81-Mamma<3<3 Skrevet 19. februar 2013 #2976 Del Skrevet 19. februar 2013 Kjære pære: må du gjennom hele greiene på nytt hvis det ikke går, eller har du egg på frys fra sist uttak? Jeg er så ukjent med prøverør... Hvor lenge har dere prøvd? Vanlig insiminering først eller? Og nå prøverør? Krysser fingre for at det går veien på tross av neg test! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145076583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 19. februar 2013 #2977 Del Skrevet 19. februar 2013 Hjertelig velkommen kjære pære!! Lysthuset er i boks Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145076970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 19. februar 2013 #2978 Del Skrevet 19. februar 2013 Da er gubben kjørt til rehab. var litt trist både for han og meg. Særlig fordi han var verre idag,og kanskje trodde han skulle bli hjemme til han ble bedre. Istedet ringte jeg opp og avtalte legetilsyn der han skal og de skal få han på beina.Han skal være der i 3 uker,perm i helgene. Jeg er så spent på om de klarer å få styrken hans tilbake. Så det blir vinterferie på hytta alene med ungene neste uke,istedet for å sitte å sture hjemme med 3 unger,han er vel litt sår for det og,men det gjelder meg og. Men ungene må få lufte seg de og,han er jo borte de dagene,så henter vi han til helgen og hjemme sammen da. Rime:lykke til med oppgave Kjærepære:ikke gi opp enda og hvis du skal være husmor hos noen,blir det MEG ha-ha,dere kan få vår nyoppussede sokkelleilighet;-) Jeg har bøker i alle rom,så hvis de skal stå alfabetisk kan du bli her resten av livet;-P Jeg har lest resten men er litt sliten i skallen om dagen,så det glipper litt. Hadde det ikke vært for at formen er litt slapp,hadde jeg ikke husket at jeg var gravid en gang;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145077089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 19. februar 2013 #2979 Del Skrevet 19. februar 2013 Får inderlig håpe mannen blir frisk og det ordner seg for dere nå, Hønny! Og jammen er du tøff som drar på vinterferie alene med tre unger! Det hadde IKKE jeg klart - heller ikke med min personlige lille bataljon bestående av kun to stykker... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145077185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 19. februar 2013 #2980 Del Skrevet 19. februar 2013 Cayenne: går fint med 3 unger alene,er jo derfor jeg venter nr 4,jeg liker mange barn og koser meg med det:-) Men så klart vil jeg jo helst være sammen med gubben,så vi er sammen alle sammen;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145077281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjærepære Skrevet 19. februar 2013 #2981 Del Skrevet 19. februar 2013 Kjære kjære hønny, håper inderlig at alt går bra med mannen din fremover! Det er nok ikke alltid like lett å vite hva som er best å gjøre, men rehab er nok gull for ham nå. Håper dere alle for kost dere masse neste gang dere er samlet. Hjelpes, jeg kan jo bli profesjonell systematiserings-, barnepasser- og mannpiskerhushjelp, ser det ut til! Bør jeg legge til at jeg er en racer på muffins og karrikylling også? Lykkelig: jeg er faktisk halvt gudbrandsdøl! Bare ikke be meg snakke døl, så kan jeg ordne med det meste 81-mamma: Dette er vår andre runde med IVF, har vært gjennom 5 inseminasjoner før det. Alt i løpet av halvannet år. Har trolig ikke noen på frys, nei, de to siste eggene vi ikke satte inn, var nok for dårlige. En ting er at det er kjipt med et uttak til, men jeg blir så psycho av hormonene, og det koster mye mer med ferskforsøk, så tar lenger tid før vi kan sette i gang med det. MEN har ikke gitt opp før om et par dager i alle fall Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145077325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnusken Skrevet 19. februar 2013 #2982 Del Skrevet 19. februar 2013 Hønny bønny: Må si jeg er imponert over at du drar på vinterferie med 3 små, her synes jeg det er tøft en helg alene med en liten en Og håper virkelig mannen din snart kommer seg, aner de virkelig ikke hva det er? Rart man ikke finner noe når man er så dårlig mener jeg! Håper det ordner seg for dere snart, og i god tid før dere blir 6! Kjærepære: rydde- og alfabetiseringshjelp mottas med takk her også! Kan du også fargesortere bokhyllene som jeg ser mange gjør for tiden..? Og hold ut, hold ut, jeg har testet neg 13 dpo og pos senere, så det er fullt mulig! Lykke til med oppgaven RIme! Jeg er også i dpo-land, har satt meg som mål å ikke tenke så mye på det denne gangen. Ikke klart det egentlig... men har i alle fall klart å unngå masse tidlig testing som jeg pleier, og har ikke kjøpt inn g-test. Planen er å klare å vente til tr kommer, eller forhåpentligvis ikke kommer da... Det har jeg aldri klart før! Uhelbredelig testoman, så dette er tøft! Har jo lest om de som tester pos 7-8 dager dpo, og da klarer jeg bare ikke la være å teste selv.. Men denne gangen skal jeg holde ut! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145078548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 20. februar 2013 #2983 Del Skrevet 20. februar 2013 Hønny: du høres ut som en tøff dame håper dere får en fin ferie på tross av alt! Kjærepære: får håpe det klaffer for dere snart! Hørtes slitsomt ut med hormoner ja.. Ille nok de man har i kroppen fra før! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145079365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma-til-Emma Skrevet 20. februar 2013 #2984 Del Skrevet 20. februar 2013 Hunny-bønny: Trist lesning angående mannen din altså! Håper rehaben får han ordentlig opp på beina igjen! *krysser fingre og ben* Prøv å kos dere på hytta i vinterferien! Og husk å nyte graviditeten også!! I dag er det 31 dager siden TR kom sist og jeg venter, venter og venter på at hun skal komme igjen, men har en MYE mer avslappa holdning til hele greiene nå som jeg ikke skal handle noen test i det hele tatt (selv om det fristet veldig da jeg var på apoteket i går) MEN jeg skal være sterk og la det være mannen sin jobb! Har hatt ENNÅ et sykdomsutbrudd på snuppa i helgen, denne gangen hoste, en skikkelig stygg en (bronkittaktig) så hun er hos mommo i dag så jeg kan jobbe i noen timer.. Når man har vært hjemme med sykt barn ekstremt mye den siste mnd så føler man at man blir uglesett på jobb.. Først influensa i en uke, deretter fikk jeg influensa, så fikk hun noroviruset, så fikk jeg noroviruset og nå dette.. Samt at jeg begynner å bli sår og uggen i halsen.. Liker ikke denne vinteren.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145079523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 20. februar 2013 #2985 Del Skrevet 20. februar 2013 Mamma-til-emma...jeg tror du er på tjukka (og ønsker samtidig sykdom i huset dit peppern gror) Håper du får noen gode dager på hytta med barna, Hønny.Sender varme tanker til deg og mannen din, leit å høre at han er så dårlig. Pleier selv å ta en uke på fjellet med mine sommerstid og det er faktisk kjempekjekt å ha dem litt bare for meg selv. Og hyttelivet innebærer jo også at jeg slakker av på mange krav med leggetider, sjokolade titt og ofte, barna får velge middag, lese bok etter bok etter bok etter bok osv som jo resulterer i mye "den beste mammaen jeg har noengang har hatt" og "søøøøte, bløøøøte mamma" he he, jeg lar meg lett smigre... Og også friheten til å skyfle dem ut for å leke alene, mens jeg sitter med et halv øye på dem og et halvt øye på kaffen, boka og sjokkisen. Ønsker meg så inderlig egen hytte, men foreløpig surfer vi rundt på Turistforeningens eget arsenal av krypinn og i sommer skal reise rundt med et arvet hustelt fra 70-tallet i sabla fine retrofarger, med vindu og gardiner og gode greier. Kjente at jeg begynte å glede meg her, mest til hytte med barna og noe varierende med tanke på teltlivet. Men skal til fjell, snø og sol! i helgen da, bare meg og en venninne. Ah, herlig! Krysser fingrene for alle oss som venter på test, nå begynner det å bli spennende, og Kjærepære..så lenge ikke mensen er kommet...say no more Jeg skal ikke teste før IKM dagen, men nå begynner testene i skapet og lokke.. Hjemmekontor i dag, luksus Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145079830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rime Skrevet 20. februar 2013 #2986 Del Skrevet 20. februar 2013 Ja, Hønny, håper virkelig du og ungene får fine dager på hytten! Jeg kunne også tenkt meg hytte, men nå holder nå vi i første omgang å bygge opp igjen huset vårt, tenk vi skulle vært flyttet inn nå, jaja, vi ble nå gravid i de tider det brann ned, så det var nå ikke bare en dårlig tid, hehe! Vi har fått vite at vi får flytte inn i juni Lykke til til alle som er i dpo land, dette er spennende, og gøy å se om dere klarer å holde dere unna testene Håper dere alle får positive tester!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145080185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 20. februar 2013 #2987 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Så herlig at dere får flytte inn før babyene kommer, Rime! Er nok et deilig sted å vokse opp for barn. Vi bor jo i hovedstaden, så av og til kunne jeg tenke meg litt mer landlige omgivelser (har jo vokst opp med fjorden på ene og fjellet på andre siden av huset..) men heldigvis bor vi så og si i markagrensa, så det hjelper jo en smule. He he, nå følte jeg meg som en litt dårlig og stressa mamma som ikke takler to barn på ferie alene! Meeen, om sommeren skulle det gått helt fint. Får bare litt panick av tanken på syv dager ut på ski alene med en seksåring som klikker totalt og vil tilbake til hytta etter 20 minutter hvis han faller, og storesøster som står og gråter og vil være ute fem timer til... Av og til er det bare greit å være to, iallfall i den fasen mine unger er nå! Ønsker, har kvalmen gitt seg for godt nå? Håper det! Hørtes forresten superkoselig ut med den 70-tallsferien, En til! Nå må jeg jobbe litt etter en litt for lang gåturpause i solen.. Ha en super onsdag, ladies! Endret 20. februar 2013 av **Cayenne** Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145080333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 20. februar 2013 #2988 Del Skrevet 20. februar 2013 Fortsatt i PP: Mamma-til-Emma (4.pp, IKM 24.feb 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold. **Cayenne** (20.pp, IKM 4.2) Mamma til jente-04 og gutt-06. En til, please. (10 pp, SA i oktober, IKM 27 febr.). ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb) Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12) Kjærepære ( 7. forsøk med ass. bef. Testedag 24.2) Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang. Vææææ Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før) 1.tri: Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 GeekGirl81 (termin 4.sep.) 31 år, førstegangs, Storbritannia. m1980 termin 29 august (?) Junimage (termin slutten av juni) nerdybirdy (termin 23 oktober) 2.tri: Bokormamma (termin 30. Mai) Ønsker3gull (termin 17.juni.. med keisersnitt 2 uker før. Dato ikke fastsatt enda) Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8 Bumblebeee (termin 26.juni) mamma til jente-08 og gutt-10. Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland. 81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland. Symbio (termin 17.August), 30 år, mamma til en på 2 år. Lykketroll*morTil2? (Termin 20.aug) Rime (termin 22 okt). Bærer tvillinger. 3 trimester: 79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ) Viiii (termin 27.april) Tussemor5 (termin 16 mai ) Født: Tigerlise&Anton prøver igjen. Februar Da mine damer, tar jeg meg den frihet å endre litt på lista igjen. 28 fullgåtte uker i dag...puh...det kjennes, kan man trygt si Håper disse neste ukene løper av gårde. Snakket med ei i går som hadde brukt 45 t på fødselene sin og da kjente jeg ett sug laaaaaaaaangt der inne..."Hva har jeg utsatt meg for nå da" men, men, ungen skal og må ut...Gullklumpene her hjemme tror jeg gleder seg veldig. De snakker værtfall veldig mye om når babyen blir født En til please: Jeg er så spent, så spent, så spent!!!!!!! Å den ferien deres hørtes digg ut Hunny: Så godt å kunne ta med seg ungene på hytta da!!!!!! Jeg imponeres over din evne til å holde hodet over vannet i denne tiden, jeg bare håper at du ikke brenner ALT kruttet nå Håper mannen din får en god opplevelse på rehab, kan ikke være lett for han heller dette... Cayenne: Jeg krysser alt jeg har for at testen nå blir positiv!!!!!!!!! Rime: Den sjokoladekaka hørtes ikke dum ut Nyt i store drag!!!!!! Nå skal jeg holde mannen med selskap, så fortsetter jeg senere!!!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145081059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 20. februar 2013 #2989 Del Skrevet 20. februar 2013 Juhuuu tussemor. Grattis med å hoppe over til 3. tri:) Gleder meg til det om en måned jeg også.. faktisk ganske eksakt en måned nå .. og jaaa Cayenne.. jeg tror faktisk kvalmen har gitt seg! Nå har jeg vinterferie og slapper maksimalt av da så.. tenker det hjelper endel. Hjelper å tenke på at når skolen begynner neste uke igjen så er jeg fortsatt hjemme både tirsdager og torsdager også. Har lest meg frem til at det visstnok skal bli strålende sol og mildvær til uka. Da skal jeg dra frem en fluktstol, grave meg en plass i husveggen og sette meg ut i sola de dagene jeg er hjemme ivertfall:) .. nå er jeg kjempespent på flere av dere som er i dpo-land! Åh.. jeg tror som En til, please.. Mamma´n til Emma.. jeg tror også at du er på tjukka:) Jordmorkontroll på meg imorgen. Nå er jeg i uke 24 altså.. 6 mnd! Det har gått fort, men det tyngste månedene ligger fremfor meg da;) Så blir det glukosetest for meg i uke 27, så da blir det sikkert jordmorkontroll da også, så slipper jeg å kommer tilbake uka etter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145081938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 20. februar 2013 #2990 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) ...ho ho ho, MÅ bare oppdatere dere med siste morsomhet og (advarsel)den er rimelig privat. Hadde en time for oss selv etter leggetid og med ungdommen ute av huset. Mannen drar meg til køys og jeg har omtrent null lyst, der jeg akkurat har benket meg til med te og sjokkis...langt ut i DPO-land som jeg er. Midt under akten(he he, beklager altså) presser han fram mellom sammenbitte tenner "dette veddemålet SKAL jeg vinne". Hahaha, trodde jeg skulle dø av latter. Mer usexy og turnoff-kommentar har jeg vel aldri opplevd, men samtidig ble jeg utrolig glad og øm om hjarterota over hans iver etter å få sitt siste barn. Eller er det gleden av å triumfere i et veddemål og proppe i seg luksussjokolade og drikke en hel dyr italiensk for seg selv som gjør ham til en hardtarbeidende Adonis, hahaha. Neida, vet han ønsker seg veldig en siste beibi. Humrer enda :D Vel, ha en skjønn kveld mine fine, fine forumfrender. Endret 20. februar 2013 av En til, please. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145082265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 20. februar 2013 #2991 Del Skrevet 20. februar 2013 Fantastisk en til please den kommentaren var helt konge det er så herlig med engasjerte mannebein Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145082554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 21. februar 2013 #2992 Del Skrevet 21. februar 2013 Tussemor:gratulerer med 3 trim,vi kommer etter;-) Jeg klarer meg,har alltid gjort det når ting blir vansklige eller nærmere sagt umulige. En evne jeg har arvet etter min far,han blir super strukturert og alt blir jobbet seg systematisk igjennom.Lyset mitt brenner ikke i begge ender,som ALLE tror når jeg blir sånn,det er min måte å overleve på har gjort det før;-) Ønsker 3 gull:gratulerer med 6 mnd, er rett bak deg;-) Her skal gubben hentes hjem på perm imorgen,blir bra å ha han hjemme i helgen. Han virker litt bedre og det er fantastisk:-D Jeg skal til legen og få videre sykemelding til gubben er hjemme fra opptrening,og så må jeg få en henvising til fysio og vanntrening da bekkenet begynner å krangle nå:-( Ha en fin dag:-D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145083005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 21. februar 2013 #2993 Del Skrevet 21. februar 2013 Hønny: bra å høre at du er med godt mot, og at du tåler motgang bra Må fortelle om tidenes kommentar ifht kjønn: fortalte min bestemor og mine tanter at jeg er gravid igjen. Og som vanlig får jeg jo kommentarer om at det er vell gutten som kommer nå da (siden jeg har to jenter fra før). Akkurat det bryr jeg meg ikke om, jeg svarer at jeg tror jente nr 3 kommer, og at jeg ikke har noe ønsker ifht kjønn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145084723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 21. februar 2013 #2994 Del Skrevet 21. februar 2013 Æsj, der ble det jo publisert med et uhell... Uansett, denne gangen sluttet det ikke med at "det er vell gutten som kommer". Ene tanta mi tar helt av, og sier flere ganger at nå skal hun be hver kveld om at det er en gutt! For nå er det nok jenter i denne familien. Jeg ble helt satt ut jeg altså! Gidder ikke ta det så tungt, men hver gang jeg kommer på det blir jeg liksom så overrasket over at det i det hele tatt går ant å si noe slikt!! Virkelig tankeløst synes jeg! Heldigvis har jeg ingen ønsker for kjønn selv. Jeg blir like glad uansett Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145084754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 21. februar 2013 #2995 Del Skrevet 21. februar 2013 Oj, 81 mamma, det der var jaggu meg hakket værre enn svigermor altså...trodde ikke det gikk an jeg... Jeg er så mektig lei testende unger. Det er hakket før det koker over her...Jobber knallhardt med å ha det stille i huset til kl 2000, og da bruker vi å roe ned i dobbeltsenga (siden jeg ikke klarer å ligge i ungene sine senger) å lese Karsten og Petra eller andre bøker, mye for å roe ned å ha en kose stund. I dag klarte de to trollene mine å trekke tålmodigheten min til det ytterste. Når jeg kom inn på rommet å skulle legge meg, hadde de kastet begge dynene ut av senga og hoppet å sto i, syntes sikkert de selv var smart...Gjett hvem som fikk marsj ordre gitt. Har ikke hørt en lyd etterpå (bortsett fra litt hoste )...Puh, det skal bli interessant å se hvordan de blir når de blir tennåringer Skal bli meg en herlig helg...3 hele dager fri, hvor far er borte 2 av dem...tjohooooo....gleder meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145084950 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viiii Skrevet 21. februar 2013 #2996 Del Skrevet 21. februar 2013 Her er alle parter glade for at det blir ett barnebarn til - selv om min mor var i sjokk noen timer når jeg fortalte at vi ventet nummer 3. Tror hun trodde at jeg var blitt for gammel..... Jaja...kan nok være litt enig med henne, siden jeg omtrent er 41,5 år når bebisen kommer.....Men siden det kun er vi som produserer barn i begge slekter, så kan det forhåpentligvis være kjekt for barna at en er flere.... Vi har en av hver, så det spiller ingen rolle hvilket kjønn som kommer ut. Vi er like fornøyde uansett....Skal inn på sykehuset igjen for en vekstkontroll pga det skal planlegges igangsetting, så da krysser jeg fingre for at det kanskje kan bli mulighet for å se kjønnet.......er virkelig nysgjerrig denne gangen og vil helst ha sortert bort det jeg ikke trenger :-) Vi trenger å få ryddet litt unna. Det står fortsatt kasser på kasser i kjelleren etter flyttingen i sommer.....som skal pakkes ut når vi blir ferdig med oppussingen..... :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145085772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 22. februar 2013 #2997 Del Skrevet 22. februar 2013 God morgen! Har kastet opp, som normalt, men forsøker desperat å være positiv og full av energi! Vår eldste, godjenta mi ; fyller 6 år i morgen. Det må feires litt, selv om det er kvalme og spy hver dag! Skal vaske litt i dag, bake i morgen formiddag, hvile litt... så nær familie som tåler at jeg går ut... Satser alt på at det blir en fin dag for prinsessen! Ser det er prat på kjønn her. Forstår at det er lov å ønske seg osv. MEN, det viktigste er da tross alt at barnet er friskt??? Virkelig!!! Da vi skulle ha prinsessen for 6 år siden, tok jeg faktisk for gitt at alt skulle være bra! Vannet gitt uten rier 3 uker før termin, og jeg var ikke ferdig med noe! Hadde forventet overtid! Ingen rier, og det tok over to døgn før hun endelig kom, ved hjelp av drypp. Hun ble stresset på slutten, og røsket ut med vakum. (En smerte uten sammenligning!) Jeg revnet fremover og bakover, utvendig og innvendig... Det tok 1,5 time og sy meg i lokal på fødestua. Jeg var sliten, og det var vondt.ENDELIG, fikk jeg over i seng, og holde vår nydelige perfekte datter. Alle gikk ut, og vi fikk fred... Plutselig sluttet hun å puste! Hun lå med halvåpne øyne, helt hvit, og med blå lepper... Prøvde å riste henne forsiktig, men ikke noe hendte. Ringte på, og startet hjerte lungeredning. Mannen min løp ut og ropte på hjelp. De kom inn, rev henne med seg, og jeg kunne se anestesi og barnelege komme løpende... Normalt har jeg full selvkontroll. Har sett mye stygt etter alle årene i ambulansen, men alltid hatt kontroll... Men ikke da... Jeg gråt ikke. Jeg skrek! Satt midt i senga, med kateter og sprengt underliv, og skrek! Var helt sikker på at barnet var dødt! Det var de vondeste minutter i mitt liv, før de kom inn igjen og sa hun pustet, og kjørt til barneintensiven. De fant aldri ut hvorfor! SÅ.... kom vi hjem. Og etter to dager var jenta slapp og gul. Store problemer med å holde henne våken så hun fikk ammet. Dro til barsel i fortvilelse, gråt og sa at dette ikke var riktig! De tok blodprøver, og sendte oss hjem med slapt gult barn.... Etter noen timer kom telefon om å komme øyeblikkelig, og to barneleger stod klare i mottagelsen. Hun hadde skyhøye bilirubin verdier, og vi fikk beskjed om at jenta ville være hjerneskadet... Flere døgn under kontinuerlig iv, og sondebehandling og trippelbelysning...og verdiene gikk ned uten å skifte blod... Tett oppfølging har vist at vi har vært utrolig heldige. Hun slapp lett, med briller og mulige lærevansker! Men det skal vi takle! Derfor, kjære alle sammen, det er virkelig ikke viktig hva slags kjønn man får! Vi har begge deler, og jeg elsker alle like høyt! Det viktigste er at barna er friske! I morgen skal jeg, med kvalmen i halsen, servere kake til min herlige datter, som snart skal på skolen... Håper dere alle sammen får en herlig helg!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145086320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 22. februar 2013 #2998 Del Skrevet 22. februar 2013 Enig med lykkelig 4,jeg pleier å si når folk begynner med kjønn og friske barn etc. "jeg ønsker meg et levende barn,alt annet kan jeg takle derfra" da blir folk ganske paffe. Men det er jo sånn,det er ikke en selvfølge at barnet er friskt,man vil jo ikke elske det mindre om noen ting går galt. God helg folkens;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145086367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rime Skrevet 22. februar 2013 #2999 Del Skrevet 22. februar 2013 Åhh Lykkelig_4, for en historie, tårene trillet her! Er så enig, jeg tenker innimellom at det hadde nå vært gøy om det er to jenter jeg bærer på siden svigerinnen min fikk jente nå, men så tenker jeg, det spiller ingen rolle over hodet egentlig, to små tøffe gutter hadde vært like morro Så lenge de klarer seg og så klart forhåpentlig er sterke og friske så spiller kjønn ingen rolle! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145086783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnusken Skrevet 22. februar 2013 #3000 Del Skrevet 22. februar 2013 Huff Lykkelig4, det hørtes jammen traumatisk ut! Selv har jeg alltid tenkt at jeg skulle få en jente, altså i mange år før jeg møtte Mannen til og med. Men med en gang jeg ble gravid ble det helt borte, det eneste jeg tenkte på var at vi måtte overleve fødselen og at h*n skulle være frisk. Vi endte med hastesnitt, men men en gang hun var ute var alt greit altså.. Så flott at jenta di har klart seg så bra da! Rime: Ferdig med oppgave/eksamen nå eller? Fornøyd? Jeg nærmer meg ikm nå, har sagt at det er tirsdag men er nok kanskje noen dager før...Håper ikke tr kommer i helgen! har bare en test liggende hjemme, skal spare den helt til tirsdag har jeg tenkt.. Skikkelig tålmodighetsprøve! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/120/#findComment-145087410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå