Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Hei, jenter!

Beklager at jeg er så sjeldent innom, men det er som regel bare når jeg har bakvakt at jeg har tid til å gå inn her (hjemme går det bare i bryllup og jeg begynner å kjenne nervøsiteten øke på nå..!).

Corneliuss: Krysser fingrene for deg imorgen! Det går nok fint, skal du se :) Hvis du med spesialisering tror at jeg er lege, så må jeg nok dessverre si at jeg ikke er det. Men jeg er med i et akutt-team som har kort uttrykning og siden jeg bor for langt unna Oslo, så bor jeg på sykehuset de gangene jeg har bakvakt. Ja, det er spennende med bryllup - jeg synes tida bare går fortere og fortere..! Nå er det mye møter framover (prest, fotograf på location, prøvetime hos frisør osv..). Men sånt synes jeg bare er kos egentlig. Alle møtene er booket heldigvis. Det som tar opp tid i hodet mitt nå er blomster/pynt (prøver å være økonomiske) og at ei jeg trodde skulle spille under vielsen har trekt seg så jeg må finne noen andre (urk). Har nettopp vært til tilpasning av kjolen - den satt fremdeles som et skudd (puh! Litt nervøs for hver sjokolade jeg inntar), men den må legges opp siden jeg ikke skal ha høye hæler på bryllupsdagen.

Kjøttmeis: Vel, det viste seg at jeg hadde regnet feil et par uker, så jeg mått begynne på pilla igjen. Heldigvis oppdaget jeg det slik at det bare ble en pillefri uke - ble ikke pausepause liksom. Jeg satt hjemme og grein og var så forbanna på meg selv fordi jeg hadde regna feil at stakkars samboeren min ikke helt visste hva han skulle gjøre. Jeg var liksom kommet et steg nærmere baby nå og så måtte jeg gå tilbake igjen! Også var det jo samboers forslag at jeg skulle slutte så tidlig, så jeg fikk dårlig samvittighet ovenfor han at jeg tulla det til. Men han var så flink til å trøste og vi satte oss ned og telte sammen, så nå skal jeg ta siste pille på søndag. Da slutter jeg midt i brettet, men hvis ikke må jeg gå på det i ytterligere 5 uker eller no og det orker jeg ikke. Har regnet med litt lenger første syklus og så håper jeg at det stabiliserer seg etter det. Hvis ikke så blir det som det blir, orker ikke telle mer.

SpirenMin: Så bra at alarmen ble avblåst så slapp innleggelse! :)

Bonanza: Velkommen! :D

Klemmer til snuppene <3

Fortsetter under...

Så deilig, Apex! Nå kan du senke skuldrene:)

Håper alt er i orden, Corneliuss, tenk hvis det er tvillinger! Litt ekkel beskjed å få, men det går helt sikkert bra!

Dritt med negativ test, Vinterblomst. Du får bli med oss andre som skal gå nygravide inn i sommerferien ;)

Hvor lenge er det siden, SAen, Grøne? Her sluttet jeg å blø etter bare et par dager trodde jeg, men så begynte det igjen og kommer fortsatt friskt blod sånn litt pø om pø. Er vel vanlig at det kan vare en uke eller to, men særlig lengre enn det skal man vel ikke blø når man mista såpass tidlig? Husker ikke hvordan det har vært før, en ukes tid kanskje.

Her fikk jeg en liten opptur i går. Fikk tilbake oppgaven jeg måtte bli ferdig med oppi alt sammen, og som vi har holdt på med i tre mnd. Fikk godkjent og veldig gode tilbakemeldinger, det var gøy! Nå er alle arbeidskrav før eksamen unnagjort og jeg kan ta meg en velfortjent langhelg. Må vel stelle lit i hjemmet, det har blitt noe forsømt siden påske ;)

God 1. mai damer! Som en gammel raddis burde jeg vel gått i tog, men jeg og lillemann kulern hjemme, blir vel en tur på lekeplassen bare ;)

Endret av Krumelur

Apex, det var godt med gode nyheter, gleder meg sammen med dere! Dette har vi venta lenge på, alle sammen :D hvordan er formen?

Krumelur, gratulerer med godkjent oppgave, sleng bena på bordet og nyt følelsen, før du hiver deg rundt med husarbeid :D

Ulvinne, så spennende med bryllupsforberedelser! Skjønner det er mye å koordinere, hvor stort blir selskapet?

Ja, godt jeg slapp noe mer baluba. Var hos legen i går og fikk målt på nytt, alt vel og fortsatt klarert for jobb ;) neste måling er på mandag, kan ikke klage på oppfølgingen, skal si høyt blodtrykk tas på alvor, gitt!!

Grøne, jeg blødde i et par uker, men det var MA og ble jo et inngrep, kan kanskje ikke sammenlignes. Tok vel en fem uker omtrent før tanta kom på ordinært vis. Håper dere får positiv test igjen snart, så lillemor får et søsken tett i alder :)

Corneliuss, jeg hadde veldig lave verdier, så lave at legen min trodde at jeg aborterte. En jordmor jeg da var i kontakt med sa at vi har så sykt individuelle verdier at det ikke er så mange som bruker hcg-nivå til noe annet enn å bare konstatere graviditet, altså med en vanlig graviditetstest. Hvis ditt høye nivå er tegn på noe, så tipper jeg også på tvillinger :D det hadde vært bonus, det :)

Cayenne, du er så positiv, jeg er imponert! Neste pp er the one :D god klem!

Vinterblomst, æsj for negativ test, du hiver deg på neste pp du også!! :)

Minnimusa, tiili var nydelig, godt å høre at festen var vellykket :) hva er en fillesøster forresten? God bedring til fingeren :)

Pjuh, nå går øya i kryss, må komme meg vekk fra skjermen. Har ikke glemt dere som ikke er nevnt!

Kjapp oppdatering herfra: jeg ble overrasket med babyshower denne uka, himmel så kjekt det var! Har litt problemer med å være midtpunkt og jeg håpet derfor at ingen planla noe, men det var bare moro og ÅH så koselig! Fikk masse fint og nyttig til både meg og baby, tips og råd på veien og gode ord. Var så glad og rørt, tårene rant og rant <3

Ellers er alt vel. Kontrollmåling av blodtrykk ukentlig framover, siden det stiger sakte men sikkert. Mandag er det ny UL for å sjekke veksten på lillingen, håper vi da får vite kjønn men er innerst inne forberedt på at de ikke klarer å se, eller ikke har tid til å sjekke. Masse liv i magen nå, så nå er jeg ikke lenger så bekymret for om alt er i orden. Merker det begynner å bli trangt, men det varierer veldig hvor stinn jeg er, så det er tydelig at lille snur på seg der inne. Det meste av det store utstyret er i hus, bortsett fra vognen som er ytterligere 4 uker forsinket. Nå er vi oppe i ti uker leveringstid.. Stresser litt over det, men den skal jo være i hus i god tid før termin, satser på at ungen ikke kommer så mye for tidlig.

Nå må jeg komme meg opp av sofaen, sola skinner og hunden vil ha luft. Ha en nydelig 1.mai, alle sammen!! Gode klemmer!!

Minnimusa, tiili var nydelig, godt å høre at festen var vellykket :) hva er en fillesøster forresten? God bedring til fingeren :)

Hehe.. Det er jenter som jeg er vokst opp sammen med. Foreldrene våres var gode venner og er da meg og ei som er like gamle, ei som er ett år yngre og ei som er 3 år yngre og vi har da delt badekar, senger og lekegrider siden vi var babyer så de er som søstre enn bare barndomsvenninner. Vi er såå forskjellige alle sammen så vi omgås jo ikke hver uke og ikke lett å samle alle sammen samtidig så da er det så koselig å samle da alle disse filletantene(mødrene til fillesøsterne) og fillesøstrene mine og mimre over alle morsomheter fra både mamma og venninnene var unge og når vi jentene vokste opp :)

Skjønner, da har jeg noen sånne jeg også :-) filletanter kaller jeg kusinene til foreldrene mine, gammeltante er tantene til foreldrene mine.. Vet at de ordene brukes veldig forskjellig :-)

og så har vi jo de tantene som bare er gode venner av familien, som ikke er i slekt i det hele tatt :-D kjært barn har mange navn!

SpirenMin: Vi blir ca 60 stykker. Så ikke så veldig stort, men ikke så rent lite heller.. Jeg lider dessverre av "vil at alle gjestene skal ha det fantastisk" så jeg sliter meg litt ut på "hvem liker ditt og hvem liker ikke datt...". Men heldigvis så er samboeren min flink til å sette ned foten og stoppe meg før jeg drar ting for langt :) Jeg skal gå alene opp kirkegulvet, - eller halvveis da, så kommer forloveden min ned og møter meg før vi går sammen opp. Og jeg kjenner nå at jeg gruer meg til å stå der mens alle stirrer på meg uten å ha noen å støtte meg på.. Kommer jeg til å få latterkrampe, begynne å strigrine eller gå inn i sjokk..? Ikke godt å si :P

Men godt å høre at høyt blodtrykk blir tatt alvorlig! Når ting blir tatt så godt tak i så tenker jeg jo at det også hjelper på blodtrykket for da kjenner du deg kanskje ekstra trygg og ivaretatt.. :)

Klem <3

Annonse

Hei jenter!

Så gøy med bryllupet, ulvinne. Det er en fantastisk opplevelse å gifte seg, ha en aå stor fest og bare føle på lykke i livet hele dagen! Jeg er sikker på at alle vil kose seg. Alle er så positivt innstilt på en sånn dag uansett! Bare tenk på at du skal få det slik som du synes det blir mest riktig. Det er den ene dagen hvor du virkelig skal føle at den er din! 🌷😄❤️

Krumelur; det fortjente du virkelig! Så herlig å høre at oppgaven har gått bra! Jeg tenker på deg! 😘

Spirenmin; morro med babyshower. Har faktisk hverken hatt en selv eller vært i en, men synes det er en glitrende tradisjon. Nå er de fleste i min gjeng ferdige med barn, men kommer det en slenger så tror jeg jammen at jeg skal ta på meg å arrangere for de. 😄

Mamma kom en tur i dag. Forsto nok at jeg var litt satt ut. Kjenner at tårene triller her. Har hatt mindre gravidesymptomer og er så bekymret for at det ikke går bra. Testet hcg 28. April og fra 29. April Har jeg følt at det er mindre ømme pupper/ ikke så store heller og noe mindre kvalm (fremdeles oppkast men litt mindre intenst kanskje, men det er jo naturlig for hcg går jo ikke ut av kroppen på en dag eller to).

Har slått meg litt til ro med hcg nivået for jeg tror at jeg har et høyt nivå (har jo alltid vært unormalt mye kvalm som gravid).Tror ikke det er tvillinger for da burde jeg vel ha sett det på den tidlige ultralyden? Men hvem vet. Kanskje en gjemte seg? Og synes jo det er litt rart at jeg har sett hjertelyd men det kan jo selvsagt ha skjedd noe etterpå. Er mer redd for at hcg og symptomendringene sammen sier at noe er galt. Sånn var det jo i januar når jeg mistet. Er bare urolig i hele kroppen og vil ha det overstått i morgen uten noe ma-operasjon. Liker ikke å høre at jeg må komme fastende. Men jeg kan jo ikke gjøre noe til eller fra så prøver å legge bort litt av bekymringene. Enten så er alt i orden og da er alt lykke. Ellers så er det ikke det og da må jeg bare deale med det. Takk for mye støtte, dere veldig fine folk! ❤️

God klem til deg, Corneliuss - er imponert over måten du håndterer usikkerheta på. Tenker nok litt ekstra på deg i morgen til mårrakaffen på jobb..

Spiren Min; Formen er faktisk ganske så ålreit. Kvalmen stikker innom av og til men er til å leve med så lenge jeg ikke tar kjøkkentjenesten som betyr stekeos - og med lite kvalme tar jeg gladelig litt ømme boobs, noe dårligere kondis og ikke minst trøttheta.. Vi ble så beroliget etter UL i går at vi gikk hen å booket oss sydentur! :) Så nå gledes det til en uke i varmen og det er bare litt over en uke til vi reiser. Wooho! ♥ Kjærestetur blir fint!

Har ellers tilbringt dagen i dag i fjæra sammen med dykkervenner så det ble seks timer ute i friskluft! :) Ikke fullt så stas å bare være på land, savner opplevelsene under vann og følelsen av å være vektløs - det er magiskt! :) Gleder meg allerede til jeg kan dykke igjen neste vår!

Håper dere har hatt en fin dag, enten det nå ble jobbings, tog eller bare fri! :) Klems

Negativ test idag tidlig! !.....et lite grrrrrr legges ved :(

Da startes pp9 om en stund :-) satser på kollektiv befruktning for oss alle om kort tid hehe !

Kan du ikke slenge deg på akupunktur bølgen du også . ;)

Ellers har jeg god erfaring med Frøya klinikken . Vært et forsøk det også .

Begynner og bli litt lei gulerøtter og vitamin tilskudd. Men hva gjør en ikke for en stor premie . ;)

Annonse

Corneliuss, lykke til i dag <3

Apex, godt å høre, digg å være i såpass god form at man kan gjøre det man vil med enkelte begrensninger. Dykking har jeg aldri klart å bli med på selv om mannen har drevet med det hele livet. Jeg har nok litt klaustrofobi og er redd for den følelsen av å ville opp, men ikke kunne gå rett opp pga dekompresjon. Fikk frysninger over hele kroppen og mareritt av å lese historien om de finske dykkerne i Plura, var i VG forrige helg. Men kan godt forstå at det vektløse er magisk, og dersom man ikke dykker så dypt så kunne nok jeg også ha nytt det. I krystallklart vann, for jeg er jo mørkeredd i tillegg. Haha, eller så kan jeg bare innse at jeg passer godt som bålvakt ;-)

Er det noen av dere som har hatt leggkramper, og funnet noen triks som funker? Har prøvd magnesium ei lita uke nå, men tror ikke det er noen endring. Våkner flere ganger hver natt med kramper i begge leggene, må opp og strekke ut mot veggen hver gang. Helt støl i leggene om morgenen. Har vært slik en måneds tid nå, begynner å bli litt lei. Tar imot tips med åpne armer.

God inneklemt fredag til alle, jeg har jobbet kvota mi de tre første dagene i uka, så skal nyte en bonusfridag i dag. Blir nok bittelitt jobbing, skrive noen månedsplaner på et par av kundene slik at min arvtaker vet hva som skal gjøres og når. Og så skal jeg hente mammaboxen min på barnas hus, har hørt mye om denne så nå er jeg spent!

Vi skrudde forresten opp vugga i går, jeg måtte jo selvfølgelig gråte en liten skvett :-D det er så smått og søtt alt sammen! Pakket ut og gjorde klart alt av klær og sengetøy til vasking, tenkte begynne med det sånn at jeg kan putte nyvasket vekk og forhåpentligvis få litt mer oversikt over hva vi har og hva vi trenger.

Mandag er det ny ul, så kanskje det blir mer av rosa eller blått etter det! Håper å få vite kjønn nå :-)

Nei, nå lar jeg skravla ta meg igjen, ha en nydelig dag, fineste damer :-)

Endret av SpirenMin

Gooood tur Kjøttmeis og kos deg masse :D :D

Corneliuss :) du er litt av ei dame :wub:

tenker masse på deg!!! Lykke til idag, krysser fingra for at det er gode nyheter. Klem

Girasol :) ha en fin dag på jobb vennen!!

Snart helg og da kan du hvile ut :wub:

SpirenMin :) spennende med UL på mandag!

Kanskje den vil vise seg frem ;)

Leggkramper er virkelig noe dritt, har inga bedre råd enn de du allerede tar i bruk. Er slitsomt, blir jo såååå støl om morran.

Håper det gir seg etterhvert snuppa :wub:

Skjønner godt at det kom en tåre da du skrudde på vogga.

Er alt klart til den lille?

Jeg mangler kun å få i hus vogga som skal stå på soverommet, får låne av kusina mi. I stua skal leandervogga stå :)

Også mangler jeg bagen til vogna, den kommer i hus i slutten av mnd.

Ellers er alt klart til lillebror :D

Apex :wub: høres spennende ut å dykke :D

Kan tenke meg at det gir deg ro i sjela.

Er det ellers bra med deg vennen? Sender over en mega stor Dossa klem♥

Krumelur :) så herlig å få akt godkjent!!

Du er god og dyktig :D Flink som står på!!! Hvordan er det med deg vennen? Er du klar for neste pp? Jeg bare veit at du snart jubler ;) klem

Ulvinne :) spennende med bryllup :D

Er alt klart?

Er nok ikke bare du som kommer til å gråte, du vil nok høre flere som snufser ;)

Vinterblomst ♥ hvordan går det med deg, har tanta holdt seg unna godjenta som du er?

Våren er en fruktbar tid og sammen med Cayenne♥ så hører vi snart et jubelrop ;) klem

Cayenne :) slenger arma rundt deg og knuseklemme deg!!! :wub:

Deilig med fri idag :D

Unga er ute og leker og jeg nyter frokosten i ro og fred ute på trappa mens fuglene kvitrer så fint :)

Helt utrolig men jeg er idag 28+1 og er vel da snart i siste trimester :o

Tida har gått fort!

Tenk bare 12 uker att så er min store dag her :wub:

Er en rolig gutt i magen, mest liv på morra og kvelden, og av og til litt på ettermiddagen.

Jeg bare håper at når jeg skal på UL på sykehuset 14.mai at han har snudd seg med hodet ned og ikke velger å sitte på rompa :P

Ha en strålende dag alle sammen♥

God klem!!!

Takk for oppmuntrende ord, Dossa:-) Det går fint, stikker litt nå og da, misunner dere litt som driver og pakker ut babyting. Her begynner boden å bli full av alt jeg sparer på, håper jeg skal få bruk for det igjen!

Ellers benytter jeg fridagen mens lillemann er i barnehagen til å få vaska hjemme, har ikke hatt tid etter påske så det trengs! Etterpå skal jeg til frisøren, det trengs og;-)

Tenker på deg Corneliuss og håper du får gode nyheter♥

Burde ha vaska litt jeg også Krumelur mens ungene er ute av huset men det frister jo mer å gå ut i sola :P

Må en tur på butikken og handle litt til helga, så får jeg se om lysta til å vaske litt kommer kastende over meg :P

Noe blir nok gjort, for jeg hater at det er rotet og støvete rundt meg.....liker at det er reint og ryddig i heimen. Hahahaha ikke alltid like lett å få til med tre unger i hus som stadig har venner på besøk :P

Kos deg hos frisøren!

Solklem :D

Her føles huset tomt ,samboeren min har tatt med sønnen vår til svigers så jeg skal få lest.

Har prøve eksamen på mandag .

Skulle gjerne ha skrudd på barnesenger,ventet på barnevogn og ul.

Men gleder meg over alle voksende maver her inne Apex,Dossa,spiremin .,kjøttmeis . ;)

God helg alle damer , og nyt solen.

Hei jenter!

Mest gode nyheter i dag! Ingen operasjon og ingen svulst! Tick. Hjertelyd og fremdeles levende baby. Tick. Enda mer vekstavvik og risiko knyttet til svangerskapet konstatert.

Men det betyr jo i alle fall at babyen lever enda! Hurra! 🎉🎉🎉

Når jeg kom inn så brukte sykepleierne ord som "når vi skal operere" så er jo veldig glad for at jeg slo statistikken med mine skyhøye hcg nivåer. 😄 uff, ikke rart at jeg er kvalm. 😨

Legen målte babyen til å være enda noen dager mindre utviklet enn den skulle ha vært i forhold til hva volvat gynekologen sa (og det var en uke kortere enn jeg selv har beregegnet). Jeg tenker derfor å ta turen tilbake til volvat neste uke for å se hva de måler. Hvis avviket tiltar så er det jo game over. Inntil videre så feirer jeg litt likevel. 😄❤️😄 hurra!

Stor klem til verdens søteste folk her inne! 💝💝💝 og en god fredagskveld til dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...