Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #7826 Del Skrevet 21. januar 2014 Ungen min var lik. Gråt 12 t i strekk, og aldri våken uten hyl:( man blir jo helt desperat etter å hjelpe, og jeg var også skeptisk til kiropraktor. Prøvde osteopat først, funket ikke. Kiropraktor ble neste løsning, og søren meg funket det etter et par ganger. Hadde vist låst seg skikkelig, enten under fødselen eller før i magen. Uansett, for en forandring. Vi prøvde det dessverre alt for sent! Ikke sikkert det er samme løsningen hos deg, men man burde absolutt prøve. Håper det ordner seg, og at du får noen fine kosestundet etterhvert ) Anonymous poster hash: 523a5...5ec Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146047615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 21. januar 2014 #7827 Del Skrevet 21. januar 2014 Kjære Cayenne ikke snakk om at du skal vente like lenge som meg før du kan juble over en positiv test!! Jeg unner ingen den lange ventetida, for den kan virkelig være grusom. April/mai kommer sterkt opp snuppa hold håpet oppe for det gjør jeg for deg Sender deg en varm klem!! Corneliuss begravelsen er på torsdag og jeg gruer meg virkelig! Men samtidig så blir det en verdig og god avslutning for den gode jenta mi Takk for dine gode ord *smelt* Søker jeg innover til hovedstaden så skal jeg gi deg beskjed vettu *knis* Blir greit med en skikkelig undersøkelse!fikk sterkt opp det!! Og dette skal du ikke oppleve igjen, for neste gang så sitter spiren fullt ut Du blir gravid innen sommerferien banker på døra . Fikk veldig sterkt opp det fra pendelen min Sjøgress tenk jeg er 13+3 idag og til helga ser jeg 14 tallet Vi har ikke fortalt nyheten til ungene, vil vente til vi har hatt den OUL. Hemmeligheten er ellers godt bevart, kun 3 gode og nære kolleager på jobben som veit det og min mamma. Burde vel sikkert snart fortelle sjefen det for hun driver og planlegger neste skoleår......jajaja.....ingen hast Hvordan er formen din om dagen? Den rosa skyen er herlig, ikke sant Så spennende med kontroll hos legen! Bør vel kanskje huske urin prøve, ellers kommer ikke jeg på noe annet. Supersnusken hvordan går det med deg og mini? Ikke tvil på at de følelsene kommer tilbake vennen. Kroppen trenger søvn og det er ikke lett med en mini som ikke vil sove og som viser at noe er vondt. Håper dere har en bedre dag utover uka, og husk å ikke sitte med dårlig samvittighet vennen. Kanskje en av dere skal finne på noe med den største slik at hun føler seg sett, finn på noe koselig. Er ikke noe som er bedre enn å se et barn som smiler fornøyd *smelt* Sender deg en god og varm Dossa klem Tussemor og Kjærepære 7 dager att!!!! *Wohohoho* En til vennen hvordan går det i heimen hos dere? Minnimusa jenta di er helt nyyyydelig!!!! Går det bra med dere? En diger mega knuseklem til alle dere andre herlige jentene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146047758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms.Pond Skrevet 21. januar 2014 #7828 Del Skrevet 21. januar 2014 Supersnusken, sender all min sympati! Personlig kan jeg godt anbefale kiropraktor, det gjorde underverker med junior. Tre behandlinger fikk han totalt, men merket stor forskjell etter én. Søk etter en kiropraktor som har gode skussmål for behandling av babyer. Junior hadde låsninger fra nakke til bekken etter å ha sittet hele den siste tiden i magen, og det merktes både på bevegelighet og humør at det var godt å få løst opp Corneliuss, pass på å bruke litt tid på deg selv. Du trenger det for å komme deg videre. Ikke la jobben overkjøre deg, selv om det er hardkjør. Helsa kommer tross alt foran alt, ikke minst foran jobben. God klem til deg Dossa, som tiden flyr! Snart 14 uker alt, det er så utrolig koselig Blir nok mange glade ansikt blant familie og venner når dere forteller den gode nyheten! Er imponert over at du klarer å holde deg for deg selv så lenge Cayenne, krysser fingre og tær for deg! Sjøgress, girasol og kjøttmeis, HURRA! Gratulerer så masse! Lever sterkt gjennom dere som er gravide nå, og dere som har fått deres små nurk Og jeg gleder meg masse til det er min tur! Men, som det så ofte viser seg i etterkant, det ser ut til at det har vært meningen at jeg ikke har blitt gravid enda. Sitter her nå med sykemelding og resept på sovetabletter, samt venteplass hos psykolog. Krysser fingrene for at det kan hjelpe til med å få ting på stell, og roe tankestresset om natta så jeg endelig får sove. Reaksjonen kommer vel etter hvert, håper jeg. Fikk også høre at syklusen veldig fort påvirkes av indre stress, så det er kanskje ikke så rart at jeg ikke har blitt gravid enda. Jeg fikk de siste dårlige nyhetene om mammas uhelbredelige kreft servert i mars