Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, nå er "snart gravide"-lista altfor lang! Jeg har troen på en skikkelig babyboom nå mot jul! Heia oss!!

Får satse på at alle får full klaff før jul da

For min egen del klaffet det dessverre ikke denne gangen....tror vi må ha gjort noe feil altså.

Tr kunne ikke kommet på et mer upassende øyeblikk! Jeg har jo akkurat blitt tante og jeg dro selvfølgelig dagen etter fødsel på besøk. Satt med den vesle tulla i armene mine i en times tid før jeg dro igjen og drømte forsiktig om at det kanskje også var en spire som hadde begynt å gro hos meg også, men den gang ei...kom hjem og kjente murringene komme og der kom den hersens tanta!!!

Ja ja....jeg har en syklus som er som ei klokke, så jeg visste at det var enten ei denne dagen, men håpet jo selvfølgelig da...

Nei det er ikke annet å gjøre enn å bla i instruskjonsmanualen så vi gjør det riktig når el kommer snart nå!

Tvi tvi til alle :) :) :)

Endret av Aussiemama

Et lite sukk herfra! I natt drømte jeg at vi hadde fått en nydelig liten tulle med mørkt hår, og hun var sååå fin! Jeg hadde henne med på babysvømming med redningsvest av det hele også,hehe :P

Om jeg skulle bli gravid denne pp, så er det i disse dager at svømmere møter egget, så jeg håper jo at nattens drøm var et tegn :)

Aussiemama: Kjenner følelsen! Er så koselig med disse små, men samtidig kjenner man veldig på savnet etter sin egen. Har vært på babybesøk hos flere venninner i det siste (er selvfølgelig babyboom i gjengen), og kjenner det er veeeeldig lite som skal til for at jeg blir lei meg. Når de klager på at de må amme hele tiden, og at de ser så ufreshe ut etter fødselen...Oh lord! De skulle bare visst hvor mye jeg skulle gitt for å gå rundt med fett hår, melke-lekkasje og poser under øynene, hvis jeg kunne hatt en egen baby i armene..

FruMille: Vi får håpe det var et tegn!! Krysser fingre og tær for deg! :tommelsmil:

Jeg tror kaaaaaaanskje jeg har fått eggløsning i dag, 3uker etter utskrapning. Er ikke sikker på om kroppen bare er rar eller om det er el jeg kjenner, men isåfall merker jeg at jeg blir litt nervøs. Hadde sengekos med mannen i går - og nå sitter jeg igjen med skrekkblandet fryd. Vil jo bli gravid igjen så fort som mulig, men redd for å bli gravis før jeg har hatt en mens hvis det er større fare for å miste. Er jo virkelig ikke sikkert at jeg blir gravid, men tankene på alt som kan skje tar helt overhånd. Synd jeg har fri fra jobb i dag - da får jeg altfor mye tid til å tenke... :P

Snart gravide:
Sensitiv har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til.
Cayenne: 42 år, har to herlige, ganske store troll, og håper det siste kommer i 2015.
Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.
Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014
Klarforbarn75 39 år, ingen barn, exu feb-14.
Great 41 år har en gullgutt på 4 år,ma juli 13. pp 35 håper jeg kan juble i 2015
Unilon 34 år, gift og har en datter født aug 2012. Ikm 31. Mai.
Minnimusa: 32 år, har ei Tullehøne født jan 14, IKM 17.august
Utålmodig 82: 32 år, ingen barn enda. Kastet pillene 4.mai og er spent på de neste månedene.
Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.
Fisken 2012: 38 år, to barn fra før, har hatt 1 SA og 2 MA, prøver igjen i slutten av juni.
Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.
Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.
Love my kidz: gift, 1sønn på snart 7 år, pp1 etter MA i påsken, IKM 27.juni
Ovidia håper på førstefødte i 2015.
Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning
Bonanza: 36 år, 3 barn fra før, ikm torsdag 4/9
FruMille: 30 år, gift, prøver på nr 1, prøvd siden januar 14, MA juni 14
Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014
Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, prøver på ny spire!
prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.
ØYNE: 33 år, samboer, begynt å prøve på nr. 2 juli/aug 2015, prinsesse født januar 2014,
Lykke *prøver på nummer 3*: 32 år, 2 barn fra før, prøver på en attpåklatt:)
Krumelur: Har en gutt som nærmer seg tre. Prøvd et år på nr to, med en exu og en SA underveis

1.trimester
Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.
Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15.
Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P
Chloe30: 35, gift, jente og gutt, 8 og 5 år, termin ca 5. eller 7. April 2015

2.trimester:
Vinterblomst - 43, har en liten, gravid med spire nr 2. Termin ca 1.mars 2015
Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3
Apex, 38 år, En voksen sønn. OUL-termin 03.12. Lykkelig uvitende om kjønn!! <3
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des
Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar.

3 trimester:
Linda1976 (37 år, ingen barn fra før, venter jente, termin 15 juli)
ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )
Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold
Sharmi81(termin 8.9)
Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.
Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14)
Kjøttmeis (30 år, ingen barn fra før, UL-termin 6. oktober, men er en uke lenger på vei enn det ... Får jente!)

Født:
Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14
HH80 (termin 4.januar)
Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar) Fødte ei jente 17.1 med KS.
En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).bittelille vakre Signe som ble født på tampen av uke 32 12 januar
MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))
Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).
Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)
Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)
Katta82 (31år, ingen barn. Venter en gutt 1. juni 2014)
Kjærepære (35 år, Hønefoss, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, termin 4. juli -14, småpærene kom 28.juni)
Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014
SpirenMin (33 år, Oslo, ingen barn, MA mars '12, termin 1. juli 2014, fødte en gutt 2.juli)
Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14) Fødte en velskapt gutt 15          

Annonse

Hei jenter,

Nå er det jammen lenge siden jeg har vært inne her og hjelpes hvor mange sider ekstra det har blitt siden februar :) Og mange nye, et herlig nabolag :)

Hadde et behov for en pause fra alt som har med prøving, gravide og babyer, men er nå tilbake i babymodus...

Gratulerer så mye til dere som har voksende spirer og som har fått en skatt. Og til dere som har mistet, ikke mist motet :hjerte: Satser på mange høstspirer da listen snart gravide er veldig lang for tiden

:)

Hos oss er ingen huleboer flyttet inn ennå, men vi jobber stadig med den saken ;) Vi er nå også på venteliste for IVF, vi vil få samtaletime i januar og oppstart i februar hvis alt ligger til rette for dette.

Endret av klarforbarn75

Godt å se deg igjen, Klarforbarn75! :)

Hormonell møkkadag - blir helt paff av meg selv, jeg er jo egentlig griseheldig og jeg vet det.. likevel kjennes det urettferdig ut at jeg er den "eneste" som legger om livsstilen pga svangerskapet her i huset så idag har jeg gått hen og bestilt belønning til meg selv! I morgen skal jeg bare kose meg etter jobb, lunsj med ei venninne før gravide-spa som jeg tar meg råd til fra det jeg kaller prinsessekontoen min.. Er jeg skikkelig fornøyd kan det hende jeg kjøper meg selv blomster også - det er så hyggelig med en frisk blomsterbukett av og til, og mannen er dessverre ikke så flink til å huske på at det er en billig måte å glede madammen! Har byttet gardiner og vasket vinduer i dag, så nå ligger jeg flat på sofaen og henter meg inn. Deilig med det som er gjort - har innsett at jeg nok bare vil tilbringe mer og mer tid igjen heimen fremover.. så da er det jo ålreit å ha et hyggelig rede!! :)

Jaja, da har jeg fått gruffet fra meg litt - håper dere andre søtsnupper har en ålreit dag! :)

Du fekk i allefall fram smilet mitt Apex, diggar prinsessekontoen din!! Trur du kan belaga deg på at det nok er du som må leggja om livet ditt mest, det er vi damene som vert gravide, føder og ammar og alt som følgjer med det. Urettvist, men sant. Vart mykje meir enn eg trudde, som har ein mann som tar sin del og vel så det. Likevel er det for meg det har fått størst konsekvensar..

Siri, dei seier ein skal venta ein mens- men det er ikkje noko absolutt. Trur ikkje det skal gjera nokon forskjell, dei meiner berre at kroppen skal vera klar - og det kjenner vi vel best sjølv? Kjem ikkje til å tenkja på det vi heller, køyrer på når blødninga er stoppa tenkjer eg. Heia heia!!

Elles er det kjekt å lesa så mange innlegg sidan sist!! Kjekt å sjå både klarforbarn og Chloe innom igjen :)

Har vært litt fraværende, det ble mange sider og oppdatere meg på.

Mye trist lesing , men også morrsomme historier som " ekslusiv hundesampo "

selv trenger jeg å le i all prøvingen og nedturer med tante besøk.

Har blitt mange sene jobbe kvelder i det siste ,så tror det blir tidlig kveld .

Komenterer mer senere .

Ha en fin fredag,og nyt den fine høsten . ;)

Ja det er tidlig fredag og kanskje litt vel tidlig å ønske god helg, men jeg gjør det likevel :)

Her skal fruen svinge seg rundt og lage skillingsboller og gryterett som skal være med til fjells i helgen. Helgen skal tilbringes med svigerforeldrene og foreldre på hytta til fjells, og jeg gleder meg skikkelig til å komme på hytten og ta innover meg den deilige høstluften og nyte flott natur i fjellet <3 håper dere får en herlige helg damer :)

Klem til alle som vil ha ;)

God morgen damer :)

Håper alle får en fin helg!

FruMille du er produktiv og inspirerende :) kos deg på hytta :) Det er langt fra tilstanden her i stua :D

Etter nesten to uker med smerter med påfølgende blødninger er jeg nå redd for å ha begynt å lekke fostervann !!! Igår fyltes plutselig 3 bind med væske pluss lekkasje og det var ikke urin...

skal til kontroll senere idag, håper alt er vel.. dette svangerskapet er jammen ikke noen drøm, så satser på at gevinsten blir stor :)

Krysser fingre Vinterblomst!

Her er det siste sommerferiehelg faktisk så rart å tenke på det er høst hjemme! Er i pp2 - hadde EL i begynnelsen av uka - og fikk uvi onsdag :( måtte til lege i går å få antibiotika. I følge legen og apotekaren hadde den antibiotikaen ingen negativ innvirkning på evt svangerskap - så håper videre :)

God helg damer :)

Annonse

Kos deg på hytta, FruMille - høres deilig ut å komme seg opp på fjellet! :D

Så kjip opplevelse da, Vinterblomst :( Lykke til på kontroll i dag, håper inderlig alt er vel. :hjerte:

Hvordan står det til med deg da, Dossa? En stund siden vi har hørt fra deg. Håper puppene er bra igjen og at dere koser dere med vesle Jonas! :D

Ønsker alle dere søtsnupper en deilig og avslappende helg! :D :D :D

Jeg lurer på noe jenter.. Jeg sluttet på Cerazette for 2 uker siden, og aaaner ikke hvordan syklusen min er enda.. I dag måtte jeg full fart til dyrlegen med hunden, og ta røntgen.. Dyrlegen spurte om jeg var gravid, og det tror jeg jo ikke jeg er enda... Men... What if? Jeg var med inn, og tok 2 røntgenbilder...

(Hunden har det bra forresten, om noen lurer):)

Jeg lurer på noe jenter.. Jeg sluttet på Cerazette for 2 uker siden, og aaaner ikke hvordan syklusen min er enda.. I dag måtte jeg full fart til dyrlegen med hunden, og ta røntgen.. Dyrlegen spurte om jeg var gravid, og det tror jeg jo ikke jeg er enda... Men... What if? Jeg var med inn, og tok 2 røntgenbilder...

(Hunden har det bra forresten, om noen lurer):)

tror nok at du kan ta det helt med ro Vedr dette,sjansen er vel ganske minimal at du er gravid hvis du sluttet på pillen for 2 uker siden, men hvis du er det så er det vel i disse dager befruktningen skjer og jeg tviler sterkt på at røntgen så tidlig vil ha innvirkning!

Så godt at hunden har det bra :)

Anonymous poster hash: bfaf2...a07

Vinterblomst: Lykke til på kontroll i dag, håper så inderlig alt er bra. Krysser alt for deg og spiren :)

FruMille: Det hørtes deilig ut! Jeg har egentlig lesedag i dag, men sitter bare og surrer... Veldig lite produktiv, men samtidig litt deilig.

Jeg tok nye tester i dag, og endelig er g-testen negativ! Sjoho! Rart å juble for negativ test, men da er vel hcg'en ute av kroppen hvertfall og vi kan begynne på scratch. El-testen var svak, men den skjønner jeg jo ingenting av, så skjønner egentlig ikke hvorfor jeg tok den. Trodde jeg hadde el i går, men vet ikke om det da stemmer at el-testen skal vise svakt i dag?

Anywhos! Ønsker alle en riktig god helg! :popcorn:

Vinterblomst: Lykke til på kontroll i dag, håper så inderlig alt er bra. Krysser alt for deg og spiren :)

FruMille: Det hørtes deilig ut! Jeg har egentlig lesedag i dag, men sitter bare og surrer... Veldig lite produktiv, men samtidig litt deilig.

Jeg tok nye tester i dag, og endelig er g-testen negativ! Sjoho! Rart å juble for negativ test, men da er vel hcg'en ute av kroppen hvertfall og vi kan begynne på scratch. El-testen var svak, men den skjønner jeg jo ingenting av, så skjønner egentlig ikke hvorfor jeg tok den. Trodde jeg hadde el i går, men vet ikke om det da stemmer at el-testen skal vise svakt i dag?

Anywhos! Ønsker alle en riktig god helg! :popcorn:

Hahahaha må flire av deg:tar EL test men skjønner ikke helt hvorfor jeg tok den, skjønner no ingenting av de ;):P

Vel, jeg kan svare for meg selv. Jeg begynner å teste noen dagers forkant av forventet EL. Jeg får da svake streker som blir sterkere etterhvert som det nærmer seg EL dag! På EL dagen er streken like sterk som kontrollstreken, altså positiv! Dagen etter så begynner streken å bli svakere igjen og da vet jeg at EL har funnet sted...:) deilig å bare sitte surre litt også,kjedelig å lese :P

God helg til deg :)

Lykke til på kontroll vinterblomst. Håper alt står bra til med deg og den verdifulle spiren <3

Ellers fikk jeg svar på hcg prøvene nå.Legen sa at Hcg har gått ned enda mer. Det er ikke heeeelt der det skal være enda, så blir ny prøve om 1.5 uke. Men han trodde ting kom til å stabilisere seg slik prøvene så ut nå :)

Begynner også å føle meg som meg selv igjen, så tror dette går fint :)

Her bruker vi prevensjon enn så lenge til mens og alt har meldt sin ankomst.

Tror ikke du trenger bekymre deg siri 83. Kroppen venter nok til den er klar igjen uansett :)

God helg til alle dere flotte frøkner med hytteturer, helgekos og alt det måtte innebære :)

Håper det gikk greit hos legen i dag Vinterblomst! 

Nå sitter jeg med bena opp og sjokoladen ved siden av og nyter min første permisjonskveld! Uke 37 og bare innspurten igjen her. Håper å kunne se mange flytte over til 1.trimester mens jeg venter på at lillemor skal komme ut :)  Heier på dere!

God helg alle sammen  :nigo:

Kooos deg Girasol, og pass på å sove nok disse ukene - framover blir det nok mindre av denslags ;)

Tror el er over her, selv om det murrer litt fortsatt. Vi har ganske flinke på aksjefronten, så får vi se om det hjelper denne gang!

I helga blir det dugnad på fotballen og sikkert en liten tur til sjøen om det ikke regner på søndag. Klemmer på alle :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...