Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Corneliuss, høres ut som en tøff dag for deg! Har du fortalt noen andre enn de nærmeste hva som har skjedd? Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet dersom du bestemmer deg for å be om litt lengre sykemelding. Jeg tenker masse på deg, og håper du får ro til å komme deg skikkelig så raskt som mulig!  :hug:

Kjærepære, så spennende! Tenk at du er over 15 uker allerede! Masse lykke til med rugingen! Så koselig med tvillingvugge, det høres veldig fint ut. Så heldige småpærer! :klem1:  Har du noen andre plager, eller er det hovedsakelig energinivået som er litt lavt? 

Her er det fortsatt spenning og glede! :strix:  Har vært ute på sparketur med guttene mine i dag, og lekt i snøen i hagen i over to timer. Ellers har vi kost oss inne, med bøker, nettbrett, tegning og lek. Minsten min ville lage et kort til sin kamerat fra barnehagen, og bestemte at der skulle det stå: "Du er min aller beste venn!" Sukk! Mammahjertet! :wub:  

Dossa, Dossa, som jeg tenker på deg! Med gråten i hjertet… Håper du får sove litt i natt! Klem   

Fortsetter under...

Sitter her med mitt eget hode, og mange tanker i natten.. Har hatt en prat med samboeren min om hva han tenker rundt babyprosjektet, og han sa etter mye om og men at han synes det er blitt så mye fokus på resultatet at han får mindre lyst fordi det kjennes ut som plikt. Ønsker ikke å gi opp, heldigvis - men har bedt meg slette app'en for EL så vi heller kan ta noen måneder med kos for kosen sin del - og blir det baby av det så er det bare en bonus.. Han har faktisk også kuttet røyken igjen, så han bidrar i positiv retning og det er bra! Jeg synes det er skikkelig turn off med røykånde så det er kjærkomment :)

Har IKM om en ukes tid, men har som jeg har skrevet tidligere ikke særlig troen på denne måneden og ser på en måte litt frem til kjæresterier og litt hverdagskurtise i stedet for pliktaksjer som jeg nå føler han ikke synes noe om.

Klarer likevel ikke å la tanken på "går tida fra oss" ligge - så jeg lurer litt på det med akupunktur, er det noen av dere som har erfaringer med det for å øke oddsen? Tenkte evt å forsøke det når vi nærmer oss årsdagen for utnapping av spiral, hvis spiren ikke sitter.. Noen som vil dele tanker??

Ha en fin mandag, jenter! Klem

Endret av Apex

Forstår deg godt Apex, mtp om tiden løper fra..

bakdelen er at fokus ofte tar for stor plass, slik at våre naturlige hormoner blir overmannet av stresshormoner.. tror dere får det bedre ved å slappe av i etpar måneder :) 

Kos dere, og masse lykke til :)

Hvordan gikk det i dag, Dossa?  :hug:

Girasol: det er fremdeles litt vanskelig å skjønne at det er to der inne, men siden jeg er kommet såpass langt så begynner jeg å tro litt på det ;) Blir nok lettere etter UL.

Sjøgress: er mye hodepinen og at jeg blir fort sliten som jeg er plaget med, men blodtrykket må jeg også passe på. Er disse tingene som gjør at jeg jobber mindre. Har også vært en del kvalm, men det er jo bedre nå. Har kjent litt i hofta/bekken side uke 7, men det har ikke forverret seg, så det går fint :)

Apex: høres ut som et lurt forslag fra samboeren :) Av og til må man bare senke skuldrene, gi litt f*en og kose seg sammen!  :yvonne:

Det har vært en tung og vond dag idag :(

Var både trist, vondt og godt å komme på klasserommet sjøl om det stod en tom pult der. Utrolig hardt å møte de sørgende elevene og foreldra deres :( Så og si alle elevene hadde foreldra med seg på minnestunden idag og de ble med inn på klasserommet etterpå.

Vi har grini sammen, smilt og ledd idag.

Var kjempe deilig utover dagen å høre dem le og se et smil i ansiktet♥

Var på hjemmebesøk hos foreldra til den døde idag.

Trist stemning og følte meg ikke høy i hatten da foreldra gråt i arma mine :(

Men sjøl om det var trist var det også en god stemning og det var godt å få prata med foreldra :wub:

Er veldig glad for at denne dagen er over!

