Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Weee!! :) :) Så moro da, Kjærepære!

Kjapt innom med mobil herfra også, så det er bare for å melde at jeg ikke har anelse om når EL bør være men det var muligens EL slim hos meg i går, så jeg sikret meg noen aksjer i alle fall!! :) Får satse på at sambo er in the mood for en runde til (helst snarest!!) før vinduet på denne EL perioden lukkes.. Dagen er ofret til husarbeid her, voldsomt hvor alt synes når det kommer dagslys til!! Ellers har jeg vært flinkis - 1t tur med hunden daglig siste uken, og en og annen svipptur på treningssenteret.. Badevekta ler fortsatt, men ikke like høyt! ;)

Ha en fin dag, alle som en! :) Klem

Skrevet

Grøne : flere som har reagert på pusten mener du ?

Først har jeg jo en haug med ul hvor de så på hjerte hver gang , han ble lyttet på før utskrivelse fra barsel, lyttet på av legen på hs , av lege på barneavdeling, av overlege på barneavdeling så jeg burde jo bare roe meg....

Mammafølelsen min er ikke helt rolig, men det er no noe jeg bare må jobbe med.

Han har finn hudfarge, god og varm i huden, spiser godt , gulping har avtatt masse, veldig god vektoppgang 1,4 kg på 3 uker .( det kan vel ikke bli for mye vektoppgang ???)er ikke slapp og sover som en Stein på kveld og natt. På dagtid er det som sagt noe mere rot med søvn....han tisser og bæsjer masse. Er bare pusten jeg reagerer på... . Så leser jeg alt jeg ser på nett og der sto det om er jente som plutselig fikk merker etter sokkene på leggene og da var det noe med hjertesvikt og sånn , og lillegutt her får jo merker etter sokkene sine så da begynte jeg å tenke på det også !! Ja jeg vet... Jg er helt hysterisk her, tror nok mangel på søvn og mye hormoner gjør ting verre....

Ikke lett å være bekymret mamma.

Nei nå får jeg legge meg og håpe at dagen imorgen blir litt bedre.

Godt å lufte tankene litt her inne. Snakket med mannen min idag også om bekymringene mine og med mamma og søsteren min. Hjelper å snakke og skrive det ned : jj

Kjære deg... jeg smiler litt når jeg leser innleggene dine. :) tror det er slik å være mamma jeg! Det er bekymringer, og dersom hvis att hele veien! Jeg har akkurat vært på helsestasjonen og legekontroll med våre to minste. 2 åringen høres ut som han har KOLS når han går opp en liten trapp, liten effekt av astmamedisiner. Sofie har altfor stort hode! Nå har kurven skutt enda mer i været, og de målte hele fire ganger. Prøver å puste med magen, og tenker at det stort sett går bra! Men tenkte tumor cerebri og hydrocephalus da jeg kjørte hjem! Forstår godt tankene dine. De er jo så utrolig dyrebare! Håper alt går bra med dere! 

Ha en glad dag! God klem din vei :hug:

Skrevet

Takk lykkelig !!

Det går som regel bra : )

Toppa seg for meg i natt og jeg fikk jo ikke sove . Lå bare og tenkte . Så da snakket jeg med ha idag . Helsesøster undersøkte han og sa jeg bare kunne droppe å tenke på hjertefeil .... Hun virket sikker i sin sak så da får jeg prøve å slappe av. Han er ganske forkjøla nå og da puster de fortere . Men den anstrengte pusten hans satt bare i nesa og ikke nedover i lungene ...hun sa jeg skulle slappe av med en frisk unge !

Bekymringer er det nok av som mamma ja ! Jeg er avslappet i forhold til mye , men sykdom har jeg noia for ; ))

Han er en mere urolig baby enn de andre har vært så noe av bekymringene mine skyldes nok det : ))

Stort hode ja .. Det hadde jeg som barn også. Mammable helt stressa for hs målte og målte og trodde ikke på hva de målte ; )) men det var ikke noe galt oppi der så vidt jeg vet ; ))

Er glad vi har denne damegjengen her inne . Så kan vi lufte tanker , gleder , bekymringer og frustrasjon : ))

Skrevet

Ja, meinte fleire som har hatt ungar som har pusta raskt og vore bekymra. Tenkjer at det alltid er godt å vita at andre har opplevd det samme utan at noko har vore gale.

