Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Det er veldig vanlig med masse tyntflytende utflod når man er gravid. Kan komme "plutselig". Krysser fingrene for at det er dette du har, Supersnusken!

Ønsker: Lufttørking! Og få sjekket at det ikke er bakterier i såret jo før jo heller. Jeg gikk nesten en uke med brystvorter som omtrent holdt på å falle av, og på sykehuset konstaterte de gule stafylokokker, tror jeg det var. Hylte høyt hver gang jeg ammet, ikke noe deilg det der altså! :o Fikk sølvtinktur(?) tror jeg det var, og etter et par dager var alt i orden og sårene grodd. Så få det sjekket om det ikke gror fort.

Her er det kosing på gang, ha en fortsatt super helg alle sammen! :D

Fortsetter under...

Ønsker; Jeg har brukt Simplex øyensalve når jeg ammet mine tre første. Den får du uten resept på apoteket! Den, og luft-tørking etter amming, reddet meg.

Supersnusken; krysser fingre for at alt er bra med småttisen din! Du klarte å gjennomføre dagen i går uten smerter eller blødning! Nytt fostervann dannes hele tiden. Kanskje det er en lekkasje? Helt sikker på at blæra ikke var veldig full, og at det har kommet litt? Mye som presser på nede i bekkenområdet når livmora krever mer plass :) Håper inderlig at du kan smile etter ultralyden!!!

Har ikke klart å holde meg oppdatert her siste uka. Unnskyld så masse til dere alle sammen... Ultralyden forrige mandag viste at avviket til Sofie hadde økt. I tillegg skal min favoritt jordmor, som jeg har kjent siden jeg var sykepleierstudent ved avd. for 17 år siden, være borte de neste 4 ukene... Hun støttet meg noe enormt med nr 2, og 3, etter den dramatiske 1 fødselen. Vet egentlig ikke hva jeg føler om dagen. Resignert? Har stygge planer om å skulke kontrollen i morgen. Klarer ikke forholde meg til det. Vil bare sove, sove, så sove litt til. Ikke lett med tre turbotroll som krever mamma døgnet rundt. Huset flyter over! Hybelkaninene har slektstreff! Orker ikke finne frem babyklær eller vugge eller noe... Min mor er nok litt stresset, og ville gjerne komme for å hjelpe. Jeg orker ikke... Høres sikkert forferdelig utakknemlig ut. Unnskylder meg mange ganger! Vet det blir bedre når jeg bare kommer meg gjennom fødselen. Håper ihvertfall det! Føles som om jeg har en fødselsdepresjon på forskudd :huh: Nå liker jeg jo generelt å være organisert og tidlig ute med alt, så det hadde vært likt meg egentlig...

God søndag til alle støttekontaktene!

Kjære deg Lykkelig, du må jo bare ta imot hjelp fra din mor! Hvorfor ikke, egentlig?? Og så er det sikkert lurt å snakke med jordmor, eller iallfall mannen din om tankene dine. Det ordner seg når Sofie er ute! :D

Men du må vel regne med at hun kanskje må ut litt før, siden avviket har økt? Sikkert lurt å gå på den kontrollen, iallfall. Ta noen timer på puta idag så du er uthvilt! Stor klem :wub:

Supersnusken: ååååå, skjønner at du er redd! Men, kan hende alt er bra også! Høres heslig ut, men luktet du på væsken? Fostervann lukter litt søtt, og er lett å skille fra tiss på lukt. Vet at ingenting vi sier hjelper i en sånn situasjon, men ikke tenk det verste før noe er bekreftet. Ofte tar krisetankene våre feil. Krysser virkelig alt jeg har for deg!!! <3 :wub:

Såre brystvorter høres helt forjævlig ut!! Jeg er pinglete med mine fra før, og unngår å borti dem. Gruer meg til ammestyret :( Har flere venninner som har født i år og ingen greide å amme lenger enn noen uker før de var fulle av betennelser og stans i melkeproduksjon pga ammestresset. Er det virkelig så vanlig å ikke greie det?

Supersnusken, tenker veldig mye på deg nå og håper at alt er bra! God varm klem!!

Lykkelig, ord blir fattige, men jeg sender mine beste og varmeste klemmer, skulle gitt mye for å vært naboen din nå!!! Håper du får rom til å hvile deg snart...

Ønsker, det har kommet noe nytt på apoteket til å klistre på brystvortene. Funker vist som ei kule ;) husker ikke hva det heter, men de vet nok det på apoteket.

Fiemor, ammingen kan bli vanskelig hvis du stresser og lar deg stresse. Vondt/ømt er det i starten, men det går over!! Dette er min erfaring da ;)

Annonse

Ønsker; så koselig det høres ut som dere har det!!! Hyggelig lesning, selvom såre brystvorter virkelig høres grusomt ut. AU!

Supersnusken! Kjente jeg ble helt kald innvendig på dine vegne. Vet så altfor utrolig godt den følelsen du sitter med nå, og ikke minst usikkerheten. Opplevde akkurat det samme selv. Jeg også våknet opp ved at jeg var bløt, men blødde ikke eller fikk smerter i begynnelsen. Jeg kommer ikke til å "prakke" på deg noen av mine egne opplevelser, for det er jo virkelig ikke sikkert at det det har gått galt for deg! Det er bare å holde fast og tenke positivt!! Hvis du er interessert i å se hva som skjedde hos meg for å sammenlikne eller har spørsmål om før og under UL/sykehuset, kan du sjekke gamle innlegg jeg hadde på 1.trimester. Der postet jeg først en tråd som gikk på hva det var/kunne være, siden jeg ikke hadde opplevd det før.

Tenker masse på deg, og sender deg alle de gode klemmene jeg har over til deg. Og husk å tenke positivt! Det er ikke sikkert det har gått galt for deg!

Selv er jeg litt lei meg i dag. :( Tanta kom i dag, og jeg hadde så veldig lyst til at det skulle bli positiv test. Hadde også et lite håp siden heksa var 1 dag for sein ute. Det skjer som oftes ikke med meg (kan ikke huske sist faktisk), og man kan gjerne stille klokka etter ho. Men, men.... da er det bare å vente forberede seg på 3.pp etter SA, og starte jakten på EL etterhvert.

Wow, det er mye å lese for hver gang jeg rekker å logge meg på her, merker jeg. Dagene med lille Arabella og tre andre terrorister er hektiske, kan man si. Ikke minst fordi formen min fortsatt er elendig etter det hersens keisersnittet. Siden torsdag har temperaturen min vært mer stabil på 39,5 enn noe annet. Legevakt sier det er "normalt" med litt feber etter et snitt og ber meg ta paracet, uten at det hjelper og nå er jeg drittlei av å ikke være i form til å være verken mamma, venninne eller meg selv. Skal forlange ny CRPmåling i morra, hvis temperaturen fortsatt er koko, for dette kan da ikke være normalt. Men lille Arabolla vokser og trives. De siste dagene har hun sovet litt lenger strekk på dagtid, og det er deilig. Spesielt siden jeg er svimmel, uvel og veksler mellom å skjelve av kulde og pese av heteslag. Stakkars mannen min må være både mamma og pappa, stallgutt og mekaniker for tida. Mens jeg bare ligger her, ammer og skifter bleier i ny og ne, men ellers er udugelig. Tre uker etter et snitt er vel ikke det normalt? Jeg er ikke helt pyse, heller, jeg tåler litt smerte før jeg jeg kaster inn håndkleet, altså...

Underfundig: Magen til lille frøken begynner å roe seg. Hun har sine perioder med rasende mageknipe, men heldigvis er pappa'n med de varme hendene skjelden langt unna. Og biler... de er upålitelige greier altså. heldigivs er jeg nå blitt en racer på å skifte sikringer;-)

Nenavs: Velkommen til vårt lille, virtuelle Wisteria Lane for mammaer:-)

Ønsker: Jeg hadde veldig utbytte av brystskjold med nummer en og to, og selv om jeg fikk masse skrekkhistorier om at babyen kunne venne seg til å suge feil, skjedde ikke det med noen av mine. Det er jo ikke slik at man bruker skjoldet i måneder, en uke eller to hjelper mye. Og det hjelper virkelig på såre brystvorter! Jeg har blitt veldig sår med alle fire, men denne gangen slapp jeg unna med to dagers intens ammesmerte (var innstilt på en god uke).

Fie: Jeg tror grunnen til at det er så mange som ikke lykkes med amminga er alt det helsikes maset! Jeg gledet meg til å amme nummer en, men da jeg reiste hjem fra sykehuset på dag tre var jeg så godt som overbevist om at jeg ikke ville lykkes. Så kom hjem, fikk ro rundt meg og stengte ut alt annet enn det gamle bestemor ga av råd, og iløpet av det første døgnet løsnet det helt. Veldig mange av de jeg kjenner som ikke har lykkes, har også gitt opp rett og slett fordi det er vondt. Ja, det er vondt når man blir sår. Men det varer maks en uke, så er man skikkelig herdet. Nå med nummer fire var det gjort på et par dager. Og er det ille, kan man bare bruke skjold. Jeg trodde liksom at amming skulle skje av seg selv, så å ikke skulle få det til var ikke noe jeg hadde vurdert, men jeg er glad jeg valgte å stenge ute alle rådene og formaningene fra sykehusgjengen og alle andre. Gamle bestemor sa jeg måtte passe på å sitte godt, ha god støtte til både meg og babyen, drikke masse (Munkholm og vørterøl er glimrende for melkeproduksjonen hvis man ikke liker ammete) og slappe av. Da går det faktisk av seg selv. :-)

Kjære Supersnuske :wub: det var ekkelt å lese. Håper av hele mitt hjerte at alt er bra med den lille i magen din ♡ Tenker masse på deg vennen!!!

Rose :) dumme tanta som banka på døra di :angry: nå er det jaggu på tide at blodtanta holder seg langt unna alle jentene i dette nabolaget!!!

Sjøl om det er tungt nå så må man bare se fremover og gå løs på neste pp med friskt nytt mot :D

Lykkelig :) er det bra med deg idag?

Dere har valgt et nydelig navn på jenta dere :D

Tussemor :) sender deg en knuseklem fordi du er den du er :wub:

Bokormamma :) usj at formen ennå ikke er bra.

God bedring!!! Godt at gullet ditt spiser og vokser godt :)

Fiemamma :) amminga går bra skal du se!

Man må bare ikke bli stressa av alt man leser og hører.

Hvordan er formen vennen?

Hønny :) har nedtelling sammen med deg *tihi* Snart skal du i ilden :D

Her har jeg somlet meg ned fra fjellet etter en fin helg med masse familie,selv om alle ink de som jobbet på hotellet trodde jeg skulle gå i fødsel idag morges,da takene mine ble ubehagelige og jeg begynnete å trave rundt i gangene,men 5 timer i bil hjem hjalp,nå er det vanlige "kynnere" igjen. Prøver å lese litt på eksamen,men føler at alt suser gjennom min over gravide hjerne,så har ikke helt troen imorgen,men hvis det går dårlig tar jeg den opp igjen til høsten og skylder på at jeg skulle føde dagen etter.

Supersnusken: huff ikke moro,kan du ikke få en sjekk nå? så du slipper å gå å lure?

Bokormmamma:du bør vel ta en tur på sykehuset og drite i på godt norsk i hva legevakten sier,få det skikkelig sjekket,pronto!

Fie: Jeg hører hjemme i gjengen som aldri har fått til å amme,jeg HATER det,det gjør vondt,jeg får brystbetennelse,og satt å gråt med nr 1 før jeg mistet all melk og gikk over til Nan,alle tre er vokst opp på Nan,de er ikke allergiske,aldri syke,ikke tykke eller alt annet skremselspropaganda ammefanatikerne trøkker ned over deg,så nr 4 skal også ha Nan og,alt er pakket i fødebaggen. Men det må jo være opp til hver og en,men skulle ønske at bilde på amming var litt mer nyansert enn bare pupp!

Resten husker jeg ikke... :blink:

Dossa: 1,5 døgn igjen til jeg står på sykehustrappa,håper humpingen har gjort jobben... :P hver dag i 1,5 uke MÅ jo gi litt utelling?? :P

Drømmen er komme inn 8.30,ta vannet og baby innen kl 13-14,det har jeg klart 2 ganger før...men vet jo aldri :unsure: er veldig redd for at det blir mye pes med stikkpiller,ballong og dager på sykehuset :wacko:

Takk for all støtte! Det jeg kan si er at det ikke var utflod, var bare helt vått, som vann. Og det var ikke urin (jeg luktet fiemor), det det var våtest luktet det egentlig veldig lite. Det jeg satser alt på nå er at det var vann fra den vannflasken til vesla, som da altså har blitt tett igjen etterpå... Har ikke vondt, ikke noe blod, og tror ikke det har kommet mer..

Klarte ikke la være å lese historien din mrsrose, trist lesning, håper min historie får en annen slutt!

Annonse

Å, supersnusken, så skremmende det må være. Men jeg krysser fingrene for at det var vann fra vannflaska, svette eller hva som helst annet enn fostervann. Jeg har flere ganger i dette svangerskapet hatt gjennomvåt truse og lurt på om jeg har lekket, men kommet frem til at det rett og slett er så svett nedi der. (hurra for delikate detaljer) Masse lykke til på UL, gleder meg til du kommer inn hit med gledeshyl :D

Bokormamma: det skal da ikke være sånn! Krev å få det sjekket.

Å de berømmelige barseltårene. Kan ikke si jeg gleder meg noe videre til dem. Var og hentet babypakken fra Rimi her om dagen, og der lå det bl.a fire pakker kleenex. Hehe. Spurte mannen om han trodde det var beregnet på nettopp barseltårene ;)

I dag har jeg sittet i sola med bok og cola og nydt tilværelsen. Må passe på å nyte mens mini er i magen. 38 uker i dag. Mannen presterte å si at vi nok måtte gå for en til etterpå siden det har gått så bra denne gangen. Han tuller bare, men det hadde ikke vært meg imot. Men siden tvillingsett nr to er på vei i slekta er det kanskje tryggest å stenge fabrikken. Nr 4 kunne fort blitt nr 4 og 5. :o

Nå skal jeg prøve å få meg litt søvn. Hoftene verker voldsomt på nettene nå, så det blir litt skralt med skjønnhetssøvn.

Klem til alle og Lykke til med igangsetting, kvalmebekjempelser, humping, testing og ul'er i uka som kommer.

Nå har jeg fått oppdatert meg litt her også. Siden jeg kom hjem fra sykehuset med lillegull så har det gått i ett!! Helgen med alle barna hjemme gjør sitt for at jeg ikke akkurat sitter her med pc heller ;)

MEN.. Tuuuusen takk til alle med råd og tips til ammeutfordringene mine!! Åh, så glad jeg ble da jeg så at det var flere som hadde svart meg, for alle har vi jo forskjellige måter eller metoder.. og jeg aner jo ikke hva som kan hjelpe meg. Men nå har jeg altså gjort disse tiltakene: lufter puppene som Dossa rådet om. Kjøpt ammeinnlegg i ull (selv om jeg ikke trodde jeg hade behov for det på sommeren, så kjenner jeg det varmer og luner godt og at brystene ikke er så vonde å ta på.. puhh), kjøpt en salve som er ny på markedet fra Eucerin.. som skal hele sår og sprekker.. selv om den er paraben og parfymefri, så vasker jeg den forsiktig av hver gang før amming i tilfelle det ikke er bra at lillegull får noe slikt i seg. Jeg tør ikke helt si det, men kaaanskje jeg føler det har blitt noe bedre. Jeg skal på sykehuset på onsdag for å ta bort stiftene (eller så heter det vel egentlig agraffer) på ks-såret, og da tenker jeg å spørre dem om de kan ta en slik bakterieprøve av den tynne gule skorpa på begge brystvortene slik som du anbefalte Cayenne. Jeg vet jo ikke HVA den skorpa er, så greit å sjekke det!

Skjold ja bokormamma- det har jeg tenkt på. Godt å høre at ikke sugeteknikken ble ødelagt hos dine barn.Kanskje det kan gå greit med lillegull her også da. Jeg prøver litt først. Blir det ordentlig ille, så kjøper jeg skjold. Også de klistremerkene som visst skal gjøre underverker høres jo helt fantastisk ut! Det skal jeg absolutt sjekke ut!

... og Fiemor.. jeg tror IKKE det er slik at det er et strev for alle med amming altså. Med min første gikk det helt strålende for eksempel. Men jeg tror det er forskjell fra gang til gang og person til person. Men denne gangen er jeg nok villig til å gå litt lenger og å prøve det meste. Og da selvsagt litt FØR jeg får ordentlig vondt. Ikke vente til jeg blør med åpen sår liksom ;)

Supersnusken- nå satser vi hardt på at dette ikke er fostervann, eller hva?! Du skal på kontroll imorgen? Jeg krysser fingrene for deg!

Lykkelig.. Det har det vondt nå, og tøft. La moren din hjelpe deg. Hun vil det, og hun føler kanskje at det er ivertfall NOE hun kan gjøre. Husk at det er godt for de andre barna dine at moren din får hjelpe til også. Det kan kanskje hjelpe deg litt å tenke på at ting er litt mer på stell hjemme når du, som du sier, ikke får det til. Jeg krysser fingrene for din lille Sofie og at alt er bra med henne!!

Ååå hønny-bunny- tenk at det bare er 1 dag igjen til du blir satt igang da!! utrolig spennende å følge med deg her inne de neste dagene da!! :)

Bokormamma- jeg synes kanskje også at det har tatt litt VEL lang tid for deg å bli bra igjen etter keisersnittet. Vet jo at det ble både hastesnitt OG at du i etterkant fikk infeksjon, og det har nok gjort sitt til at du ikke har komme deg helt 100% enda.

Men får du oppfølging ift. antibiotikaen du tok og hvordan såret er nå?

Det ER veldig annerledes med et planlagt snitt og et hastesnitt. Forrige gang jeg hadde planlagt ks så var jeg i dusjen dagen etter.. fryktelig vondt, men det gikk såvidt. Jeg gikk krokbøyd fra sengen og til badet. Snittet ble tatt tirsdag da og jeg dro hjem lørdag. Denne gangen skjedde det samme. Snitt på tirsdag, var oppe og gikk en bitteliten tur rundt senga.. hehe.. på kvelden. Onsdag morgen dusjet jeg.. gikk også krokbøyd og hele onsdag var det vondt, vondt, vondt. Lå mest i senga og dro i snora og fikk hjelp til det meste. Torsdag morgen vondt, men presset meg til flere små turer samt dusj. Midt på dagen ble jeg så mye bedre at jeg følte det ville gå greit å dra hjem.. og fikk lov til det. Har bare fått med meg noe smertestillende og bandasjer som mannen min skfter på meg etter hver dusj. Hver eneste dag har det gått bedre og bedre. Idag har jeg tatt smertestillende 1 gang og det egentlig bare fordi jeg var redd det skulle KOMME TIL å bli vondt(litt teit men). Nå er jeg så godt som fin igjen. Magen føles dog helt merkelig da ;)Masse "løs" hud og en gjærdeig-mage av dimensjoner og et keisersnittsår og området rundt som føles helt dødt og uten følelser. Ser fortsatt gravid ut jeg, men magen går da litt og litt ned.

Men masse god bedring bokormamma!!! Jeg synes det er på tide at du blir bra i såret nå!!

Synes det har vært litt for mye vind til at det har fristet å gå ut, og dessuten har jeg ikke hatt behov for å gå tur alene med lillegull når resten av familien mer enn gjerne vil ha oss hjemme. Men imorgen skal vi på helsestasjonen for å veie og da skal jeg trille videre til noen gamle kollegaer også.. det blir koselig å vise frem og å se dem igjen. Ja.. og å se folk generelt blir bra kjenner jeg :)

Lillegull sover MYE, og er ikke såå interessert i å spise. Sovner gjerne ved puppen osv. Hun hadde litt gulsott da vi dro hjem, og jeg tror ikke hun er helt kvitt det enda.. og jeg bekymrer meg jo selvsagt for det.. selv om jeg tror hun har mindre nå. Hun har stått i dagslys ved vinduet i vogna si i hele dag hvis hun ikke har blitt ammet eller kost med på fanget. Føler hun har kviknet litt til, men som nybakt mor så passer jeg veldig på ja :huh: På onsdag på sykehuset skal jeg be om en ny gulsott-prøve av henne tenkte jeg.

Får forresten vekke henne nå her.. ellers blir det pupping som inatt. Da sov hun også godt på kvelden, vi la oss ca tolv og jeg ammet henne frem til halv to inatt. Først da var hun fornøyd og mett. Men da sov hun også til gjengjeld til klokka seks. Da var det jeg som vekket henne, og hun fikk mat. Så måtte jeg sove ekstra etterpå, så stod opp halv elleve. Så jeg må prøve å snu det litt, så ikke jeg er helt utslitt på dagtid. Prøve ivertfall. 5 dager gammel er hun idag, og da er det jo de som styrer showet.. men prøve kan jeg jo alltids :)

Happy humping, aksjelegging og testing til dere som skal det. Jeg følger med, men klarer ikke alltid å få med meg ALT ser jeg. Må noen ganger gå tilbake og lese osv.. og ikke alltid jeg har tid til det desverre ;)

Å kjæreste Supersnusken, Lykke, lykke til i morgen på UL! Tenker masse på deg.

Gratulerer så mye, Ønsker :D :D :D

Og god bedring Bokormamma! Høres guffent ut å ha det slik. Kom deg til legen :(

Sender en varm klem til dere alle, skulle så gjerne sendt et innspill til hver og en...men too busy making baby og avslutte året før sommerferie...går i et sabla kjør her. Men kommer sterkere tilbake favorittladys.

Heisann

Nå prøver jeg igjen. Har prøvd flere ganger å legge inn kommentarere her i nabolaget, men det har plutselig bare forsvunnet for meg.....

Det hersens nettbrettet sier jeg bare..,,,,, :angry:

:angry:

:angry:

Ønsker : gratulerer med jenta

Supersnusken: lykke til imorgen - krysser fingre for at alt er bra imorgen

Dere nye: velkomne

Bokormamma: stå på for å få deg godt sjekket...høres ikke riktig ut...

Sårebrystvorter: fikk tips av ei jordmor om noe som het HPA LANOLIN .....her fungerte det helt strålende.

Tør ikke skrive mernå, for da forsvinner vel alt ut icyberspace igjen.......

Et sabla kjør her også med avslutninger, fotballkamper, mye alene med ungene, etc. etc.

Så jeg vil bare ønske deg lykke til med eksamen og fødsel, Hønny! :D

Og Bokormamma: Kom deg til legen og få tatt den crp'en! God bedring! :D

En til; Stå på! :D

Natta, sweeties! :wub:

Goood morgen nabokoner :wub:

Supersnusken ^_^ masse lykke til på kontrollen!!!!

Så godt å lese at du ikke har noe vondt eller blødd noe, det lover veldig bra vennen :)

Krysser det jeg har for deg!!!

Hønny :) skjønner godt du har mange tanker i hodet om dagen som gjør det vanskelig å sove.

Men snart er det over og du kan senke skuldrene dine og bare nyte hverdagen sammen med gulla dine :wub:

En til, please :D you go girl!!!

Cayenne :) kjipt å være mye alene med ungene, men snart er det ferie og da blir det bare kos vettu ^_^

Nå er det siste innspurt på jobbfronten.

Sommerferien banker på døra torsdag neste uke *johooooo* Åååå som jeg virkelig gleder meg!!!

Kroppen er kjørt og jeg er sliten merker jeg så en ferie er velfortjent nå :rolleyes:

Oioioi så mye som skjer her inne!! Var her for ca et halvt år siden, og etter den tid er babyer kommet til verden, flere er mammaer til små i magen og flere nye er kommet til. Har jo overhode ikke sjanse for å huske alt jeg har lest her nå, men dere virker som en fin gjeng. Er godt å ha noen å prate med både før, under og etter graviditeten.

Selv tok jeg en pause i prøvingen, nesten før vi begynte. Måtte gjennom en del prøver, konisering mm. Så det satte en kraftig demper. Rett etter alt dette styret ble vi faktisk gravide, så nå har vi et lite krapyl inne i magen (9+2), som gjør mammaen sin så sinnssykt kvalm og trøtt. Vi er så og si like langt på vei, Supesnusken! Håper det går bra med deg/dere i dag!! Krysser fingrene :)

Grattis Hunny!!!!!!! Masse lykke til i morgen!!!!!!!

Til dere som er gravide med eller uten plager...NYYYYYYYYYYT DET!!!!!!!! Jeg angere på alle mine klager gjennom svangerskapet, for det er jaggu meg ikke så mye bedre nå :P Det er så mange bekymringer, så mye nattevåk, vandring på dagtid, gråting uten forklaring, luft smerter, puppe vondt, amme/flaske styr osv...og det gir seg jo pokker ikke :( Nå har jeg hentet vogna inn i håp om at lillegull skal sove pittelitt...jeg må finne på noe annet å bruke som smokk, for han blir nesten aldri fornøyd, så sant han ikke fåt pupp, med det resultat at jeg definitivt har nok melk for poden har gått opp 300g på 5 dager :P Nå ser det ut til at han har fått vondt i magen, så da er det bare å vandre, vandre og vandre....Jadda...men så er han deilig da, så krysser jeg alt for at det er bedre tider i vente ;)

Hunny; Gratulerer med gjennomført eksamen! Er imponert, og bøyer meg i støvet. Selv har jeg mer enn nok med å gjennomføre det dagligdagse, og forstår ikke hvordan du får det til! Lykke til med fødselen... Håper du får en flott opplevelse uten traumer! :)

Supersnusken; krysser fingre for at alt er bra med pitteliten!?!?

Bokormamma; Jeg håper inderlig at du har vært hos lege og målt CRP og sjekket andre ting i dag. Det er da virkelig ikke normalt å ha det slik etter et sectio! Riktig god bedring!

Cayenne og Tussemor; takk for koselige hilsener... skulle gjerne hatt dere i nabolaget! Kunne vraltet rundt med vogna så du fikk sovet litt Tussemor! :P huff, ikke bare bare når de har kommet ut heller. Er altså ikke for å være vanskelig at jeg ikke vil ha hjelp av min mor... I over 12 år har hun hatt omsorg for sine gamle foreldre, og ikke kunnet nyte sommer og ferie. Nå er jo bestemor død, og endelig kan hun tenke på seg selv og dra på hytta etc. Da vil ikke jeg bli jobb for henne... Unner henne så inderlig friheten nå! Jeg skal nok klare dette. Bare mannen blir ferdig med vinterveden, så avlaster han meg mer med ungene. Da kan jeg ta et tak eller 8 med forberedelser...

Var "flink" og dro på kontroll i dag. +på proteiner, økte ødemer og økt trykk... Har også holdt på å besvime flere ganger de siste ukene. Og med suspekt bilyd på hjertet er jeg nå henvist til kardiolog :huh: orker ikke mer jeg nå... Vil bare bli ferdig med dette svangerskapet! Føler meg konstant deprimert og sliten! Vil bare krype under dyna og glemme verden... Det går selvfølgelig ikke når man har tre lykketroll :wub: bare å bite tenna sammen og gjennomføre dagene. Måtte le godt da overlegen sa jeg skulle passe på å få mye hvile... Skulle hatt en dag i mine sko... som jeg nesten ikke passer lenger på grunn av ødemer!

Vel, da har jeg klaget litt igjen! Beklager :rolleyes: av en eller annen grunn, så er det så deilig med dere. Kan si ting som det er! Mine omgivelser er vant til at jeg er sterk, løsningsorientert, og står på... Lar dem leve i troen, og deler vondtene mine med dere jeg...

Håper inderlig at dere alle sammen klare å nyte et snev av sommer! Måtte dere som ønsker det få kul på magen snart... Synes ikke det er lenge siden jeg prøvde, og nå er det snakk om uker før familien er fullkommen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...