Nå skal jeg samle krefter og hvile meg :)

Annonse

God klem, Dossa <3

Apex, den mannlige delen av husholdningen min var også møkklei prøvingen, det blir jo mindre romantikk når det er noe man "må". Ta litt fri, hygg dere med hverandre og plutselig sitter'n :) at han har sluttet å røyke er jo kjempepositivt :)

Dossa: jeg gråter litt for deg og den (de to) jentene her. Er jo fremdeles litt hormonell så jeg er jo ikke så vanskelig å bevege i utgangspunktet, men dette er så ekstremt som foreldre og lærere kan oppleve i sin tid. Har ordentlig vondt av dere! 💝😳

Apex; du skal se at tiden ikke løper fra dere, men at mindre stress rundt dette gjør at du blir gravid i stede. Vi har en del eksempler på det i vår vennegjeng. Uansett så kan det være bra å få litt fokus på å dyrke forholdet. Det trenger alle. Drikk vin, le, kos og prat sammen!

Ha en fin kveld, jenter! 🎆

Jeg er slakt på sofaen og har en helt enorm hodepine etter å ha fått barna i seng. Ringte legen så skal bare jobbe 50%, så i morgen skal jeg prøve å sove så lenge som mulig. Bare roe ned og prøve å pleie en veldig sliten kropp og hode. 👧

Huff Dossa så ufattelig trist og grusomt,bra du har kommet deg igjennnom dagen.

Her har nok en gang livet blitt snudd på hodet,jan/feb er tydeligvis dårlige sykehus mnd for denne familien.For 1 år siden lå jo gubben som et slakt på sykehuset,bra nå heldigvis.

Men nå er det min mamma som jeg fikk lagt inn på sykehuset etter 3 uker med lungebetennelse på torsdag,som på fredag viste seg å være brystkreft med spredning til skjellettet og lunge,hun er bare 67 år og det eneste de kan gjøre er livsforlengende behandling,jeg er litt utslått :-((((

Kjære Hønny ♥ så utrolig trist å lese om mamma'din :(

Jeg håper hun får en god tid sammen med deg og dine. Og at hun ikke blir revet fra dere så altfor fort.

Livet er skjørt så man må nyte hverdag med sine kjære og glede seg over de små tingene.

Sender deg en varm klem♥

Å hønny-bunny, det var vondt å lesa. Skjønar godt at du er litt slått ut, slikt håpar ein jo at ein aldri må oppleva. Og 67 er jo ingen alder no til dags! Håpar de får vore mykje i lag i tida som kjem og at ho får god smertelindring. Sender deg ein styrkeklem, vanskeleg å vita kva ein eigentleg skal seia  - men gode ynskjer går din veg.

Som Dossa seier: ein må leva her og no og ta vare på gode stunder. Livet er skjørt, og ein veit aldri kva som kan skje. Etter at ei venninne fekk husveggen og skråningen utanfor inn på soverommet til seg og ungane, og døydde, har eg prøvd å leva etter det. For når det går an går alt an, ikkje alltid så lett å hugsa i kvardagen, men eg prøver. 

Dossa: Du sterke flotte kvinne, er sikker på at du har taklet dagen på beste mulig måte og at alle involverte er glad de har en så flott lærer som deg! Den saken er så uendelig trist, tårene triller hver gang jeg tenker på den. Så meningsløst så meningsløst! Men sammen skal dere komme dere igjennom dette, det er jeg sikker på! Varm klem til deg, la familien dulle og pleie og trøste deg i dag, det har du fortjent!

Hønny: Huff, så grusomt! Mistet akkurat et nært familiemedlme i kreft i samme alder, det er virkelig så alt for ungt. Håper virkelig den livsforlengende behandlingen kan forlenge mye og gi god livskvalitet også! Min erfaring er i at kreftomsorgen er veldig god, man blir godt ivaretatt og de er flinke til å hjelpe med smerter og andre plager. At du er litt utslått skjønner jeg godt, håper du og familien har mange gode støttespillere rundt dere!

Huff, ble litt deppa av hele dette innlegget, natta jenter!

Annonse

For en fantastisk person du er, Dossa! Har tenkt masse på deg i dag. Klem

Huff, Hønny, så utrolig trist å høre! Håper dere får gode stunder sammen nå fremover. Det er jammen lettere sagt enn gjort å leve her og nå, men slike påminnelser gjør virkelig inntrykk… Lykke til i tiden som kommer! Gode tanker fra meg.

Ja livet er skjørt - varme klemmer til Hønny-Bunny og Dossa (og alle andre som vi ha!)

Og samtidig svever jeg litt rundt på en sky etter helgas fine tester :) Holdt på å plumpe ut med det på jobb i går.. Lurer på hvor lenge jeg klarer å holde på den fine hemmeligheten!  :P  

så trist hønnybønny :( kreft er helt enkelt en jævlig greie! mistet også et familiemedlem for 2 år siden. kreft er blitt så allment liksom. skal ikke være sånn.

