Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Update etter dagens happening hos jm:

Blodtrykk i grenseland til høyt, men fin urinprøve så jeg fikk fortsette med 50% jobb mot avtale om ny sjekk av bt/urin i neste uke.. Og beskjed om å ta kontakt med Fødeavdelingen hvis sterk økning i hodepine, ødemer eller annet ekstraordinært før den tid. Lillingen sitter fortsatt med setet nedover og jeg ble anbefalt å forsøke å la være å bekymre meg over det, den kan enda snu seg der inne. I wish!!

Mannen skifter jobb for tida, og første jobbereise med nyjobben er booket til mindre enn 2 uker før termin, fikk vi vite i dag. Needless to say: æ spontanskreik i bøtte & spann. Han har vel for f*noe ikke tenkt seriøst på å reise avgårde rett før termin???? Djises. Vi er for å si det sånn ikke akkurat ferdig snakket om dette! :/

nei da hadde jaggu jeg også satt meg på bakbeina og jeg tror at jeg hadde troppet opp på mannens jobb og forlangt han hjemme i ukene rett før fødsel ;) det burde de forstå også kanskje?

Krysser fingrene for deg, at formen din holder seg stabil og at litlegullet snur seg når tiden er inne for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La inn en snarvei til bloggen din jeg, Ulvinne83 - så her er i alle fall en av leserne dine! :) På vegne av oss gamliser i nabolaget her takker jeg for hyggelig omtale! ♡

 

Såå hyggelig, Apex! :) Så klart måtte jeg skryte litt av go'ingene her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update etter dagens happening hos jm:

Blodtrykk i grenseland til høyt, men fin urinprøve så jeg fikk fortsette med 50% jobb mot avtale om ny sjekk av bt/urin i neste uke.. Og beskjed om å ta kontakt med Fødeavdelingen hvis sterk økning i hodepine, ødemer eller annet ekstraordinært før den tid. Lillingen sitter fortsatt med setet nedover og jeg ble anbefalt å forsøke å la være å bekymre meg over det, den kan enda snu seg der inne. I wish!!

 

Mannen skifter jobb for tida, og første jobbereise med nyjobben er booket til mindre enn 2 uker før termin, fikk vi vite i dag. Needless to say: æ spontanskreik i bøtte & spann. Han har vel for f*noe ikke tenkt seriøst på å reise avgårde rett før termin???? Djises. Vi er for å si det sånn ikke akkurat ferdig snakket om dette! :/

 

Herregud, jeg hadde bundet mannen min fast i kjelleren eller no.. Du får full støtte herfra! Møt opp på jobben hans hormonell og gæærn, så tør de sikkert ikke annet enn å la han være hjemme, tihi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex, da jeg gikk gravid med nr 1 begynte aktiviteten hans å bli så svak mot slutten av svangerskapet....sånn ca ei uke før termin jeg ble sendt på ul i hui og hast, resultat= seteleie..... Jeg holdt på å klikke i angst. Det eneste jeg kunne håpe på var ett mirakel! En uke på overtid var det ny ul og gjett hva....ett mirakel hadde skjedd og han lå i hodeleie da han ble født noen dager etter var han 55cm lang og 4680 g tung...jeg funderer fremdeles på hvordan han klarte det SÅ med andre ord, ta det med ro, han snur seg nok i tide Ang husbondens reiselyst...jeg er glad jeg ikke er sjefen hans nå Masse lykke til

 

Cayenne, hvordan går det?

 

Her er det forøvrig mye magesmerter for tiden tenker mye på deg vinterblomst og håper så inderlig at det kun er voksesmerter eller luftsmerter Smertene bedrer seg i hvile, men kommer kastende på med en gang jeg beveger meg skal til jm på torsdag og håper på å få noen svar da

 

Nå skal jeg prøve å sove litt etter en heller merkelig dag ( får evt komme tilbake til det )

 

Natti natt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex; jeg er helt målløs! Skrev akkurat på desmbergruppen om at mannen skal bort denne uken. Men at etter det har jeg sagt at han får holde seg i hjemlige trakter. Hadde det vært krise så hadde det sikkert gått neste uke også for en kort tur. Men selvsagt holder de seg hjemme to uker før termin. Da er det jo per def termin for svingende. Slå han i hode med en stekepanne og lås han inn i kjelleren! 😉 men seriøst; hvis fødselen starter når han er borte... Hva hadde han tenkt selv om han hadde gått glipp av det? Det er vel noe man hadde angret på resten av livet... Både fordi han selv går glipp av en viktig (!) sak i livet og fordi han ikke hadde vært der som støtte for deg i en helt spesiell situasjon. Madre Mia! Kjenner at jeg skulle hatt ti minutters strekksamtale med han på dine vegne! Men han skjønner nok dette etterhvert om han får tenkt seg om. Klem ❤️

 

Tussemor: det er ikke bekkenet ditt som krangler da? Det blir jo typisk værre for hver graviditet. Det er jo et bra tegn at det bedres ved hvile. Hadde det vært indre organer (livmor) så ville vel smerten vært vedvarende tenker jeg. Jeg heier!

 

Ja, cayenne! Hvordan går det? 😉 hm.

 

Siri; lykke til med ul. Dette går fint! ❤️

 

Ulvinne; må jo sjekke bloggen din! Så gøy! Lurt at du har fått lagt litt utålmodighet bort. Da går tiden lettere og jg er helt sikker på at det tar kortere tid. Synes det er eksempler på det hele tiden (har jo ikke statistikk på det men likevel, overbevist om at et er noe i det). Jeg har bakovrvendt livmor som i utgangspunktet skal bety at det er vanskeligere å bli gravid. Men har hele tiden psyket meg opp til at det tar lang tid. Men har blitt gravid i rekordfart alle fire gangene (har mistet en gang). Burde vel ikke si det foresten for da er det kanskje vanskeligere å klare å være tålmodig 😉 plutselig er du gravid, så nyt god rødvin og skinkemat og alt annet så lenge du kan! 😘

 

Har hatt noen bedre dager med bekkenet i det siste! 🎉 men i dag ble jeg så glad for det at jeg har vært litt i overkant aktiv (dro på obs! Og handlet, hentet datteren på barnehagen og ble med på 40 min allidrett. Så bare på altså men likevel). Bekkenet er fremdeles ok men kvalmen t helt intens. Satser på at jeg blir bra i morgen tidlig etter mye søvn. Har allerede sovet et par timer på sofaen før jeg klarte å karre mg inn i sengen. 😱😨😰 litt lei av å være så "svak" og ubrukelig. Er jo egentlig en dame med masse ressurser og energi.

 

Klem til dossa og alle dere andre fine damer her som ikke er nevnt med navn denne gangen 😘😊🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle gjerne svart på alle innleggene over her, det er jo så utrolig mye som skjer! Men kort skrevet så håper at det står bra til med dere alle :)

 

Ellers så hadde jeg en helt herlig venninnehelg på hyttetur, det gjorde virkelig godt for sjelen:) Den gikk med til masing, masing, masing, tull og fjas og deilig vin og mat ;)

 

Vet ikke om jeg har nevnt det her inne, men helt siden 5 dpo (dagen jeg bakte boller og kjente et sterkt stikk der nede) så har jeg hatt en slags brennede følelse der nede, kan minne om uvi uten at det har vært helt sånne smerter heller! Så jeg fyrte av en test i dag,10 dpo, og jaggu så kan jeg skimte en svak svak strek,hjeeelp!!! Jeg prøver å holde roen og ikke slippe jubelen løs! Det kan jo være en skygge, eller kjemisk! Men dagene vil vise hvordan testene utviler seg :) hvertfall veldig ironisk hvis det festet seg en spire den dagen jeg bakte boller da,hehehe :P

Håper dere får en fin fin dag damer <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex: det er bare å binde fast mannen!!!

 

Ulvinne83: vært på bloggen din nå, den ser jo kjempefin ut! Kommer nok til å titte innom den i ny og ne ;)

 

FruMille: må jo hviske et stille gratulerer her også! Krysser alt for sterkere streker fremover!

 

Corneliuss: Så bra at bekkenet har vært bedre i det siste! Men husk å ikke slite deg ut, og lytt til kroppen!

Og ja, stemmer for stekepanne i hodet på bortreiste menn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruMille: :duskedame: Hurra, håper med deg og krysser fingrene for sterkere strek for hver dag som går!!! ♡

 

Angående samboer og jobbreise: Vi er som sagt ikke ferdig med praten rundt dette.. Jeg vet at han vet jeg ikke liker å være alene fordi jeg allerede nå føler meg som en tikkende bombe - med tanke på tidlige rier og alt annet som kan skje med damer som nærmer seg termin. Men, han er ingen prater - så for alt jeg vet kan det hende at han gruer seg til fødselen og helst vil slippe - og hvis det er sånn så skal han selvfølgelig få la være.. Ville aldri tvinge han inn i det da er det heller bedre med ei venninne som beholder roen og klarer å gi det som trengs av omsorg.. Men at han i det hele tatt vurderer å reise synes jeg er trist. Jeg velger å tro at han ikke helt har tatt inn over seg hva det innebærer.

 

Barnerommet er nå så godt som ferdig, og det ble kjempefint ♡ Listene bankes på mens jeg ligger her med varmepakke i korsryggen - gleder meg til å gå i gang med de siste detaljene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi Fru Mille, gratulerer! :D

 

Apex: Han synes vel det er ekkelt å si nei siden han akkurat har begynt i ny jobb, men du får forklare ham at sjefen helt sikkert er forståelsesfull når han får vite at reisen er omtrent på termin. Lykke til og klem :klem:

 

Utrolig stress både på jobb og hjemme etter jobbreise forrige uke, men kommer sterkere tilbake.

 

Ønsker alle ei god uke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apex: det er bare å binde fast mannen!!!

 

Ulvinne83: vært på bloggen din nå, den ser jo kjempefin ut! Kommer nok til å titte innom den i ny og ne ;)

 

FruMille: må jo hviske et stille gratulerer her også! Krysser alt for sterkere streker fremover!

 

Corneliuss: Så bra at bekkenet har vært bedre i det siste! Men husk å ikke slite deg ut, og lytt til kroppen!

Og ja, stemmer for stekepanne i hodet på bortreiste menn ;)

 

Så gøy at du liker bloggen min :) Skriver jo mest for min egen del og for de som kanskje er i samme situasjon og ikke har så mange flotte damer som meg å prate med  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer FruMille! Det var det jeg visste at det måtte være en bolle i ovnen! 😁💟

 

Lykke til på ul Siri! :)

 

Håper mannen din ønsker å bli med på fødselen Apex, og at han kan bli hjemme. Koselig at barnerommet er nesten ferdig. :)

 

Håper dere med gravidplager holder ut. :)

 

Selv er jeg nå 8 uker + 2. Jeg er til tider kvalm, mest på morgenen og på helg. Men stort sett er jeg bare såå trøtt! 😩 Slenger gravidstøv til alle som vil ha! 😚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer FruMille! Det var det jeg visste at det måtte være en bolle i ovnen!

Lykke til på ul Siri! :)

Håper mannen din ønsker å bli med på fødselen Apex, og at han kan bli hjemme. Koselig at barnerommet er nesten ferdig. :)

Håper dere med gravidplager holder ut. :)

Selv er jeg nå 8 uker + 2. Jeg er til tider kvalm, mest på morgenen og på helg. Men stort sett er jeg bare såå trøtt! Slenger gravidstøv til alle som vil ha!

ja,du sa så,hehe,tusen takk :)'
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA HURRA HURRA for FruMille!

 

Jeg lider av "babybrains" og har hukommelse på linje med en gullfisk nå om dagen. Ingen nevnt, ingen glemt  :sjenert:

 

Dagene snegler seg avgårde og jeg venter bare på min første legetime på mandag! Da er jeg akkurat 7 uker på vei.. Jippi! 

Jeg trodde jeg skulle slippe unna kvalmen denne gangen, siden jeg ikke hadde det første gangen. Men etter at jeg måtte be mannen min sette seg på et annet bord på en restaurant fordi jeg ble kvalm av maten han spiste (lukten av den) så innser jeg at jeg kanskje ikke slipper helt unna nå... 

 

Og ja, for de av dere som lurer så satte han seg vet et ledig bord og spiste ferdig maten sin. Han bare lo av hele greia og sa at neste gang bestiller han to bord istedenfor bare ett.  Jeg visste det var en grunn for at jeg giftet meg med han  :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom bloggen din Ulvinne, veldig bra! :D Mye å kjenne seg igjen i! Blir gøy å lese videre.

 

Peppa pig, for en flott mann du har som tar hensyn til alt det rare vi går gjennom som gravide. :) Min mann er også veldig forståelsesfull og gjør så godt han kan for at jeg skal ha det bra. 💙👄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra fur Mille :) Gratulerer så mykje. Sneik innom bloggen i går eg og. Kjekt å lesa, du skriv godt.

 

Her har eg sjekka og trur at IKM er ca måndag. Men har ikkje trua sidan eg ikkje har sett noko festeblødning, og det pleier eg jo ha. På den andre sida, så har plutseleg ryggen/bekkenet slått seg vrangt - og det er typisk...så det vil jo visa seg over helga.

Elles vakna vesla med feber i dag. Har hangla ca ein mnd med forkjølelse, og dei siste dagane ein litt ekkel hoste. Og i dag kom feberen, var innom legen, som tippar virus. Men litt raud i eine øyret og i halsen. Men god allmenntilstand. Men i kveld var feberen 39,7, og det var litt ekkelt høgt. Ho har ikkje hatt det før, men formen er grei. Litt raskare og tyngre pust enn vanleg. Men ho søv godt no lillemi.

Litt uheldig val av dag. Vi gir mamma ny yttervegg i 60-årsgåve, og den stod no utan panel - og elevane mine skulle ha nasjonal prøve i lesing. Så denne dagen vart litt styrete. Men vi kom i mål, berre typisk at det kjem ein slik dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helluen damer :* Grattis til nygraverte!

 

Her skjønner jeg ikke noe om dagen!! Tanta kom på søndagen(koselig bursdagsgave!!NOT) 3 dager forsent, men har kun blødd bittelitt, trenger ikke propp en gang, normalt så er det syndefloden første dagen så roer det seg. Så var den helt borte i går og så kom det bittelitt igjen i dag. Tok en test på lørdagen og den var blendahvit så ikke gravid. Noe av det samme skjedde sist gang, kom bare bittelitt så en dag eller to opphold før syndefloden kom kastende på meg når jeg minst venta det. Er liksom så koselig når man har booket time for voksing av mosedotten og i det man venter på å komme inn på behandlingsrommet så kommer tanta i racerfart så jeg faktisk måtte booke om timen, litt redd det samme skal skje nå igjen da jeg har time neste uke. 

 

I tillegg er jeg ganske skuffet over typen!! Vi har teoretisk sett prøvd siden Tiilitulla kom til verden uten resultater og med tanke på at jeg har blitt gravid på første og andre forsøk(tok en abort for 7 år siden) og jeg var hos Volvat for å sjekke alt i begynnelsen av sommeren hvor alt ser perfekt ut hos meg så burde det kanskje skjedd noe. Så jeg spurte han sist gang han var hjemme om vi kanskje skulle sjekke han, for er dumt om vi prøver og prøver i lang tid hvis han ikke har svømmere som funker, joa det var ikke noe problem. Så jeg bestilte da en sånn hjemmetest som lå klar når han kom hjem her forrige uke. Men nå så begynte han å styre med at "var jo ikke noe vits i å stresse så fælt" "hvis ikke du kan hjelpe meg(altså en BJ) så gidder jeg ikke" etc etc. Så ble jo da ikke noe testing denne uka :( Og nå ser jeg han ikke før om 3 uker da jeg drar over til vestlandet og vi skal prøve å få jakta noe hjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...