Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Kjære Fisken♡ Ord blir så fattige, dette var utrolig trist å lese vennen og mitt hjerte blør for deg :( Hadde håpet av hele mitt hjerte at det gikk bra denne gangen. Jeg unner deg virkelig en spire og veit at den som er ment for deg og din familie :wub:

Sender deg en god klem!! Masse lykke til med det du nå må igjennom♡

Trist at du gikk glipp av din sønns første skoledag, men for en skjønn gutt du har som virkelig vil det beste for sin mamma :D

Cayenne :) fosterbarn høres ut som en fantastisk god ide og du ville gitt det barnet som kom til dere utrolig mye kjærlighet og omsorg :wub:

Duang :) blir nok godt å få det hele over slik at du kan se fremover og mot neste pp♡

Skulle ønske du slapp å møte termin dagen uten en ny spire i magen, men jeg veit at den som er ment for deg vil komme :wub:

Ikke gi opp sjøl om det kan se svart og tungt ut. Jeg har troa på en ny spire hos deg♡ klem!

Fortsetter under...

Klemmer på fisken, dette var trist.

Cayenne, synst det høyrest fint ut med fosterbarn. Og det fins jo dei som aldri kan flytta heim, sjølv om ein aldri har garanti for at dei vert verande. Trur det er givande, og veldig veldig viktig at gode folk tar det på seg.

Heiar på deg til helga Duang!!

Uff så trist fisken. Ord blir fattige, men sender en god klem og håper en ny spire sitter snart! 

Duangdaw, sender en varm klem til deg også. Kan bare tenke meg hvor vanskelig det må være, men som Cayenne skriver, det blir kanskje godt å få en grav å gå til? Krysser fingre og tær for deg for at du snart skal ha en ny spire på vei!

Cayenne, jeg synes det høres ut som en fantastisk ide å være fosterfamilie. Det er nok av barn der ute som trenger et trygt og varmt sted å være, og dere høres ut som gode, varme og trygge mennesker som er genuint glade i barn og virkelig ønsker det beste for de små. 

Første kontroll hos legen unnagjort. Han bare lo fikk med meg 3 ukers sykemelding og beskjed om å komme tilbake da på ordinær sjekk, hvor vi skulle ta alle målinger inkludert ul det blir lange 3 uker gitt. Jeg bare håper at kvalmen holder stand til den tid. Kjenner at jeg er fryktelig redd for å miste...jeg kjenner på sorgen dere må bære alle dere som har mistet (ingen nevnt, ingen glemt) og vet ikke om jeg hadde maktet å bære på en slik sorg! Jeg håper virkelig at spiren deres vil sitte snart og klamre seg fast! Oversender babystøv i bøtter og spann til den som vil ha

Jeg fikk tom barnevakt i dag, så nå skal jeg nyte en time i stillhet før eldstemann kommer hjem fra skolen og det braker løs

Ha en strålende dag alle sammen

Visst er det utrolig trist når spiren slipper tak og det var en sorg vi måtte igjennom. Vi visste at vi ikke var de første som måtte gjennom dette, og at det finnes andre tilfeller som er mye verre! Jeg håper selvsagt at vi skal slippe noe slikt igjen, for det å få vårt første barn er et uendelig sterkt ønske, hvertfall når vi allerede har opplevd at vi faktisk kan bli gravide, det holdt bare ikke løpet ut :(

Alle som blir gravide tenker nok slik som deg tussemor5, livredd for at man skal miste sin lille spire, men jeg har lært etter ma'en tidligere i vår at jeg kan ikke bruke tid og energi på å være redd. Ved neste graviditet skal jeg hvertfall prøve å nyte de øyeblikkene jeg har spiren i magen, og forhåpentligvis vil den holde seg der i 9 mnd! Jeg vet at ikke dette blir lett, men jeg skal hvertfall prøve å ha en annen ro enn sist, da var jeg helt stressa, og det er jo ikke bra det heller! Èn ting er no sikkert; "prosjekt gravid" var ikke så enkelt som jeg hadde forestilt meg, mange tanker og mye nervøsitet, men jaggu er det verdt det hvis utfallet er verdens beste skatt til slutt :)

Fine og sanne ord Fru Mille! Jeg har nok vært kjempeheldig siden mine tre gutter har klort seg fast i godt og vel 9 mnd kan det virkelig skje at vi er like heldige denne gangen? Jordmora mi, under første svangerskapet sa en gang at det var sunt med litt frykt, det gjorde at vi skjerpet sansene våre over det lille vidunderet i magen Hos legen i dag tenkte jeg som deg, denne gangen gidder jeg ikke presse meg og skape unødvendig stress for bebisen kun for å tilfredsstille arbeidsgiver...heldigvis var legen lydhør og stolte på mine instinkter som gravid og mamma....