Elles så er mi og stor i hovudet. Var på kontroll i går, 8mnd, 46 cm rundt - så hs meinte vi burde følgja med. Då måtte eg pusta litt med magen, men vel å tru at ho veks litt i rykk og napp både her og der.. 69,5 cm lang og 8650 eller så i gram. Og fin utvikling, sjølv om eg syns det er litt pes at ho reiser seg overalt og ikkje har fallteknikk og balanse så godt inne. Men det kjem seg.

Skrevet

Elles så slo det ned i meg for nokre dagar sidan - eg må kjøpa graviditetstest og testa ein gong i mnd sidan eg ikkje har sett snurten av tanta og slutta på pilla til nyttår. Har vore øm nedst i magen eit par veker og venta på tanta, men ho dukka ikkje opp - så kom det ein dråpe for nokre dagar sidan, men ikkje meir. Så då skal det testast i morgon tidleg.

Trur eigentleg ikkje det er noko, men når tanken først har festa seg - så må det sjekkast. 

Skrevet

Oj, så spennende Grøne! Ville ikke overrasket meg og du er gravid igjen! :)

Gratulerer kjærepære, så gøy med en av hver!

Og, HH80, lykkelig og alle dere andre bekymrede mødre....godt og se at jeg ikke er den eneste superbekymrede mammaen her! Jeg bruker også dr google litt for mye, man kan jo få angst av det! Finner alltid noe som passer... Så langt har jeg vært engstelig for alvorlig magesykdom, hjertesvikt (raskt pust og merker etter sokkene her også!), hjerneskade av et eller annet slag (vet at babyer har mange rare grimaser og bevegelser, synes bare hun har mer enn andre..), og nå epilepsi ( tror bare det er reflux egentlig..)...  Sånt sett er jo bare kolikk fantastisk, hehe ;)  Har ikke gått til legen med noe av dette altså, men tror jo egentlig at hun er frisk.. HS her har bare sagt at så lenge hun går opp i vekt og bæsjer er alt vel, men vet ikke helt om jeg tror på at det gjelder absolutt alle tilstander.

LItt mindre aktivitet her inne enn vanlig siste dager! Satser på at det er fordi alle er opptatt med akjselegging, slik at det raser inn med positive tester om en 2 ukers tid! Lykke til alle sammen!

Og gleder meg til oppdatering fra deg En til og Signe, håper det går bra med dere begge!

Skrevet

Haha : ) beklager at jeg ler supersnusken , men angående rask pust, merker etter sokkene og merker etter sokkene så har vi sikkert sitti og lest på de samme sidene : ))

Jeg lurte også på hjerneskade da lillebror himla med øyne her innimellom.de forsvant jo bare bak i hue lissom, han så jo ikke god ut,

Men jeg tror vel faktisk han er frisk han også : ))

Håper du får en god natts søvn supersnusken og at lillebror bestemmer seg for at nå er det nok hyling snart : ))

Skrevet

Merker etter sokkene og hjertesvikt mente jeg,ikke merker etter sokkene og merker etter sokkene : ))

Skrevet

Lillemor ikke lillebror bestemmer seg for at det er nok hyling mente jeg ; ) ammetåkaaa : )

Skrevet

Ja, meinte fleire som har hatt ungar som har pusta raskt og vore bekymra. Tenkjer at det alltid er godt å vita at andre har opplevd det samme utan at noko har vore gale.

Elles så er mi og stor i hovudet. Var på kontroll i går, 8mnd, 46 cm rundt - så hs meinte vi burde følgja med. Då måtte eg pusta litt med magen, men vel å tru at ho veks litt i rykk og napp både her og der.. 69,5 cm lang og 8650 eller så i gram. Og fin utvikling, sjølv om eg syns det er litt pes at ho reiser seg overalt og ikkje har fallteknikk og balanse så godt inne. Men det kjem seg.

Så godt at det er flere da! :) Sofie var 47,5 i går... og hun er jo ikke 7 måneder før den 23... men er lang og stor ellers også! Samtidig er hun litt sen synes jeg, snur seg ikke en gang enda... Pappa trøstet meg med at jeg også var tjukk i huet som liten, og at jeg har klart meg bra :) 

PS! HH80, tror det er lurt å snakke med helsestasjonen eller lege når vi er bekymret! Da kan man sove litt bedre etterpå!

I dag bærer det til fjells med fire små! Nå skal det pakkes! :)

God helg!

Hugs & love

Skrevet

Hei alle sammen!

Ny men alikevel gammel på forumet. Var her ved sist graviditet og har akkurat begynt med prøving på nr to. Gleder meg til noen måneder her med dere!

Skrevet

Grøne : tenk om du er gravid !!! Så spennende : ) er planen to tette ??

Lykkelig: fjelltur høres fantastisk ut ! Vi drar på hytta i vinterferien og gleder oss stoooort !

Nei nå må jeg få de to største på skolen her.

Skrevet

Velkommen Singababy :)

håper du lykkes snaaaart! Jeg har ikm torsdag neste uke :)

ble din første unnfanget med en Singa?? :-D

Grøne har du testa?????

Lykkelig, god tur til fjells! Hørtes deilig ut :)

her sliter lille med mye hoste og brekker seg!! Uff håper det går over snart. ..

Har hatt feber noen dager selv så spørs om gullegget festet seg :( vi får se :)

Skrevet

Kjapt innom på trikken hjem. Velkommen til oss, Singababy! :D Og håper dere får en koselig tur på fjellet, Lykkelig! :D

Dossa! Skal ikke du på ul snart? Spennende!!! Tipper det er jente, jeg ;)

Og kjempespennende Grøne - tenk om du har en liten grønbolle i ovnen! :duskedame:

Var til min kinesiske heksedoktor i dag, og han sa det var gode muligheter for å bli gravid denne mnd! :D Min nyreenergi var visst kraftig forbedret siden sist, og virus var ingen hindring, Vinterblomst! :D

Da skal mini hentes på SFO, ønsker alle en deilig og avslappende helg! :klem:

Skrevet

Og god bedring til alle syke barn og slitne mammaer - det kommer bedre tider! :D

Skrevet

Grøne : tenk om du er gravid !!! Så spennende : ) er planen to tette ??

Plan A er to tette, men ingen er flytta inn der enno seier testen ;) 

Skrevet

så utrolig spennende Cajennee!! Høres fint ut med en sånn ekspert som du har tilgang til :enig:

Spire sitter når en minst aner det! så gøy at du forhørte deg om virus  :smilorange: 

altså, da kan en jo håpe litt ekstra ! hihi

Grøøøøøøne! usj så kjipt da, men kan vel ennå skje noe om du ikke vet når ting evt har skjedd!?

Nei nå må det være natta  :natti:

Skrevet

Takk for velkomstene jenter! Gutten vår ble laget i Thailand, så meget mulig det var noen singa inne i bildet, Hehe:-) men grunnen til nick'et er at vi bor i Singapore:-) det er derfor ekstra hyggelig å ha kontakt med dere på nett!

Skrevet

Heier på deg, Cayenne!! :)

Velkommen, Singababy - håper du lykkes snart med ditt babyprosjekt!

Her i huset ble det nok med den ene runden i det jeg tror var EL tid.. Har innkalt sambo til en prat om babyprosjektet når vi igjen er alene over helga, dette funker ikke for meg. Å skulle la ting gå naturlig og uten stress går sikkert fint for dem som uansett ellers har et aktivt sexliv, men her er han så sliten støtt at all kos kan telles på ei hand siden siste tr. Skal vi få til noen baby må han faktisk bidra med mer enn et ønske om barn. Av måneskinn gror det ingenting! Er så lei av å føle meg som Peggy Bundy som alltid er på jakt etter hanky-panky.. Jaja, det var min utblåsning!!

Håper dere andre har ei super helg på alle måter! :) Klem

Skrevet

Apex, skjønner deg så godt, jeg hadde det på samme måten. Ingen god følelse at man er alene om å forstå hvordan barn blir til, og dermed føler seg som en tispe i løpetiden. Ikke kjekt å bli avvist på sengekanten heller, gang etter gang. Håper at han har forståelse for fortvilelsen, og at hans innsats er helt essensiell.

Cayenne, så fin beskjed å få! Da er det bare å kjøre på :) krysser fingrene!

Her er vi snart ferdig med uke 20, føles veldig rart å endelig være halvveis. Synes jeg gikk rundt og var "snart halvveis" kjeeeeempelenge, siden jeg ble satt en uke tilbake på OUL. Venter veldig på å få kjenne liv, er veldig på tide nå synes jeg. Morkaka ligger foran, men dog! Come on, baby! Shake it! Lå på magen i senga i morges, syntes jeg kjente noen protester, men snudde meg tilbake i tilfelle det var trangt, så fikk ikke kjent etter så veldig. Kan jo ikke plage lillingen til å røre på seg heller :P

I dag er det et nydelig vintervær i Oslo, rundt null grader og sol innimellom. Får nesten litt lyst til å gå på ski, jeg som ikke har ski engang!

Denne uka var jeg på trening for første gang siden jeg ble gravid, det var hardt det! Men har en veldig fin trener som passet veldig på at jeg ikke gjorde noe som jeg ikke burde, han har et lite barn og kona er veldig glad i å trene så han har nettopp vært gjennom gravidetrening med henne. Var litt skummelt å bruke muskler som dirrer av latskap, men duverden så deilig å gjennomføre :) motivasjonen kom i det jeg gikk på vekta denne uka, opp to kilo siden nyttår. I og med at det er all vektoppgang siden jeg ble gravid, så er det ingenting å bli hysterisk for, men jeg har i utgangspunktet ikke behov for å gå noe særlig opp under graviditeten, har mer enn nok å ta av. Da synes jeg det er greit å ta noen grep for å redusere oppgangen. Så nå er det kjøpt inn bare sunt snop til helga, og ny trening er planlagt i neste uke. Positivt er det også at kiropraktor hjalp veldig, så nå er jeg neste helt fin i hofta. Det var en løsning i venstre side av bekkenet, som jo ordnet litt krøll i og med at resten av bekkenet løsner litt nå.

Nei, grøss, dette ble et skikkelig egoinnlegg! Beklager damer. Sender gode helgeklemmer til der alle, og ønsker happy humping til dere som er der og krysser fingrene for testerne :)

Skrevet

Lykken var kortvarig :-(

Gravid utenfor livmor og har nå en eggstokk mindre....

Det har ikke helt har gått opp for meg. Der dro vi lykkelig avgårde til gynekologen med håp om å få se et bankende hjerte og får beskjeden: "beklager, men er ingen her, er du sikker på at du fikk en positiv test?" Klart jeg er sikker, tok tre dager på rad fordi jeg kunne ikke tro det var sant...

Skrevet

Velkommen Singababy! Moro med litt internationale folk her :)

Huff Klarforbarn, masse store gode trøste klemmer!! Har en tante som opplevde det et par ganger. Bruk tiden til å komme deg gjennom dette og så skal du se at det blir deres tur i løpet av året og at spiren sitter skikkelig :)

Skrevet

Velkommen singababy : ))

Cayenne: da er det bare å kjøre på denne mnd !! Lykke til : ))

Klarforbarn: så utrolig trist ! Hadde en ma i mars selv og der er ikke noe gøy ! Jeg hadde en mens og ble gravid igjen og resultatet ligger her i fanget mitt nå ! Du blir snart gravid igjen : ))

Skrevet

Kjære Klarforbarn75♥

Dette var utrolig trist å lese vennen :'(

Jeg veit så altfor godt hvordan du har det nå og jeg skulle ønske du slapp denne opplevelsen. Jeg mistet også en eggleder, den høyre.

Men det er lys i enden av din nå mørke tunnel. Du må holde håpet og motet oppe, for det blir din tur igjen!

Sender deg en varm klem :wub:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...