Rime Skrevet 20. mars 2013 #3326 Skrevet 20. mars 2013 Cayenne, jeg har maaaaange gir jeg Er helt klar over at det finnes like mange forskjellige meninger der ute om "modne" mammaer, som det omtrent finnes meninger om hvordan man skal oppdra unger. For å være helt ærlig så er det meg revnende likegyldig hva ANDRE mener om min alder som mor så lenge barna mine er elsket, føler seg trygge, har det godt og ikke "mangler" noe! Det er nå min mening Så får andre mene hva pokker de vil Lykkelig_4, synes så synd i deg som er så dårlig, fatter ikke at du orker nesten, selv om jeg skjønner det at det er mangt vi kvinner holder ut for å få de her små hærlige knøtta. Men må le litt når jeg tenker på hvor synd jeg syntes i meg selv fordi jeg var så kvalm (spydde ikke) Fra ca uke 6-13 og ikke fikk i meg noe særlig mat, buhu liksom, hehe. Hadde sikkert dødd jeg da hvis jeg var i dine sko. Hønny-bønny, så fint å høre at alt var bra på kontroll Og fint å høre at du har mannen hjemme, håper alt blir bra nå Tussemor, trist at mannen din har fått diabetes, men han må jo bare legge om livsstilen, det er jo ikke vanskelig. Han må bare se det positive i det selv om jeg har full frståelse for at det sikkert er litt tungt å få den diagnosen. Men det hjelper IKKE å synes synd på seg selv, men det er jeg sikker på at du har fortalt han. Husker selv hvordan det var å få vite i 2006 at jeg hadde cøliaki, var jo ikke akkurat noe gøy å vite at jeg kunne ikke spise både ditt og datt, men jeg måtte bare legge om livsstilen, noe jeg fant ut var veldig enkelt og faktisk bedre for meg, så etter en liten stund så var det som å være helt "normal" igjen ( så normal som det går ann for meg å være, for ingen vil vel påstå at jeg er helt normal, hehehehe ) Vel mine damer, nå skal jeg ut og nyyyyte resten av det hærlige vårlige været vi har her i nord, og kontemplere litt over livets mysterier!
Grøne Skrevet 20. mars 2013 #3327 Skrevet 20. mars 2013 Kom akkurat på ein veldig fordel for oss vaksne som får ungar no, vi er kanskje pensjonistar og spreke når eigen barnebarn kjem og har tid til å vera med dei - sånn som våre bestemødre hadde? Var i allefall veldig stas å vera med mormor og morfar
Ønsker3gull Skrevet 20. mars 2013 #3328 Skrevet 20. mars 2013 Gratulerer med friske og fine jenter i magen Rime:) Gøy å få skrudd terminen litt tilbake da:) Selv synes jeg det er litt vanskelig å vite om det er en fot, kne eller hånd som dytter inni her innrømmer jeg. Jeg husker jeg syntes det var vanskelig med de to andre jentene i magen også.. men så lenge det er dytting her så gjør det ingenting. Vet at en fot sparker hardere enn en hånd klarer å dytte, så tipper det er føttene hun driver og sparker med, men. Kjennes jo ut som hun kommer ut gjennom mageskinnet her enkelte ganger:D Gamle eller unge mødre. Spiller ingen rolle synes jeg. Fordeler og ulemper med alt;) jeg ble mor da jeg var 25, 34 og nå 39.. rett før jeg fyller 40. Jeg var kanskje sprekere da jeg var 25, men nå har jeg bedre økonomi og er i et mye bedre forhold (kan ikke sammenlignes i grunn!!)og tenker kanskje grundigere og mer veloverveid nå. Derimot var jeg nok mer fryktløs og ikke så hønemor da jeg ble mor da jeg var 25. Ingenting å dvele ved heller i grunn... det er nå bare slik. Jeg er ivertfall glad jeg ikke fikk tre barn med samme mann som jeg fikk første med!! Glad jeg byttet:D haha. Så bra du har fått igjen mannen din Hønny! Tenker det er litt godt jeg:) Huff stakkars. Høres ikke ut som han har det helt optiamalt nei. Sikkert ikke bare lett for deg heller som sikkert har litt mye å både bekymre deg over og eller å henge fingrene i;) Jeg skal på kontroll til jordmor imorgen, samt til legen å få vite om jeg skal ta glukosebelastningstest eller langtidsblodsukkeret. Håper det siste så jeg slipper den søte gugga som jeg garantert kommer til å kaste opp av! Fredag er jeg 28 uker... 7 mnd!! Juhuuu :)Første uka i april er det eksakt 2 mnd. til fødsel!! Venter bare på dato for keisersnittet nå.. men vet det blir den første uka i juni forsåvidt da:)
**Cayenne** Skrevet 20. mars 2013 #3329 Skrevet 20. mars 2013 Tenk at du er 7 mnd Ønsker, synes du nettopp ble gravid, jeg! Da har jeg fått brev med prøvesvarene fra min lille utredning på Volvat. Here it goes: 'Kjære ... Alle hormoner viser seg å være normale, og spesielt interessant AMH som viser kapasiteten til eggstokkene, var høy og fin på 35. Dette betyr at du skulle ha svært gode sjanser for å bli gravid. Jeg tror derfor at mannen din bør bruke rekvisisjonen han fikk til sædprøve for å se om det kan være årsaken til at det har tatt tid å bli gravid.' Sunes ikke det var verst til å være en gammel dame på 40 Og gjett om denne pølsespiseren av en mann skal sendes i vei for å få sjekket svømmerene, da! Om man kan kalle dem svømmere da Ha en super kveld alle sammen!
Athina' Skrevet 20. mars 2013 #3330 Skrevet 20. mars 2013 Tenk at du er 7 mnd Ønsker, synes du nettopp ble gravid, jeg! Da har jeg fått brev med prøvesvarene fra min lille utredning på Volvat. Here it goes: 'Kjære ... Alle hormoner viser seg å være normale, og spesielt interessant AMH som viser kapasiteten til eggstokkene, var høy og fin på 35. Dette betyr at du skulle ha svært gode sjanser for å bli gravid. Jeg tror derfor at mannen din bør bruke rekvisisjonen han fikk til sædprøve for å se om det kan være årsaken til at det har tatt tid å bli gravid.' Sunes ikke det var verst til å være en gammel dame på 40 Og gjett om denne pølsespiseren av en mann skal sendes i vei for å få sjekket svømmerene, da! Om man kan kalle dem svømmere da Ha en super kveld alle sammen! AMH på 35 når du er 40?? I alle dager, hvilke verdier bruker de, for hadde det vært pmol så sier den jo at du har PCOS, for da har man verdier i øvre sikte, ng'ett ellerannet(husker ikke referansenavnet) er jo enda lavere,og normal verdier på er jo ikke nærheten. Nå skjønner jeg ingenting her hehe Men altså bra at du er fertil, men det er noe som skurrer her
En til, please. Skrevet 20. mars 2013 #3331 Skrevet 20. mars 2013 Hadde store planer om å sette meg til med te og litt sjokolade og virkelig kommentere masse på alt det dere skjønne har meddelt, men så fikk jeg mensen sånn helt ut av det blå. Helsikes drittkropp, egga mine er sikkert pillråtne alle sammen! Huuuuuulk.
**Cayenne** Skrevet 20. mars 2013 #3332 Skrevet 20. mars 2013 Under 'analyse' står det 'A S-Antimullerhormon' og under 'resultat' 35 og under 'enhet' står det pmol/l. Forstå det den som kan Det står også at 'verdier > 60 pmol/l kan være forenlig med pco og fare for overstimulering.' Legen heter Stine Fremming, spesialist i gynekologi. På ul'en sa hun også at det var mange, fine egg. PS. Er straks 41...
Viiii Skrevet 20. mars 2013 #3333 Skrevet 20. mars 2013 Hadde store planer om å sette meg til med te og litt sjokolade og virkelig kommentere masse på alt det dere skjønne har meddelt, men så fikk jeg mensen sånn helt ut av det blå. Helsikes drittkropp, egga mine er sikkert pillråtne alle sammen! Huuuuuulk. huff, så kjiipt. Sender deg en stor klem!!
**Cayenne** Skrevet 20. mars 2013 #3334 Skrevet 20. mars 2013 Hadde store planer om å sette meg til med te og litt sjokolade og virkelig kommentere masse på alt det dere skjønne har meddelt, men så fikk jeg mensen sånn helt ut av det blå. Helsikes drittkropp, egga mine er sikkert pillråtne alle sammen! Huuuuuulk. Huffameg! Men du vet i alle fall at du kan bli gravid! Det tar bare litt tid. Stor trøsteklem, og kos deg med sjokoladen!
elibjo Skrevet 20. mars 2013 #3335 Skrevet 20. mars 2013 Hadde store planer om å sette meg til med te og litt sjokolade og virkelig kommentere masse på alt det dere skjønne har meddelt, men så fikk jeg mensen sånn helt ut av det blå. Helsikes drittkropp, egga mine er sikkert pillråtne alle sammen! Huuuuuulk. Klem fra meg også!!! ♡
En til, please. Skrevet 20. mars 2013 #3336 Skrevet 20. mars 2013 Tusen takk, ble utrolig selvmedlidende her jeg sitter. Men ny pp og nye muligheter til å haste i julekjolen til føden med sølvguttenes tindrende stemmer i bakgrunnen mens pinnekjøtt og gaver ønskes dit peppern gror... Fortsatt i PP: Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold. **Cayenne** (21.pp, IKM 3.4) Mamma til jente-04 og gutt-06. En til, please. (12 pp, SA i oktober, IKM 14 april). ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb) Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12) Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. ) Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang. Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før) Supersnusken: prøver på nr 2! IKM ved påsketider 1.tri: Vææææ (termin ca 23 november) nerdybirdy (termin 23 oktober) 2.tri: Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 GeekGirl81 (termin 4.sep.) 31 år, førstegangs, Storbritannia. m1980 termin 29 august (?) Junimage (termin slutten av juni) Ønsker3gull (termin 17.juni.. med keisersnitt 2 uker før. Dato ikke fastsatt enda) Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8 Bumblebeee (termin 26.juni) mamma til jente-08 og gutt-10. Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland. 81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland. Symbio (termin 17.August), 30 år, mamma til en på 2 år. Lykketroll*morTil2? (Termin 20.aug) Rime (termin 22 Aug). Bærer tvillinger. 3 trimester: 79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ) Viiii (termin 27.april) Tussemor5 (termin 16 mai ) Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs Bokormamma (termin 30.mai) Født: Tigerlise&Anton prøver igjen. Februar
Athina' Skrevet 20. mars 2013 #3337 Skrevet 20. mars 2013 Under 'analyse' står det 'A S-Antimullerhormon' og under 'resultat' 35 og under 'enhet' står det pmol/l. Forstå det den som kan Det står også at 'verdier > 60 pmol/l kan være forenlig med pco og fare for overstimulering.' Legen heter Stine Fremming, spesialist i gynekologi. På ul'en sa hun også at det var mange, fine egg. PS. Er straks 41... Siden jeg har lav AMH så har jeg lest tusenvis av tråder om det fra alle verdenshjørner, og jeg har aldri noensinne kommet over en kvinne i moden alder med verdier som dine snupp! Så hurra for at du er superduper fertil, og hut nå den mannen for å ta prøven! Var det Volvat Tr.heim du var? Og hvor mye kostet en blodpanelet, tok du hele syklusen eller kun amh og ul?
**Cayenne** Skrevet 20. mars 2013 #3338 Skrevet 20. mars 2013 (endret) Du tar nok feil, Athina. Dessuten høres det nesten ut som du tror jeg lyver? Det må være en annen målemetode du referer til. Det var Volvat Oslo, og alle blodprøver + ul ble tatt på cd 8. Pris for alt, kr 1475,-. (Er medlem.) Og jeg er obviously ikke superfertil, hvis det ikke er noe galt med mannen da. Men ble jo gravid på 1. pp de to andre gangene, og min mor kom i overgangsalderen da hun var 56. Endret 20. mars 2013 av **Cayenne**
Athina' Skrevet 21. mars 2013 #3339 Skrevet 21. mars 2013 Hehe jaaaa du lyver Cayenne din lille tullerusk! :-D Neida, ingen annen målemetoder, men det er virkelig høyt og sjelden å se hos en kvinne på 41 år, men ikke minst veldig overbevisene for ande på vår alder som prøver og kanskje tar den prøven Selv har jeg en AMH 1,4(tror det var det), så det er utrolig hvordan den varierer fra kvinne til kvinne i samme alder altså Så din amh verdi er jo inspirerende for andre! Det som kan være mye av problemet til oss som sliter, er FSH og østradiol, og de går på kvaliteten på eggene, men de bør tas å dag 2 for å kunne få korrekte svar, og det skal jeg be legen min rekvirere. Har tatt syklusprøver før men finner ikke prøvesvarene igjen, lille surrehue her har lett å lett ned nada Så da får jeg ta de igjen, for det er bedre og ha lav amh med god kvalitet på eggene enn omvendt, så jeg håper noe godt kommer av å ta de igjen Jeg var jo så ute av prøvemodusen, men det med pergoen trakk meg tilbake og det er jo forferdelig å være i denne 'verden'. Plutselig er baby, og prøving alt igjen og etter nå snart 5 år så er jeg virkelig glad jeg er totalt ute av den altså, huff Det var derfor jeg spurte om hvor du hadde tatt de, i tilfelle eg har lyst på syklusrunder og spesialister.....men jeg klasker hånden i panna og stønner, for nok er nok med det :-p
GeekGirl81 Skrevet 21. mars 2013 #3340 Skrevet 21. mars 2013 Hadde store planer om å sette meg til med te og litt sjokolade og virkelig kommentere masse på alt det dere skjønne har meddelt, men så fikk jeg mensen sånn helt ut av det blå. Helsikes drittkropp, egga mine er sikkert pillråtne alle sammen! Huuuuuulk. Usj, så kjipt. *klemme på*
GeekGirl81 Skrevet 21. mars 2013 #3341 Skrevet 21. mars 2013 (endret) Tenk at du er 7 mnd Ønsker, synes du nettopp ble gravid, jeg! Da har jeg fått brev med prøvesvarene fra min lille utredning på Volvat. Here it goes: 'Kjære ... Alle hormoner viser seg å være normale, og spesielt interessant AMH som viser kapasiteten til eggstokkene, var høy og fin på 35. Dette betyr at du skulle ha svært gode sjanser for å bli gravid. Jeg tror derfor at mannen din bør bruke rekvisisjonen han fikk til sædprøve for å se om det kan være årsaken til at det har tatt tid å bli gravid.' Sunes ikke det var verst til å være en gammel dame på 40 Og gjett om denne pølsespiseren av en mann skal sendes i vei for å få sjekket svømmerene, da! Om man kan kalle dem svømmere da Ha en super kveld alle sammen! Juhu, er jo kjempebra! Her borte gidder de ikke sende kvinner til utredning en gang (dersom man går via det offentlige) før mannen har blitt sjekka. Legen jeg var hos sa at de kunne ordne med sædprøve på fastlegekontoret og "besides it is so easy to check his equipment - everything is located on the outside." (Sant nok, haha.) Nå slapp vi heldigvis vi å sjekke oss da. Endret 21. mars 2013 av GeekGirl81
**Cayenne** Skrevet 21. mars 2013 #3342 Skrevet 21. mars 2013 Hehe jaaaa du lyver Cayenne din lille tullerusk! :-D Neida, ingen annen målemetoder, men det er virkelig høyt og sjelden å se hos en kvinne på 41 år, men ikke minst veldig overbevisene for ande på vår alder som prøver og kanskje tar den prøven Selv har jeg en AMH 1,4(tror det var det), så det er utrolig hvordan den varierer fra kvinne til kvinne i samme alder altså Så din amh verdi er jo inspirerende for andre! Det som kan være mye av problemet til oss som sliter, er FSH og østradiol, og de går på kvaliteten på eggene, men de bør tas å dag 2 for å kunne få korrekte svar, og det skal jeg be legen min rekvirere. Har tatt syklusprøver før men finner ikke prøvesvarene igjen, lille surrehue her har lett å lett ned nada Så da får jeg ta de igjen, for det er bedre og ha lav amh med god kvalitet på eggene enn omvendt, så jeg håper noe godt kommer av å ta de igjen Jeg var jo så ute av prøvemodusen, men det med pergoen trakk meg tilbake og det er jo forferdelig å være i denne 'verden'. Plutselig er baby, og prøving alt igjen og etter nå snart 5 år så er jeg virkelig glad jeg er totalt ute av den altså, huff Det var derfor jeg spurte om hvor du hadde tatt de, i tilfelle eg har lyst på syklusrunder og spesialister.....men jeg klasker hånden i panna og stønner, for nok er nok med det :-p Spurte legen om jeg ikke skulle ta fsh på cd 2, men hun sa det ikke var nødvendig siden jeg hadde 'stabile sykluser' på ca 27-33 dager. Hvis fsh'en jeg tok indikerte unormale verdier (noe den ikke gjorde), kunne jeg heller komme igjen på dag 2. Men du har rett i at man ikke skal henge seg for mye opp i AMH! Så dette kan jo gå veien for deg. Lykke til og klem!
Supersnusken Skrevet 21. mars 2013 #3343 Skrevet 21. mars 2013 Hadde store planer om å sette meg til med te og litt sjokolade og virkelig kommentere masse på alt det dere skjønne har meddelt, men så fikk jeg mensen sånn helt ut av det blå. Helsikes drittkropp, egga mine er sikkert pillråtne alle sammen! Huuuuuulk. Æsj En til, men vi er i alle fall to, ny pp på meg også..TR kom for fullt i natt, 3 dager før tiden, får bare kortere og kortere sykluser jeg.. Skikkelig nedtur altså. Skulle ønske jeg hadde hatt litt sjokkis i hus, i steden depper jeg hjemme med sykt barn. Får tillate meg masse godis og trøst i påsken, så ny inspirert humping med håp om 2014baby rett over påske...
Supersnusken Skrevet 21. mars 2013 #3344 Skrevet 21. mars 2013 Fortsatt i PP: Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold. **Cayenne** (21.pp, IKM 3.4) Mamma til jente-04 og gutt-06. En til, please. (12 pp, SA i oktober, IKM 14 april). ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb) Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12) Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. ) Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang. Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før) Supersnusken: prøver på nr 2! IKM 28.april 1.tri: Vææææ (termin ca 23 november) nerdybirdy (termin 23 oktober) 2.tri: Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 GeekGirl81 (termin 4.sep.) 31 år, førstegangs, Storbritannia. m1980 termin 29 august (?) Junimage (termin slutten av juni) Ønsker3gull (termin 17.juni.. med keisersnitt 2 uker før. Dato ikke fastsatt enda) Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8 Bumblebeee (termin 26.juni) mamma til jente-08 og gutt-10. Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland. 81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland. Symbio (termin 17.August), 30 år, mamma til en på 2 år. Lykketroll*morTil2? (Termin 20.aug) Rime (termin 22 Aug). Bærer tvillinger. 3 trimester: 79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ) Viiii (termin 27.april) Tussemor5 (termin 16 mai ) Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs Bokormamma (termin 30.mai) Født: Tigerlise&Anton prøver igjen. Februar Liker Svar Multisitat
Ønsker3gull Skrevet 21. mars 2013 #3345 Skrevet 21. mars 2013 Tigerlise- da har jeg fikset lista som du ønsket slik at det blir riktig når du fødte. At lille var litt utålmodig og kom i januar istedet for februar som du sa:) Fortsatt i PP: Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold. **Cayenne** (21.pp, IKM 3.4) Mamma til jente-04 og gutt-06. En til, please. (12 pp, SA i oktober, IKM 14 april). ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb) Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12) Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. ) Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang. Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før) Supersnusken: prøver på nr 2! IKM 28.april 1.tri: Vææææ (termin ca 23 november) nerdybirdy (termin 23 oktober) 2.tri: Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 GeekGirl81 (termin 4.sep.) 31 år, førstegangs, Storbritannia. m1980 termin 29 august (?) Junimage (termin slutten av juni) Ønsker3gull (termin 17.juni.. med keisersnitt 2 uker før. Dato ikke fastsatt enda) Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8 Bumblebeee (termin 26.juni) mamma til jente-08 og gutt-10. Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland. 81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland. Symbio (termin 17.August), 30 år, mamma til en på 2 år. Lykketroll*morTil2? (Termin 20.aug) Rime (termin 22 Aug). Bærer tvillinger. 3 trimester: 79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ) Viiii (termin 27.april) Tussemor5 (termin 16 mai ) Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs Bokormamma (termin 30.mai) Født: Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
Ønsker3gull Skrevet 21. mars 2013 #3346 Skrevet 21. mars 2013 Jeg har vært på kontroll hos jordmor idag samt hos legen for å avtale glukosebelastningstest eller langtidsblodsukker. Det ble blodprøve for å avdekke langtidsblodsukkeret for min del, og det var på 5. Veldig fint med andre ord:) Hos jordmoren var alle prøver og BT fint(lavt BT som vanlig), men jeg har bare lagt på meg 0,5 kg på en mnd.(og da har jeg lagt på meg 0,5 kg i løpet av 7 mnd) og SF-målet var normalt(hun har tidligere målt det til ganske høyt og ble bekymret da, men jeg mener nå at det er NÅ hun måler riktig!.. noe sykehuset mente også da de kontrollmålte meg da hun målte for høyt). Men likevel, jordmor ble nå da litt bekymret for at babyen i magen ikke vokste like bra.. fordi sf-mål hadde droppet litt ned og at jeg ikke la på meg. Jeg fortalte at jeg jo er mer aktiv nå enn på flere år. Jeg står og går og er aktiv. Før hadde jeg en helt annen stillesittende jobb. Men hun vil likevel ha meg inn om to uker for kontroll igjen. Det synes jeg er helt greit jeg da. Hyggelig å kommer dit, hyggelig dame sånn sett:) Så i første omgang blir det ikke noen ul for vekstkontroll av babyen.. men muligens dersom hverken vekt hos meg eller sf-mål endrer seg veldig. Jeg fikk beskjed om å ringe sykehuset så jeg får en dato for keisersnitt nå, så jeg får søkt om permisjon osv. Og jeg kunne ikke vært mer enig og glad for det. Jeg gleder meg til å få en dato å forholde meg til i grunn:) nå har jeg sommerfugler i magen før jeg ringer sykehuset og spør. Rart det der gitt, men det blir liksom så rart å ha en heelt spesiell dato å forholde seg til.. og vet at det da blir bursdagen til lille frøkna i årene som kommer:)
Ønsker3gull Skrevet 21. mars 2013 #3347 Skrevet 21. mars 2013 Oj, for en nedtur å snakke med sykehuset! De fortalte meg at jeg ikke fikk vite datoen for keisersnitt før i uke 36!!! fordi de måtte sette opp vakter og lignende. Det var heller ikke uvanlig at et snitt ble satt opp mer enn 10 dager før selve termindatoen, slik at jeg ikke kunne forvente å få 14 dager før! Jeg synes dette er noe rart siden jeg sist jeg var der snakket med to jordmødre + legen som skulle operere(som opererte meg sist også) som sa at de ikke praktiskerte 10 dager før.. men 14 dager. Jeg fikk også vite at siden jeg gikk i fødsel av meg selv sist (vannet gikk da jeg var klargjort og lå og ventet på operasjonsrom) og det i bunn og grunn ble et hastesnitt og ikke planlagt snitt og siden jeg nå er 3. gangs-fødende, så kunne de nesten garantere at jeg ikke måtte vente lenger enn 14 dager før selve termindatoen. Jeg sa jeg jo trengte keisersnittdatoen for å søke om permisjon tre uker tidligere.. og da sa de nå på sykeshuset at man ikke kunne regne med å få de tre ukene før keisersnittet men at man regnet med tre uker før ul-termindato. Slik at vi som da har planlagt keisersnitt mister da de ukene før! Helt absurd spør du meg, og dette tror jeg faktisk er forskjellig hva som praktiseres på forskjellige sykehus! Nå føler jeg at sykehuset jeg skal føde på bare skal være vrange. Jeg tenkte på at jeg jo kunne bare søke om permisjon og sette opp en fiktiv dato som jo faktisk er ganske sannsynlig.. så jeg får permisjon tre uker før. Men jeg tror ikke NAV godkjenner noe annet enn et dokument hvor det står svart på hvitt hvilken dato som blir den rette. Jeg forstår at man mister retten til de tre ukene før permisjonen dersom man går i fødsel av seg selv.. fordi ingen vet om det kan skje. Men når man jo faktisk har et PLANLAGT keisersnitt?!? Burde ikke sykehuset klare å hoste opp en dato litt før uke 36 da?!? Grrr.... kjenner jeg koker over av sinne over systemer, turnuser og mangel på empati på fødende kvinner!!
Supersnusken Skrevet 21. mars 2013 #3348 Skrevet 21. mars 2013 Oj, for en nedtur å snakke med sykehuset! De fortalte meg at jeg ikke fikk vite datoen for keisersnitt før i uke 36!!! fordi de måtte sette opp vakter og lignende. Det var heller ikke uvanlig at et snitt ble satt opp mer enn 10 dager før selve termindatoen, slik at jeg ikke kunne forvente å få 14 dager før! Jeg synes dette er noe rart siden jeg sist jeg var der snakket med to jordmødre + legen som skulle operere(som opererte meg sist også) som sa at de ikke praktiskerte 10 dager før.. men 14 dager. Jeg fikk også vite at siden jeg gikk i fødsel av meg selv sist (vannet gikk da jeg var klargjort og lå og ventet på operasjonsrom) og det i bunn og grunn ble et hastesnitt og ikke planlagt snitt og siden jeg nå er 3. gangs-fødende, så kunne de nesten garantere at jeg ikke måtte vente lenger enn 14 dager før selve termindatoen. Jeg sa jeg jo trengte keisersnittdatoen for å søke om permisjon tre uker tidligere.. og da sa de nå på sykeshuset at man ikke kunne regne med å få de tre ukene før keisersnittet men at man regnet med tre uker før ul-termindato. Slik at vi som da har planlagt keisersnitt mister da de ukene før! Helt absurd spør du meg, og dette tror jeg faktisk er forskjellig hva som praktiseres på forskjellige sykehus! Nå føler jeg at sykehuset jeg skal føde på bare skal være vrange. Jeg tenkte på at jeg jo kunne bare søke om permisjon og sette opp en fiktiv dato som jo faktisk er ganske sannsynlig.. så jeg får permisjon tre uker før. Men jeg tror ikke NAV godkjenner noe annet enn et dokument hvor det står svart på hvitt hvilken dato som blir den rette. Jeg forstår at man mister retten til de tre ukene før permisjonen dersom man går i fødsel av seg selv.. fordi ingen vet om det kan skje. Men når man jo faktisk har et PLANLAGT keisersnitt?!? Burde ikke sykehuset klare å hoste opp en dato litt før uke 36 da?!? Grrr.... kjenner jeg koker over av sinne over systemer, turnuser og mangel på empati på fødende kvinner!! Skjønner godt frustrasjonen din, men jeg tror nå det er slik praksis er. Har flere venninner som har hatt elektivt snitt, og de har alle måttet bruke UL-termin dato. Meningen med de 3 ukene er vel ikke at alle skal ha 3 uker fri før fødsel egentlig, selvom det hadde vært deilig da. Det betyr jo bare at alle må jobbe like lenge i svangerskapet, altså antall uker, de som føder for tidlig eller har planlagt snitt får da mindre fri, men slipper i alle fall å bruke verdifull permisjonstid uten barnet slik de på overtid må.. Kan jo hende det praktiseres annerledes andre steder altså. Håper uansett du får det til, de tre ukene fri alene er jo deilig da..
Rime Skrevet 21. mars 2013 #3349 Skrevet 21. mars 2013 Fortsatt i PP: Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold. **Cayenne** (21.pp, IKM 3.4) Mamma til jente-04 og gutt-06. En til, please. (12 pp, SA i oktober, IKM 14 april). ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb) Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12) Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. ) Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang. Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før) Supersnusken: prøver på nr 2! IKM ved påsketider 1.tri: Vææææ (termin ca 23 november) nerdybirdy (termin 23 oktober) 2.tri: Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 GeekGirl81 (termin 4.sep.) 31 år, førstegangs, Storbritannia. m1980 termin 29 august (?) Junimage (termin slutten av juni) Ønsker3gull (termin 17.juni.. med keisersnitt 2 uker før. Dato ikke fastsatt enda) Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8 Bumblebeee (termin 26.juni) mamma til jente-08 og gutt-10. Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland. 81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland. Symbio (termin 17.August), 30 år, mamma til en på 2 år. Lykketroll*morTil2? (Termin 20.aug) Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger. 3 trimester: 79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ) Viiii (termin 27.april) Tussemor5 (termin 16 mai ) Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs Bokormamma (termin 30.mai) Født: Tigerlise&Anton prøver igjen. Februar
Rime Skrevet 21. mars 2013 #3350 Skrevet 21. mars 2013 Huff da, oppdaterte på feil liste! Men dette skal være den riktige Fortsatt i PP: Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold. **Cayenne** (21.pp, IKM 3.4) Mamma til jente-04 og gutt-06. En til, please. (12 pp, SA i oktober, IKM 14 april). ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb) Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12) Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. ) Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang. Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før) Supersnusken: prøver på nr 2! IKM 28.april 1.tri: Vææææ (termin ca 23 november) nerdybirdy (termin 23 oktober) 2.tri: Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 GeekGirl81 (termin 4.sep.) 31 år, førstegangs, Storbritannia. m1980 termin 29 august (?) Junimage (termin slutten av juni) Ønsker3gull (termin 17.juni.. med keisersnitt 2 uker før. Dato ikke fastsatt enda) Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8 Bumblebeee (termin 26.juni) mamma til jente-08 og gutt-10. Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland. 81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland. Symbio (termin 17.August), 30 år, mamma til en på 2 år. Lykketroll*morTil2? (Termin 20.aug) Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger. 3 trimester: 79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ) Viiii (termin 27.april) Tussemor5 (termin 16 mai ) Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs Bokormamma (termin 30.mai) Født: Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå