Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så mye klar for barn !!

Dossa : gøy med ul da : ) blir aldri lei av det : ))

permisjonsdagene her går i sus og dus ! Gikk 1,5 timers tur idag og det var skikkelig digg. Kunne gå på i oppoverbakkene å kjenne at formen er stigende : ) god følelse ! Lillebror er litt vrien å få til å sove på dagtid her hjemme. Han sovner i vogn på tur og i bilen, men idag våknet han på slutten av turen og hylte etter mat , da var det bare å sette opp tempo gitt : ) han sovnet ved puppen inne men våknet etter 10 min når jeg hadde lagt han ned.... Så da tok vi en kjøretur i bilen og dro på shopping med storebrødrene etter skolen,,, lillebror sov gjennom alt og videre i stua hjemme, tilsammen 3 timer. Da vekte jeg han for å prøve å gå han litt inn i en god leggetid på kvelden : ) etter det har han vært blid som en sol, men han blir jo grinete når han ikke får sovet godt på dagen ...går seg nok til etterhvert !

God kveld i stua damer !!

God morgen fine damer! Typisk å våkne alt for tidlig når det endelig er helg... Men sovner vel på sofan igjen om et par timer  :fnise:

HH80: Så deilig å kjenne at formen er stigende! Og det må være godt å vite at lillebror får i seg nok mat. Håper han finner ut at det er lurt å sove om dagen også snart

Vinterblomst:  :duskedame:  :duskedame:  :duskedame:  Heier på at det er en liten spire på vei til å feste seg hos deg nå!

Kjærepære: Å så spennende uke dere har foran dere! Gleder meg til å høre hvem som gjemmer seg i magen din  :hjertesmil:

Dossa: Kos deg med feiring i helga! 

Klarforbarn: Gratulerer med spire! Og så spennende med tidlig UL! Hvordan er formen?

Cayenne: Håper akupunktøren din tok veldig feil og at det ikke er noen tante på vei!

Kjøttmeis: Får krysse fingrene for at formen holder seg så du slipper å si noe før du vil :) 

Apex: Så heldig bestemoren din er som har deg som ble med! Og som har hatt en så god venninne så lenge - selv om tapet blir stort. 

Vi har snakket om når vi skal fortelle om spira til familien, og fordi noen bor andre steder og vi skal på besøk dit i uke 11, fant vi ut at vi vil fortelle det til våre foreldre i uke 10 hvis alt fortsatt ser bra ut. Mannen skal på hyttetur med kamerater rett etter det, og da han tenkte på det sa han "da kan jeg fortelle det til gutta"! *smelt*  Koselig å høre at han litt gira han også  :strix:

Kos deg på sofan, Girasol! :D

Akupunktøren hadde rett, for her kom heksa med et brak i går. Greit å være forberedt, da! Og presis 28 dagers syklus, liker min nye akupunktør :)

Nå krysser jeg alt for deg Vinterblomst (og alle andre med ikm snart)! :D

Da er det opp og hopp, Ungene har bestilt lekeland i dag, og det er ok siden mor er potte forkjølet og marka frister mindre...

Ønsker alle en deilig helg! :D

Hallo, vidunderlige nabolag!

Jeg har ikke skrevet på Gud vet hvor lenge, men jeg er inne og leser. Har blitt så trøtt igjen, så mitt aktive nettliv begrenser seg til Facebook, det er liksom så greit å kommentere der. Beklager at dere ikke får nyte like godt av mitt åsyn, hehe ;)

Gratulerer så mye til klarforbarn, så kjekt at det klaffa! Var akkurat samme med meg. Prøvde i 1,5 år, null hell. Så skulle jeg til Spania med mamma og søstrene mine, og visste at det kom til å bli både alkohol, røyk og rått kjøtt.. Truruikke spirene att akkurat den mnd? Befruktningen har nok skjedd et sted mellom sangria og baileys, så deg er jo en god start på livet gitt ;) satser på at det blir en livsnyter ;)

Blir spennende for deg med tidlig UL, man skal vel kunne se hjertebank på den tiden. Jeg var i uke 8, så hjertet klart og tydelig :) men nå må du ikke få panikk hvis dere ikke finner hjertet, det skjer jo også at man ikke finner det så tidlig, men alt er allikevel i orden :)

Apex: fikk helt klump i magen av bestemoren din, stakkars henne... Så forferdelig tungt det må være å se folk falle fra. Godt hun har deg som blir med, alltid godt å ha noen ved sin side, sikkert også selv om man er bestemor og har levd mange dager. Dritt med tantebesøk da! Dette er nok den siste på ei stund, skal du se :)

Supersnusken og minisnusken, håper dere har flere gode stunder, kan tenke meg det er vondt å se at lillemor har det vondt. Så at noen tipset om kiropraktor, det har jeg hørt før at kan hjelpe mot kolikk. Er kanskje verdt et forsøk :)

Girasol, nøyaktig slik du beskrev dagene dine hadde jeg det også de første tre mnd. Gikk greit på jobb (bortsett fra perioden mellom to og tre, da sto gjespetruten på vidt gap kontinuerlig) men straks jeg kom hjem var jeg som ei vridd tue. Helt tom. Det går over ;) og det er vel litt kjekt å kjenne på kroppen at noe skjer? For meg var det som en bekreftelse på at kroppen jobba hardt med å bygge baby, og det var trygt og godt. Om enn ganske kjedelig, gikk jo glipp av hele høsten ;) så koselig å slippe nyheten til venner og familie, flere som kan glede seg sammen med dere :)

Cayenne, hvorfor sa akupunktøren at du ikke er gravid? Hvordan kunne hun/han vite det? Om det så er tilfelle, så går nok det også over, du skal se du er gravid snart :) du skal jo ha vårjubel, var det ikke det du ble spådd? Krysser fingrene jeg :)

Nå må jeg få ut fingeren, skal i korketrekkeren med tantabarna :) Dvs, de skal ake, jeg skal holde liv i bålet. Hofta mi er ikke noe bedre, og nå hard et begynt å gjøre vondt i lysken også, når jeg har gått. Så skal nok la den slippe vill aking i adrenalinrus ;) jeg skal til kiropraktor på mandag, håper på et mirakel og at jeg kan bli smertefri (eller litt nærmere smertefri ihvertfall). Synes det er tidlig å plages så fælt med bekkenet allerede i uke 19.. Apropos uker, jeg ble jo satt tilbake en uke på OUL, så føler jeg har vært "nesten halvveis" i en evighet nå! Ifølge ny termin 1.juli er jeg 18+4 nå, så fortsatt halvannen uke til halvveis. Gosh, så sakte tiden går!!

Gode klemmer til alle dere nydelige damer her inne! Har ikke glemt de som ikke r nevnt :)

Annonse

Spirenmin; jeg går nå til en skikkelig kinesisk heksedoktor (3. uka nå) - han kjente bare på pulsen og sa at jeg ikke var gravid enda. Får nåler over alt inkl. hodet, viker som han har peiling! Ellers brukte jeg også aku mot bekkenløsning, synes det hjalp bra. Og jeg får det TIDLIG og heftig.

Ha det moro i korketrekkeren, er nok superfint for barna der nå! :D

Kjapt som damer..

Hvor lenge blør man etter fødsel egentlig.?

4 uker siden imorgen og jeg blør fortsatt litt. Holder å bruke truseinnlegg, og det blir stadig mindre. Men det er fortsatt noe friskt blod

Ingen smerter og ingen lukt . Er dette normalt ?

God morgen jenter :) 

Grugleder meg til tidlig ultralyd på torsdag, veldig spent.

Girasol, Formen er egentlig veldig bra. Ømme bryster, oppblåst mage om kvelden, veldig trøtt og hodepine, men de to siste kan jo være hektiske dager på jobb.

SpirenMin, ah, er nok en liten livsnyter skal du se. Tror jeg lett kan jage meg selv opp før timen og få panikk av lite, men skal prøve trekke pusten dypt :P Men samboer skal være med og vil helt klart holde meg på bakken :rolleyes: 

Nå blir det jobb

Ha en fin dag :)

Kjapt som damer..

Hvor lenge blør man etter fødsel egentlig.?

4 uker siden imorgen og jeg blør fortsatt litt. Holder å bruke truseinnlegg, og det blir stadig mindre. Men det er fortsatt noe friskt blod

Ingen smerter og ingen lukt . Er dette normalt ?

Heilt normalt, kan gå ei stund enno.

Ser ikkje at nåken har svart deg endo Dossa.

Morkaka låg i veien hos meg. Fekk vete det først når eg var på tidlig ul når eg var 14+6. Var på ul igjen når eg va 16+3 og den låg der fremdeles. Då sa han at dersom den ikkje var flytta seg til oul så burde eg komme til ny ul rundt veke 23. Dersom den låg i veien på det tidspunktet måtte ein vurdere om ein måtte sette opp et planlagt keisersnitt.

Når eg va på oul 21+ 3 hadde den flytta seg masse og var 3cm vekke. Dette var visst det som oftast skjedde. Livmora aukar såpass fort i størrelse over lita tid og det var vanlig at livmora vart strekt oppover.

Eg lese og følge med altså!

Kjekt at så mange har fått positive testar! Håpe svangerskapa blir uproblematiske og at dåke som vente på positive svar alle smiler i tid til påske! Må likevel innrømme at det som sit mest igjen i minnet er tapet av elev og beskjed om at pårørande er uhelbredelig sjuke. Kjenner eg og følger litt ekstra med i forhold til tuppene som gjedna ikkje har dei beste mannebeina. Men trur eg les mellom linjene at det er litt bedre om dagen.

Kjem sterkare tilbake. Skulker ei veke nå. Må prøve få på plass ein del som tapper krefter.

God veke til dåke alle!

Tusen takk for svar Katta82 :sol: jeg krysser fingra for at morkaka trekker seg oppover slik at jeg får gjennomført en vaginal fødsel! Skal på OUL onsdag etter vinterferien *weeee* Gleder meg og er spent på hva som skjuler seg i magen min. Tror det er en gutt :kaklehone: men veit jo ikke.

Også tenker jeg at det hadde vært spennende å ikke vite noe denne siste gangen, bli overraska når h*n legges på brystet mitt :jepp:

Nå har jeg lest og lest meg huff denne husken min er ikke som den en gang var gitt :P  hahahahahahah

Jeg er 15+3 idag :gravid:  synes det er uvirkelig at det virkelig ble min tur til slutt *smelt*

Klarforbarn :hoppendeglad: masse lykke til på torsdag!!! Spennende :smilyblomst:

HH80 :rosaengel:  kan virke lenge når blødningene holder på, men er helt normalt at det tar opptil 6-8 uker før det stopper opp. Du får bare ta tida til hjelp. Hvordan går det ellers med deg og gullet?

Girasol og Vinterblomst :klem:  :klem: er det bra med dere søte jenter?

Nyter du bobla Girasol?

Vinterblomst ååååå som jeg håper det snart blir din tur!!!!!

Cayenne :wub:  så dritt at heksa kom *grrr*

Du har virkelig en stå på vilje vennen!!!! Hatten av for sterke deg :klem:

Jeg veit det blir din tur vennen, trist at du er en av de som må vente for lenge, men gi ikke opp!! Klem

En varm klem til alle dere andre som i denne runden ikke ble nevnt men som overhodet ikke er glemt!

:klem:  :klem:  :klem:  :klem:  :klem:  :klem:  :klem:  :klem:  :klem:  :klem:  :klem:  :klem:  :klem:  :klem:  :klem:  :klem:

Annonse

Dossa : joda her går det fint . Lillebror har vært litt kavete på dagen de siste dagene . Han vil ikke ligge noe alene når han er våken så jeg får jo ikke gjort noe ; ) så strever han noe ned søvn på dagtid .. Så nå har jeg kuttet ut Pepsi Max og kaffe .. Kuttet det fra igår . To av mine favorittdrikker men jeg gir det et forsøk ! Syns han er noe bedre idag .....

Har fått flere smil de siste dagene da og det smelter jo mammahjertet !!!!

Er trøtt som ei strømpe nå så jeg får komme meg ut på tur !!

Snakkes : )

Lykke til på ultralyd på torsdag Klarforbarn :)

Jeg nyter stort sett bobla Dossa, men blir mer og mer kvalm hver morgen nå, og det tar lenger tid før det gir seg :( Æsj! Men sier til meg selv om igjen og om igjen at det er et godt tegn og at det forhåpentligvis ikke varer så veldig lenge. For det er jo fint å kjenne at noe skjer :) I morgen skal jeg til legen for første gang :D 

Håper lillebror finner ut av sovingen snart HH80!

Hvordan gikk det hos kiropraktoren i går SpirenMin? 

Takk, søøøte Dossasnuppa :wub:

Klarer ikke for alt i verden å forestille meg at jeg skal bli gravid igjen etter så lang tid, sikkert derfor jeg tar det så pent ;)

Håper det går bedre med deg og klassen, og at dere begynner å legge det vonde bak dere! :klem:

Fie og En til :wub: Hvordan går det med dere og de søte små???! We miss u!!!

Jeg er potte forkjølet og helt tett i topplokket, så dere andre får unnskylde manglende respons for tiden.

Klemmer på alle! :klem:

Girasol: Kiropraktoren sa akkurat det jeg håpet på å få høre: dette kan vi fikse! :-) hun fant en låsning på venstre side av bekkenet, som kan ha vært der lenge, men begynner å lure vondt nå siden bekkenet jo skal løsne. Så jeg skal tilbake tre ganger og knekke litt. Har trua! :-) Nyt kvalmen du, jeg var uggen og rar i tre måneder, men syntes allikevel det var veldig fint å ha den, som en bekreftelse på at jeg fortsatt var full av graviditet ;-) Da kvalmen og uggen forsvant, ble jeg mer engstelig enn lettet!

HH80: Sikkert lurt å kutte ned på koffein, blir spennende å se om det hjelper. Så koselig å få smil :-)

Cayenne, heier på deg jeg også, det er bare rett og rimelig at du skal få lov å bli mamma igjen! :-)

Så spennende med oul Dossa :)!!!!

Jeg hadde også lavtliggende morkake som flyttet seg fint :) den kå foran da, så kjente lite aktivitet :)♡ ikke bare, men det gikk jo bra!

Her går det fint. Vært hos gyn og ingenting som står i veien for st en ny spontan graviditet kan skje igjen! :)

det eneste er alderen, men vi får stå på så ser vi om vi blir velsignet med baby igjen ♡

Ikm om ca 8 dager :)

Ja Fie er det lenge siden vi har hørt fra . De hadde vel en start med kolikk og sånn ??

En til , alt bra ??

Og kjære supersnusken ... Går det bedre med lillemor ??

Tja, litt usikker egentlig! Hun har gode og dårlige dager, det er absolutt intet system.. Noen netter sover hun opp til 6t, andre netter er vi våkne m hyling fra midnatt til resten av fam står opp kl 7.. Samme m dagene, varierer voldsomt! Vet at de liksom ikke skal ha døgnrytme før rundt 3 mnd, men min første var i alle fall veldig mye mer regelmessig enn dette. Litt vanskelig å få gjort så mye annet enn å være hjemme når hun er så uforutsigbar. Men vi har stålsatt oss og håper det blir bedre snart! Så trist st hun aldri er rolig i våken tilstand, blir liksom så lite kontakt og kos.. Håper alt står bra til hos dere!

Joda ... Her går det greit. Lillebror er litt urolig på dagtid ,, men kveldene og nettene er som regel fine.

Mitt største problem er at jeg er så bekymret for at noe er galt med ham. Jeg var ikke sånn med de andre, men nå er jeg helt hysterisk, da han var 10 dager endte vi opp på sykehuset fordi jeg reagerte på pusten hans. Han puster så fort . Legen på hs ble usikker og vi ble sendt til sykehus for sikkerhets skyld, der var det to leger og en student som lyttet på hjerte, lunger, undersøkt han fra topp til tå og sa at alt var fint.... Slo meg til ro med det, men nå er han tett i nesen så da blir pusten hans så veldig lett hørbar lissom... Og jeg syns jo han steg veldig fortsatt. Spedbarn kan jo ha en pustefrekvens på opp mot 60 i hvile uten at noe er galt, men når han laver og styrer, gulper, hikker, fekyer med armer og bein såpuster han jo superfort, høres jo ut som en pesende hund! Sånn pusting sa de var normal på hs, men jeg bekymrer meg for alt ; ))

Når han sover puster han rolig , bortsett fra når hand drømmer og lager grimaser og sånn da.

Mene enden på visa er at jeg nå er livredd for hjertefeil eller noe sånn... Helt idiotisk, men jeg er så dum med sånne ting. Jeg har jo vært på mange ul hvor hjertet har blitt sett på hver gang , og tilsaman 5 leger har lyttet på han siden fødsel så jeg burde jo slappe av. Mangel på søvn og hormoner gjør vl ikk saken no bedre. Barseltidenpe r ikke bare en dans på roser for å si det sånn !!

HH80, eg kjenner og fleire som har hatt det som deg. Dei har og blitt undersøkt opp og ned og i mente og alt har vore bra. Ein skal jo ikkje slå seg heilt til ro med det om mammakjensla seier at noko er gale. Men om småen elles ser ut til å vera i god form, så er nok alt bra ;)

Elles var vesla mi 4 mnd før ho vart litt forutsigbar, og kunne sova andre stader enn oppå meg, vogna ville ho ikkje vita av. Så eg trur(og har høyrt) at dei første mnd er unntakstilstand og kaos for veldig mange. Det går seg til på sikt :)

Grøne : flere som har reagert på pusten mener du ?

Først har jeg jo en haug med ul hvor de så på hjerte hver gang , han ble lyttet på før utskrivelse fra barsel, lyttet på av legen på hs , av lege på barneavdeling, av overlege på barneavdeling så jeg burde jo bare roe meg....

Mammafølelsen min er ikke helt rolig, men det er no noe jeg bare må jobbe med.

Han har finn hudfarge, god og varm i huden, spiser godt , gulping har avtatt masse, veldig god vektoppgang 1,4 kg på 3 uker .( det kan vel ikke bli for mye vektoppgang ???)er ikke slapp og sover som en Stein på kveld og natt. På dagtid er det som sagt noe mere rot med søvn....han tisser og bæsjer masse. Er bare pusten jeg reagerer på... . Så leser jeg alt jeg ser på nett og der sto det om er jente som plutselig fikk merker etter sokkene på leggene og da var det noe med hjertesvikt og sånn , og lillegutt her får jo merker etter sokkene sine så da begynte jeg å tenke på det også !! Ja jeg vet... Jg er helt hysterisk her, tror nok mangel på søvn og mye hormoner gjør ting verre....

Ikke lett å være bekymret mamma.

Nei nå får jeg legge meg og håpe at dagen imorgen blir litt bedre.

Godt å lufte tankene litt her inne. Snakket med mannen min idag også om bekymringene mine og med mamma og søsteren min. Hjelper å snakke og skrive det ned : jj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...