Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Åhh irritert!! Jeg fikk da tante rød da forrige torsdag og hadde siste dag på søndag, men plutselig i går kveld så kom det blod igjen så satt inn en propp og la meg. Bytta da i dag tidlig og dro til hudpleieren for å vokse hufsa mi, står og venter på tur og kjenner at helvete her blir det "oversvømmelse" og løp på do. Dette var da kun en time etter at jeg satt i ny propp :o Jeg er da vant til å kun bruke blå OB første dagen så bruke de gule og da kan det gå timesvis før jeg trenger å bytte. Noen som har vært borti å da ha vanlig mens og så et par dager opphold før da syndeflommen kommer?? Endte da i dag med at hudpleieren ikke fikk gjort jobben sin da proppen ikke klarte å holde unna :( 

En annen sak, noen her inne med nyfødte som kunne tenke seg tøybleier? Skal selge mine da de er for små til Tiili. Noen av de er ikke brukt, mens andre er brukt kun få ganger. Kjempe fine bleier uten noe flekker :) Link til finn.no http://www.finn.no/finn/torget/annonse?editAd=true&finnkode=51689819

Fortsetter under...

Siri, dette er litt i overkant spennende jeg misunner deg ikke det kaoset du opplever fikk du noe svar på legekontoret i dag? Du får gjøre som meg, da jeg ble gravid denne gangen. Både gubben og testene var positive, men enda jeg har sett mini på ul og snakket med sjefen min osv venter jeg bare på at noen skal komme å si at alt bare er tull jeg sliter virkelig med å ta det inn

Cornelius, hvordan går det med deg? Fikk du hjelp i dag eller har du like vondt?

FruMille, det var virkelig gøy å møte guttenes reaksjon. Spesielt siden de har mast om at vi måtte få flere babyer, slik at vi kan bli en stoooooooor familie visstnok, i følge eldstemann er det veeeeeeeldig koselig Har tanta braket løs? Ugh, hun er noe dritt å vente på tenk, når hun først er velkommen så lar hun vente på seg....for ei heks, men når hun ikke er velkommen da kommer hun på sekundet

Grøne, hørtes spennende ut med "hormonkaos" ☺

Cayenne, jeg er så imponert over tempoet ditt og alt du rekker over...

Hunny, hvordan går det med deg og dine?

Minimusa, håper det sniker seg inn en spire mellom slagene

Vinterblomst, så kos å høre fra deg tenker veldig mye på deg for tiden! Det er rart hvor sikker en kan være på at ting skal gå bra etter uke 12 (selv om overraskelsen ikke helt har lagt seg), også får man seg en ny virkelighet å forholde seg til... jeg er veldig takknemlig for at du delte litt av sorgen med oss, det har gjort noe med meg, som jeg tror er positivt. Ydmykheten over sprelledokka er mye større enn jeg noen gang har opplevd i ett svangerskap. Klemmer på videre jeg og håper du fremdeles blir tatt godt vare på

Prøver30,så bra at du snart er i gang med prøvingen igjen! Gleder meg til at du jubler sammen med resten av gjengen

Åh, nei nå stoppet det i toppen. I dag er jeg regelrett sliten. Så nå skal det bli godt å sove. Skal på nattevaktshelg fra i morgen. Kjenner at det kan bli tøft. Heldigvis er sjefen min klar over at jeg mest sannsynlig kommer til å måtte kaste inn håndkleet tidlig

Stor god varm nattaklem til dere alle!

Hehe Tussemor - jeg er imponert over alt DU rekker over! Tre små i praksis alene i perioder så vidt jeg har forstått, og en til på vei - det hadde jeg fått pustebesvær av! :lol: Hvordan er ståa på kjærlighetsfronten for tida, forresten? Håper den gode trenden fortsetter! :)

Til dere som har spurt om fosterbarn - vi diskuterte det her en dag, og vi er såklart litt bekymret for at man får et barn med traumer, men i alle fall jeg tenker at med mye tid, kjærlighet og tålmodighet så vil det gå bra. Mannen er litt mer bekymret. Mulig jeg er for optimistisk her?

Men det som virkelig uroer oss er de foreldrene man faktisk får på kjøpet, og tenker da spesielt på sikkerheten til egne barn hvis disse foreldrene ikke har gitt opp barna sine frivillig. Noen som har noen tanker om dette?

Heia alle søtnoser!

Tenker på dere som ikke har fått syklusen i orden enda Siri m flere: Skjønner at dere blir utålmodig, men om dere blir helt sprø så får dere koste på dere en ultralyd. Jeg gjorde det etter min ma/ sa og fikk da høre både hvordan jeg lå an i syklus (slimhinner på vei til å bygge seg opp til en mens + bekreftet at alt var bra etter ma/ sa og ikke rester eller noe annet galt. Men tiden vil jo snart vise om systemet ikke er stabilt enda eller om det faktisk er en graviditet der. Krysser så fingrene for det siste!!!! 😍🌺💝🍀💗🍀🌈🌈🍀🍀🍀☀️🍀💗💝🌺😍

Ja, tussemor! Du er imponerende. 😄 men det er det jo også flere av dere andre her inne som er. Skikkelig rivjern av noen damer som får gjort en hel masse!

Jeg kjenner meg forresten igjen i beskrivelsen av at denne graviditeten ikke er helt virkelig. Og jeg er i tredje tri så det er ikke noe tvil hverken på spark eller magestørrelse...

Cayenne; apropos rivjern! Jeg har tenkt som deg og synes det er en fantastisk fin tanke å kunne ta et barn som har vært uheldig - inn i en familie for å gi en god oppvekst og et godt liv til noen. Men så er det dette med at ting kan skje underveis... Jeg tror jeg hadde ønsket at barna var litt større enn fosterbarnet for sikkerhets skyld. Men om jeg ikke husker feil så er ikke dine så små nå? Alle på skolen? Er jo ikke sikkert at det egentlig har noe å si, men ville tenkt at de var mer "motstandsdyktige" om noe skulle skje. Men tror som sagt at det er mer min egen psyke enn nødvendigvis en realistisk tanke? Jeg synes at det å ta et fosterbarn er en så fin tanke, og om ikke vi hadde fått nr 3 nå som gjør at det blir travelt nok så hadde det kunnet vært noe for oss også. Men som sagt så har jeg en god følelse for deg (huske at jeg traff sist med min godfølelse selv om det dessverre ikke gikk veien da). Klem

Dossa; leste intervju med pappaen etter hesteulykken i går og gråt. Tenkte på deg. Vet ikke om det var din elev eller om det var den andre, men hørtes ut som en fin jente og en fin familie. ❤️

Har hatt jenta mi til øyelege i dag og det gikk heldigvis bra. Hadde ikke arvet min genfeil så det ut til. Født med sterkt nedsatt syn på ett øye. Men hun hadde en skjult sjeling som kunne slå ut om det ikke ble fulgt opp. Men det er jo ikke så alvorlig så lenge vi får trent opp øyet. Hurra. 😄 var hos manuell terapeut etterpå. Fikk beskjed om at behandlingen var viktig for å kunne gjøre essensielle ting så da går det på gratis behandling. Sa at hun skulle gjøre hva hun kunne for å hjelpe men at det ikke var noe rask fiks på dette. Går som en gås, og verker en del. Men er allikevel positiv. Er bare i uker igjen, og jeg er i alle fall litt bedre enn i går! 😘👍😜 er jo blitt ganske god til å tåle smerter så tenker at jeg skal komme meg i land på dette også.

Kjørte forresten forbi en liten jente (10-12 år kanskje?) på veien tilbake. Hun falt på sykkelen sin rett før jeg kjørte forbi henne. Stoppet og spurte henne om det gikk bra. Hjalp henne litt opp (altså etter beste evne) og spurte om jeg kunne gjøre noe for henne. Altså bare en normalreaksjon etter å ha sett noen dundre i bakken. Hun var helt på gråten etter et skrubbsår på Hoften/ nederst på magen, men gikk egentlig bra. Men når hun fikk hentet seg inn og pustet litt så hadde hun verdens søteste/ veldig voksne reaksjon (hun var jo tross alt bare liten jente). Hun sa nemlig "takk for at du bryr deg!" da jeg sa "ha det" til henne og gikk for å sette meg i bilen. Har tenkt litt på det etterpå. Håper hun sa det fordi de har snakket om dette hjemme eller i klassen eller noe. Altså at ikke alle alltid er like flinke til å bry seg om noe skjer. Tenkte plutselig på om at hun mente at ingen andre i livet hennes bryr seg og at hun derfor følte behov for å takke. Uff, jeg er sikkert litt ekstra sensitiv og det var vel det første som skjedde. Men ble litt rørt av henne. ❤️

God natt, jenter! 🌺

Får håpe jenta bare var veloppdragen, Corneliuss - jeg tenker at hvis hun virkelig ikke hadde hatt noen som brydde seg hadde hun kanskje blitt så paff at hun ikke hadde kommet med så velvalgte ord?

