Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Tusen takk, alle sammen! Er så utrolig glad og samtidig så engstelig. Får ul når jeg er rundt seks uker, så det er jo bare et par uker å gå i uvisshet. Men har en følelse av at det sitter på riktig sted. Har murringer i livmor og ømme bryster, det hadde jeg da jeg ble gravid med gutten min, men ikke da det var exu. Ellers har jeg ingen symptomer, men det er normalt for meg, pluss at det er jo kjempetidlig. IKM er i dag. Regner med at den treige magen og oppblåstheten setter inn rimelig snart da...Håper jeg slipper unna kvalmen denne gangen også, ellers kan det bli tungt å gjennomføre eksamen.

Huff, Ini, høres fryktelig slitsomt ut! Hvor langt er du på vei nå? 

Ha ha Apex, har tenkt tanken sjøl, må snart ha ny (min tredje) boks med folat sjøl, måå jeg virkelig kjøpe enda en boks uten å være gravid?

Kommer vel over i samme termingruppe som dere, Apex og Corneliuss, morsomt!

Skikkelig regntung dag her. Har vært ute og handla med lillegutt, han sover nå. Spørs om det ikke blir innedag, det frister ikke så mye å være ute i regn og vind.

Mandag reiser vi for å besøke søsteren min som bor i utlandet, da skal jeg lukte på den lille babyen hennes:)

God lørdag (og påske), vakre damer!

Fortsetter under...

Gratulera så masse me spira Krumelur! Kjempestas!!

Du gikk på Kjeller sant? Gå til lege og få deg legeerklæring på kvalme. Viss du har et godt forhold til legen din får du detta sjøl om du endo ikkje e kvalm. send inn ein søknad på tilrettelegging på eksamen. Den må inn ein mnd før eksamen, så å venta på kvalmen kan straffa seg... (Eg veit reglane seie 1.mars, men di va veldi liberale på Kjeller) Ein time ekstra kan bli viktig viss du e kvalm og uvel!!

Du har ALL min sympati, ini. Det er lett å gå andre "følgefeil" med hyperemesis. Jeg fikk kraftig infeksjon med 200 i crp, forstørrede organer, og sykehus en uke pga at kroppen var så utslitt at den var mottakelig for basiller. Pass godt på deg selv! Kontakt lege om du får en ørliten mistanke om noe. Bedre å sjekke litt ekstra nå, og det er ikke så lett å skille den ene mot den andre "vondten". 😲🌷🌷🌷

Krumemur; jeg så det i går. Lykkelig for å ha deg med i desmberbarna!!!🍰🎉👼

Vinterblomst og cayenne: vi krysser fingre så det holder!! 😄❤️😄

Grøne; hvordan har du det? Håper du får noen fine dager i påsken 🍷🍎🍫

Alle dere småbarnamødre; ha en super tid og for de av dere som ha/ har hatt tøffe tak med formen til de små. Hold fast i tanken at det kommer il å bli bedre. Klem til hh80.

Dossa, girasol, spirenmin og alle dere andre gravide. Sender en god klem til dere også! ❤️

Gratulerer så mye, Krumelur! :hoppe: Krysser fingre og tær for at alt går din vei denne gangen. :)

Ini, all min sympati til deg. Kjenner en som også sliter med hyperemesis, det høres bare så hinsides jævlig ut. Jeg syntes jo de få, få dagene jeg var kvalm var ganske ille, og jeg kan ikke forestille meg hvordan det må være å ha det sånn hele tiden, over flere måneder!

Supersnusken, klart vi ikke har glemt deg! Høres ut som noen virkelig tøffe måneder ...

Lykke til i neste pp dere som fortsatt er på prøver'n! (Håper du ikke får en sånn tullesyklus til, Vinterblomst. :) )

Og god påske til dere alle sammen!

Jeg har fått uvi og oppdaget litt blod på papiret. Det var bare en liten prikk, og var ikke noe i skjeden når jeg forsøkte å sjekke, men blir jo så klart nervøs. Noen som har opplevd. Fikk selexid av legen tidligere i dag (legevakten). Men noen som har opplevd? Grøss og gru. Orker ikke dette... Tror jeg har hatt uvi i ca en uke når jeg tenker tilbake men begynte å svi først nå. Er det farlig for det lille frøet? 😁😳😔

Annonse

Du gikk på Kjeller sant? Gå til lege og få deg legeerklæring på kvalme. Viss du har et godt forhold til legen din får du detta sjøl om du endo ikkje e kvalm. send inn ein søknad på tilrettelegging på eksamen. Den må inn ein mnd før eksamen, så å venta på kvalmen kan straffa seg... (Eg veit reglane seie 1.mars, men di va veldi liberale på Kjeller) Ein time ekstra kan bli viktig viss du e kvalm og uvel!!

Det er hjemmeeksamen over 11 dager så det skal mye til for å få tilrettelegging. Og det skal vel gå uansett. Har ikke vært kvalm i tidligere svangerskap, så håper jeg slipper det denne gangen også. Takk for gratulasjoner:-) Har du klart å gjennomføre studiet?

Hadde du ikke det sist du var gravid/ mistet også? Kjedelig å få det igjen! De er jo litt uenige om det er farlig, men at det kan føre til fortidlig fødsel kan skje i noen tilfeller! MEN da skal man ha gått med det mye lengre enn en uke vil nå jeg tro! Og tror legen hadde sagt noe i dag om han var bekymret! Bra du fikk medisin så du slipper å ha vondt! Litt blod i forbindelse med uvi er vel ganske normalt det også:) Håper formen blir bedre! Klem

Anonymous poster hash: 523a5...5ec

Grøne; hvordan har du det? Håper du får noen fine dager i påsken

Takk som spør, det går greitt. Tenkjer litt på det som kunne vore sjølvsagt, men for det meste går det heilt fint. Blødninga har nesten stoppa, håpar det gir seg i løpet av få dagar.

God helg og god påske.

Endret av Grøne

Hadde du ikke det sist du var gravid/ mistet også? Kjedelig å få det igjen! De er jo litt uenige om det er farlig, men at det kan føre til fortidlig fødsel kan skje i noen tilfeller! MEN da skal man ha gått med det mye lengre enn en uke vil nå jeg tro! Og tror legen hadde sagt noe i dag om han var bekymret! Bra du fikk medisin så du slipper å ha vondt! Litt blod i forbindelse med uvi er vel ganske normalt det også:) Håper formen blir bedre! KlemAnonymous poster hash: 523a5...5ec

Takk for omtanken! :-) ja, legen virket ikke så bekymret, men han hadde jo ikke kunnet gjøre noe siden det er så tidlig. Så jeg håper han ikke stresset med det fordi han ikke mente det var farlig, og ikke fordi han tenkte at han uansett ikke kunne gjøre noe med det. Så bra å høre at blod er normalt. Jeg har egentlig ikke vært så oppmerksom på uvi før. Tror ikke jeg har hatt det mye/ ikke hatt så sterke symptomer at jeg har festet meg med det. Hadde nok ikke gjort noe med det nå heller om det ikke hadde vært for at jeg var stresset over graviditeten. Men ja, du har helt rett. Jeg fikk det når mistet sist. Da fikk jeg samme antibiotika. Klem tilbake

Annonse

Takk for det. Blødningen har stoppet nå, men jeg regner egentlig med at det går dårlig. Synes plutselig puppene er mindre ømme og, men det kan selvfølgelig være innbilning. Har gått og lagt meg, ble så knust at jeg ikke orket å sitte oppe. Er ikke annet å gjøre enn å vente og se.

Takk for det. Blødningen har stoppet nå, men jeg regner egentlig med at det går dårlig. Synes plutselig puppene er mindre ømme og, men det kan selvfølgelig være innbilning. Har gått og lagt meg, ble så knust at jeg ikke orket å sitte oppe. Er ikke annet å gjøre enn å vente og se.

ååååå krumelur...... håper det bare er menslignende symptomer du har, som jo er vanlig! krysser det jeg har for deg! Knuseklem til deg ♥

Takk for klemmer og gode tanker. Har ikke kommet mere blod, men ømheten i puppene er helt borte. Det har jeg opplevd før ved SA. Så er vel bare å vente. Skal ha svigers på middag i dag, håper bare ikke jeg får vondt mens de er her. Er ikke sikkert det blir verre enn vi en mens da, er jo så kort kommet. Skuffa nå, og lurer på om vi må prøve like lenge for at det skal klaffe på nytt.

Det som er positivt er at nå vet jeg iallfall at den gjenværende egglederen ikke er tett, som jeg har fryktet. En sædcelle har da greid å finne egget, i det minste...

Endret av Krumelur

Takk for klemmer og gode tanker. Har ikke kommet mere blod, men ømheten i puppene er helt borte. Det har jeg opplevd før ved SA. Så er vel bare å vente. Skal ha svigers på middag i dag, håper bare ikke jeg får vondt mens de er her. Er ikke sikkert det blir verre enn vi en mens da, er jo så kort kommet. Skuffa nå, og lurer på om vi må prøve like lenge for at det skal klaffe på nytt.

Det som er positivt er at nå vet jeg iallfall at den gjenværende egglederen ikke er tett, som jeg har fryktet. En sædcelle har da greid å finne egget, i det minste...

Ja, det er veldig betryggende å vite at man kan bli gravid! Ellers kan vel puppene være mindre ømme på morningen? Ikke gi opp enda. :)

Jeg fikk en svak positiv test i november, etter fristen vel å merke. Da kom tr fire dager for sent, men det var ikke noe spesielt smertefullt.

Tenker el var i går her (som bestilt) siden alle el-smerter er borte i dag. Så da ble det aksjer en og to dager før, og sannsynligheten for at en tapper svømmer har nådd fram i tide er stor. Så kan ikke bare det forbaska egget feste seg????!!!!! :P

Hvordan går det med deg Vinterblomst, er du også i dpo-land nå?

Her skinner sola og ungene er i godt humør. Livet er herlig, igrunn! Ønsker alle en fin dag :D

Det er hjemmeeksamen over 11 dager så det skal mye til for å få tilrettelegging. Og det skal vel gå uansett. Har ikke vært kvalm i tidligere svangerskap, så håper jeg slipper det denne gangen også. Takk for gratulasjoner:-) Har du klart å gjennomføre studiet?

Ja då ska da litt meir te. Men e og lettare å gjennomføra om du ska ha nåken dårlige dagar innimellom!

Tja. Har klart å få unnagjort praksisen som egentlig ikkje skulle begynne før 5.mai. Va ferdi på torsdag. Så nå e da tre skuleveker igjen før eksamen. Håpe eg får klarering til å fyka dei vekene!! Det som blir mest avgjerande nå e om eg klare få til å ta eksamen. Termin 1.juni og eksamen 5.. Bør vel begynna å lesa snart kanskje.. Håpe alt ska gå i boks!

Ahh. Leste du hadde hatt rødt på papiret i går.. Håpe det ikkje e noko! Men du e ca der som du sku hatt mens nå sant? Eg hadde festeblødning litt etter tidspunktet for forventa mens. Og dei dagane var eg ikkje øm i puppane. Men det blei dei fort igjen. Desverre e blødningar veldig vanlig sjøl om svangerskapet går bra. Men med tanke på den siste graviditeten din kjem nok alle følelsene tebake igjen nå. Håpe virkelig du sleppe meir blødning!

Eg hadde blødningar kvar dag frå veke 6 til eg va 11+5. Den følelsen av å kvi vettet av seg til kvar gong ein måtte på do. Ikkje tørre ha lyset av når ein gikk på do om natta fordi ein var redder å gå glipp av at noko kom ut. Den er ikkje god!!

Håpe virkelig du slepp meir blødning og at om du får meir så at du uansett får ein fantastisk premie mot slutten av året! Håpe du og kjæresten har lite planar i påska. Legg dåke flat og prøv å ikkje stress <3

Har i det siste vært igjennom en tøff tid. Og kunne noen ganger ønske at den vonde drømmen skal ta slutt. Det startet egentlig da vår sønn var 1.5 år . Da ble barnehagen bekymret for språket hans. Og ballen begynte og rulle. Med fysioterapaut,synstester,hørsel. Så i fjor fikk de bevilget 10 ekstra timer for og stimulere språket. Han er nå 4 år . Alt dette skulle jeg ha klart vis det ikke hadde vært for den dårlige komunikasjonen med de. Styrer truet oss i starten med barnevernet , vis vi ikke samarbeidet. Vi ønsket bare og la sønnen vår bli 2 år om ikke annet før de begynte og bekymre seg. Helsest. har hele veien sagt ja han er på den sene skalaen , men noen må være der også. Og i fjor mente styrer det måtte være noe nevrologisk galt med han. En sånn utalelse i seg selv er ganske spesiell !!!!!! Vi har nå nettopp vært på bup og vært igjennom en masse tester . Resultatet er at ja han er noe sen , men det er også normalt. Ullevål sa at her er det også snakk om gener. Jeg var selv sen og er også ordblind. Og har klart meg mer enn bra. Holder nå på med videre utdanning , og vil få en fagbrev til våren. De jeg har snakket med sier at barnehagen tydelig vis ikke takler at jeg jobber i barnehage selv . Og derfor de tar den belørende tonen akkurat som om de skal ta meg. Det høre nå med til historien at han er tørr hjemme og borte , men ikke i barnehagen. Tissing går greit , men ikke det andre. I fjor var det og en episode hvor han ble tisset på mens han satt på do. Og det har de aldri tatt på alvor,men løst med og ta på han en bleie. Som har resultert i at de andre barna erter han. Og resultat er at han nå er sint og slår i situasjoner som ikke er naturlig. Jeg kjenner at jeg er ganske matt. Det burde vært en foreldre rett og fått være i en god barnehage med flinke personale . Vi er innkalt til et møte etter påske . Da de er bekymret for adferden hans, det er jo vi også. Men forskjellen er jo at de ikke har selvinnsikt. Og de gangene vår sønn har slått , har de også vært flinke til og navn gi vår sønn til de andre foreldrene. Noe mann ALDRI skal for og ikke sette noen i gapastokken og gjøre de til synde bukker. Har snakket med noen av foreldrene og de tar det heldigvis pent. Jeg er ikke interesert i og ha et barn som slår .....! Alt dette setter seg i kroppen . Så nå går jeg både til kiropraktor og Frøya klinikken . i håp om at jeg skal kunne bli gravid . Synes vi har holt på lenge nok. Lever og ganske sunt. Og er slank . Dette ble langt , men det var litt godt og få det ut . ;) Er hjemme alene til onsdag og skal både jobbe og lese litt før det blir påske på meg også . Vi får ønske oss babystøv i påskeggene . ;) God påske til alle nygravide og til dere som snart blir det . ;)

Åååå kjære Krumelur♥ jeg håper av hele mitt hjerte at denne spiren klorer seg godt fast :wub: skjønner veldig godt at du er trist og lei deg.

Men prøv så godt du kan å holde motet oppe vennen, sjøl om det er vanskelig. I mine tre første svangerskap opplevde jeg ikke blødninger men det har jeg fått erfare denne gangen. Det er helt jævlig å blø :( men håper jeg kan gi deg et lite håp. Har opplevd exu og mista en eggleder og sjøl med blødninger i dette svangerskapet så sitter jeg nå her med min 25+3 mage♡

Tenker på deg og sender deg en varm klem :wub:

Huff for en kjip situasjon, Great :(

Vi har vært igjennom noe av det samme med vår sønn - bekymret bhg da han var 1,5, utredning etc. etc. Heldigvis samarbeidet vi, så de ikke fikk noe på oss. Hadde støttepedagog 40 % gjennom resten av tiden i bhg, noe som var veldig bra da det sene språket medførte dårlige sosiale evner. Nå går han i 2. klasse, og skolen kan ikke tro at det har vært noe spesielt med ham. :)

Jeg ville vurdert å skifte barnehage ettersom dere har kommet så skjevt ut med personalet. Spesielt hvis han ikke har fått noe nært forhold til noen av de andre barna enda. Det at de ikke går inn for å hjelpe ham ift bleieslutt er ille, det kan føles uverdig for ham å bruke bleie når de andre ikke gjør det. Hadde i alle fall forlangt at de gjorde en innsats der, eller klaget til kommunen. Lykke til, det ordner seg nok! Stor klem :hjerte:

Endret av **Cayenne**

Krumelur, håper du har mindre vondt nå, og at de ømme puppene dine er tilbake med full kraft! Blødninger er jo veldig vanlig, det samme med menssmerter og symptomer som kommer og går. Håper med hele mitt hjerte at du slipper med skrekken. <3

Great, så vondt å høre at dere har det så vanskelig! Det må jo være skikkelig tøft for sønnen deres som ikke får den støtten han trenger i barnehagen. Enig med Cayenne, bytt barnehage. Går ikke det, så forlang en endring i måten de møter sønnen din sine behov. Sender en klem jeg også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...