Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Huff så trist, Grøne! Men krysser fingre for at dere er like heldige som vi har vært - her har det vært slik at når jeg først har vært gravid, så går det fort å bli gravid etter SA/MA. Det er uansett veldig trist når det skjer, men som oftest er det bare kroppen som rydder opp i det som ikke er "liv laga".

Lykke til med videre prøving!

Klem

Fortsetter under...

God helg alle snupper <3

Her kom tr ca 17 dager over ikm! Så nå er det bare å føye seg inn i nye rekker hehe.. el testing om en ukez tid :)

Nyt boblene i glasset Grøne! Om ikke lenge sitter spiren igjen :) synd at det ble slik :( men hva kan vi gjøre? naturen ordner....

Natta alle zzzzzzz

Tusen takk, Ulvinne83! :)

Dossa; God klem tilbake!! :) Har tenkt på deg.. Husker du at du svingte pendelen for meg og fikk opp "jente, desember"?! ;) Det blir spennende om verden vil det sånn at vi får se hva som ventes, termin vil jo være tidlig i desember!! Kan jo hende du fikk opp ankomst i stedet for den magiske måneden... ;)

Ha en super dag snupper. Har allerede vært ute og gått en time med hunden.. Klar for nok en frokost her, for å holde kvalmen unna før det pakkes for tur. :)

Så leit å høre Grøne, men krysser fingrene for at litt bobler i glasset og noen fine vårdager gjør at en ny spire snart sitter og blir der :) 

17 dager over IKM Vinterblomst - høres nesten ut som den har hoppet over en gang? Lykke til med neste pp!

Minnimusa: ring og mas på sykehuset, det hjelper ofte. Burde jo ikke være du som må vente når de gjør feil. Lykke til!

Og klemmer til alle andre fine damer her inne :D

Kjære Grøne; en god klem til deg! Trist at spiren ikke satt. Håper den sitter på nytt veldig snart :hug:

Tussemor; måtte bare sende en spesielt god klem til deg også. Her er livet et sant helvete. Men prøver desperat å ikke gråte foran ungene, og holde fronten utad. Han vil ikke til rådgivning, vil ikke reise vekk noen uker for at vi skal få tenke litt... få ting på avstand. Det kunne han,da han har permisjon.

Jeg går konstant med en stor knute i magen, sover minimalt, føler meg enormt stresset. Lurer på når jeg knekker helt? 

Håper du har det bedre enn meg vennen  :hug:

Annonse

Trist Grøne! Syns du tar det imponerande bra. Må ikkje gløyme at det er lov å sørge litt og..

Vondt å lesa om lykkelig_4! Ser du noko løysing på det eller føler du det er låst? Håpe du klare finna ei løysing uten at du får deg ein knekk. Kan ta så alt for lang tid før ein finne tilbake til kreftene då. Iallefall slik eg tolkar deg som er så alt for flink til å sette andre sine behov før dine egne. Det er ein god egenskap, men kan virkelig straffe den det gjeld.

Minnimusa. Irriterande! Til informasjon skal amming vere like sikkert som prevansjon som minipille eller kobberspiral. Men det er visse forutsetninger.. Du skal ikkje ha hatt menstruasjonblødning 6 veker etter fødsel, og du må amme/pumpe så ofte at det går maks 6 timar mellom kvar gong. Dette skal funke til det sistfødte barnet er 6mnd. Men har forstått at dåke har vore i prat om at de ønsker et barn sammen kanskje om ikkje så alt for lang tid? Kunne det å ha betalt for ein privat time vore eit alternativ, så de slepp å vente?

Vil og bare sei at det nok er ekstremt stor forskjell på ka den enkelte gynekolog/fødselslege meiner er gode nok tilhøve for graviditet!! Eg var til tre forskjellige i veke 12 veke 15 og i veke 18. Den eg var til i veke 11 sa "når du miste" må du operere før du prøver å bli gravid igjen. Så vi gikk og venta på at graviditeten skulle gå til grunne. Var inne til offentlig tidlig ultralyd i veke 15. Då slo hjerta fint, barnet verka friskt og var på størrelse som passa med termin. Vi betalte då for nok ein privat ul i veke 18. Klarte ikkje stole på den i veke 15 då det var blødningar frå veke 6-12 og vi hadde venta så lenge på at vi ikkje skulle få bli foreldre i denne omgang. Ultralyden i veke 18 var og fin. Han såg og alle muskelknutane, men meinte det skulle gå bra. Begge dei to siste avviste behov for operasjon før eg prøvde meg på neste graviditet.

Forklaringa dei to siste legane gav meg var at han første nok var meir kravstor til optimale forhold for å kunne bli gravid då han arbeidde ved ein fertilitetsklinikk. Eg måtte vere klar over at det var få kvinner som hadde "optimale" forhold, men dei fleste kunne likevel både bli gravide og bære fram friske barn. Han siste hadde faktisk hatt den første legen i lære mens han var i spesialisering :-P

Nå e vi komt til 32+1 og gutten virke sterk. Strekke iallefall godt i mageskinnet til mammo!!

Hadde meg nok ein scare i veke 27 med skikkelig blødning og avgårdekåre til Ahus på sjekk. Men der hadde han da merkelig nok fint. Har veldig mykje vondt i hofta og mykje vatn i kroppen, men når ein så ofte og lenge har trudd det skulle gå gale så føle eg at eg/vi kan klare alt. Har nesten gjort unna all praksis som eg egentlig ikkje skulle få begynne med før i mai og eg ser ut til å klare dette halvåret veldig bra. Mangle bare eksamenen som skal takast 4 dagar etter termin. Men håper det og går :-)

Masse lykke til Tussemor5! Viktig at du tenker på deg sjøl!

Fekk frysninga når eg leste avsløringa di Corneliuss! Forsiktig og redd for å glede deg. Kjente meg så alt for godt igjen. Gratulera og masse lykke til!!

Masse god helg til alle sammen! :-)

Takk for gode ord damer, de er supre!

På måndag har eg fått time på Kvinneklinikken for å sjekka om alt då er kome ut, eller om eg må få tablett. Syns å hugsa nokon måtte det her inne for ei stund sidan? Håpar i allefall det ordnar seg sjølv. 

Humøret er stort sett bra, og vi ser framover. Ein liten vil nok alltid mangla, og eg trur nok 20. november vert litt spesiell i år - men vi kan jo håpa at magen då veks likevel ;) 

Så trist å lesa lykkelig!! Sender deg masse klemmer og omtanke, veit at det hjelper lite - men du er ei flott dugandes dame og hadde fortjent å ha det så mykje betre. Har lyst å fillerista mannen din for å ikkje tørra å ta seg sjølv i nakken. For han må vita at det ikkje er riktig slik det er. Ta vare på deg sjølv og ungane først og fremst no då!

Så kjekt å lesa at mageskinnet spenner seg Katta, ser ut til å ordna seg heilt fint for deg - herleg!

Gratulerer med bryllaupsdag Dossa, det er så stas!!

Trist at det gikk galt Grøne, stor klem til deg :hjerte: Men virker som du blir lett gravid, så snart har du nok stor mage igjen! :D

Oi Lykkelig, sånn kan du ikke ha det! Nå må du tenke på deg selv og barna dine som trenger deg. Når han ikke vil prøve eller gjøre NOE for å bedre situasjonen er det på tide å kaste han på hodet ut! Så får han nok tenkt seg skikkelig om. For du vil vel ikke ha det slik resten av livet? Det er overhodet ikke bra for barna heller. Som du sier, så merker de at ting ikke er som de skal. Stor klem :hjerte:

Snart gravide:

Sensitiv har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til.

Cayenne har to herlige, halvstore troll, og håper det siste kommer i 2014.. PP 30. IKM 01.02.14

Mama foodie: 32 år, har en gullgutt, ønsker seg veldig minst et søsken til han. PP 10, IKM ca 11.01.14

Vinterblomst 43 år har ett barn, ønsker oss fler :-)

Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk.

Klarforbarn75 38 år, ingen barn, exu feb-14.

Great 41 år har en gullgutt på 4 år,ma juli 13 pp 31 håper 2014 blir mitt år

1.trimester

Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3

Apex, 38 år, gutt født i forrige århundre fra før, mistet i MA i uke 13 i sept.13. Nå nygravert og termin blir ca begynnelsen av desember...

2.trimester:

Sidney (32 år, termin ca 7.7-14)

Linda1976 (37 år, ingen barn fra før, venter jente, termin 15 juli)

Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014

Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14)

ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )

Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold

Sharmi81(termin 8.9)

Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.

Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin ca 21.09.14)

Kjøttmeis (29 en liten stund til, ingen barn fra før, termin ca 29.09.14)

3 trimester:

Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)

Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)

Katta82 (31år, ingen barn. Venter en gutt 1. juni 2014)

SpirenMin (33 år, Oslo, ingen barn, MA mars '12, termin 1. juli 2014)

Kjærepære (34 år, Hønefoss, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, småpærene kommer nok før termin 4. juli -14)

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.

Viiii. Termin 27. april, født Sunniva 17. april

Bokormamma,termin 30.mai, født ei jente 18.mai

Tussemor5 (termin 16 mai )Født en gutt

Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs. Født ei jente

Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )Født ei jente

Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

Junimage (termin slutten av juni)

Rime fikk to jenter 30. juni <3

Bumblebeee, på termin, 26.6 kom lille Sebastian

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 6,5 og 1! Oppland.

(Fødte en frisk vakker datter den 23 juli, Sofie.)

81-mamma❤❤❤ fødte 8/8! Nå mamma til en nydelig liten gutt, og to jenter på 2&4

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia. Fikk en STOR og frisk gutt 8.september

nerdybirdy (termin 23 oktober), fødte en nydelig liten jente

Symbio (termin 13.August), 31 år, mamma til ei jente på 3 år.

m1980 (termin 29. Aug) ?

Lykketroll*morTil2? (Termin 29.august)

Ønske-spire (termin 2.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

Fiemamma (termin med gutt 16.november, førstegangs)

Vææææ (termin ca 19 november, førstegangs)

Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14

HH80 (termin 4.januar)

Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar) Fødte ei jente 17.1 med KS.

En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).bittelille vakre Signe som ble født på tampen av uke 32 12 januar

MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))

Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).

Annonse

Sånn, nå håper jeg at jeg ikke gjorde noe galt. Flytta MissAlma og Mrs Rose over på Født siden vi har passert terminene deres for en stund siden. Så flytta jeg meg selv og de som lå på 2.trimester med termin før meg, over på 3.tri.

Grøne, det var trist at det skulle bli sånn, men synes du tar dette med stor ro. Sier som de andre, det er lov å sørge litt over som ikke ikke ble, selv om bobler i glasset ikke heller er å forakte en fin vårkveld;) neste gang sitter spiren hele veien til mål :)

Vinterblomst, det var jaggu lang tid over! Kroppen er noe rare greier, ikke bare å forstå seg på den hele tiden. Bare å fortsette med aksjer så sitter nok spiren skal du se :)

Ekstra lang og varm klem til Lykkelig - som ikke er veldig lykkelig for tiden. Sånn kan dere ikke ha det, håper at dere finner en løsning!

Gode klemmer ut til alle som vil ha! PS vi har plass til flere rundt bordet onsdag (den rett før skjærtorsdag) hvis det er noen som har lyst å møte Dossa, Kjærepære og meg for en deilig lunsj i Oslo sentrum :) hyl ut så får dere tid og sted :)

Vil noen legge til meg på 1. Tri? Dette er skumle og gode greier på en gang! Krysser fingre for at jeg ikke må oppleve en ny ma/ sa etter januar.

Jeg begynte å skrive en lang, lang melding fra ipaden i går, og når jeg var nesten ferdig så gikk jeg om for strøm! Blæh!

Lykkelig4; håper du kommer deg og at dere finner ut av dette. Sånn kan du ikke ha det i lengden. Sender dg en god klem.

Katta; ble så glad av å lese meldingen din! ❤️😘🌷 takk for oppmuntrende ord og for at du grøsser på mine vegne. Klem

Dossa: så herlig å lese at gullgutten har det bra, og at det etter forholdene også står ok til med klassen. Det er jammen ikke småsaker vi har opplevd sammen kollektivt her inne i løpet av det siste halvåret.

Spiren min: er så misunnelig på at du har kommet så langt. Skulle gjerne ha spilt frem og fått meg over på siste tri selv. 😄

Girasol: er formen bra? Ikke noe kvalme? Du skrev ikke noe om hvordan du hadde det. Er det fordi alt er bra eller fordi du er dårlig? Og kjøttmeis?

Apex: er helt overlykkelig over at vi får ta følge videre. Det samme med mamma til Emma!! 💝 håpe også flere kommer etter veldig snart; vintrblomst, cayenne og alle dere andre!

I går var jeg så hormonell at jeg synes helt synd på mannen. Jeg freste hele tiden. Synes han stilte alle verdens dumme og strevsomme spørsmål. Også litt kort mot barna, men heldigvis ikke i like stor grad. Det var liksom han som gikk gjennomgå. Skjønte at jeg var helt urimelig, men kunne likesom ikke noe for det. Helt umulig å stoppe. Han tok det heldigvis bra. Sa ting som "da sier vi det sånn". Var ca titusen ganger mer tålmodig enn vanlig. He he. Jeg er heldigvis litt roligere i dag. Men det slo meg at graviditetshormonene stiger - og det er jo egentlig en bra ting. Tok en digital test og den var nå på 3+ på ukeinfikator så det er helt etter planen. Tenker å ta en ul så får jeg forhåpentligvis nok en bekreftelse. Håper jeg slår meg til ro før uke 20. He he.

Nå ligger jeg enda i sengen. Er så sliten og trøtt at jeg føler jeg trenger restitusjon. Ingen kvalme enda, bare kroppen som er utslått.

Håper søndagen blir fin for alle sammen! ❤️

Snart gravide:

Cayenne har to herlige, halvstore troll, og håper det siste kommer i 2014.. PP 30. IKM 01.02.14

Mama foodie: 32 år, har en gullgutt, ønsker seg veldig minst et søsken til han. PP 10, IKM ca 11.01.14

1.trimester

Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3

Apex, 38 år, gutt født i forrige århundre fra før, mistet i MA i uke 13 i sept.13. Nå nygravert og termin blir ca begynnelsen av desember...

2.trimester:

Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014

Sharmi81(termin 8.9)

Kjøttmeis (30 år, ingen barn fra før, termin ca 29.09.14)

3 trimester:

Kjærepære (34 år, Hønefoss, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, småpærene kommer nok før termin 4. juli -14)

Født:

Hønny-bønny (Igangsettes 11 juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3. Fødte en nydelig gutt, natt til 12.06

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 32 år, førstegangs, Storbritannia. Fikk en STOR og frisk gutt 8.september

m1980 (termin 29. Aug) ?

HH80 (termin 4.januar)

Minnimusa (31 år, Østfold, inseminering DK, termin 28.januar) Fødte ei jente 17.1 med KS.

En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).bittelille vakre Signe som ble født på tampen av uke 32 12 januar

Så hyggelig å bli nedjustert til 29 igjen, men jeg har altså fylt 30 nå, kan nok ikke juge meg unna det. :P

Rekker ikke så mye nå, men Corneliuss, her er formen helt topp! Den voldsomme trøttheten har gitt seg, er fortsatt sulten, men ikke på langt nær så heftig som i 1. trimester. Slet med en låsning i bekkenet for noen uker siden, men tre turer til kiropraktor gjorde susen. Magen er på vei, og jeg tror jammen gubben blir litt ekstra tent av det, høhø. :sjarmor:

Godt å høre at du merker på kroppen at det skjer noe, denne gangen skal det gå bra!

Endret av Kjøttmeis

Ah, nyter fuglesang og livet på hytta.. Er her alene med Mr Valp, og vi starta dagen med skitur i sol! :) Absolutt beste måten å nyte helga på. Må imidlertid snart rydde gjesterommet her, for tantegullet ønsker nemlig å være sammen med Supertante hele påska så da trenger vi litt ekstra sengeplass. :) Kvalm, trøtt og veldig fornøyd med tilværelsen.. Tør ikke ta flere tester jeg, stoler på den første og ønsker absolutt IKKE å risikere usikkerheta som følger ved en evt teknisk feil på testen. Såpass sikre er de at de er pålitelige så lenge en har passert IKM..

Sender en ekstra god klem til dere som strever og ikke har det så bra.. Livet er skjørt og alt for kort til å ikke ha det bra.. Tenker på dere, vet at det ikke alltid er enkelt å gjøre det som må til, men fy så godt det er når ting etter en stund normaliserer seg! :)

Snart gravide:

Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014

1.trimester 

2.trimester:
Sharmi81(termin 8.9)
Kjøttmeis (30 år, ingen barn fra før, termin ca 29.09.14)

3 trimester:

Født:
m1980 (termin 29. Aug) ?
HH80 (termin 4.januar)

Skal spara dykk for detaljane...men no trur eg kroppen har ordna opp sjølv, eg trudde ikkje noko så lite kunne laga så mykje..herliga London!

Jaja, skal jo på kontroll i morgon - og satsar på at eg no slepp sånn tablett. Men at dei ser at alt er kome ut, og vi er klare for nye forsøk..

Ha ei god veke fine damer.

En liten morgenhilsen fra meg i starten av ny uke :) 

Lykke til på kontroll i dag Grøne!

Her har formen vært veldig mye bedre siste uka, så satser på at det har snudd nå :) Har energi til å gjøre både det ene og det andre, og kvalmen kommer bare bittelitt av og til. Så jeg er fornøyd :) 

Corneliuss; hvil masse og nyt grunnen til at du er både hormonell og trøtt og alt det andre som følger med :) Så gøy!

Rekker ikke skrive mer nå, men sender ut klemmer til alle som vil ha :D

Håper alt går bra på kontrollen i dag Grøne! Ekstra klem til deg på en grå mandag! :hug:

Her har vi kommet gjennom helgen. Er jo egentlig ikke aktiv her på forumet lenger. Må bare følge litt med, for å se at alle de jeg "lengtet" og ønsket med også kommer i mål...

Tusen takk for alle gode ord og klemmer. Dere er virkelig noen skjønne støttekontakter. Jeg ser egentlig ikke noen god løsning for oss. Synes det er vondt å gå i fra hverandre. Samtidig har vi det ikke godt, og ungene merker selvfølgelig mer enn vi tror. Jeg sover minimalt, føler meg stresset, vondt i hodet, vondt i magen... Nå skal nr. 2 ha 6 års dag. Det er nå første prioritet, og selvfølgelig en stor begivenhet for han. Så får vi ta en dag om gangen... Prøver å tenke at det ikke er noen katastrofe. Ingen dør, vi har tak over hodet, mat på bordet, og mye å være takknemlig for... Nå venter klesvask, husvask, sengeskift, etc.etc. Takk for at dere bryr dere jenter  :hug:

Hei jenter!

Nå er det så lenge siden jeg har skrevet at mange sikkert har glemt meg... Årsaken er lille minisnusken, som virkelig har vært en utfordring! Hun har grått, eller skreket som besatt er mer riktig, i det uendelige, og har liksom fått alt av plager.. Vært forstoppet, gulper og kaster opp, voldsomt med kløende eksem osv... Nå virker det derimot som det endelig går litt rett vei! Hipp hurra, disse 3 mnd har vært et lite helvete må jeg innrømme.. Har vært hos div helsesøstre, kiropraktorer, div leger og spesialister, men lite konkrete tiltak dessverre.

Nok klaging! Hun er jo riktig så nydelig innimellom også, og heldigvis blir disse stundene hyppigere og lengre :)

Gleder meg nå til å nyte våren! Må innrømme at dette har gått på samlivet løs, men det er vel vanlig. Jeg og sambo takler ting litt ulikt, og tolker henne også på ulike måter. Er egentlig bare jeg som har tatt støyten denne gangen, og det er jeg litt bitter på, men prøver å ikke vise det for mye. Gleder meg til vi kan få en lten stund for oss selv igjen, det trenger vi, men det er nok en stund til enda!

Har ikke rukket å lese alt engang, gratulerer derfor alle nygravide samlet! Alltid så stas når noen tester positivt!

Og veldig trist Grøne, men den sitter nok snart igjen! Og så moro at du har kommet så langt Dossa! 

Trist å høre om dere Tussemor og Lykkelig, håper det ender på best mulig måte for dere begge, enten det er brudd eller ikke. Noen ganger kan jo brudd være beste løsning også, det vet i alle fall jeg som skilsmissebarn som var utsatt for mye krangling før selve skilsmissen..

Håper En til sjekker innom igjen også, hvordan går det med lille Signe?

Ellers lykke til alle dere som prøver, og kanskje en ekstra lykke til til deg Cayenne, din tur snart nå vel!?

Takk for gode ord og tankar! Kontrollen gjekk greitt, litt restar å plukka, men no reknar vi med at det skal vera heilt over. Slapp unna tablett!! Heldigvis :)

Legen anbfalte å venta ein mnd med å prøva igjen, har de andre fått same instruks? Les så mykje forskjellig på nettet at eg vert litt svimmel, veit KK i Bergen er flinke, men litt treige...

Håpar de er kome på riktig spor no Supersnusken, eg og syns dei første mnd var tøffe og travle - unntakstilstand i heimen, og det utan dei ekstravanskane de har hatt. Du har min fulle sympati, her gjekk det over i meir kos og med litt meir styr på ting frå ca 4 mnd. Då begynte tida å gå litt fortare og vi hadde hovudet i alle fall i vannakanten..

Godt å høyra det går betre Girasol, alt vert lettare då.

Klem på deg lykkelig, håpar bursdagen vert fin for 6-åringen, det er jo så viktig for desse små. Det høyrest ut som om du er på veg i ei retning, det tar jo litt tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...