Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Gratulerer så masse til 79kvinne med jenta! Så utrolig koselig å høre :) Er bare innom en snartur. Her har min kjære bestemor blitt dårlig i påska, og det går raskt mot slutten. Forsøker å glemme meg selv, og være der for både henne og mamma. Går fort mot slutten nå... Klem til alle! Velkommen til nye også :)

Fortsetter under...

Gratulerer så masse med jenta 79kvinne :D

Lykkelig_4♥♥♥♥: trist å lese om bestemoren din :( Godt hun har sine nærmeste rundt seg i den siste tiden. Varme tanker ♡

EL på vei så jeg har nettopp forsynt meg av mannen :P hihi

Sol fra en skyfri himmel her idag så blir litt utekos med ungene idag. Lage bål ute i skogen vår og kose oss :D

Ha en flott dag!!

Gratulerer med jenta, 79kvinne! :D

Lykkelig: Trøsteklem til deg :wub:

Dossa: Stå på :P

Her skal vi hjem igjen til Oslo i dag, tenker vi drar og rusler en tur langs sjøen. Hatt noen herlige skiturer, men nå er det nok snø, kulde og innland for en som er oppvokst ved en fjord på Vestlandet!

Ønsker alle en deilig dag! :D

Endret av **Cayenne**

Ååå så koselig at hun har kommet 79kvinne! Gratulerer:)Nydelig navn:)

Hun kommer seg nok raskt og blir kvitt uvelheten.. så får dere kost dere med amming og kosing.

Så leit med bestemoren din Lykkelig:( Ta vare på stundene sammen med henne nå.Varm klem sendes fra meg.

Her er ryggen og høyre rompe grusom vond inatt. *sukk*, jeg som hadde tenkt å ta med vesla for å se på lamming idag! Håper ryggen er bedre imorgen, så kan vi få sett noen lammunger før barnehage og jobb starter igjen. Det er noe helt spesielt å se lamming og lammunger i påsken og på våren:)

Annonse

Jeg har nett igjen!!!! Hurra! Jippi!

Har hatt nett et par dager nå, men det har tatt sin tid å lese seg opp på alt som er skjedd her før jeg kunne kommentere. Wow, her har det skjedd saker og ting, er alt jeg kan si:-)

Vi hadde en veldig fin UL den nittende, forresten. Fikk se en veldig aktiv, og helt perfekt, liten prinsesse, så nå vasker og stryker mor rosa og blonder og dill over en lav sko. Artig at vi ender opp med to jenter og to gutter, kunne ikke vært bedre:-)

Ellers har påska gått med i litt sykdom ( et par av ungene har spydd litt og jeg hadde et seriøst migrenedøgn sm sitter i litt når man ikke kan ta noe medisin mot dritten av hensyn til lille trille) og ellers bare hjemmekos. Fantastisk Kvikklunchvær, og da er det greit å være hjemme også. Påskeegg og latte i solveggen er helt ok for meg i år, merker jeg:-D

Også begynner sommeren å fylles med arrangement jeg ikke ser fram til å kle opp ammepuppene til. Vi hadde planlagt å ha navnefest sammen med babyen til lillebror og lavtrykket, ettersom den andre broen vår skal gifte seg senere i sommer, og det er måte på hvor mange familielag man orker på en sommer.... men så bestemte lavtrykket at navnefesten deres skulle være fjorten dager etter terminen min.... Og selv om jeg vanligvis både føder enkelt og i god tid før termin får det være måte på ambisiøs planlegging. Jeg forsøkte å poengtere at jeg i terorien kunne føde den fredagen de vil at vi skal reise ut i havgapet.... men da fikk jeg et så uforstående blikk som bare en litt enkel tjueåring kan produsere. Altså blir det separate navnefester for oss, og dermed to navnefester og ett bryllup på drøyt tre mnd. Heftig!

Au, drøye kynnere på gang... har en prinsesse som forsøker å rygge seg ut gjennom ribbeina mine og det irriterer livmora noe kraftig, kjenner jeg... Må røre litt på meg. Godt å være tilbake hos dere, damer!

Enda mindre øm i dag. Huff.. Har ingen god magefølelse :(

Å kjære deg Fie, håper alt er bra! Har glemt litt på disse årene, men hos meg er jeg ganske sikker på at de ømme puppene faktisk ga seg før ikm, og at de ikke kom tilbake på flere mnd. Så lenge du ikke blør er mest sannsynlig alt i orden! :) Men ville skaffet meg en ekstra ul for å bli beroliget!

Fiemor, så koselig å ha deg også her! Ei venninne av meg hadde det på samme måten, at symptomer forsvant i perioder, men hun er like gravid og hadde ikke trengt å bekymre seg :) Som Cayenne sier, en UL kan være beroligende, det tok venninna mi også, men om du ikke har blødninger så er nok alt ok med den i magen :)

Haha bokormamma, jeg hadde nesten glemt lavtrykket :D Er jammen ikke alle det er så lett å være på nett med.

Lykkelig: det er godt du kan være hos bestemoren din nå. Jeg rakk akkurat et lite besøk hos min bestemor, som var nesten som en mor for meg, før hun døde. Det er jeg glad for, da fikk vi tatt litt ordentlig farvel. Masse varme tanker!

Dossa: velkommen!

79kvinne: gratulerer igjen <3

Jeg har ikke blødd ei dråpe siden siste mens :) Hadde sterke kramper en kveld 5+1, dagen etter første ul. Det satte et kraftig støkk i meg og nå baserer jeg all tvil på den timen krampene var.. Kan være normalt, men er pissredd førstegangs. Vet jo ikke hvordan dette skal være jeg. Er lenge til 8.april og ny ul føler jeg. Samtidig vil jeg ikke renne ned klinikken heller, de kan jo ikke gjøre noe så tidlig uansett. Har lest at det er helt normalt at symptomene varierer fra dag til dag og også time til time i de ukene jeg er i, men igjen klarer jeg ikke å roe meg ned. Tror jo ikke på dette i utgangspunktet så brystene og kvalmen var liksom mine fysiske tegn på at noe fint har skjedd der inne.

Endret av Fiemor!

Dette skal gå bra Fiemor ;) dette har du venta lenge på og jenta klorer seg godt fast skal du se. Du må ikke føle at du renner ned hos legen, mye bedre å gå en gang for mye enn for lite.

Prøv å tenk positivt sjøl om det er vanskelig.

Tenker på deg vettu :wub:

Bokormmamma: så artig med to av samme kjønn :)

Jeg har en følelse av at når jeg blir gravid så blir det en gutt og da har jeg også to av hvert kjønn :)

Har vært på middag hos mine foreldre idag.

Digg å komme til ferdig dekka bord :D

Annonse

Akkurat når jeg trengte det mest ble jeg superkvalm nå :) Jippiiii :) Tok av sea bandene og lå og døsa i varmen på sofaen hos bruttern og DER kom det gitt!! Like før jeg spydde. Blitt kjørt hjem og skal slappe av her. Vondt i hodet og. Urven nå. Håper det er sv.kvalme!

Åh, Fiemor! Mine symptomer har kommet og gått helt som de selv har villet i fire svangerskap nå, så jeg blir ikke stresset av det, men jeg skjønner hvordan du har det.

Du får bare overbevise deg selv om at inntil det motsatte er bevist, er du gravid. Det er kanskje en veldig forenklet filosofi, men det er nesten det eneste som funker om man ikke skal bli gal, har jeg lært. Snart fire fullgåtte svangerskap uten et eneste reelt problem gir meg vel liten ekspertise, men jeg VET at alle gravide går gjennom ulike panikkfaser, kjenner desperat etter tegn og symptomer osv. Derfor sier jeg alltid til venninnene mine at inntil du har sett på UL at alt håp er ute, eller restene er blødd ut, må du bare holde på troen.

Jeg tror vi er så tussete under svangerskapene våre fordi vi skal forberede oss på hvor supertussete vi blir når babyene kommer;-) For vi er ikke det spor bedre når babyen er kommet ut, da er det "puster hun nå?", "Herregud, hun har ikke spist på tre timer og ni minutter" osv. osv.;-)

Vi er mer eller mindre permanent gale fra det øyeblikket frøet er sådd og sikkert livet ut ( i alle fall om jeg skal dømme etter min egen mor og bestemor, som blir verre for hver generasjon som kommer til). Og derfor er det så godt å ha forumdamene å lufte hodet til;-)

Kjenn på kvalmen og nyt den;-)

Takk for koselige kommentarer fra støttekontaktene! Min kjære bestemor forlot oss i går kl.16.15 Det var vondt, men godt for henne å få hvile også. Ikke alltid like lett å være sykepleier heller, der man står full av svangerskapshormoner, og skal være sterk for andre! Vi vokste opp med besteforeldre i nabohuset, så de har alltid vært en nær del av livet. Det var en merkelig følelse å stelle henne og kle på henne julekjolen. I magen sparket Sofie. Det ble en sterk kontrast på nye begynnelser, og den uungåelige slutten... Føler meg litt tappet og tom i dag...

Det lavtrykket er bra lavpanna og bokormamma!! Himmel og hav, ho må ha stor navle som ikkje greier å sjå forbi!! Det er vel berre å pusta inn og ut eit par gongar og la det stå til..og som sagt, ho har no i allefall ein slags underhaldningsverdi så lenge det står på.

Høyres ut til å bli ein travel sommar! Vi lurer på om vi rekk å få alt klart til 3.8. då vesla vår får navnedag og det er ei Oline som kjem ut. Når eg ser ditt program skjønar eg at det bør vi kunne klara, sjølv om det bur litt familie her og der og kusina mi giftar seg 14 dagar etter. Det treng jo ikkje bli såååå store greiene.

Kondolere Lykkelig.

Her har det skjedd mye i påsken ser jeg :) Håper det går bra Fiemor, jeg er vel i nogenlunde samme tia som deg. Her har ikke kvalmen kommet enda, såre bryst og livmora som plager meg.

Akkurat nå har jeg nok med å være Miss Elveblæst. Ser ikke ut på kroppen og har fått det i tårekanalen på begge øya. Snasen :S

Går på allergitabletter og er svimmel og kvalm. Blitt sovedyr. Null matlyst. Håper lille nurket ikke tar skade av at mor æ rosemala ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...