Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Åååå nei og nei Krumelur :( Nå ble jeg skikkelig lei meg og noen tårer triller nedover kinnet i skrivende stund *snufs* Dette skulle jo ikke skje, du min gode og søte venn♡ Vondt at det er tredje gangen du mister :(

Nå må du få en oppfølging, du må få vite om det er en grunn til at du mister.

Jeg skulle gjerne holdt rundt deg, gitt deg en god klem og sagt at du må ikke gi opp for i enden av din tunnel så venter det en ny graviditet :wub:

Ta godt vare på deg sjøl♥

Fortsetter under...

Er vi skikkelig uheldige, vi i gruppa vår, eller er SA og MA så vanlig som det er her? Eller er det bare det at vi tester fra 5 dpo (overdriver litt for poengets skyld) og registrerer graviditeter som vi ellers ville trodd var forsinket mens? Synes det har vært så mange tilfeller nå, og det er jo like vondt hver gang. Jeg har liksom aldri trodd at det er SÅ vanlig!

Ellers hører man jo mest om de som bor gravide uten å prøve, og hvor alt går som det skal under både graviditet og fødsel. Det kan vel kanskje også tenkes at vi ikke hører så mye om de vanskelige tilfellene til folk rundt oss, man velger vel å snakke om den gangen det gikk bra.

Jaja, jeg både spør og svarer jeg, greit sånn ;-)

Det er nok ein kombinasjon tenkjer eg, alderen har vel litt å seia for oss på denne gruppa. Vi kan vel ikkje stikka under ein stol at det går oftare gale med alderen eller? Men for all del, for ein månad sidan hadde eg ingen erfaring med det, kun vesla som sat i pp 2 ;) Så litt tilfeldig, litt alder og litt at vi følgjer ekstra godt med?

Ler høgt av siste setninga di ;)

Tusen takk søte dere! Er godt å få litt trøst her inne♥ Det er faktisk fjerde gangen, tre ganger på denne måten og exuen i tillegg. Men har jo fått en gutt innimellom, så vet jo at det går an heldigvis! Håper bare at det går litt raskere enn sist. Men nå vet jeg iallfall at den siste egglederen er i drift fortsatt. God fredag til dere vakre folk:-)

Annonse

Cayenne :) ikke mist motet ennå. Jeg har ikke fått positiv test før 14-15 DPO, så mener absolutt at det ennå er håp for deg :wub:

Krysser alt jeg har for deg XXXXX ♥

Velkommen så masse til dette fantastiske nabolaget Bonanza :D

Gøy at du gir lyd fra deg ;) Er herlig når nye nick kommer inn til oss :wub:

Måtte spiren sitte før du veit ordet av det!!

Cayenne :) ikke mist motet ennå. Jeg har ikke fått positiv test før 14-15 DPO, så mener absolutt at det ennå er håp for deg :wub:

Krysser alt jeg har for deg XXXXX ♥

Velkommen så masse til dette fantastiske nabolaget Bonanza :D

Gøy at du gir lyd fra deg ;) Er herlig når nye nick kommer inn til oss :wub:

Måtte spiren sitte før du veit ordet av det!!

Takk sweetie, da skal jeg håpe litt til. Alle gode ting burde jo være 33! :D

Her har det skjedd mye både triste og gode ting. Stor klem til Krumelur. Velkommen Bonanza og gratulerer til dere med graviditet og gode ul nyheter. :)

Vi har hatt besøk av min søster og tantebarn i tre uker og de dro hjem igjen i går. De bor i Belgia så det var veldig stas å se dem igjen, mange måneder siden sist. Jeg tror jeg hadde el den 17. eller der om kring, men jeg testet ikke. Prøvde å følge med på slim, og jeg tror at hvertfall et par hyrdestunder sammenfalt med slimdagene xD Jeg har imidlertid absolutt ingen symptomer så jeg regner med at det uansett blir en ny pp. Det er helt greit. :) Syklusen har vært på bærtur siden etter fødselen, så jeg tør ikke tippe noen ikm dato. :)

Og så vil jeg ønske alle prøvere masse lykke til! Våren skal bli vår! :D

Er vi skikkelig uheldige, vi i gruppa vår, eller er SA og MA så vanlig som det er her? Eller er det bare det at vi tester fra 5 dpo (overdriver litt for poengets skyld) og registrerer graviditeter som vi ellers ville trodd var forsinket mens? Synes det har vært så mange tilfeller nå, og det er jo like vondt hver gang. Jeg har liksom aldri trodd at det er SÅ vanlig!

Ellers hører man jo mest om de som bor gravide uten å prøve, og hvor alt går som det skal under både graviditet og fødsel. Det kan vel kanskje også tenkes at vi ikke hører så mye om de vanskelige tilfellene til folk rundt oss, man velger vel å snakke om den gangen det gikk bra.

Jaja, jeg både spør og svarer jeg, greit sånn ;-)

Det er nok ein kombinasjon tenkjer eg, alderen har vel litt å seia for oss på denne gruppa. Vi kan vel ikkje stikka under ein stol at det går oftare gale med alderen eller? Men for all del, for ein månad sidan hadde eg ingen erfaring med det, kun vesla som sat i pp 2 ;) Så litt tilfeldig, litt alder og litt at vi følgjer ekstra godt med?

Ler høgt av siste setninga di ;)

Bare tenkte å fortelle at første gangen jeg var gravid (ikke planlagt med nåværende samboer) så fikk jeg SA i uke 9-10. Da var jeg 23 år. Så fikk jeg datteren min da jeg var 27 og sønnen min da jeg var 31. Så en ny SA før minste her ble til. Men det sies vel at SA øker med alder?. Men dessverre nokså vanlig i 20 årene også..

Krumelure; skikkelig leit at det skjedde for deg igjen :( . Dra til en privat gyn og få sjekket om det er noe de kan hjelpe med! Ei venninne av meg mistet 7 ggr på rappen. Fikk sjekket seg, og de fant en skillevegg som delte hele livmoren i to. Denne skilleveggen hadde for dårlig sirkulasjon til at fosteret kunne utvikle seg, og hun mistet da alltid rundt uke 7. Fikk operert vekk denne skilleveggen, og hun venter nå nr 2. Mye rart, og mye som kan fikses på en grei måte. Du kan også ha vært Max uheldig og at det ikke er noe fysiologisk galt, og at det er din tur nå :) .

Annonse

Unilon, har selv en søster som bor i Nederland, hun har to små. Jeg og lillemann var der i påska. Blir litt for sjeldent at vi møtes, men var utrolig koselig å være sammen nå:-)

Takk for tipset, Bonanza! Skal høre om det er mulig å gjøre noen undersøkelser. Men har jo også fått en unge innimellom alle abortene, så jeg vil ikke tro at forholdene der inne skal være helt umulige.

Har innfunnet meg med situasjonen i dag, selv om det er litt sårt. Har også en innlevering jeg må få gjort, det nytter ikke be om utsettelse helker for den må være godkjent før jeg får gå opp til eksamen. Så er ingen tid til å dvele... God lørdag til dere:-)

Ko kjekt Corneliuss! Godt med desse bekreftelsane ultralydane gir! Men da e utruli ko fort vi klare klura te desse tankane våre og blir redd for at det er noko gale igjen. Nyt følelsen :)

Cayenne: om ikkje spiro sitte nå så håpe eg o sitte te sommarferiestart! Eg va 7veke på,vei når eg fortalte fysio at eg va gravid. Eg ba han bevisa at han kunne sei ka kjønn da va. Han hadde fortalt tidligare at han alltid gjorde det med dei som ønska det tidligare, men at han slutta tilby det etter første feilen. Han målte pulsen på håndledda mine og sa "Det blir gutt!" Og ja. 5veke te termin nå..me gutt ;) Så desse akupunktørane trur eg kan kjenna på litt av kvart.

Eg veit ikkje ka dpo betyr? Men eg fekk negativ test heilt fram te eg va 5+6 etter første mensdag, og 6+3 ut frå ka terminberegningen blei ette alle desse ultralydane..

Forresten. I forhold til den stakkars gutten din. Ein seier at ein relativt lett skal kunne klare å manipulere drømmene til barn. Ved å snakke gjennom mareritta og lage gode alternative sluttar. Gjenta det fleire ganger, og sluttane kan vere forskjellige kvar gong. La sønnen din vere med å tenke dei fram fordi då "ser" han dei nye endingane i tankane sine. E verdt et forsøk iallefall :)

Hei Bonanza! Blir spennande å følga tankeprosjektet ditt framover! Er det altså noko hinder for å få 4KS??

Eg syns forskning e supert! Men syns VG kan holda seg for god til å skrive noko om det, fordi dei som oftast sprer feilinformasjonen. Dei fortel ikkje ka som er dei reelle resultata. Dei tar ut noko som skapar gode overskrifter og høge salgstall.

SpirenMin. Leda bare nåken veke på deg eg då. Og her e da skikkelig mage og ekstremt dårlig plass! Masse lykke til framover.

Gratulera så masse med ei nydeli jenta på vei Girasol :)

Uff, Krumelur! Va så utruli gla på dine vegne når spiro satt! Du og Ini var to eg trudde eg skulle følge gjennom graviditeten min. Men så mista dåke begge, og eg med mine blødningar var sikker på å følge etter. Godt du har fått bekreftelse på at den andre eggledaren virke, men håpe du kan få medisinsk utredning og hjelp nå! Elle nei. Håpe du har styrke og ork til å kreve det!!

Masse lykke te med oppgava og eksamen! Tenke på deg!!

Må ha ei god helg alle sammen!! Her e da varmt og sol..

Vestlandet e flott, me masse fjordar og fjell Apex. Lite snøstormar ;)

Tenk at dere har kommet så langt, Katta! Bare sjarmøretappen igjen nå! :D

Og tusen takk for marerittips - det skal prøves ut med en gang!

Spennende å se om heksa kommer i dag eller i morgen. Hvordan går det med deg, Vinterblomst, har du testa? Håper inderlig det har klaffet for deg nå! :duskedame: :duskedame: :duskedame:

Vært på fotballcup med snuppa, de vant to av tre kamper. De er så flinke, kjempegøy å se på! Nå er det strax grilling i hagen... Gooood helg alle sammen! :D

Åh, nei Dossa.. Så forferdelig trist å høre om enda en umistelig liten i deres omgangskrets som blir revet bort så alt for tidlig. God klem til deg ♥

Livet er skjørt - og jeg er for tiden trøttedama. En tur til byen, cafe med deilig lunsj sammen med ei venninne og på hjemveien så trøtt at jeg nesten sovna på bussen.. Håper det er deilige gravid-hormoner som gjør meg slik, gru-gleder meg til onsdag og UL, tiden sniker seg avgårde i krabbetempo nå.

God helg til dere alle ♥

Krumelur, håper det går litt om litt bedre med deg. Så koselig å høre at du og sønnen din tilbrakte påsken med søsteren din i Nederland. Det er litt kjedelig når nær familie bor så langt unna, men desto mer hyggelig når man først treffes.

Katta 82, takk for info om hvordan hjelpe barn med mareritt. Det har jeg ikke hørt om før. Snuppa er bare 20 mnd, men våkner en gang i blant plutselig med hjerteskjærende hyl, så jeg tror nok hun har tendens til å få mye drømmer og mareritt. Hadde det selv som barn. Skal huske den metoden til hun blir større!

Nei Dossa så ufattelig trist! Tenk at du måtte oppleve flere barnedødsfall i nær omkrets og nær tid :'( Mine tanker går til familien til barnet, håper ingen her inne noensinne må oppleve det med sitt eget barn. Hjertet knuses bare ved tanken. Stor klem!

og der kom tårene.

Åå, nei var det bilulykken, dossa? Sa det til sønnen min som har en uvane med å løpe helt løpsk på p-plasser. Sa at denne lille nok også trodde han kunne flytte seg når bilen kom. Synes det var så fælt når jeg hørte det på radioen. God klem til deg og dine

Krumelur: hvordan har du det? ❤️ Sender nok en god klem

Katta; ja, jeg har bare innsett at jeg er beyond saving akkurat nå. Helthåpløs. Er så kvalm at jeg ikke fungerer mer. (Er derfor ikke så flink til å skrive nå, men leser hva dere andre skriver). Men får jeg litt opplett på ti min så er jeg helt angst likevel. Omg! Hva skal jeg gjøre med megselv? Kommer til å bli sykemeldt fra mandag så nå har jeg tenkt å bruke tiden på å stille kvalmen så mye som mulig. Legen tar en ekstra hcg for at jeg skal få en siste bekreftelse og det blir bra. Hun ville egentlig sykemelde meg forrige uke, men siden jeg har angst for å si det + det er et stort møte neste uke som måtte planlegges (jeg får ikke vært der nå, men da vet jeg i alle fall at inputen er der...) så ba jeg om å få jobbe en uke til. Nå klarer jeg rett og slett ikke mer. Skulle gjerne ha kjøpt meg en uke til, men det får jeg da ikke til.

Alle dere andre søtnoser; spiren min, cayenne, unilon, apex, vinterblomst, girasol og alle dere andre. Ønsker dere en fab lørdagskveld.

Lykke til på ul, Girasol, blir spennende! :D

Nå husker jeg ikke om dere har barn fra før? (Teflon, ja..)

Var til min kinesiske heksedoktor i dag, og han sa at pulsen var positiv - kanskje gravid. Hjertet hoppet opp i halsen, og har hatt høy puls siden. Vet ikke om jeg tør å ta en test i morgen, er 11 eller 12 dpo.

Det som er merkelig er at jeg ikke har ømme pupper i det hele tatt, de pleier å være sprengt en uke før tr. Noen som har opplevd mindre ømhet ved graviditet?

Gud så spennende Cayenne . ;) Da må du nok se bort i fra den deilige sommer vinen . ;)

Det er vel det at det er overrepresentasjon av oss som sliter litt inne på sånne forum. Det er jo veldig vanlig å miste, men de fleste slipper vel å oppleve det flere ganger. Skulle vært seks uker i mårra, så ville nok ha registrert det uansett om jeg ikke testa tidlig;-) Er tredje gangen jeg mister rundt uke seks, er vel ganske vanlig at det skjer da, når hjertet skal ha begynt å slå under normale forhold.

Det har vært en utrolig kjip dag. Dro på jobb selv om jeg ante hva som holdt på å skje. Hadde en elev som starta dagen med å brøle til meg, det hjalp ikke akkurat på. Har gått med gråten i halsen og vært på do og felt noen tårer i ny og ne, samt grått på tlf til mamma. Nå går det faktisk ikke så verst. Det var jo ikke et sjokk, når man har mistet flere ganger er det jo ikke sånn at man tenker "jippi, baby" ved positiv test. Og jeg har jo heldigvis den herlige gutten min, og en snill mann.

Det er iallfall ingen tvil om hva som har skjedd, i stad i dusjen kom det ut en klump som ikke lot seg spyle ned i sluket (kremt, vi tåler vel litt detaljer her inne?)... Nå har jeg ikke vondt iallfall, vet ikke om det er ibuxen eller fordi alt er kommet ut.

Ord blir helt tomme når sånt skjer. Kjenner følelsen så alt for godt . Hadde en ma i fjor i uke 12 . ( og det etter og ha prøvd i to år ) Forummet har vært min store trøst og støtte. Håper den kan være det for deg også. Så må du ta deg tid til og sørge. Og sjemm bort deg selv ,det du kan .

Tårene triller :( :( :(

Et vennepar mista sin 5 år gammel sønn idag i en ulykke *snufs*

Livet er altfor skjørt, det er ikke meninga at barn skal dø :( Har bare lyst til å holde rundt mine gull og aldri slippe dem♡

Ord blir tomme. Skjønner ikke hvordan man som foreldre kan klare og leve videre når sånt skjer. Sto et stykke om sorg i Aftenposten i dag. Kjente at tårene trillet.

Knuse koser sønnen min hver dag,og vet ikke hva jeg skulle gjort om jeg mistet han....!

Du må bare ta vare på vennene dine så godt du kan.

De trenger den hjelpen og trøsten de kan få .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...