Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Hallaisen skravleberter! :)

Glad og fornøyd Apex her - bare for å advare dere!! ;) Fikk meg en runde med to hyggelige venninnebesøk i går kveld, den ene av dem hjalp meg med litt fargings av hår så nå føler jeg meg ikke lengre som Cruella DeVille med hvitstripene lengre... Hjalp på humør og selvfølelse - så selv om hårfarging underveis i svangerskapet er omdiskutert valgte jeg å gi litt f*n i det..Flink er man ellers på nesten alt! Fulgte opp med en flott halv dag på jobb i dag, for så å møte ei venninne for deilig lunsj på en av byens beste plasser.. Har en plan om å forsøke å få en hyggelig lunsjavtale ukentlig med ei av jentene mine nå mens jeg ennå bare møter opp som "en" men spiser fornuftig for to! ;) Mannen oppfører seg rimelig greit for tida, Cayenne - han ser jo at jeg stadig ekspanderer så han blir mer og med medgjørlig for å hjelpe til og vise hensyn.. Sexlivet er fraværende, men nærheten er fremdeles på plass så jeg får bare respektere hans tanker rundt at han synes det er rart når det er så "folksomt" der nede! :D

Etter dagens lunsj ble det litt shopping av babytøy - fant blant annet kjempesøtt sett med boxer-hund på hos Polarn o Pyret og selv om det ikke var ministørrelse måtte vi bare ha det! ;) Er snart på tide å få i orden det barnerommet så vi får ordnet i klærne til mini - for jeg har ikke oversikt over hva som trengs og hva vi har evig nok av..

Fikk beskjed av app'en at jeg er i uke 33 nå.. og ei hyggelig dame på en av butikkene kommenterte den fine magen min og sa "nå er det vel ikke lenge igjen siden den har begynt å sige ned?!" Wtf! Trøster meg med at jeg i alle har midjen på plass mens jeg venter/håper på at minimennesket skal snu seg.. Noen som vet av tips og triks for å få fosteret til å skifte fra seteleie til rettveien??

Unilon - så utrolig godt å lese at det fremdeles står bra til!!!!!! ♡

Klem til dere alle - ha en ålreit ettermiddag!

Fortsetter under...

Åh så herlig Apex!! Btw angående farging så er det bare tull i følge min frisør som har 6, SEKS, gutter. Eneste er at graviditeten kan endre håret så fargen kan ta anerledes enn vanlig, hos meg f.eks. så satt den mye hardere når jeg var gravid enn ellers og ble litt mer kraftig enda vi har brukt eksakt samme blanding ørten ganger før :)

Her sitter jeg rett ut i sofaen og har tenkt å forbli her, selvom huset ser bomba ut!! Etter å ha vært hos vetten med 9 stk terrorister for vaksine, chip og helsesjekk = 9 turer t/r hundegården til bilen, fra bilen og inn til vetten og så fra bilen og til hundegården igjen, dette da i sjarmerende kliss klass regnvær. Så inn å skifte og tørke seg og for å rydde litt, få snuppa til å sove, så ned til Fredrikstad for å hente valpepakkene og levere reisesenga til venninna mi som jeg hadde fått med meg ved en feil forrige helg. Så da hjem igjen og få i snuppa litt grøt og flaske før hu havna i senga hvor hu nå ligger å skravler med kosedyra sine. Sitter nå å venter på at typen skal dukke opp i løpet av kvelden fra jobb og nå endelig skal være hjemme en uke i stedet for et par dager. IKM var i dag og ingen tante kommet, men har ikke tenkt til å kaste bort noe test før til helga for dritt lei at tanta har da dukket opp alt fra 2 min - 12 timer etter test de siste gangene.

Cayenne, spennende med dobbeltmurringer da! 😉Satser på at morgenaksjene gjør susen og at det blir en fin tur!

Utålmodigemeg, godt å høre at stressnivået har sunket litt. Jeg ble helt tullete da vi prøvde og ingenting skjedde. Testet og telte og lette etter symptomer. Nå glemte jeg å notere dato på forrige mens, og da ble jeg gravid... Høres ut som du er inne i en viktig periode nå, så hump i vei hihi. Ønsker deg masse lykke til! 😀

FruMille, at det stikker mens du står og baker boller må jo være et tegn på at du har en ekte bolle i ovnen! 💛

Vinterblomst, jeg har tro på deg! Som du selv sier, så har du jo blitt gravid. Og du blir det nok igjen! Dere får kose dere med prøvingen! 😘

Apex, så koselig å kjøpe babyklær! ! Jeg har ingen tips om hvordan man snur en innvendig baby, men de fleste snur seg jo selv før de har tenkt å komme ut. 😊

Jeg har hatt en så glad og lykkelig dag, etter de gode nyhetene i går. 💖

God tur til alle som skal bort! 🏡

Oj, såååå mye og lese . ;)

Har vært veldig engstelig på at noe skal gå galt, og har derfor vært litt fraværende.

Sorry damer .....!! Enda dere er forumets søteste . ;)

Er nå snart i uke 10 og var på tidlig ul i uke 8 så et tydelig bankende hjerte og måtte felle en gledes tåre .

Har måttet levere mange hvite løyner . Er ikke klar for å gjøre det ofentlig enda.

Får et forklaringsproblem neste helg da jeg skal på en fire dagers jobb tur.

Men skal nok klare og levere flere hvite . ;)

Denne helgen blir det feiring av den flotte 5 åringen våres . Han gleder seg veeeeldig . ;)

Lover og ikke bli borte i så mange sider igjen . Blir så mye og kommentere . ;)

God helg til alle

Åh så herlig Apex!! Btw angående farging så er det bare tull i følge min frisør som har 6, SEKS, gutter. Eneste er at graviditeten kan endre håret så fargen kan ta anerledes enn vanlig, hos meg f.eks. så satt den mye hardere når jeg var gravid enn ellers og ble litt mer kraftig enda vi har brukt eksakt samme blanding ørten ganger før...

Signerer det at ting sitter bedre i når gravid - da jeg var gravid på 90-tallet hadde jeg investert i permanent.. noe som vanligvis var en kortvarig affære i mitt strie hår - men den gangen satt krøllene godt fast gitt!!! :D

Og der var det forresten fredda'! ♡

Nyt helga humpere - og ventere rundt omkring.. Nydelig morgen her og jeg er allerede klar for en kaffekopp før jobb. Deilig å ha noen minutter til overs på morgenen en arbeidsdag, det er sjelden vare! :)

Annonse

Fine Cayenne, her er det litt slitsomt om dagen mest fordi jeg blir så fort sint jeg irriterer meg grønn over foreldre og svigerforeldre som er så tafatte at det halve kunne være nok. Irriterer meg over høyskolen som først i går fikk fingeren ut og tildelt meg en veileder, men alt tar så fryktelig lang tid. Med dette kommer hodepine, enda mer trøtthet og fraværende gubbe (han gjør ALT for husfreden...tror han ) Jeg er fremdeles livredd for at dette svangerskapet skal gå dukken og det gjør det ikke noe bedre når det verker i symfyseområdet (sikkert voksesmerter ) og div andre steder i mageregionen....også er det jo ikke alltid like lett å kjenne liv heller da og det hjelper jo på frykt følelsen MEN nå er endelig snart høstferien over, jeg kan få noen dager for meg selv til å studere og hvile på og på torsdag skal jeg til jordmor, da håper jeg at lilletrille har en solid hjerteaktivitet ellers går det fint Du, stikkinger i begge sidene....dette lover bra heier vilt på deg!!!!!!

Apex, godt å høre om gode dager. Jeg ler fremdeles av deg og hunden på tur....kjenner meg sååååå igjen fra forrige svangerskap

Vinterblomst, det er godt å lese at du er klar for ny runde håper virkelig st du snart sitte der med ditt etterlengtede nurk ☺

Sukk, jeg husker ikke en dritt....skulle kommentere så mange, men husker ikke alt uansett, jeg har lest med hjertet i halsen om blødninger og små hjerteslag og det gleder meg vilt at det går bra med spirene jeg smiler og koser meg litt med detaljer i jakten på gulleggene og priser meg lykkelig for at jeg er ferdig snart men masse lykke til i jakten til alle! Det er jo spennende å gøy da

Nå skal småfolket hentes i barnehagen og matvarene i hus. Ha en strålende helg alle sammen også skal jeg gjøre mitt ytterste for å overleve ei arbeidshelg på dagtid (noe som ikke har forekommet på nesten 10 år ) varm klem og babystøv til dere alle

Må være lenge siden vi har hatt 2 dager uten skravling??? :D

Håper det betyr at alle har hatt en god helg! Med eller uten aksjelegging, med eller uten sære menn, med eller uten mann, med eller uten plager...

God søndag iallefall all you chicks!

Her ble min blødning etter sa meget kort OG sparsom?? Jeg hadde forventet et sabla styr med smerter og blodtap!!??! :D

Spennende å se om el kommer på tiden da ;)

Her ble min blødning etter sa meget kort OG sparsom?? Jeg hadde forventet et sabla styr med smerter og blodtap!!??! :D

Spennende å se om el kommer på tiden da ;)

Sånn var det her og, men no er eg ganske sikker på at el har vore, og kanskje er på hell? 

Så då er det berre å venta å sjå kva som skjer framover. Ein eller annan gong må vi vel klara det håpar eg.

Er vel heime, full av inntrykk. Og frykteleg emosjonell...

Innom og drysser litt gladtrøtt gravidstøv på dere - har idag endelig funnet tapet og maling til babyrommet så nå hører jeg på at handymannen pusser sparkel fra veggene. Han er heldigvis topp motivert for å jobbe alene mens jeg heier og underholder hunden.. :)

Ønsker dere alle en flott kveld ♡

Endret av Apex

Krysser fingrene for deg Grøne :) paris er flott, bare vært der en gang så må tilbake :)

Paris er alt mogleg, vakker, trist, spennande, kjedeleg, morsom, romantisk osv. Kan godt bruka fleire dagar der, då gjerne med min kjære som er like glad i god mat som eg er. Det vart nedprioritert denne gongen.

Kryssar for deg og, så satsar vi på at det innan jul er vår tur igjen!! 

Har vore ekstra varm dei to siste dagane, så anten er det el på speed, graviditet eller feber...haha, håpar på det i midten. Men ein kan ikkje ha flaks kvar gong..

Takk for gravidestøv Apex, kjekt med ein handyman og :)

Annonse

Herregud, helga har gått så fort..! Har tatt et par ekstravakter på "gamlejobben" i helga og det har dessverre gått utover overskuddet til aksjeinnlegging. Makan så dårlig timet av meg. Men vi har jo fått lagt inn noen, så får vi se. Jeg aner jo egentlig ikke når jeg har EL, men IKM er om halvannen-to uker (siden jeg har hatt syklus på 25-29 dager). Så jeg regner med at den har vært i helga eller i disse dager. La inn litt aksjer igår. Får lure mannen litt ikveld også for sikkerhets skyld :P Dessuten er jo aksjeinnlegging gøy også da ;)

Ønsker de beste damene en god kveld!

Babystøvdryss!! :D

Grøne - når er ikm? Spennende dager, heia-heia!! ♡

Ulvinne83: Innimellom er det ikke alltid så lett å planlegge med alle faktorer godt ivaretatt, men det kan jo plutselig hende at denne måneden er MÅNEDEN der mirakler skjer! Krysser fingrene for deg også! Da minimennesket ble til, var både jeg og sambo litt sånn "haff" til hele prøveprosjektet som trakk sånn ut etter MA.. Og med jentetur midt i EL så det mørkt ut, mannen var heller ikke in the mood når jeg endelig kom meg hjem søndag kveld.. så det ble til at jeg mandag morgen, litt sånn halvhjerta spurte om vi skulle, eller ikke skulle forsøke en gang til på tampen av gulldagene.. OG der satt spira! Hadde vært flott om det hadde vært et resultat av dampende begjær, men dette var en "arbeidsseier" for å bruke sportsbegrep om det! :D

Nå er det straks venninnefrokost på cafe før jm-besøk hos meg.. Hurra for å starte på uke 34 ♡

Ha en finfin dag alle sammen! :)

Endret av Apex

Nå er endelig jeg og for første gang(selv om det er barn nr 4) på vei inn i dette DPO landet dere alle snakker om ;) Veldig spent!! Vi har iallefall fylt på med så mange aksjer at det nesten rant over :fnise: Så det er iallefall ikke mangel på prøving!! Men er jo egentlig prøveperiode 0 for oss, da man jo vet at så kort etter spiral så er livmorslimhinna ikke helt optimal for en baby enda. Men har lært masse denne perioden, om min egen kropp og signaler på både det ene og det andre. Så om vi ikke traff nå, så har jeg iallefall full kontoll til nesten PP :ler:

Når pleier dere ta G-test etter eggløsning? Jeg er dag 2 nå.

Visst jeg hadde eggløsning på lørdag 11, skal da IKM komme 25 oktober? Altså nøyaktig 14 dager etterpå?

Nå er endelig jeg og for første gang(selv om det er barn nr 4) på vei inn i dette DPO landet dere alle snakker om ;) Veldig spent!! Vi har iallefall fylt på med så mange aksjer at det nesten rant over :fnise: Så det er iallefall ikke mangel på prøving!! Men er jo egentlig prøveperiode 0 for oss, da man jo vet at så kort etter spiral så er livmorslimhinna ikke helt optimal for en baby enda. Men har lært masse denne perioden, om min egen kropp og signaler på både det ene og det andre. Så om vi ikke traff nå, så har jeg iallefall full kontoll til nesten PP :ler:

Når pleier dere ta G-test etter eggløsning? Jeg er dag 2 nå.

Visst jeg hadde eggløsning på lørdag 11, skal da IKM komme 25 oktober? Altså nøyaktig 14 dager etterpå?

Spennende tid :) . Hos meg så har iallfall ikm variert med +-1 dag. Jeg ha pleid å vente til ikm dagen før jeg tar tester, liker å leve i håpet/spenningen :) .

Ulvinne83: Satser på at de aksjene dere fikk lagt inn holdt! Det er faktisk ikke alltid det skal så mye til ;) Blir spennende fremover nå!

Utålmodigemeg: Spennende! Jeg har testet 9dpo, og da har jeg fått positivt begge gangene. Men er veldig individuelt hvor tidlig man får positiv test, da. Gleder meg til å høre videre! Heier fra siden :duskedame:

Her snegler dagene seg avgårde, er 7+3 idag, og en uke til jeg skal på neste ul. VELDIG nervøs, men så jo et dunkende hjerte for en uke siden, så klamrer meg til det, og prøver å ikke fokusere så mye på den litt skumle hematonen vi så sist.

Apex: Tusen takk for lykkeønskningene, - hvem vet, kanskje det går veien når man minst venter det? ;) Har iallfall et mye mer avslappet forhold til prøvingen denne måneden (og resultatet) enn første PP. Håper du hadde en fin dag med venninnefrokost og jm-besøk :)

Siri83: Tusen takk! Ja, vi håper på at de aksjene holdt, vi :P Håper du ikke er for nervøs for UL, det går helt sikkert veldig fint med den lille :) Krysser fingrene for deg! Ja, det stemmer at jeg skriver en blogg om dette med å være "prøver" for første gang (og som 31-åring, er så mange unge graviditetsblogger), begynte å skrive i PP1. Synes det er veldig moro å blogge, - kjekt med en ny hobby etter at bryllupsforberedelsene er overstått ;)

Siri83: Jeg har tilogmed nevnt dere jentene i et innlegg på bloggen min helt i starten. Bare hvor flotte dere er her inne i tilfelle det er flere over 30 år som trenger et tilfluktssted :)

Jeg har også nettopp laget en side på Facebook til bloggen min hvor jeg poster innlegg etterhvert som de kommer. Er bare koselig med "likes", men dette er bare til info - ikke noe mas altså :)

Update etter dagens happening hos jm:

Blodtrykk i grenseland til høyt, men fin urinprøve så jeg fikk fortsette med 50% jobb mot avtale om ny sjekk av bt/urin i neste uke.. Og beskjed om å ta kontakt med Fødeavdelingen hvis sterk økning i hodepine, ødemer eller annet ekstraordinært før den tid. Lillingen sitter fortsatt med setet nedover og jeg ble anbefalt å forsøke å la være å bekymre meg over det, den kan enda snu seg der inne. I wish!!

Mannen skifter jobb for tida, og første jobbereise med nyjobben er booket til mindre enn 2 uker før termin, fikk vi vite i dag. Needless to say: æ spontanskreik i bøtte & spann. Han har vel for f*noe ikke tenkt seriøst på å reise avgårde rett før termin???? Djises. Vi er for å si det sånn ikke akkurat ferdig snakket om dette! :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...