Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Så flinke dere er til å strikke!! Selv er jeg hele nybegynner. Har strikket en selebukse til baby som jeg ble så fornøyd med at jeg nå strikker en i en større størrelse. Merker at jeg synes det er skikkelig gøy nå som strikkinga går uten de alt for store anstrengelsene ;) må se om jeg finner meg et nytt prosjekt etterpå. Hvor finner dere ideer? Kjøper dere slike strikkeblader? Eller?

Har en mamma med strikke mani, så har fått mange oppskrifter av henne. Hun jobber også på bibliotek, og de har massevis av supre håndarbeidsbøker der! Mamma låner, og jeg strikker! Finnes også noen gratis oppskrifter på nett dersom du leter litt. Veldig koselig å kle de små i selvlaget tøy! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne strikkedebatten kan jeg ikke henge meg på. Kan ikke legge opp engang. Finnes ikke intr i strikking, selv om jeg skulle ønske jeg klarte å lage sånne fine plagg selv. Mamma derimot strikker som en maskin. Jeg ønsker, hun strikker, så skuffene her er fulle av hjemmestrikket babytøy :)

 

Jeg er helt dau. Sov ingenting i natt. Vet ikke hvorfor, men da det nærmet seg stå-opp-tid måtte jeg gi opp og innse at det ikke kom noen Jon Blund. Blir en tidlig kveld i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så hærlig det er å være tilbake her inne, selv om jeg trengte en stund med total avholds fra bim en liten stund! Har virkelig savnet dere! :)

 

Strikking ja, det strikkes her også, holder på med tre strikkeprosjekt, julegaver osv, pluss et hekleprosjekt! Er ikke så lenge siden jeg lærte det, men det er sååå gøy! :)

 

Ser jo at det er kommet nye inn hit mens jeg har vært borte, men det er kjekt!

 

Jeg nøt også vin i helgen sammen med en venninne, blei til og med en liten tur på byen, hehe, to år siden sist jeg var ute, så det var kjempegøy!!

 

Ja sidney og en, til please, det blir våres tur også snart! Jeg har fått troa tilbake for fult, og har sommerfugler i magen, hvorfor vet jeg ikke, men bare vet det kommer til å gå til slutt!

Tr er over i dag så no skal det være sengekos hver dag i to-tre uker, hehehe! Men ingen tester, hverken eggløsning eller gtester!

 

Tussemor, huff den ventingen er så fæl når man er redd for hvordan det går i magen, men du skal se at alt er bra denne gangen, håper da det! :)

 

Kjekt å høre at det går bra med de andre rugerene også, snart skal det bli alle oss andre sin tur også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig_3 - nå må du teste, jeg er spent;) håper det ligger en nydelig liten spire inni der siden TR ikke har besøkt deg!! Lykke til!

Jeg er også veldig spent faktisk! Pleier ikke å sovne midt på dagen... men også litt redd for å håpe! Men, har nå vært inne på billigtest.no for første gang, og bestillingen er på vei :) Nevnte det for mannen min, som var strålende fornøyd :) Håper bare vi ikke blir skuffet...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så hærlig det er å være tilbake her inne, selv om jeg trengte en stund med total avholds fra bim en liten stund! Har virkelig savnet dere! :)

 

Strikking ja, det strikkes her også, holder på med tre strikkeprosjekt, julegaver osv, pluss et hekleprosjekt! Er ikke så lenge siden jeg lærte det, men det er sååå gøy! :)

 

Ser jo at det er kommet nye inn hit mens jeg har vært borte, men det er kjekt!

 

Jeg nøt også vin i helgen sammen med en venninne, blei til og med en liten tur på byen, hehe, to år siden sist jeg var ute, så det var kjempegøy!!

 

Ja sidney og en, til please, det blir våres tur også snart! Jeg har fått troa tilbake for fult, og har sommerfugler i magen, hvorfor vet jeg ikke, men bare vet det kommer til å gå til slutt!

Tr er over i dag så no skal det være sengekos hver dag i to-tre uker, hehehe! Men ingen tester, hverken eggløsning eller gtester!

 

Tussemor, huff den ventingen er så fæl når man er redd for hvordan det går i magen, men du skal se at alt er bra denne gangen, håper da det! :)

 

Kjekt å høre at det går bra med de andre rugerene også, snart skal det bli alle oss andre sin tur også! :)

Veldig koselig at du er tilbake Rime!!! Hvordan lærte du å hekle? Jeg er relativt stødig i håndarbeide, men har aldri helt fått taket på det! Noen nybegynner oppskrift du kan anbefale?

Lykke til med prøving uten testing! Håper du kommer i mål snart!!!

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flinke dere er til å strikke!! Selv er jeg hele nybegynner. Har strikket en selebukse til baby som jeg ble så fornøyd med at jeg nå strikker en i en større størrelse. Merker at jeg synes det er skikkelig gøy nå som strikkinga går uten de alt for store anstrengelsene ;) må se om jeg finner meg et nytt prosjekt etterpå. Hvor finner dere ideer? Kjøper dere slike strikkeblader? Eller?

Har en mamma med strikke mani, så har fått mange oppskrifter av henne. Hun jobber også på bibliotek, og de har massevis av supre håndarbeidsbøker der! Mamma låner, og jeg strikker! Finnes også noen gratis oppskrifter på nett dersom du leter litt. Veldig koselig å kle de små i selvlaget tøy! :)

takk for tips:) siden jeg sliter med bekkenet må jeg sitte endel i ro,- og da er det kjekt med litt nye hobbyer :) jeg får faktisk endel strikkeklær, men det er mye artigere å bruke det jeg har lagd selv :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er gode! Hadde blitt meget stolt hvis jeg hadde klart å strikke så mye som et pannebånd ;)

 

Her blåser det stikker og strå, og jeg har allerede krøpet under dyna. Satser på en god natt i natt. Elsker å ligge inne og høre på vinden utenfor. Drømme meg litt bort, drømme om pappaperm+mammaferie i varmere strøk. Var inne og tittet på Mauritius og Florida, Toscana og Australia Men da jeg så summen på flybillettene for hele familien og la på en tenkt sum for opphold, innser jeg at med vår økonomi så blir det nok 4-6 uker i Spania. Ikke ille det heller da.

 

Tittet innom finn.no i går også (ja, en særdeles lat sofa-søndag) og fant plutselig drømmehuset rett nedi gata her. God plass, lyst og trivelig, og best av alt at det ligger i samme nabolag. Sukk. Den som hadde hatt en lotto-gevinst på innerlomma. Prisen var ikke så ille stiv heller, 4,2mill, men vi klarer ikke det. Ikke hvis vi skal leve i tillegg. Men godt å vite at det er slike hus til slags av og til, for hvem vet hvordan ting ser ut om noen år? :) *drømme*

 

Så spennende lykkelig3. Beundrer at du klarer å vente med testingen. Fordi jeg er testoman og fikk positiv test bare 3+noen dager så føler jeg at jeg har vært gravid i maaange uker allerede. Og er jo faktisk bare 8+0. Hehe. Har ihvertfall somlet meg til å bestille første kontroll, og ringte samtidig Riksen for å gi beskjed om svangerskap.

 

Oppsigelsen er levert på jobben, og siste arbeidsdag før jul blir 18.desember. Så venter en deilig juleferie :) :)

 

Tussemor: hvorfor har du en dårlig følelse? Alt ser da ut til å gå bra, du er vel over det mest kritiske? Tror det skal gå bra for deg jeg. For oss alle. Men merker at jeg kvier meg for å føle for mye for denne graviditeten, klarer ikke helt å slappe av. Håper det blir bedre i 2.trimester.

