Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Cayenne, du er rå, 1999 innlegg! Du får legge litt ekstra tanke i ditt neste innlegg, nr 2000, Juhu. (Tallfriken meg som legger merke til sånt)

Corneliuss, jeg ville ikke latt meg stresse av det, bestill ny time og se hvordan det ligger an da. :)

Fortsetter under...

Det er mye rart som kan skje - min eldste er unnfanget omtrent 14 dager senere enn når eggløsningen burde ha vært.... Jeg skulle ikke kunne bli gravid i den perioden - da jeg var på jentetur den helgen hvor jeg skulle ha eggløsning.....

Men gravid ble jeg og spiren satt og holdt seg på plass.... Noe skjedde i hvertfall i kroppen min den perioden... Verken før eller senere har dette skjedd.....

:fnise:  :P

Krysser fingre for deg Corneliuss!!

Endret av Viiii

Det hørtes skikkelig bra ut! Hvor går du? Jeg går på Klinikk for alle på Storo.

Nei, nå er det visst natta - jobb i morgen...

Jeg går på Bekkestua i Bærum , som ikke er så langt fra jobben min.

De blir nok ikke arbeidsledige med det første. Vi er flere koleger som går der .

Jeg hadde nok ikke de største forhåpningene at jeg skulle bli bra. Fire fysioterapauter har tidligere gitt meg opp.

Ikke rart man gir opp selv også. Om jeg ikke blir gravid av behandlingen, så er jeg på god vei og bli en ny dame . ;)

Snakket med barsel veninden min i dag. Hun har samme historie med sin sønn i samme barnehage. De valgte og ta han ut. Og er nå en fornøyd fotball gutt.

Reiser på fjellet til gutta mine i morgen. Og nyter nå de siste hvitvins dråpene.

" bak en hver mann står det en sterk kvinne "

Tar en liten påske ferie fra forumet også ( litt dårlig nett )

Rug godt alle damer og nyt påsken . ;)

Den overlever vel nokre dagar Corneliuss, og så skal jo egget festa seg - sikkert ein liten ramp du har laga som ikkje følgjer reglane heilt!! Du har jo sett nokre blippar som er hjarta, ta ein sjekk etter påske så skal du sjå alt er i orden.

Hun som behandler meg på Frøya klinikken ,ble gravid i sin sikre periode og det med tvillinger....!

Så alt er nok mulig . ;)

Annonse

Etter mine beregninger er jeg en uke lengre.

Å, nei nå er det visst min tur til å være bekymret igjen. Har ikke skrevet noe de siste to dagene tror jeg. Har vært så veldig kvalm og utslitt etter jobb. Det er jo for så vidt er godt tegn. Men gikk til tidlig ul i dag. Håpet på å se et bankende hjerte. Det var en bevegelse men legen sa at jeg måtte komme tilbake da det kunne virke som jeg var kortere på vei enn forventet. Det var ikke jevne hjerteslag mer små blipp. Hun sa 5+5 og derfor var ikke hjerteslagene skikkelige enda. Blæh. Det kan vel ikke stemme. Hadde jo ikke sex så sent. Hun sa at det kunne hende at egget hadde festet seg sent. Noen som har hørt at det kan skje. Er i hvert fall like kvalm så symptomene har ikke sluppet.

Fikk min termin satt tilbake med tre uker med sønnen min. Enda jeg viste på dagen når den satt . ;)

Men de tok i fra feste blødningen , og det var jo ingen mens.

Han kom 10 dager før, liten men frisk som en fisk. Nå er ikke vi store mennesker heller . Så tror ikke vi kan lage store babyer.

Du skal se dette blir en super baby . ;)

Men også godt og vite at de kan være der og følge opp.

Tenk at du blir tatt vare på .

Påske klem til deg

Cayenne, du er rå, 1999 innlegg! Du får legge litt ekstra tanke i ditt neste innlegg, nr 2000, Juhu. (Tallfriken meg som legger merke til sånt)

Corneliuss, jeg ville ikke latt meg stresse av det, bestill ny time og se hvordan det ligger an da. :)

Hoho, har jo vært her i nesten tre år da, så det blir vel bare - ehm - ca to per dag... Kjekt med en hobby da ;)

Great; Bra at du blir som ny da, i det minste! :D Hadde glemt at det går an å være så myk og tøyelig i ryggen, og det etter kun en behandling!

Corneliuss: De sier at spermen kan leve 5 dager, men normalt 3. Er nok supersperm, eller at egget gikk i dvale eller noe.

