Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Har ikke merket noen lummerhet i dag Corneliuss, så det er nok bare du som er gravid og jeg som ikke er det, hehe ;)

Nå er jeg bare ca 2 dpo da, så ikke godt å si. Hvordan går det med deg? Håper du er kvitt den verste kvalmen, stakkars deg!

Nei, nå skal jeg sykle hjem fra jobben. Ha en super ettermiddag, ladies! :D

Fortsetter under...

Jeg har et lite klagespørsmål.. Hvor lenge pleier denne tomheten i kroppen å sitte i`? Jeg er sykemeldt på andre uka nå pga null energi. Kroppen bare streiker etter noen timer, og etter det ligger jeg på sofaen og leker zombie resten av dagen. Det er faktisk litt slitsomt. 

Hvis jeg presser meg selv blir jeg dårlig, fysisk, og får kramper i magen med små blødninger. Så jeg tør ikke det heller. Hadde det ikke sånn sist, så lurer på om noen av dere vakre damene har erfaring eller råd å dele ift dette. Idag har jeg faktisk bare vært hjemme, men hadde en liten kraftanstrengelse i forbindelse med noe småtteri jeg skulle ordne, og dermed var dagens krefter brukt opp. Nå har jeg sovet to timer på sofaen etter at jeg nesten segnet om på butikken. 

Tenkte at dette ville gi seg i 12. uke ettersom de fleste plagene gjør det, men nå er jeg i 12. uke og merker ingen forskjell. Sukk og klag fra meg da, beklager det ;) Håper dere damer har en fin dag! :) 

Genetisk veiledning er at du over 38år får tilbud om blodprøve og informasjon om risiko for Downs syndrom og trisomi...

Jeg har tatt blodprøve (duotest) og får time til ul hvor de måler fosterets nakkefold, som kan sammen med blodprøve og vurdering av alder, gi info som kan si noe om barnet kan ha f.eks Downs. Er det risiko for det blir du tilbudt en utvidet test (fostervannsprøve/morkakeprøve) som kan si mer sikkert.

Håper jeg slipper "risikotall" ...må være forferdelig vanskelig situasjon. .

Krysse krysse :)

Jeg har et lite klagespørsmål.. Hvor lenge pleier denne tomheten i kroppen å sitte i`? Jeg er sykemeldt på andre uka nå pga null energi. Kroppen bare streiker etter noen timer, og etter det ligger jeg på sofaen og leker zombie resten av dagen. Det er faktisk litt slitsomt. 

Hvis jeg presser meg selv blir jeg dårlig, fysisk, og får kramper i magen med små blødninger. Så jeg tør ikke det heller. Hadde det ikke sånn sist, så lurer på om noen av dere vakre damene har erfaring eller råd å dele ift dette. Idag har jeg faktisk bare vært hjemme, men hadde en liten kraftanstrengelse i forbindelse med noe småtteri jeg skulle ordne, og dermed var dagens krefter brukt opp. Nå har jeg sovet to timer på sofaen etter at jeg nesten segnet om på butikken. 

Tenkte at dette ville gi seg i 12. uke ettersom de fleste plagene gjør det, men nå er jeg i 12. uke og merker ingen forskjell. Sukk og klag fra meg da, beklager det ;) Håper dere damer har en fin dag! :)

Siden du er sykemeldt regner jeg med du har sjekket blodtrykk og jernverdier og sånt? Jeg har ikke vært så dårlig som det, men energinivået har vært lavt gjennom hele graviditeten her. Merket aldri noe til all energien man "skal" få i 2.trimester. Sover lett 2 timer etter jobb uten at det går utover nattesøvnen. 

Ikke mye trøst i dette, men krysser fingrene for at det blir bedre for deg snart! Uansett er det viktig å lytte til kroppen nå :) 

MamaFoodie: Hurra for de første 12! :duskedame:

Tror også du skal høres etter når kroppen snakker, hvil mens du ennå føler deg sliten og tillat deg å gå for halv maskin en periode. Husker ikke helt når det slapp hos meg, men de første ukenes uggenhet ble i alle fall gradvis bedre og nå er jeg så heldig at jeg føler meg uforskammet sprek. Får derfor en og annen nedtur når bekkenet begrenser min lyst til, og behov for bevegelse! Skylder på hormonene mine når jeg i går var så lei meg for å ha kastet bort hele ettermiddagen hjemme i sofaen.. 1,5t powernap enda jeg er sykemeldt og går hjem etter lunsj.. Kroppene våre baker jo på små mirakler, så vi må nok bare ta det rooooolig og samle krefter. Er om ikke annet fullgåtte 23 uker nå, en aldri så liten milepæl å tenke på! :)

Ønsker alle dere en god ettermiddag, jeg er planta i sofaen sammen med strikking og søte Sjakk-nerder på tv! :) Klem

Annonse

Då er vesla godt i gang i barnehagen, fann skoa sine før klokka åtte i dag tidleg og ville av gårde...og ville slett ikkje heimatt då eg henta ho. Svarte ikkje då eg snakka til ho, måtte løfta ho opp før ho gjekk med på å gå heim. Godt at ho trivs så godt :) Litt rart å gå heime her utan ho, så i går vaska eg hus - og fekk gjort litt som har lagt og lurt på meg ei stund. Og i dag har det vore så fint ver at mannen tok meg med på fjelltur - det er ei stund sidan sist vi var på eit skikkeleg fjell - herleg! Det er vel no vi verkeleg merkar kor altomfattande det er med ein slik liten tass.

Elles har eg fått legetime neste mandag, for å få henvisning til tidleg ul. Håpte eg kunne få det utan, sidan dei likevel ikkje sjekkar noko før det. Men men, ein får vel berre finna seg i det. Tok ein ekstra test i dag for å vera sikker (nr tre..- haha!) Og streken vert sterkare, tar det som eit godt teikn.

No nyt eg kvelden aleine heime. Mannen er sendt på kino med nokre kompisar,  av og til er det godt det og :)

Grøne :) så herlig at snuppa di trives i barnehagen. Det betyr mye for et Mamma hjerte at våre små har det bra♡

Tenker det var godt med en luftetur i fjellet :) gjelder å nyte de små øyeblikk!

Liker at testen din blir sterkere :wub: denne spiren har kloret seg godt fast skal du se :)

Apex :) Wow har du kommet så langt allerede :D er da ikke lenge siden jeg jubla sammen med deg over din positive test :wub:

Bare pass godt på deg sjøl, ikke slit deg ut, du er en viktig ruge maskin ♡

Wow idag har jeg fått vaska begge badene, hengt opp masse klær, rydda litt i heimen, lagd middag og til og med fått spist før lille gutt våkna :D :D

Eneste jeg har att nå er en dusj ikveld, gleder meg merker jeg....hahaha....litt egen tid settes det stor pris på :P hehehe

Helt utrolig at etter en prøvetid på over 3.5 år så er min vakre sønn nå allerede blitt 4 uker :wub: smelt!!

Snakk om barsel tårer de kommer ofte og lett....hehe :P Håper det gir seg litt....hehehe!

Varm klem til gode Lykkelig♡ Tussemor♡ En til♡

Mama Fodi:) hurra for 12 uker!!!! Bare tenk snart er du allerede halvveis :D :D

Ta godt vare på deg sjøl, husk at din helse og den lille betyr alt og kommer i første rekke♡

Vinterblomst :) er det bra med deg vennen?

Har du fått svar på duo testen?

Jeg tok den, husker det var nervepirrende å vente på svarene. Fikk gode tall og ingen bekymring her i gården. Hadde utfallet blitt annerledes veit jeg ikke hvordan jeg ville ha reagert.

Er utrolig glad for at jeg fikk en velskapt liten gutt♡ Lille Jonas er familiens sjarmtroll!!

Plenen skulle ha vært klipt, kroner eller mynt med mannen, hvem blir den heldige :P hehehe.

Ha en fin fin lille lørdag jenter♡

Varm Dossa klem!

Mama foodie: jeg har vært sånn med alle mine svangerskap. Har fått mer energi etterhvert som det har nærmet seg slutten. Men det har (og er) akkurat som kroppen streiker og sender all energi til å lage barnet. Selv i niende mnd har jeg kaster opp om jeg gjorde noe som krevde bittelitt energi (jeg har ikke blødd, men oppkast og sterke kynnere). Er bare å smøre seg med tålmodighet. Kanskje går det over før, mn det er jo ikke noe annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp. Krysser fingre for deg. Bestill netflix eller start strikking 😉

Dossa: så herlig med Jonas! Ja, tenk at det gikk så fint til slutt 🌺

Vinterblomst; lykke til med testene. Sannsynligheten er absolutt størst for at alt går veldig bra! 🌈

Cayenne; da blir det spennende å følge med om noen uker. 🍀 sender litt lykke il deg.

Apex; så herlig at det går fremover med oss. Du skal se at vi føder på samme dag til slutt. 😊😉😍

Natta, søtnoser!

Fine damer, tusen takk for oppmuntrende ord og trøst! Snakket med jordmor i går og hun anbefalte sykemelding videre til uke 16 i første omgang. Skal til legen etterpå og fikse det. Det passer egentlig ekstra bra ettersom kroppen plutselig har fått en tendens til å våkne i firetiden på natta, og ikke klare å sovne igjen før sånn rundt halv sju, et kvarter før vekkerklokka ringer. Herlig :P

Gratulerer til ing77 og velkommen hit :) 

Grøne, regner med det var godt med fjelltur! Og en alenekveld i ny og ne er bare luksus det også ;) Og så flott at lillen trives så godt i barnehagen! Da blir det fred i sjelen til mor ;) Spiren din sitter nok den så len deg tilbake og nyt det!

Apex gratulerer med 23 fullgåtte! Ja det er nå bare å ta det med ro når kroppen gir beskjed. Det er ikke vi som bestemmer lenger, det er det den lille sjefen på innsiden som gjør ;) Leste noe et sted om at de sammenlignet en graviditet med en fjellklatring, husker ikke om det var på Kilimanjaro eller Mount Everest, men det fikk meg i alle fall til å føle meg litt bedre her jeg ligger på sofaen. Igjen ;)

Dossa, tenk at det er fire uker siden fødselen allerede! Og så nydelig navn som han har fått :) Håper du koser deg masse i permisjon og nyter den lille koseklumpen din :) 

Nå må jeg leke litt zombie igjen før jeg skal opp og til legen. Ha en fin dag, damer! :) 

Annonse

Velkommen til ing77, og gratulerer med spire i magen :)

Grøne: hvordan er formen? Så godt med en god start i barnehagen, det er gull verdt. Min gutt har begynt på SFO, og begynner snart i 1 klasse. Det har gått veldig bra med oppstart på SFO, men plutselig i dag var det litt vanskelig å la mamma gå ja...men det gikk greit til slutt, og de har ikke ringt meg enda hvertfall :)

Dossa: Jonas høres ut som en skikkelig snill go'gutt :) at du har barseltårer skjønner jeg veldig godt, så lenge dom du har slitt for å få et gull til, og nå er det virkelighet. Om dette svangerskapet går hele veien, så kommer jeg til å gråte gledestårer hver dag når bebisen er født!!

Mamafoodie: skjønner hvordan du har det!! Jeg våkner også flere ganger på natten, og sliter med å sovne igjen...Hvor langt er du på vei nå? Jeg er også sykemeldt, og kommer nok til å bli det endel uker til tenker jeg.

Grøne: hvordan er formen? Så godt med en god start i barnehagen, det er gull verdt. Min gutt har begynt på SFO, og begynner snart i 1 klasse. Det har gått veldig bra med oppstart på SFO, men plutselig i dag var det litt vanskelig å la mamma gå ja...men det gikk greit til slutt, og de har ikke ringt meg enda hvertfall :)

Formen er ikkje så verst, litt mykje strekk i magen og vondtar/øm rundt nedi der. Men det reknar eg med er av det gode? Elles er eg tørr på augene, og innimellom heilt vanvittig trøytt, medan eg innimellom sprudlar av energi..så her går det i rykk og napp for å seia det slik ;)

Når det er så tidleg trur eg det er heilt vanleg at symptoma varierer veldig, både med dagsform og kor trøytt ein er. Eg kjenner mykje meir dei dagane eg er trøytt og sliten enn dei dagane eg er meir opplagt. Så du skal sjå du får akkurat det prøvesvaret du håpar på!!

Kjekt at småen er i gang på SFO, der får han sikkert leikt med dei han skal gå på skulen med, då vert vel ikkje overgagen sååå stor. Blir jo kjend i lokala og alt.

I dag leverte eg vesla i åttetida, og hentar ho om ein times tid. Ho var trøytt, etter å ha vore oppe sidan halv seks..men då eg fann fram jakken strålte ho opp. Då vi parkerte ved barnehagen måtte vi sjå på fulgar og kyr og ein traktor før vi kunne gå inn. Ho freste rett inn og fann seg noko å leika med. Litt meir usikker når eg skulle gå, men ikkje grining. Har ikkje høyrt noko frå dei, så eg reknar med det går fint. 

Eg som planla mjuk start mellom ti og to...hahaha, det er for lite for ho. Når vi kom heim i går hadde ho rundar hjå begge naboane der det er jamngamle jenter og var knapt aleine med oss før ho la seg. Men då var ho sliten! Spent på å sjå i dag når ho har vore endå lengre der, og var oppe litt tidlegare enn elles, vakna og i halvfiretida og brukte litt tid før ho sovna att..

Mamafoodie: skjønner hvordan du har det!! Jeg våkner også flere ganger på natten, og sliter med å sovne igjen...Hvor langt er du på vei nå? Jeg er også sykemeldt, og kommer nok til å bli det endel uker til tenker jeg.

Jeg er 12 uker (12+4). Fikk utvidet sykemelding i går :) Det holdt å møte opp på legekontoret, da legen så meg humret han bare litt og sa "jeg regner med du ikke skal tilbake på jobb enda!" Så det var jo greit nok :P Innså at jeg må se ganske så herjet ut, for han pleier ikke å være løssluppen med sykemeldingene ;)

Nattesøvnen er det så som så med. I går sovnet jeg ikke før halv ett (la meg kl ti), og våknet igjen i femtiden. Heldigvis fikk jeg sove igjen eller hadde jeg ikke vært menneske i dag. Det kan være en ide å høre med legen om det går an å ta melatonin når man er gravid, når du våkner så mye på natta og sliter med søvnen. Det er tross alt et stoff som kroppen produserer selv, selv om de merkelig nok har det på resept på apoteket. Tok det tidligere (før jeg ble gravid) da jeg ikke fikk sove, og det gjør underverker, og virker gjennom hele natten.

Godt at du også har fått sykemelding, det er faktisk ikke noe annet som funker når formen svikter i graviditeten. Det hjelper ikke å si, kom igjen, ut i skog og mark og tren, så blir du så sprek atte! Det er kun sofaen som gjelder :) Håper du slipper å bli plaget så lenge! I følge jordmora mi så er det en "bolk" i uke 12, hvor mange kommer over plager, og en til i uke 16, så vi får krysse fingrene for at formen kommer seg rundt de tider  ;)

Og til slutt; hvordan gikk det med hcg-prøven?

Endret av mama foodie

Dossa; "Apex  Wow har du kommet så langt allerede  er da ikke lenge siden jeg jubla sammen med deg over din positive test

Bare pass godt på deg sjøl, ikke slit deg ut, du er en viktig ruge maskin ♡"

Hvile har blitt en veldig naturlig del av dagen min, og jeg er glad for at jeg bare har akseptert at sånn er det bare! 39 er ganske mye mer enn 19 som jeg var da jeg gikk med prinsen, så her er det lave skuldre for husarbeid selv om jeg gjør så mye som jeg orker og klarer. Helt fantastisk hvor mye fortere tida som gravid går, ikke forhold til dagene og ukene mellom hver pp! Mener det var du som svingte pendelen for meg, og fikk opp Desember/jente.. Trenger vel ikke si at jeg er spent på om det slår til, når desember kom og gikk uten at jeg ble gravid og ting ble slik at jeg endte opp med desembertermin! Nyt din lille mann, gråt når du føler for det og kos deg inn disse dyrebare ukene.. tida går så alt for fort med de små! Klem!

Sambo har lagt seg til vanen med å sovne med hånda si på magen min.. Koselig at han endelig begynner å bli mer deltagende utover å vise stor tålmodighet overfor den gravide som blir frustrert over begrensningene som svangerskapet fører med seg!

Til dere som fortsatt er her og ønsker å bli gravid: slenges det ut gode klemmer og gravidstøv - håper dere lykkes snart og at lista for 1.trimester blir flott lesning fremover!

God helg til dere alle og enhver, jeg har tatt meg fri for å være supertante i dag, så jeg nyter langhelg og sovelenge-muligheter! :) Klem

Velkommen til dere nye damer, både nygraverte og prøvere :)

Her går no dagan som vanlig, Tullehøna fikk sin første kul i hodet her om dagen og garantert ikke den siste. Hu klarte å dette ut av senga faktisk, men litt trøst og mammakos gjorde alt bra, så full fart og blidfis ikke lenge etterpå 😜 Akkurat nå ligger jeg og sløver i senga etter å ha gitt ungen ny bleie og lagt henne i fengselet(lekegrinda), men på tide å få ræva ut av senga for har en misstanke om at Dronninga vil ha grøt snart.

I går så var jeg på skytterbanen for litt trening og prøvde meg på storviltprøven blæææ og grrrr!!! Skøyt først to helt perfekte testskudd og deretter de 5 prøveskudda og på siste skuddet så merka jeg med en gang at det glapp så kom en kraftig salve. Titta på skjermen og helt riktig 4 perfekte skudd og et som lå rett på utsiden av ringen som skal treffes. Kan si at jeg ble ordentelig sur hehe.. Men men får prøve igjen på tirsdag hvis snuppa sovner før kl 20 😊

Btw så tror jeg ikke spira satt denne mnd heller, kom blod på papiret i går 😔 Har vært sånn at har det kommet blod en uke før tanta så er det ikke no, for var sånn sist også den mnd jeg var gravid så inget spor av blod, mens alle "bommene" så har det kommet 😤

Hei er EL perioden nettopp over og har fått lagt inn aksjer hver dag. Er det sånn at selv om man får positiv EL test kan det hende at man ikke slipper egg?

Merker at denne tiden frem til IKM kommer til å bli laaaang! Har ferie fom IKM uka, tenker nå det hadde vært praktisk å startet ferien en uke tidligere for å fått endra fokus litt.. Men men planla ferien for en god stund siden!

God helg til dere :)

Jeg har lurt på det samme Ancear men tror ikke det er lurt å ha fokus på ;)

Apex jeg måtte flire når du sa at du hadde dårlig samvittighet for en ettermiddag på soffen :D jeg har hatt dårlig samvittighet i uker fordi jeg ikke har energi til lille dattera mi og ikke minst kjæresten! ;)

Takk for tanker Dossa og gratulerer med 4uker til Jonas ♡

Formen kommer seg sakte, men er ennå ikke særlig aktiv, ikke like dårlig hele dagen og håper derfor at inngangen til uke 12 blir omveltende :D

Det er ikke gøy når du har barn å ta deg av og formen er sånn at litt aktivitet fører til brekninger og oppkast :o

Prøven får jeg svar på til tirsdag :)

Ja vi håper det går bra! ! Takk til dere andre som også ønsker lykke til :)

God helg damer :)

Hei igjen damer! :-)

Gratulerer til alle ny-gravide, og velkommen til dere nye! :-)

Hadde så lyst til å komme tilbake hit med et stort smil og en positiv test, men slik skulle det jo ikke bli... :'-( Etter alt styret rundt Chlamydiatesten som legesekretæren ikke skjønte hvordan hun skulle merke for testing, slik at den ikke ble analysert, så fikk jeg gjennomført ny test hos gynekologen min og jeg fikk svar akkurat i tide for så å komme meg til Stork igjen for nøyaktig 2 uker siden!

Opplevelsen hos Stork var sterk, mange vanskelige følelser som kom opp igjen fordi jeg nå er igang igjen etter svangerskapsavbruddet for noen måneder siden... Mange tårer, mye sorg og redsel, men enorm støtte fra de ansatte på Stork... <3

Dessverre så hjalp ikke støtten fra Stork på om befruktningen skulle lykkes... Så her sitter jeg alene oppløst i tårer etter at mensen kom i dag, og lurer på om det noen gang kan lykkes for meg også...

Unnskyld for klaging og surving... Jeg er bare så lei av alt av motgang, og pga av alder så har jeg så altfor dårlig tid på dette "graviditets-prosjektet" mitt... :'-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...