Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Da flytter jeg også til 2. trimester. Dette går jo neeesten fort..

Snart gravide:
Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt  :) 
LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.
Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.
Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.
Klarforbarn75 39 år, ingen barn, exu feb-14
Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.
Fisken 2012: 38 år, to barn fra før, har hatt 1 SA og 2 MA, prøver igjen i slutten av juni.
Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.
Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.
Love my kidz: gift, 1sønn på snart 7 år, pp1 etter MA i påsken, IKM 27.juni
Ovidia håper på førstefødte i 2015.
Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning
Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14
Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014
prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.
Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆
Adenomyose: 36 år, bor i Oslo. Samboer. Ingen barn, 5 stebarn. Prøver i ca 10 år. 1 MA mars 2012.
IVF-innsatt 1 egg 19/10-14.
Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 2015
Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014, SA desember 14.

1.trimester
Utålmodig 82: 32 år, gravid med første. Termin ca 13. juli
Krumelur: har en gutt fra før. Endelig gravid med nr to, termin 19/7
Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september, termin ca 1 august 2015
Lykke -alle gode ting er tre: 32 år, har gutt og jente, termin i månedsskiftet juli/august
Ulvinne83: 31 år, gift, ingen barn fra før, prøvere siden september 2014, termin ca 29. august 2015
Cayenne: 42 år, har to herlige, ganske store troll, og håper det siste kommer i 2015. termin 31.8.15
Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14. Foreløpig termin 4.9

2.trimester:
Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar.
Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15.
Chloe30: 35, gift, jente og gutt, 8 og 5 år, termin ca 5. eller 7. April 2015
Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P
Bonanza: 36 år, 3 barn, termin 13 mai 2015
Great 42 samboer og en sønn på 5. Endelig gravid etter 3.5 prøving. Termin 17 mai 2015
Unilon, 35 år, gift, datter 2 år, termin 24. mai, venter en gutt!
Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, gravid igjen - foreløpig termin 27.mai 2015
PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termien 8.juni 2015
FruMille:30 år,gift, ingen barn fra før, MA mai 14, termin ca 28 juni

ØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, ca 7. juli

3 trimester:
Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3
Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.

Mrs-Impatient: 31 år fra Trondheim. Første barn. Termin 18.mars. 

Født:
Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14
HH80 (termin 4.januar)
En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).bittelille vakre Signe som ble født på tampen av uke 32 12 januar
MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))
Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).
Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)
Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)
Katta82 (31år, ingen barn. Venter en gutt 1. juni 2014)
Kjærepære (35 år, Hønefoss, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, termin 4. juli -14, småpærene kom 28.juni)
Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014
SpirenMin (33 år, Oslo, ingen barn, MA mars '12, termin 1. juli 2014, fødte en gutt 2.juli)
Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14) Fødte en velskapt gutt 15
Linda1976 (37 år, ingen barn fra før, venter jente, termin 15 juli)
ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )
Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold
Sharmi81(termin 8.9)
Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09
Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14)
Apex 39år, 1 voksen sønn, Lille fine Aurora kom 27.11.14 
Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des

Fortsetter under...

Takk for svar Krumelur :) Ja, satser på at det er et bra tegn at formen er ræva ;) Det går nok helt sikkert fint med deg - når man har sett hjertet slå går det jo bra i 99% av tilfellene (sånn ca mener jeg å ha lest). :D

Ikke for å være pessistisk, men det er i følge jm min - 98 % ;)

Å være helt ræva form er kjempebra ! ;)

Takk for svar Krumelur :) Ja, satser på at det er et bra tegn at formen er ræva ;) Det går nok helt sikkert fint med deg - når man har sett hjertet slå går det jo bra i 99% av tilfellene (sånn ca mener jeg å ha lest). :D

og ikke for å være enda mer pessimistisk, men da jeg var på ul i uke 12 hvor alt sto bra til med den lille, så sa legen til meg at det var 90% sjanse for at dette ville gå bra, jeg tenkte bare "whaaat":o :o men jeg velger å forholde meg til at det er 99 % sjanse for at det går bra :P

og ikke for å være enda mer pessimistisk, men da jeg var på ul i uke 12 hvor alt sto bra til med den lille, så sa legen til meg at det var 90% sjanse for at dette ville gå bra, jeg tenkte bare "whaaat":o :o men jeg velger å forholde meg til at det er 99 % sjanse for at det går bra :P

Ja, det hørtes mye ut at det går galt for 10% etter uke 12. Vi velger i alle fall å tro på de andre tallene! ;)

Ja, det hørtes mye ut at det går galt for 10% etter uke 12. Vi velger i alle fall å tro på de andre tallene! ;)

Jeg stoler ikke på 90 % tallene ;) Min jm sa at alt så fint ut i 12+0, da med tanke på vann, morkake, hjerte, nakkefold mm, og da kunne hun gi meg 98 % for at jeg fikk en frisk liten baby i armene mine. Og bedre prosent enn det kunne jeg visstnok ikke få :)

Annonse

Hei damer!

Og godt nyttår!

Håper året blir bra for både rugere og prøvere!!

Her er endelig formen tilbake til nesten normal, og jeg er i dag 12+5. Siste uka har jeg orket både svømming, turgåing og masse husarbeid, så utrolig godt å føle seg mer oppegående igjen!

I morgen skal jeg til jordmor for første gang. Håper hun kanskje kan høre hjertet? Eller er det for tidlig? Hadde vært så deilig å få bekreftet at det fortsatt er liv der inne nå som de fleste symptomene har avtatt veldig...! Tre uker siden siste UL, føles så lenge...

Men noe har vokst i alle fall, muffinmagen jeg alltid har får en underlig form når jeg holder inn magen. Og etter middag er magen umulig å holde inn og se normal ut. Så tror det er dårligere plass her inne gitt. Håper baby vokser med! Har ikke sluttet å bekymre meg enda... Men liker %-tallene dere oppgir. Vil gjerne være i de 99% hvor det går bra etter uke 12...!

Velkommen og gratulerer Nektarina! :)

Utålmodig 82, et fint symptom at magen vokser! :D

Synes magen min har blitt kjempestor allerede og jeg er bare 4,5 måned på vei. Hvordan skal det bli etter flere måneder hehe, ballong... Har begynt å kjenne sparkinga ganske godt nå og det er så fantastisk. :)

Hvordan regner dere uker egentlig? Først brukte jeg terminkalkulator på nettet der jeg la inn siste mens og antall dager i syklusen. Men har jo fått helt andre uketall og termindato fra lege og nå oul. Så jeg datt helt av :P

Vinterblomst, håper ting normaliserer seg og at dere får full klaff snart. :)

Lykke til videre alle sammen hvor enn dere er i prosessen! :)

Men ting sto ikke bra til :(

Jordmor fant ikke hjertelyd, men det kunne være for tidlig. Fikk allikevel en UL på sykehuset for å sjekke, men fosteret har dødd i uke 11 ca :(

Av en eller annen grunn er jeg ikke kjempeoverrasket...har spøkt i bakhodet hele veien.

Egentlig bare glad for at jeg fant det ut nå og ikke om nye 4 uker.

Inn for å avslutte det hele på torsdag.

Litt trist, men ikke noe mentalt sammenbrudd heldigvis. Har vært veldig klar over risikoen for slikt. 

Er egentlig bare klar for å bli ferdig med det og starte prøvingen igjen :)

Vi gir oss ikke så lett!

Utålmodig, så vondt å høre!! Grusomt å være i den lille gruppen hvor det ikke går bra :( husk at det er lov å være lei seg for det som ikke skulle bli, det er en tøff prosess selv om du var "bare" 12 uker på vei. regner med det blir utskrapning og ikke tabletter? Håper at alt går så bra som det kan! Sender deg gode klemmer, neste gang går det bra hele veien :)

Hei. Ny i denne tråden iallefall. Jeg har akkurat fylt 41 år, så tiden renner fort ut her nå. Har normale sykluser, eggløsninger og alle prøver er som de skal. Har 3 barn fra tidligere. Skilt og møtte drømme mannen som er yngre enn meg og ikke har barn fra før. Steriliserte meg (noe jeg egentlig ikke ville) for 10 år siden. Har mistet en gang i uke 11 før de to minste som nå er blitt 10 og 11 år. Vi har nå hatt et IVF forsøk der jeg satte inn 2 egg. Hadde alle symptomer og ingen blødning. Fikk et lite "sjokk" når vi kom på UL i uke 6-7 og det var kun en tom fostersekk. Altså en Blighted Ovum. :( 

Har et Blastocyst på frys som vi skal sette inn om ca to uker om det overlever opptiningen. Begynte på Progynova idag og skal på UL 16/1 for å se hvordan det ligger ann. Blir utrolig spennende. Kan ikke gjøre annet enn og håpe alt enn kan. Skulle jeg bli gravid igjen, så kommer jeg til å være veldig engstelig for å miste igjen. 

I samme slengen vil jeg ønske alle prøvere masse lykke til :)

Annonse

Utålmodig, så vondt å høre!! Grusomt å være i den lille gruppen hvor det ikke går bra :( husk at det er lov å være lei seg for det som ikke skulle bli, det er en tøff prosess selv om du var "bare" 12 uker på vei. regner med det blir utskrapning og ikke tabletter? Håper at alt går så bra som det kan! Sender deg gode klemmer, neste gang går det bra hele veien :)

Blir visst tabletter, og utskrapning hvis ikke alt kommer ut av seg selv...

Er litt trist, men orker ikke dvele ved det kjempelenge, er ikke den typen.

Ingenting vi får gjort til eller fra, annet enn å prøve igjen.

Det er vel endel svangerskap, så selv i den lille gruppen som mister såpass nær 12 uker så blir den jo endel kvinner som opplever det dessverre. Tror mest på at det er naturen som ordner opp, noe må jo ha vært feil for at det skal dø slik. Så det er som det er. Men surt, var ikke så deilig å være dårlig i ukesvis at jeg lengter etter å gjenta det flere ganger enn nødvendig heller. Men, skal vi bli foreldre er det på'n igjen. 

Håper jo på å ikke oppleve det igjen, men blir jeg gravid igjen kommer jeg til å anta det verste til det motsatte er bevist tror jeg. 

Ånei utålmodig82,hjertet mitt brister når jeg leser hva du skriver, det er så forferdelig urettferdig, god klem til deg <3

Unilion: her teller jeg uker enda, har ikke gått over til mnd, men har kommet så langt som uke 15+4 alt, tiden har flydd, og magen vokser her også, deilige kulemagen min :P

Hvordan er formen din da cayenne,begynner det å røyne på med hormoner,kvalme,trøtthet og det som følger med ;) ?er fortsatt så glad for at det lykkes for deg, tenk det!!! Bøyer meg i støvet for tålmodigheten du har hatt, eller hvertfall vist her :)

Velkommen så masse til deg Bethlisa, så leit å høre at du også er en av gjengen som opplever at det ikke er noe :( her inne er det hvertfall en helt herlig gjeng med damer som man kan klage og sutre til,søke råd fra og bare preike med, en god gjeng med snille damer <3

Jeg har vært offline hele julen mens jeg var på fjellet og har derfor ikke oppdatert meg tilbake, men håper at alle har hatt en herlig jul, spist god mat og hatt mye deilig familiehygge :) det har jeg, og som nevnt ble julen tilbragt på fjellet, mer julestemning får man ikke ;)

Eller så går det bra her,magen har poppet ut Ila julen, sikkert en kombo av god mat samt at jeg nå runder 16 uker snart ;) i dag var jeg på første jordmortime og fikk høre den deilige lyden av den lilles hjerte, finnes det noe bedre?! Vi har oul om litt over to uker så da blir det spennende og se hvem som bor i magehulen min, følelsen heller mot gutt men vi får no se ;)

Håper at alt står bra til med dere som ikke har vært inne på en stund, tenker på dere også! Ha en fin kveld damer :) klem

Utålmodig; så trist å høre, - sender deg en god klem <3

Bethlisa: Velkommen inn i varmen!

Grøne: Happy humping :P

Jeg startet med småblødninger på søndag. Er 6+3 idag. Dro til legen igår. Hun undersøkte meg ikke, men sa at det kunne være normale blødninger eller starten på en spontanabort. Ga meg sykemelding ut uka og henvisning til tidlig UL. Regnet med 1-2 ukers ventetid, men hun sa at da ser de mer uansett så det er bare bra. Hun sa også at hvis blødningene holder seg sånn som nå så ville hun ikke vært bekymret hvis hun var meg. Så nå ligger jeg mye på sofaen og tar det med ro. Mannen sjefer og styrer og nekter meg å gjøre alt mulig rart, hehe. Raringen altså. Det er bare lysebrunt blod blandet med vanlig utflod. Jeg har ingen smerter, eller jeg har jo noen stikninger av og til som jeg alltid har hatt, men ingen kramper eller sånne ting. Det er ingen koagler, så jeg tar det foreløpig overraskende greit. Blir spennende med ultralyd. Jeg drømmer stadig vekk at det er to stykker inni der.. :o

Å håpar spiren(e) din(e)held seg på plass. Digger forresten legen din, eg fekk beskjed om at det ikkje var noko å gjera og gjekk på jobb som vAnleg- blødningane auka på så toalettbesøka vart svært hyppige etterkvart..ein tar seg jo i å tenkje om det var så lurt! Heiar på deg!

