Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Velkommen til dere nye, har lest men ikke kommentert så mye i det siste.. Ferietid, mobilsurfing.. U name it. Ingen nevnt, ingen glemt - og her ventes det fortsatt i spenning på om den uhøflige tanta kommer eller ikke! :) IKM 16/7, men har jo hatt en svingende syklus så jeg har ikke testet enda. Spennede dager!!

Fortsetter under...

Velkommen sensitiv :) veldig fersk her selv, og utrolig flott mottagelse man får av de herlige her inne :)

God bedring til mannen din bokormamma. Skikkelig guffent å gå å vente på svar.

For å være skikkelig ego, i dag opplevde jeg at når jeg reiste meg fosset det vann ut, kjente det først som bobler øverst i skjeden (sorry detaljer ) før det rant og rant ut lyserosa væske. Tenkte jo Vannavang og ringte føden som var eng og sendte ambulanse, og gitt dårlige prognoser, er jo bare 20 uker.

Lukter overhode ikke urin, og urinblæren var så full at de ikke fikk tatt ul, så var ikke det .

Babyen har det fint, er nok fostervann igjen, og renner ikke mer nå. Så ble sendt hjem uten forklaring på hva dette var.

Var litt åpning , og jeg som har vært hermetisk lukket til igangsettelse med de fire andre.....

Kjenner jeg er skikkelig usikker......

På første ul i uke 9 fikk jeg beskjed om MA, hun viste meg fostersekken med et lite og ikkelevende foster. 5 dager senere så de gutten, i sin rette størrelse. Lurer på om det var dn som brast nå i dag, kan det være, at det var to tro?

Sorry syteinnlegg, men er jo ikke gøy å ligge hjemme å vente..... Der er vel 2-3 uker før de gjør et forsøk på å redde ham....

Noen som vet? Tror ikke legen skjønte hva jeg snakket om, men kan h vært språkproblemer. Han fikk sagt ofte at de ikke gjør noe for å redde dem i uke 20, at da går det bare en vei. :(

Velkomment Sensitiv, og klem til Dallis. Du må berre tru at når dei seier det ser bra ut så gjer det det. Noko forklaring har eg sjølvsagt ikkje på vatnet, men det blir laga nytt vatn heile tida og har spiren nok er det jo bra. Skjønar at du er engsteleg, men det er ikkje så mykje å få gjort med det anna enn å tenkja positivt. Stress er ikkje bre veit du, så nyt at spiren din klorar seg fast og tåler ein støyt!! 

Annonse

Dailis, jeg har heller ingen gode råd. Vil tro at det er som Grøne sier, at når det er nok vann der inne og det ser bra ut, så er nok ting i orden. God klem til deg, skjønner godt du blir bekymret!

Når det gjelder foreldre, så hadde det nok blitt en hel roman om jeg skulle fått med alt :P Moren min er generelt fortreffelig å ha på besøk. Hun forventer ikke noe som helst, hun er fornøyd så lenge hun får sitte på terrassen og drikke kaffe ( og røyke, som hun har slutta med ca. 300 ganger :P ). Hun hjelper til om vi spør henne, og det er i det hele tatt avslappende og koselig om hun er her. Hun har en tendens til å komme med betroelser til min kjære om de sitter og skravler alene, hehe, kona mi er bare sju år yngre enn henne, så hun føler nok hun er en passende samtalepartner. 

Faren min er et annet kapittel. Alle som møter ham liker ham godt, han virker omgjengelig og rolig. Han er også kjempegrei og hjelper oss med rørleggerting nå som vi pusser opp bad. MEN det folk ikke skjønner, fordi de ikke har vært i samme hus som ham i mer enn et døgn i strekk, det er at han er skikkelig slitsom å være rundt i lengden. Han kritiserer det meste som går an å kritisere, og det kommer gjerne som små, innpakkede stikk. Man føler man gjør det meste galt når han er i nærheten, for å si det sånn. Første gang han var her en stund for å hjelpe til så fikk kona helt sjokk, han kritiserte alt fra blandebatteriet vi hadde kjøpt, baderomsinnredningen ( " det er jo bare Foss som er bra nok") til at det er idiotisk å ha akvarium og at jeg spiste havregryn til frokost :o Slikt fører jo til at jeg klikker når han kommer med stikk nummer 700, og da skjønner han ikke bæret og sier at jeg er umulig å snakke med :P Jaja....er jo takknemlig for at han hjelper oss, blir bare frustrert, og jeg har jo vokst opp med denne kritiseringa også.

Sånn, da var brøda ferdige! Har klippet plen, tatt ned gamle fliser og til og med prøvd med med baufila i dag, så føler jeg har vært noenlunde produktiv. Har også fora et uvisst antall mygg, jeg har visst eksklusivt blod :P

Ha en nydelig helg!

Dailis: dette hørtes ikke gøy ut!!! Forstår godt at du er redd!! Aner ikke hva det kan være.. Har du mulighet til å ta det helt med ro? Ikke bare bare når man har unger fra før... Men tror jeg ville prøvd å ta det veldig rolig til jeg var over 23 ukers grensa... Det er jo ikke noe særlig å bli født da heller, men da prøver de iallfall å redde babyen!

Håper det ikke kommer mer vann, oh at dette ordner seg!!!! Stoooor klem :)

Kjærepære: forstår godt at du klikker på faren din ja. ;) plutselig blir det bare nok!! :)

Nå har mamma reist, så nå blir det ikke mer overnattingsgjester før lillebror er noen uker! :) så nå er det ruging på høyt plan for min del!! :)

Velkommen til alle nye!

Her er vi kommet hjem fra en mini ferie i Sverige, med hotell opphold, leos lekland, Max, IKEA og alt annet som hører med.

Vært sånn passelig ok vær, så vi har fått koset oss litt.

Nå er det flatpakker overalt og gubben er duste-sur som mener at jeg skal hjelp til å bære inn å skru opp alt dette. Med bekken fra H, og høygravid så det holder, hadde jeg forventet litt mer medlidenhet fra han dum som jeg er. Klart jeg skal hjelpe (litt) til å skru opp (er jo halve moroa) men å forvente at jeg skal klare det samme som han, uten at jeg får konsekvenser av det i form av verre smerter i morgen å hagl-kynnere er idiotisk av han. Å hormonell som jeg er, klare jeg ikke å si i fra uten og begynne å gråte, så jeg lar heller være.

I dag er det 17 år siden pappa døde, og jeg må nesten le litt over hva jeg har tenkt mest på i dag! Men det var åpningsseremoni på sommer OL i USA og jeg husker jeg satt der som 14 år og så på dette, som om det var en helt vanlig dag. Vi skulle jo alle ha sett på det sammen, som vi pleide som en familie, men nå var det bare jeg som satt der, mens de andre snakket sammen med de som var innom den kvelden.

Merkelig hva som fester seg til tankene og hukommelsen.

Over til noe mer lystig, for barnevogna ble levert på døra i dag! Kom som bestilt i rett tid, siden vi kom hjem fra ferie i natt. Bestilte vogn fra Tyskland, og valget falt på en tfk joggster Twist med multi x bag, sparte en god del tusen på å bestille den fra Tyskland enn å kjøle ny i Norge. Tror både jeg og han jeg bor sammen med kommer til å bli kjempe fornøyde! Vi hadde emmaljunga Edge duo sist til opplysning.

Ellers er jeg 36+5 i dag, å er med skrekkblandet fryd neste? på lista, satser jo på at lykkelig har født nå!! Håper det, og at alt er bra!

Skal begynne vaske opp litt smått snart, å kanskje få pakket baggene vårs til fødsel.

God bedring til bokormannen! Hørtes guffent ut!

Håper på to streker hos dere snart gravide!

Dailis, krysser fingrene mine for at alt går bra! Skjønner du blir redd, å det er ikke lett å tenke positivt. Håper du får en ekstra sjekk når du kommer hjem i allefall!

Hei jenter!

Håper ikke dere har glemt meg helt, har vært helt fraværende her inne i lang tid nå! Dette skyldes ferie selvsagt, og ikke noe annet! Men jeg har lest og fulgt med hver dag altså, det er bare det at jeg bare får feilmeldinger når jeg prøver å poste fra mobil.. Skjønner ikke hvorfor, har jo fungert før!

Men, blir jo helt matt av tanken på å skulle kommentere alt, det går simpelthen ikke!

En til please: Er så glad for at du er graviiid! Leste at du egentlig hadde tvillinger, det hadde jo jeg også, den ene gikk tidlig til grunne. Hadde et par småblødninger, veldig lite egentlig. Vet du skulle ut i villmarken et par uker nå, klart du kommer tilbake like gravid!! Eller mer kanskje.. ;)

Lykkelig: Har faktisk tenkt mye på deg og Sofie denne uken, er fryktelig spent på oppdatering! Håper virkelig alt står bra til med dere begge!!

Dailis: Forstår godt at du blir engstelig! Jeg ville også prøvd å holde meg i ro, men enklere sagt enn gjort selvsagt.. Fælt når språkproblemer gjør at en føler en ikke blir forstått! Hvis du hadde en åpning i livmormunnen og sannsynlig vannavgang MÅ de jo nesten ha tolket det slik at det var fra den ekstra sekken du hadde (?) og ikke fra det levende fosteret ditt sin fostersekk, ellers vil jeg jo tro de hadde beordnret sengeleie. Hvis du tenker mye på dette ville jeg tatt en telefon til sykehuset jeg, må jo være en annen lege på vakt i dag! 

Ellers ønsker jeg velkommen alle nye, gratulerer alle med to streker (mrs rose!), lykke til alle snart gravide og snart fødende!

Jeg er nå i uke 18 og formen er bra, men UL-abstinensen begynner å tilta... Kjenner ikke sikkert liv enda, og synes jo jeg burde det, som er annengangs.. Har placenta anterior, så da kjenner man kanskje litt senere, men engster meg jo likevel. Kjenner jo av og til en bevegelse, men alt kan jo være luft, og det ligner egentlig ikke spark.. Huff. 1,5 uke til OUL, grugleder meg! 

Ellers er jeg fremdeles på ferie, men har nå besøk av noen med pc så får endelig skrevet! (de reiser i morgen da..) KOmmer nok sterkere tilbake.

God fruktbar sommer til alle nabokjerringene! :)

Supersnusken: jeg hadde også samme problem som deg, ang posting via mobilen. Jeg fikk til å skrive og poste innlegg etter at jeg sluttet å bruke smileys fra min iPhone. Vet ikke om det er det samme som du opplever, men det var i hvertfall noe som funket for meg :)

Oppdaget i dag at jeg er på slutten av min første boks med folsyre, og hadde i min naivitet trodd at før denne tid skulle vi være gravide.. Stoppet for å kjøpe boks nr 2 på vei til hytta, og selv om jeg ikke følte meg spesielt gravid - til tross for IKM 16/7 tenkte jeg det var like greit å ha CB testen liggende klar til jeg fant det greit å teste (tenkte å vente til en uke etter pga sen mens tidligere).

Klarte ikke å la vær å ta testen - så her sitter jeg. Gravid!!! Er sjokkert, glad, redd, spent og alt på en gang!! Hvordan skal man overbringe nyheten til kjæresten???? Han er jo ikke her før om mange timer!

Innrømmer at jeg har vært innom og sniklest den magiske tråden for de som har forsøkt å bli gravide over 6 mnd..

Herregud, nabokjerringer - hva nå?! :)

Annonse

Gratulerer så mye, Apex!!!! :D Så utrolig gode nyheter :wub:

Velkommen til du nye som jeg dessverre ikke husker nicket til i farta. Gleder meg til å bli bedre kjent med deg :)

Bokormamma, hvordan går det med mannen nå? Stor klem til deg

Gratulerer så mass Apex! Så gode nyheter :)

Jeg har ikke klart å vente, så mannen her har fått beskjed over telefon han ;)

Supersnusken, så herlig å kjenne bevegelse, men disse tidlige svake er nesten litt frustrerende, noen gange skulle jeg ønske jeg ikke kjente noe før de var sterke og tydelige nok til at det ikke var tvil ;) lykke til på OUL :)

Symbio, ikke helt hyggelig av gubben da, han burde jo ta hensyn på dine vegne, sånn har det alltid vært her heldigvis. Må være deilig å være inne i siste innspurten av graviditeten, den man blir skikkelig lei i ;)

Takk for råd og kommentarer :) mannen har beordret meg til ro, ble med til legen for å sørge for at jeg ikke snakket meg bort fra sykemelding , så er 100% sykemeldt i en mnd i første omgang. Ungene er jo store, så de klarer jo en del selv, og mannen gjør så godt han kan ;) så får jeg heller godta at hans ryddig ikke er mitt ryddig en stund fremover ;) endelig kjent bevegelse akkurat nå, for første gang på et døgn, så litt lettere nå :)

Her er det supertsommervær, håper det strekker seg ut til alle :)

Supersnusken: jeg hadde også samme problem som deg, ang posting via mobilen. Jeg fikk til å skrive og poste innlegg etter at jeg sluttet å bruke smileys fra min iPhone. Vet ikke om det er det samme som du opplever, men det var i hvertfall noe som funket for meg :)[/quote

Var det så lett altså!! Ja ja, da har jeg ingen unnskyldninger mer! Prøver meg på gammeldagse tegnsmileys da! :)

Gratulerer Apex!!!! Hurra for deg!

Dailis, ja kjempe herlig. Her blir jeg omtrent sparket halvt i hjel av lillebror. Å det er vanskelig å ikke klage :P

Men jeg gleder meg veldig! <3

Er gammeldagse smileys som funker for meg også, supersnusken! :)

Å dessverre kan jeg ikke mange!

Nå skal jeg gå opp å fortsette å organisere i klesskapet. Redebygging?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...