Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Drittsøndag! Sånn, da er det sagt og jeg er snart ferdig med dagen. Alt har ikke gått på tverke, men jeg følte for å blåse ut,surke litt og bli ferdig.. Ble så lei meg når jeg idag skulle lufte mr hund, skulle bare gå en liten tur og se etter en geocach ikke langt unna her vi bor.. skulle jo ikke gjøre så innmari vondt, men endte opp med å gråte mine modige tårer bak solbrillene. Hadde ikke sambo vært syk, hadde han måttet komme for å hente oss! Jaja, jeg har i alle fall fått strikket en halv Selbuvott og bestemt meg for at i morgen skal jeg på garnsalg uansett form.. Hvis dette fortsetter får jeg alt for god tid til å produsere julegaver!

Jaja, dette var min dag som jeg er glad for å snart pakke under dyna.. håper dere andre har hatt ei ålreit helg! :)

Stor klem!

Usj Apex, at du skal være så plaget med bekkenet....men jeg joiner gjerne klubben for dritt søndag her starta det med ei dårlig natt, masete unger på morgenen og en moderat gretten gubbe da jeg sto opp. Advarte alle ved frokosten om at dagen i dag ikke var god for grensetesting osv...Hahahaha....gjett hvis ungene har bedrevet dagen med så tok vi turen til mamma. Alt gikk som smurt helt til hun begynte å stille spørsmål, jeg klarer ikke å lyve, så da kom bomben om at baby er på vei. Reaksjonen var: "Nå igjen"...også gikk hun for å sjekke de to eldste ungene som vi forøvrig hørte lekte helt nydelig (ett av få øyeblikk)....jeg hadde forventet en dårlig reaksjon hos henne, men kan ikke noe for at jeg blir forbannet!!! På vei hjem kom kvalmen kastende over meg. Gav beskjed til gubben og forventet å få hvile når vi kom hjem....den gang ei, for å gjøre historien kort. Dagen endte i en kjempekrangel hvorpå jeg viste gubben hvor døra UT er og med tydelig beskjed om hva jeg forventer framover hvis jeg i det hele tatt skal gidde å ha han i hus....Åhhhhhh som jeg elsker gravid hormoner Uansett, håper at du får en strålende dag på garnutsalg i morgen

Lykke til med fødsel Sharmi, håper du får en nydelig opplevelse!!!

Fru Mille, lykke til med ny pp, skal krysse alt jeg har for at spira sitter som ett skudd ⚡✨

Nei, jeg får vel legge meg på lading. I morgen starter en ny æra her i hus, minsten begynner i barnehage, så da er det bare for mor å lade opp med litt søvn + plommer ☺

Ha ei god natt! En ekstra varm klem til dere som sitter med ett tomrom ingen kan fylle. Tror meg, jeg tenker på dere daglig

Klemmer på Apex og Tussemor! :klem:

Melder meg forøvrig også inn i drittsøndagklubben. Kroppen er invadert av sinte forkjølelsesvirus, og jeg har brukt helgen til å vaske to bad, fem maskiner med klesvask og påfølgende rydding av klær, fire puter (hvor tørketrommelen i kjelleren måtte settes på sikkert 50 ganger fordi den trodde de var tørre. Gubben var på telttur i marka med minste, og de kom hjem kalde og utsultede søndag ettermiddag. Mini satt og hylte i en time fordi han hadde 'vondt overalt' og skulle skrive hele fem setninger i norsklekse (som selvsagt ikke ble gjort). Når kvelden kom sovnet gubben sammen med barna, og jeg måtte svette opp og ned tre etasjer igjen og flytte alt mikkmakk fra det ene badet til det andre siden det kommer håndverkere i dag. Men blir deilig med nytt bad med varmekabler, da. :)

Ønsker alle en god (bedre) dag! :D

Annonse

Men damer da, jeg ønsket jo dere en strålende helg her på fredagen, hva skjedde???:(

Apex: jeg føler virkelig med deg, har ikke erfaring med vondt bekken selv (da jeg aldri har vært så langt på vei selv) men jeg vet hvordan det er med kraftige ryggsmerter, man vil bare ligge seg ned og grine :( håper at det er forbigående.

Tussemor5:takk for lykkeønskninger, håper at en ny spire snart finner veien :) jeg skjønner godt du ble forbannet, det hadde jaggu meg jeg også blitt, og det er som du sier, de der hormonene er ikke lett som gravid altså.

Apex:riktig god bedring til deg, en forkjølelse er ikke bare bare når man i tillegg skal ta vare på heim og unger, håper du snart blir kvitt basseluskene :)

Jeg ønsker alle en fin fin uke og håper det går troll i ord denne gang :P

Snik meg stille inn i køen av dum søndag eg og, etter ei kosestund med mannen kom det litt blod i går - og det veit eg jo er vanleg. Men så har det kome litt i dag og, og då vert eg litt redd. For no er eg like langt som når det gjekk gale i vår. Så no ryk neglane heilt til albuen trur eg. Håpar og trur mest at det ikkje er noko, men redselen sit litt i likevel..usj!

Åhhhh Grøne, så guffent! Håper det bare er ei blodåre og at det har stoppet opp nå!!! Vi skal jo ha fødeinnspurt sammen denne gangen også krysser alt jeg har for dere nå, sender masse klore seg fast babystøv og håper på gode nyheter i morgen

Fru Mille, hormoner ja, de er ett kapittel for seg selv gleder meg til å kunne forklare ungene litt tydeligere hvorfor jeg er så trøtt og irritabel

Apex, hvordan har dagen vært?

Jeg fortviler over utseende om dagen. Jeg ser ut som en forvokst bøffel og er ikke bikket 12 uker enda. Har kommet meg inn i mamma klærne, men de er liksom litt for store heldigvis vises mageomfanget på vekta enda

Ha ei riktig god natt skjønne damer

Gode Tussemor; Etter den kjipe søndagen ble jo mandagen rene paradedagen, til tross for storegutts knuste hjerte. Kjærlighetssorg er noe drit, rammer hardt og er spesielt vondt når livserfaringa ikke er der for å fortelle at Det Går Over! Mamma'n fikk ett ekstra besøk, godt at han føler seg komfortabel til å snakke med oss og det er trygt og godt for oss alle.

Fikk handlet garn, så nå skal jeg kombinere studiedagene med strikking til forelesning.. er vel lov det?! ;)

Krysser fingrene for deg, Grønn!

Ha en fin dag søtsnupper - ny uke, nye muligheter! ♡

Grøne: Krysser fingrene for at alt er bra! Hvor langt er du på vei?

Apex, tussemor5, Cayenne: Kjedelig med dritthelg. Håper uken deres har startet bra! Det fortjener dere!

Det har nå gått straks to uker siden utskrapningen min (har kun litt spotting), og her om dagen hadde jeg om mannen en prat om hva vi tenker fremover. Jeg har tatt situasjonen tungt, og merker at jeg begynner å bli stressa. Selv om jeg prøver å overbevise meg selv om at jeg må roe meg ned. Funker dårlig. Vi ble i utgangspunktet rådet til å vente en menstruasjon før vi prøvde igjen, men mannen min sa vi bare skulle kjøre på uten prevensjon, og blir vi gravide så blir vi det. Jeg er litt delt. Jeg har egentlig lyst til å prøve igjen med en gang, men samtidig er jeg redd for at det da er større sjanse for at vi mister igjen hvis vi skulle bli gravide igjen nå.. Noen sier at livmoren trenger å bli "reparert" igjen, mens andre sier legene sier man skal vente fordi da er det lettere å regne ut når man ble gravid.

Fisken og Prøver30, hva tenker dere å gjøre?

Føler at jeg gnåler mye nå, men vet ikke hvem andre jeg skal lufte det til..

Grøne: Krysser fingrene for at alt er bra! Hvor langt er du på vei?

Apex, tussemor5, Cayenne: Kjedelig med dritthelg. Håper uken deres har startet bra! Det fortjener dere!

Det har nå gått straks to uker siden utskrapningen min (har kun litt spotting), og her om dagen hadde jeg om mannen en prat om hva vi tenker fremover. Jeg har tatt situasjonen tungt, og merker at jeg begynner å bli stressa. Selv om jeg prøver å overbevise meg selv om at jeg må roe meg ned. Funker dårlig. Vi ble i utgangspunktet rådet til å vente en menstruasjon før vi prøvde igjen, men mannen min sa vi bare skulle kjøre på uten prevensjon, og blir vi gravide så blir vi det. Jeg er litt delt. Jeg har egentlig lyst til å prøve igjen med en gang, men samtidig er jeg redd for at det da er større sjanse for at vi mister igjen hvis vi skulle bli gravide igjen nå.. Noen sier at livmoren trenger å bli "reparert" igjen, mens andre sier legene sier man skal vente fordi da er det lettere å regne ut når man ble gravid.

Fisken og Prøver30, hva tenker dere å gjøre?

Føler at jeg gnåler mye nå, men vet ikke hvem andre jeg skal lufte det til..

Siri83,jeg forstår tankegangen din fullt ut. Jeg var helt klar på å skulle prøve å bli gravid igjen med det samme etter aborten, men da alt kom til stykket så var jeg ikke klar for samleie på en stund og mensen kom som normalt! Jeg tror uansett at kroppen bestemmer selv når den er klar for å bli gravid igjen. Her har syklusen vært litt tullete etter aborten i juni og dette er jo helt normalt. Nå håper jeg at den er i gjenge igjen, har hatt to runder med mensen, samt blødninger innimellom! Nå føler hvertfall jeg at jeg er klar for en ny graviditet, så får vi se om livmoren er klar ;)

Grøne: Håper dagen i dag er bedre ! Forstår godt du blir redd, men det er veldig vanlig og sannsynligvis er alt slik det skal være.

Siri83:Jeg har samme dilemma som deg! Kunne tenkt meg en ny spire i morgen helst. Men redselen for at det går galt da har nok gjort at jeg tenker å vente en mens slik legene anbefalte. Har hørt om folk som blir gravide med en gang som det går helt fint med, men mener også at jeg har hørt at det er for at slimhinna skal få bygge seg opp igjen? Hadde samme praten her en dag med mannen om vi skal bruke prevansjon frem til mens eller ikke...Håper egentlig bare at tanta kommer så snart som mulig så jeg slipper tenke på det. Men med sykluser på +- 50 dager er vel det mye å håpe på. Ble litt frem og tilbake her...kort sagt så venter vi til jeg har hatt en mens slik legen sa.

Annonse

Siri83: det anbefales jo å ikke bli gravid så raskt etter at man har født også for at livmora skal få restituert seg, meeeeen du ser nå hvor mange som likevel blir raskt gravid igjen osv...terminen finner man ut av på ul uansett! La ikke disse tingene være bærende argumenter for hva du skal gjøre eller ikke Jeg har aldri mistet i Ma, men hatt en sa. Jeg tror at frykten for at noe skal skje, alltid vil ligge latent, uansett hvor lenge det går før du blir gravid på nytt. Jeg tror at det aller viktigste du gjør er å kjenne på om kroppen og du er klar....hvis så, nyt god mat, rødvin mannen og plenty med rødvinsorgasmer (ett begrep vi har brukt mye her inne tidligere, beklager hvis jeg ble litt nærgående....) så skjer det det som skjer!! Masse lykke til, mange varme klemmer og bøttevis med babystøv ☺

Apex: så godt å høre at du hadde en opptur på mandag huff, den kjærleiken...sukk...gruer meg litt til guttene her begynner for fullt håper de også vil ha samme tillit til oss som poden din foresten, ja det er lov å strikke på forelesning

Cayenne: er du fremdeles forkjølet? Håper det går fort over altså! God klem

Fisken, hvordan går det med deg?

