Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dossa: det ER torsdag! Hva skjer? Jeg holder på å dø i spenning!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen til oss, A_K - her er det fint å være!!  :)

Krysser fingre for deg, besteste Dossa - tenk hvis om.. Heier på deg!

Våknet opp til sang som jeg bare husket litt av og dermed måtte inn på Youtube å høre, Husker dere Billy Ocean? Dagens sang for frk Apex er "When the going gets tough, the tough get going"!  :blink:  Topp motivert for å komme meg igjennom denne merkelige dagen som forresten er en nydelig høstdag hos oss. Har sendt samboer på jobbreise, så dette døgnet har jeg venninner til å være sammen med meg. Trengte ikke noen å være sammen med egentlig, iflg legen - men gjør det for å ikke være alene med eget hode.. Litt lettere for samboer å reise delvis mot sin vilje når han vet jeg ikke er alene.

Klem  :wub:

Skrevet

Melder meg inn her jeg også. Jeg er 37 og vi er inne i 3. pp for nummer 3. Hadde positiv EL test i morrest så nå blir det to laaaaange uker å vente med sommerfugler i maven :P

Skrevet

Velkommen til oss Cambri :D

Dette er et magisk nabolag!!!!! MAsse lykke til :D

Dere er søte da jenter :wub:

Jeg er på dag 31 idag og er sjøl spent på om tanta snart dukker opp.

Veit ikke om det er blitt noe kluss med syklusen min etter SA'n......så derfor tester jeg ikke!

Har aldri gått over 32 dager *spennende dager for meg nå* :P

Er så vondt å få en negativ test, heller bedre at tanta dukker opp *rare meg* :P

Men så lenge blodtanta holder seg borte så er det jo et ør lite håp ^_^

Skrevet

Har du noen symptomer da Dossa ??

Nææææ tjaaaa.....hehe :P

Hvis jeg kjenner etter så murrer det litt men det kan like godt være tanta som gjør seg klar :P

Sist gang kom kvalmen da jeg bikka 5 uker.....så ennå god tid.

Magefølelsen er ikke god....men jeg tar en dag av gangen :D

Skrevet

Krysser fingrene for deg Dossa :)

Takk :D

du er flink som ikke tester når du kan hehe  ;)  lykkestøv tl deg :wub:

Skrevet

Det frister veldig å svi av en test men jeg tørr rett og slett ikke :P

Det gjør bare så fryktelig vondt å få en negativ test at det stopper meg fra å teste :P

Hvis jeg nå er gravid så er jeg 4+1 idag.

Men dersom tanta ikke har dukket opp i løpet av neste uke så svir jeg kanskje av en test :P

Skrevet

Det frister veldig å svi av en test men jeg tørr rett og slett ikke :P

Det gjør bare så fryktelig vondt å få en negativ test at det stopper meg fra å teste :P

Hvis jeg nå er gravid så er jeg 4+1 idag.

Men dersom tanta ikke har dukket opp i løpet av neste uke så svir jeg kanskje av en test :P

så du skal ikke teste før neste fredag du da?? ;)

Skrevet

Vinterblomst :) svir av en test neste helg dersom blodheksa ikke har kommet.

Så blir noen spennende dager foran meg *jahohoho*

Burde bare testa men men pytt pytt.

Er det noe jeg har mye av så er det en god posjon med tålmodighet :P

Skrevet

Å Gud, ikke snakk om at jeg hadde klart å vente en hel uke med å teste! Syns ikke heller det er noe stas med blendahvite tester, men det er liksom ikke noe bedre med blod på papiret heller. Vet ikke hva som er best jeg, egentlig! Syns du er fin, Dossa, så rolig som du er!

Murra det ikke sist gang også og da var det ikke tanta ;)

Jeg føler meg straffa, menssmerter fra helvete og har til og med blødd gjennom buksen i dag, det har aldri skjedd før. Hva skjer, liksom... Det holder ikke bare å få mensen, den må faktisk eskalere i både smerte og mengde for hver gang. Følte meg helt svimmel i dag på jobb, tenkte det kunne være blodtapet men det er vel ikke mulig??

Jaja... Kommer vel bedre dager. I dag er det pledd, tv-serier på iPaden og varm rispose på magen.

Skrevet (endret)

Dumme, dumme dustetante, SpirenMin. Du skal bare se hun tar tar en Grande Finale siden hun snart skal holde borte i over ni måneder!

Å tenkt da Dossa, om du har klart det igjen! Jeg håper at ikke fallhøyden blir for stor dersom det ikke går denne gangen, for spiren kommer før du aner! Men må innrømme at dette begynner å bli ulidelig spennende!!!

Godeste Apex....blir helt rørt av pågangsmotet ditt. Håper du virkelig blir skjemt bort av vennene dine nå. Det fortjener du.

Velkommen til den nyeste! Gleder meg til å følge deg.

Er ganske fornøyd med meg selv i dag. Tolv timers arbeidsdag og jammen henger jeg sammen fremdeles. Ble til og med sjekket opp på bussen hjem, hi hi. Jeg takket pent for komplimentene, klappet meg på kulen og sa at jeg nok var "spoken for".

Endret av En til, please.
Skrevet

Heia Dossa!!! :D :D :D

Andre som skal teste snart? 4-5 dpo her og tiden går saaaakte!

Herlig å bli sjekket opp i rugetilstand da, En til! *Liker* :lol: Tror aldri det skjedde meg iallfall men så ut som en flodhest fra uke 6 omtrent (iallfall 2. gang) så kanskje ikke så rart :P

Skrevet

Æsj, blodheks er noe dritt!!!!! All medfølelse... :(

Er såååå spent på deg nå Dossamor :D Kjenner igjen tankegangen, heller blod på papiret enn blendahvit test. Men tror ikke den blir blenda jeg da....

Heier på deg og Cayennis!!! Wooopa!! :D

Her tok jeg, passasjeren og faren hans oss en tur på 32 ukers kontroll hos legen min i dag. Han har ligget i skrått tverrleie hele veien, frem til nå!!! Hodet er nede og jeg er sååå glad!! Legen lærte mannen hvordan å holde hendene for å kjenne etter hodet også, så han fikk kjenne og ble så stolt etterpå. Snakka om hodet i hele dag og prøvd å vise meg med ting i heimen ca. hvor stort det er :D Håper han blir liggende nå da. Har kjørt spinning babies teknikker et par uker nå, lurer på om det var det som gjorde susen..

Alt var perfekt med mor, ikke ødem i det heletatt, fint BT, neg urin and so on. Godt å ikke feile noe for en gangs skyld :)

Nå vasker jeg opp alle sengklærne hans og himmelen til vugga.

Slenger med et tips til de som ser etter babynest. Søk opp Babylatter på facebook. Du kan sette sammen fargene selv på det. Mottok mitt i dag og det er alldeles nydelig! :) Blir glad av å motta så perfekt håndarbeid!

Klem

Skrevet

Hei hei!

Oj oj Dossa, så spanande! Og for ein viljestyrke! Eg testa i går, altså torsdag, 8 dpo. haha. Har aldri testa så tidleg før, men så las eg om nokon som testa positivt så veldig tidlig, så blei litt påvirka. Den var iallefall blendakvit.

Eg er så spent på dine vegner Dossa. Men er det ikkje litt lenge å venta til du er 5 veker??

Cayenne: Så spanande! Håpar du testar positivt!

Eg har no litt ambivalente følelser knytta til g. testen eg. Har vore gravid 3 gongar og mista to. Har ein vidunderleg. Men klarer ikkje heilt tru at det skal gå bra. har jo mista meir enn eg har beholdt. Har lese om dette med kortisol og har fått det for meg at det gjerne er det som er problemet. At eg stresser så masse psykisk at eg tar knekken på den vesle. Ein grusom tanke. OG så dette med progesteron; at ein kan ha for lite utan at det synes på blodprøver. KVa gjer ein då? Er det feil å skriva dette her inne ? Blir det for negativt? Er iallefall der eg er i tankane...

Men blir sjølvsagt veldig glad om testen er positiv. For at den er negativ 8 dpo betyr vel regelrett ingenting frå elelr til sant?

Fiemamma: Så koseleg å laga kalrt til den vesle, det er verkeleg det koselagaste i heile verda <3 Kjekt at det gjekk så fint på kontroll!

Spirenmin: Så leit, dette der er enormt trasig.

En til please: Litt seint å kommentera det no, men så fantastisk at den vesle er frisk!

Klem frå meg som er på nattevakt ( og håpar det er ok for den evt. vesle spiren).

Skrevet

Heihei til gårsdagens nykommer, husker ikke nicket ditt - men velkommen til deg også! :)

Takk igjen for gode tanker. Er innstallert hos ei god venninne etter at ei annen var sammen med meg på sykehuset i hele går. Forsinkelser på programmmet gjorde at det ble en lang dag, men småprat med ei god venninne er god avledning altså!! :) Alt gikk fint, strammet opp "doktorungen" som så kjekt hilste på meg og sa: "Ja det var du som er her pga blødninger"?? Apex: "Eh, NEI!! Nå tror jeg du skal lese om meg en gang til... Apex, fødselsdato"...... Asslegen: Mumle mumle..

Kjente jeg ble en smule bekymra der, men det var i det samme jeg fikk anestesiens herligheter så jeg fikk bare med meg at han faktisk skummet igjennom henvisninga mi på pc skjermen!! :D En skal ikke kødde med gamle damer!! Hadde tatt bunntening om jeg hadde fått abortregla i etterpå-praten, men det ble en fin prat. Hadde fått beskjed av søte sambis om å høre når vi kunne prøve igjen.. Skal man pakke sånt inn når man spør?? Løste seg greit når Dr sa, "..og ingen tamponger eller noe annet inn mens du blør nå, pga infeksjonsfaren.." Apex: " Ikke engang kjæresten??" Nix.

Etter det fikk vi klarsignal - så nå venter vi bare på at blødninga stopper. Er fint smertelindret på paracet og ibux. Psykisk går det bedre enn forventa, godt med omtanke fra venner, familie og ikke minst dere her.

Klem :)

Skrevet

God morgen kjære nabolag :wub:

Våkna opp til tåke og bare 3 varmegrader *brrrr*

Nå er virkelig høsten her og får jo en forsmak på vinteren :P

Men det er fredag og helg!!!!!

Jahohohoho det skal bli så digg :D

Er på dag 32 idag *spent*

Jeg veit jeg bare burde tatt en test.......men ikke riktig ennå.

Venter til over helga hvis det blir nødvendig.

Apex :) godt å lese at det gikk greit på sykehuset og at du ble godt ivare tatt :wub:

Står og heier på deg og håper du snart får en positiv test igjen :wub:

Knuseklemmedeg!!!!!

Lilla :) du kan enda få en positiv test så bare hold motet og håpet oppe snuppa :wub:

Du har nok helt rett i at jeg burde teste, for hvis jeg nå skulle være så heldig å være gravid så er jeg idag 4+2.......etter helga blir det kanskje testing!

Klemmer!!

Fiesøs :wub: ååååååså herlig at gutten din har lagt seg med hodet ned!!!!!

Du er frisk som en fisk du :D herlig!!!

Tenk at du snart skal få se og kjenne sønnen din *smelt*

blir helt rørt ved tanken jeg vennen :wub:  :wub:

Knuseklemmejentami!!!!

Cayenne :D  hihi kjenner meg godt igjen når det gjelder denne lange vente tida i DPO land :P

Er så spent på dine vegne at jeg nesten sprekker!!!!!

Det MÅ være din tur nå :wub: Kos

En til vennen :wub:  WOW så er super flink som jobber og står på!!!

Bare pass på deg sjøl vennen for du bærer på noe veldig verdifullt *smelt* Kos

Nå ringer det snart inn, så får løpe ned til klasserommet!!

Ha en super fin fin fredag mine skjønne jenter :wub:

Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan du klarer å la være å teste jeg, dossa!! Jeg sved av en CB test idag, og den viste svaaaaaak positiv!!!!!! Håpet er tilbake!!!:) kan jeg stole på CB tester da tro???

Skrevet

Her har lillegutt dratt i barnehagen og gubben reist på jakt. sjæl har jeg turnusfri i hele 3 dager!! fantastisk :)

jeg er vel noe sånn som 6+4 eller noe sånn nå, kjenner at jeg gruer meg skikkelig til å fortelle sjefen min at jeg er gravid... jeg begynte jo å jobbe igjen i slutten av mars i år etter mamma-perm. veit ikke jeg, kanskje det er en dame-greie å kjenne frykt for å være en byrde for andre og ikke kunne bidra samfunnsøkonomisk og alt det der?? men kjenner at jeg stresser veldig på jobben i frykt for å måtte stå i en utageringssituasjon som kan vare i over en time med intens holding og fare for slag, spark, bitt og kasting av gjenstander.... sukk... veit at livmora er en liten tennisball som ligger skikkelig godt beskytta langt nedi der, men kjenner på frykten allikevel. skal på medarbeidersamtale neste fredag, så jeg må vel fortelle det da, seinest...

anyway... GOD HELG alle superdamer :)  :) :)  alle med IKM, jeg har lagt inne en bestilling på at tanta drar dit peppern gror, så får vi se om hun gjør det ;)  ;)  

Skrevet

Hvis en ikke kan stole på CB så vet ikke jeg.. De er så sikre at legekontoret jeg går til ikke dobbeltsjekker at en er gravid når en kommer til første kontroll. Våger meg derfor med ett lite Hurra for deg!! ;) Spennende dager!!

Dossa; Hadde aldri-i-livet klart å vente med test.. Heier på deg!!

Skrevet (endret)

Hurra for deg AK, og positiv test!

Heier og dynker Cayenne og Dossa i babystøv!

Så deilig at alt er vel, Fie. Han høres så søt og engasjert ut han mannen din.

Minnimusa, hvordan er formen? Er du fremdeles like svimmel?

Herlig også å høre at du har så gode mennesker rundt deg, Apex og at du er så sterk oppi det hele. Vi er klar til å begynne å heie vi, når mannen igjen kan starte å levere, ho ho...

Hjemmekontor i dag, og jeg skal egentlig bare være tilgjengelig pá telefon. Passer meg utmerket, siden jeg har en innlevering til høgskolen....som så og si er ferdig. Og så helg, jubaluba!

Nyt dagene, sweeties.

Endret av En til, please.
Skrevet

Gratulerer så masse AK :wub:  Måtte spiren klore eg godt fast!!!!

Jeg vil ikke teste rett og slett fordi jeg veit med 99% sikkerhet at tanta vil dukke opp i løpet av helga.

Men det gjør ikke noe, dersom tanta kommer nå så blir jeg kjempe glad for da er det ikke noe kluss med syklusen min etter SA'n :D

Løve :) kos deg med fri!!!

Det kommer til å gå bra når du forteller sjefen din at du er gravid ;)

Ikke bruke energi til å grue deg! Det får du ikke lov til av meg *hihi* ^_^

Hver gang en kvinne forteller at hun er gravid skal mottas med glede :wub:

En til :wub: ha en fin dag hjemme!!! Jobbe litt men ta deg noen velfortjente pauser også da ;)

Apex :wub: jeg hører deg heie på meg *knis* Love it!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...