Dette er et litt flaut og sikkert dumt spm, men må spørre..

Når jeg tisset isted, så var det sånn hvit utflod i trusa, men når jeg tørket meg så la det seg slim oppå papiret, og ja jeg måtte jo da kjenne inni og da var det sånn kremaktig..

Er på cd11, men hva i alle dager skal jeg registrere mtp el slim??

#graver meg ned i flauhet#

Har ikke noe godt svar til deg, men det er ikke dumt å spørre om :)

Ååååå nei utålmodig :( så leit da.....føler med deg kjære du! bra md positiv innstilling, og at du er klar for å komme deg videre med en gang, men ikke glem å sørge littegrann.. det er alltid greit å ha gjort :)  :klemmer:

Takk for tanker unilon  :blomst:  håper jeg også  :Nikke:

ulvinne, håper alt er ok og at det kun er irriterende forbigående spottinger!!  :klemmer:

fru mille, du må nyte hver dag :) unner deg gode måneder videre  :wub:

God uke videre ladies  :hjerte:

Å håpar spiren(e) din(e)held seg på plass. Digger forresten legen din, eg fekk beskjed om at det ikkje var noko å gjera og gjekk på jobb som vAnleg- blødningane auka på så toalettbesøka vart svært hyppige etterkvart..ein tar seg jo i å tenkje om det var så lurt! Heiar på deg!

Legen min sa at det ikke er noe å gjøre hvis det er en spontanabort som er i startfasen. Så i utgangspunktet kan jeg leve som normalt, men hun sa at mange ønsker å holde seg i ro for sin egen del slik at man ikke kjenner på om man gjør noe man ikke skal osv. Så jeg tror nok ikke det var noe du kunne ha gjort uansett <3 Men jeg er veldig glad for at legen min sykemeldte meg så jeg slipper å føle på alt jeg gjør på jobb. Takk for gode ord! :)

Utålmodig; så trist å høre, - sender deg en god klem <3

Bethlisa: Velkommen inn i varmen!

Grøne: Happy humping :P

Jeg startet med småblødninger på søndag. Er 6+3 idag. Dro til legen igår. Hun undersøkte meg ikke, men sa at det kunne være normale blødninger eller starten på en spontanabort. Ga meg sykemelding ut uka og henvisning til tidlig UL. Regnet med 1-2 ukers ventetid, men hun sa at da ser de mer uansett så det er bare bra. Hun sa også at hvis blødningene holder seg sånn som nå så ville hun ikke vært bekymret hvis hun var meg. Så nå ligger jeg mye på sofaen og tar det med ro. Mannen sjefer og styrer og nekter meg å gjøre alt mulig rart, hehe. Raringen altså. Det er bare lysebrunt blod blandet med vanlig utflod. Jeg har ingen smerter, eller jeg har jo noen stikninger av og til som jeg alltid har hatt, men ingen kramper eller sånne ting. Det er ingen koagler, så jeg tar det foreløpig overraskende greit. Blir spennende med ultralyd. Jeg drømmer stadig vekk at det er to stykker inni der.. :o

Jeg hadde også fra ca uke 6 alt fra lysebrunt blod blandet med vanlig utflod til mørkebrunt, gammelt blod, i flere uker( kanskje 5 uker?) hver dag. Men hadde ingen kramper/magevondt. Sitter nå her med 2 i magen (!) :) jeg var ikke hos legen, jobbet som normalt, og når jeg var hos legen for første kontroll, glemte jeg helt å nevne det, for da hadde det stoppet opp en uke før,hehe.

Blir spennende med ul, kanskje er det 2? :) er også kanskje greit å vite det tidlig. Selv fant jeg det ikke ut før ordinær ul :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...