Der kom det en fornærmet ettåring gitt snakkes

Annonse

Eg trur du har ein super lege tussemor.

Eg var innom i går, og først kommenterte ho atdet jo var litt større risiko når ein var over 40 - jaja, sa eg, eg er 38..høhø sa ho, det er vel kanskje då og. Stor forskjell på 25 og 35 i allefall. Ein kan vel seia det slik at stemninga ikkje stod heilt i taket. Ho spurte om eg var frisk sånn elles, joda. Så då var det ikkje meir snakk om det..men ho skulle no senda inn alle papirer om tidleg ul og slikt. Så får eg håpa eg møter skikkelege folk på vegen..ho er vikar for min skikkelege lege, og med mi sjukehistorie burde ho kanskje spurt litt meir. Men eg håpar å kunna jobba fullt ei stund til i allefall - og ikkje minst, at spiren held seg fast i virvaret!!

Og så greidde eg å lura utav ho henvisning til fysio, for bekkenet mitt låser seg gravid eller ei, mne no er det heilt på tulletur. Men ho passa på å presisera at om det ikkje var bekkenløsning og berre vondt i ryggen er det ikkje gratis altså!! nei nei, sa eg. Det får vel han vurdera som kan noko om dette..pju, vart ganske paff og forbanna på heile ho!

Grmf for en lege Grøne! Håper du får tilbake den skikkelige legen din snart! Jeg også ønsker å stå i jobb, men ikke til hvilken pris som helst! Jeg har tross alt litt å henge fingrene i her hjemm + et skrantent ekteskap som bør holdes i ånde Han legen min var raskt frempå med glukosebelastningstesten og at jeg må ta den så tidlig som mulig. Jeg måtte bare le og spurte om jeg kunne få ta den når den verste kvalmen har lagt seg da ble han morsk...måtte bare glise enda mer da, men alle prøvene i dag var perfekte, så da snakket han ikke mer om det Jeg har jo risikofaktorer både på alder og vekt, men tenker at jeg ikke trenger å tones med den gøgga mer enn nødvendig ☺

Nå skal jeg snart legge meg gitt. Har bare sovet 2 ganger tidligere i dag

Da var det over for meg også....skulle vært 11 uker i dag, men ultralyd viste et foster på 8+4 og ingen hjerteaktivitet. Legges inn for utskrapning i kveld :(

Så trist fisken .

Nå var det mange ma her . Håper du klarer og tenke positivt oppi alt.

Hadde selv en ma i fjor. Det er vondt . men jeg lover deg du kommer over det ,og prøver igjen.

Selv har jeg holdt på i et år etter ma. Og gir ikke opp enda . ;)

Her inne er du ihverfall ikke alene med følelsene og opplevelsene .

Snart skal alle som har opplevd ma få sitt lille gull .

Og alle prøvere ( har ikke glemt dere )

Her må det bare heies og strøs gravide dtøv i bøtter og spann så det rekker til alle . ;)

Sender en god tanke i dag også - til alle dere som har opplevd å miste i det siste. Det var da helt utrolig til uflaks at så mange skulle miste på en gang. Jeg vet hvordan det føles, men ta tiden til hjelp og plei dere selv godt så lenge. Det kommer en tomhet og så henter man krefter igjen. Og forhåpentligvis så sitter det en ny spire om ikke så lenge. Nå tenker jeg at det var noe galt med den jeg mistet selv og det var en mening at jeg skulle ha akkurat den lille babyen som svømmer rundt i magen min akkurat nå.

Sender massevis av gravidestøv til dere alle sammen som prøver her inne, også dere som ikke har mistet. Stor klem ❤️

Tusen takk for gode ord alle dere flotte damer :)

Ja, endel uflaks har jeg nå hatt nå syns jeg....etter 1SA (uke 6) og nå 3 MA ( uke 17, uke 14 og uke 11), så føler man litt håpløshet. Men jeg er tross alt heldig, og har to friske barn fra før :)

Denne gangen brukte jeg blodfortynnende, men min private gynekolog mente jeg ikke trengte noe mer enn det. Da jeg var hos gynekolog på sykehuset på mandag, var hun helt klar på at jeg burde ha brukt progesterronstøtte også....det er litt surt...for jeg prøvde egentlig å få det av min private gynekolog, men han var så klar på at det ikke var nødvendig. Men, nå er utskrapningen over, og ingen sex på minst 6 uker...så må jeg få tilbake normal syklus, også får vi se om vi tørr å prøve igjen. Men da blir det i såfall med både blodfortynnende og progesterronstøtte.