I morgen er det påskeferie for meg også, blir fint å se barna etter tre dager borte :D

Klemmer på alle :wub:

Hei alle sammen!

Jeg er tilbake etter en lang pause....tror jeg hvertfall ;) Etter å ha mistet 3 ganger, så tenker vi at det kanskje er på tide med ett siste forsøk...før jeg blir altfor gammel ;) Hvor lenge har dere her vært prøvere?

Klem :)

Velkommen til oss, Fisken! :D

Har du prøvd akupunktur? Det kan hjelpe mot å miste. Hvis du bor i nærheten av Oslo kan jeg anbefale en dyktig akupunktør som også er lege.

Vi er vel i pp 33 sånn ca, med nr tre. Denne våren skal den sitte! :D

Annonse

Velkommen Fisken ;) koselig å ha deg tilbake :wub: måtte neste spire klore seg godt fast vennen! Din tur nå og du er absolutt ikke for gammel, hva er jeg da :P *knis*

Har stooooor kost meg ilag med gode og skjønne jentene Kjærepære og Spirenmin♡ herlig lunsj og masse skravling :D

Dette må absolutt gjentas jenter!!!

Mamma kom idag tidlig og henta ungene, de skal på påskeferie hos mine til fredag :D Gleda seg sååå masse og måtte reise med en gang mommo kom inn døra :) Veit de stooor koser seg!!

Varm Dossa klem til alle :D

Stor påskeklem til alle fra meg også! 

Det var så mange innlegg her at jeg ikke skal prøve å huske en gang. Men det er så koselig med så mange nye i 1.trimester :D Håper det kommer enda flere snart! 

Vi skal nyte hjemmepåske og satser på sol og fregnesamling :) 

Hei, var på oul torsd. Forrige uke, da fikk vi vite at det mest sannsynlig er ei lita jente i magen låg da en del sammenkrøllet, så var på en ny oul tirsd. Da var det litt lettere for jordmor å få riktige mål, babyen var litt meir utstrakt og vi fikk se den sutte på tommelen sin 💕 så skjønt. Har begynt å kjenne mer liv i magen no siste dagene. Termin 11.sept. På mand blir eg 20 uker. Dæilig å snart være halvveis 😊

Gratulerer med lita jente sharmi :)

Her er mannen på jobb i påsken, og overlappar min permisjonsslutt til og med onsdag. Så i dag nyt eg siste frikvelden min på skikkeleg. I morgon kjem svigers og skal vera her og passa vesla dei første dagane eg er på jobb, dersom mannen må ut på oppdrag. Pussig at tida plutseleg er her, dagane har gått både fort og seint om kvarandre - og det har vore heilt utruleg å få vera med vesla kvar dag å sjå den rivande utviklinga! Eg gruar meg litt no til å gå glipp av småtinga, som gjer at eg kjenner ho best i heile verda. Men unnar pappaen å få bli betre kjend med ho og. Heldigvis er ho blitt mindre redd for å vera med andre no, ho er visst litt motsatt av dei fleste. Frå tre -ti mnd var ho skeptisk til alt og alle, og vart ganske hysteriks om eg gjekk frå ho, sjølv med faren. Det har no roa seg ned, og ho er mykje meir utadvent - godt å sjå og hjelper på eit mammahjarte som strevar litt med å godta at tida for å gå tilbake til jobb er der. Blir sikkert godt når ein første kjem i gong...jajaja. Får nyta dei siste restane av ferie - i strålande påskesol.

Håpar de har ei fin påske, med spirer og smårollingar og alle med store forventningar til neste runde :)

Sharmi, gratulerer med lita jente i magen :-) helt utrolig med ultralyd, så kjekt å se den lille :-)

Grøne, nyt siste dagene dine i permisjon, blir nok en overgang for dere alle å bytte på rollene, men det er helt sikkert positivt for alle tre :-)

I følge babyverdens app er jeg nå 30+1 og inne i siste fjerdedel av svangerskapet. Lillingen spreller dagen lang, jeg kjenner ikke så mye til det men når jeg kjenner etter så får jeg som oftest svar. Elsker det, og regner med jeg kommer til å savne det når ungen kommer ut - selv om det selvfølgelig kommer annet å glede seg over. Er noe spesielt med denne lille kriblingen i magen, føler meg så heldig som får oppleve dette.

Vi er godt i gang med barnerommet og begynt å få utstyr på plass - moro :-)

Håper alle har en deilig påske og får ladet batteriene godt:-)

Corneliuss; Hvordan står det til med deg?

Cayenne; Dpo-land nå? Hvordan er magefølelsen? ;) Åh, som jeg håper for deg!!

Dossa: Høres ut som at det er rimelig ålreit å være i dine sko om dagene, våren er vel en fin tid å være lærer på med deilig avspasering og ferie i vente! :) Er deg så vel unt, håper formen er fin og at det bare blir passe varmt der nede for deg og andre gravide "søringer"!

SpirenMin; Wow - passert 30 du din heldiggris!! :) Kjennes neppe sånn ut, men det er jo bare sjarmøretappen igjen, nå skal spiren bare bakes ferdig.. ♥ Hva gjør dere med barnerommet? Høres nydelig ut med slike forberedelser!!

Tussemor og Lykkelig - Sender dere en eggstra god klem i disse påsketider, har tenkt på dere også i disse dagene hvor dysfunksjonalitet i familier kommer frem og kjennes ekstra såre. Er sånn for meg i alle fall. Fortalte bestemor at hun skulle bli oldemor - og nittiåringen repliserte ikke akkurat med "Gratulerer", det var mer sånn "Hva, skal dere ha både hund og baby?" Og i tillegg fikk jeg en lekse i hva slags verden en velger å sette barn til verden i.. Grrrr.. Hormonell som jeg er, klarte jeg ikke å bite det i meg, så jeg sa at det var enten det, eller adopsjon fra utlandet for å hjelpe dem som ikke har det så greit, og når jeg vet hvor rasistisk du er, tenkte vi den lille ville få en bedre start om den var hjemmelaga!! Frekk den dama der, altså!!!

Kjærepære; Hvordan står det til med deg og småpærene? ♥

Skulle kommentert hver og en av dere, men er innom med telefonen igjen... Er hjemme igjen fra hytta for noen dager siden, deilig med byfasiliteter etterdager uten dusj og springvann! ;)

Startet opp med frisk blødning i går igjen, men ingen klumper.. Kjenner det lugger litt i magen, og tok kontakt med legevakta. Ble kontant avvist av sykepleieren der som sa at det var uansett ikke noe å gjøre så tidlig og venterommet var fullt så jeg fikk vente og se om det var en abort eller ikke. Eventuelt ta kontakt igjen utpå dagen i dag.. Har ikke akkurat sovet godt i natt. Vet ikke om jeg bare skal holde sofaen og håpe at fullstendig ro vil hjelpe, hun var jo absolutt umulig det der kvinnfolket!! :'( Er så redd for at det kanskje ikke går bra, og det er en evighet til neste UL som er om 9 dager.. Sukk. Det vil nok helst gå bra..

Klem til dere alle. :)

Endret av Apex

Fantastisk svar til blivande oldemor!! :D

Nå veit eg ikkje koss da e der du bur, men e da fleire legevakter i nærheten? Blir så provosert av desse telefondamene/telefonsjukeplerarane på legevakto!! Håpe og trur det vil gå bra, men er ikkje nåke kjekt å vere redd og bekymra. Fortene uansett å få et respektfullt svar på henvendelsen din!!

Det er vel ikkje noko fasit, men eg fekk iallefall anbefaling om å kvile mest mulig når eg hadde blødningar. Forstod det nesten som om at det egentlig ikkje var nødvendig, men at det var veldig vanlig at ein følte seg ekstremt skyldig dersom det gikk gale og ein nett hadde hatt seg ein fjelltur. At resultatet uansett nok ville vore likt, men at ein ville sleppe skyldfølelsen.

Apex: Hahahaha, jeg kan ikke tro du sa det til bestemora di - bra jobba! Sett ned foten, ja! :D Jeg krysser alt jeg har for at alt går bra med spiren din, - det går nok fint, skal du se *sender en go'klem*

Fisken: Velkommen! Jeg skjønner at du har vært her tidligere, men siden jeg er "rykende fersk", så ønsker jeg deg velkommen likevel ;)

Forrige uke tok jeg min siste p-pille på en god stund, jippi! Deilig å ikke måtte tenke på den og veldig koselig å tenke at jeg gjør kroppen min så klar jeg kan for at en liten bebis skal trives der om noen få måneder.. Jeg tenker at jeg burde starte å trene også slik at kroppen min lettere skal takle både graviditet og fødsel, men det er helt fantastisk hvor mye annet som kommer i veien når man absolutt hater trening altså.. :P

Nå er jeg i Oslo og har bakvakt, men vil egentlig bare være hjemme og lage ferdig bordkortene til bryllupet. Synes det går så fort nå at jeg blir helt nervøs. Har ventet på et bryllup sååå lenge at det er helt uvirkelig at det endelig skal skje - men gurimalla så glad jeg er nå for at det ikke skjedde med noen av eksene mine, hehe..

Klemmer og babystøv til alle som vil ha <3

Apex, jeg signerer katta82, ta det med ro om du kan, tenk positive tanker og les en god bok. Det er jo dessverre sånn at det ikke er mye å gjøre fra eller til, men kan nok helt sikkert hjelpe på følelsen av at man gjør det man kan! Jeg tror nok også det går bra :-) 9 dager er kjempelenge når man er så usikker og redd.

På barnerommet så har vi slått plater på veggene, lagt nytt tak og nå skal veggene males før vi legger nytt gulv. Og med vi mener jeg selvfølgelig mannen. :-P Dvs jeg har bidratt med malingen men resten av jobben er jeg udugelig på. Jeg er så lav så får ikke gjort noe uten en krakk, og er så svimmel at jeg tør ikke opp i høyden. Men når grovarbeidet er gjort regner jeg med at jeg overtar styringen, for da er det jo innredning og stæsj som gjenstår :-D

Fisken, velkommen til deg, har ikke vært her så lenge at jeg husker deg jeg heller, men vi blir nok kjente :-)

Teflonhjernen har overtatt så nå husker jeg ikke hvem flere jeg skulle kommentere, det får bli neste gang. Må slå på pc så jeg kan jobbe med flere faner, først da det blir oversikt ;-)

Håper dere alle får en fin sistepåskedag! :-)

Kjære min gode Apex♥

Veit så altfor godt hvor vond den følelsen er når man oppdager blødning :( Og at disse telefonkjærringene ikke kan vise mer medfølelse gjør meg så sinna!! Dumme kvinnfolk!!

Prøv å ta det med ro vennen, tenk positivt sjøl om det er vanskelig.

Mas på legevakta om du blør mer og får smerter. Bare stå på ditt, du skal undersøkes da!

Krysser fingra for at spiren klorer seg fast snuppa♥

Det er helt herlig å være lærer nå i disse vårtidene :D Masse fri og mange dager som går vekk til andre aktiviteter ;)

Skal en tur på jobb seinere idag, må gjøre litt klart til morradagen, kontrolkfrik jeg :P hahahaha ja men bare litt *ler*

SpirenMin :) flinka som pusser opp!!

Kommer til å bli kjempe fint :D

Bare ikke slit deg ut. Wow 30 uker :D Snart så popper du ♡

Varm klem til Girasol, Katta, Vinterblomst, Corneliuss♥

Håper det er bra med dere jenter!

Ulvinne :) så spennende tid du og din kjære går i møte :D

Måtte du raskt få en positiv test!

Bryllup er spennende, når er den store dagen?

Idag har jeg vært flink!!

Støvsugd begge bilene innvendig og vaska dem innvendig.

Utvendig tar mannen seg av :)

Sola skinner og det er nok en herlig vårdag :D

Nå sitter jeg ute på terrassen og nyter en is mens jeg ser lillegutt tar kontakt♡ magen buler ut her og der *smelt*

Elsker å kjenne gutten min og gleder meg helt vanvittig til å holde han i armene mine♡

Sender over bøttevis av gravidstøv til godjentene♥

Og selvfølgelig en varm klem til alle dere herlige jentene i dette nabolaget :wub:

Takk for omtanken! ♥ Dere er best!!

Update; Ringte legevakta på nytt, og fikk et litt mer forståelsesfult damemenneske på tlf. :) Fikk time hos lege der i dag, ble videresendt til sykehus for UL, og der venta det jaggu et lite dundrende hjerte som blinka så deilig for mamma'n sin! ♥ Lykke!! Kunne se ut som at det er morkaka som ligger litt lavt, men dr mente bestemt at jeg bare skulle slappe av og han håpet det her ville gå bare helt fint. Kjenner jeg er veldig fornøyd med dem jeg har møtt på i dag, selv UL-doktoren som så ut som en konfirmant!! :D Jøss, de er unge disse ass.legene.. Holder med andre ord fint ut de neste 9 dagene nå! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...