Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dossa : ja bittelitt rutiner er kanskje på vei, men ikke mye ! Den første babytiden er spesiell, men jeg liker bedre tiden om noen mnd, blir litt sånn rar i kroppen i barseukene. Blir av en eller annen grunn redd for at jeg eller ungene skal bli alvorlig syke,,, vet ikke helt hvorfor, men når jeg ser på det lille nurket og hvor skjør og avhengig han er av meg er det nesten litt skummelt... Har vært sånn de andre gangene også... Absolutt ikke noe fødselsdeprejon altså, men litt sånn tung til sinns om dere skjønner,,,, så går det noen uker og så gå alt seg til : ))

Men jeg koser meg veldig med nurket altså bare så det er sagt : ))

Det tror jeg ikke er noe unormalt, og absolutt ikke noe fødselsdepresjon! Hormonene rasker i kroppen, man er konstant  sliten etc. Og ikke minst har man vært igjennom noe som virkelig setter livet i perspektiv! Kos deg masse med en lille!  :hug: de vokser så fort! Her er den første tanna pusset, og søknad sendt til barnehagen! Tida raser av sted! Ha en glad dag!

Kjære Minnimusa og En til, gratulerer så masse med deres søte små! Håper alt står bra til med store og små :) Fine navn dere har valgt til døtrene deres!

Og gratulerer så masse til dere som er gravide, jøye meg det går unna nå :) 

Dossa, så veldig leit å høre om eleven din, det er en tragedie når barn blir revet bort. Men ut i fra det jeg leser er alle rundt veldig heldige som har en så fantastisk lærer som du! Håper dere får bearbeidet sorgen sammen. Samtidig er det veldig godt å lese at du har en friskus i magen! Nå er det bare å kose seg med den voksende kulen :) 

Jeg får ikke kommentert alle, for jeg må på jobb snart. Men vil unnskylde det lange fraværet mitt her. Jeg har gått på en smell, en skikkelig en. De siste dagene har jeg bare sittet på sofaen uten å komme meg noe sted, har følt meg som i koma. Bare når junior er hjemme har jeg klart å ta meg sammen, men mannen i huset har heldigvis vært fantastisk og tatt han mye med seg ut i helga så jeg kunne slappe av. Skal til legen i morgen, og regner med det blir både sykemelding og psykolog. Sååeh. Moro. Men jeg VIL ta tak i det, for sånn som jeg har det nå ønsker jeg å ha det så kort som mulig. 

Takk for alle svarene om aldersforskjeller, jo mer jeg leser om det jo mer roer jeg meg med tanke på akkurat det. Og dermed stresser jeg mindre med tanken på at jeg MÅ bli gravid NÅ. Nå blir det uansett ikke aktuelt med prøving den nærmeste tiden fremover, før jeg finner ut av det som foregår i hodet mitt.

Stor klem til alle, gravide, nybakte mødre og prøvere :) 

Hei alle fine damer :)

Jeg blir litt lei meg når jeg er innom og leser her for tiden, så da er det nok på tide med en pause :)

Ønsker så inderlig et barn til, men det ser ut til å ta tid... Ikm på tirsdag, men nå er jeg hvertfall realistisk. 

Og ellers litt  grums som jeg skulle vært foruten ( har ikke kontakt med foreldrene mine - og faren min som har uhelbredelig kreft med spredning er verre. Men jeg kan ikke late som ingenting har skjedd) Etc.

Føler meg egentlig ikke sett her inne uansett hva jeg skriver nå, men ikke ta det som kritikk! Jeg er så følsom, det er jo derfor jeg heter sensitiv :)

Uendelig lykkelig og takknemlig for den sønnen vi har. Og jeg har en trygg samboer. Og supre studier. Og mye mer. Så jeg skal ikke klage. 

Jeg tar en liten pause, og kommer nok innom igjen snart/en dag.

Gode og varme tanker til dere|

Så kjipt at du ikke har det så greit med deg selv!  Som du sier, så har du de viktigste tingene i livet ditt å være takknemlig for, så det kan være lurt å ha fokus der en stund? :)

At du ikke blir sett her inne, dreier seg nok mye om hvor aktiv du er selv.. samt din sensitivitet ;) som du sier selv..

De som er her ofte kommenterer hverandre, og noen er inne for å oppdatere status bare innimellom. 

Disse sidene er for meg en god "tømmeplass" for tanker og hverdagskjas. Og å lese andres gleder og oppturer, nedturer og leie ting.. 

Vi er alle forskjellige, noen ganger er vi ego, andre ganger deler vi og gleder oss over andre, det er i hovedsak slik jeg opplever denne tråden. 

Du har tidligere også kommentert at du føler du ikke blir sett! Du blir "sett", og du blir spurt etter. Synes ikke det er ille i det hele tatt.  :)  Håper du klarer å se deg selv og tar vare på deg selv! 

Heisann alle sammen, både "kjente" og ukjente. Lenge siden jeg sist gav lyd fra meg, men myyye annet som har skjedd i det siste gitt. Skal ta meg tid til å leste gjennom de par tre siste sidene så jeg er litt oppdatert, men jeg likte ikke å se deg her Cayenne, ei heller du Dossa. :(

Har et spørsmål til dere andre slitere.. Jeg skal til fertilitetsklinikken i morgen, førstegangs samtale alene med lege. Men nå fikk jeg en superforkjølet 4 åring hjem og jeg får for alt i verden ikke tak i de på klinikken via telefon. Jeg har ringt alle i familien, men ingen som har muligheter til å ha snuppa i noen timer i morgen og da ser jeg ingan andre muligheter enn at jeg må ha henne med meg ned. Hva tenker dere om dette??

Supersnusken : nå har ikke jeg hatt en baby med skikkelig komikk min gang , men alle babyer kan være noe urolig og kavete på kvelden så da kom jeg på et triks til som funker,,,, det er å legge de til å sove rett ved kjøkkenvifta med vifta på håganske sterkt !!! Funker som bare det : ))

Annonse

Mamma til Emma :D En god nyhet vettu er at jeg er gravid ♥

Er 13+2 idag *weeee* men jeg må henge her inne for jeg klarer ikke å forlate denne tråden og de herlige jentene :wub:

Sensitiv ♥ en pause er sikkert lurt. Få fokus på de gode tinga du har i livet ditt. Jeg veit du en dag vil juble over en positiv test ;) for noen tar det bare litt lengre tid og det er jeg er levende eksempel på.

Varm klem!!

Skal på svangerskapskontroll nå.

Hahahaha pisse på glass glemte jeg helt i dag tidlig så gjorde det da jeg kom på jobb :P

Må være våken neste gang *knis*

Mamma til Emma :D En god nyhet vettu er at jeg er gravid ♥

Er 13+2 idag *weeee* men jeg må henge her inne for jeg klarer ikke å forlate denne tråden og de herlige jentene :wub:

Sensitiv ♥ en pause er sikkert lurt. Få fokus på de gode tinga du har i livet ditt. Jeg veit du en dag vil juble over en positiv test ;) for noen tar det bare litt lengre tid og det er jeg er levende eksempel på.

Varm klem!!

Skal på svangerskapskontroll nå.

Hahahaha pisse på glass glemte jeg helt i dag tidlig så gjorde det da jeg kom på jobb :P

Må være våken neste gang *knis*

Gratulerer!!!! Åååhhh, nå ble jeg glad!! Og kan skjønne at du ikke vil slutte å henge her inne. Husker at jeg synes det var så hyggelig frem til jeg måtte ta en pause. Alle følelsene går amok når man prøver gitt og etter 16 mnd uten hell har jeg endelig kommet inn til fertilitetsklinikken i Pors. Gleder meg villt og håper de setter meg igang med prøving asap. :) Husker ikke om du hadde noe hjelp eller om du og mannen klarte dette på egenhånd?

Mamma til Emma :) vi klarte det til slutt uten hjelp.

Etter 41 pp så satt spiren endelig :wub:

Krysser fingra for at dere får hjelp fort og at resultatet blir positivt♥

Går nok bra om du må ha med den syke imorra.

Masse lykke til!!!

Lykkelig : ja det er nok normalt å kjenne på litt rare følelser i barseltiden.. Er en helt merkelig følelse som kom veldig overraskende på meg første gang. 2. Og nå 3. Gang er jeg litt mere forberedt : )) føler meg helt sånn bomull i hue og som om verden raser forbi og jeg står stille og går glipp av alt lissom ... Noen som skjønner ?? : )) så får jeg dårlig samvittighet for de andre gutta jeg har... Fordi baby tar så mye tid spesielt i starten, men jeg vet jo at dette går seg til i løpet av ikke så lang tid. Nå skal mannen ta de siste permdagene sine ut uka og det blir hyggelig : ))

Dossa : uke 14 allerede ja : )) vil du vite om det er gutt eller jente denne gangen ??

En til og minimusa : bra med dere ? Har dere kommet hjem ? Mulig dere har svart på det før men jeg er som sagt litt bomull i hue ; ))

Sensitiv : trist at du føler du ikke blir sett her inne.... Selv er jeg ikke den beste til å kommentere blir til at jeg kommenter de siste innleggene ofte..... Kanskje en pause fra forum og litt mindre fokus på prøving er lurt... Lykke til og håper du kommer tilbake : ))

Hvordan er det med dere nygravide ?? Hvem var dere igjen ?? Haha ammetåkaaaaaaa ; ))

Da flytter jeg meg offisielt over på 1. trimester jeg og. :danse:

Snart gravide:

Apex: 1 gutt født i forrige århundre, PP 6, MA i september. IKM 20.01
Sensitiv har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til. 
Cayenne har to herlige, halvstore troll, og håper det siste kommer i 2014.. PP 30. IKM 26.11..13
Mama foodie: 32 år, har en gullgutt, ønsker seg veldig minst et søsken til han. PP 10, IKM ca 11.01.14
Vinterblomst 43 år har ett barn, ønsker oss fler :-)
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk.

1.trimester:

ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )

Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold

Sjøgress (33 år, to barn) termin ca 22.09.14.

Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin ca 25.09.14) 

Kjøttmeis (29 en liten stund til, ingen barn fra før, termin ca 29.09.14)

2.trimester:

Katta82 (31år, ingen barn. Termin i begynnelsen av juni 2014)
SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, termin 24. juni 2014)
Kjærepære (34 år, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, småpærene kommer nok før termin 3. juli -14)

Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)
Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)
Sidney (32 år, termin ca 7.7-14)
Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014
Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14)

3 trimester:

Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar, KS 20.januar)
MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))
En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).
Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. april
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente
Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Rime fikk to jenter 30. juni <3
Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)
81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4
GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia. Fikk en STOR og frisk gutt 8.september
nerdybirdy (termin 23 oktober), fødte en nydelig liten jente
Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.
m1980 (termin 29. Aug) ?
Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 
Fiemamma (termin med gutt 16.november, førstegangs)
Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)
Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14
HH80 (termin 4.januar)

Det er helt fantastisk å se den lange listen med de på 1, 2 og 3 trimester + de som har født! Den var betydelig kortere sist jeg var her inne og det varmer om hjertet. Her har nervene meldt sin ankomst og vi tenker begge på at vi kan få tunge svar i morgen. Får bare krysse fingrene for at det går bra.

Jeg melder meg uansett på listen "Snart gravid"

Snart gravide:

Apex: 1 gutt født i forrige århundre, PP 6, MA i september. IKM 20.01
Sensitiv har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til. 
Cayenne har to herlige, halvstore troll, og håper det siste kommer i 2014.. PP 30. IKM 26.11..13
Mama foodie: 32 år, har en gullgutt, ønsker seg veldig minst et søsken til han. PP 10, IKM ca 11.01.14
Vinterblomst 43 år har ett barn, ønsker oss fler :-)
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk.

Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3

1.trimester:

ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )

Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold

Sjøgress (33 år, to barn) termin ca 22.09.14.

Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin ca 25.09.14) 

Kjøttmeis (29 en liten stund til, ingen barn fra før, termin ca 29.09.14)

2.trimester:

Katta82 (31år, ingen barn. Termin i begynnelsen av juni 2014)
SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, termin 24. juni 2014)
Kjærepære (34 år, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, småpærene kommer nok før termin 3. juli -14)

Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)
Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)
Sidney (32 år, termin ca 7.7-14)
Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014
Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14)

3 trimester:

Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar, KS 20.januar)
MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))
En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).
Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. april
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente
Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Rime fikk to jenter 30. juni <3
Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)
81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4
GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia. Fikk en STOR og frisk gutt 8.september
nerdybirdy (termin 23 oktober), fødte en nydelig liten jente
Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.
m1980 (termin 29. Aug) ?
Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 
Fiemamma (termin med gutt 16.november, førstegangs)
Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)
Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14
HH80 (termin 4.januar)

Annonse

Velkommen (tilbake) mamma-til-emma. Lykke til !!  :rolleyes:

Lykke til i morgen Mamma-til-Emma!   :)

Tusen hjertelig takk til dere begge! Gruegleder meg litt egentlig. Vi er inne i en litt tung periode med mindre penger nå siden jeg mistet jobben pga nedskjæringer, men jeg er allerede student igjen og håper vi klarer oss uansett. :)

Velkommen tilbake og lykke til i morgen, Mamma til Emma! :D Jeg satser på å 'ta en Dossa' og bli gravid i pp 41, da er jeg gravid før 2015, hehe ;)

Mama :wub: Så dumt at du har gått på en smell :( Men veldig bra at du forstår det selv og tar tak i det! Da blir du mye fortere bra igjen. Ta vare på deg selv!

Ellers takk for alle heiarop - er 2-3 dpo i dag, og har fulgt boka når det gjelder å gjøre det som skal til for å lage baby. Men har vært superstressa siste uka, så litt rart om det skulle klaffe nå...

Sender siste rest av god energi til Supersnusken - og så blir det nok mindre magevondt om ikke alt for lenge! :D

Fiesnupp! Hvordan går det med den lille familien? Det er et sjokk å få barn, særlig når mini henger i puppen kontinuerlig. Men plutselig er han litt større og du føler deg mye mer fri. Hang in there! :D

Så bra at ståa i heimen er bedre Tussemor, gleder meg! :D

Er på mobil, så har glemt halvparten av det jeg skrev i går som forsvant.. Får prøve på nytt en annen dag.

Natta, gode dere! :D

Endret av **Cayenne**

Apex, Vinterblomst og Corneliuss! (Og Mama, når du er klar) :)

Ser at det er vår tur å rykke opp til 1. tri :D

Lykke til med prøvene Vinterblomst - personlig tror jeg ikke AMH har allverden å si, mange klarer det med lave verdier, og mine høye verdier hjelper ikke stort, ser det ut til..

Hei alle!

Det har vært alt for travelt de siste dagene. Kom akkurat hjem fra jobb i København og burde egentlig jobbe videre, men nå kapitulerte jeg. Orker ikke før i morgen. Trengte en liten pausen med dere!!! ❤

Sjøgress, girasol og dossa; takk, søte dere som spør etter meg. Så koselig å bli tenkt på! 😊 Det går litt bedre mentalt, men jeg tror jeg tar med meg dette resten av livet. Håper jeg slipper å miste et lite nurk til. Og føler med de av dere bimere som eventuelt har opplevd dette både flere ganger og senere i svangerskapet. 😢 jeg har skikkelig hodepine som henger igjen uheldigvis, men ellers går det ok. Jeg går og venter på at det ikke skal komme noe mer blod for å være i vanlig syklus. Tror hver dag at det er slutt, men så kommer det brune tråder eller slim med bittelitt rosa i. Ganske eksplisitte detaljer her i kveld. Ha ha. Men nå MÅ det da snart være ferdig. Lenge siden det har blødd skikkelig (ferdig første uken). Har bestilt time hos volvat for å sjekke ut en gyn som ble anbefalt. Skal dit neste uke så da skal jeg både spørre om alt, sjekke hodepine og uvi, og se om eg vil bruke henne i oppfølging av nytt svangerskap.

Hh80; tror det er ganske normalt det du føler jeg. Man er jo i sin lille boble med babyen, men kanskje du kan ta guttene dine ut noen timer for å gi de litt mammatid, mens mannen tar vare på den lille? Og det der med å tenke på at noe skjer med familien er jeg ekspert på. Det er vel en slags kjærlighetserklæring 😍. Og det blir jo sterkere om man opplever at noen trenger en ekstra mye (som en nyfødt baby). En vennine lærte meg at jeg skulle fortsette å tenke etter at krise var der, og så tenke på på en Happy ending. Feks noen blir påkjørt - så tenker man at de reiser seg opp og er ok til slutt.

Dossa; var det i morgen det var begravelse? Eller torsdag? Du er en sterk og fin støtte for barna i klassen. Pass på at noen passer på deg også. Skulle du flytte til Oslo så har jeg en sønn du gjerne må få passe på og være læreren til! 💝

Supersnusken; går det bedre med lillesnusk?

Mamafoodie; hva skjer? Har det skjedd noe som gjør deg nedfor? Håper du får en bedre dag i morgen. 🌺

Girasol og sjøgress - nå ble jeg helt blank. Skrev dere noe om dere? Håper dere har det bra! 💝

Mamma til Emma; så bra at du skal på klinikken i Porsgrunn. Krysser fingre for oss alle.

Kjøttmeis; JA! Nå er du på riktig side av 1. Trimester! Hurra.

Klem fra meg ❤

Endret av Corneliuss

Cayenne! Så spennende med dpo-land!! Jeg skal krysse fingre for deg de neste to ukene!!!!! Ja, nå har jeg så lyst til at vi skal ta skrittet over til første tri. Dere får gå først så kommer jeg etter om noen få uker! ❤❤❤

Bor du i Oslo også?

Nattaklem

Velkommen tilbake, Mamma-til-Emma :) Masse lykkeønskninger for morgendagen! Det må da gå helt fint å ta med mini. Håper du får gode nyheter. 

Dossa, kjære deg, tenk at du er over 13 uker allerede! Har dere fortalt det til ungene enda? Andre som vet/ikke vet? 

Cayenne, som jeg heier på fullklaff for deg denen måneden!  :duskedame:  :duskedame:  :duskedame: Det kan gå bra selv om man er stresset - med så mange faktorer er det vanskelig å forutsi. Så jeg krysser alt jeg har for deg! 

Girasol og Kjøttmeis, hvordan er formen så langt? Jeg har hatt flere kvalmebyger i dag, men er mindre trøtt enn i forrige uke, så egentlig mest glad for at jeg har noen symptomer, hihi :kaklehone: 

Jeg bestilte svangerskapskontroll på nett i helgen, og i morrest dukket det opp sms om at jeg har fått time allerede nå fredag! Tenk det, da! Er bare i uke 6 da, men … Gleder meg nå uansett. Alle dere proffe: Er det noe spes jeg må huske til kontrollen? 

Velkommen tilbake, Mamma-til-Emma :) Masse lykkeønskninger for morgendagen! Det må da gå helt fint å ta med mini. Håper du får gode nyheter.

Dossa, kjære deg, tenk at du er over 13 uker allerede! Har dere fortalt det til ungene enda? Andre som vet/ikke vet?

Cayenne, som jeg heier på fullklaff for deg denen måneden! :duskedame::duskedame::duskedame: Det kan gå bra selv om man er stresset - med så mange faktorer er det vanskelig å forutsi. Så jeg krysser alt jeg har for deg!

Girasol og Kjøttmeis, hvordan er formen så langt? Jeg har hatt flere kvalmebyger i dag, men er mindre trøtt enn i forrige uke, så egentlig mest glad for at jeg har noen symptomer, hihi :kaklehone:

Jeg bestilte svangerskapskontroll på nett i helgen, og i morrest dukket det opp sms om at jeg har fått time allerede nå fredag! Tenk det, da! Er bare i uke 6 da, men … Gleder meg nå uansett. Alle dere proffe: Er det noe spes jeg må huske til kontrollen?

Siden timen er ganske tidlig så tror jeg ikke det, men du kan jo ta med en urinprøve for sikkerhets skyld. 😄 De tar vanligvis ikke blodprøver før litt senere, men det varierer litt fra lege til lege også. Hvis du bor i Oslo eller et sted som det er litt fult opp på sykehusene så kan du be legen bestille fødeplass til deg. Spesielt om du vil på riksen. Lykke til! Så spennende! 😄👪

Heia sjøgress!

He he skjønner at det er bra å ha litt (!) symptomer, så håper jeg ikke kvalmen tar overhånd. 😊

Takk for omsorg. Jeg er vel en liten rødstrømpe og vil at det skal funke, men det er tider hvor det blir litt vel mye. Familien er lyspunktet i tilværelsen. Er så godt å ha de. Jobben er spennende men miljøet litt vel tøft så er ikke bare å slakke ned. Blir ikke pensjonist der. 😁😜😉

Mange klemmer til verdens beste sjøgress!

Hei jenter!

Liten rapport fra den idylliske barseltiden... Hadde det endelig vært Komikk hun hadde HH80! ;) Autocorrect kan sannelig være spot on noen ganger...! ;) Neida, men her er det temmelig laber stemning med nok en skikkelig kolikkbaby.. Minisnusken har vist seg å være enda "verre" enn førstemann, og det trodde vi faktisk ikke var mulig.. :(

Det er så enormt frustrerende! Jeg er overbevist om at hun har magesmerter, hun hylskriker, presser, og krøker seg sammen i tak. Nå kan det vare i over 12timer i strekk, resten av tiden sover hun stakkars, sikkert utmattet.. Så nå er det utprøving av alt mulig, har jo lyst til å gjøre alt samtidig med det bør man jo selvsagt ikke, da blir det jo umulig å vite hva som virket.. Men, blir vel Minifom, melkefri diett osv i alle fall. Så lenge hun legger på seg og bæsjer er det jo ingenting å gjøre.. Er litt skeptisk til alt dette med KISS/kiropraktorer osv, men man blir jo desperat så prøver vel det også. 

Det triste er jo at den store "forelskelsen" jeg kjente på ovenfor henne i starten er helt borte, det eneste vi vil er jo at hun skal sove.. Får skikkelig dårlig samvittighet for at de gode følelsene forsvinner slik :( Vet jo at det kommer tilbake, og jeg er jo uendelig glad i henne, det er bare vanskelig å føle det når hun bare skriker.. Det skjer aldri at hun er våken uten å skrike, enten er det søvn eller så er det skrik. Får ikke blitt kjent med henne eller kost med henne, det er så trist! Har jo så vondt av henne også stakkars. Og dette går jo utover storesøster også, trøtte,slitne og oppgitte foreldre er en dårlig kombinasjon m en trøtt gretten unge i verste trassalder på ettermiddagene.. 

Sorry for dette klagete egoinnlegget! Hadde jo planer om å bli mer aktiv igjen her inne, og bli flinkere på å kommentere alle, men nå ser det ut til at jeg går rett fra graviditetsbobla via barselsbobla og inn i den fryktede kolikkbobla..... Håper i alle fall det ikke varer lengre enn de vanlige 3mnd (BARE 3 MND...virker uendelig lenge...gleder meg til våren!) 

Supersnusken. Har du tenkt på osteopat? Vi har en her som er magisk. Folk kommerfra hele Norge for behandling!!! Han behandler alt mulig, og det beste, han bare holder hendene på ungen ;-) håper dere har gode folk rundt dere som kan avlaste litt!! God varm klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...