Lykke til alle dere som prøver, alle dere som er gravide og alle dere som har fått dere små :)

Varm klem til deg også, Duangdaw :klem: Ikke noe moro, men tenker det kanskje blir litt bedre å få en grav å gå til enn å ha det sånn som du har det nå?

Og lykke til på neste Stork-tur, jeg tror du kommer til å lykkes før du aner! :hjerte:

Har egentlig alltid tenkt på fosterbarn, men har ikke snakket seriøst med mannen enda. Han har jo endelig involvert seg seriøst i prøvingen, og har ikke lagt merke til alle mine nedturer. Så han er optimistisk :o Det som skremmer meg med fosterbarn er at man kan miste dem igjen, det hadde jeg ikke klart å forberede meg på uansett. Men jeg antar at i noen tilfeller vil det være 99,9 prosent sikkert at de ikke skal tilbake til foreldrene igjen?

Og så må man jo regne med utfordringer, naturligvis, men det er jo på en måte en del av dealen.

Har et nabopar som har vært ufrivillig barnløse i mange år.

De sto på adopsjonsliste 5 år uten hell.

Så meldte de seg som fosterforeldre , og etter en liten stund fikk de en jente på 14 dager som de fikk fra fødselen av. Det ser ut som det blir permanent.

En solskinshistorie egentlig . Tror du har et stort hjerte og omtanke for andre.

De barna som får deg som fostermor er heldige . ;)

Selv synes jeg det har vært vanskelig og være lei meg for ikke å ha fått et barn til , når naboene ikke hadde noen og det var et stort savn og ønske .

Trodde også at jeg skulle bli gravid fort etter ma i fjor,men det lar vente på seg.......!

Kjenner at jeg til tider er lei av og teste etter eggl . Trøtt om morgenen og venter bare på et stort . ;)

For ikke å glemme alle forfører teknikkene med mannen .

Har sagt at det er stopp til jul , men har en stor tro på at det blir baby boom her til jul . ;)

Håper du også blir litt til . ;)

Annonse

Vet du great, slik hadde jeg det før jeg ble gravid med nr 3....da hadde vi prøvd i to år og hatt en sa. Jeg gadd ikke mere, kastet alt av eggløsningstester, monitor osv. Uten å si noe bestemte jeg meg for at august var siste mnd med prøving....det var såvidt jeg orket den siste gangen i rødvins dus og varmesjokk i syden, men siden det skulle være siste gang på leeeeeeeeenge tok jeg meg på tak mest for å tilfredsstille gubben og vips hadde vi med oss ei spire fra syden samme skjedde denne gangen. Det var ikke i min villeste fantasi muli at vi kunne bli gravid igjen nå, så fort osv...men her ligger jeg på senga og er helt tom for energi...kvalmen kommer og går...Håper du snart får den spira du så inderlig ønsker deg! Sender deg plenty med babystøv. God varm klem

Varm klem til deg også, Duangdaw :klem: Ikke noe moro, men tenker det kanskje blir litt bedre å få en grav å gå til enn å ha det sånn som du har det nå?

Og lykke til på neste Stork-tur, jeg tror du kommer til å lykkes før du aner! :hjerte:

Har egentlig alltid tenkt på fosterbarn, men har ikke snakket seriøst med mannen enda. Han har jo endelig involvert seg seriøst i prøvingen, og har ikke lagt merke til alle mine nedturer. Så han er optimistisk :o Det som skremmer meg med fosterbarn er at man kan miste dem igjen, det hadde jeg ikke klart å forberede meg på uansett. Men jeg antar at i noen tilfeller vil det være 99,9 prosent sikkert at de ikke skal tilbake til foreldrene igjen?

Og så må man jo regne med utfordringer, naturligvis, men det er jo på en måte en del av dealen.

Har et nabopar som har vært ufrivillig barnløse i mange år.

De sto på adopsjonsliste 5 år uten hell.

Så meldte de seg som fosterforeldre , og etter en liten stund fikk de en jente på 14 dager som de fikk fra fødselen av. Det ser ut som det blir permanent.

