Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Å Cayenne, krysser fingrene for at det er din tur nå! Du må jo teste!

Masse lykke til oå UL, Girasol, det er så stas♥ Selv skal jeg på tidlig ul på mandag, er da 6+2. Er ikke stort å se da, men forhåpentligvis får jeg beskjed om at den har bosatt seg på riktig sted denne gangen. Gruer meg som en hund, er så redd for dårlige nyheter!

Endret av Krumelur

Fortsetter under...

Ooooooo.... Cayenne det her er spennende!! Heier på deg og krysser alt som kan krysses!

Lykke til på UL i dag, Girasol - håper det blir gode bilder og bare fantastiske nyheter!

Grisetrøtt i dag. Første tissepause i nattesøvnen 01:15.. Sjefen inni meg er streng! ;)

Hei på dere! Hehehe jeg var vært fast "leser" av tråden deres så lenge jeg kan huske, en ordentlig titter'n på hjørnet kan dere si ;) . Har vært spent med dere, ledd, grått og heiet :) . Har iallfall fulgt fast med siden FØR jeg ble gravid med minste som nå er 14 mnd. Grunnen til at jeg velger å skrive inn hos dere er at jeg er nær ved å prøve på en til, jeg som trodde jeg var ferdig! Mine andre barn er 9, snart 5 og minste på 14 mnd. Synes tanken er litt skummel også, men jeg er 36, nærmer seg 37, og tenker at d hadde vært moro og hatt to litt tettere denne gangen.

Leste akkurat en artikkel på vg nett om alder og barn, og kjenner jeg blir provosert. Sikkert ikke noe å bli provosert over, men synes dette med å få barn er en privatsak, og at man selv velger når d passer i livet. Hvorfor skal det være gjenstand for så mye forskning og meninger? At fertiliteten synker med stigende alder, er vel allment kjent ;) . Men kjenner mange på 40 som har blitt gravid på første forsøk. Dette var et lite vink fra meg, og spiralen sitter fortsatt, så jeg heier på dere så lenge ;) .

Krumelur, nå sitter den på rett sted skal du se :-)

Cayenne, så spennende!!! Jeg hadde mindre ømme pupper den mnd jeg ble gravid! Det kom en uke etter positiv test, og da til gagns. Weeeeeeeee nå er jeg spent altså!! Han heksedoktoren din har jeg trua på :-P

Apex:jeg hadde også hyppige nattetissepauser i starten men nå i uke 31 sover jeg natten gjennom. Nyter det mens det varer for nå merker jeg veksten kommer fort. Men du får sikkert også en pause når hormonene gir seg litt etterhvert :-)

Kom på jobb etter påsken og i følge andre så kom magen inn døra før meg. Kjekt å høre, for jeg har ikke selv sett at jeg ser gravid ut, bare litt tjukkere enn før. Men det har tydeligvis skjedd noe i påska! Merker selv at det har blitt trangere om plassen, får nesten ikke spist eller drukket før jeg er stappmett, må lene meg bakover for å få puste dypt inn, og til tider kjennes det ut som at ungen ligger krumbøyd så jeg rett og slett bare må gi mer plass. Blir jo spennende disse neste 10 ukene som gjenstår :-D

Ønsker alle en deilig dag, i dag er jeg hjemme med mitt vonde bekken, prøver å ta de med ro men blir så ivrig når solen skinner. :-D

En god dag ønskes alle og enhver av dere flotte damer!! :-)

Masse masse lykke til idag på OUL Girasol :klemmer:

Blir spennende om du får vite hva som skjuler seg i magehuset ditt, hvis dere vil vite da *knis*

Husk å løpe inn her og oppdatere oss snuppa, for vi er en gjeng med jenter som er såååååå spente på dine vegne!!! :sol:

Søte Krumelur :duskedame: jeg veit du kommer til å få en herlig opplevelse på mandag når du skal på UL :strix:

Gjelder å tenke positivt og stole på magefølelsen vennen!

Cayenne vennen :bolledeig: ååååå så spennende det blir å følge deg nå!!

Kribler i magen, for detr er vår, sol og din tur til å juble nå!!!!!

Nå må jeg løpe til timen!!

Ha en super fin dag alle god jentene :hjerter_rundt:

Annonse

Velkommen til oss, Bonanza! :D Spennende tid du har foran deg!

Takk, Apex, SpirenMin og Dossa :hjerte:

Kjente på pulsen selv i går og skjønte hva han mente, men i dag synes jeg den er tilbake til normalen... Gravidpuls skal være litt tung og hoppende, eller 'glad' som han sa. Kan dere kjenne det? :P

Og testen i dag ble ugyldig..

God bekken-bedring SpirenMin!

Ønsker alle en deilig dag! :D

Cayenne: Pulsen min er mye høyere enn normalt, har hvilepuls på ca 100. Men om den er glad vet jeg ikke om jeg kan uttale meg om ;-)

Ferdig på dagens kontroller, fikk litt sjokk da jordmor målte blodtrykket til 155/95, og begynte å snakke om innleggelse og iallefall 100% sykemelding. En time etter, ny måling på 135/75 og alarmen avblåst :-) Pjuh!!

Heihei Bonanza - kjekt at du gir livstegn og vil være med i det gode selskap! :) Som gamlis som venter på nr 2, og med den forrige født i forrige århundre lar jeg meg ikke engang provosere av andres synsing og slettes ikke journalister som er ute etter oppslag og antall treff på sine sjokk-artikler... Hadde mine grunner for å ikke gå videre i livet med faren til førstemann og så gikk bare årene før man til slutt fant en mann som er brukanes pappamateriale og en god partner!! :) Lykke til med prøvinga når dere kommer dit - spennende tider i vente!

Cayenne; kjenner en kraftig puls i allefall, og den er muligens noe hurtig.. Merker i allefall variasjonene selv når jeg går trappene på jobb! ;)

Håpet er der til styggtanta parkerer på tunet, husk nå det!! Tvitvi..

Halloen damer :)

Så gøy å lese om ting som skjer å ting som kanskje har skjedd!!, Cayenne!!!!??? :) weeeeee så spennende !

Her er ikm søndag, mulig tirsdag.. hehe ikke helt kontroll å det føles ok. Dog kan vel noe vann i kroppen kringkastes, som mest sannsynlig tyder på tr grrrrrr! Kjøper nok en test lørdag om jeg ikke føler for å vente til over helgen ;)

Er så dårlig på å nøste opp på mobil, så jeg ønsker alle det beste med en koseklem denne torsdag kveld! Dere er fine å ha ♥

Cayenne: så spennende med en glad puls :) Høres jo fint ut! Håper heksedoktoren har rett :D

Krumelur: lykke til med ul - nå går det nok riktig vei for deg :) 

Håper sola hjelper på bekkenet ditt Spiren min

Krysser fingrene for deg Vinterblomst, og ingen besøk av TR

Hadde en fantastisk opplevelse på OUL i dag syns jeg. Første ultralyd og første barn. Så gøy å se alt på den lille aktive turneren! Sparket og vinket og suttet på tommelen. Og hun som undersøkte var ganske sikker på at det er en liten jente i magen min  :hjerter_rundt:  *smelt*  

Å, gratulerer med jente, girasol :) de pleier vel ikke si noe hvis ikke de er ganske så sikre. Til oss trakk de tilbake alle spekulasjonene, de var jo innom både jente og gutt på OUL, og på neste ul ville hun ikke si noe i det hele tatt. Neste ul er om et par uker, er så spent på om vi får sett det da!

Sola hjelper nok neppe på bekkenet, men den hjelper på humøret ;)

Annonse

Takk for hyggelig velkomst ;) . Det gjenstår å se om jeg får klarsignal på å prøve på en til, for dette blir isåfall mitt 4 KS. Jeg har to akutte snitt, og ett planlagt snitt bak meg. Håper det går orden! Har fått time 13 mai hos fastlegen. Cayenne; spent på deg!! Husker deg godt fra da jeg var aktiv her sist, så dette året skal bli ditt spire år !

Dossa; husker ferden din også godt! Fulgte med før du ble gravid forrige gang, og da det dessverre ikke gikk veien. Men så ble du kjapt gravid igjen, og nå nærmer du deg veis ende!!

Fie's "reise " fulgte jeg også med stor spenning!

+ mange mange fler :) .

Husker deg fra sist Bonanza, men blir litt mange nick å holde styr på, og jeg er i utg.pkt utrolig dårlig på navn :P

Får håpe du får klarsignal fra legen, da! :D

Negativ test i dag 12 dpo. Mister litt håpet.. Er trøøøtt da, men har nok sovet for lite - igjen ;) Og stikker noe voldsomt der nede :o Noen som har fått negativ så sent og vært gravid?

Klem til alle søtsnuppene :wub:

Endte nok i SA her. Var blod på papiret da jeg stod opp i dag, og jeg har bare blødd mer og mer utover dagen. Har også måttet ta ibux, kjentes ut som om hele underlivet var på vei ut her i stad. Det er nå fjerde gangen jeg mister totalt, og det føles litt urettferdig. I hverttfall denne gangen som vi har brukt såpass lang tid på å bli gravid.

Takk for omtanken♥ Har ikke særlig trua på at det er håp når det er såpass vondt.. Det ligner også veldig på når jeg har mistet før dessverre. Skal gå på ultralyd ja, greit å få det bekreftet og se at alt er ute. I tillegg tror jeg hun er ekspert på sånt, hun jeg skal til, kanskje jeg kan få noe oppfølging. Har mistet såpass mange ganger nå at det må være noe mer enn bare uflaks. Utrolig at vi faktisk har greid å produsere en unge, tenker jeg nå..m

Er vi skikkelig uheldige, vi i gruppa vår, eller er SA og MA så vanlig som det er her? Eller er det bare det at vi tester fra 5 dpo (overdriver litt for poengets skyld) og registrerer graviditeter som vi ellers ville trodd var forsinket mens? Synes det har vært så mange tilfeller nå, og det er jo like vondt hver gang. Jeg har liksom aldri trodd at det er SÅ vanlig!

Ellers hører man jo mest om de som bor gravide uten å prøve, og hvor alt går som det skal under både graviditet og fødsel. Det kan vel kanskje også tenkes at vi ikke hører så mye om de vanskelige tilfellene til folk rundt oss, man velger vel å snakke om den gangen det gikk bra.

Jaja, jeg både spør og svarer jeg, greit sånn ;-)

Det er vel det at det er overrepresentasjon av oss som sliter litt inne på sånne forum. Det er jo veldig vanlig å miste, men de fleste slipper vel å oppleve det flere ganger. Skulle vært seks uker i mårra, så ville nok ha registrert det uansett om jeg ikke testa tidlig;-) Er tredje gangen jeg mister rundt uke seks, er vel ganske vanlig at det skjer da, når hjertet skal ha begynt å slå under normale forhold.

Det har vært en utrolig kjip dag. Dro på jobb selv om jeg ante hva som holdt på å skje. Hadde en elev som starta dagen med å brøle til meg, det hjalp ikke akkurat på. Har gått med gråten i halsen og vært på do og felt noen tårer i ny og ne, samt grått på tlf til mamma. Nå går det faktisk ikke så verst. Det var jo ikke et sjokk, når man har mistet flere ganger er det jo ikke sånn at man tenker "jippi, baby" ved positiv test. Og jeg har jo heldigvis den herlige gutten min, og en snill mann.

Det er iallfall ingen tvil om hva som har skjedd, i stad i dusjen kom det ut en klump som ikke lot seg spyle ned i sluket (kremt, vi tåler vel litt detaljer her inne?)... Nå har jeg ikke vondt iallfall, vet ikke om det er ibuxen eller fordi alt er kommet ut.

Klemmer på deg krumelur! Gå på ultralyden og sjå at alt er ute, eg gjekk på time og fekk plukka ut litt restar (sorry detlajane) då er det mindre infeksjonsfare og prosessen går litt raskare. Få ut tårene, og gjer deg klar for nye slag. Håpar du har gode folk å snakka med, og at de kan få tips om det er noko som er gale.

Håpar vi har nye spirer snart begge to, så får vi gøyme på ønska for dei vi mista og som no manglar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...