Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan ikke disse forbannede riene bare komme? Jeg mister helt piffen her jeg ligger å avlaster hemoridene :( har vandret litt rundt, men ingenting....eller, faktisk litt mer nedpress i dag :P og litt murringer, men ingenting å bli klok på, bare gal av :P

Fortsetter under...

Sånn da er vi hjemme fra hytta og komfirmasjoner og bursdagsfeiringer,glad at jeg klarte denne helgen og.

Som jeg klarte å klemme inn på dårlig nett tilgang GRATULERER BOKORMMAMMA :D:wub:

Og gratulerer Minimusa ;)

Her er det kontroll imorgen,håper på å få en dato,spent på hva de sier om slampen som kjennes ut som den ligger i tverrleie enda...

Depot tab hjelper,helt merkelig å føle at hjernen funker igjen og at beina ikke er av sement og pust og puls litt bedre :D

Var sikkert mange andre som skulle vært komentert,men Tussemor jeg heier på deg,nå er du straks i mål heldiggris,og ikke for å bli for snuskete i detaljene,men andre stillinger enn beina opp må nok til for å få igang fødselen,stakkars gubben min ble beordret på sykehuset forrige gang :P av LEGEN,men det ble baby :P

I'm back, ladies!

Nå har jeg brukt "litt" tid på å lese gjennom hva dere har skrevet siden sist jeg var her, phew! :D

Powerpuff: jeg håper inderlig at alt går bra for deg, det virker jo lovende at det kun var frisk blødning. *krysser fingre*

Gratulerer igjen til deg, bokormamma, med den lille jenta :) Litt drama skal det være når vi jenter kommer til verden ;) Glad for at alt går bra nå, slik at dere bare kan kose dere maksimalt!

Tussemor, my darling! Du er et unikum når det gjelder å huske på alle! Håper virkelig at du snart joiner bokormamma på sykehuset, det fortjener du nå.

Velkommen til nye, og grattis med positive tester :D

Her ble bursdagen svært så koselig. Fikk tre kolleger på besøk, og skravla gikk mens jeg stappa i dem kake :P Dagen etter dro jeg og moren min til vestlandet, slik at vi fikk feira niesa mi. Presentasjonen jeg hadde laget, og snakket til, frembragte fliring og latterbrøl, så noe fikk jeg da til ;) Fikk også skryt for cupcakesene jeg laget, noen trodde til og med de var kjøpt inn fra konditori, så det levde jeg på en stund hehe.

I dag har jeg vært ganske slækk...ble ikke så mye søvn forrige natt, og kjørte hele veien hjem i går kveld ( 6,5 timer). Så i dag har jeg bare slappet av og forført kona :P innmari kjipt at jeg ikke sånn plutselig bare kan bli smelt på tjukka, altså! Skal starte med spray den 28., som helt riktig er midt i leirskoleoppholdet. Har heldigvis en herlig sjetteklasse som ikke kommer til å by på noen problemer, men det blir jo en utfordring å måtte huske å ta spray til rette tider og å holde energinivået og humøret oppe til enhver tid. Skal gjøre mitt beste for å unngå fjellturer, for å si det sånn :P

Kom på at noen spurte om det var lurt å ha beina høyt etter man har rulla litt i høyet. Det jeg har fått høre, feks ved inseminasjon, er at det er lurt å ligge rolig en stund, men det har egentlig ikke noe for seg å heve beina.

Kjærepære: Du får beskjed om å ligge stille i 10 min etter selve inseminasjonen :P Så anbefaler å ha mobilen i nærheten for grusomt hvor sakte tida går når du ligger der å teller prikker i taket alene på rommet mens du venter hehe :P

GRATULERER så masse med jenta, Bokormamma! :D Stilig navn også! :D

Skulle ønske jeg kunne velge sånne kule navn på ungene mine, men når det kommer til navn feiger jeg ut og ender opp med de gamle, tradisjonelle. Men velger ikke de aller vanligste, da ;)

Ååå så herlig med spire, Minnimusa! :D Og så fantastisk at du slipper å bekymre deg for om du har råd til en runde til!

PowerPuff: Krysser alt for at spiren klorer seg fast!!!

Tussemor: Den dagen jeg fikk første, gikk jeg fra Majorstuen til Grunerløkka (hvor vi bodde da). Hadde heavy bekkenløsning og kunne egentlig ikke gå mer enn 50 meter, så tror jeg brukte to timer på den turen. På kvelden sa det bare "knepp" og vannet gikk. Syv timer etterpå var hun ute. Kanskje dette kunne funke for deg også? Lykke til, han kommer nok snart uansett! :D

Ønsker og Dossa: Ja, gynekologen ved Volvat sa at de hadde sluttet å gi pergo når man hadde tydelig el. Hadde ingen effekt hvis man har el, ifølge henne, og hun skal være flink. Alternativet for å få fortgang var ivf, mente hun, men det blir nok for drøyt for gubben!

Ellers er det høy benføring innimellom slagene - og i dag kjenner jeg faktisk begynnende el-smerter på venstre side. Spennende, det har jeg ikke gjort siden vi begynte å prøve. Kanskje det er her gulleggene ligger og godgjør seg og venter på Mr Right? :P

Ellers har vi hatt en fantastisk helg på hytta i skogen - ungene tok seg til og med noen dukkerter i tjernet der mens mor og far tok seg en iskald øl (bare en). ;)

Klemmer til alle! :D

Endret litt på overskriften til første gruppe:

Snart gravide:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.

**Cayenne** (IKM 7.6., to barn, prøver på nr tre i snart to år...)

En til, please. (14 pp, SA i oktober, IKM 29 mai).

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)

Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)

Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 14/15. mai. PP 35

LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)

Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus

Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn

MissAlma (prøvd siden sommer 2012, SA januar 13), 31 år, ingen barn

SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 12.06)

1.tri:

Supersnusken (termin 28.des)

Minnimusa(31 år, Østfold, inseminering DK, termin 30.januar)

2.tri:

Symbio (termin 13.August), 30 år, mamma til en på 2 år.

81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger.

Lykketroll*morTil2? (Termin 29.Aug)

m1980 (termin 29. Aug) ?

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia

Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

nerdybirdy (termin 23 oktober)

Fiemamma (termin 21.november, førstegangs)

Vææææ (termin ca 21 november, førstegangs)

3 trimester:

Tussemor5 (termin 16 mai )

Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs

Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )

Bumblebeee (termin 26.6)

Hønny-bønny (Igangsettes rundt 10 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8Junimage (termin slutten av juni)

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.

Viiii. April.

Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai

Annonse

Hehehehe Hunny...skulle gladelig ha sluppet gubben til hadde jeg bare tålt trynet på han....men jeg går litt og prøver div annet, men vet vel av erfaring at de ikke kommer før de er klare :P blir bedre i morgen når det ikke er så varmt og på onsdag skal jeg inn uansett :)

Hipp hurra for Minnimusa! Gratulerer med spire, så gøy!! :) Og deilig med selskap på 1 trimester! Men det må enda komme flere, jeg håper jo å flytte over til 2.trim i løpet av juni, så da trenger du selskap!

Bra ny overskrift Cayenne! ;)

Jeg er litt deppa her etter en skikkelig krangel med mannen, egentlig første ordentlige kranglen på de 5 årene vi hvar vært sammen. Og selvsagt dagen før jeg skal på UL og er skikkelig nervøs. Kanskje litt derfor det ble slik også, jeg er jo helt på tuppa og jeg tror ikke helt han forstår hvor ustabil pg påvirket jeg blir av den bekymringen. Er nok ikke helt det samme å være mann nei... Spurte i dag hva han ville føle hvis vi mistet igjen, han svarte da at han jo ville bli lei seg, men mest på mine vegne. Huff. Det værste var at vi klarte å krangle rett foran vesla, jeg som har lovet meg selv dyrt og hellig å aldri gjøre det, er skilsmissebarn selv med masse vonde minner fra foreldrekrangel. Æsj, sint og skuffet over meg selv nå, og mannen har dratt ut i sinne tror jeg. Sukk... Presterte å si at vi får vel bare flytte fra hverandre! Og det mener jeg jo absolutt ikke! Tenkte å sende unnskyld på sms, men mobilen hans ligger jo hjemme.

Håper i det minste jeg får se et bankende hjerte i morgen.

Cayennesnupp jeg likte den nye overskrifta :D :D

Passer sååå mye bedre for oss jenter som befinner oss der ennå.

Selvfølgelig bare et stoppested før vi hopper inn til Minnimusa og Supersnusken :wub:

Supersnusken :) masse lykke til imorra!!!

Du vil få se et sterkt hjerte som banker for deg :D

Så kjedelig at du og mannen har krangla :( håper dere ordner opp i det før dere hopper til sengs.

Aldri legge seg uten å ha gjort opp, det er min regel....hehe.

Mannfolka forstår rett og slett ikke hvor mye bekymring vi kan ha og hvordan det oppleves for oss.

Tøm deg her du snuppa, her finner du støtte og forståelse :) :)

Stor klem til Supersnusken, desse hormonene er ikkje så stabiliserande på humør og grenser - eg håpar de får ordna opp! Lukke til i morgon.

Gratulerer så mykje Minnimusa, det var gode nyheter!!

Kjekt å lesa om alle som har vore på tur og kosa seg i finveret :)

Her vart det litt ned for telling bjørkepollenallergien i dag, måtte sova litt på dagen og lurte på om vi måtte avlysa middagsgjestane. Men etter ein dusj inne, og ei lang regnbyge ute var verda straks mykje kjekkare. Kjekt å få skravla litt med gode vener medane ein endå har tid til å setja seg ned og lytta og vera heilt med i samtalen, ser for meg at det vert litt sjeldnare kost når vesla kjem ein av dagane ;)

Hva er det jeg leser? Er du gravid, Minnimusa? HURRA HURRA. Gratulerer :) :) Nå blir det spennende å følge deg videre, og godt Supersnusken endelig fikk litt selskap. Håper virkelig dere har fått skværet opp, Supersnusken. Det er så hjerteskjærende med slike krangler, men så inderlig godt når man blir venner igjen. Lykke til på UL i morgen, kjære deg.

Og et rungende gratulerer til deg også, Bokormamma. Herlig navn :)

Krysser fingrene for deg også PowerPuff. Håper med alt jeg har for at det ikke er alvorlig. Hold oss oppdatert, snille deg.

Selv har det endelig blitt jubel i høyet, lysten lot vente på seg, men NUH er den ettertrykkelig på plass, knis! Og masse sommer der jeg har bodd i sommerskjørt og gruset mannen i bading i salt sjø! Han en pysete gang og jeg hele syv. Mohahaaaa :)

Digger forresten den nye overskriften din, Cajenne. Kjente jeg ble Instant optimistisk med en gang jeg så den.

En varm klem til de besteste kvinner "klemmer på" :wub:

Her går jeg å fundere på når vi skal fortelle at det er et knøtt på vei. I kveld hadde jo egentlig ikke vært så dumt sia begge sett med besteforeldre var samlet, men glemte det. Begynner å bli vant til at det er bare meg og gubben, + 2 gode venninner som vet det.

Hadde vært litt kjekt å vist et UL bilde, spørs på magen om 4-5 uker det. Nå håper jeg bare på at jeg får på meg bunaden neste helg :)

Annonse

Det er så morsomt å se hva som skjer med folk her inne, der en ligger i sykehussenga og koper. Er møkklei sykehuset nå, selv om jeg fortsatt er litt hjelpesløs. Har imidlertid tatt meg av Arabella helt selv det siste døgnet, og det hjelper på selvfølelsen. Føler seg litt nærmere hjemreise da...

Men dere som har vært snitta opp før: hvor lenge skal man se gravid ut da???? Jeg har jo bare født normalt før og da har magen vært stygg, men klart flatere veldig fort. På dag tre, som er idag, har jeg hilst på midja mi igjen... Men nå synes jeg at jeg ser like gravid ut. Forfengelug, jeg vet, men jeg vil da ikke se slik ut!! Hjelp!

Har ikke da tatt ut noe barn, men har samme snittet etter at jeg tok ut den 600g muskelknuta i høst og jeg var ganske hoven lenge, i hvert fall 4-6 uker. Nå har jeg fortsatt "overhenget" ved arret, men det er nok fordi jeg har lagt på meg 5-7 kg siden operasjonen ;)

Var ganske lenge hoven etter muskelknute operasjonen her å, ingen overheng. Arret syns neste ikke lengre, 1 år på torsdag siden operasjon. Tru det gikk et par mnd før jeg brukte bukser som stramma over magen. Jeg gikk ned 7 kg første mnd etter operasjon, og gått opp igjen 2. Føltes ut som dem hadde snevret inn tarmen min. No er det knøttet som snevre inn magemålet mitt :)

Veldig spent om jeg kan få normalt eller KS. Jeg blir ihvertfall regnet som tidligere KS pasient pga muskelknute operasjonen. Vet ikke med deg minnimusa? Ble oppdaget noen nye i nov hos gynokolog, så det blir en tur til St Olav her på sjekk før fødselen for å sjekke fødekanalen.

Krysser fingre for at bokmamma snart får besøk av tussemor :)

Stemmer nok det minimusa sier bokormamma. Ett snitt er jo en stor mageoperasjon og det er en grunn til at du skal være yderst forsiktig i minst 6 uker etter operasjon :( Dessuten herjer de ganske kraftig med både muskulatur og skinn under ett hastesnitt (har jeg blitt fortalt). Du kan jo bare tenke deg hvordan "muslørva" har det etter ett svangerskap og en normal fødsel, hun er ikke helt god hun heller på en stund ;) Du får slappe av, å la forfengeligheten være på ferie en stund til, så går det seg til etterhvert!!!!!!! Gleder meg til å hilse på i morgen!!!! For, da SKAL det skje, ellers blir jeg voldelig!!!!!!!

Var i barnehagen nå å leverte ungene. For en gangs skyld klarte de fleste å holde kjeft, bare være solid medlidende :P helt til bestekompisen til minsten, på 4 år kom: "Har dere ikke fått babye enda dere da???" Du videste all verden så rask barnehage personalet var med å få ungene unna :D :D :D Jeg måtte glise litt i bilen på tur hjem!!!!!

Nå venter jeg besøk, det skal bli utrolig deilig å ha noen å skravle med,mens jeg venter på at det skal bli kveld, natt og en herlig morgen :)

Supersnusken: Sender deg en stor og god klem, fikk så vondt av deg i går. Håper du og mannen fikk skværet opp!!!!! Unger tåler at det blir kranglet litt av og til, selv om at det ikke er kjekt. De trenger å se at man ikke alltid er enig osv, men jeg kan skjønne at du ikke hadde det noe godt etterpå. Slik har jeg det også, når jeg ikke klarer å avverge heftige diskusjoner/ krangler med gubben (som fremdeles tror at ungene ikke forstår og får med seg noen ting :( ) Håper du får en super opplevelse på UL i dag!!!!

Powepuff: Stor lykke til klem til deg også!!!!!!!! Håper du får en kjempe opptur!!!!!!

Ønsker dere alle sammen en strålende god dag!!!!!

Snart gravide:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.

**Cayenne** (IKM 7.6., to barn, prøver på nr tre i snart to år...)

En til, please. (14 pp, SA i oktober, IKM 29 mai).

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, mistet i aug + jan, IKM 19.05)

Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)

Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 13. juni. 36pp

LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)

Power puff (2 pp, IKM 11 mai) 34 år 2 barn Akershus

Mamma&storebror (pp 11, SA september & November) 34 år, 1 barn

MissAlma (prøvd siden sommer 2012, SA januar 13), 31 år, ingen barn

SpirenMin (32 år, ingen barn, MA mars '12, IKM 12.06)

1.tri:

Supersnusken (termin 28.des)

Minnimusa(31 år, Østfold, inseminering DK, termin 30.januar)

2.tri:

Symbio (termin 13.August), 30 år, mamma til en på 2 år.

81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger.

Lykketroll*morTil2? (Termin 29.Aug)

m1980 (termin 29. Aug) ?

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia

Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

nerdybirdy (termin 23 oktober)

Fiemamma (termin 21.november, førstegangs)

Vææææ (termin ca 21 november, førstegangs)

3 trimester:

Tussemor5 (termin 16 mai )

Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs

Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )

Bumblebeee (termin 26.6)

Hønny-bønny (Igangsettes rundt 10 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8Junimage (termin slutten av juni)

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.

Viiii. April.

Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai

Tussemor :) bare en dag att så skjer det ting med deg!!!!! Weeehiiiii som jeg gleder meg til du spretter innom og forteller i glederus at du har født :D

Supersnusken :) masse lykke til idag!!!!! Krysser alt jeg har for deg :wub:

Fikk du og mannen gjort opp igår kveld?

Power puff :) hvordan er det med deg idag? Tenker masse på deg og håper på det aller beste utfallet :)

Bokormamma :) du får bare nyte den tida du er på sykehuset, for det blir full rulle når du kommer hjem att ;) Blir koselig å få besøk av Tussa imorra!

Nå er det inspeksjon her, ut i regnværet :blink:

Gratulerer minimusa med posetiv test og gratulerer så mye med prinsessa Bokormamma!! Så gøy :)

Jeg har fått bestilt meg time til ultralyd i morgen hos gynekologen min. Føler meg ikke gravid lengre så regner med at det ikke er noen spire der selv om jeg ikke har blødd klumper eller hatt vondt. Men hadde vært utrolig fint om det var et bankende hjerte der.... Holder dere oppdatert!

Sluttet å blø på søndag så i går var vi i gang med å legge inn aksjer på nytt om det skulle være at det ikke er noen spire der. Har hørt at det er lettere å blir gravid rett etter en SA pga hormoner i kroppen, så da blir det kos annen hver dag fremover...hehe.... Ikke noe vits å hvile på laurbærene er såååååå klar for en ny bebis :wub:

Væææ: Jeg vet ikke hvordan det blir med meg ennå, jeg skal til legen på mandag den 3.juni så får jeg høre hvordan det blir. Jeg kommer til å kreve ekstra oppfølging pga operasjonen og da den nye knuta de så i januar, så håper det går igjennom. Men håper å kunne føde vanlig!!

Liten oppdatering herfra: Hadde en laaang samtale med mannen i går, om veldig mye egentlig. Har hatt lyst på en sånn samtale lenge egentlig, men vi er alltid så slitne begge to, eller en er ikke i humør osv. Fikk skæret opp, og skal begynne med date-nights igjen! Må ha litt kjærestetid igjen, før nr 2 melder sin ankomst ;)

Og, det var fremdeles et bankende hjerte på UL i dag, heldigvis! "Massen" fra sist var borte, og de sa nå at det nok hadde vært to, men at en er gått til grunne tidlig som det heter. Det passer jo godt med at jeg var så dårlig+ blødde litt, nå føler jeg meg mye bedre. Så så lenge denne ene klamrer seg fast i 9mnd er jeg nesten lettet over at det ikke ble 2, selvom det høres litt slemt ut. Hadde nok klart det også, men med en turbomini hjemme allerede holder det i massevis med en til!

power puff: heier på deg i morgen! Jeg føler meg heller ikke særlig gravid lenger, men vet jo nå at det er jeg! Så alt håp er ikke ute!

Rekker ikke flere kommentarer nå, må tilbake på jobben igjen etter UL!

Supersnusken :) Så herlig å høre at du og mannen har fått ordna opp i ting.

Date kveld høres veldig lurt ut for det er viktig å holde flammen ved like ^_^

Hurra for et bankende <3 tenker det var deilig!!

Tussemor :) hvordan er det med deg idag?

Tenker masse på deg!!!

Power puff :) xxxxxxx for deg!!!!

Tenk positivt, så skal du se at du får se et bankende hjerte :)

Tussemor har atter slått i hjel nesten en hel dag!!!!!!!!! Gleder meg vilt og hemningsløst til kveldens date med senga for å stå opp i morgen til en "helvettes" dag, med forhåpentligvis ett befriende utfall!!!!!!!!!!! Har blitt noe mer nedpress i perioder, så håper det betyr at jeg er moden og at det ikke bare er skallen som er klar som ei kule ;)

Godt å høre om bankende hjerter, oppklaringsprater og kos!!!!!!!! Nå svimer jeg rundt til i morgen en gang....

Lykke til imorgen Tussemor,kl når skal du inn?

Her gikk kontrollen bra,slampen ligger godt i tverrleie ,så har fått dato 11 juni kl 8.30 for igangsettelse,har den ikke snudd seg blir det snitt

Teflonhjernen gjør at det blir litt lite kommentert,men hurra for bankende hjerte og krysser alt for deg med blødninger;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...