En solskinshistorie egentlig . Tror du har et stort hjerte og omtanke for andre.

De barna som får deg som fostermor er heldige . ;)

Selv synes jeg det har vært vanskelig og være lei meg for ikke å ha fått et barn til , når naboene ikke hadde noen og det var et stort savn og ønske .

Trodde også at jeg skulle bli gravid fort etter ma i fjor,men det lar vente på seg.......!

Kjenner at jeg til tider er lei av og teste etter eggl . Trøtt om morgenen og venter bare på et stort . ;)

For ikke å glemme alle forfører teknikkene med mannen .

Har sagt at det er stopp til jul , men har en stor tro på at det blir baby boom her til jul . ;)

Håper du også blir litt til . ;)

Takk for gode ord Great og dere andre. Ja, jeg føler vi har mye kjærlighet å gi, og kanskje en smule visdom på våre 'eldre' dager ;)

Men aller helst vil jeg ha en baby først - og så et fosterbarn :D Vi må bare tro at vi får drømmen vår oppfylt. Min bestemor fikk barn da hun var 44 selv om hun prøvde å unngå det og ikke akkurat var sunnheten selv, så hvorfor ikke vi? :) :) :)

Samboeren min skal på jakt i helgen.

Håper bare at eggl lar vente på seg til han kommer hjem.

Eller så er det sånn det blir denne perioden

Kan være godt med en alene helg også . ;)

Har en gutt på snart 5 som må unnerholdes.

Litt åpen gård og zussi kan vi kose oss vi også . ;)

God helg alle damer . Og en ekstra tanke til dere som nettopp har mistet .

Da har det gått litt over en uke siden utskrapningen, fortsatt blødninger og litt smerter, og tårene sitter til tider litt løst (spesielt når jeg føler at "alle" er gravide eller nybakte foreldre rundt meg). Merker jeg blir stressa av alt dette, og setter i gang etter neste mens. Men er livredd for å miste igjen. Føler jeg har hørt så mye om at de fleste mister to ganger før den tredje sitter.. Trenger noen gladhistorier om spirer som har sittet etter én ma :)

Har så utrolig respekt for dere damer som har holdt på i flere år og ikke gir dere! Og jeg er sikker på at spiren sitter for oss alle snart!

God helg! Jeg skal nyte et glass rødt for første gang etter ma'en og krype under pleddet i kveld :)

Er innom for å ønske god helg til dere alle og sender over en god klem til dere som måtte trenge det. Forferdelig trist med spirene som ikke lenger er ombord, men gi ikke opp håpet og prøvinga - den spiren som er ment for dere, frisk og rask ligger på vent, og kommer snart håper jeg! <3 (Siri: Her er det snart 1 år siden min MA, og jeg har fortsatt grom-spira som kom ei stund etter.. Tok noen PP, en dæsj tårer, tvil og tro og masse pågangsmot før vi forsiktig jublet over positiv test igjen. Er 25 uker avgårde nå, så det kan gå fint selv etter en vond opplevelse!)

Ligger nå så kraftig etter med kommentarer at jeg klarer ikke å hente meg inn i et lite skippertak her jeg stormhviler på sofaen mellom jobb og hyttetur med sambo og hund.. får rigge meg til med pc og tekopp om jeg finner en rolig ettermiddag og litt overskudd... Alt er bra her, bortsett fra at jeg savner dykkinga noe helt forferdelig.. Gleder meg kjempemasse til jeg klarer å komme meg inn igjen tørrdrakt igjen utpå nyåret! :) Har trøsteshoppet gravid-turbukse hos Stormberg og fleecejakke.. Litt råflott for bare noen få mnd, men gud kor deilig det er å ha klær som passer! Forsøker ellers å få dagene til å gå med lett tilgjengelige geocacher de dagene bekkenet samarbeider, og så er det enda en runde med videreutdanning på gang.. Håper minimennesket fortsatt samarbeider så jeg rekker eksamen som er en uke før termin!!

Deilig å høre om kvalmen din, Tussemor - jeg krysser fingrene godt for deg og dine.

