en tur å nyte den. Jeg er helt knust nå, men har vært så godt å klare å gjennomføre en rimelig god dag sammen med gullene mine ;) Gleder meg til resten av uka...det blir barnehageuke og mor skal pleie såre bihuler, rennende nese, verkende bekken og ellers det som måtte dukke opp :P OG jeg skal gjøre unna resten av julebaksten!!!!!!!! Neste uke må jeg etter alt å dømme jobbe litt (husker nesten ikke hvordan det var), så da blir det minimalt med tid til jule greier...også, er det bare å brette opp ermene for å begynne på neste eksamen :(

 

Snakker om cravings...her er det grapefruktjuice...helt utrolig fantastisk, bare mååååååååå ha det!!!!!!!! Spesielt om morgene, også må den drikkes rett av kartongen...Fint at ingen andre i familien drikker den :P

 

Nei, får hive meg rundt å begynne med middagen. Puh, sultne unger her gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussemor, grapefruktjuice er jo godt, nam, hehe. Flink som baker du, det skulle jeg også gjort, men orker ikke i disse tentamenstider, og er litt mer trøtt enn vanlig kjenner jeg.

 

Sykt at folk skal reagere på hvor mange barn andree enn seg selv har lyst på, fatter det ikke. Dette må være opp til hver enkelt. Jaja, så lenge man ikke bor på gaten da kanskje. Kunne godt tenkt meg 4,5,6 stykker jeg, hihi, men bør vel først få en, og håper det her blir den første! :)

 

Cayenne, tror ikke det spiller noen rolle om man har barn eller ikke fra før, har man lyst på et barn så er vel trangen og ønsket like høyt hos alle.

 

Huff, hører på en del av dere at hvis det går bra med spiren min så blir jeg å være nervøs de neste 8 mnd også, det var ikke betryggende, hehe!

 

Jeg ringte forresten ivf klinikken i dag, for de hadde sagt at jeg skulle gjøre det hvis jeg blei gravid, så 21 desember skal jeg inn på første kontroll og ultralyd, snakk om nøye folk, blei heilt satt ut jeg over hvor snart de ville ha meg inn, men hærlig også da!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh Rime, så bra at de endelig tar deg på alvor og vil følge deg opp!! Her kom lille trille med livgivende spark i kveld, så da kan jeg heldigvis roe meg litt. Jordmora mi sa en gang at det var sunt å være litt engstelig for da var man litt mer på vakt, men man kan jo bli tullete av mindre :P

Nå er det natti natt for mor, er helt knust etter dagens aktiviteter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tussemor...gjett om du lagde noen gode bilder i hodet mitt med julebakst og boltring i nysnø! Her har første runde med peppekakebakst ferdig, med kjevler i fri dressur og underlige figurer. 18åringen slo til med haugevis med smileys og packman-figurer!

 

Så gøy, Rime at du fikk komme til så fort. Vet du hvorfor, eller blir du bare generelt passet litt ekstra godt på siden du har prøvd så lenge?

 

Sukker også oppgitt over rare kommentarer når man passerer den magiske grensen på 2,5 barn. Har selv mottat sjokk-utbrudd ved annonsering av nummer fire . Som venninnen min som utbrøt høylydt SHIIIIIIIIIIT. For deretter og legge bøktern til..jaja, nå er det jo dere det gjelder, og dere tar det jo på strak arm. Det var jo egentlig litt av et kompliment for omsorgsevnene våre, så jeg ble glad for den. Min mor ble helt blek, så begynte hun å le, mumlet deretter sjokkert for seg selv resten av dagen"FIRE barn", lyste så opp og kjøpte en iPad til oss så hun kunne se barnet så ofte som mulig(hun bor langt unna). Hehe...ufrivillig morsom, rar, irriterende og skjønn er hun.

 

Nå er tanta på retur, så jeg forbereder meg til lausaktig amour så snart det er klar bane. Fertilitetsperioden er ikke før neste helg, men hvorfor vente...hmmm, må innvestere i en italiensk treliter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lausaktig amour og rødvinsorgasme, jeg flirer meg ihjel :D Nå er ordet rødvinsorgasme et av alternativene mobilen kommer med når jeg taster "rød", så da gjelder det å passe autokorrekten neste gang man skriver meldinger ;)

 

Så herlig med snø og julebakst. Her legges lista lavt i år. Gavene er kjøpt og sendt, julekortene likeså, og juleklærne til ungene og meg trenger bare et siste overblikk. To sorter kaker er i boks, tenker jeg kliner til med to til i morgen, og ferdig med det. Det spises ikke så mye av den slags hos oss, og særlig ikke på julaften.

 

Godt å høre at du får tett oppfølging Rime. Jeg er spent på min egen oppfølging, fastlegen ønsket at jeg skulle få en plan av folka på Riksen som vi kunne følge. Dit skal jeg 3.januar. Enda har jeg ikke somlet meg til å bestille fly, har liksom lyst å høre hjertelyden først og senke skuldrene...er faktisk rimelig bekymret nå. Til og med mannen ble litt blek når jeg fortalte at jeg ikke lenger fant lyden. Men - jeg blør jo ikke, så alt er sikkert bra... *slår meg selv i hodet i håp om å komme til fornuft*

 

Da kryper jeg til sengs med god varm dyne og bok, og priser meg lykkelig for at den nye varmepumpa blir installert i morgen tidlig. Brrr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaaaaaa! E e gravid!!!! Hyyyyyyl, herregud, sitter å strigråter og skjelver! Har tre positive tester. Er så utrolig glad no, glad også for at jeg slipper prøverør. :) så utrolig glad

 

Åååååååh, gratulerer såååå masse :D endelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye også :)

 

har ikke pc for tiden, så greier ikke følge med alt. desuten detter oppdateringene på denne gruppa ut hele tia. må trykke på følg denne tråden i eningen :( snodige greier...

 

keysser fingre og føtter og alt som er for dere som er i pp enda. liker å se det vokser på trimestrene ;) håper enda flere kommer til snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 18 minus i dag brrr,jeg er sylte tett og hoster så jeg brekker meg,flott når jeg endelig var litt mindre kvalm:-/ Her blir det pepperkakebaking på fredag,kommer masse unger og voksene,så har vi en skikkelig kosekveld:-) Idag er det julekonsert for bare meg og gubben,blir kjempe flott.

Og idag er jeg offsielt over i 2 trim. føler meg derfor ikke gravid lenger...huff merkelig.

Hmmm 3 liter ja,6 mnd til det blir aktuelt igjen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (2.pp, IKM 18 des) 30 år, mamma til ei, Vestfold.

**Cayenne** (18.pp, IKM 12.des)

En til, please. (7 pp, SA i oktober, IKM 21 des).

Ønske-spire (4.pp. ikm 20.des.)

GeekGirl81 (6.pp, IKM 30.des) 31 år, prøver på nr 1, Storbritannia.

Lykketroll*morTil2? (2.pp, ikm 12.des) 31 år, mamma til ei jente

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 3.jan)

 

1.tri:

Rime (termin 22 august)

81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

 

Symbio (termin 16. August) 30 år mamma til en på 2 år

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 27 juli)

Bumblebeee (termin 3.juli) mamma til to på 2,5 & 4. Bor i Rogaland.

Junimage (termin slutten av juni)

Asparges (termin 17 juni)

 

2.tri:

79kvinne <3 ( termin 7 april )

Bokormamma (termin 21.mai)

Tussemor5 (termin 17 mai )

Ønsker3gull(termin 13.juni)

Viiii (termin 27.april)

Hønny-bønny(termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA

 

3.tri:

Tigerlise&Anton prøver igjen (termin 17.februar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å være over i andre trimester Hønny! :)

 

Hypokonder, overnervøse meg fikk slippe til på ul i dag kl 12.30. Takk og pris for private jordmødre. Er det liv inni der i dag så legger jeg bort doppleren og innser at den (pr nå iallefall) skaper mer uro enn trygghet.

 

Nervøs nå. Må ta meg en liten sjokolade..Hihi!

Endret av Bumblebeee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk bra på ul, Bumblebeee! Og sikkert lurt å legge bort den doppleren ja.

 

Gratulerer med 'stor' spire, hønny! Må være herlig følelse :)

 

Her har tanta innfunnet seg ganske så presist, så da er det over i pp 19 med ikm ca 10. januar. Da gir vi f og drikker rødvin til krampa tar oss. Ellers har jeg meldt meg på sykkel-birken til sommeren, så da har jeg noe annet å tenke på utover våren :) Håper jeg må avlyse, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj Cayenne, så spennende m birken...gubben fikk det i 40 års gave og jeg tror aldri han kommer til å glemme det...utrent som han var :) kjipt m tante besøk...åh, som jeg aldri kommer til å glemme den frustrasjonen...håper rødvin og birken planlegging gjør susen!!

 

Bumlebee, hvordan gikk det i dag??

 

Jeg har vært på slikt samarbeids møte med bossn og jordmor. Jeg skal prøve å jobbe litt natt framover, hvis det ikke lar seg gjøre, går jeg vist over på svangerskaps penger...slipper å være sykemeldt da. Skal gå max 2 netter i strekk...håper veldig på at det går greit. Har ellers stekt 20 brød og 2 brett kransekakestenger, så nå kan jula bare komme... Er potte tett, så har liten glede av de gode luktene som nok brer seg i huset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner alle som får gjort noe... tar en "kate", og spyr døgnet rundt her. Ungene forvirret og gubben fortvilet... det var da ikke slik det skulle være! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner familien er litt satt ut Lykkelig_4, hvis de ikke hadde sett for seg at du kunne bli liggende rett ut. Her er jeg vanvittig glad for at det ikke skjedde med meg denne gangen også! Sist var et mareritt, og ikke sååå lett å overlate heim og unger til mannen synes jeg heller det var;) Men han tok det på strak arm han heldigvis. Men jeg er sjeleglad for at det gikk bedre denne gangen:)

 

For noe driiiit med den tanta Cayenne. Men synes det er knall at du holder motet oppe og planlegger ting og tang og koser deg likevel! :) You go girl! :)

 

Nå er det fiskegrateng med råkost her. Nam, nam. Kommer til å ete som en hest kjenner jeg:D

 

Jeg er heller ikke i mål når det gjelder jul. Det tror jeg de færreste er forresten;) mye blir gjort i siste liten, litt hist og her i de mange hjem mistenker jeg.. akkurat som her. Litt sånn " synes synd på de som må jobbe på søndagsåpent på sentrene, men jammen er vi glade det ER søndagsåpent.. ellers hadde vi ikke blitt ferdige til jul"- opplegg;) Desverre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres tøft ut Hønny - Birken to måneder etter fødsel! Gleder meg skikkelig jeg også - sykler vanligvis ikke mer enn et par mil hver dag, men noen ekstra skal vel gå greit med litt trening ;)

Og så trenger vi heiagjeng, ja! :lol:

 

Her er tredje eller var det fjerde runde med pepperkakebaking gjennomført i helga, men ellers er det ikke gjort stort til jul, nei! Går i ett her med avslutninger, følging til aktiviteter, etc. etc. Heldigvis skal vi bort i jula - skal bli deilig å komme til dekket bord hos en svigermor som faktisk elsker matlaging og husarbeid, i sterk kontrast til meg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da joiner jeg tussemor som heiagjeng. Vi kan stå langs veien med flagg og sjampis :D

 

Så greit at du får svangerskapspenger hvis ikke natt fungerer tussemor. Så de prøver ikke først å sette deg over på dagvakter? Eller, de er vel enda travlere enn nettene kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mente at dag ville bli mer belastende for bekkenet enn på natt...greit nok, så lenge jeg klarer å holde meg våken :P hvordan gikk det på ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte lagre før jeg fikk skrevet ferdig.. Da pakker jeg bort doppleren og sier meg enig med fagfolk at det mer bry enn glede å ha en slik hjemme. (selv om det aldri har vært slik før) Jeg var virkelig nervøs da jordmor slo på apparatet sitt, men der dukket plutselig en liten krabat opp på skjermen med bankende hjerte og viftende armer. Den tok til og med en salto for mamma'n sin før den la seg ned igjen for å hvile *smelt*

Endret av Bumblebeee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee.. jeg kjente en fiskehale isted ! :)) den strøk meg over magen på venstre side, og plutselig kjente jeg den nedenfor navlen litt etterpå:)

 

Så deilig det må ha vært å få se nurket og ikke minst, det du lurte så mye på, å se og høre hjertet banke Bumblebee! Jeg kan så absolutt stille meg i rekken med anerkjennende nikk til at DET er betryggende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhhh bumblebee, så utrolig hærlig å høre! :)

 

Blir så imponert over å høre om birken, jeg vil også, men kanskje ikke til sommeren siden jeg da er stooor og tjukk :)

 

En til, please, jeg blir fulgt tett opp pga stoffskiftet mitt og fordi jeg har mistet to ganger pga det.

Lausaktig amor er tingen vet du, her startet vi med en gang mens var over og holdt det gående i lang tid, funket det ser du. :)

 

Hønny-bønny, jeg er også så innmari forkjølt, og det vil bare ikke gi seg :(

 

Cayenne, trist at tr dukket opp, men hell innpå med rødvin, og så får du satse på masse sex når dritten har dratt sin vei og at du må utsette birken til sommeren :) :)

 

Her er jeg begynnt å bli veeeeldig kvalm på kveldene, håper nå ikke det blir så ille som enkelte her inne har hadt det eller har det, litt er ok, men ikke for mye.

Uansett, trøttheten er slått inn for fullt, så no skal jeg stupe inn i sengen, og herregud som jeg gleder meg til å lukke øynene, hehe, men skal absolutt ikke klage, alle plager må bare komme, så lenge alt går bra med spiren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så utrolig kult å kjenne liv ønsker3gull! Det er nok en stund til jeg kjenner noe.

 

Ja jeg var faktisk ordentlig redd. Magen ble mindre (sikkert mindre oppblåst), masse murringer i ryggen og magen og ingen hjertelyd. I tre dager prøvde jeg å snakke megselv til fornuft, men når jeg ringte jordmor for å høre om det fantes mulighet for å flytte ul timen til i dag, og hun sa ja, da måtte jeg bare :) Hun sa alt så bra ut, to armer, to bein, to ører og tydelig neseben.

 

I morgen er det jobb igjen. Tre fulle dager denne uka, og så halv dag på tirsdag, og vips er det juleferie. :D Ikke helt klar for en lang dag i barnehage, vi skal sikkert være ute, og jeg grøsser med tanken. Har frosset i hele dag. Hos mamma måtte jeg låne tjukk genser og ullpledd, og her hjemme står varmepumpa på 27 grader!! Og det får den værsågod gjøre i natt, ellers orker jeg ikke å stå opp. Blir vel knusktørr luft her inne, men pytt! Det skal være iskaldt på soverommet, men deilig og varmt på badet og i stua.

 

I morgen må jeg ringe pasientreiser. Dere må kjefte på meg hvis jeg ikke gjør det!

 

Nå i kveld kom mannen med følgende kommentar: "det hadde vært artig å bare fortsette å få barn så lenge du ble gravid. Få en fire-fem stk." WHAT!!? Dette kom fra mannen som måtte lirkes med på nr 3. Hehe. Han mener det ikke seriøst, og iallefall ikke når våkenettene begynner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...