i fjor (og i september da legene sa de ikke kunne gjøre noe mer), så stort sett alle pp har vært påvirket av det indre stresset. Kan krysse fingrene for at det går seg til med en nedeperiode og at jeg får muligheten til å ta inn over meg alt sammen så jeg endelig får en reaksjon og kommer meg videre. Stor klem til alle de vakre damene her, håper dere får en finfin dag videre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146047918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma-til-Emma Skrevet 21. januar 2014 #7829 Del Skrevet 21. januar 2014 Da er jeg hjemme fra klinikken og det var ikke de beste nyhetene vi fikk. Jeg har PCOS og mannen sitter med liten mengde godkjente svømmere.. Sammen vil vi ikke klare det uten hjelp.. Jeg kan absolutt ikke alle forkortelsene, men jeg har AMH på 160> noe som er MYE, men derimot knotete å vite hvor mye medisiner jeg skal ha så jeg ikke blir overstimulert. Har nå hatt ringerunden til besteforeldre for å høre omd e vil hjelpe med å betale for barnebarnet sitt, noe alle var positive til. Er rart å si det høyt, men Emma var blink etter et skudd i mørke. Bare flax at jeg ble gravid med henne da det er tydelig at jeg ikke har eggløsningereller i allefall veldig sjelden.. Begynner behandlingen i midten av Mars med sprøyter, mer sprøyter og ennå fler sprøyter.. Blir spennende! Lykke til til alle andre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146048371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 21. januar 2014 #7830 Del Skrevet 21. januar 2014 Cayenne; krysser fingre og tær for deg, det må da virkelig være din tur snart! Sjøgress; samme her, kvalmen kommer og går. Er 4+4 nå, og det virker som om det er i ferd med å ta seg opp. Har hatt en del murringer i dag, men ikke direkte plagsomt. Er fortsatt litt der at jeg synes det er hyggelig å kjenne at jeg faktisk er gravid. Dossa; begravelser er forferdelige, men jeg føler meg alltid så lett etterpå! Håper det blir en fin stund for alle dere som var glade i jenta, og at dere finner mye trøst og støtte i hverandre. Supersnusken; det høres ut som det er ganske stritt hos dere om dagen. Min eneste erfaring med kolikk skriver seg fra '87 da lillebroren min hadde det, så jeg har absolutt ikke noe å bidra med (men kan nevne at han ble bedre etter kiropraktor, da - som var veldig in på 80-tallet). Håper bare at hun blir bedre snart! Corneliuss; godt å høre at du fortsatt henger med. Synes kroppen din kan se og begynne å oppføre seg pent igjen nå. mama foodie; Heia deg som faktisk innser det når du trenger hjelp! Det er jo det aller, aller viktigste skrittet mot å bli bedre. Mamma-til-Emma; det var ikke kjempenyheter, nei. På den annen side vet du jo at du KAN bli gravid, så med rett behandlig bør det jo gå an å få det til igjen. Håper dere får ønsket deres oppfylt. ....oooog så har jeg helt sikkert glemt noen, sorry! Det er alt for mange av dere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146048508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 22. januar 2014 #7831 Del Skrevet 22. januar 2014 Dossa,håper begravelsen blir en fin markering for den flotte eleven din,skal tenke på deg litt ekstra disse dagene Her går dagene i ett,mamma fikk komme hjem,og det er både bra og dårlig. Bra fordi hun trives bedre hjemme og det er lettete å være hos henne mye da,de bor 5 hus lengere bort. Dårlige er jo at de ikke kan gjøre stort mer enn å prøve hormonkuren og se om det stagger sykdomsløpet litt. Men en dag av gangen,bare på de dagene siden hun fikk diagnosen,gikk det jo bort 5 mennesker på et døgn(NLA ulykken,slemme-Tor osv) og igår døde Anbjørg Sætre Håtun,mens mamma fremdeles lever. Så å leve med en dødelig diagnose betyr jo ikke at man blir borte med en gang. Det var litt krongletet skrevet men håper noen skjønte sammenhengen Idag er det muntlig eksamen i Synopsisen min,kjenner jeg ikke har ork til å grue meg,det betyr lite i den store sammenhengen Imorgen begynner jeg på jobb igjen,denne gangen har permisjonen gått fort,jeg har virkelig kost meg,litt rart at det var siste gang Til alle som trenger klem,her kommer en lang god hønnyklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146050579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 22. januar 2014 #7832 Del Skrevet 22. januar 2014 Mamma til Emma det var ikke gode nyheter dere fikk *trist* Men med hjelp så veit jeg at deres drøm om en baby vil bli oppfylt det gjelder bare å tenke positivt og holde håpet og motet oppe. Med tid og hjelp så sitter du snart med en positiv test i hånda Sender eg en varm klem!!!! Kjøttmeis hvordan er det med deg? Koselig med omtanke fra deg vennen gruer meg til begravelsen men er sikker på at det blir en verdig avslutning for den gode jenta Hønny tusen takk for den gode klemmen!!!! Det er godt å lese mellom linjene at dere ikke har gitt opp mtp mamma'n din. Hun kan fortsatt leve ei god stund og jeg håper av hele mitt hjerte at dere får beholde henne lenge og lage mange gode minner Wow skal du ut i jobb allerede....tida bare flyr jo, synes ikke det er lenge siden du fødte gullet ditt Nå er det møtetid på jobben *blææææ* Kjedelig ting vi må ha idag, må bare holde meg våken Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146051037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 22. januar 2014 #7833 Del Skrevet 22. januar 2014 Mama foodie: trist at du har gått på en smell. Men det kan jo skje absolutt alle her i livet, du har kanskje skrevet det før men vet du selv hva som utløste det da ? God bedring hvertfall !!! Mamma til Emma : kjipt med dårlige nyheter fra fertilitetsklknikken, men det er jo bra at dere nå får hjelp !! Spira sitter etterhvert : )) Dossa: var det imorgen begravelsen var ?? Skal tenke litt ekstra hardt på deg da : )) Supersnusken: ja minisnusken skulle heller hatt komikk hahaha.....bedre enn kolikk ; )) her har lillebror vært litt urolig og kravene i går kveld og idag ...han sov godt i natt da, men han har perioder innimellom hvor det virker son han plages av mageknip.så får han ikke sove og så blir han overtrøtte i tillegg og da blir jo ikke noe greit,,, han roer seg så og si alltid med puppen da... Kom akkurat inn nå fra trikketur og da sovnet han godt, krysser alt for at han får seg en god lur nå og våkner opp fornøyd : ) Babyliv og barseltiden er ikke bare rosa : )) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146051378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 22. januar 2014 #7834 Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Corneliuss: Takk for fingerkryssings! Snart må det vel være vår tur?! Du trenger ikke være redd for at vi damene i nabolaget ikke tåler dirty details - her legges det meste ut for tastaturet og til sammen så har vi jaggu vært gjennom det meste!! Men når det er sagt, håper kroppen din snart samarbeider og at du får en spire som vokser seg stor og sterk!! Klem Dossa: Det er hyggelig å bli etterspurt - takk! Det går bra med meg/oss. IKM var mandag, blodheksa er visst ikke parkert her på tunet, og jeg har ikke testa enda (DET er ikke pga enorm viljestyrke, heller litt stahet!) Nevnte jeg at det var mannens tur til å kjøpe test? Det er deilig å trene - jeg jeg er virkelig ikke noen superatlet! Er bare så godt å være i bevegelse, enten det nå er inne eller ute. Har gått meg en lang tur i dag, og er fornøyd! 1,5t er bra, selv om det ikke var i fullt treningstempo pga selskap av valpen halvparten av tiden. Forstår godt at det har vært andre prioriteringer for deg, Dossa - man må jo få hverdagskabalen til å gå opp og da er det nok ikke alltid at egentid og trening blir satt først hos oss kvinnfolk! Hvordan er formen? Har tenkt masse på deg, det må ha vært ei utmattende uke for deg med "alt" som rører seg, men godt å ha en fin hemmelighet midt oppi alt! *klem* Kjemte meg forresten igjen i det der med "huff.. møtetid" - var innom arbeid i dag på et møte og alt jeg tenkte på de siste 15 minuttene var "så og så mange minutter til jeg skal gå hjem"... Knallvær ute gjør det ikke lettere å være inne og gjøre ting en "må"... MInnimusa: Håper dere får dreis på amminga, og at dere koser dere hjemme. Spennende tider å bli kjent med den lille.. Husker fra da Jr ble født at det var så mye "mas" om den der amminga, selv om det gikk fint var det noe "alle" plutselig hadde meninger om.. Jeg ble superstressa, og selv om folket ikke mente det vondt var det nok til å starte strie strømmer med barseltårer.. Merkelig fenomen, den hormonelle karusellen der! Girasol: Her krysses det fortsatt for at blodtanta ikke kommer, og takk for hjelpa på den fronten!! Kan vi ikke nå bare gjøre det enkelt og stemme for at det er min tur nå?! hehe, hadde det bare vært så enkelt!! Nye joggesko er i allefall en hverdagsglede for meg, men jeg liker ikke å bruke så veldig mye penger på dem så når det overskrider 1000,- synes jeg nesten at jeg burde få ekstra fart eller sprett med på kjøpet.. Håper i allefall at det er motivasjon nok å få valuta for pengene!! Har snøen tatt seg en pause hos dere nå? Her savnes den nesten.. Men det er deilig med klarvær, selv om sola enda ikke rekker over fjelltoppene her. Godt å lese at du merker graviditeten, hvile er bare sunt og når man ønsker så sterkt å bli gravid tenker man at den uggenheta skal man takle.. Hold ut, tapre kvinne - du lager et minimenneske så det er ikke rart at det kjennes!! Sjøgress: En svale gjør ingen sommer, men jeg er enig med deg - det er så deilig å trene at jeg nesten ikke helt husker hvordan jeg havnet ut av den vanen.. Målet er 3 ganger i uka, men klarer jeg to turer på gym'en pluss turer med hunden så er jeg fornøyd - alt er bedre enn ingenting! Valpen vår er en boxer, flott liten gutt som nå overrasker oss med å innimellom høre etter når han får beskjed om å "bli"! Han er så godt som stueren, men det innebærer en god del intuisjon og "tyding" av oppførsel, for han har ikke helt funnet ut av hvordan en gir beskjed om når det er på tide med en tur.. Noen som har tips? Jeg regner meg som en glad amatør når det gjelder den lille skapningen som vi nå er så glad i! Har dere landet på hvilken sofa som skal få bo sammen med dere? Jeg drømmer om en sånn en som har sånne dype deilige seter som en virkelig får krølla seg godt sammen i, og som er bred nok til at man kan ligge sammen på uten at den ene klamrer seg fast i nr 2! Kjøttmeis; det var ikke meninga å gi deg dårlig samvittighet - men om vi kan motivere hverandre så er det bare kjempefint!! Trening gir overskudd, og nå blir det jo bare lysere dager så da er det enda litt lettere å skyve hverandre over den dørstokken!! Sensitiv: Håper du koser deg i pausen din, og at IKM ble IKM! Lurer i allefall på om tanta kom til deg denne måneden, eller om hun har uteblitt? Det er godt innimellom å ta seg pauser herfra, du må selv kjenne på hvor mye du orker å dele her - vi er alle forskjellige i hva vi ønsker og trenger ut fra et sånt forum som dette. Jeg leser i perioder mye mer enn jeg skriver, og så tar jeg meg skippertak på pc'en og forsøker å "se" alle som jeg har noe å kommentere til siden sist jeg har vært innom. Men det er som noen skriver som tilsvar til deg, innimellom blir noen glemt av oss skravlekjerringer uten at det er vondt ment. God klem til deg, det høres ut som at du har hatt mye å tenke på over lang tid - og godt å lese at du nå har masse godt i livet ditt. !! Lykkelig4: OMG - tannpuss og barnehagesøknad??? WOW, det har gått fort!!! Hvordan går det med deg? Mama Foodie: God klem til deg! Ikke godt å gå på en smell, men det er når ting er skikkelig kjipt det snart går oppover og mot bedre tider. Godt at du har en god og realistisk plan - så tenker jeg at du som jeg blir gravid når den rette tiden er der. HH80: Bomullshue og ammetåke - livet går sakte og det er jo bare "her og nå" som betyr noe, du er jo i beredskap 24/7 for den lille sjefen så det er heeelt normalt! Hvordan håndterer de store situasjonen rundt den nyankomne? Hvordan er det for deg å være 3.barnsmor? Gleder meg til den dagen jeg kan fortelle sønnen min at han skal bli storebror, han er så stor at han syntes det var forferdelig trist når jeg mistet den lille spira i høst. Her vil jo aldersforskjellen mellom nr 1 og 2 bli enorm, men det får så være bare jeg blir gravid skal jeg være glad! Mamma til Emma: Hei på deg! Ser dere ønsker dere 2 til - jeg håper dere får ønsket oppfyllt.. Når underet Emma kom til som et mirakel, er det et godt bevis på at en faktisk kan få ønsker oppfylt!! Ønsker dere kjempemasse lykke til i alle fall!! Hva studerer du? Kjenner jeg savner studentdagene, med ferskt pensum og ei leseliste som må forseres før sommerferie. Ah, those were the days... Cayenne; Skal ikke vi bli litt ekstra våryre og håpe at gullegget straks er klar og det helst før påskeegget må legges?? Jeg hadde jo tenkt å rekke den hersens bhg-fristen, men nå skiter jeg i den. Det får bli som det blir, "ho mor" e desperat! (Synes jeg husker å ha inngått en avtale om å stresse ned, men tankene flyr selv om jeg ikke er superaktiv her på forumet, eller sitter og teller ned til EL med app..) Er i allefall såpass avslappa at jeg ikke engang "gidder" å blø! Supersnusken: Høres ut som at det er stritt med med en minisnusk som ikke finner roen.. Jeg har ikke erfaringer med kolikk, men det beste som prinsen kunne få når han bare hadde mageknip var å bli bysset/båret med magen ned, slik at kroppen ble liggende "på" underarmen om du forstår hva jeg forsøker å forklare.. ellers ble varmeflaska flittig brukt, mageleie i våken tilstand og med en håndduk i mellom for å ikke gjøre det for varmt.. Håper dere snart bare kan nyte tiden med den lille! HønnyBunny: God klem til deg - det er så forståelig at hverdagen kan vente i en sånn situasjon som dere nå er i.. Godt å bruke tiden sammen og vite at en har prioritert slik det kjentes riktigst uansett hvor langt forløpet blir. Har en kollega som pleier å si ting så godt når det gjelder forventa levetid; "jeg kjører bil og er aktiv i samfunnet, og sånt er ikke uten risiko.. Så selv om du (pasienten vår) er den som er syk og jeg er frisk, kan jeg godt få en takstein i hodet, krasje med bilen eller noe annet uventa og dø plutselig i morgen". Vi vet virkelig ikke hvordan dagene våre blir, så det er viktig å gjøre dem så gode som mulig!! Klem! Sånn, ladies - der tror jeg at jeg har svart på kommentarene jeg har fått siden sist og det her ble en skikkelig skippertak-økt i god Apex-stil... Sitter her og tenker på for eller mot positiv test, og nå vet jeg virkelig ikke hvordan situasjonen er internt. HÅPER selvsagt på positiv test, når den nå en dag blir kjøpt inn, og at det her er måneden der IKM endelig igjen blir IKM.. Er innimellom kvalm, synes jeg er tørstere enn vanlig, våkner tidligere, har null søtsug og muligens ekstraordinær luktesans, og i dag er det 30 dager siden forrige mens starta. Spennende de her dagene i alle fall.. eller på hytta i helga...? Husk å sende over masser av flaks, babystøv, kvalmebølger og sånt som enda bedre er! God klem til dere alle fra meg. Endret 22. januar 2014 av Apex Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146051406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 22. januar 2014 #7835 Del Skrevet 22. januar 2014 Wow må bare ta av meg hatten for deg Apex Kjempe flink til å kommentere!! Sender over i bøtte og spann masse babystøv til gode deg for nå skal gullegget ditt til pers Boxer er såååå søte *smelt* legg ut et bilde da hvis du vil for jeg er jo bare litt nysgjerrig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146051598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nerdybirdy Skrevet 22. januar 2014 #7836 Del Skrevet 22. januar 2014 Kjære alle sammen! Nå er det jammen lenge siden jeg har skrevet her inne Min lille snuppeguri er blitt 3 mnd og fikk første vaksine i går....Jommen meg tøft for mor å bevitne Ellers har ammingen, som har vært et sant helvete den siste mnd, begynt å gå seg til. Vi prøvde alt inkludert å ringe ammehjelpen, manuellterapaut, ammepoliklinikk osv. Men tror hovedproblemet var at mensen kom tilbake.... noe jeg ikke skjønte før 2 uker ut i ammenekten til vesla. Men, men jeg pumpet som en gud, så mistet heldigvis ikke melka oppi alt stresset. Min mann har vært en uvurderlig støtte, tror jeg hadde fått totalt nervesammenbrudd om det ikke var for han Ellers har vesla fått rutiner!!!!Jeg trodde det var en form for mytiske sagn med den magiske 3 mnders grensen på litt mer rutinepreget hverdag men neida, her soves og ammes det på samme tid hver dag HURRA :) (må passe på å ikke jinxe det....) Ellers vil jeg si at det er supertrist både for Sensitiv og hønnybønni med kreftsyke foreldre. Jobber med kreftforskning selv, og vi leiter dag og natt etter en måte å kurere folk som får den terrorsykdommen det er. Mine tanker gå til dere Cayenne: gleder meg vilt til å gratulere deg med positiv test, kanskje det blir denne gangen *krysser fingre! Minnimusa og supersnusken: grattis så mye med bebier!!! Håper det går seg litt til supersnusken! Du har sikkert prøvd alt, men kommer med et forslag likevel: bæresele og hoppe rundt på golvet på tur? det funket på hun lille her når hun hadde magevondt, men det var ikke kolikk da. Kjøttmeis: GRATTIS MED BABY I MAGEN Elibjo og mammaentilemma og corneliuss: ønsker dere supermasse lykke til på neste forsøk, måtte spirene sitte og kvalmen komme Lykkelig 4hjerter: tenk at fiebaby er blitt så stor at hun pusser tennene!!!! Huser det som om det var i går hun så dagens lys.... Fiemamma: Hvordan går dagene med lillegullet ditt? Går ammingen greit nå? HH80: fremdeles monsterimponert over hyttetur 3 dager post fødsel jeg altså.... Til sist: KJÆRE DOSSA: masser av lykke til i morgen i begravelsen. Har tenkt masse på deg og den forferdelige triste hendelsen de siste dagene. Håper du kommer deg gjennom det. Sender deg en kjempeklem over nettet Håper ikke noen er fornærmet over å bli glemt....Mange nye her, gleder meg til å følge dere, men litt i ammetåka, skal bli bedre etterhvert:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146051677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 22. januar 2014 #7837 Del Skrevet 22. januar 2014 Takk Dossa - grafser alle godsakene til meg!! Må sette meg ned å se hvordan man får til å krympe bilder før man legger slikt ut - og så kommer det! Min boxervenn har blitt så stor og ikke minst tung på den måneden vi har hatt han! Tålmodighet er en dyd.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146051856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nerdybirdy Skrevet 22. januar 2014 #7838 Del Skrevet 22. januar 2014 åååå Apex har dere fått hund???? Det har jeg ikke fått med meg Vi tenker å få en liten hund i juni-ish, så tar imot alt av tips og råd om do`s and don`ts. Vi er relativt uerfarne med hund . Håper det går bra med 8-9 mnd gammel baby og valp. Har en snart 13 åring som skal ta mesteparten av tur ++ (det er han som vil ha hunden mest....), men er selvfølgelig klar over at det er VI som familie, og mest oss voksne, som har hovedansvaret. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146051967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 22. januar 2014 #7839 Del Skrevet 22. januar 2014 Nerdybirdy: Forventer ikke at alle her har fått med seg akkurat det - men joda her bor det nå to store og en liten valp. Fantastisk skjønn og med godt gemytt.. Vi er begge stormforelska i den lille skapningen, og det selv om jeg egentlig liker katter bedre!! Det er supert å kunne bruke mye tid med valpen i begynnelsen, så da er vel sommeren perfekt for rask utrykning på hundrevis av tisseturer... God innstilling at det er hele familiens ansvar, tenåringer har en tendens til å flytte hjemmefra og før det har de godt av litt ansvar.. Les masse før dere bestemmer dere om hvilken hunderase, og finn en som passer for dere ut fra hva dere kan tilby av turer og aktivitet. Jeg er ganske fersk jeg og, selv om vi hadde hund da jeg var lita... Det er jo også mange, mange år siden!! For oss ble det hund før baby, god trøst siden vi mistet spiren vår - og en god avledning nå i tida der det ikke bare bør dreie seg om neste gullegg! Går sikkert fint med valp etter baby også, dere er jo flere om oppgavene! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146052337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusa Skrevet 22. januar 2014 #7840 Del Skrevet 22. januar 2014 Sånn har da fått oppdatert meg på lista med at jeg har født verdens søteste lille Tiili Aurora. Ellers så er nå ammetåka her for fult så har prøvd å lese gjennom siste innleggene sånn 3-4 ganger uten at noe setter seg, så da sliter jeg litt mer å kommentere noe som helst hehe.. Har egentlig tenkt til å bare bikke om på sofaen nå å sove, men er egentlig fôringstid for snuppa som fortsatt sover så regner med at hu våkner når som helst så får heller håpe hu sovner igjen etter fôring så jeg kan duppe litt av Snart gravide: Apex: 1 gutt født i forrige århundre, PP 6, MA i september. IKM 20.01Sensitiv har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til. Cayenne har to herlige, halvstore troll, og håper det siste kommer i 2014.. PP 30. IKM 26.11..13Mama foodie: 32 år, har en gullgutt, ønsker seg veldig minst et søsken til han. PP 10, IKM ca 11.01.14Vinterblomst 43 år har ett barn, ønsker oss fler :-)Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <31.trimester: ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 ) Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold Sjøgress (33 år, to barn) termin ca 22.09.14. Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin ca 25.09.14) Kjøttmeis (29 en liten stund til, ingen barn fra før, termin ca 29.09.14) 2.trimester: Katta82 (31år, ingen barn. Termin i begynnelsen av juni 2014)SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, termin 24. juni 2014)Kjærepære (34 år, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, småpærene kommer nok før termin 3. juli -14) Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)Sidney (32 år, termin ca 7.7-14)Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14)3 trimester:MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).Født: Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. aprilBokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.maiTussemor5 (termin 16 mai )Født en guttGrøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jenteØnsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jenteHønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8Junimage (termin slutten av juni)Rime fikk to jenter 30. juni <3Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille SebastianLykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia. Fikk en STOR og frisk gutt 8.septembernerdybirdy (termin 23 oktober), fødte en nydelig liten jenteSymbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.m1980 (termin 29. Aug) ?Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 Fiemamma (termin med gutt 16.november, førstegangs)Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14HH80 (termin 4.januar) Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar, KS 20.januar) Fødte ei jente 17.1 med KS. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146052398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 22. januar 2014 #7841 Del Skrevet 22. januar 2014 Nerdy berdy : hytteturen gikk som en drøm takket være god hjelp av mann og besteforeldre og greie storebrødre : )) godt jeg kan imponere med noe : ) Apex ! Livet som trebarnsmamma er hektisk !! Lillebror har vært litt urolig nå Igår kveld og idag...tror det er mageknip og så blir han overtrøtt og grinete av det. Hadde tenkt å holde meg inne idag , men da han bare kava tok jeg han med på trilletur, sove da en time i vogna , våkna for mat og sov så to timer til inne i lekegrinda så det var deilig. Blir jo litt sliten når de ikke sover noen lang lur iløpet av dagen, men det går seg nok til : )) storebrødrene er veldig hensynsfulle og det er god hjelp i det : )) gleder meg til å få litt mere rutiner på ting ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146052412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 22. januar 2014 #7842 Del Skrevet 22. januar 2014 to dager med sen jobbing her. Da blir det ikke mye tid til å kommentere alle som har skrevet så mye de siste dagene! Men sender alle store klemmer, og så kommer jeg sterkere tilbake en annen dag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146052474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 22. januar 2014 #7843 Del Skrevet 22. januar 2014 Oi, her skravles det! Satser på å kommentere litt i morgen, trenger desperat søvn!!! Men veldig spennende Apex, måtte det være din tur nå!!! :duskedame: Og stor, god klem til deg søte Dossa - håper morgendagen blir litt fin også, oppi alt det triste. Natta, godjenter! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146052783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 23. januar 2014 #7844 Del Skrevet 23. januar 2014 Ser ikke ut til å være min tur nå heller, mannen kom hjem med test i går kveld og siden det var over IKM ble den tatt. Første gang jeg har tatt sånn rfsu-test og kunne ikke se antydning til skyggestrek engang. Så her ventes det på blodheksa, kjenner det murrer i magen. Blæh. Ser frem til å bare bli ferdig med denne omgang TR så man kommer seg videre! Ha en fin dag ladies.. Sender deg en ekstra god klem, Dossa! Tenker litt ekstra på deg og de rundt deg i dag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146053251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms.Pond Skrevet 23. januar 2014 #7845 Del Skrevet 23. januar 2014 Dossa, håper du kommer deg gjennom dagen i dag. Varme tanker sendes de deg og de rundt deg. Apex, det var synd å høre! Men med så mange som har blitt gravide her nå i det siste, så er det snart din tur også! Du er forresten en racer på å kommentere, og skriver fantastiske innlegg Og gratulerer med liten valp! Nerdybirdy, godt å høre at det har gått seg til med ammingen! Dumt at det har vært så vanskelig, men du har jammen stått på, og da er det utrolig godt at du har fått belønning for strevet Og ny rutinene til lillen, det er deilig når man føler man får et snev av struktur på døgnet Sensistiv og hønny-bønny, jeg føler virkelig med dere, som har kreftsyke foreldre. Det er også grunnen til at jeg er midlertidig satt ut av spill. Mamma har hatt kreft (en ganske sjelden form, så jeg ivl ikke utbrodere noe mer) i over seks år nå. I våres hadde hun sin siste operasjon og i høst fikk vi beskjed om at det ikke var noe mer de kunne gjøre, og at hun ville leve så lenge som kroppen hennes tillot. Det har preget meg mer enn jeg visste, og jeg merker at det går ut over nattesøvn og appetitt. Føler meg i et emosjonelt vakuum om dagen, føler ingenting, og har tvangsfastet meg selv innimellom bare for at jeg skal føle noe. Så, da var det på tide å gå til legen. Resultatet ble sykemelding og sovetabletter, for å prøve å få døgnet på rett kjøl igjen, og få kroppen til å reagere på sorgen. Så,det har vel ikke akkurat vært ideelle forhold for prøving de siste månedene heller, så det er kanskje ikke så rart at det ikke har flyttet inn noen mageboer hos meg Håper dette kan få snudd både på formen og lykken rundt prøvingen! Alle er ikke nevnt, men sender en stor klem til dere alle! Er litt groggy, vet ikke om det er rester av sovetabletten eller om det er det at jeg faktisk har sovet en hel natt, men jeg skal i alle fall lage meg en kopp kaffe og prøve å våkne litt. Håper dere får en fin dag alle fine damene Stor klem til dere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146053695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sharmi81 Skrevet 23. januar 2014 #7846 Del Skrevet 23. januar 2014 Har vært på min første lege-kontroll, termin 8.sept 7+6 Noen som vil legge meg inn i listen ? Litt usikker på om eg skal ta den underlivs-celle-prøven neste uke... Burde nok gjort det, nemmlig plutselig 6 år siden sist! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146054170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 23. januar 2014 #7847 Del Skrevet 23. januar 2014 Har svart i septembertråden Sharmi, men legger det her og i tilfelle noen andre lurer:http://www.kreftregisteret.no/no/Forebyggende/Masseundersokelsen-mot-livmorhalskreft/Kvinner/Celleproven/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146054207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusa Skrevet 23. januar 2014 #7848 Del Skrevet 23. januar 2014 Da har jeg lagt deg til lista Sharmi81 Godt jeg klarer noe i denne ammetåka hehe.. Snart gravide: Apex: 1 gutt født i forrige århundre, PP 6, MA i september. IKM 20.01Sensitiv har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til. Cayenne har to herlige, halvstore troll, og håper det siste kommer i 2014.. PP 30. IKM 26.11..13Mama foodie: 32 år, har en gullgutt, ønsker seg veldig minst et søsken til han. PP 10, IKM ca 11.01.14Vinterblomst 43 år har ett barn, ønsker oss fler :-)Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3 1.trimester: ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 ) Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold Sharmi81(termin 8.9) Sjøgress (33 år, to barn) termin ca 22.09.14. Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin ca 25.09.14) Kjøttmeis (29 en liten stund til, ingen barn fra før, termin ca 29.09.14) 2.trimester: Katta82 (31år, ingen barn. Termin i begynnelsen av juni 2014)SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, termin 24. juni 2014)Kjærepære (34 år, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, småpærene kommer nok før termin 3. juli -14) Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)Sidney (32 år, termin ca 7.7-14)Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14)3 trimester:MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).Født: Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. aprilBokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.maiTussemor5 (termin 16 mai )Født en guttGrøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jenteØnsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jenteHønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8Junimage (termin slutten av juni)Rime fikk to jenter 30. juni <3Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille SebastianLykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia. Fikk en STOR og frisk gutt 8.septembernerdybirdy (termin 23 oktober), fødte en nydelig liten jenteSymbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.m1980 (termin 29. Aug) ?Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 Fiemamma (termin med gutt 16.november, førstegangs)Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14HH80 (termin 4.januar) Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar) Fødte ei jente 17.1 med KS. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146054342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 23. januar 2014 #7849 Del Skrevet 23. januar 2014 Har tenkt på deg i dag Dossa Håper det ble en fin begravelse og at dere fikk tatt frem mange koselige minner om jenta. Hun kommer jo aldri til å bli borte fra hjertene deres! Corneliuss: Viktig å ta vare på seg selv og ikke jobbe hele tiden! Håper kroppen snart er i lage igjen hos deg, og at undersøkelse neste uke går bra Sjøgress: Kontroll allerede i morgen?! Det var kjapt! Tenkte jeg skulle ringe neste uke for å få time om en stund. Er 6 uker på søndag. Har også hatt noen kvalmebølger innimellom siste dagene. Frykter at det er en liten forsmak på det som kommer.. huff! Men som du sier, det er jo fint med noen symptomer Supersnusken: Det høres skikkelig slitsomt ut med kolikk hos minisnusken Håper du finner noe som gjør det bedre før det har gått 3 mnd! Heier på dere som er i DPO-land, og håper å se dere på 1.trimester veldig snart! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146054595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 23. januar 2014 #7850 Del Skrevet 23. januar 2014 Girasol, Cayenne, Mama, Apex ♥ og alle dere andre herlige jentene *smask* Det ble en nydelig seremoni i kirka, trist og vondt men samtidig så godt å føle seg nær godjenta♥ En verdig avslutning for vår solstråle Føltes godt å gi foreldrene en god klem. Skal på besøk neste uke for å gi dem kondolanseboka og mange tegninger fra elevene. Snuppa mi blir med for hun ville leke med sin gode venn som er lillebroren til min elev. De to har et nært forhold og jenta mi vil vise omsorg Ser frem til en avslappende helg Bare meg og mannen fra fre til søn, for unga skal sove over hos mine foreldre. Vi skal i 40 års lag på lørdag, blir koselig! Neste uke har jeg gyn time, gleder meg til å få se knøttet mitt igjen Slenger arma rundt dere alle sammen og knuseklemmer dere ♥ Tusen takk for deres omtanke, det bestyr masse! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/314/#findComment-146054987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå