Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hallo damer! Stikker hodet innom etter langt skrivefravær (for som alle andre så har jeg lest,bare ikke kommentert) :)

Jeg har nå hatt første ferieuken min, og siste uken på jobb før ferien var hysterisk, så føler det er to uker siden jeg var på nett med verden.

Tantefaenskapet meldte sin ankomst dagen etter IKM, akkurat det døgnet jeg trengte for å begynne å håpe at det kanskje var noe på gang. Jeg har selvfølgelig også denne gangen kjent masse symptomer, så jeg er jo helt på bærtur ;) jeg har tre uker ferie igjen, så satser på at kombinasjonen ferie og eggløsning blir god knall :)

Apex:gratulerer så mye!!

Bokormamma: håper mannen snart er smertefri og hjemme igjen, og at de finner ut av det!

Til dere andre, jeg leser og smiler, ler og noen ganger bobler det av irritasjon på deres vegne, men når jeg så skal kommentere så husker jeg ingenting..

Ha en strålende dag :)

Kos dere med redebygging! I nord er det ikke stort annet å gjøre...det ble kaldt å komme hjem fra ferie igår....regn og 11 grader minner ikke mye om sommer! Bekkenet er helt i vranglås, det meste er vondt, og det blir stykkvis søvn om natta....kvalifiserer det til sykemelding tror dere? Begynner på jobb litt uti uke 33...og har da under en mnd å jobbe før perm starter....noen med erfaringer? Er det tilrettelegging og viljestyrke som gjelder, eller blir man sykemeldt? Liker ikke å syte, og har ikke vært en dag sykemeldt siden forrige svangerskap, dvs for 11 år siden....men har jo lært nå at mange mener man bør bare leve med slike plager og pushe seg, man er jo tross alt gravid, ikke syk....så litt plager skal man tåle! (sikkert noen uten barn, eller med lette svangerskap som har funnet på det...)

Ellers er jeg kommet til 30+0 idag...masse deilige bevegelser i magen! Er jeg da i 3.tri? Eller det først når man når 32 uker og regnes som høygravid?

Gratulerer til apex!

Håper alt går bra med deg lykkelig!

Klem til alle sammen, hilsen ei som er her og følger med...men ikke bestandig får skrevet noe;-)

Endret av Ønske-spire

Herlig med redebygging da, en effektiv periode . Eneste gangen jeg stryker sengetøyet ;)

Haha, eg strak og sengetøy då, men berre til vesla altså. Og det må eg visst gjera ei stund til, ser så ufint ut med skrukker på den vesle dyna i vogna!! Trur svangerskapet har øydelagt meg litt der!! Men men, det er kanskje til det betre? Farmor hadde likt det i allefall;)

Annonse

Herlig med redebygging da, en effektiv periode . Eneste gangen jeg stryker sengetøyet ;)

Haha, eg strak og sengetøy då, men berre til vesla altså. Og det må eg visst gjera ei stund til, ser så ufint ut med skrukker på den vesle dyna i vogna!! Trur svangerskapet har øydelagt meg litt der!! Men men, det er kanskje til det betre? Farmor hadde likt det i allefall;)

Ja, babysengetøy må nesten strykes, strøk gulpekluter og jeg, hehe. Men var bare rett før termin jeg strøk sengetøyet til hele familien. Og jeg liker ikke å stryke engang ;)

He,he.. Symbio, husker det bare fordi jeg har termin 17.8. Jeg fikk samme ul-termin og menstermin denne gang.

Men, når jeg fikk positiv g-test på dag 27 viste den gravid 2-3. Og på tidlig ul ble jeg satt frem en uke. På oul fikk jeg imidlertid samme som menstermin, men på sen ul ble gutten estimert til å være 4% over gjennomsnittet, men det kan vell kanskje tolkes som at termin er før?...

Ganske sliten og lei hører du, så prøver å finne argumenter for at han kommer før ;) hi,hi.. Blir spennende å se hvem av oss som blir først da! :)

Tok meg den store friheten å hente frem listen igjen og flytte meg og HH80 til 2.trimester og Apex og Mrs Rose til 1.trimester. Så håper Apex og Rose setter opp sine "terminer"

Snart gravide:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.
Cayenne (IKM 2.7., to barn, prøvd på nr tre i et par år...)
ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)
Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)
Kjærepære ( 8 forsøk med ass. bef. Testedag 14.juli )
Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.
Elibjo: pp17, Vestfold, gift, ingen barn fra før. Ikm 31. juli. 1. pp med Femar.
Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 12. juli. 37pp
LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)
Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus
Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn
SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 12.06)
Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig)

1.tri:

En til,please. (Foreløpig termin ca 15. mars).
MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))

Apex (38 år, prins fra før født i '95. 3pp - IKM 16.07)
Mrs Rose

2.tri:

Supersnusken, termin 28.des
m1980 (termin 29. Aug) ?
Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10
nerdybirdy (termin 23 oktober)
Fiemamma (termin 16.november, førstegangs)
Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)

HH80 (termin 4.januar)

Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar)

3 trimester:
Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.
Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.
81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland
GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia
Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august) 

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.
Viiii. April.
Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai
Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt
Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente
Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente
Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06 

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

Junimage (termin slutten av juni)

Rime fikk to jenter 30. juni <3

Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian    :)

Sånn Ønsker :)

Snart gravide:

Elibjo: pp17, Vestfold, gift, ingen barn fra før. Ikm 31. juli. 1. pp med Femar.
Underfundig (72 modell, 1 datter 91, prøvd siden 2010, ivf, 2 sa, 1 forsøk igjen offentlig)

1.tri:

Apex (38 år, prins fra før født i '95. 3pp - IKM 16.07)
Mrs Rose

2.tri:

m1980 (termin 29. Aug) ?

HH80 (termin 4.januar)

3 trimester:

Født:

Viiii. April.
Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06 

Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian     :)

Åååå så herlig at ei nabokjærring til er blitt gravid ;)

Gratulerer så masse Apex :wub: måtte spiren sitte hele veien!!!!

Er i Danmark på ferie med nesten hele slekta....hehe og stor koser oss!!!!

Badebasseng på huset og stranda bak huset :D

Kan ikke bli bedre :)

Og det knall flotte været *hurra*

Imorra blir det legoland og ungene gleder seg!!!

Er på cd 11 fikk til en kjapp en idag *knis* må prøve å få inn en dose til i løpet av uka eller to ;)

Kanskje det er rødvin, kos og avslapping med familien som gjør susen ;)

Kos dere jenter!!!!

Sender dere alle sammen en god og herlig klem :D

Lykkelig :) veit du koser deg og det fortjener du virkelig :wub:

Annonse

Oppdaterer...

Snart gravide:

1.tri:

Apex (38 år, prins fra før født i '95. foreløpig termin 24.03.14)
Mrs Rose

2.tri:

m1980 (termin 29. Aug) ?

HH80 (termin 4.januar)

3 trimester:

Født:

Viiii. April.

Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian     :)

Tuuusen takk for gode ønsker og ikke minst gratulasjoner; Dailis, Sensitiv, Minnimusa, Bumblebeee, NoN, Cayenne, Supersnusken, Symbio, 81-mamma, SpirenMin, Ønske-Spire, Grøne, Hønny-Bunny og Dossa!  :wub:  Fantastisk stor og god heiagjeng å ha med seg...

Dette kjennes deilig uvirkelig ut - helt til jeg kommer borti puppene som er fantastisk ømme for tida. Har allerede gitt opp favorittsovestillinga (mageleie) på grunn av det som må være hormonforandringer og endringer i det som ellers er normalt store pupper med D skål.. Er også trøttere enn vanlig og periodesvis småkvalm uten at porselensguden har fått donasjoner enda.. ;)  Mistenker at det kommer snikende det også.

Klarte å la være å sende melding/ringe til samboeren - men det var laaaange timer! Når han kom tilbake hadde han hatt en dårlig dag med sitt prosjekt, og var egentlig lei seg. Jeg derimot var jo i kjempehumør, hadde utrolig nok fått gjort mye med mitt prosjekt på hytta og viste det stolt frem mens han som satt i sofaen fortalte om sitt gruff.. Satte meg overskrevs på fanget hans, ga han en god klem før jeg så han i øynene og spurte om dagen hans ville bli litt bedre om han fikk vite at han skulle bli pappa??

Gliser enda til hans reaksjon, han ble først stille, og så lurte han på om det var sant, at jeg hadde tatt testen uten at han var tilstede, er det virkelig sant at du er gravid?? :wub:  Han smilte og tørket rørte tårer fra øyekroken. Og så sa han at dette kommer ikke til å gå opp for han på laaang tid. Utover kvelden gikk han bare rundt og smilte, rista litt på hodet innimellom og begynte å snakke om hvilken bil han skal bytte til, og annet utstyr vi ville komme til å trenge.. Og sånn er det enda. Han er virkelig, virkelig glad for dette og det ser ut til at han holder løftet om å stumpe røyken etter at feiringen av graviditeten var over første kvelden. :)

NoN; Har ikke plukket opp noe trylletriks fra den andre tråden, men den blivende far har trua på at den bittelille ble unnfanget den kvelden han ba meg slenge beina oppetter veggen etter endt donasjon! :rolleyes:  Hvem vet.. Ellers har vi bare kjørt på med aksjelegging minimum annenhverdag i en litt utvidet periode siden jeg hadde så lang sekvens sist.. Jeg har drukket moderat med kaffe, lite alkohol etter EL og frem til testing men har ikke avstått helt. På det generelle har jeg ellers ikke gjort noe revolusjonerende i mitt liv, jeg gjør ting som gjør meg glad - så ofte som mulig, og det innebærer å være i aktivitet. Har faktisk ikke dykket på lenge, og nå ser det ut som at jeg skal avstå fra det en lang periode..

Til dere andre, jeg føler fortsatt veldig med dere andre kvalme, og heier spent på dere heldiggriser i 3. trimester som nærmer dere målet.. Hadde håpet at 2.trimster blir en sjarmøretappe, men det er det kanskje ikke alle dere andre som er enige i?? :lol:

Krysser fingrene for dere som vi håper snart blir gravide, måtte feriedager og kanskje også sommersol gjøre godt for kropp, sjel og spirer!! ;)  Kom veldig gjerne etter og fyll opp plassene med flotte mars-april-babyer!

Rent praktisk; fastlegen min er på ferie, så første kontrollen blir neste mandag hos en annen kjent dr ved samme legesenter. Har gitt beskjed om at jeg ønsker henvisning til duotest - og får ellers bare ta det litt på sparket det med jobb og tilpassing der.. Starter opp med nattevakter etter ferien om få dager, og det hadde vært ålreit om det ble med bare denne ene runden før arbeidsgiver flytter meg over til dagarbeid pga risiko for svangerskapskomplikasjoner.. Skulle bare hatt 100% først! :mellow:

Er også spent på lykkelig, håper det gikk lettere enn fryktet:-) rolig på siden her for tiden...kjenner jeg får litt abstinens....var så mye gøy å lese seg opp på når jeg kom på nett etter ferien, men nå er det ganske så stille!

Egooppdatering! Sola steiker i nord...lillemor i magen vokser og trive, har nå oppdaget høyre ribbein....regner med hun holder seg ser, som storesøstra også gjorde.....30+1 idag....dvs 9 uker og endel dager igjen, milepæl - ikke lengre tosifret ukeantall;-) (og over termin har jeg ikke planer om å gå...hehe...)

Det er vel litt for pent vær for å henge her inne ;)

Her har det vært varmt lenge nå, blir rimelig slække i varmen =D

Men klager ikke, her har det ikke vært skikkelig sommer siden noe i 09, eller egentlig fra 06.

Tenker og masse på Lykkelig, håper hun er lykkelig i sin babyboble og fikk en lettere fødsel enn forventet =D

Hei alle sammen!

Jeg er "nyinnflyttet" på dette forumet, men jeg har lest mange av innleggene deres her inne og jeg tenkte jeg skulle greie meg selv med mine tanker, følelser og meninger, men nå greide jeg ikke å avstå lysten til å ha flere å snakke med :)

Jeg er ei mor til ei hærlig und dame på 10 år som har vært så heldig å vært ene og alene om oppmerksomheten fra sin mor. Men så kom det en mann inn i bildet for et par år siden og nå vil vi gjerne se om vi kan få til en liten en :)

Jeg kjenner magen min veldig godt og kan 85% av tilfellene si hva som foregår der inne.

Ved PMS er eneste symptomer fryktelig lyst på noe godt og et humør man ikke tuller med :P

Nå og sist måned hadde jeg symptomer som jeg hadde helt i starten på svangerskapet med min datter. Men jeg stressa jo ikke mindre så TR kom selvsagt. Denne gangen tenkte jeg at jeg skulle unngå besøk så jeg har tatt det heeelt med ro og hatt nesten samme symptomer. TR skulle etter planen komme ca i dag (har aldri hatt stabil syklus) men så dukket det opp et merkelig fenomen.... etter jeg kom hjem fra jobb og gikk på do så kom det nærmest en helt blank og gjennomsiktig pose med noe rødbrunt på innsiden..... etter dette så har det ikke kommet noe mer.... Er det noen av dere andre som vet hva det kan være? Noe jeg ikke har opplevd før i allefall....

Ble langt dette, men "bare with me" :D

Lykkelig, jeg tenker mye på deg, jeg også! Funderer på om jeg har gått glipp av muligheten til å komme på sykehus besøk ;)

Apex, gratulerer så hinnsides mye. Jeg bleså utrolig glad over nyheten!! Gleder meg til fortsettelsen....

Jeg er forøvrig på ferie, camping sådan, med kronidioten og alle ungene...det skal sies at det er tilnærmet risiko sport :P jeg skal fortelle mer senere. Vi har nytt finværet i store drag og prøvd å la ungene få kose seg, lille gull har vært en engel hele tiden!!! Ingen av dere er glemt! Velkommen så mye til dere nye, husker ikke nickene så godt enda, men det kommer. God natt super ladys

Tussemor5; Takk!!! Har begynt å bli glad i dere ladies her, så selv om innmeldelsen i 1. trimester også er skrevet, henger jeg her med dere som vet å passe på, støtte og pushe i akkurat passe mengder! :) Fantastiske berter alle som en!!

Vil ha nr 2; Kjenner meg egentlig ikke kvalifisert til sånn gjetning - men tror du selv at det har vært en liten spire?? Har du smerter?? Velkommen til oss skal du være uansett - som du ser er vi en flott blanding av damer i vår beste alder.. Og det er utrolig hvilken kompetanse på området som fins blant damene her, så det kan godt hende at noen av de andre har et godt svar.

Jeg som hverken har ferie eller varmt vær skal holde meg for god til å klage, jeg er fortsatt veldig glad for å allerede ha passert 1. mnd, den gikk jo fort!! Kjenner jeg er mer enn engstelig for å miste Bitteliten, så hver lille vondt skaper bekymringer.. Var så ung og naiv da jeg fikk prinsen at jeg fantes ikke bekymra for noen ting da - men så har man levd litt i mellomtida.. hørt masse og lest enda mer - ikke rart tankene kommer!! Trøster meg med at jeg er fortsatt øm i pupper, kvalm i varierende grad, forferdelig tørst og usigelig trøtt - og uten blødninger da bør jeg jo bli flinkere til å slappe av og nyte at jeg enda er "lett" i kroppen! ;)

Nå er det natt for min del, snur døgnet for å begynne på en av mine siste nattevaktsperioder før jeg ber om å få noe å pusle med på dagtid!

Klemmer til alle som vil ha! :)

By the way, Tussemor, husk å puste med magen.. Nyt glade barn og forsøk å fortsette som du har gjort til nå så er du hjemme igjen før du vet ordet av det! Har full forståelse for at det er slitsomme dager på camping, selv uten kronidiot-komplikasjoner!

God klem til deg, du er ei tøffa!!

Jeg vet jo ikke hva jeg skal tro....

Når jeg kjenner at det er noe som skjer i magen og jeg vet det er det samme jeg hadde da jeg var gravid med jenta mi. Men så bruker jeg jo aldri å ha slike symptomer når TR skal komme.... Så skal det sies at hun kom uinvitert på besøk i dag tidlig.... og hver gang jeg har prøvd å bli gravid nå og hatt disse symptomene så har jeg blødd og blør mye mer enn normalt....

Vurderer om jeg skal ta meg en liten tur til legen min å høre om hun kan sjekke om alt er som det skal der inne. Har lest litt om dette med hormonforstyrrelser ved hårvekst rundt brystvorter og denne berømte fartsstripa oppover magen. Grrrrr..... for et par år siden så måtte jeg desverre ta en frivillig abort av diverse årsaker men håper ikke det skal ha noe å si nå i dag.

Satser på at spiren sitter etterhvert da :)

Er det pcos du tenker på, Vil ha nr 2? Det kan gi økt hårvekst + cyster og sjelden mens osv. Legen min har et par ganger mumlet om at hun har sett antydning til pco, altså ikke selve pcos, men deler av det, på en måte. Forstår det ikke helt, siden jeg ikke har cyster og ikke så innmari med hårvekst, så skulle ønske hun hadde sagt litt mer. Hormonprøvene mine var fine, da..men jeg regner med at pcos blir lett oppdaget ved blodprøver og evt ul, så jeg ville tatt en tur for å sjekke diverse hormonnivåer :) Da slipper man liksom å lure slik. Masse lykke til, i alle fall!

Velkommen "vil ha nr 2" :)

Ellers sier jeg bare "stønn".... Denne varmen tar livet av meg!!!! Jeg tåler normalt varme ganske godt. Men kjenner jeg har fått nok av denne varmen nå! Er 37 uker i morgen, så det er tungt!!!! Er så allergisk mot gress også, og det er jo full spredning på slike dager :s

Lurer litt på hvor det blir av deg Lykkelig??? Skulle du ikke bli satt i gang mandag for over en uke siden??? Håper alt er bra!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...