Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes jeg får veldig mye pepper for å dele historien om nevøen min. Jeg beklager at jeg delte det, og kan vi ikke la den ligge nå? Synes det er litt sårt, og det var som jeg skrev ikke meningen å støte deg:(

Anonymous poster hash: 523a5...5ec

Ok. Dette pleier å være en så varmt og koselig tråd, så vi kan vel bare la den ligge nå :) Var virkelig ikke meningen å bryte inn å skape dårlig stemning, og dumt av meg å dele min erfaring med det. Det var ikke min hensikt som sagt:(

Anonymous poster hash: 523a5...5ec

Nå ligger den, ferdig med det :-)

Jeg har for første gang hatt mye kynnere i dag, faktisk så mye at jeg ikke helt klarte å konsentrere meg på jobb. Ikke regelmessig, men gjennom hele dagen. Har gitt seg nå, etter flerfoldige timer på sofaen. Ekkelt, jeg har vært bortskjemt hittil med nesten ingen kynnere i det hele tatt. Hører vel med, i morgen er jeg 34+2 og dermed 6 uker til termin. Tiden går :-)

Snuser innom mens jeg er på bakvakt igjen.. ;)

Fisken2012: Jeg er radiograf på OUS :) Jeg har også inntrykk av at det er mye helsearbeidere her inne, kanskje det bidrar litt til all åpenheten om ting og tang :P

Utålmodig: Så spennende da!!

Herregud, det er skummelt å ikke gå på pilla lenger. Samboeren min og jeg ble ganske fulle i helga og han ble plutselig helt gira på å lage barn (ikke som i at han bare ville ha sex liksom, han var helt snodig og søt). Jeg sa ja, vi kan jo bare gjøre det én gang, hva er sjansen liksom.. Men så ombestemte jeg meg HELDIGVIS idet vi skulle til å humpe. Hadde ikke sett for meg at første prøving skulle være i fylla 4 måneder før vi planlagt prøving. Det tok han fint, men TENK om jeg hadde vært hakket fullere.. Gosh.. Hadde gått rundt på nåler nå, jeg da!! Skummelt, skummelt, skummelt! Kjenner at jeg har blitt så baby-syk etter jeg slutta på pilla. Skjønner ikke helt hvorfor. Kanskje fordi baby-drømmen har vært så urealistisk i tidligere forhold og at siden ting nærmer seg nå så tør jeg å glede meg/håpe igjen.. Også føler jeg jo at jeg gjør kroppen min "klar" til barn, så vi er liksom litt i gang til å bli foreldre og det demper jo ikke akkurat lysta :P

Klemmer og babystøv til alle som vil ha enten det ene eller det andre eller begge deler <3

Annonse

Godt å høre at andre har opplevd rosa på papiret og sitter med voksende mage - Girasol;)

Jeg var på UL i dag, siden det ikke stoppet... Alt så helt strålende ut og hjerteslagene var sterke og fine :D Blødningene kommer ikke fra livmoren, så det var ingenting å bekymre seg for. Jeg har stirret på 2D printen vi fikk i hele dag, og er helt forelska! Lilletrille har allerede blitt 8,4mm :hjerter_rundt: og jeg er 6+5. Ny UL om 2 uker siden det har gått galt 2 ganger før.. men er faktisk nokså overbevist om at det går rette veien denne gang! 

Jøss, det nærmer seg SpirenMin! Sikkert rart å kjenne kynnere for første gang! 

Dossa - så bra at lillemann har plassert rumpa på rette plassen;) Forstår at du ble bekymret pga tarmen, vi vil jo at alt skal være 100% i orden, men det er det helt sikkert også!

Katta82 - eksamen og termin rett rundt hjørnet.. wow! Lykke til;) Godt å høre at bagen er pakket;)

Her blir det litt ryddings før Game of Thrones! Ha en fin kveld!

Jeg var også en spyunge, kjenner meg godt igjen i det å spy om natten etter mye (tung) mat, kaker, og godteri. Det kunne komme veldig brått uten noe særlig kvalme først, vi snakker skikkelig prosjektilspy ... Jeg må fortsatt passe på å spise noe «tørt» som knekkebrød e.l. etter mye kaker++, det suger liksom opp noe av dritten og holder kvalmen unna. (Dette har ingen sammenheng med graviditeten, altså, jeg er sånn hele tiden.)

Det er vel ikke uvanlig å ha kynnere der du er nå, SpirenMin, men håper det ikke blir noe utenom det vanlige, da. :)

Ellers har jeg en nær venninne som kan føde når som helst nå, og jeg tror jeg er akkurat like utålmodig som henne! :ler: Sjekker mobilen hele tiden, hehe. Også tror jeg at når babyen hennes først kommer så vil jeg virkelig begynne å lengte etter min egen ... kjenner bevegelsene så godt nå, og begynner endelig å føle at det virkelig er en forbindelse mellom oss! Så langt har det liksom vært så fjernt at det er en person inni der.

Æh, jeg skulle jo være flink og kommentere flere, men nå har jeg glemt alt og bare snakket om meg selv i stedet. Innsjil! :P Håper dere alle hadde en fin 17. mai-helg!

Jeg tilbragte 17 mai på jobb, og det var helt surrealistisk å se så mange pasienter i bunad...Hehe...ikke akkurat det vi er mest vant til i et akuttmottak ;) dagen gikk fort fordi vi hadde mye å gjøre, så var rimelig pumpa da dagvakta var over. Da reiste vi med minstemann til sommerhuset til mine foreldre, og fikk både middag og kaker. Super digg :)

Kjenner jeg er litt utålmodig etter å begynne prøvingen.....samtidig som jeg er innmari spent! Vet jo ikke om vi kommer til å klare å få et barn til....men må gjøre et siste forsøk syns jeg....så får vi vare ta det som det kommer.

Hvor mange er det som fortsatt er prøvere her?

Å så gode nyheter Sidney!! No må du vel snart begynna å tru på det skikkeleg?

Her er mage/livmorregion så rar for tida. Kjenner godt kor det er og har sånne dumpe vondtar nedi der som eg ikkje kan hugsa å ha hatt før. Andre som har det slik rundt el? Begynner jo å bli spent på testing om nokre veker då...og så lurer eg på kor tid ein kan testa sånn ca? to-tre veker etter el? Litt usikker på kor tid neste tr kjem, ikkje heilt i rute etter SA..

Så fisken vi er ein del prøvarar, sjå lista på forrige side ;)

Hei alle sammen!

Vanskelig å slutte helt på "bli gravid"-forum altså, selvom man har blitt gravid og født og egentlig hører hjemme på babyforum... Er så mange jeg ikke klarer å slutte å følge med på! Nå må du snart få gode nyheter Cayenne! Da skal jeg skåle for deg altså (kan jo endelig det nå!). En skål blir det når gutten til Dossa kommer også, det er jammen ikke lenge til! Det er jo så mange mange flere også, og nå kom jo du også Fisken, så må nok henge litt her inne fremover ja!

Noen som har hørt noe fra En til og Signe? Lenge siden jeg har sett noen innlegg her inne, er så spent på hvordan det går! Er hun på facebookgruppa? Og kjærepære, hvordan går det der?

Veldig mange andre jeg kunne nevnt altså, men i frykt av å glemme alt for mange stopper jeg her..Lykke til alle snart gravide, og til alle gravide! :) Måtte fremtiden blir meget fruktbar her på "oss over 30"!

HURRA Sidney, dette går veien! :D :D :D

Så gøy å se deg Superdupersnusken! :D Hvordan går det med Minisnusken? Håper inderlig hun har roet seg litt!

Gleder meg til å skåle med deg, ja - satser på om ni mnd! ;)

Er utslitt, må ta en tidlig kveld, dvs. legge meg nuh. Kommer sterkere tilbake.

Sweet dreams, alle søtsnupper! :hjerte:

Ja nå håper jeg minisnusken har roet seg supersnusken ? : ))

Vært ute og spist med to av mine beste venninner ikveld jeg da : ) første sosiale ting uten minsten .. Fikk han i seng til kl. 19 og så dro jeg avsted !! Veldig koselig med litt skravling : ) resten av uka blir et maraton for mannen drar utenlands med jobben og her hjemme er det fotball kamper , treninger , bursdag og foreldresamtaler og div så jeg er litt spent på om kabalen går opp : ))

Nattinatt damer nå skal det soves : )

Annonse

Ja nå håper jeg minisnusken har roet seg supersnusken ? : ))

Vært ute og spist med to av mine beste venninner ikveld jeg da : ) første sosiale ting uten minsten .. Fikk han i seng til kl. 19 og så dro jeg avsted !! Veldig koselig med litt skravling : ) resten av uka blir et maraton for mannen drar utenlands med jobben og her hjemme er det fotball kamper , treninger , bursdag og foreldresamtaler og div så jeg er litt spent på om kabalen går opp : ))

Nattinatt damer nå skal det soves : )

Joda, Minisnusken har roet seg heldigvis, så det går bra med oss! Fremdeles mye uro på kvelden, men ikke den voldsomme hylingen heldigvis! Og hun er et skikkelig B-menneske, klarer ikke legge henne før midnatt, så egentid på kvelden virker laaangt unna gitt (hyppig amming på kveldene og nekter flaske..). Men vi kommer vil dit engang vi også, høres superkos ut med venninnnekveld HH80! Gleder meg til å kunne gjøre slikt igjen, men koser meg med Minisnusken nå så det er ikke noe stort problem :)

Grøne, jeg hadde smerter og rare følelser i livmor og korsrygg og menssmerter i går. 3 dpo nå, tror jeg da, kanskje det var eggløsningen jeg kjente :)

Fisken, jeg er prøver. Neste ikm er ca. 31. mai :)

Sidney, så utrolig koselig! Dette kommer til å gå kjempebra :D

Supersnusken, hvor gammel er minisnusken? :) Snuppa mi var også helt umulig på kveld og natt, og så plutselig ble det bedre da hun var 10 mnd :)

Cayenne, Vinterblomst og Grøne, vi får satse på å juble sammen over positive tester om et par uker :D Og om det ikke klaffer så får vi fortsette å heie på hverandre, det er så fantastisk med denne gruppen. :)

Snuppa er fortsatt febersyk. Våkna nå i sted og roet seg ikke så vi tok henne opp og ga henne sjokoladepudding haha :D Ga en kvart paracet også. Bruker ikke å gi tablett med en gang, men når hun har feber på tredje dagen så trenger hun litt pause. :)

Husker ikke lenger hva som sto på forrige side, så en god klem til alle!

Er litt fraværende p.g.a.eksamen,men håper jeg ikke er glemt . ;) Trenger litt heia hjelp til både eksamen og baby laging . ;)

:duskedame: til IKM- bertene og ikke minst eksamensdamer.. Venter på vprt eksamensesultat her, men det kan enda ta ei uke..

Har stusset litt på fravær av hormonelle utblåsninger, og det tydeligvis uten grunn. De siste 24t har det kommet i fullt monn, og når jeg var innom mormora mi (nevnt tidligere i tråden) klarte hun å såre meg så jeg kjempet med tårene idet jeg parkerte kaffekoppen i oppvaskkummen og marsjerte ut. Selv om en er 90 år så har en ikke lov å være slem med vilje, har en vel??? Gamla er så frekk og "moody" at det er få som orker å komme innom med sine gleder til henne, det blir som regel galt åkke som.. Jeg takket i ettermiddag pent nei til den tredje kaffekoppen, "fordi det ikke er bra for babyen"... burde være grei skuring det, men neida. Hun sa da at hun ikke kunne skjønne at vi orket å begynne med baby nå som vi var "ovenpå", og demonstrerte det videre med lyd og mimikk av BREKNINGER!!!! wtf? Jeg røyste meg, takket for kaffen og sa at slikt finner jeg meg ikke i og vil ikke sitte å høre på sånt. Hun fikk selv minstemann da hun var på min alder.. Idet jeg gikk ut protesterte hun og sa at jeg i det minste kunne drikke opp kaffen min... Jeg sa at hun burde vurdere å om ikke annet så i allefall late som at hun gledet seg sammen med oss! :/

Er så lei meg, kjørte rett til hytta for å være litt alene. En ting er i allefall sikkert - at selv om jeg er eneste barnebarnet som bor i samme område, og har vært jevnlig innom frem til nå... så blir det slutt på det nå om hun ikke tar og svelger en kamel og sier unnskyld. Jeg orker ikke mer av den dama nå, så får vi heller vurdere om påkjenninga er verdt det når babyen kommer..

Langt og egoistisk ble det - men jeg er nok en gang innom med mobilen.. Trøster meg med fyr i ovn (nordnorge yes) og "The secret life of bees" som er ei av mine favorittbøker. :)

Klemmer ♥

Heia heia Great for nå skal eksamen gå strålende også veit jeg at det snart blir en spire på deg ♥

Krysser alt jeg har for deg snuppa!!!

Apex vennen :wub: fysj a meg da for ei frekk gammel kjærring :o

Skjønner veldig godt at du vil ha avstanđ til det hespetreet.

Ikke ta det til deg snuppa, hun fortjener ikke dine tårer.

Sender deg en god og varm klem♥

Ååååå jeg som hadde store planer om å kommentere flere av dere, men pokker denne husken altså :P hahahaha

Idag har snuppa mi på 7 år hatt fotballkamp og de vaaant :D

Hun er den eneste jenta på laget og er ikke redd for å sparke med gutta. Står på og kjemper helt til hun får ballen *smelt*

Digger å se jenta mi ute på banen!! Hun er helt råååååå :wub:

Nå er unga i seng og mannen ute for å kjøpe noe godt.

Jeg bestilte hamburgertallerken *nam nam*

Hohoho om to dager har jeg bare att 9 uker *WOW*

Varm Dossa klem til hele denne god gjengen♥

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...