Ok jenter, ultrasvak strek på billigstrimmel i dag etter ca 10 minutter. Vet det ikke er gyldig, men pleier ikke få strek etter fristen heller. Erfaringer?

Uansett - dette har jo skjedd to ganger før uten at det ble noe mer, så jubler ikke enda! Men har vært veldig tungpustet når jeg har syklet de siste dagene og hatt hodepine. Skal sies at jeg var forkjølet for en uke siden og er ganske stiv i nakken, da...

Ønsker alle en deilig dag - snart helg! :D

Endret av **Cayenne**

Får håpe jenta bare var veloppdragen, Corneliuss - jeg tenker at hvis hun virkelig ikke hadde hatt noen som brydde seg hadde hun kanskje blitt så paff at hun ikke hadde kommet med så velvalgte ord?

Ok jenter, ultrasvak strek på billigstrimmel i dag etter ca 10 minutter. Vet det ikke er gyldig, men pleier ikke få strek etter fristen heller. Erfaringer?

Uansett - dette har jo skjedd to ganger før uten at det ble noe mer, så jubler ikke enda! Men har vært veldig tungpustet når jeg har syklet de siste dagene og hatt hodepine. Skal sies at jeg var forkjølet for en uke siden og er ganske stiv i nakken, da...

Håper virkelig det er din tur nå. ;)

Hadde vært så gøy å slå følge på første trim.

Krysser det jeg har for mai baby . ;)

Annonse

Hva er det med intuisjonen min for deg, cayenne? Sa det jo forrige gang du testet positivt også. Ha ha ha! Jeg har nå aldri slått ut positivt på en gtest uten at jeg faktisk har vært gravid. Selv om det er lenge (!) etter fristen. Knis! Håper den flytter inn og blir værende og at testene blir sterkere for hver dag! Krysser fingre for deg de neste dagene for at den fester seg skikkelig og deler seg akkurat slik den skal.

Weeeeeeee så spennende Cayenne!!!! Magen min gjorde en tumult når jeg leste om streken :D ååååååå som jeg skal ønske hardt hardt ♡

Har jobbet litt siden igår å det føles bra. Starter fullt mandag. Når jeg kom hjem nå begynte jeg å potte om litt på terrassen å kjennes ikke ut som ryggen min likte det :(

Når begynte dere å trene/gå raske turer etter abort??

God torsdag ladies ♥

Så spennende Cayenne! Krysser fingrene for sterkere strek i løpet av uka :)

Vinterblomst: Jeg begynte å trene 1 uke etter utskraping. Da var det tyngre enn vanlig og pulsen trengte lengre tid på å synke til normalen, rett og slett slitsomt! Ca 2 uker utskraping var derimot formen betraktelig bedre og det var lettere å gå med høy puls :) Starta med rolige gåturer bare noen dager etter jeg kom hjem fra sykehuset.

Takk søte dere, men som sagt - jeg holder hodet kaldt ;)

Hehe, Corneliuss, du kan vel føle de gode gravid-vibbene som strømmer nedover Grefsenlia - er jo ikke lange vegen tross alt! :lol:

Vinterblomst: ryggen min kan slå seg heeeelt vrang etter noen minutter på hodet i hagen, så det tror jeg er normalt. Uvant bruk av muskler. Har ikke greie på når du kan trene, men raske turer er vel ok omtrent med en gang? Det kan man jo også etter fødsel. Håper ryggen ordner seg fort :)

Han røske Cayenne, dette var spennende nyheter...fytti som jeg heier nå...ikke det at jeg ikke har heiet tidligere altså, men nå skal det krysses, det som krysses kan og heies så det dundrer etter. Det klaffet for Dossa etter uendelig mange pper, nå skal det klaffe for deg Tjohooooo....Jeg er forøvrig ikke så imponerende, bare virker slik på papiret men takk uansett Å være alene med 4 små under 8 år er ikke så skummelt, det er verre når han største på over 40 begynner å blande seg fremdeles går nok mye på kontoen "uvitenhet". Ang kjærleiken har vi det overraskende harmonisk blant hybelkaniner, skittentøy og flekkete gulv . Vi prøver så godt vi kan og strekker oss så langt vi kan for at ting skal fungere. Dog, jeg drømmer om en hushjelp eller at jeg skal få ett nytt "husmor" gen Jeg tenker at jeg skal være svææææææææært takknemlig for alt den mannen stiller opp (spesielt når jeg hører om MANGE andre som knapt får gå på butikken alene uten unger). Det gjør han ingenting å ta alle ungene på kveldene slik at jeg kan være sosial. Han stiller opp slik at det er mulig for meg å gjøre ferdig mastergraden. Han er elendig på å holde huset i orden, men vasker dog klær, fikser og ordner og sørger for at ungene får mat når jeg ikke er hjemme osv...Oj, det ble mye om ståa her hjemme jeg håper bare det fortsetter romantikk er det ikke så mye av, men jeg orker ikke stresse med det...det får komme når det kommer. Vi gjorde jo en heidundrende innsats i sommer

Cornellius, så godt at du får litt hjelp med bekkenet!!! Jeg grøsser fremdeles med tanken på de bekkensmertene.....håper du får ei god fødestilling når den tid kommer

Vinterblomst, åh, det hørtes så koselig ut å potte om planter og stelle litt ute. Jeg er bare såååååå dårlig på slikt til fortvilelse hos eldstemann vurderer å kjøpe masse forskjellig løk nå og spre ut over plena, slik at de har noe å plukke til våren/ sommeren....blomsterbed finnes det ikke i Hagen min

Sitter bare å venter på at eldstemann skal komme hjem fra skolen, gjøre lekser å komme seg ut, slik at jeg får sove meg opp til nattevakt. Jeg har så dårlig samvittighet overfor minstemann at det gjør vondt langt inn i sjela tenk å kun få se mamman sin Max 2 t pr dag gjennom hele helga, han som er så avhengig Det er jo garantert verst for ham skulle ha ryddet huset, men kjenner at jeg ikke orker. Jeg må bare holde på den trøtte holdninga, slik at jeg får sove etterpå

Ha en strålende dag alle sammen

Takk for seriøs heiing, Tussemor :D Litt støv har ikke drept noen, så jeg hadde nok prioritert søvn!

Ang. løk så er det fort gjort å slenge noen krokuser nedi plenen. Har dere frukttrær eller andre trær? Vi har satt påskeliljer og krokuser rundt stammene, og de kommer igjen hver vår. Sikkert en moro jobb for de eldste! :)

Annonse

Legetimen var i morgen. Argh! Så tok med meg urinprøven hjem igjen og testet. Testen er lik som i går, altså ca halvparten så sterk som kontrollstreken. Så da får jeg bare prøve å ikke bli gal før jeg får mer svar neste uke.

Endret av Siri83

CAYENNE! Kryssar alt som fins, tenkt så fantastisk om dette går heile vegen!! Guuu kor glad eg vart, og som du skreiv til meg for ei tid tilbake. Eg har aldri testa positvit når det ikkje var noko der!!

:strix: 

No må det jo halda fram med godnyheter her på tråden, herleg! :nigo:

Takk for kryssing søte Grøne :D

Har mensmurringer nå da, fortell meg at dere hadde det samme når dere var gravide :P

Hvordan går det i bhg? Jeg ville nok lagt vekt på at jenta di antakelig får mye mer omsorg og oppmerksomhet fra de voksne der hun er nå enn i en større bhg. Synes det er det viktigste for ettåringer.

FruMille: Sier det her også; NESTE PP SITTER SPIRA! :duskedame:

Great: Hvordan går det med deg? Hvor langt er du på veg nå?

Takk for kryssing søte Grøne :D

Har mensmurringer nå da, fortell meg at dere hadde det samme når dere var gravide :P

Hvordan går det i bhg? Jeg ville nok lagt vekt på at jenta di antakelig får mye mer omsorg og oppmerksomhet fra de voksne der hun er nå enn i en større bhg. Synes det er det viktigste for ettåringer.

FruMille: Sier det her også; NESTE PP SITTER SPIRA! :duskedame:

Great: Hvordan går det med deg? Hvor langt er du på veg nå?

ja det gjør h*n absolutt,det er bestilt :P

Og jeg krysser virkelig fingre og tær for deg :) :) :)

Håper det, Tussemor! Er i tillegg tett i nesa uten å være forkjølet, og skikkelig tungpustet! Peser som en syk flodhest bare jeg skal sykle opp en bitteliten bakke, ellers kan jeg peise på de 8 kilometerne til jobben omtrent uten å bli andpusten! Noen som har opplevd dette ved graviditet? Trente jo ikke de andre gangene jeg ble gravid :P

Det ble altså en veldig svak strek innen fristen i dag som mannen også kunne se, men tror ikke den er noe sterkere enn i går. Dårlig tegn?