Grøne, jeg venter spent på oppdatering, hvordan går det med deg?

Nå skal jeg gå å møte skolegutten min, slik at han slipper å gå heeeeele veien alene hjem fra skolen

God varm klem til dere alle!

Takk for svar :)

FruMille: Jeg merker at jeg er veldig klar for å kose med mannen! Vi har tross alt ikke hatt sex siden sist jeg ble befruktet i juni :fnise:  Savner nærheten, og nå som jeg endelig er ferdig med de fæle nattbindene er jeg klar for å bli skikkelig holdt rundt igjen. Håper spiren ditt sitter - det fortjener du!

prøver30: Ja, da sitter vi i samme båt.. Føles liksom så feil å skulle bruke prevensjon igjen, samtidig som jeg tenker det er lurt. Det er jo absolutt verdt å vente en syklus hvis det gjør sjansene større for at spiren sitter hele veien. Men jeg er så utrolig utålmodig og vil bare sette igang! Agh!

tussemor5: Ja, du har rett. Frykten vil nok være like stor uansett når jeg blir gravid neste gang. Haha, rødvinsorgasme! Høres fantastisk ut da!

De er gode.

Eg har dessverre ikkje noko oppløftande å komma med. Det kjem framleis litt blod på pairet kvar gong eg går på do, og det gjer eg jo ganske ofte for å sjekka..stort sett rosa/raudt.

Liknar veldig på det eg opplevde i april, var ca sju veker då og.

Har bestilt ul på torsdag for å vita.

Syns det er tullete å måtta betala for det sjølv, for så å bli henvist til det offentlege - når det kunne klart seg med ein runde der..

Heier på spiren din Grøne!

Og på dere som venter på spire - krysser fingrene for at den riktige spiren finner veien dit den kan sette seg godt fast i 9mnd veldig snart :) 

Helt utrolig så har jeg bare 8 arbeidsdager før permisjonen min starter. Syns ikke det er lenge siden jeg satt med den positive prøven i hånda kl 4 på natta en søndag! Bekkenet har kranglet en del på veien, så har måttet sette ned aktivitetsnivået veldig. Kjedelig, men det er verdt det tenker jeg :) 

Klemmer til alle flotte damene her inne! Håper uka er bedre enn en del av søndagene var ;)

Tusen takk for heiing, vaklar litt til og fra ettersom eg les på o store internett.

Sa på jobb i dag at eg var dårleg i magen og kanskje plutseleg måtte heim. Trur eg held meg til den historien. Vi skal nemleg på fjelltur på torsdag nesten heile dagen. Eg orkar ikkje å tenkja heile dagen på om det er for tungt for den spiren som kanskje ikkje sit heilt fast, og om alt plutseleg kjem ut...når det kom sist var det mykje - og egna seg ikkje for skuletur i skogen.

Kva ville de ha gjort? Føler det er litt i grenseland å gå på jobb, men det er kjekt å møta elevane og ha noko anna å tenkja på og så lenge. Der er det kort veg til do...

Ville som deg tenkt at det er greit å gå på jobb for å få noe annet å tenke på, men hadde ikke gått på en dagstur i skogen og vært bekymra hele tiden. Da hadde jeg enten bedd om å få noe annet å gjøre eller meldt meg syk den dagen. Ikke en tid for å presse seg selv dette. Tenk på deg selv og spiren din du :)

Jeg er jo ofte (litt for?) optimistisk, og hadde nok dratt på tur med svart bukse og nattbind i håp om at frisk luft, sol og en D-vitaminboost på tampen av sommeren er bra for spiren, men det er meg og ikke deg! Viktig å ta hensyn til seg selv her. Hvordan går det i dag, da? Stor klem :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...