Men nå håper jeg dere alle blir tatt vare på! det er støttegrupper både for de som er ramma og pårørende. Ønsker deg en god tid, tross alt :-) 

Hvordan går det med dere, dossa og hønybunny? Tenker på dere! Sender en stor, stor klem til hver av dere! 💝💝💝

Har vært til testing på legekontoret. Hadde uvi, og spurte om jeg kunne få en sjekk med ul for å se om alt var borte. Men fikk ikke svar med en gang. Tok hcg, gb og ferr så krysser jeg fingrene for at alt står bra til med den stakkars kroppen min 👧

Ble til at jeg jobbet resten av dagen, og er usikker på om jeg klarer å ta noe mer fri resten av uken. Jeg prøver i alle fall være snill med meg. Er fremdeles sliten, men var i alle fall godt å sove litt lengre i dag.

Håper dere andre har det bra! Stor klem 💝

Corneliuss♥ takk for den varme omtanken.

Det går sakte men sikkert bedre med både meg og mine elever :) Det tar tid å bearbeide sorgen, men med tida vil vi sitte igjen og tenke på de gode minnene :wub:

Du må passe på deg sjøl. Håper du snart er på beina igjen og at formen blir bedre og bedre. Og jeg håper av hele mitt hjerte at det ikke tar lang tid før vi hører et jubelrop fra deg ;)

Verdens søteste dossa og kjøttmeis!

Dere er vel verdens skjønneste. Det føles helt fabelaktig at noen heier! 💝 Jeg som gråter av alt om dagen... Mannen lurer på hva som skjer nå. He he. Men det er så fint å ha et fellesskap hvor mange bare vil ens beste.

Jeg synes at dagene går så sakte. Er for første gang i mitt liv veldig utålmodig etter å få mensen igjen.

Skjønner godt at det tar tid, dossa. Og det har jo akkurat skjedd også. Dette er antakelig en av de tingene man opplever som preger en resten av livet. Både for deg og for elevene. Jeg tenker ofte på deg. Og på deg, hønybunny.

Kjøttmeis, hvordan har du det da? Og alle dere andre nabovenner. Håper det kommer noen lykkelige beskjeder fra noen snart.

Takk som spør, Corneliuss. :) Sitter nå her og venter og venter ... IKM fredag, har hatt en del murringer helt fra EL som jeg ikke har brydd meg noe om, men nå har det gått over til en slags dump smerte dypt inne, kjennes ikke ut som mensen i det hele tatt. Ble også plutselig dritkvalm etter at jeg kom på jobb i dag, så nå er det vanskelig å ikke håpe ... På den annen side har jeg vært kvalm før IKM før også, så vet ikke helt hva jeg skal tro. :vetikke: Hvis tempen fortsatt er høy i morgen får jeg se om jeg tør å teste, men er så redd for å bli skuffet! Bare pp 3, så jeg har jo virkelig ikke noe å klage over, men blir helt slått i bakken av de negative testene, så denne gangen har jeg lovet meg selv å ikke teste for tidlig.

Hønny, så trist å høre om moren din! For et sjokk det må være for dere. Sender deg gode klemmer, vet dere hvor lang tid mammaen din kan forvente å få? Har hun mye smerter? Huff, så forferdelig!

Kjøttmeis jeg krysser fingrene for deg, håper dette er en forsmak på morgenkvalmen, og at du møter våren med bolle i ovnen :)

Jeg er på sykehuset for glulosebelastning, har drukket sukkervann og venter nå på blodprøve nr to. Blodsukkeret på fastende hjerte var supert, håper neste prøve også er det. Vet ikke om jeg må gjøre dette flere ganger siden jeg er under Adipol, eller om gode svar denne gangen sparer meg for flere runder. Selve drikken var ikke det verste, men halsbrannen blir helt vill når jeg ikke får spise eller drikke noe. Sitter her og gulper og svelger unna. Æsj. Hjelper selvfølgelig heller ikke at laboratoriet ligger rett ved Narvesen, det lukter ikke spesielt vondt av bollene og pizzastykkene og pølsene...

Ønsker alle en fin dag, sender gode klemmer.

Vet ikke hvordan blodsukkeret var, fikk ikke svar på prøve nr to. Men skal til jordmor i morgen, da får jeg vel vite.

Jeg satt og drømte om hveteboller og pizza hele ventetiden, men da jeg kunne spise, hva valgte jeg? Salat... Litt stolt av den ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...