Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nerdybirdy, kjenner meg veldig att i ca veke 6, plutseleg var det ein heil haug med ting som var umogleg både å tenkja på og eta. Kjøtt og fisk og sopp var heilt utenkjeleg. Og vi som hadde investert i soppkurs og greier! Har frysen full av sopp vi har plukka, og har hatt totalforbod for å ta det fram, mannen får til nød laga noko av det når eg er vekkreist...no kan eg nesten tenkja på det utan å verta dårleg..er 27+5..men men det andre har gitt seg, sjølv om det framleis er best om mannnen tar seg av det rå kjøttet/fisken...men når han nemnde at han ville ha hjort til middag stoppa det, det vert for drøyt.

Så gode råd? For meg hjelpte det mot kvalmen å eta kvar andre/tredje time, var litt nøye med kva eg åt, og at det berre var litt kvar gong. Knekkebrød med leverpostei eller phildadelfia fungerte. Og så var det god hjelp i å gå lange turar i friskluft, då vart kvalmen litt verre med ein gong, så vart det heilt vekke ei god stund. Så mange syns eg var rar som gjekk av gårde i timesvis...men det gjorde så godt å få pause! Gjekk på spinning og, så all sånn aktivitet gjorde susen, sjølv om tanken på det ikkje var noko særleg.

Merka og at eg vart kvalmare når eg var sliten, så nok søvn og kvile var viktig, og er det i grunn framleis for å halda kvalmen unna.

Elles så vart det berre betre og betre, i løpet av veke 14 var det heilt vekke, med mindre eg slit meg ut.

Håpar det stabiliserer seg og forsvinn for deg og om ikkje så lenge, så blir du nok som oss andre som saknar symptoma litt fordi ein etterpå har ein litt lang periode der ein kjenner lite til graviditeten, ingen symptom og framleis ingen teikn til liv - nervepirrande. Men etter veke 19 har eg kjend liv, og no meir og meir og det hjelper godt :)

Endret av Grøne

Grattis med jente Lykkelig!! :) Herlig. Blir det to av hver da?

Birken ja...her har jeg ikke sittet på et sykkelsete på flere tiår. Men nå må jeg prøve å komme i form. Eser ut her. Er bare 23+4 og i dag måtte ringene av. Shit! Og jeg har nesten fire mnd igjen??!! Får ikke kommet meg ut idag pga syke barn, men kanskje jeg skal prøve fit mama dvd jeg fikk gratis i posten en gang. ;) Tror egentlig den er beregnet på nybakte mammaer, men satser på at det funker i svangerskap også.

Spennende tider for dere testere. Venter spent på oppdatering :D

Her går jeg rundt med naughty bilder av Sambora idet han "leverer varene" på netthinnen, milde himmel! Jeg derimot har en livslang forelskelse i Robert Smith...og Liam Gallagher,mannen min er som snytt ut av nesen på sistnevnte, samme sveis og gode greier. Veldig skjønn på gode dager. Vel, ser jeg har forlagt seriøsiteten og blitt nitten igjen, dere får undskylde meg, men det er tross alt fredag...mensen er borte vekk og første forsøk på baby skal utføres i kveld med vokalisten i Oasis....Jiiises, nå må jeg slutte...hahaha.

Ha en fin fredag dere..Jeg får sette på Friday, I`m in love og hvirvle litt rundt i stua før familien returnerer.

Hohoho, kooos deg med Liam, da! ;) Husker jeg hadde et skikkelig crush på John Bongiovi i mine yngre dager, men aldri Richie Sambora - ikke at det er noe galt med ham, da... :P Min eks kunne vært den yngre Sean Connerys om mulig enda lekrere tvillingbror, mens min nåværende minner mer om Bruce Willis i Die Hard - spesielt om han barberer hodet, som han egentlig bør etterhvert...

Kjennes som tanta er på vei nå snart, så jeg er ikke in the mood for love for tiden, så dere får ha rockerne deres i fred ;) Men da får jeg iallfall en måned til på meg på å komme i form før graviditeten ;)

Annonse

Er helt imponert over aktivitetesnivået til dere jentene!!!! Wow. Grattis med jentebaby Lykkelig4 :) Vet ikke om jeg har skrevet det før, men er verdt gjentagelse :)

Herlig med puddelrock fantasier bokormamma, måtte faktisk google Richie Sambora, og sier bare NAM *ironisk*

Her går dagene så utrolig SAKTE.........Er så uvel, og er bare i uke 6 :( Er egentlig ikke så direkte kvalm (så lenge jeg spiser hver annen time), bare null matlyst, så lever på sjokolade (kun new energy), yoghurt og ristet loff med hvitost. Alle former for kjøtt byr meg direkte imot. Nå tror jeg mannen er drittlei av klagingen min, selv om det er ikke så mye av den, for jobber fullt og slokner på sofa (type SOVER) fra ca 7. Men får ikke gjordt noe husarbeid, så det faller jo mye på han da.

Tenker med skrekk og gru på at det muligens er 6 uker til med dette!!!!!!! Noen tips til hvordan overleve dette?

Til alle testere: LYKKE TIL :)

Welcome to my world ;) det er ikke mye annet å gjøre enn å spise hyppig, og lett mat som du har funnet ut. Orker heller ikke kjøtt, eller noe varm mat. Går i brød med gulost, smøreost med reker og agurk, litt knekkebrød etc. Kaster opp de fleste dager, og nærmer meg 20 uker nå... Heldigvis har jeg verdens beste mann! Han står på med de tre andre, og ordner opp :)

Pass på å få nok hvile og søvn, jeg blir alltid verre når jeg er sliten...

GOD HELG TIL ALLE!!!!

Hugs & love :)

Ååhhh!! Føler at jeg ikke har noe å klage over da det er damer som prøver i flere år.. Går over i pp.5 med nakken bøyd.. Ville ha en sommer med mage jeg, uansett hvor ubehagelig det er. Å pakke inn magen en hel vinter var slitsomt.. :( Men takk for gode ord! <3

Gråter gråter og gråter her.... Gikk på toalettet og det kom klumper ut sammen med blodet når jeg tok ut tampongen. Tok testen som mannen hadde med seg hjem i dag siden han ikke visste ennå at jeg hadde fått mensen og hadde en svak strek... Jeg spilte håndballkamp på onsdag og ble taklet ganske hardt og landet på ryggen med et smell.. Nå tror jeg at jeg har drept spiren min..Deppa... :'(

Annonse

Ånei, så synd Cayenne og Mamma-til-Emma! Selv er jeg snart ferdig med mensen, begynner å lade opp til EL om en drøy ukes tid. Måtte våren bli fruktbar for oss alle!

Og mamma-til Emma: Spirene er så godt postret der inne, jeg er sikker på at ikke håndballkampen har spilt noen rolle! Vi beveger oss så mye alle mann at hvis man måtte sitte i ro for at egget skulle feste seg ville menneskeheten dødd ut for lengst ;) Kanskje ikke riktig å spøke om dette, men jeg tror altså at så tidlig er det lite vi kan gjøre selv for å påvirke resultatet i den ene eller andre retningen. Budskapet er: Prøv å ikke klandre deg selv, dette var nok bare naturen som går sin gang, selv om det er trist. (vet av erfaring at det ikke er så lett altså..)

Å kjære deg Mamma-til-Emma.. ikke tenk slik nå. Ikke sett skylden på deg selv. Man skal jo kunne leve som normalt sies det jo, dersom man ikke engang vet om man er gravid!... Men det har da også hendt at man kan blø selv om man er gravid.. og at det går bra likevel?!?... som Supersnusken sier nå ser jeg.. naturen går sin gang;)

Cayenne... for noe dritt:( Utrolig kjedelig at du skal måtte vente så lenge på spiren din! :( Du får heller begynne å lade opp sikkelig til birken og tenke på helt andre ting kanskje. Hvis du klarer å droppe å tenke så mye på det.

Vanskelig det òg, men;)

NerdyBirdy... her kan jeg bare nikke anerkjennende til det Grøne og flere sier her angående kvalme. Det å bli sliten kan være oppskriften på å BLI kvalm er jeg overbevist om!

Slappe av, som Nerdybirdy sier.. spise litt hver 3. time, enkle ting som frukt , knekkebrød osv. Rene ting som ikke blir så voldsomt for magen kanskje?!

Nå har jeg selv vært kvalmefri i ca to uker. Så da har jeg altså i dette svangerskapet vært kvalm til og med uke 22. Helt utrolig at det skal vare så lenge noen ganger da?! Entret uke 25 idag forresten :) , og gleder meg over at nå i den neste uken vil det være eksakt 3 mnd. til keisersnittet. Hadde jeg bare fått det brevet med den eksakte datoen fra sykehuset nå så! Vet jo at det er en av dagene den første uka i juni, men vet ikke The Date liksom;) vel, vel.. jeg ble jo forespeilet at det ville kunne at laaang tid før jeg fikk brevet med datoen da,så jeg må vel smøre meg med tålmodighet om jeg vil eller ikke;)

Drømmer om Richie Sambora, Liam, Bruce Willis og andre. Hihi... artig å lese:D Jeg hadde crush på Rob Love jeg da. Synes forresten han er like kjekk idag som den gangen faktisk.

Ånei så synd Mamma-til-Emma og Cayenne. Det var skikkelig synd!

Mamma-til-Emma, stakkar som tar det så tungt, vet hvordan det er kjære deg, men tror virkelig ikke at det er din feil at spiren ikke ville sitte. Vet det hjelper lite nå, men du skal se at det sitter en ny der om ikke så alt for lenge. Sender deg en trøste klem!!

Mamma til emma: sender over en stoooor tussemor klem. Ord blir alltid fattig ved ett slikt tap, uansett, MEN, det er IKKE din feil!!! Husk at de aller fleste av oss mister en eller flere ganger uten at vi vet om det!!! Nå vet du at du kan bli gravid, og det er jo supert. Jeg gikk gjennom det samme sist mars, så jeg vet hvor vondt det er!! Sender deg masse babystøv og håper den sterke, etterlengtede spiren sitter raskt igjen!!!

Cayenne: jeg stiller fremdeles som heiagjeng. Ser deg for meg på sykkelsetet 7 mnd på vei i gjørmebadet :D Jeg signerer på at fokus forandring er god medisin ;)

En til please: Du må være gal...;) nedover sykkel, er det ikke nok risiko med bortover sykkel? :P Ellers ler jeg så jeg griner av 14 is tendenser og våte drømmer....herlig!!! Overfør gjerne litt hit ;) Gubben her fikk seg en runde i går etter en laaaaaang sølibat periode, så i dag har han vært smørblid :P

Åh, jeg skulle kommentere ei med kvalme og husarbeid, men husker ikke nicket, men, uansett. Når mannfolka er med på leken får de jaggu meg tåle steken ;) når jeg har vært dårlig har jeg gitt klar beskjed om at han må ta ALT ansvar. Jeg har forskanset meg i senga med ei bøtte, ritz kjeks og drikke. Han har delvis tatt tegninga, men fytti, vi har hatt ett heftig 2 tri i og med at bekkenet tok av på egenhånd :(

Søt du er Tussemor som stiller som heiagjeng! Trenger det når bekkenet har falt fra hverandre midt oppå fjellet ;)

Klart du ikke har drept spiren din, mamma-til-Emma! De tåler nok godt et fall. Jeg tok skikkelig salto ned en trapp fra høy 2. etasje og helt ned til første med mini i magen - jeg var riktignok blå og gul over det hele, men han er lever i beste velgående og er superfin! :D Stor klem! :wub:

Mamma til emma: du kan ikke ta livet av spirene dine,det lar seg ikke gjøre på en håndballbane,det er bare naturen som ryddet opp av en eller annen grunn. Og trøst deg med at det er bedre nå enn om 6-12 uker...Husk og at det er lettere å bli gravid nå som du har vært det bittelitt;-D Så frem med eggløsingstester og hump i vei;-)

Sitter å hummrer av drømmer,ritzkjeks og annet snacks vi har drømt og kjempet for i mange mnd,vi er en festelig gjeng;-)

Vi fant bil igår,så hvis vi får bra innbytte på den vi har, blir det 8 seter Toyota Landcruiser på mandag:-D Ikke ny,men ny nok.JIPPY!!!

Gubben måtte på legevakten igår kveld,måtte bytte pencelin den han bruker hjelper ikke,men hvis ikke bedring ikveld må han inn og tømme ørene for puss og blod,stakkar HAN er sliten nå etter 4 uker:-(

Dere er søte.. Men klarer ikke legge det fra meg. Man hører jo at man ikke skal løfte tungt, så da skal man vel ikke gå i bakken med et brak heller.. Men jeg ser fremover og nå vet jeg i allefall at jeg KAN bli gravid. :) Da har jeg ennå mindre mage når vi gifter oss i Thailand i juni. :)

Takk for hygglige tanker,det ble drenering av ørene idag,tilbake på mandag på øre/nese/hals og tømme mer...

Mamma til emma:det er gamle myter at fall og løft fremprovoserer abort.

Jeg aborterte i 13 uke for mange år siden,etter et tungt løft på jobben,ble forklart på sykehuset at det ikke kunne gjøre at jeg mistet barnet, men at det gjerne fremskyndet den prosessen kroppen allerede var igang med. Det fosteret ble obdusert og det var ikke levedyktig,altså naturen ryddet opp. Jeg hadde med andre ord begynnt å blø uannsett om jeg løftet eller ikke

Mammaen til Emma:

Så trist! Skjønner godt du blir forferdelig lei deg!!! Stooooor klem!

Men, dette er nok neppe din feil! Det var nok ikke en levedyktig spire, og du må bare prøve å tenke at det var godt dette skjedde nå, og at du ikke hadde rukket å glede deg over en baby på vei!

Mener å ha hørt at to SA på rad er skjelden, så neste gang går det nok veien for deg!!!!

I tillegg mener jeg å ha hørt at man kan bli raskere gravid etter SA.

Krysser fingre for at det går i 6 pp :)

Klem

Kjære, kjære mamma-til-emma, sender deg en god trøsteklem. Det er så fælt å miste spiren sin, og gjett om man klandrer seg selv uansett hvor mye fornuften sier noe annet. Kart du ikke har tatt livet av spiren din! Med tanke på alt man ikke skal spise og drikke og gjøre når man er gravid(uææ, jeg spiste en salami osv.), tror jeg tankene kommer som en naturlig konsekvens av at man selv har alt ansvar for spirens liv eller død. Men det er nå sånn at kroppen ordner opp der det ikke er forenelig med liv. De fortalte meg det om igjen og om igjen på sykehuset da jeg mistet, men vet godt følelsen av at jeg likevel hadde ansvaret...hvorfor ellers alle disse "Do and Dont`s"...men håpet ligger i våren og kroppen din er full av graviditetshormoner så sjansene er gode for at spiren sitter fortere enn du aner! Selv hadde jeg tidenes eggløsning etter SA med blødning og alt, men på grunn av utskrapning måtte jeg vente en syklus. Men jammen er det tungt å venne seg til at man ikke lenger er gravid, forstår det godt, kjære deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...