Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Spiren min; håper det går greit og at det ikke er svangerskapsdiabetes. Har hørt at den drikken ikke er så veldig god på sykehuset... Bra valg med salat! 👍

Kjøttmeis; krysser, krysser, krysser fingre for deg! 💝 Og håper at jeg er så heldig at jeg får komme etter snart!

Jeg hadde bare 37 i hcg så det har virkelig suset ned på kort tid. Noen som har hatt hodepine i forbindelse med sa eller uvi? Og har uvi noe å si for at man får sa?

Dossa og høneybøny; hvordan går det i dag? 💐

Fortsetter under...

Spiren min; håper det går greit og at det ikke er svangerskapsdiabetes. Har hørt at den drikken ikke er så veldig god på sykehuset... Bra valg med salat! 👍

Kjøttmeis; krysser, krysser, krysser fingre for deg! 💝 Og håper at jeg er så heldig at jeg får komme etter snart!

Jeg hadde bare 37 i hcg så det har virkelig suset ned på kort tid. Noen som har hatt hodepine i forbindelse med sa eller uvi? Og har uvi noe å si for at man får sa?

Dossa og høneybøny; hvordan går det i dag? 💐

Vet ikke om dette er sammenliknbart, men jeg går fortsatt og venter på blødning etter min BO, og jeg har nå i flere dager slitt med hodepine. Den er ikke veldig ille, men den vil bare ikke bort! Hjelper ikke med vann, mat, frisk luft, paracet, ibux eller rødvin. .. Og nei, jeg har ikke prøvd alt dette samtidig ;) Regner med det er en god blanding av spenninger/anspente muskler i kbeve/nakke og at det er mye hormoner som skal ut av kroppen. Er veldig irriterende!

Jepp! Irriterende ja! Men litt bra å høre at jeg ikke er den eneste... Begynte å lure på om noe var helt galt. Min er ganske ille, men da er kanskje hodepine et symptom. Hormoner mine har virkelig gått ned i rekordfart så da krysser jeg fingre for at jeg får mensen snart. Hurra!

Elibjo, får du ikke noe for å få egget ut? Husker jo at du har gått med det fra minimum forrige uke. Kjipt. 😳

Corneliuss - dei seier i allefall at ein ikkje skal gå med infeksjon i kroppen når ein er gravid. Og ein blir kjem raskt til på legevakta om ein mistenkjer uvi og er gravid - trur det kan setja i gang noko. No veit ikkje eg all verda om dette, så ta det med ei klype salt.

Kjøttmeis - så spennende dette er! Krysser fingrene for deg!! Høres lovende ut syns jeg :D

Corneliuss - Så bra at hcg´en går fort ned. Håper det betyr at TR kommer snart igjen, så vi kan gå våren i møte sammen med  :gravid:  Og så klart det samme hos deg også elibjo! 

Uten at jeg har lest noe om det kan jeg vel tenke meg at hodepine kan komme av at en mister en del blod og at kroppen jobber hardt for å få orden på seg selv igjen? Og de fleste spenner seg mye i tillegg når det er vondt, både fysisk og psykisk. Kanskje det hjelper med varmepakning eller varmeflaske på skuldrene? Og pass på at tunga ikke er presset opp i ganen - det var et lurt tips jeg fikk en gang :) 

Lykke til med testingen Spiren min!

Annonse

ble test idag, 4 dager før ikm å det var jo fullstendig idioti hhahahhh, negativ selvfølgelig. Kan ikke lære :-) 

Dermed føler jeg ikke noe på spire denne måneden. Har trykk over symfysen nå ikveld som flere måneder har vært tegn på mens!  

Gleder meg til neste pp, pp6 og resultater fra gyn som vil gi oss svar :) 

Lykke til alle, med uvi og uten uvi, hodepine eller uten, spirene sitter snart hos dere  :hjertesmil:

Tenker på deg Dossa og hønnybønny, håper dagene gir glede også!  :hjertesmil:

God kveld og natt alle gode damer! 

Vinterblomst, den mnd jeg ble gravid hadde jeg ingen symptomer ;) de andre månedene hadde jeg plenty, men jeg skulle jo ikke bli gravid den mnd jeg ble det, så jeg lette vel ikke etter symptomer heller ;) ikke mist motet ;)

Jeg tror ikke jeg har sv.skapsdiabetes, testen er bare en del av oppfølgingen siden jeg har valgt å få denne på Adipol på Riksen. Avd for overvektige gravide, ekstra oppfølging og ultralyder og tydeligvis glukosetester. Men man vet jo aldri, derfor jeg var spent på resultatet. Men får vite i morgen, skal til jordmor da. :)

Husker ikke hva jeg skulle kommentere for noe mer, jeg er jo helt håpløs. Er forresten 17+1 i dag, og over i 18. uke. Nærmer seg halvveis gitt! Surrealistisk... Og hjelpe meg så spent jeg er på ultralyden i neste uke!

Fine Hønny og Dossa: Håper dere har det bedre i dag! 

Som jeg håper du snart er i rute med syklusen din, Corneliuss! Du fortjener virkelig en fulltreffer igjen så fort det lar seg gjøre! Så trist at du har så mange plager... Hvordan er formen nå? 

Så flink du var som valgte salat, SpirenMin! Det tror jeg ikke jeg hadde klart etter en så anstrengende dag. :fnise:  En stor applaus for deg! Lykke til med prøveresultatene i morgen! Hvor langt på vei er du? Jeg fant ikke lista vår her i farten.. :)

Oooo, så spennende, Kjøttmeis! Bare to dager igjen, jo!  :duskedame:  :duskedame:  :duskedame:  Heier masse herfra!! Har du hatt nye symptomer i dag?

Jeg er så utrolig TRØTT for tiden... Det er jo egentlig en god nyhet, hihi. Men jeg får så dårlig samvittighet for jobben! Det går skikkelig sakte med meg, og jeg ser allerede nå at dagene virkelig ikke strekker til. Puh! Den kjipe samvittigheten, altså. Er det noen av dere som har tips til å takle trøttheten? Jeg tar imot med stor takk! 

Klemmer til hele nabolaget!  :hug:

Vinterblomst: Vi lærer vel aldri, nei. Et kjempefornøyd med at jeg har klart å holde meg så langt denne gangen. :fnise:

SpirenMin: Håper du slipper diabetes, og snart halvveis, tenk det! Kjempespennende med UL, har du noen følelse på kjønn? :D

Sjøgress: Kvalmen har så godt som gitt seg, men har fått et voldsomt trykk i magen nå i kveld. Har aldri hatt noe sånt i forbindelse med mensen før, men tenker at det kan jo være kroppen som fortsatt normaliserer seg etter elleve år med piller. Dog hadde jeg veldig kraftige menssmerter da jeg var yngre, så synes jo jeg burde kjent igjen dette hvis jeg hadde hatt det før. Ser an tempen i morgen, så får vi se! Iik!

Jepp! Irriterende ja! Men litt bra å høre at jeg ikke er den eneste... Begynte å lure på om noe var helt galt. Min er ganske ille, men da er kanskje hodepine et symptom. Hormoner mine har virkelig gått ned i rekordfart så da krysser jeg fingre for at jeg får mensen snart. Hurra!

Elibjo, får du ikke noe for å få egget ut? Husker jo at du har gått med det fra minimum forrige uke. Kjipt. 😳

Jeg fikk det bekreftet på ul mandag forrige uke. Da sa legen at jeg skulle gi kroppen inntil to uker på å ordne opp selv. Så hvis jeg ikke får blødning i løpet av helga, skulle jeg få piller. Hadde vært greit å blitt ferdig snart, så jeg kan begynne å nullstille meg og se framover mot et nytt forsøk.

Gode og søte Corneliuss, Vinterblomst og Sjøgress :strix: deres omtanke varmer godt!!!

Dagene er tunge men både jeg og klassen prøver så godt vi kan og tenke på de gode minnene om jenta vår :klem: Skal være begravelse i neste uke og da blir skolen stengt fra kl 11.

Jeg gruer meg til den dagen *snufs*

Men over til noen gode nyheter!!!!!

Jeg var på UL igår og han gjorde en grundig jobb :helen:

Knøttet mitt vokser seg stor og fin!

Hjerte slo reglemessig, nakkefolden er normal, baby'n har nesebein, alle de indre organer er i orden og virker *hurra*

Alt dette tyder på at jeg bærer på et friskt foster uten kromosonfeil :strix:

Jeg er såååå happy!!!!!

Skal inn på riksen idag og ny undersøkelse og da får svar på blodprøvene som ble tatt forrige uke.

Vil nå få en sikker bekreftelse på om fosteret er friskt :wub:

Har virkelig senket skuldra og nyter den lille i magen min *smelt* :klem:

Sender en goooood Dossa klem til dere alle herlige jentene i dette magiske nabolaget :wub:  :klem:

Jeg våknet klokken tre i natt og fikk ikke sove, tenkte bare på den testen som lå og ventet. Klarte å drøye til fire, tok tempen da, og den var steget ytterligere! Var så skjelven at jeg gikk rett i veggen på vei til badet! :fnise: Har vært så sikker siden i går på at dette måtte være dagen, men da det hadde gått to minutter uten strek sank motet - men så kom den faen meg!! Svak, svak, men innen fristen. Herregud! Den var litt sterkere da jeg sto opp på ordentlig, har tatt bilde, men får ikke lagt det ut her fra mobilen. Men shiiiiit altså! Jeg bare gliser som en idiot.

Dossa: Herlig at alt er så bra med leieboeren! Og jeg er sikker på at du er en super støtte for elevene dine. Når de tenker tilbake på denne fæle hendelsen senere i livet kommer de også til å huske hvor godt det var å ha nettopp deg der! :klem:

Annonse

Åååååå så spennende Kjøttmeis :wub:

Hehe....synes jeg ser du smeller i veggen :ler: *knis*

Krysser fingra for at streken blir tydeligere neste gang du tester som jeg regner med MÅ bli imorra tidlig :nigo:

En strek er en strek vettu, skal bli gøy å se navnet ditt på 1 trimester!!!

Snart gravide:
Apex: 1 gutt født i forrige århundre, PP 6, MA i september. IKM 20.01
Sensitiv har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til. 
Cayenne har to herlige, halvstore troll, og håper det siste kommer i 2014.. PP 30. IKM 26.11..13
Mama foodie: 32 år, har en gullgutt, ønsker seg veldig minst et søsken til han. PP 10, IKM ca 11.01.14
Vinterblomst 43 år har ett barn, ønsker oss fler :-)
Kjøttmeis, 29 år (ikke jug engang!), førstegangsprøver, PP3, IKM 17.01.14
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk.

1.trimester:
ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )

Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold

Sjøgress (33 år, to barn) termin ca 22.09.14.

Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin ca 25.09.14) 

2.trimester:

Katta82 (31år, ingen barn. Termin i begynnelsen av juni 2014)
SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, termin 24. juni 2014)
Kjærepære (34 år, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, småpærene kommer nok før termin 3. juli -14)

Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)
Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)
Sidney (32 år, termin ca 7.7-14)
Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014
Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14)

3 trimester:

Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar, KS 20.januar)
MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))
En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).
Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).

Født:
Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. april
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente
Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06
Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8
Junimage (termin slutten av juni)
Rime fikk to jenter 30. juni <3
Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)
81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4
GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia. Fikk en STOR og frisk gutt 8.september
nerdybirdy (termin 23 oktober), fødte en nydelig liten jente
Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.
m1980 (termin 29. Aug) ?
Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 
Fiemamma (termin med gutt 16.november, førstegangs)
Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)
Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14
HH80 (termin 4.januar)

Takk for at du tok ansvar og hentet fram lista vår, Dossa! :) *KlemKlem*

Tenker på deg, så glad for å lese at det får så fint med spiren din - det er jaggu godt med noe fint midt i alt det triste!

God klem til Hønny også, det må være en forferdelig beskjed å få. Håper dere får mange gode stunder sammen, og at mammaen din er godt smertelindret.

Ser at det nå begynner å bli litt plass i 1.trimester igjen, melder meg gjerne på altså - straks jeg er kvalifisert!! ;) IKM til uka, kjenner jeg begynner å merke litt til håpet som er følgesvenn med Drømmen.. Symptomer kjenner jeg derimot lite til, det får bli som det blir! :)

Ha en fin dag, ladies! :)

Grattis Kjøttmeis!!! 

Her sitter jeg å ni føler på alle vondter i kroppen. Hatt veldig mye kynnere siste døgnet og de kommer rimelig tett på hverandre, men fortsatt ikke noe jevnlighet i dem. Hadde et skikkelig tak i korsryggen som jeg ikke har kjent før tidligere i dag, men ingen repetisjon så da er det vel bare modning som holder på. Holder meg veldig i ro, dvs labber rundt i morgenkåpa for ikke giddi å kledd på meg en gang i håp om at ingenting starter før typen er hjemme igjen i kveld fra brøyting på Hemsedalsfjellet.

Roper et hurra for deg her inne også Kjøttmeis!

Håper du også kan følge etter apex :D

Rett rundt den lange innspurtsvingen venter en fantastisk premie Minnimusa - lykke til!  :tommelsmil:

Så flotte nyheter Dossa! Godt å bli fulgt opp av flinke folk  :enig:

Da er Duo testen ved Riksen overstått og den er bestått!! :D

Gode tall på blodprøvene og på UL♥

Dette betyr at fosteret i magen min ikke har de alvorlige kromosonfeila!

Jeg er såååå lykkelig :wub:

Er idag 12+5 og den lille er nesten 7 cm lang og sprelte skikkelig i magehulen sin *knis*

Baby'n er snill med mamma'n sin for jeg er heldig som er i så god form!

Hønny♥ tenker masse på deg vennen.

Håper du skaper mange gode minner med mamma'n din :wub:

Gratulerer så mye, Kjøttmeis! Et stort HURRA for deg!!! Veldig gøy at vi er så mange som har fått positive tester den siste uken. Det blir en spennende vår, sommer og høst her inne! Håper ikke symptomene tar helt av for deg. 

Dossa! Så godt å høre at du har fått gode nyheter og gleder deg over den lille minin i magen. Jeg er lykkelig sammen med deg, min gode venn!

Jammen skvatt jeg litt da jeg så lista vår som du hentet frem, Dossa! Rart og veldig fint å se meg selv på 1.trimester..  

Lykke til med innspurt og kynnere, Minnimusa! Så spennende tider nå! 

Hønny, håper dere koser dere sammen, og at sorgen ikke tar overhånd. Tenker masse på deg.  :hug:

GRATULERER KJØTTMEIS!!!!!!!!! OH LYKKE  :hjertesmil:  :hjertesmil:  :sol:

Takk for oppmuntrende ord damer :) begynner å få litt travel mage, og det er også tegn på tr.. well well! 

Gratulerer med superfine prøveresultater Dossa  :sol: hurra for knøttet  :duskedame:

nå er det leggetid for snuppa vår! :)

Takk for alle gratulatores, dere er jo best!

Viste testen til mannen nå i ettermiddag, og han ser også strek. :D Han er foreløpig mest opptatt av om babyen kan komme på bursdagen hans, og at han får ha alt ølet i fred framover. (Vi brygger selv, nemlig.) :ler:

Hurra for deg og mini igjen, Dossa!

Og massemasse lykke til i innspurten, Minnimusa!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...