Ble også veldig andpusten av ting jeg ikke ble det av tidligere da jeg gikk gravid i sommer Cayenne! Trening var et ork til og med når jeg bare var noen uker på vei.

Streken tok lang tid før den ble sterkere og tydeligere hos meg. De første ukene var den svak i ulik grad.

Jeg heier og tror dette er GODE nyheter :)

Håper det, Tussemor! Er i tillegg tett i nesa uten å være forkjølet, og skikkelig tungpustet! Peser som en syk flodhest bare jeg skal sykle opp en bitteliten bakke, ellers kan jeg peise på de 8 kilometerne til jobben omtrent uten å bli andpusten! Noen som har opplevd dette ved graviditet? Trente jo ikke de andre gangene jeg ble gravid :P

Det ble altså en veldig svak strek innen fristen i dag som mannen også kunne se, men tror ikke den er noe sterkere enn i går. Dårlig tegn?

mine streker var også svake lenge, før de ble sterkere :)

Å himmel, så spennende, Cayenne!!  :bond:Kommer til å logge inn her med sommerfugler i magen i morgen! 

Jeg hadde forresten også mensmurringer helt fra starten, var jo 4 dager over tiden og var sikker på at nå kommer tanta, men neida. Nå ligger'n og sover i grinda si ;) Krysser fingre så de blir blå!

Det er vel ikke noe krav at streken skal bli sterkere for hver dag, det kan vel være ulik mengde fargestoff i testene også? Det viktige er jo at den faktisk endrer farge, og til og med innen fristen!!! Åh, jeg gleder meg til i morra, regner med det blir ny testing da? 

FruMille, fysj den tanta, men siste runde jeg hadde med tanta var det noen som sa (tror faktisk det var Cayenne) la henne bare herje, det blir lenge til neste gang hun er på besøk.. Og det stemte jo! Har ikke sett henne siden :P Blir neste pp for deg også :) 

Siri83, så irriterende å komme til legen på feil dag! Men bedre å komme dagen FØR timen, enn dagen ETTER :D Håper du ble tatt godt i mot i dag :) 

Tussemor, syns det virker som dere har det mye bedre nå enn tidligere, ingenting som er bedre enn det :) Håper at det vedvarer! 

Nå skulle jeg egentlig ha tatt fram støvsuger og slikt, og gjort leiligheten klar til helg - men jeg gidder ikke. Stapper ungen i vogna og tar bikkja med på tur istedet, det er så flott vær. 17,6 grader og sol, kan man be om bedre høstvær? Nesten så man ikke tror det, jeg som fortsatt er vant til nordnorske værforhold synes jo dette er som en digg sommerdag! 

Ha en fin dag, jenter :) 

Weeee Cayenne, det der høyrdes veldig kjend ut!! EG har veldig tru på deg no!!

Når det gjeld barnehagen har eg vore i kontakt med den vi hadde som første pri - der er det fullt, men vi står på lista. Eg trur vi må gå for plass der om vi får. Slik det er no har ho ingen ungar å knytta seg til og å leika med på sitt nivå - og det trur eg ikkje er bra uansett kor trivelege dei vaksne er. Når ho kjem heim på ettermiddagen og treff nabojenta som er på hennar nivå hviner ho av fryd og klemmer på ho og har det så fint. Dei leikar i lag på sitt vis, og det er ikkje tvil om at ho saknar dette der ho er heile dagen. Så eg slår meg til ro med at ho får ein del behov dekka der ho er, men at det ikkje kan vera slik at ho aldri skal læra dei ulike måtane å knytta naturleg kontakt med born på eigen alder og utvikla seg i lag med nokon på sitt nivå. Eg trur ho treng det, ho er så utadvendt og glad i andre ungar at eg ynskjer at ho skal få utfalda seg med andre som er på same alder. Så kryssar eg fingrane for at det går i boks i løpet av vinteren.

Siri: korleis gjekk det i dag, hadde dei noko lurt å komma med?

Her er det vonde pupper og så har ryggen begynt å tulla seg igjen. Så då er det tante eller spire, blir spennande å sjå :)

Det høres fornuftig ut Grøne, men ikke tenk at hun blir "ødelagt" om hun ikke får plass i løpet av et par mnd. Oi oi, tenk om du er gravid igjen, heia heia! :D

Har kjøpt DocMorris for i morgen tidlig, tipper uansett det er for tidlig for digital. Vi får se, er ikke overbevist om at dette går veien enda...

Goood fredagskveld alle sammen! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...