Minnimusa Skrevet 11. august 2014 #9551 Del Skrevet 11. august 2014 Krysser fingra for deg om et par uker Duang.!! Skulle du ønske kontakt med andre enslige prøvere og mødre som har vært i DK så send meg en PM så skal jeg sette deg i kontakt med folk hvis du ikke allerede er Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146578087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duangdaw Skrevet 11. august 2014 #9552 Del Skrevet 11. august 2014 Krysser fingra for deg om et par uker Duang.!! Skulle du ønske kontakt med andre enslige prøvere og mødre som har vært i DK så send meg en PM så skal jeg sette deg i kontakt med folk hvis du ikke allerede er Tusen takk! :-) Tror det trengs å krysse det meste for at dette skal lykkes! :-P Vil veldig gjerne ha kontakt med noen ja! Synes det er litt ensomt det her... :-/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146578224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 12. august 2014 #9553 Del Skrevet 12. august 2014 Huff, Duangdaw - så kjipt! Sender deg en god klem, og håper at spiren som er ment for deg snart sitter!! ♡ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146578432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duangdaw Skrevet 12. august 2014 #9554 Del Skrevet 12. august 2014 Apex: Tusen takk for det! :-) Håper jeg også... Er litt ekstra fortvila nå... Har nettopp lest at den behandlinga som jeg får av fysioterapeut pga den ekstremt vonde armen min, ikke bør brukes ved graviditet! Fysioterapeuten mente behandlinga skulle være sikker, og jeg har tidligere funnet info på nett om at behandlinga er ok ved graviditet, bare den ikke brukes "over affisert område", altså magen! Men så fant jeg en brukermanual for apparatet på nett, og der står det at graviditet er kontraindikasjon mot bruk av dette apparatet! :-( Ble ganske fortvila og frustrert, for jeg føler behandlinga hjelper, og vet ikke hva annet jeg kan få i stedet, og å tenke på å ikke få behandling gjennom et helt svangerskap er umulig! Jeg skriker jo når jeg løfter en kopp, så noe må jo gjøres med armen! Det jeg synes er litt ekkelt er at jeg har hatt 3 intensive behandlinger i uka som gikk, nettopp fordi det liksom skulle være trygt! :-P Og dette var jo etter at jeg var insiminert! Så fikk jeg jo dessverre mensen på lørdag, og blør mye mer enn jeg noen gang har gjort, og har også mer smerter! I dag begynte jeg å tenke på om det rett og slett er et befrukta egg som ikke festa seg pga den intensive behandlinga jeg fikk, og at det er derfor jeg blør så mye! Ikke vet jeg, men tanken på at det ikke var en vanlig mens, har slått meg de siste par dagene! Da jeg fant den informasjonen, så begynte jeg å tenke på om det faktisk kan være behandlinga som gjorde at kroppen kvitta seg med et, evt befrukta, egg! :-( Kjenner jeg er både lei meg, sint og skuffa... Skulle ønske fysioterapeuten min hadde visst, eller undersøkt, litt mer om dette, men samtidig så ønsker jeg så innmari denne behandlinga nettopp fordi den hjelper! Sukk... Så mye rart som dukker opp i forbindelse med graviditet... :-P Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146578444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 12. august 2014 #9555 Del Skrevet 12. august 2014 Har du prøvd akupunktur, Duangdaw? Det hjalp meg til å bli kvitt en betennelse i hofta som jeg antakelig har hatt i årevis. Det hjalp ikke meg til å bli gravid da, men andre har jo hatt suksess med det. Så kanskje du kan slå to fluer i en smekk? Velkommen til dere nye! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146578465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spero Skrevet 12. august 2014 #9556 Del Skrevet 12. august 2014 Velkommen til dere nye og lykke til med prøving! Her i gården er det mye følelser i sving for tiden. Er i dag 10+3 og har hatt små blødninger siden lørdag. Legevakt anbefalte å vente til i går og gå til fastlege pga ingen smerter og blødning stoppet. Tok HCG prøve i går og skal ta ny i morgen. Ny blødning i går og i dag. Og får ikke vite noe resultat før sent på torsdag. Timene går ufattelig treigt, og hadde aldri trodd jeg skulle reagere så sterkt som jeg faktisk gjør. Klarer ikke tenke på annet, selv om legen mente at det hørtes ut som om alt var bra. Fikk ikke tilbud om UL pga små blødninger uten smerter. Så sendte forespørsel til privat UL i dag om jeg kan få time denne uken...dersom det er noe galt vil jeg vite det nå. Beklager at det blir så negatvit fra min side i dag, men jeg er litt fortvilet og vet så lite om dette. Er det noen av dere andre som har vært borti noe lignende der det har gått bra? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146578631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøne Skrevet 12. august 2014 #9557 Del Skrevet 12. august 2014 Duangdaw - sender ein god klem. Håpar du lukkast på neste forsøk. Sikkert lurt å unngå behandlinga om du er redd det skal gjera skade. Å tenkja på det som har vore hjelper lite, prøv om du greier å sjå framover i staden. Veit det ikkje er lett, men det er berre framtida ein kan gjera noko med!! Håpar du får kontakt med andre i samme situasjon, sikkert fleire som ynskjer seg nokon å snakka med. Elles lyttar vi gjerne og støtter etter beste evne. Og vi heiar alt vi kan!! Prøver 30, skjønar godt at du treng å vita og vera sikker på kva som skjer inni der. Håpar spiren din har det bra!! Var det Vinterblomst som skulle få svar på ein HCG-prøve i dag tru? Lukke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146578786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruMille Skrevet 12. august 2014 #9558 Del Skrevet 12. august 2014 Jeg må bare spørre dere damer her inne, siden det er en del av dere sommar vært igjennom litt av hvert! Jeg gikk igjennom en ganske tung MA i mai, med medisinsk abort som endte med utskraping! Hadde normale blødninger etter aborten og første mens kom 30 dager etterpå, den forløp seg helt normal den også! I går måtte jeg løpe på do da jeg kjente antydning til at mensen kom, men trodde jo ikke at det var den siden EL fant sted for nøyaktig 1 uke siden og mensen ikke er ventet før om 1 uke ! Men det var akkurat i tide jeg rakk toalettet da blodet bare fosset ut, skjønte ingenting utover kvelden hadde jeg totalt 4 toalettbesøk der det samme skjedde, masse blod kom ut! Men inatt og i morgentimene så har blødningene stoppet helt opp men det murrer noe voldsomt nede i livmoren! Jeg regnet jo med at det ville være litt forstyrrelser etter ma'en, men syntes det er rart at jeg hadde en helt vanlig mens etter aborten også får jeg plutselig denne styrtblødningen 1 uke etter EL og 1 uke før forventet mens! Jeg tror ikke det er noe festeblødning, for det var mye blod, og jeg tror ikke det kan ha vært en sa da dette er vel alt for tidlig siden EL var for knapt 1 uke siden! Jeg er egentlig innstilt på at dette er mensen og at vi bare må fortsette prøvingen neste mnd, men jeg er så utrolig lei meg siden jeg vet vi traff EL og hadde gledet meg til å teste til helgen Noen som har opplevd noe lignende som dette før? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146578943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leirha Skrevet 12. august 2014 #9559 Del Skrevet 12. august 2014 Det kan nesten høres ut som en veldig tidlig spontanabort?Det er ganske lett å bli gravid etter en abort, Jeg hadde en såpass tidlig spontanabort selv for mage år siden, jeg skjønte ingenting, fikk helt uventet styrtblødning, ca en uke før ventet mens.Jeg har aldri blødd så mye, jeg har ellers sparsom mens.Dagen etter fikk jeg time hos gynekolog, og han fortalte at det nok var en sponatnabort ja. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146579000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moj Skrevet 12. august 2014 #9560 Del Skrevet 12. august 2014 Så hvordan er ståa her da? Innså akkurat at det vil ta litt tid å lese seg opp på denne tråden Så jeg får vel bare henge med så godt jeg kan Jeg får vel hilse pent på dere tenker jeg Moj, snaart 31 år fra Trøndelag. Prøver fortsatt på nr 1. Prøvde å telle meg fra til pp her i sta da ei spurte og kom fram til 113pp!! ( eller litt over 9 år om du vil) Kjenner jeg ble en smule svimmel da jeg så tallet..hehe! Men sånn er det da en gang.. Har et stebarn som i grunn begynner å bli voksen selv (tiden flyr). Kjenner jeg nesten begynner å bli redd for at jeg skal bli bonus bestemor før jeg selv blir mamma..hehe! Har vært innom pergokurer,kikhullsoperasjoner og noen runder med prøverør. Holder fortsatt koken og har planlagt å komme igang med nye prøverørs runder igjen snart. Hu hei! Det var vel en kjapp oppsummering. hehe! 113???! Har du/dere vært å undersøkt dere om det kan være en underliggende grunn? 113pp var svimlende. Uff, jeg har ikke ord. Håper det skjer snart da. Hehe! Ja jeg kom faktisk fram til 113 Hørtes plutselig bedre ut med 9 år. Jada..Har ikke gått 9 år uten å undersøke oss. Jeg har endometriose og sammenvoksninger i egglederne. Ja så er de tette pga dette. Så virker det som jeg også har pcos. Så full pakke Derfor må vi ha litt hjelp (prøverør) Tenkte nesten det var noe slik ja. Søsteren min har pcos sammenvokste eggeleder og kun en som noenlunde virker (pga uppdaget klamydia i tidlig tenårene), samt endomtriose. Men under over alle under så har hun klart å få 3 barn uten hjelp. Hun skulle til prøverør, men de oppdaget da hun var der at hun faktiask var gravid. Veldig dumt at det er sånn for dere, håper det ordner seg med prøverør. Krysser fingrene! Det er jo kjempe bra Ikke noe er bedre enn at det går av seg selv. Prøverør er en lang og tidvis slitsom prosess. Ja den som lever får se. Gir ikke opp riktig enda vertfall Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146579015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moj Skrevet 12. august 2014 #9561 Del Skrevet 12. august 2014 Duangdaw Det er lov å bli knust når man får mensen når man holder på med det her. Man går jo rundt og venter og håper hele tiden. Mensen er jo det siste man vil ha. Så selvfølgelig blir det en stor nedtur... Du kan jo ta en prat med fysioterapeuten om du er redd for at du ikke burde ha den behandlingen nå oppi alt det andre. Håper det går din vei snart Masse lykke til! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146579021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ancear Skrevet 12. august 2014 #9562 Del Skrevet 12. august 2014 Jeg må også spørre dere erfarene damer her inne da jeg hadde en rar opplevelse i natt/tidlig morges: jeg våknet av en plutselig ganske sterk smerte i nedre del av magen. Akkurat som voldsom menssmerte (jeg er plaget av veldig vond mensperiode), men det gikk over etter kort tid. Var som et lyn og sterkt nok for å vekke meg. Gikk på do for jeg var sikker på at det var starten på mensen. Ikke vondt nå bare litt murringer. Første gang det skjer utenom når mensen kommer. Jeg er 1 uke etter EL og 1 uke før IKM som FruMille. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146579200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruMille Skrevet 12. august 2014 #9563 Del Skrevet 12. august 2014 Jeg må også spørre dere erfarene damer her inne da jeg hadde en rar opplevelse i natt/tidlig morges: jeg våknet av en plutselig ganske sterk smerte i nedre del av magen. Akkurat som voldsom menssmerte (jeg er plaget av veldig vond mensperiode), men det gikk over etter kort tid. Var som et lyn og sterkt nok for å vekke meg. Gikk på do for jeg var sikker på at det var starten på mensen. Ikke vondt nå bare litt murringer. Første gang det skjer utenom når mensen kommer. Jeg er 1 uke etter EL og 1 uke før IKM som FruMille. Jeg hadde en sånn type smerte da jeg ble gravid, akkurat som mensensmerter, men det gikk fort over! Kanskje det er festesmerter?! Blir jo spennende og se Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146579208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ancear Skrevet 12. august 2014 #9564 Del Skrevet 12. august 2014 Jeg må også spørre dere erfarene damer her inne da jeg hadde en rar opplevelse i natt/tidlig morges: jeg våknet av en plutselig ganske sterk smerte i nedre del av magen. Akkurat som voldsom menssmerte (jeg er plaget av veldig vond mensperiode), men det gikk over etter kort tid. Var som et lyn og sterkt nok for å vekke meg. Gikk på do for jeg var sikker på at det var starten på mensen. Ikke vondt nå bare litt murringer. Første gang det skjer utenom når mensen kommer. Jeg er 1 uke etter EL og 1 uke før IKM som FruMille.Jeg hadde en sånn type smerte da jeg ble gravid, akkurat som mensensmerter, men det gikk fort over! Kanskje det er festesmerter?! Blir jo spennende og se Søsteren min sa det samme men jeg kan ikke tro at jeg er gravid på 1. ordentlige forsøk (har gått nesten to år uten prevensjon så er vel ikke heeeelt 1.pp men..) Kjenner man virkelig at egget fikser seg? Har til og med nettopp gjort en bestilling på nye tester og en ny termometer til neste pp.. Blir spennende uansett! Har blødningene dine gitt seg helt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146579255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruMille Skrevet 12. august 2014 #9565 Del Skrevet 12. august 2014 Jeg må også spørre dere erfarene damer her inne da jeg hadde en rar opplevelse i natt/tidlig morges: jeg våknet av en plutselig ganske sterk smerte i nedre del av magen. Akkurat som voldsom menssmerte (jeg er plaget av veldig vond mensperiode), men det gikk over etter kort tid. Var som et lyn og sterkt nok for å vekke meg. Gikk på do for jeg var sikker på at det var starten på mensen. Ikke vondt nå bare litt murringer. Første gang det skjer utenom når mensen kommer. Jeg er 1 uke etter EL og 1 uke før IKM som FruMille.Jeg hadde en sånn type smerte da jeg ble gravid, akkurat som mensensmerter, men det gikk fort over! Kanskje det er festesmerter?! Blir jo spennende og se Søsteren min sa det samme men jeg kan ikke tro at jeg er gravid på 1. ordentlige forsøk (har gått nesten to år uten prevensjon så er vel ikke heeeelt 1.pp men..) Kjenner man virkelig at egget fikser seg? Har til og med nettopp gjort en bestilling på nye tester og en ny termometer til neste pp.. Blir spennende uansett! Har blødningene dine gitt seg helt? Jepps, ikke spor til blødninger i dag, bare masse murringer!! Ja, noen sier at man kan kjenne at egget fester seg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146579321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ancear Skrevet 12. august 2014 #9566 Del Skrevet 12. august 2014 Jeg må også spørre dere erfarene damer her inne da jeg hadde en rar opplevelse i natt/tidlig morges: jeg våknet av en plutselig ganske sterk smerte i nedre del av magen. Akkurat som voldsom menssmerte (jeg er plaget av veldig vond mensperiode), men det gikk over etter kort tid. Var som et lyn og sterkt nok for å vekke meg. Gikk på do for jeg var sikker på at det var starten på mensen. Ikke vondt nå bare litt murringer. Første gang det skjer utenom når mensen kommer. Jeg er 1 uke etter EL og 1 uke før IKM som FruMille.Jeg hadde en sånn type smerte da jeg ble gravid, akkurat som mensensmerter, men det gikk fort over! Kanskje det er festesmerter?! Blir jo spennende og se Søsteren min sa det samme men jeg kan ikke tro at jeg er gravid på 1. ordentlige forsøk (har gått nesten to år uten prevensjon så er vel ikke heeeelt 1.pp men..) Kjenner man virkelig at egget fikser seg? Har til og med nettopp gjort en bestilling på nye tester og en ny termometer til neste pp.. Blir spennende uansett! Har blødningene dine gitt seg helt? Jepps, ikke spor til blødninger i dag, bare masse murringer!! Ja, noen sier at man kan kjenne at egget fester seg Da kan man si egget satte seg godt fast for jeg bruker å sove som en stein hehe Vi får teste samtidig da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146579357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruMille Skrevet 12. august 2014 #9567 Del Skrevet 12. august 2014 Jeg må også spørre dere erfarene damer her inne da jeg hadde en rar opplevelse i natt/tidlig morges: jeg våknet av en plutselig ganske sterk smerte i nedre del av magen. Akkurat som voldsom menssmerte (jeg er plaget av veldig vond mensperiode), men det gikk over etter kort tid. Var som et lyn og sterkt nok for å vekke meg. Gikk på do for jeg var sikker på at det var starten på mensen. Ikke vondt nå bare litt murringer. Første gang det skjer utenom når mensen kommer. Jeg er 1 uke etter EL og 1 uke før IKM som FruMille.Jeg hadde en sånn type smerte da jeg ble gravid, akkurat som mensensmerter, men det gikk fort over! Kanskje det er festesmerter?! Blir jo spennende og se Søsteren min sa det samme men jeg kan ikke tro at jeg er gravid på 1. ordentlige forsøk (har gått nesten to år uten prevensjon så er vel ikke heeeelt 1.pp men..) Kjenner man virkelig at egget fikser seg? Har til og med nettopp gjort en bestilling på nye tester og en ny termometer til neste pp.. Blir spennende uansett! Har blødningene dine gitt seg helt? Jepps, ikke spor til blødninger i dag, bare masse murringer!! Ja, noen sier at man kan kjenne at egget fester seg Da kan man si egget satte seg godt fast for jeg bruker å sove som en stein hehe Vi får teste samtidig da Ja det er godt mulig det,hihi Vel, jeg tester på lørdag kun fordi vi skal på fest på og for å være sikker på at jeg ikke er gravid,hehe Har overhodet ingen forhåpninger, men følger spent med på de i samme IKM gruppe, inkl deg HEIA Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146579367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 12. august 2014 #9568 Del Skrevet 12. august 2014 Velkommen til dere nye og lykke til med prøving! Her i gården er det mye følelser i sving for tiden. Er i dag 10+3 og har hatt små blødninger siden lørdag. Legevakt anbefalte å vente til i går og gå til fastlege pga ingen smerter og blødning stoppet. Tok HCG prøve i går og skal ta ny i morgen. Ny blødning i går og i dag. Og får ikke vite noe resultat før sent på torsdag. Timene går ufattelig treigt, og hadde aldri trodd jeg skulle reagere så sterkt som jeg faktisk gjør. Klarer ikke tenke på annet, selv om legen mente at det hørtes ut som om alt var bra. Fikk ikke tilbud om UL pga små blødninger uten smerter. Så sendte forespørsel til privat UL i dag om jeg kan få time denne uken...dersom det er noe galt vil jeg vite det nå. Beklager at det blir så negatvit fra min side i dag, men jeg er litt fortvilet og vet så lite om dette. Er det noen av dere andre som har vært borti noe lignende der det har gått bra? Huff, kjære deg så kjedelig at du også må oppleve sånt! Krysser fingrene for at du har gode prøver foran deg. Har selv hatt blødninger flere ganger i starten av dette svangerskapet og er nå straks fullgåtte 24 uker, så alt håp trenger ikke Være ute!! Hos meg ble det aldri målt hcg, men ul viste at morkake var festet lavt på fremre livmorvegg så jeg slo meg til ro med forklaringa om at det var ufarlig, så lenge de blødningene ikke ble fulgt av smerter og klumper.. men bekymret blir man jo uansett! Kanskje ul kan være en grei investering for å roe nervene? Ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146579541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri83 Skrevet 12. august 2014 #9569 Del Skrevet 12. august 2014 Hei igjen jenter. Da er jeg (dessverre) tilbake her etter å ha vært på ul i går og de ikke fant hjerteslag. Ville vært i uke 10 i morgen, og er helt fullstendig knust. Spiren satt jo på 1pp og vi var overlykkelige, og var helt forferdelig da jeg så at de lette febrilsk etter ul hos fosteret og konkluderte til slutt med at det ikke hadde klart seg.. Holdt på og svime av og har hatt to helt jævlige dager nå. Hadde en liten, ekkel følelse om at alt ikke var som det skulle, men sjokket var enormt likevel. Skal på Ullevål i morgen hvor jeg ikke aner hva som skal skje. Har ikke fått beskjed om å faste, så vet ikke om det blir utskrapning..noen som vet hvordan rutinene med ma er? Men vi gir ikke opp, vi har jo blitt gravide en gang nå-så håper på å kunne sette meg tilbake på 1.trimester fort som fy!! Håper det er bra med dere andre <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146579615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri83 Skrevet 12. august 2014 #9570 Del Skrevet 12. august 2014 Obs: Lette etter hjertelyd, selvfølgelig, ikke ul.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146579618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 12. august 2014 #9571 Del Skrevet 12. august 2014 (endret) Huff, Siri - sender deg en god klem, det var trist å høre at det ikke gikk veien med spiren din.. Har selv vært gjennom MA en gang, og det er forferdelig trasig å gå gjennom alle de følelsene som en kjenner på underveis. Jeg fikk velge metode selv, så vet ikke helt hva du går til i morgen - det går ikke an å ringe sykehuset og få snakke med vakthavende lege for å avklare om du skal møtes fastende eller ikke? Rent intuitivt ville jeg møtt fastende for sikkerhetsskyld om jeg ikke fikk bekreftet noe annet. Håper du har gode folk rundt deg i disse dagene. Klem ♡ Endret 12. august 2014 av Apex Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146579641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruMille Skrevet 12. august 2014 #9572 Del Skrevet 12. august 2014 Hei igjen jenter. Da er jeg (dessverre) tilbake her etter å ha vært på ul i går og de ikke fant hjerteslag. Ville vært i uke 10 i morgen, og er helt fullstendig knust. Spiren satt jo på 1pp og vi var overlykkelige, og var helt forferdelig da jeg så at de lette febrilsk etter ul hos fosteret og konkluderte til slutt med at det ikke hadde klart seg.. Holdt på og svime av og har hatt to helt jævlige dager nå. Hadde en liten, ekkel følelse om at alt ikke var som det skulle, men sjokket var enormt likevel. Skal på Ullevål i morgen hvor jeg ikke aner hva som skal skje. Har ikke fått beskjed om å faste, så vet ikke om det blir utskrapning..noen som vet hvordan rutinene med ma er? Men vi gir ikke opp, vi har jo blitt gravide en gang nå-så håper på å kunne sette meg tilbake på 1.trimester fort som fy!! Håper det er bra med dere andre <3 Først og fremst, kondolerer, utrolig trasig lesning som jeg kjente meg alt for godt igjen i Fikk samme beskjeden i mai og vi var helt knust, og i tillegg måtte vi ta stilling til hvordan vi skulle utføre aborten! En lang historie kort: ville ha kirurgisk abort da dette er fort overstått og medfører lite eller ingen fysiske smerter i ettertid. Men på sykehuset følte jeg at jeg nærmest ble overtalt til å prøve medisinsk abort, noe jeg da gjorde! Men kroppen responderer ikke på pillene jeg fikk, noe som bare medførte mye smerter! Etter mange forsøk og jeg var helt utmattet fysisk og psykisk, så ble det kirurgisk til slutt, og jeg angrer på at jeg ikke gjorde dette helt fra starten av! Så hvis vi er uheldige og må igjennom dette en gang til, så er jeg ikke i tvil om at det blir kirurgisk med det samme! Nå er det ikke sikkert at du får samme problem hvis det blir medisinsk, mange syntes at det er en ok metode, men for meg så funket det rett og slett ikke! Jeg føler virkelig med deg, det er en utrolig vond periode dere må igjennom, men kjempe flott at du er innstilt på å prøve på nytt! Jeg tenker som deg; vi vet at vi kan bli gravide hvertfall masse lykke til og gooood klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146579682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duangdaw Skrevet 12. august 2014 #9573 Del Skrevet 12. august 2014 Hei igjen! Heldigvis er fysioterapeuten min veldig forståelsesfull og utrolig fin å snakke med, så han skjønner at jeg er bekymra! Vi har en god dialog på når det er trygt med ulike typer behandling, utfra hvor jeg er i forbindelse med prøving, så det er godt! Han sier jo også at alle produsenter av slikt behandlingsutstyr skriver i brukermanualen at det ikke bør brukes ved graviditet, for da slipper de evt klager og saksøking hvis folk har fått komplikasjoner pga behandling! Han vil gi meg annen type behandling i perioder hvor jeg ikke vet om jeg er gravid, og hvis jeg faktisk blir gravid! Cayenne: Har ikke prøvd akupunktur på armen, tror betennelsen foreløpig er for heftig for det! Og vil gjerne gå hos den fysioterapeuten jeg bruker, for han er så trygg og god, og han har ikke akupunktør utdannelse! :-/ Brukte akupunktur på nakke, rygg og skuldre da jeg bodde i Thailand for mange år siden, og følte jo at det hjalp! Prøver30: Krysser fingre og alt annet for at blødningen er helt uskyldig! Men kjenner godt igjen angsten du føler, den virker helt altoppslukende og man blir helt utslått! Stor lykke til klem til deg! :-) Grøne: Takk for støtte og klem! Det er godt å vite at noen heier. :-) Prøver å ikke tenke for mye på det som skjedde forrige gang, men skrekken sitter så hardt, og jeg er jo så utrolig redd for at det samme skal skje igjen, eller noe annet... :-P Tenker at det "selvfølgelig lykkes neste gang", men så kommer plutselig skrekk og panikk veltende, og alle tanker om at det kan mislykkes igjen... :-( Ikke så enkelt det her... :-P Moj: Tusen takk for støtte og klem! :-) Hadde ikke trodd jeg skulle bli SÅ knekt av å få mensen! Fysioterapeuten min er god og forståelsesfull, så han vet hva jeg har opplevd, og er faktisk den eneste rundt meg som oppdateres fortløpende! Fortalte han om dette da jeg var der i dag, og han sa at det kan gis annen behandling når jeg er gravid eller usikker på om jeg er det! :-) Masse lykke til til deg også! :-) Måtte du også lykkes SNART! :-) Siri83: Ånei, så trist at du opplever dette! :-( Håper du har god støtte rundt deg nå, for dette er tøft! :'-( Sender deg en stor god trøsteklem! :-) Når det gjelder hva som skjer i morgen, så regner jeg med du får velge mellom piller og utskrapning, i og med du er kortere enn 13 uker. Antakelig skal det uansett gjøres på sykehuset i og med du er lengre enn 9 uker! Hva du velger av piller/utskrapning er jo da opp til deg! Jeg var 16+2 da jeg måtte avbryte pga for tidlig vannavgang i vår. Fordi jeg var såpass langt på vei så hadde jeg ikke noe valg og måtte ta piller, som da førte til en "minifødsel", og var innlagt i 1 døgn. De ansatte på avdelingen der jeg var, gyn i 7. etg Ullevål, heldigvis IKKE føden(!), var helt utrolige! <3 Varme, forståelsesfulle og med masse klemmer, trøst og omsorg! <3 Så midt i en grusom opplevelse, så føltes det allikevel godt å være der! Håper du også får oppleve det! Ønsker det masse lykke til! <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146579706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 12. august 2014 #9574 Del Skrevet 12. august 2014 Å her var det mye trist siden sist. Sender ut gode klemmer til dere som trenger det! Og slenger med godt med gravidstøv så dere snart sitter med fine spirer i magen alle som prøver Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146579819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri83 Skrevet 12. august 2014 #9575 Del Skrevet 12. august 2014 Takk for trøstende ord, snille dere❤️ Jeg tenker at siden jeg skal tidlig på Ullevål i morgen uansett, så faster jeg for sikkerhetskyld. Vil ha utskrapning, bli ferdig med det og se fremover. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/383/#findComment-146580130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå