Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Dag 2 med kvalme, men helt fint overlevbart. Ikke i nærheten av å kaste opp, bare uvel liksom. Har nå tatt med meg litt snacks på jobben for å holde den værste følelsen borte. Og av alle ting så fungerer bringebær helt suverent ;) Kjedelig å være kvalm, men nesten glad for det for da veit jeg at spiren vokser der inne :)

Veldig spent på oppdateringer fra Tussemor og Powerpoff!!!

Fortsetter under...

Tusen takk for tips Grøne :) Skal prøve ut det jeg kan få til selv med å skyte og senke rygg. Har funnet opp "gravidspyler" i dusjen, hehe :) Varmt vann har alltid vært kjempegod smertelindring for meg, bedre enn smertestillende medisin faktisk. Fester dusjhodet bak blandebatteriet slik at dusjstrålen kommer vannrett ut i korsrygg og magehøyde, fin mot voksesmerter i livmor og til ryggen. Er derfor jeg ønsker vannfødsel så sterkt :) Skal inn og ta av blodtrykksapparatet i morgen formiddag, skal få høre resultatet og skal spørre om smertene med det samme. Har ei pute som jeg bruker mellom beina i senga, men vanskelig å få sove godt med den, uvant og tar litt plass. Prøver å huske å stå godt med begge beina, ikke hvile på hofta, ikke krysse beina for mye, bære like tungt på begge sider osv. Det er ihvertfall sterk knivstikkende følelse i skjelettet som stråler/lyner ut i ulike retninger. Noen ganger er det kjempevondt å sitte på bil i høyresvinger.

Lykke til nå tussa, stå på :D

Åh, tussemor.. Takk for at husker på meg! Her inne går det unna gitt! Jeg kan love dere alle at jeg har lest hvert et eneste ord, og har ledd og grått med dere..

Beklager at det har vært stille fra meg, jeg har ikke hatt skrivelyst. Ingen annen grunn dessverre for min fraværende. Å jo lengere det gikk til jeg ville oppdatere ho vanskeligere føltes det å bare skrive "noe". Sprøtt!

Men her kommer om ikke annet en liten oppdatering fra meg.

emoji_1F609.png Jeg har visst bikket 3. Trimester alt! 28+3 i dag. Er hjemme i dag, er sykemeldt 50% nå. I dag skal jeg på ultralyd kl 10.30 gir vekstestimering (er ikke det litt tidlig å ta i uke 28...?) fordi jenta mi var så liten når hun kom til, 11 dager over ul termin på 2520g. Jentungen som har blitt 3 år, ser ut til å glede seg til lillebror kommer, men om hun skjønner helt hva det går ut på, tviler jeg litt på. Men at han er i magen min, å at jeg må være forsiktig skjønner hun emoji_1F495.pngemoji_1F495.png

Jentekveld med venninnene i morgen her hjemme, best å vaske videre, selv om bekkenet ikke vil samarbeide.

Lykke til med igangsettelse tussemor, og takk for at du trakk meg inn samtalen igjen!! emoji_02764.pngemoji_02764.png Powerpuff, krysser fingrene mine for deg også nå!!

Gratulerer til alle nygravide og dere som venter på 2 streker! Håper det klaffer snarlig!! Håper jeg klarer å henge med heretter!

Ja, også bokormamma, gratulerer med Arabella! Nydelig navn!

Symbio: så kos å høre fra deg :) lykke til med vekstberegning,her er jeg inne hver 14 dag,men reka ligger fint på kurven :)

Herlige, besteste damene mine :wub:

Da er jeg henvist til rugestolen min igjen!!!!!! Blir ingen lille trille i dag heller gitt :P På poliklinikken var de helt i sjokk over at jeg var blitt lovet igangsetting. Jeg ble på en måte litt glad også, selv om det er tungt. Jeg vil jo helst ha i gang denne fødselen på normalt vis ;) Så nå er det ny kontroll på fredag, i helgen og evt igangsetting på mandag om han ikke kommer før. Gynekologen ville ikke en gang sjekke mormunnen fordi han vil at det skal skje på normalt vis!!!!!! Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet og finne på noe lurt til ungene, siden de kommer til å være kjempe skuffet når de kommer hjem fra barnehagen i dag.

Symbio: Så flott at du heiv deg i skrivingen igjen og oppdaterte lista!!!!!! Sååååååååå koselig å høre fra deg igjen!!!!!!

Fiemor: Bekkensmerter er noe dritt. Hvis det er låsning er gåturer i ulendt terreng genialt, da får du løsnet litt på bekkenet, men ikke gjør det om det er bekkenløsning!!!!!!!!!

Grøne: Du er bare sprek!!!!!!!!!

Dossa: Fineste, godeste du!!!!!!! Takk for alle varme, gode heiarop!!!!! Nå blir det din tur snart!!!!!!!!!

Nei, jeg er så trøtt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Spørs om jeg ikke skal få meg en blund til...ble tidlig opp i morges :P

Måtte bare innom å si fra at her er lite action ;)

Annonse

Bare en kjapp tur innom for å heie på tussemor og powerpuff! Håper dere begge kan slappe av i kveld, tussemor med nydelig baby i armene og powerpuff med vissheten om et bankende hjerte på UL i dag.. Tvi, tvi, tenker på dere begge og krysser fingrene! :)

Oj, så ikke oppdateringen din før jeg postet tussemor.... Høres ut som du takler det greit da! Men så rart at de kan gi så ulike beskjeder, frustrerende! Blir nok lange dager fremover, men etter at babyen er ute glemmer man den ventetiden fort!

Det tok du sprekt synes jeg tussemor. Du som nå i flere dager har ventet og ventet på at rier skal ta seg opp! Det er flott at du orker å vente på at ting skal skje av seg selv :)

Jeg er litt der selv idag. Ringte føden for å spørre om disse modningsriene mine, og om de trodde at noe er igang og om jeg skulle komme inn for en sjekk. Noe i meg håpet på en sjekk og at de ville si at jeg er godt igang og at her var det bare å legges inn og fortsette. Det var nok den utålmodige siden av meg om jeg er nå :P Men likevel, størsteparten av meg, den fornuftige siden, håpet på at ingenting er på gang og jeg skal se frem mot keisersnittet om 13 dager. For 13 dager jo likevel IKKE lenge da! :rolleyes:

Jordmoren på telefonen sa at det ikke var uvanlig å ha modningsrier for en 3. gangsfødende såpass lenge i forveien. Hun tippet faktisk at både mormunnen er forkortet og at jeg kunne til og med ha åpning. Men, som hun sa, selv om jeg kommer inn for en sjekk og det viser seg at jeg har 1 eller 2 cm åpning og forkortet mormunn, så er jeg ikke i aktiv fødsel og de kommer ikke til å gjøre noen verdens ting. Hun sa at hvis jeg har modningsrier mer enn 1 time så skal jeg kontakte dem eller komme.

Egentlig var det litt godt å få det svaret. Så nå er jeg litt som deg tussemor... bare å vente. Så nå går du og håper på at riene skal ta seg opp de nærmeste dagene, helt av seg selv.. og jeg går bare og ruger og håper at ingenting skjer før om 13 dager når alt er planlagt!

Èn ting som var fint å høre fra jm da.. det var at disse modningsriene gjør jo barnet mitt klart for å komme til denne verden. Det var bare fint at jeg har modningsrier sa hun. Det var veldig fint å høre. Man vil jo gjerne at babyen skl være klar fysisk og pyskisk når den kommer selv om ks er 12 dager før termin! :)

Oppdatering fra ultralyden. Ligger litt under gjennomsnitt, men foreløpig ikke alarmerende. Estimert til 1200g, normalen sier 1500g i uke 28.

Å jeg har misforstått, dette er første av fler ul, har beste ul 12. Juni. :) så da er alt som "det skal være"

Flott at du er ved godt mot tussemor, du skal nok se at du er i fødsel før du aner det :)

Ønsker, håper du ikke blir så alt for plaget av disse modningsriene dine, særlig når du skal ha ks og ikke behøver modning i utgangspunktet :P

Krysser fingrer for at det holder seg til planlagt ks for deg!

Powerpuff, håper du får se et vakkert bankende hjerte på ul i dag!

Hønny, flott at alt er som det skal med reka! Takk for lykkeønskninger!! Det varmer! ❤

Grøne, du hadde rett! Og godt var det. Nå blir jeg litt mer avslappa på at de følger godt med oss :)

Lunch inntatt, fortsetter på vaskingen.

Da har jeg vært hos gynekolgen og jeg er ikke gravid lengre. :( Var som forventet, men blir selfølgelig veldig lei meg... Posetivt er at alle rester er borte så jeg slipper utskrapning. Har vært så bortskjemt med de 2 andre barna, da har spiren sitti på 1 forsøk. Men som de sier 3 mann er en luring.

Krysser fingrene for at spiren sitter snart. Da bærer det av gårde for å hente 2 troll i barnehagen, for så å feire 5 års dagen til gutten min klokka 17.

Ba mannen kjøpe med rødvin på vei hjem. Kan jo ta meg et glass i dag...

Så da blir det rødvin og happy humping i kveld...hehe!!

Slutter med koffein tenkte jeg også etter å ha lest artikkelen lengre oppe i tråden.

Send meg babystøv alle dere vakre gravide :wub:

Endret av power puff

Annonse

Power puff :) det var trist at utfallet ble som det ble.

Lov til å være trist og forbanna, men greit å brette opp arma og gå løs på neste pp med godt mot :wub: og håpe at det er nå spiren skal sitte!!

Kos deg med rødvinen og mannen ikveld :P

Klem

Uff Powerpuff, det var trist å høre! Men bra du allerede er i gang med humping da! ;) Og en liten periode med vin, skinke og alt annet som er forbudt er jo bittelitt deilig da.. Satser på at spira sitter om kort stund!! Og deilig å slippe utskraping også!

Da har jeg vært hos gynekolgen og jeg er ikke gravid lengre. :( Var som forventet, men blir selfølgelig veldig lei meg... Posetivt er at alle rester er borte så jeg slipper utskrapning. Har vært så bortskjemt med de 2 andre barna, da har spiren sitti på 1 forsøk. Men som de sier 3 mann er en luring.

Krysser fingrene for at spiren sitter snart. Da bærer det av gårde for å hente 2 troll i barnehagen, for så å feire 5 års dagen til gutten min klokka 17.

Ba mannen kjøpe med rødvin på vei hjem. Kan jo ta meg et glass i dag...

Så da blir det rødvin og happy humping i kveld...hehe!!

Slutter med koffein tenkte jeg også etter å ha lest artikkelen lengre oppe i tråden.

Send meg babystøv alle dere vakre gravide :wub:

Jeg er så imponert over hvor positiv du er oppi alt (det gjelder forøvrig mange andre av dere her inne også!)

Lykke til med vin og humping i kveld, spira sitter igjen den snart - jeg er overbevist! *blåser babystøv i retning power puff*

Tussemorsnupp :wub: Dette tok du virkelig bra!!

Imponerende, for jeg veit med meg sjøl så hadde jeg sikkert blitt pottesur og frest godt fra meg :P

La oss håpe at gullet ditt snart vil ut i den store vide verden :D

Er jo veldig greit om du slipper å settes igang og heller satser på at fødselen starter av seg sjøl :)

Hvordan gikk det da unga kom hjem og så deg uten en baby?

Slappe skikkelig av nå søte deg!!!

Du skal gjennom et maraton innen uka er over ;)

Klem

Powerpuff: Her kommer min aller største klem og i hver hånd verdens største bøtter med babystøv!!!!!!!!!!!! Jeg og mine deilige fødehormoner måtte gråte en skvett for deg, men spira sitter igjen snart, TRO DU MEG og skulle det by på problemer er også du hjertelig velkommen til å benytte deg av sædkoppene mine :P

Tusen takk for all denne fantastisk deilige støtten :wub: Hva skulle man gjort uten dette nydelige nabolaget???? Kjenner jeg har så lyst til å bake opp en hel hau med godsaker, gå rundt til hver enkelt av dere, gi dere en god klem og bare skravle!!!!!!! Jeg tar det nok ikke sååååå godt som jeg framstilte det. Nå er jeg nemlig helt tom :( og gråten står i halsen på meg og tårene renner. Jeg ble på mange måter glad, for nå har jeg på ett vis litt mere kontroll, en av de dyktige gynekologene var der å sjekket alt (bortsett fra innvendig), tok seg tid til en prat og forklarte planen han hadde for meg!!!!!! Håper virkelig han er på vakt når det braker løs!!!!! Og som det naturtalentet jeg da er (i følge jordmor) så skal dette gå strålende!!!!!!

Ungene er heldigvis ikke kommet hjem enda. gruer meg til det. Føler at jeg skuffer han eldste voldsomt, men. men... vi får bare fortsette å telle ned dager. Stakkars, de er så lei. Dog, jeg tror ikke det er så alt for lenge til lille trille dukker opp, for det kjennes ut som han har borret seg å langt ned i bekkenet, at hvis jeg stikker hånden inn nå kan jeg klø han i håret :P

Håper dere alle har en god dag!!!!!!!!! Jeg skal pleie tårene litt og se om ikke jeg kan finne på noe koselig i morgen :P

Auda power puff :( Leit! Men du blir fort gravid som jeg har skjønt? Du kommer til å få ønsket ditt oppfylt, kos deg med alt forbudt snuppa :) Babystøv sendes fra Fie som tror hu har kjent liv nå :)

Tussa: så ergerlig!! Hadde kommet til å revnet av utålmodighet om jeg var deg nå. Helt er du :)

Cayennisa, Dossamine og resten av venterne: heier på dere hver dag :)

Hei, hei, jenter! Må si dere er gode på å skravle altså!! Jeg prøver å ikke sitte så mye på pc om kveldene siden jeg jobber på pc hele dagen, men det er ikke så lett når jeg skal prøve å bli kjent med dere herlige damer!! :)

powerpuff: jeg er så lei meg på dine vegne :( Kos deg med rødvinen din, det har du godt av. Er vel vanligvis ikke anbefalt å bruke alkohyler som trøst, men innimellom er det akkurat det man trenger ;) Håper spiren sitter snart igjen, og at den klamrer seg fast!!

Jeg hadde en MA for litt over ett år siden, og vet veldig godt hvordan det er å lete etter hjertet, men ikke finne det. For min del var det spesielt tungt og overraskende siden jeg hadde sett hjertebank to uker tidligere. Jeg oppdaget at jeg var gravid ved at jeg hadde en hel drøss med symptomer som jeg ikke klarte å sette i sammenheng med hverandre, og ettersom jeg ikke visste når jeg hadde blitt gravid, bar det inn på ultralyd for å fastsette hvor langt jeg var på vei. Da var jeg allerede 8 uker på vei, og hjertet banket friskt, men to uker etter begynte jeg å blø, og da var det stilt.

tussemor: Det var skuffende at du ble sendt hjem igjen, du har all rett til å være tom og lei. Han kommer før du vet ordet av det :)

Fiemamma: Så gøy at du har kjent liv!! Hvor langt er du kommet? (Jeg har nok lest det, men klarer ikke å huske på stående fot)

Supersnusken: Godt at du og mannen har klart å prate sammen, det er så godt når man blir enige igjen etter en skikkelig krangel. Jeg hater å krangle, men hos oss har det i mange år vært sånn at vi går og ruger litt på smågnistene, og så bryter det ut brann innimellom. Kan bli litt hissig stemning, men vi har blitt flinkere til å ta tak i gnistene underveis, og har klart å redusere de store kranglene en del. Vi har vært sammen i 9 år på tross av (eller kanskje på grunn av?) endel utfordringer både i forholdet og rundt oss, så vi vet jo begge to innerst inne at det skal være oss, og det bidrar jo til at kranglene mister litt kraft. Vi er nordlendinger begge to, så vi er vel bare nødt til å frese fra oss innimellom, så går det over :)

For min del så kom tanta med voldsom kraft, så her er humøret på bånn. Jeg sa til kjæresten før tanta kom, at jeg har nok fått for høye forventninger til treffsikkerheten hans, for jeg hadde jo klart å overbevise meg selv om at det var noe på gang. Ble skikkelig nedstemt da tanta kom, og er så utålmodig etter å komme i gang igjen! Men det positive er at jeg kan spise halsbrannmedisinen min med god samvittighet i enda noen uker! Jeg har kronisk halsbrann og går på medisin som skal brukes med forsiktighet under graviditet, så gruer meg veldig til å ha halsbrann i 9 måneder. Men nå kan jeg glefse dem i meg og nyte halsbrannfrie dager :):) Små gleder... ;)

For min del så kom tanta med voldsom kraft, så her er humøret på bånn. Jeg sa til kjæresten før tanta kom, at jeg har nok fått for høye forventninger til treffsikkerheten hans, for jeg hadde jo klart å overbevise meg selv om at det var noe på gang. Ble skikkelig nedstemt da tanta kom, og er så utålmodig etter å komme i gang igjen!

Usj, dummetanta!!

Huff så kjiipt, Powepuff! Om det kan være noe trøst, så er det normalt sett kroppen som kvitter seg med noe som ikke er friskt. Vi har mistet 5 ganger mellom uke 5 og 9, samt fått 3 friske fine barn. Ble sjekket utpå alle kanter, men de fant ikke noe galt. Det ble da sagt at kroppen gjerne kvitter seg med det som ikke er bra! Trist er det likevel. Sender deg en stor klem

Tussemor: det var da som pokker....du er virkelig tålmodig! Jeg liker ikke når noen går overtid...

Krangling er kjipt. Skyr krangel her....og det gjør mannen min også. Så da prøver vi å si i fra før det bikker helt over... :-)

Oj! Spennende Grøne :) men pass deg for tussemor nå.. hvis du sniker i køen så er jeg jammen ikke sikker på hvor stram i maska hun kan være nå altså :D Jeg følger spent med på dere to nå!! Mååå liksom inn her hele tiden og sjekke.. hehe :)

Det var veldig, veldig leit power puff :( trøsteklem sendes til deg!Vet at det er en mager trøst nå.. men det er jo heldigvis slik at kroppen ordner opp så greit selv.

.. og supersnusken.. trøsteklem sendes til deg også! :(

Men det skjer snart noe igjen snart. Det er jeg overbevist om!! :)

Fiemor.. har du kjent lille spiren din altså?!? Ååå, sååå gøy!! :wub: Herlig herlig :)

Her hadde jeg bare skikkelig lyst på den kalde colaen som står i kjøleskapet.. og mars-sjokoladen i godte-boksen. Men idag klarte jeg å stoppe meg selv. Jeg visste jo at halsbrannen ville være et faktum til langt utpå natta da så jeg var flink pike og tok et eple og et glass deilig iskaldt vann istedet. Ikke like godt, men det var en liiiten trøst ivertfall ;)

Tidligere i ettermiddag, da jeg ikke orket å lage middag og mannen heller bestilte to pizzaer med brus til, så satt jeg og misunte alle som spiste den sterkt krydrede pizzaen og drakk brus.. glass etter glass. Mens jeg satt med den milde barnepizzaen med ost og skinke og drakk melk.

Trøster meg med at om to uker kan jeg også spise og drikke det jeg vil. Har bestilt speketallerken av mannen på sykehuset.. hihi :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...