 

Nå skal jeg få flyttet ei nydelig, sovende tulle over i sin egen seng før jeg rigger meg til med bok og venter på drømmefeen og Jon Blund og allslags stjernestøv. 71grader nord får vente til i morgen, genialt med opptaksfunksjon :) God natt gode damer!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle bim damer! Da begynner TR å dabbe av og mannen er informert om humping annenhver dag hele denne syklusen pluss hver dag i EL perioden. Nå aaaaner jeg ikke hvor lang denne syklusen min er, men har bestillt EL tester, så skal prøve å teste meg frem til den! Mannen gleder seg og har virkelig trua! Har regnet ut syklusen på 35 dager og IKM da 18 desember. Har lyst til å vente med å teste til julaften, det hadde jo vært verdens beste gave å få positiv test da! :)

 

Sitter på tlf så husker ikke alle her, men vi prøver:

 

En til please: Klatring ser så gøy ut!! Det er klatrevegg i hallen jeg trener håndball i, har alltid hatt lyst til å prøve. Tror jeg ville gjort det greit, lange armer, lange bein og styrke. Håper alt er bra med deg! Og at dere kan begynne å humpe uten beskyttelse snart! :)

 

Bumblebee: Så herlig å høre om riskornet ditt! Hadde NULL interesse for strikking helt til jeg ble gravid med Emma, da slo det til og jeg var å kjøpte garn og pinner for 1000 kroner, inn på garnstudio.no og så opplæringsvideoer og satte igang. Kjørepose og hentsett ble strikket fort, deretter poncho, lue, pannebånd x mange, lue til Emma med Marius mønsteret, og nå sitter jeg med Mariusgenser til mannen pluss matchende lue! :)

 

Lykketroll: Lykke til med 2 pp. Er inni i den selv nå! :)

 

Hønny-Bønny: Godt å høre at alt står bra til med shrimpy, men liker ikke at du er så dårlig.. De sier hvis man er mye dårlig så er det ei jente da! :)

 

Jeg skal til legen å få sykemelding i morgen jeg da! Ligget dårlig siden fredag og er lei! Hoster og harker, går sikkert 6-7 kopper te om dagen med honning. Og TR i tillegg.. Æsj!! Nå skal jeg se ferdig cold case og krype opp i sengen.. Sov en evighet i dag etter å ha levert mini i bhg, men tror jeg trengte det. . :) Natta damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld, verdens beste bim-damer!

 

Tilbake fra kurs og nok en sertifisering på kartleggingsverktøy. Godt å være ute av sykemelding og tilbake på jobb, selv om møtene ligger som perler på en snor da mange har ventet på at jeg skal komme tilbake i førersetet. Men godt å være savnet da.

 

Jeg ble så imponert av julestrømpene dine bokormamma, de hørtes bare så fine ut. Skann gjerne oppskriften altså. Selv om den unektelig hørtes litt vanskelig ut...jeg har nemlig ikke strikket hæl før for jeg syns det ser så knotete ut. Men en gang må jeg jo prøve det også!

 

 

Lykke til inn i neste PP mamma-til-emma..høres ut som du har suksessoppskriften på babylaging der. Nå skal du se du får en skjønn liten julespire :) Du også Lykketroll! Og klatring anbefales..gøyeste som finns. Og god bedring, kjære deg.

 

Oh yes, Rime, og Sidney og Cajenne..snart blir vi smelt på tjukka alle som en. Jeg har et lite personlig eksperiment med å gjette når jeg får tantebesøk. Jeg mener bestemt at jeg hadde EL på fredag. Og da blir det spennende om jeg har rett og tanta kommer neste fredag igjen..som jo blir 14 dager etter. Jeg har bestemt meg for å ta det helt følelsesmessig piano og ikke teste og tempe ol. men bare hoppe lykkelig til køys så ofte vi formår og nyte livet og hverandre. Føler virkelig jeg er på en opptur om dagen.

 

Ha en fin kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg en uke over tida, og lurer veldig på om ikke testene mine kommer i posten i dag. Har aldri vært så sein før, så kan ikke se noen annen årsak... Måtte da evt. være cancer uteri, eller overgangsalder :) Jada, tenker alltid det verste!!! Føler meg overhodet ikke gravid! Er bare forferdelig sliten! Får ikke gjort en brøkdel av juleforberedelsene mine! :) Ha en glad dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig 3 <3<3<3. Jeg skjønner ikke hvordan du har klart å gå en hel uke over ikm uten å teste.. Jeg tester ikke mye, bare en dag før ikm, men da er jeg helt gåen! Sover ikke om natta eller noe.

Men er nok veldig lurt å vente, slik som du!!! :)

Jeg fikk positiv el test i dag :) mannen kommer hjem en tur i lunsjen.. Hi,hi :) får håpe det gir positive resultater om en to ukers tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, damer... Strikkeoppskrift på julstrømper kommer. Har bare hatt en liten Gaza-avsporing.... Har dere lest det Mads Gilbert skriver derfra? Jeg skal ikke starte noen politisk eller religiøs debatt her, men les dette:

Fra Mads Gilbert i Gaza:

 

Midnatt passert. Ingen våpenhvile.

Heller ingen barnehvile, kvinnehvile eller menneskehvile.

Dronene surrer som onde insekter og vi vet de etterfølges av drønnende detonasjoner. Gardinene i vinduet der jeg skriver dette følger lufttrykket og jeg kjenner tydelig trykkbølgene. Alle vinduer er åpne så de ikke skal implodere og spre dødelige svermer av glass. Det er så mange dødelige svermer her i Gaza. Granat- og bombesplinter, dronesvermene, svermene av flygeblad med truende innhold for ytterligere å terrorisere sivilbefolkningen som slippes fra himmelen.

Det har vært en forferdelig dag.

Det er vanskelig å beskrive 13 sønderrevne kropper, dekapierte, avrevne lemmer, forkullete, småbarn delt i to – alt kommer til Shifa. Med desperate rop om hjelp, skrik i smerte. Mamma’er som faller sammen i paralysert fortvilelse når de døde barna gjenkjennes.

Vi jobber.

Intuberer, skjærer av klær, kanylerer, prøver å skjønne hvor skadene er på de som fortsatt har livstegn.

Idag var det 24 drepte og 189 skadde. Ikke alle kommer til Shifa, men svært mange.

Vi mistet to “på bordet”, splintskader til arteria pulmonalis og ødeleggende hodeskader. En cava inferior-avrivning ble berga med hjelp av dyktig karkirurg i gruppen på 40 frivillige palestinske leger som kom fra Vestbredden igår.

Solidaritet. Nye allianser mellom palestinerne. Store arabiske delegasjoner fyker gjennom sykehuset med sjokkerte ansikter mens bombedrønnene ustoppelig påminner dem om det imminente i deres politiske ansvar.

En barnefamilie kommer inn i morgentimene etter at israelske jetbombefly har knust den største banken i sentrum av Gaza by. Pappa er rasende, roper på hevn. Barna hører forskrekket på.

Avbrudd kl 00:44: Fy faen nå bomber de rett ved oss. Seriebomber.

Hvordan klarer de å trøste barna sine i denne natt?

Jeg er redd. Ondskapen synes å seire.

Jeg vet ikke om “verden” skjønner hvordan dette millionfengselet egentlig er. Det er altså ikke mulig å finne ly, skjul, utvei, flukt, beskyttelse. Og den samme makt som holder alle innesperret bomber samtidig ustoppelig med et av verdens sterkeste krigsmaskineri.

Hva hadde skjedd om Michelle Obama var her inatt med sine to døtre? Bodd i et hus i Beit Lahia i utkanten av Gaza by, fattgfolks kvarter, uten lys, uten noen sikkerhet. Hva om hun kom løpende inn med ett av sine vakre barn i armene, gjennomtrengt av granatsplinter – uten noen mulighet til å slippe unna?

Ville det blitt en endring da?

Jeg skjenner ikke at Jens, Espen og Inga-Marte og de andre som sa så mye riktig om kamp mot terror og politisk vold for litt siden – hvordan kan de sitte med all sin innflytelse å enten tie stille eller uttrykke forståelse for Israels “rett til å forsvare seg”?

Forsvare seg?

De angriper jo, slik de har angrepet de siste 60 årene.

Har vi ikke lær at urett må stoppes nå, i vår tid, mens vi vet og kan handle – ikke som en arkeologisk øvelse det etterpåklokskapens lupe og den kjølige, historike distansen gjør ubehaget ved sviket lettere å leve med?

Ikke send flere bandasjer, leger, matpakker og intetsigende erklæringer.

Stopp bombingen.

Åpne Gaza.

Avslutt okkupasjoen av Palestina.

La ungene få fred.

La mødrene amme.

La gamlingene drikke friskt vann.

La fiskerne fiske og bøndene høste.

La lærerne undervise og ungene lære.

La ungdommene reise og oppdage noe annet enn beleiring, blokade og frykt.

La nattesøvnens lindrende mildhet legge seg som et teppe av års etterlengta ro over Gazas mennesker.

Da trenger de ikke forsvare seg mot en overlegen overmakt.

‘Da synker våpnene maktesløs ned

Skaper vi menneskeverd

Skaper vi fred’, som han skrev, Nordahl.

Gaza, i nattens uhygge,

00:40 21.11 2012

Mads G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er forferdet over hva som skjer der nede nå. Min mor har alltid sett det fra en side, palistinias side. Mens jeg har alltid prøvd å se begge sidene av saken. Men NÅ er jeg lei! Hva hadde vi gjort hadde noen kommet og okkupert landet vårt? Drept barne våres, bombet oss sønder og sammen? Jo, vi hadde kjempet tilbake med nebb og klør, og vi har allerede gjort det en gang tidligere, 2 verdenskrig. Hadde blitt sjokket om ikke motstandsfolk/"terrorister" hadde tatt saken i egne hender. Og Israel bare tar og tar og tar, mangedoblet det de fikk i 47.. Har dere sett kartet? Legger ved en link.. (Se neste innlegg) Jeg leste dette:

 

“When Israelis in the occupied territories now claim that they have to defend themselves, they are defending themselves in the sense that any military occupier has to defend itself against the population they are crushing. You can’t defend yourself when you’re militarily occupying someone else’s land. That’s not defense. Call it what you like, it’s not defense.”

— Noam Chomsky

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er forferdelig det som skjer der nede, og vet det jeg skal fortelle no ikke kan sammenlignes, men likevel.

 

Jeg må være en meget uheldig person, for som dere fleste vet så holder jeg og samboeren min på å bygge hus, og vi skulle flytte inn snart. I går kveld fikk vi telefon om at huset vårt brann, vi hastet bort dit, men var sjangseløse, 2 1/2 time senere var det jamnet med jorden! :( snakk om å være uheldig! Fatte ikke at det er mulig! Men det er bare materielle ting og det kan bygges opp igjenn, så man må bare prøve å se det positive i det at vi ikke var flyttet inn ennå og at ingen menneske eller dyr blei skadet!

Det var min tragiske historie i dag!

 

Lykkelig_3: så spennende, håper du er gravid! :) da jeg lærte å hekle, begynnte jeg på et bestemor teppe, helt enkelt ett bare for å lære det mest grunnleggende, og de blir jo kjempefine og fargerike. Du hekler en masse lapper som monteres sammen til hvor stort du vil ha det! De består av luftmasker og staver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rime: brant huset deres ned??? Så forferdelig! Hadde jeg først fått muligheten til å bygge drømmehuset og det nesten var ferdig og det brant ned hadde jeg vært knust! Håper dere hadde forsikring og alt i orden! :) Lykke til!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg, Rime! Så forferdelig! Herregud, så bra dere ikke var flyttet inn enda!

 

Julestrømpemønsteret kommer straks, måtte tegne det opp igjen for scanninga ble ikke bra, takket være småtassens kroting som jeg hadde forsøkt å viske ut, men ikke helt lykkes med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er forferdelig det som skjer der nede, og vet det jeg skal fortelle no ikke kan sammenlignes, men likevel.

 

Jeg må være en meget uheldig person, for som dere fleste vet så holder jeg og samboeren min på å bygge hus, og vi skulle flytte inn snart. I går kveld fikk vi telefon om at huset vårt brann, vi hastet bort dit, men var sjangseløse, 2 1/2 time senere var det jamnet med jorden! :( snakk om å være uheldig! Fatte ikke at det er mulig! Men det er bare materielle ting og det kan bygges opp igjenn, så man må bare prøve å se det positive i det at vi ikke var flyttet inn ennå og at ingen menneske eller dyr blei skadet!

Det var min tragiske historie i dag!

 

Lykkelig_3: så spennende, håper du er gravid! :) da jeg lærte å hekle, begynnte jeg på et bestemor teppe, helt enkelt ett bare for å lære det mest grunnleggende, og de blir jo kjempefine og fargerike. Du hekler en masse lapper som monteres sammen til hvor stort du vil ha det! De består av luftmasker og staver!

Neimen Rime! Det var virkelig forferdelig trist!!! Selv om det er materielle ting, så er det ikke gøy allikevel!!! Var ingen testpakke i posten i dag heller, så vet ikke... Men har ikke fått besøk av tanta heller! Sovet midt på dagen med minsten igjen! Må liksom se testen før jeg gleder meg helt... Skal google bestemorteppe, og se om jeg blir inspirert!

Masse lykke til med nok et hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig 3 <3<3<3. Jeg skjønner ikke hvordan du har klart å gå en hel uke over ikm uten å teste.. Jeg tester ikke mye, bare en dag før ikm, men da er jeg helt gåen! Sover ikke om natta eller noe.

Men er nok veldig lurt å vente, slik som du!!! :)

Jeg fikk positiv el test i dag :) mannen kommer hjem en tur i lunsjen.. Hi,hi :) får håpe det gir positive resultater om en to ukers tid :)

Håper du hadde en fin lunch ;) ingen tante i dag heller, så får satse på at testene kommer i morgen. Er vel kanskje litt lettere å ikke teste så mye når det er nr 4? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rime: så fryktelig!!!! Det var skikkelig uflaks. Men det var jo veldig bra at dere ikke hadde flyttet inn!! Håper det ordner seg så dere får kommet igang med nytt hus snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Her var det aktivitet, og litt å oppdateres på. Men det er veldig koselig!

 

Uff Rime det var da veldig så uflaks dere har. Skummelt med brann! Jammen godt dere ikke hadde flyttet inn da!

 

Skulle gjerne hatt en slik lunch her i huset også 81-mamma ;-) funker dessverre dårlig med pendling :-(

 

Men her har tanta reist (forhåpentligvis for en laaaang stund) så da er pp igang! :-)

 

Husker ikke alt jg hadde tenkt til å svare på, og skriver på tlf så får ikke skrollet oppover... Men tenker på dere.

 

Ønsker dere alle en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det finnes ikke ord for det som skjer i Gaza :( Chomsky har helt rett, selv om det naturligvis er et problem at Hamas og flere arabiske land ikke anerkjenner Israel. Ser ikke bra ut med tanke på varig fred :(

 

Så utrolig kjipt at huset brant, Rime! Håper inderlig dere hadde forsikringene i orden.

Men nå kan det bare gå en vei, iallfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...