Cayenne: Tror du vil bli ei fantastisk fostermor hvis det er det dere lander på til slutt. Har alltid tenkt tanken selv, når jeg/vi kommer ovenpå og har ressurser gode nok er det ikke usannsynlig at vi også vil bidra i den retningen. God klem til deg - det er fullt forståelig at du kjenner litt på kjelleretasjen etter så lang tid med prøving, håp og drømmer.. Men gi nå ikke helt opp - kanskje spiren er like om hjørnet? Jeg heier på deg!! ♡

Knuseklem til dere alle, god helg! :)

Alltid så koselig å lese kommentarene dine Apex! Er SÅ glad for at det klaffet for dere til slutt, det har du virkelig fortjent :hjerte:

Er også helt bakpå med kommentarer, har vært skikkelig hardkjør på jobb etter ferien, og nå har jeg seff blitt forkjølet. Jaja, bare den forsvinner i god tid før el :D

Får prøve å ta en liten kommentar-razzia fra jobb-pc'n etter helga, hjemme blir den liksom ikke tatt fram lenger..

Ønsker alle en riktig god helg, spesielt dere som har mistet. Håper dere klarer å se lyset i enden av tunnelen, for det er der! :wub:

Det er en uke siden her også i dag. Småblør fortsatt, men har mindre smerter nå. Tårene sitter veldig løst her også siri83. Kan prate om det som ingenting i det ene øyeblikket, så storgrine i det neste for jeg hører om noen som har termin og går å venter på fødsel.

Mannen har fått meg med på fjellturer nå som formen er bedre. Det er som terapi for sjela. Elsker å være ute og se nye steder :)

Jeg tenker at neste pp blir fylt med nervøsitet og muligens redsel dersom det faktisk skulle klaffe. Men til slutt må det være verdt det! Har en venninde som mistet i samme uke som meg, det var også MA. Hun er nå i 4 måned og det klaffet fort etter MA og spiren nå ser ut til å ha det veldig fint. Hun får veldig god oppfølging nå, og kan komme til legen og hørehjertelyden når hun vil for å roe den verste redselen :)

Kjære søte dere som har mistet!

Sender en dose kjærlighet i dag også. Det dere har opplevd trenger absolutt ikke bety at dere skal være uheldige flere ganger. Jeg har to friske fine barn og opplevde så en ma/ sa før jeg igjen ble gravid med lillegutt i magen og har nå termin samtidig som apex (i beg av des). Mener at jeg leste at med en ma eller sa så har man ikke større sannsynlighet for å oppleve dette en gang til enn alle andre som blir gravide. Det er først om du får tre aborter etter hverandre at det sies at man har en noe forhøyet risiko og at man bør sjekke ut om det kan være en medisinsk grunn og ikke bare uflaks (mener jeg å huske).

En liten sak til; jeg fikk beskjed av riksen om å vente til over neste mens og det er rådet de gir. Men det er ikke dokumentert hvilken effekt man har av å vente. Gynekologen jeg brukte på volvat sa at hun pleide å anbefale å starte når man kjente seg klar enten om det var etter man hadde sluttet å blø eller om det var litt lengre frem. Hun sa nemlig at det kun er en teori at kroppen ikke er klar før det har gått en stund etter en abort. Men i "gamle dager" sa man at man skulle vente to år, så har man gradvis kortet ned på dette etterhvert som tiden har gått og det har blitt dokumentert andre ting (feks at man er mer fruktbar i tiden etter en abort pga hormonene er forhøyet som gjør at det er lettere å bli gravid rett etterpå). I alle tider hadde kvinner trosset legenes råd om å vente, og så hadde man sett at de fødte friske barn så nå hadde rådet gått til en mnd i stedenfor så lenge man sa før. Hun sa at mange gynekologer også mente at man ikke ble gravid om ikke kroppen er frisk nok likevel. Det betyr at hver enkelt får velge hva de ønsker å gjøre, men hadde jeg hørt dette tidligere så hadde jeg nok ikke ventet over en mens. Men så er det andre ting: ikke sikkert man har eggløsning den mnd ettersom systemet er ute av lage, føler man seg klar emosjonelt, hvilken lege tror man på?

Ønsker dere i alle fall masse lykke til og håper at det går ganske så raskt for dere. Lillegutt i magen kom på andre forsøk her og håper det går like raskt for dere. 💗

Cayenne; fosterbarn er superflott. Det er mange små som ikke har det så godt. Men jeg håper og tror at det både blir fosterbarn og barn-i-magen-barn hos dere med tiden. 😊

Sveiper innom for å ønske dere herlige damer en fin fin helg, og en overrekker en ekstra god klem til dere som trenger det aller mest nå, jeg vet akkurat hvordan dere har det <3

Her har jeg fått mannen hjem for helgen, tanta er på vei ut døra og jeg er mer enn klar til å sette i gang med ny prøveperiode :):P håper alle får en strålende helg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...