Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei søte dere!

Her er formen slapp. Var ute litt før i dag hos noen naboer og har deretter ligget i sengen for å slappe av og holde kvalmen borte. Luftet og får deilig kald luft inn mens jeg prøver å lese litt bok. Merker at jeg tenker en del på at jeg ikke fikk sett skikkelige hjerteslag før ferien. Det blir bra å få ul i morgen ettermiddag slik at jeg enten kan avskrive eller slappe av. Man blir så stresset av dette, og vil ikke at jobben skal vite i tilfelle det ikke går.

Så utrolig bra at det gikk ok, apex. Ble helt satt ut på dine vegne. 👍

Dossa: det høres helt nydelig med spark og så langt på veg. Nå er det jammen ikke så lenge til han er her! 💝

Spiren min; uke 30! O lykke!!!

Ulvinne: hvordan spesialisering har du? Det høres ut som du går en superspennende tid i møte med bryllup og det hele.

Grøne; er litt rart når permisjonen går mot slutten. Er bra at det ikke er sommerferie om så lenge, så blir starten litt mykere. 😊

Klem til alle dere!

Hei alle! Her har det vært jobbepåske, men nå ser jeg fram til først en todagersuke, deretter en tredagersuke, og så FERIE! Det første vi gjorde etter positiv test i januar var å booke babymoon i mai, hehe.

Så skummelt med blødning, Apex. Har heldigvis sluppet unna det selv (til nå, i hvert fall). Godt du ble møtt med litt mer forståelse andre gangen, og hurra for hjertebank! :D

Ulvinne, blir spennende å se hvordan kroppen reagerer på pille-slutt, da. Hos meg gikk det skikkelig knirkefritt, håper det gjør det for deg også, og at du er på tjukken om ikke lenge du og! :ler: September er neimen ikke så langt unna.

Takk for omtanken! ♥ Dere er best!!

Update; Ringte legevakta på nytt, og fikk et litt mer forståelsesfult damemenneske på tlf. :) Fikk time hos lege der i dag, ble videresendt til sykehus for UL, og der venta det jaggu et lite dundrende hjerte som blinka så deilig for mamma'n sin! ♥ Lykke!! Kunne se ut som at det er morkaka som ligger litt lavt, men dr mente bestemt at jeg bare skulle slappe av og han håpet det her ville gå bare helt fint. Kjenner jeg er veldig fornøyd med dem jeg har møtt på i dag, selv UL-doktoren som så ut som en konfirmant!! :D Jøss, de er unge disse ass.legene.. Holder med andre ord fint ut de neste 9 dagene nå! ;)

Så bra med godt nytt. ;)

Har en svigerinne som også hadde en morkake som lå lavt. Hun fikk ekstra oppfølging. Med ul og jevnlige kontroller.

Godt vi lever nå og ikke da våre mødre el.bestemødre var gravide.

Nå skal du bare nyte våren og den voksende maven. ;)

Annonse

Apex, fantastisk å høre :) lav morkake høres ut som en logisk forklaring! Godt at det finnes vettige folk på legevakten også! :)

I dag har det vært en fantastisk dag i Oslo, nesten 20 grader og skikkelig solbrilleføre. Vi fikk lagt siste strøket på veggene, nå gjenstår bare gulvet og listingen. Jeg har bakt rundstykker i kveld, så huset dufter lunt av hjemmebakeri, nammmmm. Innimellom ble det også tid til litt solslikking på verandaen og litt shopping i diverse nettbutikker ;) jeg liker slike ekstrasøndager!

Endret av SpirenMin

Var forresten til min aku i dag - han kjente på pulsen og sa at det lå til rette for graviditet denne mnd, haha. Åh, hadde vært midt i blinken med en januarbaby *sukk*...

Så spennende . Da er det bare og forføre mannen . ;) Er i forfører land selv.

Har begynt og miste litt trua, Men ikke helt . ;)

Omg - her våkner jeg opp til vinterstorm.... IGJEN! :/ Nå begynner det virkelig å bli nok "vår" i nord!! Rett før jeg gir opp hagemøbler og bare blir sittende litt på sparken om det blir et par soldager i løpet av tida fra juni til august! ;)

Nyt våren, og "mandag" på en tirsdag, ladies! ♥ Klems

Var forresten til min aku i dag - han kjente på pulsen og sa at det lå til rette for graviditet denne mnd, haha. Åh, hadde vært midt i blinken med en januarbaby *sukk*...

Så spennende . Da er det bare og forføre mannen . ;) Er i forfører land selv.

Har begynt og miste litt trua, Men ikke helt . ;)

Come on, søtsnupper - vi heier på dere!! :) :)

Vettu søte Apex at her på østlandet er det super fint vårvær med en god og varm sol som varmer godt ;)

Digg å sitte ute på terrassen og slikke sol :D

Du må flytte nedover!

Hvordan er det med deg idag? Er så glad for at din spire klorer seg fast :wub:

Omg - her våkner jeg opp til vinterstorm.... IGJEN! :/ Nå begynner det virkelig å bli nok "vår" i nord!! Rett før jeg gir opp hagemøbler og bare blir sittende litt på sparken om det blir et par soldager i løpet av tida fra juni til august! ;)

Nyt våren, og "mandag" på en tirsdag, ladies! ♥ Klems

Herregud Apex, hvor ER det du bor??!!! :P

Her i Oslo er det nydelig, gikk i bare genser ute i dag tidlig, og i shorts og tskjorte i går.. Håper sola kommer til dere også!

Så fantastisk med bankende hjerte da, kjempeglad på dine vegne! :D:hjerte:

9 dpo og neg test i dag, vi får se...

Må jobbe, ønsker alle søtsnupper en super dag! :D

Hei alle sammen!

Jeg er tilbake etter en lang pause....tror jeg hvertfall ;) Etter å ha mistet 3 ganger, så tenker vi at det kanskje er på tide med ett siste forsøk...før jeg blir altfor gammel ;) Hvor lenge har dere her vært prøvere?

Klem :)

Hei kjære Fisken2012! Husker deg godt fra den siste graviditeten din, vi hadde jo begge vanskelige MA,er bak oss og det var så fryktelig når du mistet igjen :(  Så hyggelig at dere nå prøver på ny! Ønsker deg virkelig lykke lykke til! :) Synes å huske at du blir raskt gravid? Håper det gjelder nå også! :) Dette er en veldig hyggelig tråd å være på i alle fall, du vil sikkert finne deg til rette her! Jeg var mye aktiv i prøveperioden, men er nå hjemme i perm m minisnusken på snart 4mnd og  har blitt litt mindre aktiv... Men leser alt, så følger med! ;) Tvi, tvi! Og du er da absolutt ikke for gammel! :)

Annonse

Høres deilig ut med vår, damer - men jeg er dårlig med søring-materiale. Savnet kombinasjonen mellom fjell og fjorder når jeg bodde der nede så jeg har i allefall forsøkt!! ;)

Det ser ut til å gå greit med meg, har vært på jobb i dag og blødningene stoppet opp i går. Håper det ble med den ene runden der, man blir jo så redd og bekymret.. Drømmer jo allerede i crazyland som gravid, men natt til i går drømte jeg at ei av mine kollegaer skulle ha med inn som amme for sin sønn "siden det ikke gikk så bra med babyen din", som hun sa. Djises tenkte jeg når jeg våknet!! :D Liker å tro at jeg har et rikt indre liv med sånne drømmer!!

Ha en superfin dag videre - nå blir det en liten pust på sofaen før middag ogen times tur med hunden senere i dag. Godt med litt hverdagsliv! :)

Fisken2012; Når er IKM? Sitter klar for å heie på deg også - etter vår MA i september klarer jeg ikke helt å slappe av ennå, men jeg håper at denne spira er av den gode sorten - og etter at du har gjennomgått sånt flere ganger skjønner jeg godt at dere har hatt en liten pause.. Godt å vente til man er på plass mentalt og ikke minst også fysisk for det er jaggu ikke bare-bare å lage baby (eh, det var visst sånn da jeg var 19 - men det er jo 20 år siden!!). Ønsker dere kjempemasse lykke til i alle fall!! :)

Grøss, for en drøm, Apex! Det var selvfølgelig bare en drøm :)

Sender en god dose sommervarme nordover fra et Oslo som er latterlig varmt om dagen, jeg tør ikke nevne dette for familien nordpå, da blir jeg gjort arveløs, frykter jeg. Vi har en streng regel om at når været er bedre sørpå enn nordpå, da snakker vi ikke om vær.. Men når det er andre veien, da gjelder visst ikke regelen :D

Hei dere!

Ler av værvitsene her. Helt festlig hvor opptatt vi nordmenn er av vær generelt og kunne skryte av godværet. Broren min bor i Stavanger og han kan ikke ringe meg uten å si at været er dritt. Det er fordi han identifiserer seg med østlandet feemdeles. Han synes det er latterlig at noen vil bo der... Ehhh, hallo!!! Du bor jo også der? Men det visst under tvang Pga jobb får jeg høre. He he.

Jeg har vært på ul i dag. Og hurra!!! Alt er bra. Sterkt fint hjerte og vokst akkurat 7 dagers vekst på 7 dager! :-) så godt å få en liten etappenyhet. Vet at det ikke er en garanti men i hvert fall positivt.

Formen er ikke på topp. Er kvalm så det holder og orker ingenting. Ligger i senga ved enhver anledning jeg får. Liker ikke å avsløre dette på jobb enda så må finne en bra plan på et eller annet. Men orker ikke tenke på det i kveld tror jeg. I morgen. Zzzz.

Hvordan har dagen vært for dere?

Er så spent på deg jeg, cayenne! Og så er det lenge siden jeg kan huske vinterblomst har sagt noe?

Apex og krumelur; digger at jeg har følge på veien.

Dossa, sørteste du: hva var lilleputt meddelt i dag? :)

Klem til alle dere andre også; spirenmin, katta, girasol og kjøttmeis med flere

Så herlig med velskapte spire, Corneliuss! :D Og takk for heiing!

Ettermiddagen har jeg tilbrakt på fotballtrening med snuppa, utrolig deilig å være ute og nyte "sommeren"! :D (Sorry, Apex...) Skjønner forresten veldig godt det med fjorder og fjell, kommer jo egentlig fra Vestlandet selv og løper i fjellene så godt som hver dag i de 14 dagene vi er der om sommeren. Så får jeg heller klare meg med sykling i marka "til daglig". Heldigvis har vi en fjord her i Oslo og, og selv om jeg ikke ser den hver dag må jeg føle at den er i nærheten...

Nå vasker jeg vinterdyner, etter at ungene forlangte å få dem fjernet. (Sånn passe stolt av meg selv nå ja, kanskje det finnes et lite husmorgen laaangt der inne et sted...) :P

Håper dere også har hatt en deilig påske, Lykkelig og Tussemor! :hjerte:

Supersnusken! :hjerte: Håper det går litt bedre med Minisnusken og at dere også har hatt noen gode dager!

Fie!!!!! :hjerte: Hvor er du?!!!! Du må ikke forlate oss! Håper lillegutt ikke henger i puppen hele tiden lenger, og at det går bra med dere! :D

Henger ikke helt med lenger, så dere som ikke er nevnt er ikke glemt. Ha en fin kveld alle sammen! :D

Hurra for godt nytt Corneliuss!!

Heiar på deg Cayenne, syns det er din tur no - håpar å koma snarleg etter!!

Og må i samtalen berre nemna at her rundt Bergen har det vore juliver i dag, satt ute i sola til klokka var nesten ni - då hadde eg ikkje tid lengre. Har jo begynt i jobb igjen, og måtte ta litt kontortid no før leggjetid. Men no er det natta, kryssar fingrane for at vesla har tenkt å sova litt samanhengande i natt, og ikkje har tenkt å stå opp halv fem. Prøvde seg i dag, men etter ein times kamp sov ho ein liten time til. Halv sju er meir innanfor...

Takk søte Grøne, heier på deg tilbake! :D

Og håper vesla sover leeenge! :D

Apropos soving - i fjor var det jenta, nå er det gutten som ikke sover. Har angst for å sove siden han har hatt noen grusomme mareritt, så han har stått opp før fire flere ganger siste mnd. Gir han frokost, og så klarer han seg heldigvis selv i tre timer før vi står opp... Håper de sover når de kommer i tenårene, det skal visst hjelpe.. ;)

Apex sitter på nordpolen og ler til deres fantastiske vær, og skal minne dere hver og en på at FINVÆRET dere savner i juni, juli, august og september hadde dere i april!! ;) Er ikke så lett å trekke opp når det gjelder det været, faktisk.. Er bare å kle seg, så holder man ut å være ute.. To godværsdager på ei uke = ålreit og da holder man ut noen uker til. Husker dårlig heldigvis... og sånn går no dagan! :D

Har faktisk fått vel en times tur sammen med Mr hund i kveld, snudde før trimpostkassa på fjellet på grunn av (jeppsipepsi) veldig tett snøbyge og vind.

Natta søtsnupper :)

Nå var det mye å lese gjennom her - sånn går det med noen dager borte fra nabolaget. Heldigvis mye å smile av her :D

Så godt å høre at det slår i små spirehjerter selv om de setter stakkars mammaer på pinebenken. 

Vær og nordmenn er vel som hånd i hanske? Men godt vi kan le litt av oss selv  :fnise:

I morgen er det endelig tid for OUL her! Er så spent! 

Klemmer til alle flotte damer her inne :)

Lykke til på ul, Girasol, blir spennende! :D

Nå husker jeg ikke om dere har barn fra før? (Teflon, ja..)

Var til min kinesiske heksedoktor i dag, og han sa at pulsen var positiv - kanskje gravid. Hjertet hoppet opp i halsen, og har hatt høy puls siden. Vet ikke om jeg tør å ta en test i morgen, er 11 eller 12 dpo.

Det som er merkelig er at jeg ikke har ømme pupper i det hele tatt, de pleier å være sprengt en uke før tr. Noen som har opplevd mindre ømhet ved graviditet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...