Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Åh Tussemor, så leit! :( Stor klem! :wub: Holdt på å si at jeg aldri hadde funnet meg i slik oppførsel, men det er jo lett å si... Hadde iallfall gjennomført noen seriøse sanksjoner, a la å avlyse festen. Det er grusomt å være ensom i tosomheten ja - har opplevd det i perioder i løpet av ni års ekteskap, men nå har vi det heldigvis bra sammen! Håperdet ordner seg for dere også :) Men tror nok jeg ville tatt en skikkelig samtale om hvordan dere skal ha det!

 

Ellers 4 eller 5 dpo her, men har heldigvis ikke så mye tid til å tenke på at det er lenge til ikm. Ååå, jeg vil ha en liten august-baby, hadde vært vidunderlig... :wub:

Endret av **Cayenne**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da Tussemor... Det hørtes ikke mye koselig ut! Ikke alltid like enkelt! Håper du får en fin kveld etterhvert... og at ting går seg til! Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig tussemor! Jeg hadde latt være å henge opp gardiner og pynte m lys da. Ingen grunn til at du skal slite deg ut hvis mannen ikke gidder å bidra. Selv er bevegelsesevnen min så redusert at jeg velger ut det jeg synes er viktigst, eller det jeg har mest lyst til. Resten blir ikke gjort.

 

Selv er jeg litt på symptom jakt.. (9dpo). Har vært litt sur i dag, ekstrem kort lunte. Det er vell et dårlig tegn... Pms har man vell ikke som gravid?

Men så har jeg vært trøtt også, og det var jeg tidlig sist..

Skulle ikke kjenne så mye etter, men det er jo umulig å la være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten latte med støttekontaktene før jeg vekker mann og barn! Da vi bestilte tur virket det som en super ide med tidlig flight.. ikke akkurat nå! Det er 15 minus ute og nøyaktig en time skal unger og bagasje være på plass i bilen! Gjesp! Happy ruging og testing til alle! Godt å lese at ikke alle tar like tungt på jula i år, for det klarer nok ikke jeg heller!!!

Happy days! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer! Sitter her sammen med mini som fikk modelleire i kalendergave å griser.. :) I dag kommer foreldre og svigerforeldre på pinnekjøttmiddag, så vi må bruke dagen på rydding vasking og matlaging. :) Bare kos det, men akkurat nå er jeg bare trøtt og sliten.. Gav mannen kalendergaven sin i går, ps3 spill, Lego pirates of the carribean, vi satt å lo å spilte sammen til kl 01 i natt! :) Og så våknet mini kl 05, så da hentet jeg henne faktisk inn i sengen vår og sov helt til kl 08! Fantastisk!

 

Jeg er ca 14 dager inn i syklusen min og kan ha EL når som helst.. Så her er det aksjeinnlegging hver 2 dag frem til positiv test eller TR! :) Næ.. Får begynne denne ryddingen, og så må jeg sende mannen opp på loftet å hente ned julepynten! Gleder meg til jul i år altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur lykkelig_4! Håper du får noen dager uten kvalme og altfor mye tretthet. Kunne også tenke meg en tur kjenner jeg.

 

I morgen er det jobb igjen. Merker at jeg mentalt har sluttet i jobben allerede, siste dagen er 18.desember. Men snille legen min sykemeldte meg 50%, hans forslag i grunnen, han hadde god erfaring med å gi gradert sykemld tidlig, da holdt den gravide ofte lenger. Klart jeg kunne jobbet fullt de siste ukene nå, men orker ikke slite meg ut, har heller lyst til å stille opplagt og klar til dyst i ny jobb på nyåret. Er siste gang jeg går gravid dette, og det skal tas hensyn til MEG, ikke jobb ;-)

 

Får vel stå opp og ta husvasken jeg droppet i går...

 

Geekgirl, har du testet? Er ikke du over ikm nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, damer... idag døde en veldig fin person i livet mitt, bar førti år gammel og med barn i siste den av barneskolen. Jeg har egentlig hatt en velig fin helg sammen med brødrene mine og barna deres, men da meldingen om at vennen min var død i dag kom, raste liksom verden litt sammen:-( Og jeg har grått meg hele veien hjem fra byen...

Nå sitter jeg her, i et iskaldt hus, der seksåringen og jeg har innsett at vi må sove på stua om vi skal holde varmen i natt, sprengfyrer og gråter. Og minnes litt. Og gråter enda mer.

Han var syk, men det har gått veldig fort fra superfit og frisk turmann med enorm apetitt på livet, til død... Og det er veldig vanskelig å få inn i hodet:-(

Håper noen der ute kan servere en positiv test eller noe slik snart, for å gi litt lys i mørket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ufattelig trist Bokormmamma....ord blir fattige, så jeg sender deg min aller beste og varmeste klem!!! Du får la stjernene lyse for deg til nye lyspunkt dukker opp ;) god, varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, bokormamma, så utrolig trist! Det første som slo meg når jeg leste innlegget ditt var at jeg skulle ønske vi alle var venninner "in real life", venninner man kunne sitte sammen med i tårer og latter, i stillhet..

 

Sender deg en god klem og kommer til å tenke på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Bokormmamma,det var ikke noe bra start på juletiden:-(

Her var vi på Shopping i Sverige igår,gikk utrolig bra selv om jeg slet med å spise..

Imorgen skal jeg prøve meg en liten tur på jobben,gruer meg for jeg vet hvor sliten jeg blir,men får prøve litt. Sitter og sprengfyrer i peisen med 14 minus ute brrr

Skal noen teste snart?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, damer!

Akkurat nå er jeg bare utrolig glad for at jeg ikke har en normal jobb og må ut av huset i dag. Sitter med tekoppen min, skriver, gråter og minnes gode stunder. Det hjelper selvsagt ikke midt i sorgen at man er gravid og sikkert temmelig lettrørt i utgangspunktet:-P

I går kveld lå jeg og kjente på merkelige babyspark, og begynte å gråte igjen, fordi jeg følte meg nesten urettferdig priviligert, der jeg lå... Huff, dette skal bli noen tunge uker framover! Er nesten glad for at mannen min fortsatt er i Spania med guttene, så jeg får komme meg gjennom begravelsen i det minste før de er tilbake.

Jeg trøster meg med at Karlsvogna lyste så skarpt over huset hans i går, og tenker at den var kommet for å hente ham til de evige pudderåser og en stor fest i Valhall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er sannelig ikke enkelt! De siste årene har jeg vært så lykkelig! Har fått mann og barn, og alt går fint! Det skremmer meg veldig, for det er blitt så mye å miste..

Du må ta vare på deg selv i sorgen bokormamma! Skriver du bøker? Greit å ha muligheten til å være hjemme i slike tunge perioder!

 

Hønny-bunny: Jeg tester om noen dager! 11 dpo i dag :)

Endret av 81-Mamma<3<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bokormamma - Så utrolig, utrolig trist. :'( Håper det går bra med deg. Synes jula er ei ekstra vanskelig tid å miste noen på. (Når det er sagt, er jo ikke lett å miste noen uansett hvilken tid på året det er da...)

 

tussemor5 - Åh! Kan godt forstå at du ble lei deg og sinna. :( Håper det har gått seg litt til de siste to dagene.

 

81-Mamma<3<3 - Weeeee, lykke til! Ikke lenge igjen nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære damer! Lenge siden eg har vært her inne nå da jeg er på bryllupsreise down under;)

Gratulerer så mye lykkelig!! Veldig kjekt!

Bokormamma - ufattelig trist å miste en god venn! Ingen ord som hjelper og har dessverre ingen positiv test å komme med heller.. Fikk TR for noen dager siden;( det var ihvertfall ikke med i planen min! Men men, det er bare å hoppe videre! Mensen varer ikke lenge her så i morgen blir det mer bryllupsreise kos på mannen;)

 

Håper det går bra med dere alle, lite tid på nettet så har ikke fått lest meg opp på alt som skjer! God natt, i morgen blir det Bondi beach;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da bokormamma.. Håper du kommer deg gjennom dagene..

Livet kan snu så fort..

 

Må bare si at det er uendelig forfriskende å ikke vite når EL er.. For alt jeg vet så kan jeg ha hatt el allerede, eller den kan komme om 1,5 uke eeeeeeller aaalt i mellom.. Skal uansett ikke teste før julaften.. Tror ikke syklusen min er så lang som den var sist, men hvis den er det så er IKM 30.des.. Så her er det en mnd med venting før jeg vet noe sikkert.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn ei oppdatert liste, jeg. TR kom som forventet 1.desember. (Om ikke annet så er syklusen min 100% stabil og jeg hadde virkelig NULL NIKS NADA symptomer forrige måned.)

Så, ja, 6pp for vår del. Føkk altså. :( Jeg vet at jeg ikke har noen grunn til å være lei og oppgitt etter ett knapt halvår - det jeg sliter mest med er at jeg er så redd for at det kan være noe galt med en av oss.

 

 

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (2.pp, IKM 18 des

**Cayenne** (18.pp, IKM 12.des)

81-mamma❤❤ (1pp, IKM 6 des)

En til, please. (7 pp, SA i oktober, IKM 21 des).

Ønske-spire (4.pp. ikm 20.des.)

GeekGirl81 (6.pp, IKM 30.des)

 

1.tri:

Hønny-bønny(termin juni)

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 27 juli)

Bumblebeee (termin 3.juli)

Junimage (termin slutten av juni)

Asparges (termin 17 juni)

 

2.tri:

79kvinne <3 ( termin 7 april )

Bokormamma (termin 21.mai)

Tussemor5 (termin 17 mai )

Ønsker3gull(termin 13.juni)

Viiii (termin 27.april)

 

3.tri:

Tigerlise&Anton prøver igjen (termin 17.februar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geek-girl: klart du har lov å være skuffet og lei deg selv om det "bare" har gått et halvt år. Man er jo gjerne såååå klar når man prøver, og et halvt år er jo ganske lenge!

En liten trøst er at de fleste blir gravid innen et år, så krysser fingre for deg de neste prøveperiodene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tolker slim og andr gode greier riktig, tror jeg at jeg har EL NÅ :)

 

Et lite nedsig da mannen i går plutselig fikk kalde føtter og på en litt ufin måte melde dette inn for meg. Stakkars, det er sikkert ikke så lett for han med masse følelser etter alt som har skjedd med sykdom og barnet vi mistet. Men jeg ble utrolig paff og lei meg. Han fikk han heldigvis raskt opp steamet, beklaget seg og leverte deretter prima vare , så nå er jeg endelig igang, Jippiii. Jeg er så glad!

 

Så usigelig trist å høre om tapet ditt, Bokormamma. Vanskelige å finne de rette ordene, men du skal vite jeg tenker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle varme tanker, damer... det hjelper litt å ikke føle seg alene. Hele nærmiljøet her har mistet en utrolig ressurs, og det verste er at kommende helg er det en enorm kulturmarkering, med teater, konsert og zumbathon til inntekt for barneavdelinga ved kreftavdeilnga på St.Olavs. Teaterforestillinga er skrevet om en annen venn av meg, som kjemper samme slag, og zumbathon er i min nå avdøde venns navn... Jeg skal liksom ut og dekke alt dette som kulturjournalist:-( Blir en tøff helg!

Men midt i sorgen opplever man fine ting også! Jeg blogger litt for lokalavisa og i går la jeg ut en liten tekst om det tapet vi nå opplever, bare min lille utblåsning, liksom. Så langt er den blitt delt på facebook 158 ganger! Jeg er helt overveldet... Jeg ville bare sette ord på mitt tap, min sorg, mest av alt som en slags terapi, en måte å begynne å nøste opp i alle følelsene. Men teksten må ha truffet noe i også andre som kjente ham.

Det er en liten ting, men slike små ting gjør at man føler seg litt nærmere hverandre og litt mindre alene med de overveldende følelsene.

Ja, jeg skriver bøker, og akkurat nå er jeg veldig glad jeg har en slik hverdag at jeg kan styre meg selv, for det er ikke mye konstruktivt som blir gjort. Idag tror jeg rett og slett jeg skal rydde, vaske klær og bake en kake i stedet. Å sitte stille og tenke blir for tungt...

Beklagre at jeg ikke er så oppmerksom på dere andre akkurat nå, min verden har liksom krympet litt... Men jeg leser alt, og er spent på både testing og eggløsninger.... Kjør på, damer! Vi trenger at det kommer nye liv til verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ja, da sitter jeg her å venter på kontroll hos legen. Håper på sykemelding :P

Når det gjelder helga, satte jeg meg ned å "sutret" viste veeeeeldig tydelig at jeg ikke var fornøyd og vips var vinduene vasket og gardinstengene nede. Ja også sendte jeg en aldri så liten trussel om null julebakst og mat...så da ble det jaggu meg fart på gubben...på festen var han bare gentleman...å DET er lenge siden jeg har opplevd :P ellers går dagene her til å overleve tretthet og skranglete bekken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokormamma: så bra du har en måte å bearbeide sorgen på :) du må ha lykke til i helga. Så håper jeg jeg kan bidra m spire om et par dager, - hvis ikke skal jeg ligge i hardtrening til neste md :)

 

Tussemor5: håper du fikk sykemelding og får hvilt deg litt! Godt det ordnet seg med mannen :)

 

jeg har igrunnen lite å utsette på min mann. Det eneste er at han ikke er av det entusiastiske slaget.. Mens jeg svinger fra jublende lykke til skikkelig sur og lei meg, - så er han stort sett stabil. Kan være ganske irriterende... Men det har jo absolutt fordeler også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er tungt bokormamma. Var i ganske lik situasjon i februar, hvor et vennepar havnet i en alvorlig bilulykke. Det så lenge mørkt ut for mannen, men han er nå til opptrening. Helt 100% som før blir han nok ikke, han var/er en skikkelig arbeidshest, men jeg håper humøret og omtanken er i behold. Det kommer han langt med. Paret mistet dessverre sin 8 år gamle sønn i ulykken, og det har nok vært ekstra tøft for henne at ikke mannen har vært frisk nok til å stå sammen med henne i sorgen. Sorry, ikke meningen å "kuppe" sorgen din bokormamma, men jeg føler virkelig med deg. Varme klemmer din vei.

 

Håper du fikk sykemld tussemor! Ikke verdt å slite seg helt ut. Er du ferdig med skole før jul?

 

Synd å høre om tr Geekgirl, vi får satse på en heidundrende julegave i år :)

 

Jeg har vært og gått tur med min gravide venninne. Gnistrende klart vintervær, sol og stille, snø og 12 blå grader. Kjente en umiskjennelig murring i hoftene etter et par km, men er fin igjen nå.

 

Ellers har jeg hatt to kvelder i det siste med hjertebank, kjennes som om pulsen er veldig høy. I natt var det så skummelt at jeg tok 1/4 tablett ekstra av betablokkerne. Burde vel nevne dette for legen, men ser det an litt, skal jo på Riksen 3.januar.

 

Skulle rydde og støvsuge litt nå, men sitter foran ovnen og prøver å holde øynene oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg vært på jobb idag,merker at det var både godt men ble veldig sliten,tror ikke jeg klarer alle dagene jeg skal,må vurdere litt senere i uken. Hmm ikke lett å skulle strekke til over alt,i tillegg har jeg hatt 3 syke unger hjemme igår så formen var litt laber allerede;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...