Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må tømme hodet litt kjenner jeg... 

Da "sitter" jeg nok en gang på "berg & dalbanen"... så er det bare å holde seg godt fast, sånn at man henger med helt til slutten igjen! 

Etter å ha prøvd å få nr 2 siden april 2012 er vi fortsatt ikke nærmere den gyldne målet.

Føles som vi står på stand-by faktisk. Fikk i november i fjor etter 2 SA bekreftet fortykket slimhinne i livmor. Har hatt etter en helveteskur med Provera (og dertil angst for å utvikle kreft) blitt fulgt opp av sykehus med nye prøver og positiv utvikling men alltid med advarselen om at jeg må følges opp. I sommer tok jeg valget om å få kontrollert meg hos en privat klinikk. Der fikk jeg beskjed om at alt ser perfekt ut og at jeg bare kunne dra hjem å bli gravid... men 4 kjemiske senere er jeg fortsatt like langt. Eneste som er endret er at jeg er sååå sliten... Var i går på ny kontroll på sykehuset og der finner de igjen tendens til for tykk slimhinne!

ÅÅÅåååååååååh! Kjenner jeg blir så oppgitt... så fryktelig lei meg!

Hvorfor kan ingen kan hjelpe meg og fortelle meg hva jeg skal gjøre. Sitter bare på gjerdet å venter. 

Er henvist til fertilitetsklinikken nå da, så nå er håpet der på at de kan hjelpe meg sånn at vi får den etterlengtede spiren til å sitte.

Vi er veldig takknemmelige for at vi har fått ETT barn uten problemer men lengselen etter å gå gravid, føde og elske ett barn til er så altoppslukende! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snille deg, mamma og storebror. For det første var det utrolig kjekt å se deg her inne igjen, men så trist å lese at du har hatt det så tøft, så lenge. Skulle så gjerne kommet med mange gode råd, men kan bare strekke ut armene gjennom skjermen her og gi deg min beste klem.  Bli gjerne hos oss nå, her er det massemasse støtte å få hos alle disse fine støttekontaktene. Godt å høre at dere skal få hjelp nå da, vi heier deg gjerne fram!

Skrevet

Mamma og storebror huff så leit å lese hvordan dere sliter.

Skulle så gjerne ønske du fikk konkret svar på hva som må til for å hjelpe deg. Det tærer på i lengden, det veit jeg, men det eneste gode rådet jeg kan gi deg er å ikke gi opp håpet :wub:

Strekker også ut armene og holder godt rundt deg!!!! Knuseklemme deg og håper av hele mitt hjerte at en spire snart sitter hos deg :wub:

AK hihi tida går ikke altfor fort skjønner jeg :P men nyt tida før alle de verste symptomene kommer bankende på døra di ;)  Er så herlig hver gang noen blir gravid!!! Og før du veit ordet av det så tripper du inn på 2. trimester :D

Skrevet

AK: Det går sikkert bra, skjønner du er utålmodig, noe jeg er veldig bekjent med! Men som Dossa sier NYYT tida uten de store symptomene! Jeg fikk Hyperemesis G. (ekstrem svangerskapskvalme) i det jeg runda 8 uker og ble så og si sengeliggende i 12 uker + en liten kollaps med påfølgende ambulansetur og noen poser væske på legevakta. Skal love deg at da går tida sakte når man ikke får gjort noe, så nyt tiden nå ;) 

Mamma og storebror: Huff skjønner frustrasjonen! Men se på det positive, nå har dere fått henvisning til fertilitetsklinikk så da finner de nok ut av det og hjelper dere på vei til det ønskede nurket!! Om ikke annet tenk på all den sexen da!!! Kommer fra hu som ikke har noe mann og gikk glipp av all morroa med å prøve å lage barn i det hele tatt, og nå sitter utsultet på mannebein hehe.. ;) STOOOOR trøsteklem!!

Føler jeg har glemt å ønske noen nye velkommen så hvis jeg har: VELKOMMEN!!! 

Skrevet

lykke til mamma&storebror, kan tenke meg det er slitsomt ja. håper dere får svar raskt og at barnet deres får et søsken snart! sender en klem med lyn-bud :)

Skrevet

Takk Unilon :) Velkommen du og :)

Eg er skikkelig oppblåst og har skikkelige knip i magen min no, mulig det er et tegn på at tante rød er på vei...? siste Mens var 8.sept. og neste skal være 6.okt. Men håper veldig på den uteblir... :)
Når eg sjekker mulig termin får eg opp at eg kan være; 

Fullgåtte uker: 2 uker og 4 dager. Noen plass man kan lese om tegn så tidlig ? 
Skrevet

Fikk dårlig samvittighet fordi jeg har glemt å ønske deg velkommen Sharmi81.

VELKOMMEN!!!!! Var ikke meninga å overse deg.

Her kommer du til å stoooooor trives :wub:

Håper det er en spire på gang hos deg ;) Xxxxxxx

Nå har jeg pakka bagen og er klar for en togtur til Trondheim imorra!!!!!

En hel helg alene uten mann og barn, som jeg gleder meg :D

Også skal jeg møte to herlige jenter fra tråden :wub:

Bokormamma og Tussemor :D Johohoho!!!!!

Unga er i seng, mannen jobber overtid så da nyter jeg freden i sofakroken før senga roper på meg :P

Skrevet

Huffameg, mamma&storebror, så trist å høre at det er tungt for dere. Håper dere greier å holde på de gode stundene og de fine tingene som er og skjer i hverdagen - jeg vet hvordan alle fine ting kan drukne i bekymringer når man har det vanskelig. Jeg håper dere får god hjelp, og at spiren plutselig sitter! Mange klemmer fra meg!

Apex, Unilon, Sensitiv, Dossa, En til please og alle dere andre: Tusen takk for den varme velkomsten!! Jeg gleder meg veldig over å være her, og det er så hyggelig å komme inn her og lese om alt det spennende dere driver med, og tenker på. 

Haha, En til please, så gøy å lese om andres bedagelige barn! Mine er veldig forskjellige, men en ting har de hatt til felles: De er veldig glade i å ikke gjøre det andre forventer av dem! Blir mange artige historier sånn noen år etterpå, men også mye kræsjing av fasaden mammaen innimellom strever for å bygge utad! Nå har jeg vel egentlig helt gitt opp det fasadeprosjektet, egentlig. Det er også litt deilig.   

I dag har begge ungene hatt turdager og vært ute på lange turer i ekkelt, kaldt regn og den russiske vinden fra alle kanter. Jeg sendte dem massevis av tanker fra kontoret, og trodde de måtte ha det litt kjipt og kanskje kaldt... Men så kommer vi hjem til lykkelige barn, røde i kinnene og med massevis av historier fra Steinalderdag og "det hemmelige tyv-huset"! Kanskje er det mammaen som er den mest bedagelige av oss.  :rolleyes:  Likevel lagde vi kakao og pop-corn til kvelds, og hadde en skikkelig kosestund med høytlesning og høststemning. Ikke den sunneste avslutningen på dagen, men veldig koselig! 

Tusen takk for den herlige velkomsten, damer! Jeg kjenner kjærligheten helt opp hit til den kalde Finnmarksvidda.  :wub:

Skrevet

Hei på dere, søtinger! :wub:

Sååå koselig med heiing - er i dag 11-12 dpo, og har vært flink pike og latt vær å teste ;) Har pådratt meg en kjip senebetennelse med påfølgende skriveforbud, så med venstrehåndsarbeid via iPhonen blir det ingen kommentarer fra meg på en stund...

Hugs & love!

Skrevet

"Days past ovulation" altså dager ettet eggløsning :)

Skrevet

Hei! 

I dag våknet jeg opp til en hyggelig melding: Vi får plass til sønnen vår i en familiebarnehage nå hvis vi ønsker det! Veldig glad for det :) Vil bare at samboer, sønnen vår og jeg ser på den i helgen og tenker på det litt. Sønnen vår har gått litt over ett år i en barnehage som vi ikke lenger føler er bra nok. I den nye avdelingen er det 42 barn og for liten bemanning. Selv om sønnen vår ikke går fulltid i barnehagen så vil vi at han skal bli sett der også! Utenfor lager kommunen en vei som aldri blir ferdig. En belastning for barna i barnehagen. Så vi har bestemt oss for å si opp og prøve å få ham inn i en familiebarnehage. Det er 2 i kommunen. Den ene får han altså plass i nå - den andre har ledig plass 1. desember. Dette har opptatt meg veldig om dagen. Har vært så bekymret siden jeg ikke lenger føler meg trygg når jeg sender han i barnehagen han går i nå. Håper det løser seg !!! :D

En til, please: Har vært innom HF jeg også. Men bare kort; tok engelsk grunnfag der for lenge siden! Men har alltid trivdes på Blindern, det er fint sted å være! Dette semesteret er jeg som sagt lite der selv om jeg er fulltidsstudent. Sjokolademelk er så godt :) Men jeg drikker kakao jeg også. Så snill mannen din er! :)

Unilon: Hvordan går det med deg?:)

Jeg rekker ikke mer nå. Pliktene kaller. Ha en superfin helg alle sammen!! :D

Skrevet

Snuppa sover i vogna si på verandaen og jeg har bakt gulkremkake som jeg skal ha med til snuppas tremennings ettårsdag i morra. Dvs, den står nå i ovnen og kremen til avkjøling, og jeg har slengt meg på sofaen  B) herlig altså. 

Sensitiv: Tusen takk, så snill du er som spør; med meg går det bra. Fortsatt tantebesøk, men gleder meg til prøving i neste uke eller så. Og om den barnehagen; 42 barn?? På en avdeling? Det høres helt uforsvarlig ut! Jeg jobber selv i barnehage, men vi har heldigvis "bare" 18-20 stk per avdeling med 3-4 voksne. Vi førskolelærere er også i harnisk over at enkelte politikere tror at kvalitet i barnehagen ikke har noe med bemanning å gjøre! Hvordan skal de ansatte rekke å se og ta vare på alle på et individuelt nivå hvis det ikke er nok voksne tilstede... Det er selvsagt mer enn bare bemanning, den rette bemanning må jo selvsagt være der, med god kunnskap og gode verdier i forhold til å ta vare på barn, men likevel, selv den snilleste og mest organiserte pedagog klarer ikke å gjøre jobben skikkelig hvis hun blir overveldet av antall barn. Det var min lille tirade, og jeg er så glad for å høre at dere fikk plass i en mindre barnehage. Gleder meg til å høre mer om ditt inntrykk av den når dere har vært på besøk der. Jeg er hjemme med snuppa enda, men etter nyttår skal hun i 50% barnehage da jeg skal jobbe. Hun skal være på min barnehage i første omgang, men på en annen avdeling enn meg. Men selv om jeg vet at vi er en god barnehage og jeg stoler på de andre der, så gruer jeg meg likevel!  :wacko:

God bedring Cayenne! Og lykke til med testingen når tiden er inne for det :)

Sjøgress, det høres ut som du har herlige, og ganske så normale barn hehe, snuppa er bare ett år, men kjenner allerede at enkelte ting er en kamp om viljen mellom oss og henne. Det er vel sånn det skal være, men skjønner du blir litt sliten, bare drit i fasaden, tror du er mer enn god nok som du er! Og så ble jeg så glad av å lese om hvordan dere hadde kost dere etter barnas villmarkopplevelser :)

Dossa, Bokormamma og Tussemor: Kos dere i Trondheim! Min barndomsby :)

Sharmi80: Jeg vet ikke noe om hvor tidlig man kan kjenne tegn, men å så spennende da! Gleder meg til å høre at dette faktisk er en graviditet!

Minnimusa: Du er jammen tøff som bestemte deg for å få barn selv om du ikke har en mann i livet akkurat nå. Og en dag kommer jo mannen deisendes også, så får du stilt sulten hihi  ;) Hørtes ikke noe særlig ut med de voldsomme symptomene du hadde, men så er vel alt verdt det til slutt :)

mamma&storebror: Stor klem! Bare skriv dine frustrasjoner ut, vi er her for å lytte, og klemme. Skjønner godt at du ønsker ett barn til, selv om du har ett fra før, hjertet sprekker av for mye kjærlighet, og for få barn å dele alt på  :wub: Lykke til på klinikken, og hold oss gjerne oppdatert.

A_K: Det er lov å være bekymret. Symptomer er jo veldig forskjellig fra person til person, som flere har sagt. Men hvis du vil til legen for å berolige frykten, så er vel det helt greit :)

Løve2012: God bedring! Jeg ble helt rørt da jeg leste om den meditasjonen. Kanskje jeg skal prøve det når jeg blir gravid (ved neste EL takk). Det er så magisk å tenke på at det ligger et liv inni magen, ligger der og koser seg og blir elsket av mamman og pappan sin, lurer på om de kjenner de gode følelsene våre. Jeg håper jeg snart får oppleve det en gang til.  :wub:

Oi der piper kaka gitt, tiden flyr når man leser og skriver, til eventuelle jeg ikke rakk å kommentere: lykke til! :) Ciao!

Skrevet

Takk for det Unilon :)

Hadde veldig mageknio i går ettermiddag, og i dag har eg vært litt småkvalm...

Men det kan jo være tanterød tegn og...så må nok bare vente med god tålmodighet!

Skrevet

Dagens klageinnlegg fra en egentlig veldig fornøyd og takknemlig gravid !!

Men nå begynner det å røyne på her.... Jobber fortsatt fullt som sykepleier påsken travel medisinsk post. De to siste dagene på jobb har vært kaos... Cup for eldstemann søndag , jobbing hele forrige helg, ny kamp tirsdag, fotballtrening og fau møte idag, mens mannen måtte på foreldremøte med sin sønn, imorgen er det kveldsvakt , tidlig fredag og lørdag er det ny cup...det går med andre ord i et sinnsykt tempo noe jeg vanligvis liker, men nå er jeg sliten. Er bare i uke 27, men er helt sår og øm over symfysen ett en dag med mye gåing på jobb.. Mini sitter i seteleie og bruker blæra mi som trampoline tror jeg....kjennes hvertfall helt sårt ut i området der....

Gleder meg til helg og friiiiiii : ))) da skal det soves !!!

kos deg masse i helgen! håper du får masse tid i horisontalen  :D  pass på deg sjøl, ikke press deg om det er for hektisk på jobb  :)

Skrevet

Hei på dere, søtinger! :wub:

Sååå koselig med heiing - er i dag 11-12 dpo, og har vært flink pike og latt vær å teste ;) Har pådratt meg en kjip senebetennelse med påfølgende skriveforbud, så med venstrehåndsarbeid via iPhonen blir det ingen kommentarer fra meg på en stund...

Hugs & love!

jeg er også på 11 dpo og blir igrunn mer overbevist for hver dag at mens kommer og ikke en dobbel strek!! men jeg blir ikke lei meg bare veldig veldig skuffet haha.. med bare 1pp har vi jo kanskje såvidt begynt  ;) håper å la være å teste til tirsdag men spørs hehe! God bedring!

Skrevet

for det første!! wow for en evne til å kommentere og huske på så mange! det synes jeg er skikkelig kult!

nei, har ikke sagt noe men det er fordi jeg har greid å pådra meg en aldri så liten bihulebetennelse og en fresk bronkitt på toppen, så jeg er sykemeldt hele denne uka. skal allikevel innom jobben på fredag for å ha medarbeidersamtale, det er jo en fin mulighet til å si det :)

og når det kommer til hårfarge... jeg dro til frisøren i går, sånn helt spontant (les: kjeda meg i hjæl...) jeg har vært blond hele livet med noen perioder med litt mørkere farge. men i går farga jeg håret RØDT!!! hahaha, jeg dævver ass!! og det verste av alt er at jeg er superfornøyd! liker det skikkelig godt :)  :) :)  

var hos JM i dag angående at jeg fikk HELLP i forrige svangerskap. så nå er alle hjulene i gang og det er bare å verpe videre og jeg gleder meg til jeg bikker 12 uker. er ca 7+2 nå :)

samboeren og jeg mediterte sammen i går, da sa vi hei til det lille frøet på sjeleplan og da rant tårene... det var så stort for meg og det kjentes ut som livmora svulmet og fant seg enda bedre til rette inni der :)  nå høres jeg vel helt Martha Louise ut, det var ingen engler og fjær altså, men en kjempefin meditasjon og jeg kan bare anbefale alle som liker å meditere å prøve en svangerkapsmeditasjon!! gjorde det flere ganger i slutten av mitt første svangerskap og hadde også en time hvor vi så på fødselen og det gjorde meg mer selvsikker og følte at den fødselen virkelig "var min" :)  :)

sender baby-støv og fruktbarhets-Magic til alle som vil ha :)  :)

høres ut som en nydelig seanse med lille i magen, det knyttes bånd som gir styrke og glede  :wub: tar imot babystøv!!  :)

Skrevet

sensitiv: min lille på 14 måneder går i familiebhg, der er de 8 barn og 2 voksne 4 dager i uka og 3 voksne 1 dag i uka. og han stortrives!! det er jo selvsagt forskjeller mellom disse fam-bhg som i alle andre bhg, men vi er glad han startet sin barnehage-karriere i en liten bhg. så det anbefales herfra :)

Skrevet

En stor takk til alle dere damer som har strakt ut sine hender og gitt meg en deilig klem igjennom dataskjermen denne uka. Det kjennes godt! Omsorgen deres er til å ta og føle på!

Har nok en gang, etter en lengre sopptur idag klart å snu de negative tankene til nytt positivt pågangsmot!  

VI SKAL LYKKES!  :)  Det finnes ikke noe annet alternativ! 

Skrevet

Guri, så hyggelig og positiv stemning der er her inne, da!  :) Dere viser så stor omtanke for alle - jeg føler meg allerede hjemme her hos dere.

Tusen takk for svar, Minnimusa. Jeg har aldri planlagt så veldig tidligere, men nå kjenner jeg at jeg er litt "smittet" av alle dere proffe her inne. Går det bra med deg og mini i magen? Når er det du har termin?  

Cayenne, god bedring! Og masse lykke til. Det samme til deg, Mamma&storebror. Jeg heier på dere! Noen perioder er tunge, og jeg pleier ofte hente overskudd ved å tenke på sterke folk som dere, som går gjennom så mye uten å miste humør, mot og glede. Mange klemmer fra meg! 

DossaBokormamma og Tussemor, håper dere koser dere maks i Trondheim. Slike helger er så herlige, og gir masse energi og glede.  ^_^ Jeg skal ha en miniutflukt av den typen med ei venninne om tre uker, bare en overnatting og en dag, men jeg ser såååå fram til det! Vi driver et firma sammen, så er kolleger også, og skal bruke en kveld, hotellovernatting og en dag på å hente energi og nyte bylivet. Jeg kan nesten ikke vente!

Åh, Sharmi80, lykke til! Gleder meg til oppdatering. Håper vi følger hverandre inn i forumer for 1.termin veldig snart!  :D

Sensitiv, er det mange avdelinger i den barnehagen? Da jeg studerte jobbet jeg en stund som vikar i en kjempestor barnehage med 250 barn. Det var ingen god følelse, selv om de var delt inn i baser. Alt for store arealer, både ute og inne, mye støy og og veldig uoversiktelig, særlig for de minste. Jeg ble ikke der som vikar så lenge. Min sønn gikk tidligere i en fantastisk avdelingsbarnhage i Bergen. Da vi flyttet fikk vi plass til barna i en basebarnehage her. De er 60 barn på to baser der. De er flinke og gode, og har en god pedagogikk, men jeg var litt bekymret da minsten startet der. Da var han 12 måneder, og det var nok litt stressende å være ny og liten i et så stort miljø... Men nå når han er fire år, går det veldig fint! 

Og kjære deg, da, Unilon, så god og snill du er! Takk for fine ord   :) Lykke til med prøvingen! Vi er ganske likt i syklus, tror jeg. Blir spennende å følge med på hverandre! 

Ha en super fredagskveld, alle sammen! 

Skrevet

Sjøgress; går bra nå og jobber 50%. Har termin 28.januar :)

Skrevet

Da er det høstferie!

Jeg og mannen tar en uke i Italia:-) El om tre dager, og vi har begynt å legge inn aksjer;) Kanskje siste sjanse før assistert befruktning nå. Hadde jo vært best å klare det selv. Har hatt ordentlig el-smerter i dag, og bittelitt lyserødt i el-slimet; må jo være et bra tegn.

Og nå avslapning og sightseeing i Pescara og Roma. Jeg er klar for romantikk, stearinlys og vin! Så får vi se om det blir noe resultat. Skal ikke klage på timingen, i hvert fall!

God helg, damer ♥

Skrevet

Lykke til og kos deg masse elibjo :D

Sjøgress, kanskje vi kan gå gravide samtidig da hvis det klaffer for oss begge, det hadde vært koselig da :)

Her i huset har snuppa blitt forkjølet for første gang, selvfølgelig dårlig timing da vi egentlig skulle i ettårsdag til tremenningen hennes, men vi sendte kaka med mamma og tantene, så får vi ta turen når hun har blitt frisk.

God helg :)

Skrevet

Da er det høstferie!

Jeg og mannen tar en uke i Italia:-) El om tre dager, og vi har begynt å legge inn aksjer;) Kanskje siste sjanse før assistert befruktning nå. Hadde jo vært best å klare det selv. Har hatt ordentlig el-smerter i dag, og bittelitt lyserødt i el-slimet; må jo være et bra tegn.

Og nå avslapning og sightseeing i Pescara og Roma. Jeg er klar for romantikk, stearinlys og vin! Så får vi se om det blir noe resultat. Skal ikke klage på timingen, i hvert fall!

God helg, damer ♥

Ååå, kooooos deg Elibjo!!! Tipper spira sitter nå, jeg! :D

Hadde et lite kvalmeanfall i stad, og når jeg tenker meg om har ikke tanta vist seg enda... Ikm i dag eller mrg, men negativ test i går, så har ikke helt trua :P

Fortsatt senebet., takk for god bedring-ønsker :)

God helg, Sweeties! :wub:

Skrevet

Det hadde vært gøy, Unilon, la oss satse på at vi bilr gravide denne måneden og følger hverandre.  :)

Good lørdagskveld, alle sammen!  :wub:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...