Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Lite stress ang vekta altså,ble mest lattermild over hvor "lettlurt" jeg er 😂 regner med det smeller på 10 kg til i løpet av de neste månedene 😝 jeg er stor i utgangspunktet, men orker ikke jojo slanking så har valgt å ikke slanke meg,men heller gjøre noe med formen mellom svangerskapene. Når amminga er over denne gangen DA skal skytsen settes inn 😉 Ang duftet. Jeg blir også 37 før fødsel og er det en ting jeg ikke har tenkt på er om lille trille kan ha Downs. Viser det seg at hun skulle ha det tar vi det og hun vil være like Velkommen og høyt elsket som de 3 andre 😍 Du skal se at nurket ditt er friskt og rask 💜 Cayenne, dette blir spennende. Jeg heier virkelig og krysser alt jeg har 😀

Fortsetter under...

Lite stress ang vekta altså,ble mest lattermild over hvor "lettlurt" jeg er 😂 regner med det smeller på 10 kg til i løpet av de neste månedene 😝 jeg er stor i utgangspunktet, men orker ikke jojo slanking så har valgt å ikke slanke meg,men heller gjøre noe med formen mellom svangerskapene. Når amminga er over denne gangen DA skal skytsen settes inn 😉 Ang duftet. Jeg blir også 37 før fødsel og er det en ting jeg ikke har tenkt på er om lille trille kan ha Downs. Viser det seg at hun skulle ha det tar vi det og hun vil være like Velkommen og høyt elsket som de 3 andre 😍 Du skal se at nurket ditt er friskt og rask 💜 Cayenne, dette blir spennende. Jeg heier virkelig og krysser alt jeg har 😀

Cayenne - spennende!! Krysser alle fingre for deg nå!!

Jeg har hatt noen tunge uker formmessig, sover og spiser og er sulten. Det er det, i tillegg til 50% jobb for tiden. 

Men i dag var vi på UL, ble målt til 9+6 (5 dager kortere enn antatt) men alt var helt supert der inne! Ingenting å utsette, og gynekologen kunne berolige med at det skal veldig uflaks til om det går galt når alt ser så bra ut nå :)

Så, i dag har jeg offisielt begynt å glede meg litt, selv om det er litt tidlig :D

Gjest prøver1984

Cayenne - spennende!! Krysser alle fingre for deg nå!!

Jeg har hatt noen tunge uker formmessig, sover og spiser og er sulten. Det er det, i tillegg til 50% jobb for tiden.

Men i dag var vi på UL, ble målt til 9+6 (5 dager kortere enn antatt) men alt var helt supert der inne! Ingenting å utsette, og gynekologen kunne berolige med at det skal veldig uflaks til om det går galt når alt ser så bra ut nå :)

Så, i dag har jeg offisielt begynt å glede meg litt, selv om det er litt tidlig :D

Gratulerer med gode nyheter :):)

Nå kan du senke skuldrene og nyte julen og kose deg masse :)

Så kjekt å komme inn her og lese alle oppdateringene :)

Måtte det være din tur nå Cayenne. Jeg krysser alt jeg har for deg  :wub:

Ååå som jeg savner kjøpedeigen til pepperkaker. Jeg trengte ikke engang å steke den, jeg bare spiste rett ut av pakka! Nam Nam!! Det er jo ikke å oppdrive her borte så jeg må lage pepperkakedeig fra bunnen av :(

Det har blitt lite baking her i år, men min 13-årige niese kommer hit til helgen (og blir hele jula!!) så kanskje jeg kan overtale henne til å bli med på litt baking.. 

Har kommet til uke 15 nå og gleder meg til jeg kjenner spark. På termingruppa mi er det mange som kjenner ting og tang allerede så jeg håper at det ikke er så lenge igjen for meg også.. Ellers så gleder vi oss til vi føler at vi kan kjøpe inn litt småting (og store ting). Tilogmed 5-åringen klør i fingrene etter å shoppe litt til babyen. Vi venter til etter oul i januar - og det passer veldig bra med tanke på at da er det jo masse salg i butikkene :D

Ønsker dere alle en kjempefin dag! 

Men PeppaPig har de ikke pepperkakedeig på Ikea(hvis det er i nærheten)? Trodde de var flinke til å selge den verden over og synes den er veldig god, selvom den blir slakta i alle tester hehe :P

Så kjekt å komme inn her og lese alle oppdateringene :)

Måtte det være din tur nå Cayenne. Jeg krysser alt jeg har for deg  :wub:

Ååå som jeg savner kjøpedeigen til pepperkaker. Jeg trengte ikke engang å steke den, jeg bare spiste rett ut av pakka! Nam Nam!! Det er jo ikke å oppdrive her borte så jeg må lage pepperkakedeig fra bunnen av :(

Det har blitt lite baking her i år, men min 13-årige niese kommer hit til helgen (og blir hele jula!!) så kanskje jeg kan overtale henne til å bli med på litt baking.. 

Har kommet til uke 15 nå og gleder meg til jeg kjenner spark. På termingruppa mi er det mange som kjenner ting og tang allerede så jeg håper at det ikke er så lenge igjen for meg også.. Ellers så gleder vi oss til vi føler at vi kan kjøpe inn litt småting (og store ting). Tilogmed 5-åringen klør i fingrene etter å shoppe litt til babyen. Vi venter til etter oul i januar - og det passer veldig bra med tanke på at da er det jo masse salg i butikkene :D

Ønsker dere alle en kjempefin dag! 

Men PeppaPig har de ikke pepperkakedeig på Ikea(hvis det er i nærheten)? Trodde de var flinke til å selge den verden over og synes den er veldig god, selvom den blir slakta i alle tester hehe :P

Å herregud hvorfor har jeg ikke tenkt på det?!! Ikea er jo bare en times kjøretur unna meg...

Måtte sjekke online nå og jommen gitt selger de det ikke, blir vel en tur på Ikea til helgen da  (til min manns store fortvilelse  :fnise: )

Annonse

Hello ladies! ♡

Her begynner jeg å venne meg til den nye hverdagen. Aurora har mange gode netter hvor vi kun er oppe (nei..våken..) og ammer et par ganger før vi sover videre så jeg tør ikke klage på noen ting. Hun virker å være fornøyd med det hun får servert (pupp) så da er jeg bare spent på hvordan det går med vekta hennes når vi skal til hs torsdag for ny kontrollveiing. Min vekt går rette veien, jeg har nå gått ned de 10 kg som jeg gikk opp under svangerskapet - og det uten å være fanatisk i kostholdet.. men hadde nok å ta av, så jeg håper at amming og daglige trilleturer gir noen kilo til samme veien.. Har jo en tørrdrakt som jeg lengter etter!!! 😆

De nevnte puppene har ikke vært så voldsomt ømme - men det hadde altså vært skikkelig ålreit om de samarbeidet og ga mer enn nok mat til lillemor så man slipper den bekymringa - spesielt siden det er det som "alle" spørsmål utenfra dreier seg om!

Tussemor: wow - så fort tida går!! ♡ Tenke seg til at snart kommer det et lite minimenneske til i flokken din.. Kjenner du mye liv og røre innenfra? Hvordan tar søsknene det? Oppfører far seg?? :) Sambo er den softingen - skikkelig forelska i lillemor og er frempå i forhold til stell og kos med henne. Godt å se at det ikke bare er hunden som får all oppmerksomhet!

Jubler i det stille for deg, Cayenne - det hadde vært så fantastisk om det snart blir lov å juble sammen med deg med en skikkelig duskedame!

Vel, gullet kaller og trenger litt oppmerksomhet.. Tenker på dere oftere enn jeg skriver. God klem ♡

Endret av Apex

Kos dere med de søte små, dere som er så heldige å ha slike! Jeg koser litt med 8-åringen her jeg sitter - det går greit helt til han kommer på at det er sykt teit å kose ;)

Takk for heiing ledies! :D Ang. jubling så tenker jeg vi sparer det til etter første ul, som jeg skal sørge for blir i uke 7-8 om vi kommer så langt. Første milepæl blir uke 5+0, som blir det lengste jeg har kommet i det siste.

Heier massivt på deg Cayenne  :duskedame:  

Jeg er i dpo land, men har ikke trua dessverre, selv om det sniker seg inn håpefulle tanker  :tree:

Hatt sex en gang i forkant av sannsynlig el-tid, dagen før og ca 1 dag etter tror jeg :lillesky:  Det gir jo statistiske muligheter hehe ..

har ikke testa el for første gang på evigheten, men ville ikke stresse noe da syklus har vært litt unormal etter vi mistet i september. 

Så får vi se i slutten på mnd om tr kommer...  :)

Her er hodet ikke på plass etter veldig travel jobbedag, så jeg bare ønsker alle en fortsatt god adventstid, og lykke til med smånurk i magen og ved brystet  :hjertesmil:

:tree:  :kalle:  :nisselue:  :tre:  :gullengel:   :nisse:

ÅÅåååå- Cayenne!! Så fantastisk, håpar alle gode ting er tre!!

Her er det IKM på fredag, vi har gjort alt som skal til, men det kjennes liksom ikkje heilt ut som om noko er på gang. Så eg har ikkje trua denne gongen. Men, vi får sjå til helga kva som skjer då :)

Hadde vore kjekt om vi og kom på lista Vinterblomst?

Kjekt å høyra frå deg Apex, håpar hs er nøgd med vekta. Godt å få skuldrene ned til jul.

Tussemor, dette har du så rutine på, nokre kilo her og nokre der. Dei forsvinn til slutt skal du sjå, med fire rundt beina skjer det vel av seg sjølv og tenkjer eg. Sjølv har eg greidd å gå opp over fem kilo i haust utan noko graviditet å skulda på i det siste...hrmf!!

God tur på pepperkakedeigfangst Peppapig, men det er vel kanskje raskare å laga sjølv enn å køyra i timesvis?

Så koselig lesing det er her inne :) Veldig hyggelig og fin tråd synes jeg!! :) 

Her er jeg 27 uker + noen dager på vei og det er myyyye liv i magen! :) Han sparker og slår i ett sett, hehe og nå har tilogmed andre begynt å se fra utsiden at han styrer rundt der inne! Gleder meg til å få møte det lille spetakkelet  :hjerte:

Har det fryktelig travelt på jobb for tiden med mye kjas og mas (jobber med prosjekt), så det er ekstremt lite energi til å gjøre juleting som baking etc. Skal til legen i morgen og med tanke på sykehusbesøket for 2 uker siden spørs det om hun vil sykemelde meg litt mer. Kanskje like greit. Herregud, vi har ikke kjøpt noen ting enda heller! Dette redebyggingsgreiene som alle snakker om har jeg ikke sett.! Måååå begynne nå etter jul! 

Apex: Aurora er et nydelig navn  :hjerter: Hadde vi ventet jente tror jeg dette navnet ville stått høyt på lista! Sammen med Sonja, Louise, Leonora og Olivia.. Det er MYE vanskeligere med guttenavn!!! Sliter max med å finne navn vi liker! 

Ønsker alle en finfin kveld :) Selv skal jeg legge meg, klokken er jo hele 21.30. Sovetid med andre ord ;) 

Ja, nå skal vi på lista hele gjengen, Grøne og Vinterblomst! :hjerte::D:duskedame:

Mrs-Impatient - det finnes jo SÅ mange vakre guttenavn! Selv liker jeg bl.a. Vilmer, Johannes, August, Benjamin og Waldemar. Det siste har jeg hørt noen assosierer med Voldemort i Harry Potter, og det er jo litt synd.

Iver er et veldig fint guttenavn, og ikke mye brukt her jeg bor.. Ellers liker jeg Simon, Helmer og August - og deler grom-navnene med dere for jeg har ikke tenkt på flere!!! ;)

Nå er det natt her hos tidligere frøken lakenskrekk. Merkelig hvordan ting forandrer seg!!! :)

Annonse

Jeg klarte ikke å holde meg så jeg tok en test idag tidlig likevel. Gubben har kveldsvakt og erfaringsmessig nekter jeg å ta test heretter hvis han ikke er hjemme. Tok test, la den fra meg og bare kontrollstreken kom opp etter noen sekunder. Ble dritskuffa likevel, satte meg på baderomsgulvet og koste med hunden mens jeg ventet på at de 3 minuttene skulle gå. Så reiste jeg meg opp bare for å få bekreftet en negativ test. Men der tok jeg feil gitt. Den var positiv!! En VELDIG tydelig strek ved siden av kontrollstreken hadde dukket opp mens jeg satt på gulvet. Den er ikke like sterk som kontrollstreken, men mer lyserød enn lyserosa for å si det sånn. Dæven døtte.. Jeg gikk opp på soverommet og skrudde på lyset og klarte ikke si noe som helst. Gubben hadde selvsagt glemt at jeg skulle ta test idag (han er syk, stakkars) og bare lå der og så på meg. Men så skjønte han at jeg bare sto der og smilte med en pinne i hånda og da smilte han veldig godt også!  Menstermin 29. august <3 Har virkelig trua på denne spiren!!

God morgen flotte damer (måtte legge meg igjen i dag etter alle leveringer av unger ). Du spør godt Apex Lillemor vet å utnytte boltreplassen og det merkes godt...lurer av og til på om hun har tenkt å sparke seg ut men det er foreløpig bare deilig og trygt! Når det gjelder gubben, er han seg selv lik på mange måter. Han er flink til å ta unna husarbeid når jeg kapitulerer, men så er det noe da med alle disse prioriteringene, mangel på evne til å tenke selv osv....jeg irriterer meg heldigvis ikke så lett over ti g denne gangen, lar det skure å gå (smeller litt av og til, men ikke på samme nivå som sist ). Jeg nyter mer og mer av at dette er siste gang jeg går gravid og gleder meg til å få fødselen overstått. Ensomheten i tosomheten er nok det værste å bære, men de to eldste gjør ensomheten litt mindre. De begynner å bli så store at det går an å snakke litt mere med dem, få dem på gli i forhold til svangerskapet osv. Jeg ble nok sterkere av den prosessen vi var i under og rundt forrige svangerskap og frykter lite å evt skulle måtte bli alene med disse nydelige trollene mine, men jeg legger lite energi i å tenke i de banene nå. Unntakstilstanden gravid, arbeidende, student skal få bli med to foreldre gitt dog, en ting skal gubbetrollet ha, han er usedvanlig flink med lillegutt. Har aldri sett på maken! Det er så ufattelig deilig å se, håper bare han har rom til ei til Jeg har vel også forsonet meg med at gubben egentlig er mest skapt til ungkarstilværelsen med hund....så vi lever ved siden av hverandre og det kommer vi vel mest sannsynlig til å gjøre resten av livet også....Uansett, det er då kos å høre at alt går bra hos deg! Ang vektøkning på lillesnuppa, ikke la hs stresse deg, så lenge Aurora er blid og fornøyd, spiser jevnlig og sover godt! Da er ALT som det skal!!!! God varm klem til deg!

Mrd I, 27 uker, hei som det går! Jeg er forøvrig helt enig med deg i at guttenavn er kjempevanskelig, spesielt når man må bli enig oj som vi har slitt...første ville jeg skulle hete Vetle, elsker det navnet, det ble blankt avvist, nr to ville jeg at skulle hete Jørre, også blankt avvist (han heter forøvrig Iver, Apex ) på nr tre tok jeg veto og fikk gjennomslag Jeg drømmer om en gutt ved navn Kåre, men det har jeg også fått avslag på, mulig han hadde kommet i undertall da de to eldste synes det er ett kult navn masse lykke til uansett. Vi har ett jenteband på blokka, det har vi hatt i 6 år nå, så da blir det det om ikke Lillemor viser seg å være lillegutt Ikke slit deg ut på jobb foresten, det får du tidsnok gjort når permisjonen er over! Baby og helse først (hør på hun som har fått svangerskapspenger preventivt det funker for jeg er i god form til tross for den evinnelige trøttheten).

Cayenne, hvordan er formen i dag? Jeg krysser ALT for deg nå altså!!!

Vinterblomst, håper du får din etterlengtede spire snart!

Grøne, hahahahaha, stålkontroll ja Hehehehehehehihihihihohohoho...jeg gidder ikke stresse værtfall, det får lege og jm ta seg av. Hodet mitt er fullt nok av andre ting og formenskal nok bli bra når jeg får bebisen i bæresele og bekkenet tillater gode fjellturer Håper du får verdens beste julegave i år

Da venter det bytur på meg og de to eldste! Blir kjekt med en førjulstur uten minstemann på slep

Ha en strålende dag. Klem

Gratulere så masse ulvinne83 :)

og kan vi gratulerer deg også nå cayenne? Så i en annen tråd at du skrev at testene var blitt sterkere?!!

Hurra for dere begge og velkommen over i terminlista :)

Ja, de er sterkere, men stoler ikke på de enda :P Men ok, dere kan få lov å gratulere på fredag, da er jeg over ikm. Så får det gå som det går!

Gratulerer Ulvinne ♡ Denne gangen holder det hele veien!! Er så gøy hver gang en huleboer tar plass :wub:

Cayenne :wub: jaaaaaaaaaaaa endelig ble det din tur snuppa!!!!! Er utrolig glad på dine vegne og det varmer så godt når en sliter endelig får en positiv test♡

Dette unner jeg deg av hele mitt hjerte vennen♡♡♡♡

Gratulerer til de av dere med positive tester ;) Og lykke til med testing for dere andre ;)

Liten oppdatering fra meg:

Selv runder jeg 24+0 imorgen og skal til ultralyd, cervixmåling og masse andre undersøkelser på Riksen :P Sist måling var twinsa like store, så håper de fortsatt er det :) Alltid like spennende å se hvordan de ligger i magen, men har en anelse da kynnerne avslører litt hvor i magen de er, hehe. Fullt av liv i magen, og mann og barn har allerede kjent spark i flere uker :D

Gratulere så masse ulvinne83 :)

og kan vi gratulerer deg også nå cayenne? Så i en annen tråd at du skrev at testene var blitt sterkere?!!

Hurra for dere begge og velkommen over i terminlista :)

Ja, de er sterkere, men stoler ikke på de enda :P Men ok, dere kan få lov å gratulere på fredag, da er jeg over ikm. Så får det gå som det går!

åh så glad jeg er på dine vegne cayenne :) krysser alt jeg har for at det går din vei denne gangen :)

Tusen takk, alle sammen :)

Skal på julebord på lørdag med omtrent alle vennene jeg har hatt siden tenårene. Vet ikke helt hvordan jeg skal angripe denne "hvorfor jeg ikke drikker ikveld"-greia. Jeg vurderer å si at jeg skal tidlig på jobb på søndag eller noe sånt..

Gratulerer Ulvinne, kjempestas! Jeg har rett og slett droppa julebord og andre festlige anledninger for å slippe å finne på unnskyldninger. Alle jeg kjenner vet at jeg ikke akkurat spytter i glasset, og mange har jo også visst at vi har vært prøvere. Men det skal sies at jeg ikke har hatt særlig med overskudd heller, så sofaen har jo liksom fristet mest. Er jo bare teit da, å holde seg hjemme mener jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...