Katta82 Skrevet 23. mai 2014 #8901 Del Skrevet 23. mai 2014 Ohh ohh. Sånne rundt halsen/nakken har eg fått masse av den siste veka. Mine va/e føflekkfarga og litt oppheva frå huden HH80. Har klort di fleste vekk Har fått ein del prikkar på magen og, dei fleste der e ikkje opphøya, men går i ett me hudoverflata. Glømte spør jordmora i dag ka da kunne ver. Eg har vel helst litt for lite helseangst.. Ser og registrere endringar, men fortrenge di så eg sleppe tenka på da. Men detta gjelde bare meg sjøl! E ikkje sånn som sjukepleiar altså!! Va dessuten mest redd for at ho ville komma te prøva å strippa meg. Men ho forstod godt at eg helst ville ha han inne. Vi vente ein odelsgutt Cayenne <3 Heldigvis bare ein eksamen Dossa. 6timars skuleeksamen som innbefatte alt som e av pensum for helsesøstre. Har ikkje hatt noko andre prøveforme så rekne me alle 30studiepoengo ska takast dei timane der.. Fordelen me at eksamen e ette termin e jo at eg sleppe bli så lei av å vera gravid. Eg vil jo faktisk gå øvetid Så håpe gutten har da fint der inne!! Min hjerne e ganske tom om dagen, så ka eg sku kommentera på ken da e borte vekk. Føle eg e mykje meir "inni meg" enn eg pleie. Men da ska visst vera sånn når ein nerme seg fødselen. E bare veldi uvant for meg. Og natt jente Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146391187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 24. mai 2014 #8902 Del Skrevet 24. mai 2014 Gratulerer med slutt på sextørken, Apex! Sånne nupper på halsen og brystet har jeg også fått etter mine graviditeter - pleier å ta dem med pinsett hvis de blir så store at det er mulig. Ikke farlig sier legen, og hudlege kan også fjerne dem. Hun kalte det shaving, antar at de barberer dem bort på et vis... Våknet av sinnsyke menssmerter og tr, egentlig som forventet etter en veldig stressende mnd. Ble kun en runde med aksjer også (og et par for sent). Virker som jeg alltid har el på begynnelsen av helga for tiden, og det passer dårlig med et hektisk program og aktive barn! Ønsker dere lykke til med testing, Great, Vinterblomst, Grøne og etterhvert Unilon! :duskedame: Og god helg alle sammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146391587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fisken2012 Skrevet 24. mai 2014 #8903 Del Skrevet 24. mai 2014 Stikker bare innom for å ønske dere alle sammen en flott helg Her skal kjæresten ha utdrikningslag i dag...så han går rundt her og er rimelig stressa...Hehe så da blir det meg og ungene alene i dag og i kveld. Planene er at fjortis-snuppa skal få skateboard i dag, også blir det litt småshopping til bryllupet ( uaæææ, bare litt under 4 uker igjen) også skal vi kose oss med hjemmelaget Lasagne og "Frost" filmen i kveld. Jeg syns det er litt vanskelig å huske alle innleggene her...,Hehe...men når er IKM for dere som prøver? Så kjipt at TR kom Cayenne håper den forsvinner fort igjen, og at den da blir borte leeeenge (hvertfall i ca 9 mnd). Jeg fikk også flere "føflekker" da jeg var gravid sist...noen gikk bort etter fødsel, mens andre har jeg enda. Er det noen av dere som har muskelknuter i livmoren? Jeg har det, og gynekologen tror det var årsaken til MA i uke 17. Spennende å høre med andre som også har muskelknuter. Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146391629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katta82 Skrevet 24. mai 2014 #8904 Del Skrevet 24. mai 2014 Eg har visst ein del av da Fisken. Eg skulle ikkje kunna bli gravid. Trudde legen iallefall. Skulle bare slutta på prevansjon sånn at tio gikk til vi kunne få hjelp av det offentlige..vart gravid på 4pp.. Hadde blødningar stort sett heile første trimester. Var på ultralyd i veke 11-12 og fekk vete at vi nok kom te miste barnet då morkaka som skulle ta over ernæringa låg midt over ein stor muskelknute. Han sa at barnet ikkje kom til å kunne vokse då det ikkje ville gå nok næring gjennom livmorveggen pga muskelknuten som var i veien. Merkelig nok var dette siste dagen på lange stunder eg blødde. Eg tok det som et tegn på at no ville restane snart komma ut. 15+0 og 15+1 kjente eg plutselig mykje bobling inni der og begynte lura på om da kunne ver noko som levde likavel. Men så va da stilt igjen. Kjente på sorgen på nytt og aksepterte at det nok bare var fordi at no ville det komme ut det som var inni der. Vi for på privat ultralyd veka etterpå for å kunne bli litt klok. Men der va det ein sprell levande ein. Bokstavelig talt. Låg ikkje i ro til å få sett skikkelig på han. Gutten var vokst såpass at terminen som ul i veke 11-12 hadde vist blei flytta fram 4dagar og morkaka hadde vokst seg så stor at den iallefall fekk næring nok rundt muskelknutane. Og ja. Nå e da 8daga te termin Mens legen på ul sa eg måtte fjerna knutane før neste graviditet sa denne legen at han ikkje kunne skjønne koffor. Eg komme te be om henvisning til gyn når eg skal til legesjekk etter fødselen. Må eg operere noko vekk vil eg gjere det så fort som muli. Vi drømme om to tette Sa gyn noko til deg Fisken? Om du burde fjerne dei? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146391831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri83 Skrevet 24. mai 2014 #8905 Del Skrevet 24. mai 2014 Hei! Slenger meg på denne tråden her jeg (iom at jeg er 30) ! Er helt ny her, men tenkte kanskje det var godt å lufte tankene i et forum. Synes det er så vanskelig å snakke om planlegging av barn med familie og venner..Er så redd for å ikke kunne bli gravid og har ikke lyst til å blande andre inn i det og få spørsmål osv...Jeg er kanskje litt rar der?Uansett - mannen min og jeg har lyst på barn neste sommer, da jeg er ferdig med studiene mine (ja, gammel student, hehe). Jeg vet at slikt ikke kan planlegges, men det hadde vært drømmesituasjonen. Gjør selvfølgelig ikke noe om barnet skulle komme før eller etter sommerferien, men tenker at det er greit å få tatt siste eksamen. Spørsmålet mitt er egentlig: når burde vi begynne å prøve? Og når burde jeg begynne å ta folat? Merker at jeg begynner å bli spent bare på tanken av å skulle snart prøve! Både fantastisk og skummelt på en gang!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146391914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusa Skrevet 24. mai 2014 #8906 Del Skrevet 24. mai 2014 Fisken: Jeg fjerna en 600g muskelknute på baksiden av livmora i oktober 2012 og ble inseminert i mai 13 og ikke noe komplikasjoner i forhold til to nye muskelknuter som de oppdaget når jeg var ca 12 uker på vei. Venter nå på ny sjekk i forhold til ny graviditet. For med den store jeg fjerna så kunne jeg ikke kunne ha gjennomført et fult svangerskap. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146392018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #8907 Del Skrevet 24. mai 2014 Siri83, folat er fint å begynne med 3 mnd før prøving:-) Hvordan blir det med støtte om du faller midt mellom studier og jobbsøking? Anonymous poster hash: 523a5...5ec Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146392085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri83 Skrevet 24. mai 2014 #8908 Del Skrevet 24. mai 2014 Jeg har ikke fått undersøkt det ordentlig, men jeg har en 50% stilling ved siden av studiene hvertfall. Vet jeg burde ha en full stilling, men nå vil vi ikke vente mer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146392145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
utålmodig82 Skrevet 24. mai 2014 #8909 Del Skrevet 24. mai 2014 Takk til dere som svarte ang alkohol Da er jeg avslappet ifht til det i forb med prøving. Men jeg har blitt syk, så hverken venninnekveld eller utdriningslag på meg denne helga. Skikkelig forkjøla og elendig! Surt Og dessverre ikke noe som kan tilskrives evt graviditet, hehe. Irriterende å ikke ha noen større formening om når mens evt burde dukke opp. Tidligere har det vært innen 1 mnd etter pilleslutt i hvertfall, så innen 4.juni burde den komme i såfall. Vi får se hva de neste 14 dagene bringer. Lastet ned womanlog appen, og hat hentet frem og børstet støv av et nøyaktig digitalt termometer. Ja, jeg har lekt meg med å følge syklusene mine tidligere Så jeg kjører på igjen. Er i overkant glad i statistikker, så app og temping passer meg godt, hehe. Håper alle har en bedre og mer oppegående helg enn meg selv Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146392370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpirenMin Skrevet 24. mai 2014 #8910 Del Skrevet 24. mai 2014 Katta82,tror ikke jeg har fått med meg hele historien din før nå, jeg visste iallefall ikke at du hadde fått beskjed om at det sannsynligvis gikk galt. Husker jo blødningene dine, og at vi alle jublet over liv på ultralyden, men ante ikke at du gikk med en sånn sorg, så lenge! Fantastisk at det har gått så bra, vet du om det var ultralydlegen som tok feil, eller om det gikk bra mot oddsene? Blir så rørt når det går bra, så jeg feller en gladtåre for deg, jeg ;-) Siri83, velkommen til oss, her er et godt sted å lufte tanker og meninger, håper du vil trives her :-) Du må vel ha hatt inntektsgivende arbeid i 6 av de siste 10 mnd før permisjon, da vil du få foreldrepenger på grunnlag av inntekten din de månedene. Så hvis dere klarer dere med det du har i inntekt etter at studiestøtten faller bort, burde det jo gå bra å begynne prøvingen :-) sånn logistikkmessig så passer det jo fint med barn rett etter utdanning, for da slipper du den runden med å søke jobb og enten allerede være gravid, eller vite at du kommer til å bli det innen kort tid. Det skal jo ikke hindre oss i å få jobb, men det føles jo ikke så bra å starte et arbeidsforhold sånn. Krysser fingrene for at spiren sitter når dere starter prøvingen :-) Gah, hva skjer med denne sinnsyke luftfuktigheten??? I går og i dag har vært helt fæle, synd å si det. Litt bedre i dag da. Jeg er jo varm i utgangspunktet, nå er renner det bokstavelig talt av meg! Var hos frisør I dag, det var på ingen måte digg, følte meg bare ekkel for at han fikk svetten min på fingrene sine. Æsj. Ellers går dagene fort, jeg jobber fortsatt 50%, men vurderer om jeg skal be om full sykemelding. Har bare to uker igjen på jobb, men nå synes jeg at det er veldig tungt å fungere. Masse kynnere, murringer på kveldene, leggkramper mange ganger hver natt så sover aldri mer enn maks 3 timer sammenhengende, vondt i bekkenet og symfysen så det gjør egentlig vondt å både stå, gå, sitte og ligge :-P Er jo bare 5 uker til termin, så hadde ikke regnet med å få gå hele veien uten store plager, men nå føler jeg meg så sliten at dersom fødselen starter i dag så begynner jeg å grine :-D vil gjerne ha sjansen til å hvile meg litt før fødsel og barseltid, har jo skjønt på dere andre at det er da jobben begynner :-P skal bruke helga på å vurdere. Utfordringen er at når jeg er hjemme (har fri hver onsdag) så er jeg egentlig mer aktiv enn jobbedagene, så vet ikke om det har noe for seg å gå hjemme to ekstra uker. Men kanskje hvis jeg er hjemme hver dag, så slipper jeg å presse så mye inn på den ene dagen jeg ikke er på jobb. Samtidig så har jeg jo ikke verdens mest sympatiske fastlege, vil nødig komme der og føle meg teit, da vil jeg ha vurdert situasjonen godt og grundig først. Såh, nok klaging fra meg, avslutter med at lillemann i magen er aktiv stort sett hele dagen, deilig å slippe å bekymre seg for om han har det bra. <3 Gode klemmer til alle sammen, er det noen som er i dpo-land som vi skal krysse fingrene ekstra for? Cayenne, kjipern med tanta, syns du er flink som holder motet oppe selv om det tar tid <3 du skal se det er gode ting i gjære, denne kinadoktoren din har nok peiling :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146392391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 24. mai 2014 #8911 Del Skrevet 24. mai 2014 Nå har jeg visst mistet litt oversikten her igjen. Katta, jeg visste heller ikke om historien deres, men kjenner jeg er ekstra glad på dine vegne nå! Tenk at det gikk bra likevel. Kroppen er fantastisk i blant. Heier på dere som fortsatt venter på IKM, nå som sommeren har kommet her i sør må vi da få minst én nygravert snart? Føler liksom at alt ligger til rette nå, og det må da være en god del babystøv i alt dette pollenet. (Atsjoo!) Velkommen til Siri! Det er jo ikke godt å si når man burde begynne, du kan bli gravid første måneden, eller det kan ta lang tid ... Jeg sluttet med p-piller i høst og hadde egentlig bare tenkt å se hva som skjedde, men da vi først hadde bestemt oss ville jeg bare bli gravid fort som F, hehe. Lurte litt på hva vi skulle gjøre da det ble klart at vi ikke ville rekke den magiske 1. septembers-grensen, men kom fram til at det var tullete å vente SÅ lenge med å prøve igjen - barn født tidlig på året er jo like upraktisk med tanke på barnehage, det. Og vi ante jo ikke hvor lang tid det ville ta heller. Et vennepar trodde de skulle time og tilrettelegge, men endte med å bruke nesten et år på å få det til. Her klaffet det ganske kjapt, så vi ender med et høstbarn. Mitt råd er ganske enkelt å starte prøvingen når dere er klare for barn, og ikke tenke så mye på alt annet, helt perfekt timing finnes ikke, og alt ordner seg for snille jenter! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146392446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe30 Skrevet 24. mai 2014 #8912 Del Skrevet 24. mai 2014 Melder meg inn her Startet med prøving forrige måned. Er 35, prøver på 3. mann Har vel IKM rundt 4. eller 5. juni??? Fulgt litt med uten å kommentere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146392580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri83 Skrevet 24. mai 2014 #8913 Del Skrevet 24. mai 2014 Takk for svar! Jeg merker bare at jeg begynner å bli litt utålmodig nå, samtidig som jeg tenker at det er lurt å vente et par mnd til før vi begynner prøvingen (vi bruker kondom). Men når det er så rett rundt hjørnet, så er det vanskelig å vente! Og så vet man jo aldri om man kanskje har problemer med å få barn... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146392590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjærepære Skrevet 24. mai 2014 #8914 Del Skrevet 24. mai 2014 Hey ladies! Titter innom dere damer i koseligste tråden Har selv forsvunnet litt herfra, men tenkte jeg kunne legge igjen noen ord. Gratulerer så masse til Sidney Og velkommen til ganske mange nye Grattis som høygravid, SpirenMin, nå er jeg også i samme kategori Her er jeg 34+4 og om jeg kniper igjen i ti dager til så får jeg føde på lokalsykehuset, det var en herlig beskjed å få! Tar det altså veeldig med ro for tiden, hehe, men det gjør jeg uansett, er ikke så mye jeg får til for tiden Det meste er ubehagelig, og føttene kan nok forveksles med Bigfoot sine, men håper likevel det ikke skjer noe helt med det første. Spennende med dere som venter på testsvar :D Lykke til Må vel innrømme at det er ganske sannsynlig at det ikke kommer flere oppdateringer fra meg før knøtta er ute Kos dere i varmen, spis is! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146392604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fisken2012 Skrevet 24. mai 2014 #8915 Del Skrevet 24. mai 2014 Katta82: mine muskelknuter er relativt små. Jeg har 2 på innsiden av livmoren, og 1 på utsiden. De er ca 1-2 cm når jeg ikje er gravid. Muskelknuter påvirkes av HCG-hormoner, og kan vokse endel i 1 trimester...etter det vokser de ikke mer. I uke 12 var den største hos meg bare 5 cm, så de er egentlig for små til å lage trøbbel. Men det så ut til at morkaka hadde festet seg på en muskelknute, og to gynekologer mener det er årsaken til at set endte i MA i uke 17. Fosteret er obdusert, og de fant ingenting galt. Vi så jo et sprell levende foster i uke 13. Min gynekolog, som har lang erfaring fra sykehus, var helt klar på at han IKKE anbefalte å fjerne de. Han mente det var for risikabelt ift skader på livmoren. Kjenner jeg er veldig spent på hvordan det blir når jeg blir gravid igjen.....kommer ikke til å roe meg ned før etter uke 25 tror jeg...om vi får til å bli gravide igjen da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146392622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 24. mai 2014 #8916 Del Skrevet 24. mai 2014 Velkommen til nabolaget Siri Her vil du stoooor trives Katta felte en tåre for deg *snufs* synes det er leit at du har gått med sorg så lenge før du fikk vite at alt er bra med spiren din. Du er tøff!!! Wow snart kommer lillegull♥ gleder meg på dine vegne!! Fisken klart det skal gå bra neste gang du får en spire i magehuset ditt Krysser alt for deg for at du får et problemfritt svangerskap snuppa Varm klem!! Kjærepære ja knip att vennen Tenk at dine småpærer snart ser dagens lys Velkommen til deg også Chloe Her kan du lufte alle dine tanker vettu for vi er mange i samme båt. Måtte spiren sitte uten for lang ventetid! Utålmodig, så leit at formen ble dårlig. Masse god bedring!!! Kjekt å ha full kontroll når det gjelder syklusen Cayenne vennen♥ ååå nei fikk du besøk *grrr* Du er så flink til å holde motet oppe Gir ikke opp og det er så riktig for du vil få din belønning Varm klem!! Vinterblomst hvordan går det med deg? Knuseklem!! SpirenMin Lytt til kroppen din vennen! Du er ikke tjent med å være utslitt og tom for energi før du skal igjennom en fødsel. Varmen kan ta på oss gravide, føler jeg sveller opp som en hval jo hehehe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146392890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 24. mai 2014 #8917 Del Skrevet 24. mai 2014 Jeg har vært i Oslo i hele dag Møtte ei venninne og vi har stoooor kosa oss Sitter på toget hjem att nå og kjenner det skal bli digg å slenge beina på bordet gitt Håper bare mannen husker på å hente meg på stasjonen Er ikke klar for å gå 20 min hjem nå *ler* Spurte mannen så pent om han kunne skifte på alle sengene idag og bytte til sommerdyner, spent på om han har huska det Han har sikkert fått hjelp av unga *knis* Imorra blir det en lat dag hjemme. Pusle litt ute i hagen og kanskje vaske badene hvis lysta blir kasta over meg Minnimusa spennende at dere er igang med prøvinga!! Håper knutene ikke skaper store problemer for deg vennen. Den søte jenta di skal bli storesøster i løpet av neste år Ha en fin fin lørdagkveld jenter♥ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146392912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterblomst Skrevet 24. mai 2014 #8918 Del Skrevet 24. mai 2014 Grøne, Gratulerer med ettåring kos dere masse! Cayenne så kjipt med tr! Jeg har også begynt å spotte!! På dag 23?! Da er altså syklus litt ustabil.. God lørdag ♡ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146392947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unilon Skrevet 24. mai 2014 #8919 Del Skrevet 24. mai 2014 Kjedelig med tr Cayenne, bedre lykke neste gang! Vinterblomst, så dumt da. Jeg har også hatt så ustabile sykluser i høst-vinter, og det er kjedelig å ikke vite når ting skjer Bedre lykke neste gang til deg også! Velkommen til Siri og Chloe! Vanskelig å si hvor lang tid det kan ta. Jeg ble gravid på første forsøk med vårt første barn, men nå har vi prøvd i flere mnd uten hell. Lykke til begge to i hvert fall. Så spennende det blir med tvillinger Kjærepære! Gleder meg til å høre en flott fødselshistorie God klem til alle fantastiske mødre og snart mødre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146393071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unilon Skrevet 24. mai 2014 #8920 Del Skrevet 24. mai 2014 Og SpirenMin, det er lurt å ta det litt med ro nå før fødselen. Høres ut som du har det slitsomt med mer plager enn før. Du har vært veldig flink så langt, og nå er det på tide å slutte å være flink pike og heller bli tigermamma som først og fremst tenker på barnet sitt beste Legg på tjukt til den dumme legen. Stor klem! ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146393088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøne Skrevet 24. mai 2014 #8921 Del Skrevet 24. mai 2014 Velkommen Siri og Chloe Er det noko som tilseier at du ikkje kan få barn Siri? For to år sidan slutta eg på pilla rundt 20 juli og vart gravid i andre prøveperiode (pp) altså termin i slutten av mai, for vesla som no er eitt år. 30 er ingen alder Dersom du er klar er det berre å køyra på, begynn på folat når du sluttar med prevensjon seier legen min. Dersom du vil gjera ferdig studiene må du vel venta litt, om det ikkje er nøye veit du kva du har å gjera: juhuuu! Chloe: Du ligg vel likt med Unilon og meg sånn ca, spennande tider!! Søren og Cayenne!! Vinterblomst, er håpet ute denne mnd då? Unilon, du skal testa helga som kjem sant? Eller? Eittårsfering har vore fabelaktig, onklane til vesla og naboen har kjøpt morsomme plastleikar som blinkar og lagar lydar - som ho elskar og vi får læra å leva med. Bakdelen med godt vaksne foreldre(der den eine er pedagog) er vel at vi kjøper treleiker og bøker? haha, godt ho har unge onklar!! Vesla har storkosa seg i heile dag, og slukna som eit lys ein time seinare enn vanleg...vi har beina høgt og les dagens aviser, og latar som om vi ikkje pleier å besvima i seng klokka ti - fantastisk med sol og sommar, får håpa ho søv litt lenger i morgon.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146393289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri83 Skrevet 24. mai 2014 #8922 Del Skrevet 24. mai 2014 Grøne: Nei, det er vel egentlig ikke noe som tilsier at jeg skal ha problemer med å få barn, men jeg har begynt å tenke mer og mer på det i det siste...slitsomt... Har de siste 4årene hatt vanvittig kraftige menssmerter, svimer av pga dette av og til, i tillegg til veldig kraftig menstruasjon. Har vært hos gynekolog, men hun sa at det så normalt ut, men har hørt at man ikke kan finne alle feil hos gynekologen. Men det er jo bare dumt å bruke energi på å bekymre seg for noe man ikke vet enda... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146393337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katta82 Skrevet 24. mai 2014 #8923 Del Skrevet 24. mai 2014 Tusen takk for gode ord <3 Ko gode dåke e!! va et helsikkens siste halvår i fjor. Av fleire grunnar. Men ser ut som livet smile nå Har ein fantastisk kjæreste! Han e fremdeles gull verdt. Men åhh, ko verdifull han va då! Seie alltid dei rette tinga og krype godt innte når da trengs Unne alle ein sånn mann!! Har tenkt på det særlig i forhold te Lykkelig og tussemor.. Men akkurat denna e min Va tøft å reisa rett frå tidlig ultralyd på ein tovekers sydentur med svigerfamilien der vi måtte fortelle at vi va gravide, men måtte forventa at da ikkje gjekk bra. Og mi sladrete mamma som delte med alle... Usj! Merkelig ko fort ting blir gløymt! Da va ikkje pga muskelknutane legen mistenkte eg ikkje kunne bli gravid. Dei blei først oppdaga på ultralyden ved 11-12 veke. Og eg tenke litt på nett da gynekologen har sagt te deg Fisken. Friste lite å operera om da kan ødelegge for framtidige graviditetar. Et inngrep e jo tross alt et inngrep. SpirenMin. Merkelig nok har nok begge fødselslegane rett. Legen frå den tidlige ultralyden hadde nok rett i at detta nok ikkje sku gå bra. Han var ung.. Og legen frå veke 17 sa at erfaringa hans tilsa at da di ofta såg på som umulige forhold for et foster ofte var uproblematiske svangerskap med friske barn, og dei med "luksuslivmorer" mislykkes igjen og igjen uten at ein kunne forstå koffor. Tilfeldighetene ville seg faktisk sånn at legen frå tidlig ul hadde vore student hos legen frå ul i veke 17.. Han sa i tillegg da at si legen frå tidlig ul jobba på ein fertilitetsklinikk så va han mykje meir opptatt av å optimalisera forholda i livmora enn ein fødselslege i vanlig praksis er. Nettopp fordi dei på fertilitetsklinikken var avhengige av best mulig resultat på statistikkane sine. Derfor eg vil ha sjekk av muskelknutane ette graviditeten. Viss ikkje di MÅ vekk så beholde eg di i håp om at mirakelet skjer to ganger. Sjøl om vi har ønske om to barn e da litt ein drøm at vi ska få to på ein gong sånn som Kjærepære Sjøl om eg ikkje kan fatta koss da skulle vore plass te to inni her! E nok omstendighetane som gjere da og. Kan ikkje sei eg syns detta å gå gravid har vore så fantastisk og spennande. Men mykje vondt og mykje usikkerhet, og veldi travelt å pendla me fly kvar veka me hevelsar og bekkenløysing gjere nok sitt. Eg har heldigvis beholdt fokuset på sluttpremien. Mannen trur eg e gal som seie eg vil gjer detta igjen straks Han må ta på meg støttestrømpene fordi eg ikkje har nubbesjans E jo reinaste treningsøkto! Og føtno ser ikkje ut! Tømmerstokka. Og ankla. Da e visst oppskrytt Velkommen Siri og Chloe Siri. Høyres ut som du og mannen alt har bestemt dåke. Så e nok bare å begynna på folaten blir du gravid me ein gong så går da fint å gå på skulen samtidig. Særli si du blir heilt ferdi til sommaren. Har du ein bachelor som ska inn neste vår? Ser fleire har kommentert i forhold til økonomi. Viss du jobbe 50% ved sida av skulen får du jo ut frå den lønna. Men dersom du får auka lønna i sommar anten pga du får lønn etter utdanninga di ! eller du kan jobbe fullt på sommaren etter skulen og kan gå i permisjon etter det, vil du få foreldrepenger ut frå dei/den siste mnd. Dvs det som er mest gunstig for deg. Så å vente pittelitt kan kanskje vere lurt?? Vi e fleire her med eksamen rundt hjørna. Meine iallefall grøne, great, Krumelur og eg har eksamen nå straks. Så det går fint an å klare babyplanlegging, babyaksjelegging, babyproduksjon og skule! Så lenge ein ikkje føde på eksamensdagen såklart Ska bare sjå på da utålmodig at kroppen nekta deg å innta alkohol i helgo fordi du har nåke å ta vare på Har du vinterblomst og begynna me akupunktur? Pleie du spotta i begynnelsen på menstruasjonen elle kan da ver kjekkare ting?? Cayenne.. Trudde virkelig på deg nå! Der va da blitt søndag ja. 1 veka te termin!! Hohoho, må lukka gluggene og prøva få lese litt i måro. Blei null niks og nada av da i dag. Og ka e da me denna varmen?? Helde på å kovna!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146393652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katta82 Skrevet 24. mai 2014 #8924 Del Skrevet 24. mai 2014 Oi! Sku tru at me et så langt innlegg så sku alt vore sagt Men neida.. Siri: Går du på skule på fulltid elle deltid? Da e nåken regla som gjelde for studentar nemli. Ikkje heilt stødig i di. Men dei og kan tjene seg opp rett til foreldrepermisjon. Då veit eg at du må søka deg inn på eit studie for året som kjem ette du e ferdi. Samma ka da e egentlig. Du må bare søka permisjon (pga barn eller graviditet) et år frå da studiet. Då har du plutselig rett på støtta. Og etterpå så e da faktisk ikkje krav te at du ska verken begynna på elle fullføra studiet du har søkt perm frå. Du kan bare sei frå deg plassen om du vil. Merkelige greie, men e heilt sant! Veldig usikker på om da har nåke å sei om du går fulltid eller heiltid nå. Ville iallefall ha sjekka ut litt når du veit meir. Når spiro sitte og du veit ca termin. E mykje å tenka på. Si eg verken sku klara komma inn på skule elle bli gravid så planla ikkje vi akkurat økonomien vår. Men me å lesa litt og snakka me live-chat'n på NAV blei da faktisk sånn at eg som hadde permisjon uten lønn frå nyttår, endte opp med full spesialsjukepleiarlønn i permisjonen. Bare ved å begynne i permisjon tidligare enn tre veker før termin. Uff! Blir litt sånn hyper i topplokket av så godt som ingen søvn i dagavis og eksamenspress utenom.. Men nå ska eg gi meg altså!! Natta Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146393672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri83 Skrevet 25. mai 2014 #8925 Del Skrevet 25. mai 2014 Takk for svar! Jeg studerer halvt og jobber halvt, mest sannsynlig får jeg økt stillingen min etter sommeren, så jeg er egentlig ikke så bekymret for økonomien Har etterhvert lyst til å gå videre på master, men det får vente litt. Blir mye grubling om barn (spesielt da jeg også er i eksamenstiden), og nå ser jeg for meg at jeg kanskje kan begynne på folat i juli, og så kan vi begynne å prøve for alvor i starten av september. Hvis vi er så heldige og alt klaffer etterhvert får vi kanskje en sommerbaby. Er helt uvirkelig at prøvingen er rett rundt hjørnet!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/357/#findComment-146394123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå