SpirenMin Skrevet 16. september 2014 #9876 Del Skrevet 16. september 2014 Hei damer, endelig har jeg pc'en på og klarer å få skrevet litt, ikke bare lest! Med en liten en som sover best på fanget blir det mer tid på mobilen enn på pc, og jeg er ikke såååå god på enhåndstasting Til alle dere som har mistet: varme klemmer til dere alle! Det er helt forferdelig vondt å lese, klarer nesten ikke fullføre innleggene, for er redd for at jeg ikke skal klare å slutte å gråte! Litt hormoner i sving her vil jeg tro, men vet jo hva dere går gjennom så kjenner nok litt på de følelsene. Vinterblomst og Duangdaw, det må være så forferdelig vondt å ha kommet så langt og så måtte avbryte svangerskapet, jeg har ikke ord. Sender styrke og omtanke! girasol, 2 uker igjen til termin! Hvor har tiden blitt av? Så spennende å gå og vente (og så blir det langdrygt, men vi satser jo på at du ikke trenger å gå over tiden!!!), har du alt klart til den lille? Hva driver du med de første ukene av permisjonen din? Oh, nå er det spennende tider i vente Har du en fødselsplan eller tanker rundt hvordan du ønsker at det skal være? great, gratulerer!!! Så utrolig kjekt!! Endelig! Ja, du sa det, ikke gi opp, tenk om dere hadde kastet inn håndkleet i sommer som planlagt! Wow, endelig ble det to blå! Hurra :D leirha, velkommen hit! Dette er en supertrivelig gruppe (men det vet du sikkert hvis du har fulgt oss litt), her vil du trives Husk å skrive deg inn på lista vår, så er det lettere for oss andre å følge med på deg tussemor, så kjekt med ultralyd! Gleder meg veldig på dine vegne, blir spennende å følge deg Har dere fortalt nyheten til ungene? Hvordan reagerte de? apex, 3 trimester allerede! Himmel, som tiden har gått!! Morsomt med IKEA-tur, de har så mye kjekke løsninger! Må si jeg setter pris på å bo på Østlandet og å ha alle butikker innen normal kjørerekkevidde, har hatt noen timer i bil for å komme "til byen" da jeg bodde nordpå. Savner nord-norge ofte, men ikke akkurat når det gjelder avstandene! Så flott at du klarer å komme deg ut selv om bekkenet gjør seg til, det er jo godt å få litt frisk luft i nesen selv om man vet at man kommer til å betale litt for det i dagene som kommer. All aktivitet man klarer å være med på er jo en ren bonus. Har dere mye klart til den lille da? Siden dere ikke vet kjønn blir det vel mye nøytrale farger grøne, nyt proseccoen du, så lenge du kan. Jeg er sikker på at det snart flytter inn en ny huleboer med kontrakt på 9 måneder, og da er det greit å ha gjort det man da må avstå fra Angående barnehageproblematikken din så ville jeg nok kanskje ha bekymret meg litt jeg også, ikke fordi jeg er pedagog men fordi jeg har overaktive hønemor-gener. Bekymrer meg for absolutt alt. Hvor store forandringer vil det bli dersom du ønsker å bytte barnehage? Lengre reisevei? Tror nok jeg ville byttet dersom det hadde latt seg gjøre uten store omveltninger. ulvinne83, så kjekt med lang og deilig bryllupsreise! Spennende med safari, og det høres urdeilig ut med en avslappende del, også rett før EL da! Tommel opp, her er det bare å gi jernet! Siri83, så godt at du er tilbake i gjenge igjen etter utskrapning! Jeg hadde helt normal mens etter min utskrapning, såvidt jeg husker. Har dere begynt prøvingen, eller vil dere vente til etter mensen? Håper at du snart er tilbake på 1. trimester igjen Minnimusa, hjelpe meg for noen dager du har! Blir jo helt utslitt av å lese! Håper også dere får kjøpere til valpene Cayenne, hvordan er ståa hos dere? Så kjekt med en Bergenstur! Spent på å høre om dere har tenkt mer på fosterbarn, der er jeg nysgjerrig også og vil gjerne vite mer. Her er vi nå begynt å komme inn i en slags hverdagsrutine med lillesjefen som kom 2. juli. Han er en fornøyd og blid gutt, har ENDELIG skjønt seg på puppen så nå funker ammingen som den skal. Jeg pumpet og ga melk på flaske i 6 uker, men plutselig en dag tok han til vett og tok puppen direkte. Fabelaktig! Det gir meg jo mye mer frihet i forhold til å bruke dagene litt mer, men får meg selvfølgelig flere timer på rumpa i og med at flaskeamming går mye fortere. Men det er kos da, gjør meg ingenting å sitte stille med selveste arvingen på fanget Jeg elsker å være mamma, og gleder meg både over det som er nå og til alt som skal komme. Innså plutselig at han er 11 uker allerede, begynner å mistenke at permisjonen kommer til å rase avgårde, før jeg vet ordet av det er jeg tilbake på jobb. Håper at jeg klarer å nyte månedene jeg har hjemme. Jeg er typen til å ha skyhøye forventninger til hva jeg skal utrette, og så blir jeg skuffet når realitetene innhenter meg. Nyte hverdagen er mitt eneste mål Å hjelpe meg se på klokka! Jeg har brukt tre timer på dette innlegget!! Lest og skrevet samtidig (og hatt en ammepause og en spisepause), haha dette var en digg økt altså! Nå må jeg få hengt opp en maskin med klær og satt på en ny, skittentøyskurven er smekkfull Ha en nydelig dag, damer! Dere jeg ikke har nevnt får en stooooooor fellesklem som varmer oss alle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146669568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri83 Skrevet 16. september 2014 #9877 Del Skrevet 16. september 2014 Imponerende innlegg, SpirenMin! Høres fantastisk ut med den lille, er bare å nyyyyyyyyyte Å vente en mens før prøving var planen, men vi har hatt oss uten prevensjon også. Har ikke blitt så mye sengekos da jeg har vært ganske nedfor, men nå ser det lysere ut og jeg er veldig klar for å prøve ordentlig neste el Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146669673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 16. september 2014 #9878 Del Skrevet 16. september 2014 SpirenMin: Så flott at mini har skjønt hvordan puppen skal brukes Høres ut som jeg har mye å glede meg til! Liker planen din om å nyte hverdagen Tror vi har det nødvendigste i hus til lillemor kommer, så her brukes dagene til soving, rydding, litt baking, litt besøk og litt rastløshet Mest spent på hvor lenge vi må vente, og håper det setter i gang av seg selv uten for mange dager over termin. Har ingen store fødselsplaner, for tror det meste blir noe annet enn jeg tenker uansett Har bare prøvd å sette meg litt inn i forskjellige smertelindringer så jeg skjønner hva de spør om underveis, og så tar jeg resten som det kommer. Velkommen over i 3.trimester Apex Det er et fint sted å være! Og masse plass i 1.trimester til dere som snart (*krysser fingrene hardt*) kan flytte over dit! klemmer til alle! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146669767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leirha Skrevet 16. september 2014 #9879 Del Skrevet 16. september 2014 Snart gravide:Sensitiv har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til.Cayenne: 42 år, har to herlige, ganske store troll, og håper det siste kommer i 2015.Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014Klarforbarn75 39 år, ingen barn, exu feb-14.Great 41 år har en gullgutt på 4 år,ma juli 13. pp 35 håper jeg kan juble i 2015Unilon 34 år, gift og har en datter født aug 2012. Ikm 31. Mai.Minnimusa: 32 år, har ei Tullehøne født jan 14, IKM 9.oktUtålmodig 82: 32 år, ingen barn enda. Kastet pillene 4.mai og er spent på de neste månedene.Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.Fisken 2012: 38 år, to barn fra før, har hatt 1 SA og 2 MA, prøver igjen i slutten av juni.Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.Love my kidz: gift, 1sønn på snart 7 år, pp1 etter MA i påsken, IKM 27.juniOvidia håper på førstefødte i 2015.Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenningBonanza: 36 år, 3 barn fra før, ikm torsdag 4/9FruMille: 30 år, gift, prøver på nr 1, prøvd siden januar 14, MA juni 14Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, prøver på ny spire!prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.ØYNE: 33 år, samboer, begynt å prøve på nr. 2 juli/aug 2015, prinsesse født januar 2014,Lykke *prøver på nummer 3*: 32 år, 2 barn fra før, prøver på en attpåklatt:)Krumelur: Har en gutt som nærmer seg tre. Prøvd et år på nr to, med en exu og en SA underveisUlvinne83: 31 år, gift, startet prøving på barn nr 1 september 2014 Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september. IKM 22/91.trimesterSidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15.Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-PChloe30: 35, gift, jente og gutt, 8 og 5 år, termin ca 5. eller 7. April 20152.trimester:Vinterblomst - 43, har en liten, gravid med spire nr 2. Termin ca 1.mars 2015Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.desMama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar.3 trimester:Linda1976 (37 år, ingen barn fra før, venter jente, termin 15 juli)ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfoldSharmi81(termin 8.9)Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14)Kjøttmeis (30 år, ingen barn fra før, UL-termin 6. oktober, men er en uke lenger på vei enn det ... Får jente!)Apex 39år, 1 voksen sønn, termin 03.12.14, lykkelig uvitende om kjønn.Født:Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14HH80 (termin 4.januar)Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar) Fødte ei jente 17.1 med KS.En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).bittelille vakre Signe som ble født på tampen av uke 32 12 januarMissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)Katta82 (31år, ingen barn. Venter en gutt 1. juni 2014)Kjærepære (35 år, Hønefoss, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, termin 4. juli -14, småpærene kom 28.juni)Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014SpirenMin (33 år, Oslo, ingen barn, MA mars '12, termin 1. juli 2014, fødte en gutt 2.juli)Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14) Fødte en velskapt gutt 15 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146669833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 16. september 2014 #9880 Del Skrevet 16. september 2014 Hei damer, endelig har jeg pc'en på og klarer å få skrevet litt, ikke bare lest!.... apex, 3 trimester allerede! Himmel, som tiden har gått!! Morsomt med IKEA-tur, de har så mye kjekke løsninger! Må si jeg setter pris på å bo på Østlandet og å ha alle butikker innen normal kjørerekkevidde, har hatt noen timer i bil for å komme "til byen" da jeg bodde nordpå. Savner nord-norge ofte, men ikke akkurat når det gjelder avstandene! Så flott at du klarer å komme deg ut selv om bekkenet gjør seg til, det er jo godt å få litt frisk luft i nesen selv om man vet at man kommer til å betale litt for det i dagene som kommer. All aktivitet man klarer å være med på er jo en ren bonus. Har dere mye klart til den lille da?..... Å hjelpe meg se på klokka! Jeg har brukt tre timer på dette innlegget!! Lest og skrevet samtidig (og hatt en ammepause og en spisepause), haha dette var en digg økt altså! Nå må jeg få hengt opp en maskin med klær og satt på en ny, skittentøyskurven er smekkfull Wow, SpirenMin di skravlekjærring! ♡ Fant det vi trengte på IKEA, ja. Distansen var mer enn lang nok men det var verdt turen, selv om jeg var dyktig sliten etter etappen til Haparanda + direkte inn på shopping... Orket ikke middag på hotellet engang, så mannen var søt og tok med seg diverse desserter til meg opp på hotellrommet som en overraskelse. Ble så glad og rørt; sorbet av røde bær, sjokoladefondant og diverse bær.. Veldig koselig gest, det skal han ha for! ♡ Til rommet er det i hovedsak handlet hvite møbler, men vi kjøpte et deilig stort teppe til gulvet med masse spreke farger på. Planen er rimelig nøytrale vegger, med wallstickers på den ene veggen.. og da gjerne med motiv fra havet eller havets bunn om jeg får det som jeg ønsker! Så får man se da, om vi pøser på med nydelige rosa og lilla anemoner som man har tatt bilde av selv, eller om det blir pirattema.. Det får bli detaljer som kommer på plass når vi vet om det er ramp eller rampejente som skal sove der! Ønsker i alle klare farger så får man hellet tone ned med rolige gardiner og sengetøy! Er rimelig avslappa på utstyrsfronten, som ellers i livet.. Eneste som er klart, er seng, vugge, vogn, stellebord og møbler til barnerom.. Stresser ikke med de andre tingene, vi gjør vel unna noe via finn.no eller et raid på butikker en kveld. Klær har vi litt av, noe nytt og noe fra storebror.. Deilig å ikke trenge alt nytt for å imponere naboer/bekjente selv om man er heldig nok til å ha råd til å kjøpe det man egentlig vil ha enten det nå er brukt eller nytt. Liker tanken på gjenbruk for miljøet sin del, min samvittighetsgreie når jeg ikke orker tanken på annet enn engangsbleier! Men himmel hvor du har kommentert - bøyer meg i støvet for den 3-timersøkta der altså!! Godt å høre at det går fint med amminga, du var jaggu utholden som ikke bare ga opp. Og der var min hukommelse like tom som energinivå mitt. Ser frem til en lang og deilig varm dusj, gikk meg litt våt på beina da jeg og hunden ruslet i skogen i dag og kulden har satt seg i kroppen.. Nyt permisjonen og kos deg som best du kan - tida går så alt for fort!! ♡ Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146670027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 16. september 2014 #9881 Del Skrevet 16. september 2014 Er noen på pc og kan bytte meg over til tredje tri? 😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146670284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 16. september 2014 #9882 Del Skrevet 16. september 2014 Forresten jenter! Jeg satt i en park i dag - neste jeg ser er at jeg liten 1,5 åring ramler ut i en fontene med hode først. På rent instinkt kaster jeg meg frem de ti metrene og får tak i ungen. I mitt tigersprang sier det imidlertid knekk og knas! Hadde vondt i bekkenet fra før, men nå klarer jeg bokstavelig talt nesten ikke gå i det hele tatt. Det verker nedover i lårene og gjør helt sinnsykt vondt foran i begge lyskene og på symfysen. Har noen noen gode tips? Er jo helt invalid. Håper virkelig det er bedre i morgen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146670303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøne Skrevet 16. september 2014 #9883 Del Skrevet 16. september 2014 Apex - vi kjøper mykje brukt vi og, av samme grunn som deg. Miljø og samvit. Ein del kle blir jo brukt ihjel ute, og ein god del blir brukt lite - så då er brukt supert- og så supplerer eg med litt finkle og det som manglar. Er happy med det. Begynner straks på str 86, og har nyleg kjøpt ein sekk med klede i 92 - så der ligg eg til og med litt foran Duangdaw - ser du har ei tøff tid foran deg, håpar du greier å gle deg over mogleg lukke etter Danmarksturen, at det ikkje druknar i det andre. Klem og lukke til, du er tøff! Spiren min: så flott innlegg. Kjenner att det med at dagen berre forsvann i amming og gjeremål rundt det..haha! Godt det gjekk seg til. Prosecco og tilbehør nyt eg så lenge eg kan ja. Eg har hatt kontakt med den barnehagen vi hadde på første val, kjenner styraren. Dei har fullt no, men vi håpar det vert ledig i løpet av vinteren. Eg greier ikkje å slå meg til ro med det slik det er no. Snuppa har det fint og vil gå, men er tydeleg lei når vi kjem og hentar ho. Trur ikkje det er berre kjekt for ho å ikkje høyra skikkeleg til med dei andre. På måndagar er berre ho og ho andre der, dei andre er på tur. Det syns eg slett ikkje er bra for mi, men heilt supert for dei som får reisa på tur. Skulle sånn ynskja at det var nokon som matcha mi og der!! Når ho kjem heim og treff nabojenta som er eit par mnd eldre er det heilt annleis, ho strålar! Og det er tydeleg at ho syns det er stas å treffa andre på sin alder. Syns situasjonen er litt vanskeleg, men sånn det er no har vi ikkje eit reelt val. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146670307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøne Skrevet 16. september 2014 #9884 Del Skrevet 16. september 2014 Forresten jenter! Jeg satt i en park i dag - neste jeg ser er at jeg liten 1,5 åring ramler ut i en fontene med hode først. På rent instinkt kaster jeg meg frem de ti metrene og får tak i ungen. I mitt tigersprang sier det imidlertid knekk og knas! Hadde vondt i bekkenet fra før, men nå klarer jeg bokstavelig talt nesten ikke gå i det hele tatt. Det verker nedover i lårene og gjør helt sinnsykt vondt foran i begge lyskene og på symfysen. Har noen noen gode tips? Er jo helt invalid. Håper virkelig det er bedre i morgen! Eg syns det høyrest ut som om ein tur til kiropraktor kan hjelpa, vondt nedover er jo ofte låsning? Godt du hjelpte barnet så det gjekk bra. Håpar du kjem deg fort! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146670310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 16. september 2014 #9885 Del Skrevet 16. september 2014 Hei grøne - og takk for svar. Jeg har nok en liten låsning men er mest plaget av bekkenløsning så vidt jeg har forstått (sitter foran i symfysen). Har aldri blitt behandlet før men har til alt hell min første time i morgen. Men er det noe jeg kan gjøre selv? Redd det blir lite søvn i natt... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146670404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 16. september 2014 #9886 Del Skrevet 16. september 2014 Åh, herregud Corneliuss - det der høres forferdelig vondt ut!! :/ Har ikke noe godt råd å komme med, vet ikke om smertestillende hjelper på sånn vondt - men kanskje en varmepute hjelper litt? Ellers får du støtte deg opp som best du kan i den minst ubehagelige stillinga. Håper du får sove litt i alle fall. Lykke til i morgen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146670754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 16. september 2014 #9887 Del Skrevet 16. september 2014 Åhhhhhh Cornellius, jeg kjenner smertene dine langt inn i sjela....hadde det litt slik på slutten med nr 3 ta deg 1g paracet, det hjalp meg nok til at jeg fikk hvile litt på natta. Legg en søppelpose under lakenet i senga slik at det blir litt lettere å snu seg ellers må du huske å puste håper virkelig du får hjelp i morgen Spirenmin, takk for ett strålende innlegg! Vi har fortalt ungene om hybelboern. Første responsen fra eldstemann var: " det der var INGEN bra overraskelse "....i ettertid har han skjønt at det er reelt så nå kommer han å spør om mini, stryker meg på magen osv. Kjempe stas. Han nr to responderte først ikke, men plutselig kom det: " når skal babyen sprette ut da?" Navnediskusjonen de to i mellom er i full gang, så jeg har det ganske gøy. Minstemann skjønner fint lite, men regner med at forståelsen kommer tidsnok Grøne, så kjedelig med disse barnehage greiene.... Siri83, kjenner at jeg er veeeeeeeeldig spent på prøvingen deres. Håper spira sitter som støpt nå! FruMille, du er ikke gravid da? Duangdaw, sender deg en god varm klem og en bøtte babystøv du kan ta med til Danmark nå er det virkelig din tur! Apex, tenk 3 tri....nå går det jaggu meg fort Cayenne, hvordan står det til? Kjæreste Dossa, så utrolig kos å høre fra deg! Vinterblomst, en god varm klem til deg Nei, nå må jeg sove. Etter en bortover "fjelltur" i dag skal jeg prøve meg litt oppover i morgen må nyte det fine været mens jeg kan Ha ei god natt vakre damer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146670861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #9888 Del Skrevet 16. september 2014 En nyttig avlastning til vondt bekken: Rull sammen en stor dyne, og bind den fjerne sammen med en snor. Når du legger deg, så legg rullen først mellom anklene, så mellom knærne, og hold så godt rundt resten:) Dette er en elsker du aldri blir lei! I fem svangerskap med bekkenløsning, så ble denne pølsa uunnværlig Anonymous poster hash: ceb25...c1f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146670937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 17. september 2014 #9889 Del Skrevet 17. september 2014 Tusen takk, jenter! Krysser fingre for at manuell terapeuten kan hjelpe meg i dag. 🍀☀️💝 har sovet selv om jeg har våknet litt innimellom. Redd for å røre på meg nå kjenner jeg. Herregud så uflaks jeg skulle ha forresten. Men først MÅ jeg klare å ta datteren til øyelege. Gulp! Vi har ventet i et halvt år på time så får godsnskke med henne så hun er uten trass og høre fint på mammaen sin. Er så spent på om det er flere som tester positivt. For å få balanse i universet, så er det vel en stor dose positive meldinger som skal skrives her fremover (tenkte på all uflaksen som har vært her den siste tiden ned triste "miste-beskjeder"). Har foresten en godfølelse på cayenne her. 😄 Ps jenter kom til å tenke på at jeg hadde gbs flere ganger i sist svangerskap og har hatt litt svie og mye mer utflod (Sorry for detaljer) i en god stund. Prøven er dyrket uen å finne uvi. Og canesten hjelper ikke (har dessuten ikke noe kløe). Noen som har erfaringer med gbs? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146671175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruMille Skrevet 17. september 2014 #9890 Del Skrevet 17. september 2014 Hehehe, så herlig lesing når du fortalte barna om huleboeren,tenker det er stas Nei, jeg tror nok ikke at jeg er gravid! Jeg trodde tanta skulle kommet mandag eller senest i dag, men hu har fortsatt ikke dukket opp og testene er blendahvit så her får jeg bare smøre meg med enda mer tålmodighet, og DET er jo ikke jeg flink til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146671366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri83 Skrevet 17. september 2014 #9891 Del Skrevet 17. september 2014 Hei jenter. Nå skjønner jeg INGENTING. Har tidligere tatt en gtest som har vist så og si helt negativ etter utskrapningen (tror det var litt over 2uker etter us). Testet ikke noe mer etter det. Jeg hadde en blødning på mandag (og hadde slim med litt blod dagen før det). Har ikke hatt noe er blødning etter det. I dag er det nøyaktig 5uker siden us og jeg tok en gtest helt ut av det blå egentilg. Jeg gadd nesten ikke å se på den fordi jeg var 100% sikker på at den skulle vise neg. Men etter 3min viste den svak positiv (men man kunne lett se streken) som etter hvert også ble veldig sterk. Jeg tok en ny test som også viste svak positiv (dog litt svakere enn den første). Kan det være hcg som fortsatt sitter igjen??? Jeg er helt på gråten og redd....Har jo fortsatt litt mensmurringer av og til ila dagen...Kan blødningen ha vært en SA? Nå skjønner jeg faktisk hvorfor man ber oss vente en mens etter us for nå er jeg virkelig forvirra! Ringte legekontoret og fikk time i morgen, så jeg kan få henvisning til å teste om hcg'en stiger eller synker.... hjelp...Kjedelig å ikke vite om jeg skal grine eller juble..eller, jeg forventer jo overhode ikke å være gravid egentlig, men dette gjørmeg jo helt tullerusk. Var jo SÅ glad da jeg trodde jeg fikk mens på mandag, men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Synes det er dårlig gjort hvis jeg først får en negativ og så plutselig postiv test, og det viser seg å være rester... Vil jo ikke gå igjennom en ny us... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146671646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvinne83 Skrevet 17. september 2014 #9892 Del Skrevet 17. september 2014 Siri: Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg siden jeg ikke har noen erfaring, men ville bare sende deg en god klem og si at det ordner seg helt sikkert <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146672060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spero Skrevet 17. september 2014 #9893 Del Skrevet 17. september 2014 Oi, her var det mye nytt som har skjedd siden sist jeg var innlogget. Vi har vært på ferie og virkelig koblet av. Spist og drukket alt som var "forbudt" i sommer og klart å tenke på litt andre ting enn bare det triste. Avkoblingen gjorde nok godt for nå kom også mensen Venter på svar fra siste Hcg test denne uken, men tror den vil være helt fin siden mensen dukka opp nå. For 2 uker siden var nivået på 8. De ville ha den under 5, men føler det er bra nå! Gratulerer med positiv test Great og Bonanza!! Så gøy med noe positivt her igjen! Måtte det fortsette Så koselig med en perfekt liten mini reke tussemor Det er godt å lese om andres positive opplevelser! Ulvinne83: lykketil med prøvingen, det høres fantastisk ut med eksotisk bryllupsreise Sender en god varm klem til Dungdaw og Vinterblomst. Ord blir fattige og små. Ønsker nye spirer for dere begge! Siri83: Håper du får noen svar hos legen din. Hcg prøven vil nok gi deg gode svar. Forstår usikkerheten din og håper ikke det er rester av hcg. Hadde vært utrolig gøy om det kunne føles av et jubelrop. Lykke til med prøvingen til de som pårøver og rugingen til de som ruger Her starter vertfall prøvingen igjen snart! Så snart klarignalet kommer fra legen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146672064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterblomst Skrevet 17. september 2014 #9894 Del Skrevet 17. september 2014 Så frustrerende Siri!! Håper du får svar snart.. etter så kort tid er det nok ingen sa. Jeg ville prøvd å fokusere på litt annet, selv om jeg vet det er vanskelig! masse lykke til! Det sier iallfall at jeg skal ikke ha noen gravid-planlegging før jeg har hatt mens nr 2!! Ønsker ikke samme dilemma som deg Siri... kanskje vi tilogmed skal bruke kondom??? Vel.. den tid.. blir nok ikke sex på en stund til tenker jeg Takk for klemmer og tanker damer. Det varmer ♡♥ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146672622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 17. september 2014 #9895 Del Skrevet 17. september 2014 Tusen takk, jenter! Krysser fingre for at manuell terapeuten kan hjelpe meg i dag. 🍀☀️💝 har sovet selv om jeg har våknet litt innimellom. Redd for å røre på meg nå kjenner jeg. Herregud så uflaks jeg skulle ha forresten. Men først MÅ jeg klare å ta datteren til øyelege. Gulp! Vi har ventet i et halvt år på time så får godsnskke med henne så hun er uten trass og høre fint på mammaen sin. Er så spent på om det er flere som tester positivt. For å få balanse i universet, så er det vel en stor dose positive meldinger som skal skrives her fremover (tenkte på all uflaksen som har vært her den siste tiden ned triste "miste-beskjeder"). Har foresten en godfølelse på cayenne her. 😄 Ps jenter kom til å tenke på at jeg hadde gbs flere ganger i sist svangerskap og har hatt litt svie og mye mer utflod (Sorry for detaljer) i en god stund. Prøven er dyrket uen å finne uvi. Og canesten hjelper ikke (har dessuten ikke noe kløe). Noen som har erfaringer med gbs? Oi oi, spennende at du har godfølelse på meg da!!! Skulle hatt tanta senest idag-ish, men også mulig i morgen. Negativ test mandag ettermiddag Må innrømme jeg ikke har trua da, etter 38 pp'er Håper du finner ut av hva som feiler deg og det kan fikses fort! Klem til deg Siri: Aner ikke, men kan du være gravid på nytt? Klem til deg også Fru Mille: Heia heia! Mini har besøksgruppe, så her er det hæla i taket. Heldigvis er det deilig trampoline- og fotballvær! Nå kommer snart foreldrene på hjemmelaget brownies *skryte* så får komme sterkere tilbake. Klemmer på alle som vil Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146672668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruMille Skrevet 17. september 2014 #9896 Del Skrevet 17. september 2014 Tusen takk, jenter! Krysser fingre for at manuell terapeuten kan hjelpe meg i dag. ☀ har sovet selv om jeg har våknet litt innimellom. Redd for å røre på meg nå kjenner jeg. Herregud så uflaks jeg skulle ha forresten. Men først MÅ jeg klare å ta datteren til øyelege. Gulp! Vi har ventet i et halvt år på time så får godsnskke med henne så hun er uten trass og høre fint på mammaen sin. Er så spent på om det er flere som tester positivt. For å få balanse i universet, så er det vel en stor dose positive meldinger som skal skrives her fremover (tenkte på all uflaksen som har vært her den siste tiden ned triste "miste-beskjeder"). Har foresten en godfølelse på cayenne her. Ps jenter kom til å tenke på at jeg hadde gbs flere ganger i sist svangerskap og har hatt litt svie og mye mer utflod (Sorry for detaljer) i en god stund. Prøven er dyrket uen å finne uvi. Og canesten hjelper ikke (har dessuten ikke noe kløe). Noen som har erfaringer med gbs? Oi oi, spennende at du har godfølelse på meg da!!! Skulle hatt tanta senest idag-ish, men også mulig i morgen. Negativ test mandag ettermiddag Må innrømme jeg ikke har trua da, etter 38 pp'er Håper du finner ut av hva som feiler deg og det kan fikses fort! Klem til deg Siri: Aner ikke, men kan du være gravid på nytt? Klem til deg også Fru Mille: Heia heia! Mini har besøksgruppe, så her er det hæla i taket. Heldigvis er det deilig trampoline- og fotballvær! Nå kommer snart foreldrene på hjemmelaget brownies *skryte* så får komme sterkere tilbake. Klemmer på alle som vil Heia heia ja,hehe jeg venter "på det store innrykket" av tanta, føler hun er faretruende nær spotter litt,så stopper det,så spotter vi litt igjen Trodde hu skulle kommet på mandag,men den gang ei,og senest i dag,men også den gang ei! Gi meg styrke og en god dose tålmodighet sier bare jeg!!! Jaja,er ikke annet enn å smøre seg med tålmodigheten (som er fraværende)!nei, får komme meg ut på tur med voffsen her! Ha en herlig kveld fine damer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146672681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøne Skrevet 17. september 2014 #9897 Del Skrevet 17. september 2014 Hei jenter. Nå skjønner jeg INGENTING. Har tidligere tatt en gtest som har vist så og si helt negativ etter utskrapningen (tror det var litt over 2uker etter us). Testet ikke noe mer etter det. Jeg hadde en blødning på mandag (og hadde slim med litt blod dagen før det). Har ikke hatt noe er blødning etter det. I dag er det nøyaktig 5uker siden us og jeg tok en gtest helt ut av det blå egentilg. Jeg gadd nesten ikke å se på den fordi jeg var 100% sikker på at den skulle vise neg. Men etter 3min viste den svak positiv (men man kunne lett se streken) som etter hvert også ble veldig sterk. Jeg tok en ny test som også viste svak positiv (dog litt svakere enn den første). Kan det være hcg som fortsatt sitter igjen??? Jeg er helt på gråten og redd....Har jo fortsatt litt mensmurringer av og til ila dagen...Kan blødningen ha vært en SA? Nå skjønner jeg faktisk hvorfor man ber oss vente en mens etter us for nå er jeg virkelig forvirra! Ringte legekontoret og fikk time i morgen, så jeg kan få henvisning til å teste om hcg'en stiger eller synker.... hjelp...Kjedelig å ikke vite om jeg skal grine eller juble..eller, jeg forventer jo overhode ikke å være gravid egentlig, men dette gjørmeg jo helt tullerusk. Var jo SÅ glad da jeg trodde jeg fikk mens på mandag, men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Synes det er dårlig gjort hvis jeg først får en negativ og så plutselig postiv test, og det viser seg å være rester... Vil jo ikke gå igjennom en ny us... Kanskje du har hatt ei festeblødning då veit du Blir spennande om det er nokon der no, då er det vel nokre dagar til testen vert sterkare? Elles anar eg ikkje kor lenge HCG sit igjen, skulle gjerne visst det sjølv. For her er magen blitt litt tullerusk, og puppene vonde...tida vil vise om det er hormonbonansa på veg ut eller inn av kroppen..Og trur ikkje det er vits i å testa noko her på nokre veker, for her er det jo enno kortare tid sidan MA. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146672875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri83 Skrevet 17. september 2014 #9898 Del Skrevet 17. september 2014 Vinterblomst: Ringte sykehuset i dag(der jeg tok us) og hun sa at grunnen til at de anbefaler oss å vente en mens nettopp pga det surret jeg befinner meg i nå Grøne: trodde festeblødning bare var rosa/brun utflod? Dette var tydelig blid, men som bare kom i bindet én gang. Vi får håpe det er hormonbonansa på vei inn i oss begge blir ihvertfall GAL av å ikke vite! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146672991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ancear Skrevet 17. september 2014 #9899 Del Skrevet 17. september 2014 Flere som sitter og tuter forann ønskebarn på TVNorge? Fikk mens på mandag og mannen har dratt på fiskehelgetur - så da satt jeg og så på disse rørende historiene da.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146673113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøne Skrevet 17. september 2014 #9900 Del Skrevet 17. september 2014 Grøne: trodde festeblødning bare var rosa/brun utflod? Dette var tydelig blid, men som bare kom i bindet én gang. Vi får håpe det er hormonbonansa på vei inn i oss begge blir ihvertfall GAL av å ikke vite! Då eg gjekk med jenta mi kom det blod i ein eingong, sånn at eg tenkte at det sikkert var mens - og det kunne stemme med tida. Så eg tenkte ikkje at eg kunne vera gravid før mannen sa at eg måtte testa før eg skulle på røntgen..og då var eg nesten sju veker på veg...og no sist blødde eg i fleire dagar og trudde syklusen var heilt på tulletur...men då var det spire der igjen. Og eg tør nesten ikkje seia det, i dag var det ein dråpe blod på papiret. Hjå meg har det vore friskt kvar gong..så eg vart jo litt spent eg og då i dag veit sjansen er liten, men er no i gang igjen i allefall For din del syns eg slett ikkje det er usannsynleg..blir spennande å følgja med i allefall. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/396/#findComment-146673127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå